eitaa logo
مدارس امین
21.6هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجاب.zip
5.78M
🌹🌹🌹 📖مجموعه نمایشگاهی حجاب ✍️شامل بیست پوستر
آثارحجاب.ppsx
470.3K
🌺🌺🌺 📖پاورپوینت آثارفردی واجتماعی حجاب
پوسترحجاب.zip
30.87M
🌻🌻🌻 📖مجموعه نمایشگاهی(۱۲۰) پوسترحجاب ✍️منبع:سایت شهیدآوینی
عفاف.zip
1.12M
🌻🌻🌻 📖مجموعه نمایشگاهی سبک زندگی عفیفانه ✍️شامل( ۲۰ )پوسترباموضوع حجاب و عفاف
روزی سقراط، حکیم معروف یونانی، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر است. علت ناراحتیش را پرسید، پاسخ داد: در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم. سقراط گفت: چرا رنجیدی؟ مرد با تعجب گفت: خب معلوم است، چنین رفتاری ناراحت کننده است. سقراط پرسید: اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد وبیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟ مرد گفت: مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود. سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟ مرد جواب داد: احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم. سقراط گفت: همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی، آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است، روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد،هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟ بیماری فکر و روان نامش غفلت است و باید به جای دلخوری و رنجش، نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است، دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند. پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است.
✅در بهشت,نحوه ی دفع غذای بهشتیان چگونه هست؟ ✍️ مردی از پیامبر اکرم (ص) سوال کرد: آیا شما گمان می کنید که بهشتیان می خورند و می آشامند؟ حضرت فرمود: بله،قسم به خدا هر فردی در بهشت قوه و قدرت صد مرد را دارد و به اندازه صد نفر غذا می خورد و نوشیدنی می نوشد. مرد سوال کرد: بهشت که جای پاک و پاکیزه است و جای کثافات و آلودگی نیست... پس اینها پس از این همه خوردن و نوشیدن احتیاج به دستشویی پیدا کنند چیکار می کنند؟ حضرت می فرماید: آنچه را که خورده اید به صورت عرق خوشبو که بوی مشک و عنبر می دهد،از بدنشان خارج می گردد ( و دیگر احتیاج به دستشویی ندارد.) در روایت دیگری است که یک نصرانی از امام باقر (علیه السلام) سوال کرد : چگونه است که اهل بهشت غذا و میوه و نوشیدنی می خورند اما تغوّط نمی کنند و به دستشویی نمی روند؟؟ در دنیا مثالی برای من بزن. 💥حضرت در پاسخ فرمودند : جنین در شکم مادرش از غذایی که مادرش می خورد او نیز می خورد اما در عین حال تغوّط نیز نمی کند و دستشویی هم ندارد 📙 بحار ج۸ ص۱۴۹ به نقل از تنبیه الخاطر. 📗 بحار ج۸ ص ۱۲۲
جهت مطالعه مربی.doc
309.2K
📕فایل word درسنامه "آتیش بازی 1 " جهت مطالعه مربی 👤 #درسنامه 👇مخزن ایده و تجربیات تربیتی http://eitaa.com/joinchat/2713321473C16bd184605
فایل پاورپوینت ویژه اجرا در کلاس.ppsx
22.37M
🖥 فایل پاورپوینت درسنامه "آتیش بازی" جهت اجرا در کلاس👨🏫 #پاورپوینت 👇مخزن ایده و تجربیات تربیتی http://eitaa.com/joinchat/2713321473C16bd184605
شعری بسیار زیبا و پر معنا با تمام حروف الفبا برای خدا👌👌 (ا) الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم (ب) برای عاشقی کردن به نامت اقتدا کردم (پ) پشیمانم پریشانم که بر خالق جفا کردم (ت) توکل بر شما کردم بسویت التجا کردم (ث) ثنا کردم دعا کردم صفا کردم (ج) جوانی را خطا کردم زمهرت امتناع کردم (چ) چرایش را نمیدانم ببخشا که خطا کردم (ح) حصارم شد گناهانی که آنجا در خفا کردم (خ) خداوندا تو میدانی سر غفلت چه هاکردم (د) دلم پر مهر تو اما چه بی پروا گناه کردم (ذ) ذلالم داده ای اکنون که بر تو اقتدا کردم (ر) رهت گم کرده بودم من که گفتم اشتباه کردم (ز) زبانم قاصر از مدح و کمی با حق صفاکردم (س) سرم شوریده میخواهی سرم از تن جدا کردم (ش) شدی شافی برای دل تقاضای شفا کردم (ص) صدا کردی که ادعونی خدایا من صدا کردم (ض) ضعیف و ناتوانم من به در گاهت ندا کردم (ط) طلسم از دل شکستم من که جادو بی بها کرد (ظ) ظلمت نفس اماره که شکوه بر صبا کردم (ع) علیمی عالمی بر من ببخشا که خطا کردم (غ) غمی غمگین به دل دارم که نجوا با خدا کردم (ف) فقیرم بر سر کویت غنی را من صدا کردم (ق) قلم را من به قرآن کریمت مقتدا کردم (ک) کتابت ساقی دلها قرائت والضحی کردم (گ) گرم از درگهت رانی نمی رنجم خطا کردم (ل) لبم خاموش و دل را با تکاثر آشنا کردم (م) مرا سوی خود آوردی از این رو من صفا کردم (ن) نرانی از درگهت یا رب که الله راصدا کردم (و) ولی را من تو می دانم تورا هم مقتدا کردم (ه) همین شعرم به درگاهت قبول افتد دلم را مبتلا کردم (ی) یکی عبد گنهکارم اگرعفوم کنی یارب غزل را انتها کردم
🔴🔵#نرم_افزار_ماهنامه_مبلغان_۵ ✅ نرم افزار ماهنامه مبلغان به منظور دسترسی راحت به بیش از ۳۰۰۰ مطلب و مقاله موجود در ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان، در موضوعات بسیار متنوع، جهت استفاده اساتید، مربیان، مبلغان، طلاب و دانشجویان تهیه و عرضه گردید. نرم افزار در این نسخه شامل ۲۴۰ شماره از مجله مبلغان است و این امکان را به کاربران گرامی می دهد که از طریق درخت واره موضوعی و مجلات و یا از طریق جستجو براساس موضوعات، نام نویسنده و شماره مجله، به مطالب دلخواه خود دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است نسخه ۵ جدیدترین نسخه نرم افزار ماهنامه مبلغان است که ۴۰ شماره جدید از ماهنامه به آن اضافه شده است.(واحد تولید نرم افزارهای دینی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه) دانلود:👇👇 http://resaneshop.ir/?download=mahname-mobaleghan-5
میلتون اریکسون وقتی دوازده ساله بود دچار فلج اطفال شد. ده ماه بعد شنید که پزشکی به مادرش گفت: پسرتان شب را تاصبح دوام نمیاورد. 🎯 اریکسون صدای گریه مادرش را شنید. فکر کرد شاید اگر شب را دوام بیاورم مادرم اینطور زجر نکشد... تصمیم گرفت تا سپیده دم صبح بعد نخوابد وقتی خورشید بالا آمد به طرف مادرش فریاد زد: من هنوز زنده ام! چنان شادی عظیمی درخانه در گرفت که تصمیم گرفت همیشه تمام تلاشش را بکند که یک شب دیگر درد و رنج خانواده اش را عقب بیندازد! اریکسون در سال ۱۹۹۰ در هفتاد و پنج سالگی در گذشت و از خود چندین کتاب مهم درباره ظرفیت عظیم انسان برای غلبه بر محدودیت هایش بجا گذاشت...
🌷یاایهاالذین آمنوا اتقوالله وابتغو الیه الوسیله وجاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون: 🌷4 شرط خوشبختی درآیه 35مائده 🌷۱.ایمان 🌷۲.تقوا 🌷۳.توسل 🌷۴.جهاد وتلاش، در راه خدا @tth_ir
🌷امام باقر علیه السلام: الکمال کل الکمال،التفقه فی الدین والصبر علی النائبه وتقدیرالمعیشه. بحار ج ۷۸ ص ۱۷۲ 🌷کل کمال انسان به این است که دین را بفهمد،درسختیهاصبور باشد و درزندگی بابرنامه،واندازه گیری زندگی کندکه خرجش از درآمدش کم نیاید. @tth_ir
🌷 ۳ خصوصیت نماز سازنده: 🌷۱.دائمون...همیشگی باشد۲۳معارج 🌷۲.خاشعون...درست باشد۲مومنون 🌷۳.یحافظون..به وقت باشد ۹۲ انعام،۹ مومنون،۳۴ معارج، @tth_ir
💠 3 اصل : ✅ تدريجي بودن تربيت پرورش ديني بايد با برنامه ريزي زمانبندي، همراه با تربيت بدن، مبتني بر شناخت نيازها، علايق و قابليت ها انجام گیرد. عدم توجه به اصل تدريج، مربيان را با مشكلات زيادي روبه رو ميگرداند؛ زيرا اگر كودك به يكباره بدون آمادگي تدريجي، در همان روز مقرر كه مكلف ميگردد، با انبوهي از تكاليف روبه رو شود و خود را ملزم به رعايت همه آنها بداند، قطعا شانه خالي ميكند. اگر هم بپذيرد، تكليف براي او خاطره اي شيرين و به يادماندني نخواهد بود. ✅ احترام انسان ها از نظر رواني، به احترام نياز دارند و غالبا به افراد و پديده هايي توجه مي كنند كه نياز آنها را تأمين نمايد. بدون احترام و گرامي داشت شخصيت كودك، توفيق چنداني در تربيت ديني نخواهد بود. ✅ اعتدال با توجه به ظرفيت هاي مختلف انسان ها، اين اصل در تربيت ديني ضرورت جدي پيدا ميكند. اعتدال است كه انسان را به صراط مستقيم هدايت ميكند. سيره رسول اعظم(ص) در دعوت مردم به دين و دينداري، براساس اعتدال و ميانه روي بود. امير مؤمنان(ع) فرمود: «سيره حضرت در زندگي اعتدال بود» و به صورت مؤكد امت را به اعتدال دعوت ميفرمود: «من و پرهيزكاران امتم از تن دادن به كارهاي تحميلي(كه آميخته به رفتار ساختگي و مايه ناراحتي و مشقت است) منزه و پيراسته هستيم.»
✅👈نام بازی: لی لی (گانیه) 👈هدف و شرایط بازی : حفظ تعادل، تقویت عضلات پا، ایجاد هماهنگی بین دست و پا و چشم، تقویت سرعت عمل، ایجاد روحیه فداکاری 👈سن بازیکنان: 7سال به بالا 👈تعداد بازیکنان: 8 تا 40 نفر 👈وسایل بازی: هیچی!! ☺️ 👈محل بازی: سالن،فضای آزاد(حیاط مدرسه) یک مربع 6×6 متر ✅👈 شرح بازی: ابتدا دو بازیکن به عنوان سرگروه تعیین می شوند و سایر بازیکنان را به طور مساوی تقسیم می کنند. بعد به قید قرعه (مانند شیر و خط) گروهی داخل زمین بازی قرار می گیرند و گروه دیگر در بیرون زمین به عنوان مهاجم. بازی بدین ترتیب آغاز می شود که به پیشنهاد سرگروه مهاجم، یکی از یاران با یک پا وارد زمین بازی می شود و به صورت لی لی به طرف بازیکنان داخل زمین حمله کرده و با دست آنها را لمس می کند که موجب سوختن و خارج شدن آنها از داخل زمین بازی می شود. البته در این میان فردی که لی لی می رود سعی دارد با سرعت بیشتر و حفظ تعادل، وظیفه اش را انجام دهد و بازیکنان داخل زمین نیز سعی بر این دارند که با فرار کردن، از دسترس حریف مهاجم دور بمانند. حال چنانچه اگر بازیکن مهاجم خسته شده و پای دیگرش را نیز روی زمین بگذارد خواهد سوخت. و بایستی نفر دیگری بنا به پیشنهاد سرگروه داخل زمین بیاید و رَوَند بازی را حفظ کند. این بازی تا لی لی رفتن آخرین نفر از گروه مهاجم ادامه می یابد چنانچه اگر توانسته باشند تمام بازیکنان داخل زمین را لمس کنند، در دور بعدی جای دو گروه عوض می شود و آنها داخل زمین قرار می گیرند و گرنه در دور بعدی نیز به عنوان گروه مهاجم بازی خواهند کرد. هر بُرد یک امتیاز دارد. در پایان بازی، گروهی که امتیازش به حد نصاب خاصی رسیده باشد، برنده بازی شناخته خواهند شد.🏅🏆 ⛔️خطاها: اگر بازیکنی از حالت لی لی خارج شود و هر دو پایش روی زمین بیاید، از بازی خارج می‌شود. ✅ نکته : محوطه بازی را می‌توان بجای مربع به شکل دایره خط کشی کرد. ✅ نسبت به جمعیت بیشتر بازیکنان می‌توان زمین بازی را هم بزرگتر کرد. ✅ این بازی تحرک و جذابیت بسیار بالایی دارد و از لحاظ زمانی هم از 30 دقیقه تا یک ساعت زمان میبرد!! 🔰 دوستان و مربیان بزرگوار هرگونه سوال و نظری در مورد بازی ها و فعالیت ها داشتند رو میتونن از ادمین کانال سوال کنند. موفق باشید 💫✅ منتظر بازی و فعالیت بعدی باشید!!!!😉 🔰 ممنون میشیم که این کانال رو به بقیه دوستانتون معرفی کنید!! 👇👇👇
🔴 اولین آزمون استخدامی امسال #شهریور_ماه برگزار می‌شود و در این آزمون ۱۲ هزار نفر برای آموزش و پرورش کل کشور #استخدام خواهند شد... ✅ #ادامه_خبر در لینک زیر 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8 👈 به تفکیک هر #استان به مرور بار گذاری خواهد شد. 🔴🔴🔴 #استخدام_آموزش_وپروش1398؛ ثبت نام و دانلود دفترچه 👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8 🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8 🔰 اعلام #شرایط_ویژه برای #طلاب در ۸ رشته ◀️ همه خبرهای آموزش و پرورش به علاوه اخبار پنهان و تحلیل های متفاوت
1.ppsx
1.78M
🔰 عنوان درس: نشانه ای از خدا 🌀 موضوع درس: خداشناسی 🔸 ویژه کودکان ۹تا۱۱ سال #طرح_درس #پاورپوینت #اوقات_فراغت ┏━━━🍃🍂━━━┓ 🆔 @razedaneh ┗━━━🍂🍃━━━┛
سیصد معما.docx
53.8K
سیصد #معما @amooakhavan
حقیقت سجده خضوع، فروتنی، شکستگی و افتادگی به همراه تسلیم بودن کامل در برابر خداست. حقیقت سجده را می‌توان در گفتار و رفتار شخص دید. کسی که قلبش در برابر خدا خوار، شکسته و افتاده باشد، در گفتار و رفتارش جلوه می‌کند. سجده‌ی نماز نشانی از آن حقیقت اصلی است. نزدیکی به خدا با سجود به دست می‌آید. 💌 ... و سجده كن، و خود را [به خدا] نزديك گردان. (۱۹ علق) #قرآن ------------------------ نکته: آیه ۱۹ علق سجده واجب دارد. ولی اگر کامل و آن هم عربیش خوانده شود.
برای درمان دردها و رهایی از تنهایی‌ها به هر دری می‌زنیم. امیرالمومنین علیه‌السلام: ... بر شما باد عمل کردن به قرآن، که ریسمان محکم الهی، و نور آشکار و درمانی سودمند است ... * امام سجاد علیه‌السلام: وقتی که قرآن با من باشد، اگر همه مردم عالم هم بمیرند، هرگز از تنهایی وحشت نمی‌کنم. يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (۵۷ یونس) 💌 مردم! از طرف صاحب اختیار و پروردگارتان پندی آمده است برایتان و درمانی برای دردهای روحی‌تان و راهنمایی و رحمتی ویژه برای مومنان. #قرآن #تنهایی #شفا --------------------------- 📚 * نهج‌البلاغه، خطبه ۱۵۶ ** کافی، ج ۲، ص ۶۰۲
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ ... (۱۶۵ بقره) 💌 بعضی از مردم، معبودهایی غیر از خدا برای خود انتخاب می‌کنند؛ و آن‌ها را مثل خدا دوست می‌دارند. امّا آن‌ها که ایمان دارند، عشقشان به خدا، شدیدتر است. انداد، جمع ندّ است، کسی یا چیزی که، مساوی چیز دیگری، مخالف آن و در مقابلش قرار بگیرد. این «ندّ یا انداد» هر چیزی است که نقش معبود را برای ما بازی می‌کند و توقع دارد ما فرمانبرش باشیم. سعی می‌کند ما را برای خودش بردارد و به سمت خودش بکشد، بخاطر همین میخواهد با خدا مقابله کند. خود هوا و هوس باشد یا جلوه‌هایش مثل پول و ثروت یا زن و بچه و ... * ---------------------------- * 📚 برگرفته از التحقیق، علامه مصطفوی
وقتی بگویند زنگ خورده و معلم شیمی سر کلاس است، یعنی قرار است شیمی تدریس شود. وقتی خداوند به پیامبرش می‌گوید: اقْرَأْ وَ رَبُّكَ‌ الْأَكْرَمُ‌ (۳ علق) 💌 بخوان که پروردگار و مربی تو کریم‌ترین و بزرگوارترین است. یعنی خدایی که مربی و پرورش‌دهنده‌ی موجودات است، می‌خواهد به ماها درس کرامت و ارزشمندی بدهد. می‌فرماید بیایید در کلاس کرامت ثبت نام کنید. کرامت یعنی ارزش قائل شدن برای خود. آدم کریم بر رفتار، خواسته و تفکراتش تسلط دارد و در قید و بند آن‌ها نیست. * #قرآن #تفسیر_به_ترتیب_نزول ---------------------------- * برگرفته از سخنان آیت‌الله جوادی آملی