eitaa logo
مدارس امین
22.9هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
6.1هزار ویدیو
7.6هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
dbp_73306559806258c7a841e2f755bfb89f.pdf
حجم: 1.09M
عنوان درس : به سوی آسمان مقطع: اول تدوین : سرکارخانم ملاشاهی از مبلغات مدارس امین استان مدیریت مدارس امین کانال و سایت مدارس امین کانالی برای مبلغان و معلمان و مربیان و.. ارتباط با ادمین : 👇 @yaali2 لینک کانال 👇 https://eitaa.com/mamin110 لینک سایت http://amin.zitova.ir
4_5974153093300881191.pdf
حجم: 293.8K
صالح تدوین سرکار خانم راهله ندافیان از مبلغات استان
4_5954200118352677023.docx
حجم: 19.7K
تهیه وتنظیم: سرکار خانم عفت بی بی جمالی از مبلغات امین باتشکر فراوان مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
dbp_3955e0a06f765c24a0433a04c5aafc9c.pdf
حجم: 327.5K
عنوان درس : مقطع: تدوین : سرکارخانم اولادنبی از مبلغات مدارس امین استان مدیریت مدارس امین کانال و سایت مدارس امین کانالی برای مبلغان و معلمان و مربیان و.. ارتباط با ادمین : 👇 @yaali2 لینک کانال 👇 https://eitaa.com/mamin110 لینک سایت http://amin.zitova.ir
مقاله امربه معروف ونهی ازمنکرقسمت الف.pdf
حجم: 167.9K
(۱) تدوین نگارعاطفی فرخانعلیا از مبلغات امین با تشکر مدیریت مدادس امین https://eitaa.com/mamin110
💐⚘💐 🔥گناهان کبیره( ۳) 💛) امام باقر علیه السلام در حدیثی فرمود: ای ابراهیم بخوان: «الذِینَ یَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الإِثْمِ والفَواحِشَ إِلا اللمَمَ إِنَّ رَبَّكَ واسِعُ المَغْفِرَةِ هُو أَعْلمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ»........ یعنی از زمین پاك و پاكیزه و زمین بدبو و گندیده. «فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُو أَعْلمُ بِمَنِ اتَّقَی»(۱) یعنی: كسی از شما نباید به زیادی نمازهایش و روزه‌هایش و زكات و عبادتش افتخار كند، زیرا خداوند عز و جل داناتر است به این كه كدام یك از شما دارای تقوای بیشتری هستید. بدانید كه آن نیز جزئی از «لمَمَ» یعنی گناهان صغیره می‌باشد و آن تفاخر است.«۲» 💛) امام صادق علیه السلام در باره آیه «فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُو أَعْلمُ بِمَنِ اتَّقَی» فرمود: منظور، كلام آدمی است كه می‌گوید مثلاً: دیشب نماز خواندم، دیروز روزه گرفتم و امثال اینها. سپس حضرت فرمود: گروهی بودند كه همین كه صبح می‌شد می‌گفتند: دیشب نماز خواندیم و دیروز روزه گرفتیم. اما علی علیه السلام در جواب آنها گفت: اما من شب و روز می‌خوابم و اگر فرصتی هم بین این دو پیدا كنم، باز هم می‌خوابم.«۳» 💛) راوی از امام باقر علیه السلام نقل كرده است كه فرمود: «ابقاء» بر كار، سخت‌تر از خود آن كار است. گفت:‌ ابقاء بر كار چیست؟ فرمود: آدمی به نزدیكان خود عطا و بخشش نماید، وخرجی او را به خاطر خداوند یكتا كه هیچ شریك و همتایی ندارد، بدهد تا به عنوان ثواب عمل مخفی برای او نوشته شود. سپس آن را یاد كند وآن موقعیت قبلی از بین برود، تابه عنوان ثواب عمل آشكار برای او نوشته شود. سپس آن را یاد كند وآن شرایط قبلی از بین برود، تا این عمل به عنوان ریا برای او نوشته شود.«۴» ______________________________________________ ۱-سوره نجم آیه۳۲ بیان: از البرهان ۲- علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۳۲، ح ۸۱. ۳- معانی الاخبار، ص ۲۴۳، ح ۱. ۴- كافی، ج ۲، ص ۲۲۴، ح ۱۶. https://eitaa.com/mamin110
🌴⚘🌴⚘ ⚘الإمامُ الرِّضا عليه السلام إنَّ رَجُلاً كانَ في بَني إسرائيلَ عَبَدَ اللّه َ تَبارَكَ و تَعالى أربَعينَ سَنَةً فلَم يَقبَلْ مِنهُ، فقالَ لِنَفسِهِ ; ما اُوتيتَ إلاّ مِنكِ، و لا الذَّنبُ إلاّ لَكِ، فأوحَى اللّه ُ تَبارَكَ وَ تعالى إلَيهِ ; ذَمُّكَ نَفسَكَ أفضَلُ مِن عِبادَةِ أربَعينَ سَنَةً . امام رضا عليه السلام فرمودند: مردى از بنى اسرائيل خداوند تبارك و تعالى را چهل سال عبادت كرد، اما عبادتش پذيرفته نشد. به خودش گفت; عيب كار از خود توست و كسى جز خودت مقصّر نيست. پس خداى تبارك و تعالى به او وحى فرمود كه اين نكوهش (انتقاد) تو از خودت، برتر از عبادت چهل سال بود . قرب الإسناد : 392/1371. https://eitaa.com/mamin110
🌾🌸🌾 ⚘الإمامُ الرِّضا عليه السلام أوَّلُ عِبادَةِ اللّه ِ مَعرِفتُهُ، و أصلُ مَعرِفةِ اللّه ِ جلَّ اسمُهُ تَوحيدُهُ ، و نِظامُ تَوحيدِهِ نَفيُ التَّحديدِ عَنهُ ؛ لِشَهادَةِ العُقولِ أنَّ كلَّ مَحدودٍ مَخلوقٌ . امام رضا عليه السلام فرمودند: نخستين گام در بندگى خدا ،شناخت اوست ۰و پايه شناخت خداوند بلند نام، يگانه دانستن اوست و نظام توحيدش نفى حدّ و حدود از اوست؛ زيرا خردها بر اين گواهى مى دهند كه هر موجود محدودى مخلوق است. الأمالي للطوسي : 22/28 . https://eitaa.com/mamin110
🌴💐🌴💐 ⚘رزق آسمانی: 💛«وفِي السَّمَاء رِزْقُكُمْ ومَا تُوعَدُونَ(۲۲)فَورَبِّ السَّمَاء والأَرْضِ إِنَّهُ لحَقٌّ مِّثْل مَا أَنَّكُمْ تَنطِقُونَ(۲۳)» [و روزی شما و آنچه وعده داده شده‏ ايد در آسمان است * پس سوگند به پروردگار آسمان و زمين كه واقعا او حق است، همان گونه كه خود شما سخن می‏گوييد](۱) 💛) علی بن ابراهیم در باره آیه «وفِی السَّمَاء رِزْقُكُمْ ومَا تُوعَدُونَ» می‌گوید: باران از آسمان فرو می‌بارد و به سبب آن، رزق و روزی جهان از زمین سر برمی‌آورد و آن چیزهایی كه به آن وعده داده می‌شوید، مانند اخبار روز قیامت و بازگشت و دیگر اخباری كه در آسمان است، آشكار می‌شود. آنگاه خداوند عز و جل به خودش قسم می‌خورد و می‌گوید: «فَورَبِّ السَّمَاء والأَرْضِ إِنَّهُ لحَقٌّ مِّثْل مَا أَنَّكُمْ تَنطِقُونَ» یعنی آن چیزهایی كه شما را بدان وعده دادم.«۲» 💛) امام صادق علیه السلام از پدرانش، نقل كرده است كه امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هر گاه كسی از شما نماز را به پایان رساند، باید دست‌هایش را به آسمان بلند كند ودر دعا كردن كوشش كند. آنگاه ابن سبا پرسید: ای امیرالمؤمنین! مگر خداوند در همه جا حضور ندارد؟ فرمود: بلی هست. گفت: پس چرا باید دست‌هایش را به آسمان بلند كند؟ حضرت فرمود: مگر نخوانده‌ای «وفِی السَّمَاء رِزْقُكُمْ ومَا تُوعَدُونَ» آیا روزی از جای دیگری غیر از جایگاه خودش درخواست می‌شود؟ جایگاه روزی و آنچه خداوند وعده داده است، آسمان می‌باشد.«۳» 💛 امام زین العابدین علیه السلام در باره آیه «فَورَبِّ السَّمَاء والأَرْضِ إِنَّهُ لحَقٌّ مِّثْل مَا أَنَّكُمْ تَنطِقُونَ» فرمود: منظور خداوند متعال از «إِنَّهُ لحَقٌّ» ظهور امام زمان علیه السلام می‌باشد ودر باره او، این آیه نازل شده است:‌ «وعَدَ اللهُ الذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وعَمِلوا الصَّالحَاتِ لیَسْتَخْلفَنَّهُم فِی الأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلفَ الذِینَ مِن قَبْلهِمْ ولیُمَكِّنَنَّ لهُمْ دِینَهُمُ الذِی ارْتَضَی لهُمْ ولیُبَدِّلنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوفِهِمْ أَمْنًا»«۴»-«۵» [خدا به كسانی از شما كه ایمان آورده و كارهای شایسته كرده‌اند وعده داده است كه حتما آنان را در این سرزمین، جانشین (خود) قرار دهد؛ همان گونه كه كسانی را كه پیش از آنان بودند، جانشین (خود) قرار داد و آن دینی را كه برایشان پسندیده است، - به سودشان مستقر كند و ترس آنان را به ایمنی مبدل گرداند]. ______________________________________________ (۱) سوره ذاریات وآیه ۲۳، بیان ازالبرهان ۲- تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۰۳. ۳- تهذیب، ج ۲، ص ۳۲۲، ح ۱۳۱۵. ۴- نور/ ۵۵. ۵- تأویل الآیات، ج ۲، ص ۶۱۵، ح ۴ https://eitaa.com/mamin110