eitaa logo
#من_منتظرم!
996 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
458 فایل
السَّلامُ‌ عَلَیکَ یٰا‌ أبٰاصالِح‌َ الْمَهْدی برای مهدی «عج» خودت را بساز و مهیا کن، ظهور بسیار نزدیک است.⛅🌻 ادامه فعالیت کانال در مُنیل ان شاءالله برای دریافت لینک منیل به شخصی پیام بدید🌱 @Momtahane110
مشاهده در ایتا
دانلود
°🦋 • . ↺متن دعای عهد↯❦.• . «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم» . °↵❀اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. . °↵❀اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. . °↵❀اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ . °↵❀حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. . •.✾اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ . •.✾اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ . •.✾اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان ╔═.🍃.════♥️══╗ @man_montazeram ╚═♥️═════.🍃.═╝
❣ من‌وضوساخته‌ام‌، قبلهٔ‌محبوب‌ڪجاست؟🌱 آن‌كه‌دل‌گشته‌زهجرانِ‌وِی‌آشوب‌،💔 ڪجاست؟؟ همه‌عالم‌شده‌ڪنعان، 🌍 زفرا‌ق‌رخ‌دوست... يوسفِ‌گمشدهٔ‌اينهمه‌يعقوب ڪجاست؟؟ 🙃 @man_montazeram
صلی الله علیه وآله : ای عمار! اگر دیدی علی به راهی میرود و مردم به راه دیگر، تو با علی باش؛ زیرا علی هرگز بر پستی راهنمایی نمی کند و از هدایت خارج نمیسازد. 📚ارشاد مفید. 2:105 @man_montazeram
واقعا تو منطق ، تفاوتی وجود نداره! اینکه تو علی اکبر باشی یا علی اصغر +حسینی اگه باشی،به وظیفت عمل میکنی!!!
به فکر میکنم، که شاید آغازگرِ کربلا بود! که با تمام روسیاهی برگشت و عاقبت بخیر شد..:)
به اونایی که موندن تا صدای به تمام تاریخ برسه! به زینب(سلام‌الله‌) به علی‌بن‌الحسین(علیه‌السلام)
و به (علیه‌السلام) که رهبری دلسوز برای امتش بود... و پناهی برای توبه کنندگان.!! و چه خوووب برادری برای !
به فکر میکنم! به مهربانترین عصر من! +که برای قاتلی که روی سینه‌اش اومده بود هم تا لحظه‌ی آخر، جز نخواست...:)
به قول آقاسدمرتضی‌آوینی: "صحرای بلا به وسعت تاریخ است و کار به یک یالیتنی کنت معکم ختم نمیشود!"
سوال اینه: +نقش در کربلای امروز چیه؟!
یکی بالای منبر میخونه یکی چایی میریزه یکی میون داره و یکی هم رو جفت میکنه! ....
اگر در نقش خودت تمااام تلاشت رو به خرج بدی، واقعا چه فرقی میکنه که دیگه باشی؟! مهم اینه که در نقش خودت به تمام عمل کردی!
اما توی این دستگاه انسان ساز فرقی نمیکنه! محرم،صفر،شعبان،رمضان و... بیاید یه جایی قرار بگیریم که واقعا من و شماست! واگه روزی (که یوم‌الحسرت‌است) یقمون رو گرفتن، یه جوابی براش داشته باشیم دیگه!!!
+تو میتونستی بالای منبر باشی و ده‌ها برابر تاثیرگذارتر! +تو میتونستی موقع بیکاریت توی آشپزخونه به مادرت کمک کنی و حتا از اسراف هم جلوگیری کنی! +تو میتونستی میون دار هیئت بشی و نظم بدی! +تو میتونستی یه جایی که واقعا نیاز بود از حرف بزنی! و ....
من یه جایی برای آقااباعبدالله کار‌کردم اما باید در جای دیگری میبودم!!!!
واقعا چرا من و تو، تو آخر الزمان دنیا اومدیم؟ چرا؟ تکلیف من این وسط چیه؟
جواب اینو پیداش کنیم. نکنه روز ظهور برسه و ما دست خالی باشیم من که طاقتشو ندارم
یاران شتاب کنید گویند قافله ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست آری گنهکاران را راهی نیست اما پشیمانان را میپذیرند
12427 چایی‼️ یکی از مداحان تعریف میکرد چای ریز مسجدمون فوت کرد ، سر مزارش رفتم گفتم یه عمر نوکری کردی برای ارباب بی کفن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ...، بیا بهم بگو ارباب برات چه کرد ...! ایشان میگفت دو سه شب از فوتش گذشته بود خوابش رو دیدم گفتم مشت علی چه خبر؟ گفت الحمدلله جام خوبه ارباب این باغ و قصر رو بهم داده دیدم عجب جای قشنگی بهش دادن. گفتم بگو چی شد؟ چی دیدی ؟ گفت : شب اول قبرم امام حسین علیه السلام آمد بالای سرم ، صدا زد آقا مشهدی علی خوش آمدی .. مشهدی علی توی کل عمرت ۱۲ هزار و ۴۲۷ تا برای ما چایی ریختی ... این عطیه و هدیه ما رو فعلا بگیر تا روز قیامت جبران کنیم ... میگفت دیدم مشت علی گریه کرد . گفتم دیگه چرا گریه میکنی ؟ گفت : اگه میدونستم ارباب این قدر دقیق حساب نوکری من رو داره برای هر نفر شخصا" هم چایی میریختم ، هم چایی میبردم ... عزیزانم : نوکری خود را دست کم نگیرید... چیزی در این دستگاه کم و زیاد نمیشود... و هر کاری ولو کوچک برای حضرت زهرا سلام الله علیه و ذریه مطهرش انجام دهیم چنان جبران میکنند که باورمان نمی شود... 👤 @man_montazeram
•🌸🍃• دو رکعت که در هر رکعت سوره «حمد» و یازده بار سوره «توحید» خوانده مى‌شود. از (ص) روایت شده: هرکه این دو رکعت نماز را در این شب به‌جا آورد، و فردایش را که اول سال است روزه بدارد، مانند کسى است که همه طول سال را همواره وار خیر کرده، و در آن سال محفوظ باشد، و اگر بمیرد درآن روزِ سال به می‌رود. ╔═.🍂.════🖤══╗ @man_montazeram ╚═🖤═════.🍂.═╝
┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ اگر میخواهید؛ فقط ! بقیه‌ی آقازاده‌ها در مُقابلش فقط یک اند! ╔═.🍂.════🖤══╗ @man_montazeram ╚═🖤═════.🍂.═╝
♡﷽♡ ♥️ ✍بہ قلمِ 🍃 بعد از خوردن صبحانه و جا به جا کردن خریدها برگشتیم سر بحثمون... اول نگاهی به دفترم انداختم و بعد شروع کردم: خب... به جزء سوم رسیده بودیم... کتایون حرفم رو قطع کرد: _آیه 257 میگه خدا آنچه پیش رو و آنچه پشت سر انسانه رو میدونه یعنی گذشته و آینده خب اگر آینده ما معلومه و خدا میدونه دیگه اختیار چه معنایی داره؟ _ببین علم خدا به آینده رو اگر بخوایم خیلی ساده تعریف کنیم مثل کسی که تمام حرکت ما رو از بالا میبینه تصور کن الان یک نفر از یه روزنه ای توی سقف داره تمام رفتار ما رو رصد میکنه و کاملا به تصمیمات و شرایط محیطی ما هم احاطه داره مثلا من الان برم لب اون سکوی ورودی آشپزخونه نگاهم به روبرو باشه ندونم قدم بعدی زیر پام خالی میشه ولی اون میبینه و میدونه این علم خداست به علاوه کلی چیز دیگه یکیش اینکه خدا از ضمیر انسانها هم آگاهه _پس اطلاعاتی از غیب و آینده و اینا نداره و فقط رفتار و افکار ما رو رصد میکنه؟ _چرا از آینده هم مطلعه چون همش همین نیست خدا ناظر صرف نیست برنامه نویس ماست ما رو برنامه نویسی کرده و با تک تک اختیارات و امکانات ما داده ها رو تنظیم کرده فلذا تو این سیستم تو هر تصمیمی بگیری برای خدا انتهاش روشنه و تاثیرش بر شمای کلی زندگی خودت و جهان پیرامونت و تاریخ حتی! براش روشنه پس ما در چارچوب این سیستم اختیار داریم با این تعریف مسئله جبر و اختیار هم حل میشه جبر و اختیار بشر در زندگی مثل بازی شطرنجه یه چارچوب و قوانینی برای بازی وجود داره که جبر ماجراست و تو نمیتونی تغییرش بدی تو نمیتونی با اسب اریب بری نمیتونی با فیل ال بری نمیتونی با یه سرباز تو یه حرکت تا ته زمین حریف بری این قانون و به اصطلاح جبر این بازیه اما آیا این جبر تعیین کننده برنده و بازنده بازیه؟ اون چیزی که سرنوشت بازی رو تعیین میکنه نوع استفاده از این قوانین و به اصطلاح حرکات و تصمیمات بازیکنه اینکه چه وقت از اسب و فیل و رخ با همون جبری که برای حرکت دارن چه استفاده ای بکنه اختیار بازیکنه ولی قطعا درچارچوب قوانین بازی یا به تعبیر دیگه جبر خلقت در هر حوزه و عملی مثل یه عبارت جبریه و اختیار ماها انتخاب اون عددیه که توی فرمول جاگذاری میکنی درسته شکل این فرمول روی خروجی تاثیر داره ولی اونچیزی که فاکتور تعیین کننده ست همون اعدادیه که ما میدیم به ماشین علم خدا از جنس وقوف به این فرمول ها و ماشین ها و مکانیسم عملکردشونه چون خودش طراحشه پس هر عددی تو هر فرمولی گذاشتی خدا خروجیش رو میدونه و البته انتخاب های ما رو هم که واقفه پس عملا چیزی نیست که تحت کنترل خدا نباشه تازه کلی چیزای دیگه هم هست که احتمالا ما هنوز تعریفی براش نداریم و برای همین درکی ازش نداریم به هر حال جزء هیچ وقت نمیتونه کل رو کامل درک کنه لازمم نیست سرت درد میگیره میری دکتر یه دارویی بهت میده میگه بخور تو هم میخوری مگه حتما میدونی توش چیه؟ با چه فرایندی سردردت رو خوب میکنه؟ کاری نداری اثرش رو دیدی استفاده میکنی هیچ وقت هم احساس نادانی نمیکنی میگی همه چیز رو که نمیشه دونست مگه میدونی امواج دقیقا چه مختصات و کم و کیفی دارن؟ نه!... ولی استفاده میکنی خود دانشمندان این حوزه هم درباره ماهیتش نمیتونن توضیح کاملی بهت بدن همین که تجربتا دیدی به کارت میاد و درمون دردته استفاده میکنی خدا درمون درد ماست میتونیم باهاش ارتباط بگیریم مگه مجبوریم حتما ذاتش رو کشف کنیم اصلا نشدنیه همین که صفاتش رو بشناسیم و باهاش ارتباط برقرار کنیم کافیه دیگه نفس عمیقی کشیدم: آیه 263 ؛ این سنت و روش خداست خدا برای رقم زدن فضای امتحان از نظرها پنهان میشه و واکنش سریع به کارهای خوب یا بد ما نشون نمیده برای اینکه خودت تمرین کنی رشد کنی مثل پدر یا مادری که میخواد دوچرخه سواری یاد بچه ش بده لازمه گاهی دستش رو از پشتش برداره وگرنه تا ابد باید با کمک رکاب بزنه ممکنه بچه چند باری هم بخوره زمین طبیعیه هزینه رشدشه اگر نخوره زمین هیچ وقت دوچرخه سواری یاد نمیگیره تو وجودی هستی در عالم که بناست رشد کنی کسب فیض کنی پرورش پیدا کنی برای همین خلق شدی! حالا ایستادن و تماشا کردن زمین خوردن بچه برای پدر و مادر سخته! ولی خب مجبوره تحمل کنه گناه همون لحظه ایه که بچه میخوره زمین و سر زانوش خون میفته میزنه زیر گریه درباطن یه همچین حالی داره روح انسان اون لحظه چون تمام کائنات همسو با خواست خدا هستن گناه تو جهت گیری خلاف جهت اونهاست مثل شنا کردن خلاف جریان وقتی گناه میکنی تمام کائنات حتی سلول های بدنت باهات دشمن میشن و دیگه باهات هماهنگ نیستن پس خودتو به وضعیت بدی انداختی توبه هم این نیست که بگی خدایا من رفتم خوش گذروندم تو رو ناراحت کردم نه... باید بگی خدایا من به خودم به پاکی و طهارت روحم صدمه زدم تو غصه ی منو خوردی! ببخشید...
مثل بچه ای که دستشو می برّه میره بغل مادرش! باید احساس درد کنی یه عبارتی در قرآن هست در دعای کمیل هم هست میفرماید ظلمتُ نفسی. من گناه کردم خودمو زدم! پس خودتو بیچاره کردی! یا وقتایی که آدم توی چالشی که توش هست به بن بست میرسه و سختی میکشه این لحظه ها به خدا هم سخت میگذره ولی اگر دخالت کنه تو دیگه هیچ وقت دوچرخه سواری یاد نمیگیری کتایون گرفته گفت: پس چکار باید بکنیم؟! _بچه چکار میکنه این مواقع؟ خودش میره بغل مادرش یکم خودشو لوس میکنه مامان ببین پام خونی شده ببین لباسم پاره شده... مامانشم نازشو میکشه باز سوار دوچرخه میکنه دوباره تمرین میکنه تلاش میکنه اینبار دیگه زمین نخوره و بالاخره دوچرخه سواری یاد میگیره! هر بار که انسان یه کار خوبی میکنه چون با اختیاره تمام کائنات شاد میشن بیشتر از همه خود خدا... همه می ایستن تماشاش میکنن طبیعت، ذرات، فرشتگان میگن خدایا ببین این دیگه چه موجودیه خودش همینجوری بلند شد رفت اینکار خوب رو کرد بخاطر تو! بذار کلی هدیه معنوی بهش بدیم بذار جایزشو بدیم وجودش رو پر از نور کنیم! خدا هم خیلی خوشحاله دوست داره اون بنده رو بغل کنه نوازش کنه ولی میگه نه... صبر کنید انقدر زود جواب ندید نمیخوام خودش رو تکرار کنه بذارید جلو بره رشد کنه بیشتر خودش رو نشون بده باز مثل مادری که بچه ش یه کار جدید یاد گرفته مثلا یه کلمه ی جدید خیلی خوشحاله دوست داره کلی قربون صدقه ش بره ولی بابت اون یه کلمه اگر خیلی تشویقش کنه اون بچه هی همون کلمه رو تکرار میکنه که هی تشویق بشه میخواد بیشتر یاد بگیره پس ذوقش رو پنهان میکنه باز باهاش تمرین میکنه برای همینه که ما گاهی توی صحنه های مختلف زندگیمون احساس تنهایی میکنیم فکر میکنیم خدایی نیست ولی هست فقط سکوت کرده منتظر حرکت بعدی توئه! البته بعضی جاها هم خودشو نشون میده اگر خواب نباشی حتما میبینی... خب... آیه ۲۷۰ میفرماید ببخش تا بخشیده شوی رفتار عادلانه خدا با بشر یعنی همین تو این صفات رو از خدا گرفتی که رشد بدی و در خودت تقویت کنی هدف رشد توئه پس اگر بخشش خدا رو میخوای همون صفت رو درخودت تقویت کن ببینید چه معامله زیباییه! هم موجب رشد تو و هم موجب رشد جامعه ت میشه... ژانت_از آیه 277 من یه سوال دارم زکات پولی هست که شما به پیامبر میدید در حالی توی قرآن گفته پیامبر از شما پول نمیخواد خب این یعنی چی؟ _میگه پیامبر مزد پیغمبری نمیخواد که نمیخواد! پول زکات که تو جیب پیغمبر نمیره! پولیه که برای اداره جامعه اسلامی و کمک به نیازمندان استفاده میشه حتی برای رفع همین شبهه خانواده پیامبر که سادات میش و بنی هاشم حتی فقراشون هم حق ندارن از زکات دریافتی داشته باشن برای اینکه به اونها هم به سبب خویشاوندی با پیامبر ظلم نشه و حقشون بهشون برسه یه حساب جدا براشون باز میکنه به اسم خمس که نگن دست فامیل پیغمبر تو بیت الماله کتایون فوری گفت: بله حساب جداگانه اگر صدقه چیز خوبیه چرا خانواده پیامبر نمیگیرن؟ _میخواستم اینو تو آیه خمس توضیح بدم ولی حالا که گفتی همینجا میگم اولا علت حساب جداگانه رانت یا تکریم یا بخور بخور یا هر چیز دیگه نیست علتش رو گفتم فقط به خاطر اینه که خانواده پیغمبر با سهم زکات که سهم بسیار بزرگتریه ارتباط نداشته باشن تا شک و شبهه ای پیش نیاد منبع مالی و خزانه خمس در برابر زکات اصلا به حساب نمی آد! برای درک این مسئله باید موارد تعلقات زکات و خمس رو بررسی کنیم زکات به چه چیزهایی تعلق می گیره؟ زراعت مردم تقریباً ۷۰ درصد مردم اون زمان تولید کننده بودن و در تامین صندوق زکات سهم داشتن اما خمس به چه چیزهایی تعلق میگیره؟ فقط یک پنجم مال بلا استفاده در طول سالیان چند درصد مردم مال بلا استفاده در طول سالیان دارن که یک پنجم سهمش رو بخوان بدن اینجا؟ تامین کنندگان صندوق خمس قشر خاصی از جامعه هستند و بسیار اندک تازه کلی راه در رو داره پولت رو خرج کنی و خمس رو ندی ولی زکات رو باید حتماً بدی
اگر بخور بخور هدف بود زکات شرایط بهتری داشت خمس پول اندکیه که به دست ولی جامعه میرسه که به صلاحدید برای فقرای سادات که فامیلشن و سهمیه زکات ندارند و البته در امور دیگه مصرف بشه حکم خمس برای حیات و تنفس اقتصاد جامعه بسیار مفیده و باعث به گردش درآوردن پول در جامعه و جلوگیری از حبس مال میشه تنها راه چاره جلوگیری از حبس سرمایه و به گردش درآوردنش در بستر تولید و تبادل و نجات از رکود اقتصادیه! نباید احتکار به صرفه باشه _ آیه ۲۸۲ میگه شهادت زن نصف مرد اعتبار داره یعنی دو زن به اندازه یک مرد ارزش دارن؟ آخه این یعنی چی؟ _ شهادت دو زن با یک مرد برابری میکنه یعنی یک مرد قدر دو زن ارزش داره؟ میدونستی دیه دو دست و دو پا و دو چشم از دیه قتل یک انسان بیشتره؟ اونوقت الان باید نتیجه بگیریم دو پا و دو دست و دو چشم آدم از کل جسمش با ارزش تره؟! شهادت دادن جزء حقوق انسانها نیست یک جور ادای تکلیف محسوب میشه چون این دادگاهه که شاهد رو احضار میکنه و این حتی به نوعی زحمت تلقی میشه بنابراین اینکه شهادت کسی رو جایی نپذیرن به معنی رفع تکلیف از اون فرده نه تضییع حقوقش اصلا اگر بنابر بی ارزشی قول زنه چرا باید شاهد قبول کنه میگه اصلاً شهادت زن پذیرفته نیست کی به کیه مثلاً توی اون جامعه کسی بهش بر میخوره؟ معمولا شهادت جایی نیاز میشه که جرم و جنایتی رخ داده باشه خب چون همیشه حضور کمّی مردها در اینگونه جدلها پررنگ تره پس برای شهادت دادن مستحق تر هستن مثلا کسی بخواد یکی رو بکشه قطعا جای خلوت و وقت خلوت اینکارو میکنه دیگه! قطعا احتمال حضور یه مرد تو چنین صحنه ای چندین برابر یه خانومه توی امور اقتصادی هم نه اینکه خانمها هوش و استعداد کمتری دارن اما تعداد آقایونی که فعالیت اقتصادی میکنن از خانمها مجموعا بیشتره مخصوصا با مدل اسلام که وظیفه مالی به عهده زنها نمیگذاره پس توی شهادت هم به لحاظ کمّی آقایون در اولویتن همین... کتایون_آیه ۲۸۴ خدا میگه هر کس رو بخوام میبخشم و هر کس رو بخوام مجازات می کنم! یعنی چی؟ _این خواستن با فعل یشاء بیان میشه زبان عربی اینطوریه هر حرف و واژه کلی توضیح داره که تو ترجمه ذکر نمیشه یشاء به معنی خواست دو طرفه است یرید به معنی اراده انفرادی یشاء در واقع اراده‌ای در جواب اراده دیگریست خدا تصمیم سلیقه‌ای علیه کسی نمیگیره و بارها تو همین قرآن تکرار میکنه هرکس به هرجا میرسه از عمل خودشه سوره آل عمران آیه 22 به نظر من همین عبارت "و هم لا یظلمون" آخر آیه خطاب به جهنمیان میتونه برای یک انسان حق طلب دلیل ایمان آوردن به خدا باشه خدایی که حتی به یک جهنمی که هر کاری از دستش براومده کرده حاضر نیست ظلم کنه و میفرماید هر چی هست نتیجه عمل خودشونه چون اصلا خدا ظلم نداره تماما عدله صدای زنگ تلفن کتایون باعث شد سکوت کنم نگاهی به صفحه گوشی انداخت و بعد قطعش کرد چند ثانیه مشغول نوشتن پیامی شد و بعد رو کرد به من: ببخشید ادامه بده ترجیح دادم سوالی نپرسم و ادامه دادم: آیه ۳۱ خدا نسبت به همه بندگان رئوف و مهربان است همه... بی هیچ قید و شرطی این دیگه بستگی به بنده ها داره که چطور با این محبت مواجه می‌شن و چه جوابی بهش میدن همه مگر کسی که خودش از زیر این چتر بره بیرون یه سوال تا حالا هیچ کس رو تو زندگیتون دیدید که همه آدم ها رو مستقل از رنگ و نژاد و نسبت به یک اندازه دوست داشته باشه و فقط رفتار انسان رو ملاک قرار بده نه هیچ چیز دیگه‌ای؟ اصلاً کسی تا به حال چنین ادعایی کرده؟ همه قهرمانها ها نهایتاً به فکر قوم خودشون هستن نه همه مردم جهان حتی اگر هم باشن نمی تونن ادعا کنن که همه مردم جهان رو به یک اندازه دوست دارن مگر کسی که اتصال به این نگاه داشته باشه آیه ۳۷ یه سوال از تو دارم ژانت طبق گفته قرآن و البته به اذعان انجیل مریم عبادت روزانه داشته پس چرا مسیحی‌ها عبادت روزانه ندارن؟ _ خب چون اون مریم مقدسه ولی ما انسان‌های عادی هستیم لازم نیست به اندازه ی ایشون عبادت کنیم _ ولی الگویی که خاصیت تبعیت نداشته باشه که الگو نیست الگوها برای شبیه شدن به وجود میان نه برای مجسمه شدن متفکر گفت: نمیدونم شاید... و من ادامه دادم: ۴۵ میگه عیسی کلمه خداست کلمه چیه؟ انسانی که کلمه خداست! این یادتون باشه بعداً راجع بهش صحبت می‌کنیم آیه ۴۶ هم یه نکته داره خدا میگه معجزه مسیح اینه که در کودکی و در کهنسالی حرف میزنه خب درسته در نوزادی صحبت کردن معجزه ست