فرق است بین اینکه برای امامت فاتحه بخوانی و خیال کنی که او وفات کرده؛
با اینکه او را حیّ و حاضر بدانی و وقتی که او را خطاب می کنی و بهش سلام می دهی، یقین داشته باشی که صدایت را میشنود و جوابت را تمام و کمال می دهد!
🔺وَ أَعْلَمُ أَنَّ رَسُولَكَ وَ خُلَفَاءَكَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، أَحْيَاءٌ عِنْدَكَ يُرْزَقُونَ، يَرَوْنَ مَقَامِي، وَ يَسْمَعُونَ كَلامِي، وَ يَرُدُّونَ سَلامِي، وَ أَنَّكَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعِي كَلامَهُمْ
و میدانم که رسولت و جانشینانت (درود بر آنان باد) همواره زندهاند و نزد تو روزی داده میشوند، محل ایستادنم را میبینند و سخنم را میشنوند و به سلامم پاسخ میدهند، ولی تو گوشم را از شنیدن کلامشان در پرده قرار دادهای...
انصافا بعضی ها خیلی نکته سنج و ظریف بین هستند؛
اصلا جنس توسلات و استغاثه هایشان با بقیه کاملا فرق دارد!
معلوم است که واقعا امام زمانه شان را حیّ و حاضر می دانند🥲
⏰قرار استغاثه: هرشب بین ساعت ۲۱ تا ۲۲
در ادامه داستان جالبی رو که از کتاب شریف العبقری الحسان دیدم براتون مینویسم:
شیخ علی اکبر نهاوندی در کتاب العبقري الحسان از قول محدث نوری، داستان توسلی را از میرزا ابراهیم شیرازی حائری نقل میکند.👇
چنان که استادنا المحدّث النوری—زاد اللّه فی انوار تربته—در کتاب دار السلام فرموده: عالم فاضل، مجمع فضایل، مقدّم بر اقران و اماثل، آقای آقا میرزا ابراهیم شیرازی حایری—اصلح اللّه امامه و انجح مرامه—مرا حدیث کرد و فرمود:
اوقاتی که در بلد شیراز بودم، مرا حاجتهای چندی روی داد که بسیار مهم بودند و به واسطه انجام آنها فکرم در حیرت و سینهام تنگ شده بود.
یکی از آنها توفیق زیارت کربلای معلّا و حضرت سیّد الشهدا بود و در انجام آنها چارهای جز توسّل به ساحت بحار کرم امام حاضر که سلام خداوندی بر او باد که مستولی بر سرایر است ندیدم!
پس حاجات خود را در عریضه حاجاتی (نامه) که مرویه از سادات ولات و ائمّه هدات است، درج نموده، نزدیک غروب از بلد شیراز بیرون آمدم، درحالی که مختفی و تنها بودم و نزدیک حوضچه آبی آمدم که آب زیادی در آن بود.
از نوّاب اربعه معروفه، جناب حسین بن روح را صدا زده و آن چه را در روایات از ندا و سلام کردن وارد شده، عرض کردم و رقعه را به او تسلیم نمودم و او را در رساندن رقعه به امام واسطه قرار دادم.
سپس عریضه را در آب استخر انداخته، هنگام غروب از دروازه دیگر وارد بلد شدم و غیر از خدای تعالی احدی بر این کار وقوف پیدا نکرد و احدی را بر این فعل اطّلاع ندادم.
🔸صبح که شد به محضر استادی که نزد او درس می خواندم رفتم، درحالی که تمام همدرس ها هم حاضر بودند.
ناگاه دیدم سیّد جلیلی که به لباس خدّام حضرت ابی عبد اللّه الحسین علیه السّلام بود، در مجلس وارد شده، نزدیک شیخ استاد نشست.
من و اهل مجلس تا آن وقت او را ندیده و نشناخته بودیم و بعد از آن مجلس هم، او را در شیراز ندیدیم.
آن سیّد به جانب من متوجّه شده، مرا به اسم یاد نموده، فرمود:
یا میرزا ابراهیم! بدان رقعه تو خدمت حضرت صاحب الزمان واصل شده و به آن بزرگوار تسلیم شد.
من از این قول ایشان مبهوت شدم ولی دیگران بر معنی کلام سیّد واقف نشدند؛ پس کشف این معنی را سؤال نمودند.
او فرمود: من شب گذشته در خواب دیدم جماعت بسیاری در اطراف جناب سلمان فارسی جمع شدهاند و رقعههای بسیاری نزد آن جناب هست و جنابش مشغول نظر نمودن به آن هاست. چون او مرا دید، به من فرمود:
نزد آمیرزا ابراهیم برو...
به او بگو این رقعه او که در دست من است—و دست خود را بلند نمود—به حضرت حجّه—عجّل اللّه فرجه الشریف—واصل شد.
🥲دیدم آن رقعه را مهر کرد و من در عالم رؤیا چنین دانستم که آن سرور رقعه هر کس را قبول مینماید، آن را مهر میکند و حاجت کسی را که قبول نمینماید، اصل رقعهاش را ردّ میکند.
✅سپس حاضرین از صادق بودن خواب آن سیّد از من پرسیدند. قضیّه را برایشان بیان کرده، قسم یاد نمودم که احدی بر این کار مطّلع نبود.
حاضرین مرا به قضای حوایجم بشارت دادند و چنان شد.
طولی نکشید که به زیارت کربلا موفّق شدم؛ چنان که الآن این جا هستم و سایر حوایجم هم بحمد اللّه برآورده شد، انتهی.
سلام و وقت بخیر به همه اهالی عزیز کانال
انشاالله بنا داریم یک سری بحث های دنباله دار رو اینجا مطرح کنیم؛
البته فعلا اسمش رو لو نمیدم تا خودش به مرور براتون واضح بشه.
بعضی از عزیزان هم می گفتن که آقا! بعضی از پست هاتون خیلی طولانیه و از حوصله ی مطالعه ما خارجه😊
قبول دارم؛
بعضی از پست هامون واقعا طولانی بوده،
بخاطر همین هم تصمیم گرفتیم که مطالب طولانی و مهمی که مد نظرمون هست رو به صورت بخش بخش منتشر کنیم و آخر کار هم به صورت یک فایل پی دی اف همه شو در اختیارتون بذاریم.
فکر کنم اینجوری هم عزیزانی که میگن متن ها طولانیه راضی باشن و هم اون هایی که دوست دارن تمام مطلب رو یکجا بخونند.
در ابتدا برای ورود به بحثی که میخواهیم شروع کنیم یک مقدمه رو بهتون میگم.
در طول تاریخ یهودی ها قومی بودند که بخاطر روحیات و خصلت های خاصی که داشتند، تحمل کردن شان برای مردم غیر یهودی بسیار سخت بوده!
بخاطر همین هم در جوامع مختلف معمولا مردم غیر یهودی، یهودی ها رو در قسمت های خاصی از شهرها اسکان می دادند تا فقط مخصوص خودشون باشه و اینجوری حضور یهودی ها در بین غیر یهودی ها کمتر باشه.
🔺به شهادت تاریخ، یهودی ها همیشه در محله هایی زندگی می کردند که «گِتو» نام داشت.
این محله های یهودی نشین در مناطق مختلف وجود داشته.
اگر کسی می خواد دلیل این رفتار مردم غیر یهودی با یهودیان رو بداند دوتا منبع بهش معرفی می کنم که میتونه مراجعه کنه.👇
(عمده مطالب این دو منبع درباره این است که یهودیان اعتقاد دارند که تافتۀ جدا بافته هستند!)
🆔 تفسیر المیزان، آیه ۷۵ آل عمران
https://noorlib.ir/fa/book/view/1910?volumeNumber=3&pageNumber=412§ionNumber=1&viewType=html
🆔این هم نظر کتاب تلمود درباره غیر یهودیان
https://www.yjc.ir/fa/news/4918493/
پس یهودیان همیشه توسط جوامع غیر یهودی پس زده می شدند و باید به مرور زمان حذف بشند،
اما نکته جالب ماجرا اینه که با این وجود می بینیم در طول تاریخ یکی از مهم ترین اقوامی که توانسته موجودیت خودش را محکم حفظ کند، قوم یهود است و بر همین اساس توانسته حال و هوای فرهنگی و تمدنی خودش را در نسل های بعدی اش ایجاد کند.
🤔سوال مهم اینجاست که به نظر شما دلیل این موفقیت یهودی ها در انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی شون چیه⁉️
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اینجا یک «گِتو» است
محله یهودی نشین عودلاجان؛
واقع در تهران؛
اواسط دهه 1290 خورشیدی (1911 میلادی)
این عکس مربوط به اجرای مراسم مذهبی با حضور مسیوکازس ( بنیاگذار مدارس آلیانس در ایران) در کنیسای ملایعقوب است.
یهود، قومی است با تاریخی تقریبا ۳۵۰۰ ساله!!
🕌 چرخۀ تاریخ، اقوام و تمدن های زیادی رو به چشم خودش دیده؛
تمدن ها و اقوامی که از بعضی هاشون فقط مجسمه ها و سنگ نبشته هایی به یادگار مونده و از بعضی هاشون فقط یک اسم و چند تا گزارش!
🔺حالا سوال مهم اینجاست که از کجا بفهمیم حال تمدنی یک قوم یا ملت، حالِ حیات و زنده بودن است؟!🤔
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
طبق قرار جمعه هامون، پست هایی درباره مدل های خلاقانه تربیتی و آموزشی رو قرار میدیم...
زحمت تولید این محتواها رو بعضی از بزرگواران متخصص در حوزه تعلیم و تربیت می کشند؛
اگر کسی از دوستان هست که توی این حوزه تولید محتوا میکنه و تمایل به مشارکت داشت میتونه به این آیدی پیام بده👇
@Na_Pasokhgoo
🏫مدرسههای مونتهسوری: دنیایی از خلاقیت و استقلال
در دنیای رنگارنگ مدارس مونتهسوری، کودکان آزادانه کاوش میکنند، خلاقیت خود را شکوفا میکنند و در مسیر یادگیری مستقل قدم برمیدارند.
🎨🎼🎲فضای کلاسهای مونتهسوری با دقت و ظرافت طراحی شده تا محیطی امن، جذاب و متناسب با نیازهای رشدی کودکان فراهم شود. قفسههای کوتاه و در دسترس، اسباببازیها و مواد آموزشی متنوع، و چیدمانی منعطف، به کودکان آزادی عمل و استقلال در انتخاب فعالیتها را میدهد.
🔍تصور کنید وارد کلاس درس مونتهسوری میشوید. فضایی پر از شور و نشاط و رنگهای شاد، قفسههای کوتاه و مرتب پر از اسباببازی و مواد آموزشی متنوع، و کودکانی که با اشتیاق و تمرکز مشغول فعالیت هستند.
🛖در گوشهای از کلاس، گروهی از کودکان با بلوکهای چوبی سازههای مختلفی میسازند. آنها با دقت قطعات را کنار هم قرار میدهند، تعادل سازه را بررسی میکنند و با یکدیگر همکاری میکنند تا بلندترین برج را بسازند. در این فعالیت، مفاهیم اولیه ریاضی، هندسه و مهندسی به طور عملی و ملموس به کودکان آموزش داده میشود.
🎨در بخش دیگری از کلاس، چند کودک دور میز بزرگی نشستهاند و با وسایلی ساده مانند آب، رنگ و کاغذ، نقاشیهای خلاقانهای خلق میکنند.آنها با ترکیب رنگها، کشیدن خطوط و اشکال مختلف، دنیای ذهنی خود را بر روی بوم نقاشی به تصویر میکشند. این فعالیت به پرورش خلاقیت، ظرافت و مهارتهای دست ورزی کودکان کمک میکند.
📚در گوشهای دنج، کودکی با علاقه کتابی داستانی را ورق میزند و غرق در دنیای قصه و خیال میشود. او با دقت کلمات را دنبال میکند، تصاویر را تماشا میکند و داستان را در ذهن خود تجسم میکند. این فعالیت به تقویت مهارتهای خواندن، درک مطلب و قدرت تخیل کودکان کمک میکند.
در حیاط مدرسه، گروهی از کودکان با شور و نشاط مشغول بازیهای گروهی هستند. آنها با یکدیگر میدوند، ⚽️توپ بازی میکنند و با هم همکاری میکنند تا قوانین بازی را رعایت کنند. این فعالیت به پرورش مهارتهای اجتماعی، کار گروهی و حل مسئله در کودکان کمک میکند.
🧩در مدارس مونتهسوری، هر روز یک ماجراجویی جدید برای کودکان است. آنها با آزادی عمل و استقلال در انتخاب فعالیتها، از طریق تجربه و تعامل با محیط پیرامون خود یاد میگیرند و در مسیر رشد و شکوفایی استعدادهای خود قدم برمیدارند.
❓️آیا شما هم به دنبال محیطی آموزشی خلاق و پویا برای فرزندتان هستید؟
✅ مدارس مونتهسوری میتوانند ایده های خوبی برای پرورش نسلی خلاق، مستقل و با اعتماد به نفس داشته باشند.
#مونتهسوری #تربیت_کودک #آموزش_خلاق #استقلال
📝فاطمه پیرمردی
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
پادکست حضرت معصومه نهای نهایی_mixdown.mp3
20.77M
🎙 پادکست حضرت معصومه
یک زیارتنامه عجیب‼️
گنجی مدفون در قم که خیلی وقتها قدرش را درست نمی دانیم...
🌸روز دختر مبارک🌸
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
سلام
بعضی از عزیزان انتقاداتی را به پست مدارس مونته سوری داشتند.
بابت تذکرات شان واقعا ممنونم🙏🏻
همونطور که قبلا هم گفته بودیم هدف ما از قرار دادن این سلسله پست ها درباره مدل های تربیتی، بررسی فرم های خلاقانه بوده و هست و لاغیر؛
و گرنه همه ما میدانیم که نباید محتواهای غیر دینی و غیر اسلامی و نقص های موجودشان را بپذیریم!