eitaa logo
مدارس امین
21.6هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ ✅فتوا دادن کار و است به عنوان کارشناس و متخصص مسائل شرعی برای ما بیان می‌کنند که مثلاً چگونه نماز بخوانیم یا چگونه روزه بگیریم یا... کار مانند هر متخصص دیگری ارشاد و راهنمایی است و دستگاه و تشکیلاتی برای الزام افراد ندارد او فقط می گوید اگر احکام اسلام را بخواهید اینها هستند آنچه از می خواهیم این است که نظر شما در این مورد چیست و نظر کارشناسی شده را بیان میکند ✅اما کارش صرفاً فتوا دادن نیست بلکه اداره امور جامعه وصدور دستورات خاص و تصمیم گیری متناسب با نیازها و شرایط خاص اجتماعی است. ماهیت کار الزام است و حکومت بدون الزام معنا ندارد. آنچه از می‌خواهیم این است که دستور و فرمان شما در این مورد چیست 🔷برگرفته از کتاب ولایت فقیه «آیت الله مصباح یزدی» یا تشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
⁉️عاشقی؟⁉️ ❇️میخوام برم هند اونایی که خورشید رو عبادت میکنند را بیارم اهواز مرداد ساعت 2 ظهر بزارمشون تو حیاط بهشون بگم حالا عبادت کنید ببینم سرِ دینشون میمونند یا نه😂😂 ✅پای خدا موندن راه عشقِ و عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها. 🌸پس اگه پاتو گذاشتی تو راهش حتی اگه پاتو قلمم کردن اصلا پا پس نکش. 💠أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً 🔥خیلی سخته رفیق ولی تو پاکار باشی،خدا سفت پاکارت وایمیسته. خدا https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ 🧐 بازگشت ، به «علت و معلول» است. این نوع از ، تنها بین علت و معلول تحقق می یابد و بر اساس آن، هر علتی، ولی و سرپرست معلول خویش است و هر معلولی، مولی علیه و سرپرستی شده و در تحت و تصرف علت خود می باشد. 🤔 از اینرو، (رابطه علی و معلولی)، هیچ گاه تخلف بردار نیست و نفس انسان اگر اراده کند که صورتی را در ذهن خود ترسیم سازد، اراده کردنش همان و ترسیم کردن و تحقق بخشیدن به موجود ذهنی اش همان. 👌نفس انسان، مظهر خدائی است که: ❣🍃 إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُون🍃❣(۱) و لذا هرگاه چیزی را اراده کند و بخواهد باشد، آن چیز با همین اراده و خواست، در حیطه نفس، موجود و متحقق می شود. ♻️ واقعی و حقیقی اشیاء و اشخاص که نفس همه انسان ها در داشتن مظهر اویند، فقط و فقط، است; چنانکه در قرآن کریم را در وجود خداوند منحصر می کند و می فرماید: ❣🍃 «فالله هو الولی »🍃❣ (۲). ۱- سوره یس/۸۲ ۲- سوره شوری/۹ ❣🍃❣🍃❣ ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
۴ در قرآن به این اشاره شده ❣🍃وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ (۴۴) أَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ (۴۵) ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ(۴۶) فَمَا مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِينَ (۴۷)🍃❣ 🧐خداوند در مورد حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم است که خداوند می فرماید : اگر (محمد) به ما سخنانی نسبت می داد محققاً او را به قهر و قدرت می گرفتیم و رگ قلبش را قطع می کردیم و شما هیچ یک بر دفاع از او قادر نبودید. (الحاقه/۴۴تا۴۷)😲 ✅ "منه" آورده ( ثم لقطعنا منه الوتین ) اگر به صورت مخاطب آمده بود نشانه به طرف مقابل بود ولی به صورت غایب آمده یعنی خطاب جدی است. 💠احتمال دارد: 1⃣👈 می خواهد بگوید که این مورد از تو رسول باید دور باشد که اگر نباشد دیگر احترامی برایت قائل نیستم. 2⃣👈 با این جمله خداوند تکلیف موجودات دیگر را روشن فرموده یعنی با عزیزترین مخلوقش که لولاک لما خلقت الافلاک است تعارف ندارد با دیگران به طریق اولی تعارف ندارد. ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ بی تو ای صاحب زمان سه شنبه پرزند دلم به سمت و سوی ِ جمکران مدارس امین
صبا به لطف بگو شهریار دلها را نیامدی و ندیدیم خیر دنیا را نیامدی و هراسانِ آن دمیم که مرگ نصیب گور کند آخر این تمنّا را دل از فراق تو خون شد نیامدی حتی که دانه دانه کنی این «انار یلدا» را غلط سرودمت ای جان، تو آمدی امّا نبود، دیده ی ما لایق آن تماشا را چگونه پیری ما را پسند خواهی کرد؟ که پیش از این نخریدی جوانی ما را به قول خواجه چه از ما رسیدت ای گل ناز «که پرسشی نکنی عندلیب شیدا را» به قدر ریگ بیابان شرف نداشت مگر؟ که مستحق نشد این چشم، آن کف پا را غبار پای تو از بس شریف و محترم است خدا نهاده در آن معجزات عیسی را اگر طبیب تو باشی دوا نمی خواهم که مبتلای تو پس می زند مداوا را بیا و جان مرا جای رونما بستان رها کن از قفس این مرغ نا شکیبا را «محمدحسین رشیدی» یلدای ۱۳۹۹ https://eitaa.com/mamin110
: 1⃣👈 قائد اسوه : رهبرعظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران آیت الله معظم جناب ای کبیر- متع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف- قائد، ولی، وفیّ،ورائد، سائس، حفی، مصداق بارز، (نرفع درجات من نشاء می باشد.) عزت و شوکت روز افزون آن قائد اسوه ی زمان را همواره از مسئلت دارم و امیدوارم دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد. 📚 پرتوی از خوشید علی شیرازی ص 33   🍃 علامه عظيم‌الشأن حضرت آيت‌الله حسن‌زاده آملي، جلوي حضرت آقا دو زانو نشسته و ايشان را خطاب مي‌كنند. 🌟حضرت آقا ناراحت شده و به علامه مي‌فرمايند: اين كار را نكنيد. 🍃 علامه حسن‌زاده مي‌فرمايند: اگر يك مكروه از شما سراغ داشتم اين كار را نمی كردم. 🍃 ايشان در جاي ديگر فرموده‌اند: 👂گوش‌تان به دهان باشد. چون ايشان 👂گوششان به دهان (عج) است. ♻️اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا مي‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، درباره شاگردش فرموده‌اند: 💫حسن‌زاده را كسي نشناخت جز امام زمان(عج).💫 ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 یادت باشد روی کمک هیچ کسی جز خدا حساب باز نکنی ، اوست که بی منت می بخشد ، اوست که بی انتها عطا می‌ کند و اوست که عاشقانه و بی توقع حمایتت می کند. هر زمان چشم امید به دست های دیگران داری جهان به واسطه همان افراد به تو ثابت می کند، کسی که منشاء عشق ، منبع اجابت و مقصد آرامش است را فراموش کرده ای و او خداست، او همانیست که محبتش بی دریغ است ، او همانیست که نه کینه ای دارد و نه منتی می گذارد و محبتش بی پایان است. یادت باشد آنگاه که نیازمند دست کسی هستی به دستان عاشقش متصل شو و چشم هایت را بر هر کسی غیر از او ببند، بدان که می بخشد ، بدان که لطفش پاک است، بدان که منتظر درخواست توست و هر چه بگویی اجابت می کند، و باور کن همان خدایی که به تو زندگی بخشید می تواند به تو ثروت، عشق، سلامتی و اعتبار ببخشد. ┈┈┈┈┈┈┈┈ با تشکر مدیریت مدادس امین https://eitaa.com/mamin110
۶ 🌼 «» همان و است؛ یعنی اینکه کسی، سرپرست جعل قانون و وضع کننده اصول و مواد قانونی باشد. 🌱این که در حیطه قوانین است و نه در دایره موجودات واقعی و تکوینی، اگر چه نسبت به وضع قانون تخلف پذیر نیست یعنی با اراده مبدء جعل قانون، بدون فاصله، اصل قانون جعل می شود، 🍃لیکن در مقام امتثال، قابل تخلف و عصیان است؛ یعنی ممکن است افراد بشر، قانون قانونگذاری را اطاعت نمایند و ممکن است دست به عصیان بزنند و آن را نپذیرند. زیرا انسان بر خلاف حیوانات، آزاد آفریده شده و می تواند هر یک از دو راه عصیان و اطاعت را انتخاب کند و در عمل آن را بپیماید. ✅ لازم به یادآوری است که تنها کامل و شایسته برای انسان، قانونی است که از سوی انسان و جهان و خدای عالم و حکیم مطلق باشد و لذا، و ، منحصر به ذات اقدس اله است. چنانکه قرآن کریم در این باره فرموده است: ❣🍃«ان الحکم الا لله»🍃❣ (یوسف/67) ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ ✅فتوا دادن کار و است به عنوان کارشناس و متخصص مسائل شرعی برای ما بیان می‌کنند که مثلاً چگونه نماز بخوانیم یا چگونه روزه بگیریم یا... کار مانند هر متخصص دیگری ارشاد و راهنمایی است و دستگاه و تشکیلاتی برای الزام افراد ندارد او فقط می گوید اگر احکام اسلام را بخواهید اینها هستند آنچه از می خواهیم این است که نظر شما در این مورد چیست و نظر کارشناسی شده را بیان میکند ✅اما کارش صرفاً فتوا دادن نیست بلکه اداره امور جامعه وصدور دستورات خاص و تصمیم گیری متناسب با نیازها و شرایط خاص اجتماعی است. ماهیت کار الزام است و حکومت بدون الزام معنا ندارد. آنچه از می‌خواهیم این است که دستور و فرمان شما در این مورد چیست 🔷برگرفته از کتاب ولایت فقیه «آیت الله مصباح یزدی» https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ۷ ❓❓ آیا این نوع (ولایت برتشریح) را انبیاء و اولیاء الهی علیهم السلام و علما دارا هستند؟ ✅ در مورد حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم این نوع از ناحیه الهی به ایشان افاضه شده بود. پس ولایه در تشریع را داشتند. 📝 در تفسیر سوره اسراء یا همان بنی اسرائیل جریان به معراج رفتن حضرت به تفصیل بیان شده که بخشی از ماجرا برمی گردد به جریان ملاقات حضرت با موسی کلیم علیه السلام . 🌀(جریان تعداد رکعات نماز و کم کردن آن با توصیه حضرت موسی و در خواست پیامبر از خدای متعال و تقلیل پنجاه وعده در شبانه روز به پنج وعده) توصیه میکنم حتماً رجوع کنید و با شرح واقعه و داستان آشنا شوید. اینجا پیامبر بزرگ اسلام قانون الهی را به اذن الهی تغییر دادند و قانون جدید برای عبادت وضع کردند. 🧐 اما در مورد ائمه معصومین علیم السلام و انبیاء دیگر، این نوع وجود ندارد و از ناحیه حضرت حق این به آنها تفویض نشده است. 🤔 وقتی در اولیاء علیهم السلام این نوع صادق نیست پس قطعاً علما و بزرگان دیگر هم از این ولایت بی بهره اند. ✳️ نکته: بعضی از علما در این مورد اختلاف نظر دارند که جای بحث آن اینجا وجود ندارد. ... ✍ https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولیدمحتوا آثاروبرکات حفظ قرآن --------------------------------- 📔حفظ قرآن📔 🌿🌻بیاید بیاید ، بچه ها                 🌿🌻یه حرف دارم با شما 🌿🌻قرآن کتاب دینه                     🌿🌻کتاب مسلمینه 🌿🌻قرآن کلام خداست                🌿🌻اون راهنمای شماست 🌿🌻قرآن را حفظش کنید             🌿🌻خود را با ارزش کنید 🌿🌻از حفظ قرآن ما                       🌿🌻خشنود می شه خدا 🌿🌻پاداش حفظ قرآن                       🌿🌻هست بهشت ورضوان 💞📔💞📔💞📔💞📔 مبلغ امین:علیخانی دبستان زنده یادحسن عبداللهی استان قزوین 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ 🌼🌼 🌼«» یعنی نوعی که نه است و نه و قانون، بلکه است در محدوده و تابع قانون الهی که خود بر دو قسم است: 1⃣ بر محجوران 2⃣ بر جامعه خردمندان. 👈پیش از آنکه به بیان دو قسم بپردازیم، یادآوری این نکته ضروری است که با دو قسمش، همانند ، مربوط به رابطه و علی و معلولی نیست، بلکه از امور و است. ✅ البته ، به سنخ برمی گردد; زیرا قلمرو ، همانا فعل خود شارع است; یعنی این نوع هم اولاً و بذات مربوط به خدای متعال است . ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110