eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی: 🔻«سکولاریسم ارادی و اجتماعی» حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند. 🔻می گویند جامعه مشغول کار خود و ما حوزوی‌ها نیز مشغول کار خود باشیم. @Manahejj
📲عقب‌نشینی حسام الدین آشنا از اظهارات اخیرش در مورد بودجه جامعة‌المصطفی 🔹من به بودجه جامعةالمصطفی نپرداختم بلکه گفتم این موسسه را شما می شناسید ولی بقیه چندان شناخته شده نیستند. فارس @Manahejj
📄دامن زدن به تبلیغ سطحی 🔰تاملی بر محتواهای آماده 🖋محمد حق پرست 🔻امروزه بسیاری از کانال ها و سایتها و انتشاراتی ها، به تهیه محتوای تبلیغی می پردازند. مشتری اصلی این مطالب طلاب مبلغ هستند که یا وقت و حوصله کافی ندارند مطالب خام را کنار هم بچینند، یا اصلا بلد نیستند این کار را بکنند. به هرحال تا وقتی غذای آماده ای وجود دارد، چه نیازی به پختن غذا است. 🔻برخی اصل این کار را کمک به نشر معارف می دانند و بدون هیچ ضابطه ای آن را گسترش می دهند. اما حقیقت آن است که فقط برای مبلغین تازه‌وارد مفید است، نه برای همه. محتوای آماده بیشتر انگیزه ای شده برای تنبلی طلاب مبلغ، حال آنکه اساسا تبلیغ یک است و مبلغی موفق خواهد بود که تولید فکری و محتوایی داشته باشد. 🔻علاوه بر این، محتوای آماده باعث می شود مبلغ دیگر سراغ منابع اولیه به ویژه آیات و روایات کمتر برود و بدون اینکه به تمام ابعاد مطرح در منابع آشنایی و تسلط داشته باشد، فقط قسمتی از دین را برای مردم تبلیغ کند، یعنی همان مطلبی را که نویسنده ای یا سخنرانی پسندیده و آنطور که وی جمع کرده، برای مردم بیان می کند. نتیجه این کار، است نه عمیق، چون مبلغان دین که باید تولید کننده باشند، خودشان مصرف کننده از چند نفر هستند. 🔻متأسفانه مرکز مدیریت نیز، طرح «آموزش عمومی» ندارد تا طلاب با فنون اولیه تبلیغ و جمع آوری مطلب آشنا شوند و همت بیشتر خود را بر تهیه محتوای تبلیغی می گذارد. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حسن آقامیری محکوم به خلع لباس دائم و ۵ سال حبس تعلیقی شد ♦️وی خبر محکومیتش را در دادسرای ویژه تهران، در صفحات شخصی خود منتشر کرد @Manahejj
📄جرم‌های آقامیری 🖋هادی چیت ساز 🔻«آقامیری» یک روحانی فعال در فضای مجازی است که مخاطبان زیادی دارد. برخی از نکاتی که وی در سخنرانی هایش گفته و آنها را در فضای مجازی بازنشر کرده بود، خلاف محکمات و مسلمات دینی است. اکنون فقط محکوم به خلع لباس و پنج سال حبس تعلیقی شده است. آقامیری تا قبل از این حکم، بارها از سوی شخصیت های حوزوی و به طور رسمی از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شده و تذکر دریافت کرده بود. برخی از گفته های وی عبارتند از: ۱. دم زدن از رحمت الهی بر پایه انکار جهنم و عذاب خداوند. ۲. تطهیر داعش و داعشی ها و بی حرمتی به مدافعان حرم. ۳. هدف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا، شفاعت از شیعیان است. ۴. شفاعت حضرت زهرا(س) از شیعیان حتی با بی نهایت گناه. ۵. جور کردن مشروب توسط امام معصوم. 🔻علت جذب مخاطبان آقامیری این بود که کسی در لباس روحانیت، حرف هایی می زند که تا حالا هیچ روحانی نزده و خلاف مسلمات است. حال که لباس ندارد، مردم می فهمند آنچه او می گوید، تنها نظر خودش است، مانند سایر کسانی که شبهاتی را نسبت به دین مطرح می کنند و دیگر حرفهایش به پای روحانیت نوشته نمی شود. بنابراین حق جامعه روحانیت است که او را از خود طرد و خلع لباس کند. 🔻اما زندانی او به خاطر ترویج و اصرار او بر حرف های خلاف دین است. فهم او، فهمی بی اساس و اصول است. می خواهد ارزش بعضی مقدسات را نزد مخاطب بالا ببرد، ولی ارزش برخی مقدسات دیگر را پایین می کشد. می خواهد اهل بیت(ع) را ارج نهد، ولی اباحه گری را ترویج می کند. بر اساس فقه شیعه، کسی که خلاف مسلمات دینی چیزی بگوید و آن را ترویج کند، شدیدترین مجازات ها را دارد. اینکه برای آقامیری حبس تعلیقی بریده اند، واقعا تخفیف داده اند وگرنه او مستحق بدترین از این بود. @Manahejj
📢📢 ! 🔹ثبت نام 🔵 بر اساس آثار ۱. کارگاه فلسفه فلسفه اسلامی پنجشنبه ها/ ۱۲ - ۱۰ ۲. کارگاه فلسفه فرهنگ سه شنبه ها/ ۲۰ - ۱۸ ⏳ثبت نام: تا 1 بهمن 👇👇👇 📌http://fvtt.ir/index.php/mozaf موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @Manahejj
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه 🖊 و 🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟ ⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟ ♨️میخواهند مردم را مایوس کنند... 💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند... خانه طلاب جوان @Manahejj
🔺۳ عنوان اتهامی حسن آقامیری تشریح شد براساس اطلاعیه روابط عمومی دادستانی کل ویژه روحانیت اتهامات منتسب به وی عبارتست از: 🔹الف- توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام و تردید در اصالت قرآن کریم و اعتقاد به تحریف آن 🔹ب_ نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی موجب تزلزل در اعتقادات مردم و جوانان 🔹ج- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت فارس @Manahejj
🔔بعد از انتشار خبر خلع لباس مباحثاتی بین طلاب رخ داده. 🔹بعضی موافق و برخی مخالف نحوه برخورد دادگاه ویژه با آقامیری هستند و هر دو گروه به تمسک جسته اند. 🔹 هر دو فرمایش رهبری را در معرض دید شما قرار می دهد و از شما می خواهد، بفرمائید که حسن آقامیری مصداق کدام بیان رهبری است؟ ♦️"من بارها به مسؤولان دولتی تذکّر داده‌ام و به‌طور جدّی از آنها خواسته‌ام که جلوِ این وضعیت را بگیرند...این جریان، دائم درصدد قداست شکنی از مسائل اساسی اسلامی است. مباحث اسلامی را زیر سؤال میبرند؛ انقلاب را زیر سؤال میبرند؛ نه با بیان منطقی، با روشهای بسیار غلط که جز در مطبوعات ناسالم در دوره‌هایی که بوده، انسان نمیتواند نظیر و شبیهش را پیدا کند! من به‌نظرم رسید بعد از آن که با مسؤولان در میان گذاشتم و به رئیس جمهور گفتم، این را به‌عنوان یک درد دل و شِکوه - مثل پدری که با فرزندانش مطلبی را در میان میگذارد - با شما در میان بگذارم." 1379/2/1 ♦️"راه جلوگیری از تهاجم فرهنگی، گرفتن و بستن و زدن نیست؛ بلکه گاهی گرفتن و بستن و زدن، کمک به تهاجم است. طرف از خدا میخواهد که او را بگیرند؛ بگوید: «دیدید حرف حق زدیم، جلوِ ما را گرفتند!» یک عدّه آدم مستضعف و بیچاره هم باور کنند و بگویند: «لابد حرفش حق بوده که او را گرفته‌اند!» پس، گرفتن و بستن، راهِ مقابله با حرف باطل نیست؛ بلکه راه مقابله با حرف باطل، گفتن حرف حقّ است؛ همین! وقتی که آن مرد خارجىِ بد دهنِ بد دل می‌آید و آیه‌ی قرآن میخواند که امیرالمؤمنین را مورد مذمّت قرار دهد، حضرت نمیگویند که این فلان‌فلان شده را بگیرید. در حالی که اگر واقعاً میخواستیم حکم شرعی اش را نگاه کنیم، بعید هم نبود که حدّ شرعی او اعدام و از بین بردن یا لااقل نفی او باشد. اما امیرالمؤمنین این کار را نکرد و در جوابش آیه‌ی قرآن خواند." 1373/6/21 ❓نظر شما چیست؟ ❓آیا حکم درست بود یا این حکم کمک به اوست؟ 🔻نظرات خود را با ادمین کانال در میان بگذارید تا در روزهای آینده منتشر کنیم.👇 @Manahejj_Admin
🔻آیت الله استادی: ⁉️ استقلال حوزه آری یا نه؟! 🔳 این شهریه زندگی طلبه‌ها را اداره نمی‌کند 🔳 اینکه همه هوس کنند درس خارج بگویند، مقبول نیست 🔹حوزه در عین عظمت مشکلاتی دارد. بالاخره حوزه اگر بخواهد اداره شود مخارجی دارد و مراجع توان پرداخت مخارج را ندارند و مرتب هم مراجع می‌گویند که باید باشد. خب این باید حل شود اگر باید پول بگیرد و یا نگیرد بگویید. اگر حل نشود مشکل داریم. 🔹مسئله باید حل شود. معیشتی که رهبری گفتند که دولت حواسش به معیشت باشد اینجا هم همین‌طور است که حواس‌ها به معیشت باشد. 🔹حالا امسال کمتر شده است. واقعاً بپذیریم یا نپذیریم. تا می‌گویند پذیرش کم شود یک آقایی می‌گوید 20 هزارتا مسجد خالی داریم خب چکار کنیم 20 هزار تا بیاوریم اداره نکنیم که مسجدها پرشود نمی‌شود که. 🔹مادیات در حوزه غالب شده است. در حوزه نبوده است. امروز رو به جای بدی می‌رویم. طلبه آمده است پیش من می‌گوید 700 تومان شهریه می‌گیرم 10 میلیون داده ام و در پردیسان خانه‌ای 40 متری و ماهی 550 تومان اجاره می‌دهم. بالاخره باید این عائله رو اداره کنیم یا نه. هی جمعیت زیاد کنیم اداره نشود جوابگو نیست. الآن این شهریه زندگی طلبه‌ها را اداره نمی‌کند. الآن ما باید عائلمون را اداره کنیم. طلبه گرفتار کرایه خونه و دیگر چیزها است و اگر اصلاح نشود به جای خوبی نمی‌رسد. 🔹الآن شنیدم که 300 در قم دایر است زمان ورود ما به قم 10 تا بوده؛ باید تأمل شود که واقعاً حساب و کتابی در کار است یا نه. اینکه همه هوس کنند درس خارج بگویند، فکر نمی‌کنم مقبول باشد مگر اینکه بعضی‌ها نبوغ داشته باشند. والا هر کسی باید 5 الی 15 سال درس سطح بگوید تا کم کم درس خارج بگوید. 🔹در قم باید کتاب‌های علمی و مستند منتشر شود. رشد این‌طوری در کتابخانه و تحقیق دردی را دوا نمی‌کند. الآن طوری شده‌ایم که یا دشمن مغرض یا دشمن جاهل داریم که یک‌چیزهایی می‌گوید که ما در مقابل از محسنات می‌گوییم. او می‌گوید که خراب خراب است و ما می‌گوییم خوب خوب است. خداییش نه خراب خراب است نه خوب خوب. کسی اگر بگوید در حوزه کاری نشده است و بگوید انقلابی نیستند بیخود می‌گوید و از این‌طرف اگر بگوییم همه چیز درست است این طور نیست. خبرگزاری‌حوزه @Manahejj
🔰طلبگی در فضای مسیحیت 🔻پروفسور هنری دولهوگ رئيس دانشگاه کاتولیک فرانسه : 🔹دوره‌های تربیت کشیش به مدت هفت‌ساله طول می‌کشد و یک طلبه پس از هفت سال مراسم سوگند را به‌جا آورده و متناسب با جنسیت و توانایی خود در عرصه‌های مختلف مأمور به فعالیت‌های دینی می‌شود. 🔹هر طلبه در مسیر طلبگی خود ممکن است دچار مشکلات روحی و اخلاقی شود که برای همین مسئله ما استادان اخلاق و عرفان برای آن‌ها قرار دادیم تا زیر نظر این اساتید رشد اخلاقی داشته باشند. 🔹ما ازنظر مالی دارای پشتوانه زیادی هستیم و مردم مبلغ بسیار بالایی را به‌عنوان خمس به کلیسا اعطا می‌کنند، همچنین در فرانسه کسانی که خمس می‌دهند از پرداخت مالیات معاف هستند. 🔹ما در مسئله ترک ازدواج، اجباری قائل نیستیم و این یک تصمیم اختیاری توسط بسیاری از کشیش‌ها برای سیر عرفانی آن‌ها است، همان‌گونه که در اسلام نیز برخی از علما و عرفا از این امر امساک کردند. اجتهاد @Manahejj
📄یادداشتی در تحلیل شخصیت 🖋عباس سیدنژاد 🔻از دیروز تا الان چندبار نوشتم و پاک کردم. با خودم گفتم یک بار همه مطالب را بخوان و بعد بنویس. من یک عادت بیخودی که دارم این است که در اینگونه مواقع علاقمندم همیشه برگردم به دوران طلبگی پایه یک تا پنج ببینم این کسی که دارند در‌موردش حرف می زنند چطور طلبه ای بوده؟ چطور طلبه ای بوده؛ نه اینکه چطور درس خوانده، چه استادی داشته، نمره هاش چنده یا چی...،نه، بلکه روحیات و عملکرد اخلاقی دوران طلبگی اش چگونه بوده. 🔻باید مردم این را بدانند، شخصیت روحانیت در یک روحانی از حجره نشینی و شکل می گیرد و آن قدری که طلبه از این زیست تاثیر پذیر است از هیچ درس اخلاق و عرفان و استاد عرفانی تاثیر نمی گیرد. فرم و قالب طلبه در حجره ها شکل می گیرد اما در این میان نوعی نادر وجود دارد که سیر تحولش بسیار جذاب است. به عنوان طنز و داخل پرانتز می گویم؛ براساس همین زیست، فرق است بین طلبه های فلان استان با یک استان دیگر، مثل طلاب تهرانی و قمی😀 🔻افرادی که در دوران طلبگی بسیار به خودشان و دیگران و خانواده هایشان سخت گرفته اند، نامش چه خشک مقدس باشد چه متحجر، خشک مغزانی بودند که اسلام و انقلاب فقط از زاویه دید آنها معنی پیدا می کرد. 🔻اما قسمت این تراژدی آن جا است که معمولا این افراد بعد از مدتی از رفتار خود خسته و ۱۸۰ درجه متحول می شوند و چون دلیل خستگی شان، نارضایتی و طرد او توسط اطرافیان بوده، مبنای تحول هم بر اساس رضایت اطرافیان شکل می گیرد. (از این نمونه ها زیاد دیده ام) و این جاست که از مرز تفریط نیز می گذرد تا بتواند کاستی های روحی و روانی گذشته را جبران و خلل شخصیتی اش را کامل کند. 🔻یادتان باشد طلبه هایی که امروز یا در مرز تفریط هستند یا در مرز افراط، (با معدود استثنا) مهندسی معکوس رفتار گذشته خودشانند. آقا میری از این دسته بود.(تحقیق کنید و حرفم را به راحتی باور نکنید) اما آقا میری یک ویژگی برجسته داشت و آن شناخت درد بود ولی داروی درستی را تجویز نمی کرد. @Manahejj
🔰نفوذی ها برای تخریب وجهه و چهره شهر قم برنامه دارند آیت الله در دیدار استاندار جدید قم: 🔹 و مرجعیت با وجوهات مردمی نیازهای نظام و دولت اسلامی را در بخش های مختلف از جمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه ها تامین می کنند و این خدمت رسانی با پول دولت نیست. 🔹 هرچه مسؤولان و دولتمردان به قم توجه کنند باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار. 🔹 احداث فرودگاه روند عمران و آبادانی قم را سرعت می بخشد و در این خصوص نیز باید پیگیری ها و اقدامات لازم از سوی استانداری صورت گیرد. 🔹گروهی می خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند، اینها از این طریق می خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند؛ در این خصوص نیز باید هوشیار بود. رسانیوز @Manahejj
🔔 عقیدتی سیاسی ناجا از بین و روحانیان 🔹داشتن مدرک علمی سطح2، تاهل، دارا بودن حکم تلبس و دارا بودن حداکثر سن 33 سال از شرایط جذب این سازمان است. 🔹این آزمون دارای دو مرحله علمی کتبی و شفاهی است و قبولی در آن ها جزء شرایط قبولی ذکر شده است 🔹شایان ذکر است منابع آزمون علمی کتبی به صورت عمومی و تخصصی حوزوی طرح شده است. 🔹طلاب و روحانیون علاقه مند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس مرکز گزینش این سازمان واقع در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) کوچه5، فرعی اول سمت چپ، روبروی شورای حل اختلاف، پلاک 100 مراجعه نموده و یا با شماره تماس 37706344-025تماس حاصل کنند. رسانیوز @Manahejj
♦️محمد حسن رضایی از طلاب هم دوره حسن #آقامیری در مدرسه صدوقی ست؛ مدرسه ای که سالهای اول طلبگی آقامیری آنجا سپری شد. 🔻رضایی با انتشار دو تصویر بالا در صفحه مجازی خود، یادداشتی در مورد سالهای ابتدایی طلبگی آقامیری نوشته. #آخوندهای_اینستاگرامی @Manahejj یادداشت محمد حسن رضایی را در پست بعدی ببینید👇👇👇👇
📄سیدحسن؛ که گور می‌گرفتی قبلاً... 🖋محمد حسن رضایی . ۱. مسئول بسیج حوزه علمیه شهید صدوقی، با شلوار پلنگی و بادگیر و کلاه، تُندخو و سختگیری بود که به محض احساس تکلیف، بدون مماشات با لگدی محکم درب حجره (خوابگاه طلبگی) رو باز می‌کرد تا مانع گوش دادن موسیقی طلبه تنهای حجره نشین باشه، تلویزیون کوچیک سیاه و سفیدی که قاچاقی تو پستوی حجره برای دیدن اخبار و سریال هست رو ضبط کنه و یا قلیون و سیگاری رو خاموش کنه که ممکنه مدرسه رو به آتیش بکشه! ۲. تجسس و استراق سمع قربة الی الله، خبرچینی با خلوص نیت، عمل بر مبنای ، سزای اونایی بود که دوست هیئتی و شون رو به حوزه دعوت می‌کردند، تا با تشکیل کمیته انضباطی، عبرت طلّاب باشند که مبادا پاشون به انحرافکده هیئت باز بشه! ۳. دوقطبی سازی با از رسالت‌های اصلی لیدر بسیجی‌های حوزه علمیه شهید صدوقی بود که تا پای جون برای این ایستاد تا بسیج آلودۂ هیئت نشه که نهایتا منجر به قلع و قمع ۵۰ طلبه هیئت برو از مدرسه باشه! ۴. بعد از سه سال درگیری و تنش با بسیجی دلاور سیدحسن آقامیری، تو اردوی مشهد روابط تقریبا به حالت عادی برگشت. آقامیری بعدها مسیری رو انتخاب کرد و ما که از نزدیک اونو می‌شناختیم، شگفت زده از سرعت تحولات اعتقادی و شخصیتی اش بودیم. آقامیری دیگه مسلح به کلاشینکف نبود، سلاح جدیدش منبر، پادکست، و بود. با شلوار جین، رو منبر هیئت ها از بیداری و اخلاق انسانی می‌گفت. تهمت، سرک کشیدن، قضاوت کردن و... رو نکوهش می‌کرد! تو آشوب‌های ۸۸ کنار معترضین بود، با شلوارک ورزش می‌کرد، تئاتر و سینما می‌رفت و با ها سلفی می‌گرفت! ۵. حقیقتا امروز از شنیدن خبر حکم قضائی و آقامیری ناراحت شدم. اما شاید اتفاق امروز، کفاره دیروزش باشه و مثل آئینه‌ای مقابلش، کمی به تفکر دعوتش کنه تا تغییر و تحولاتی که پیش رو داره رو به نحو دیگه ای مدیریت کنه! شاید، شاید از این به بعد برام باورپذیر تر باشه و بتونم یه کم جدی تر به حرفاش گوش کنم! یا لطیف @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🔔بعد از انتشار خبر خلع لباس #حسن_آقامیری مباحثاتی بین طلاب رخ داده. 🔹بعضی موافق و برخی مخالف نحوه بر
🔰پاسخ مخاطبان مناهج به در مورد خلع لباس حسن ▪️این طور نیست که حرفی که طرف داره می‌زنه، عقیده خودش تلقی بشه، بلکه این آدم نماینده دین و حوزه تلقی می‌شه؛ آیا نهاد دین نباید جلوی کسی که داره به اسم حوزه داره خلاف دین حرف می‌زنه بگیره؟! 💬شیخ حمید ▪️مسلم است که رهبر انقلاب از اینکه در فضای جامعه مطلبی خلاف منتشر بشود ناراحت بشوند ولی هم ایشان به وقت چاره و راه کار مقابله، نظرشان به مقابله نرم است نه بگیر و ببند حرف های آقا میری غلط زیاد دارد برداشت های انحرافی دارد ولی آیا چون ما حکومت در دست داریم باید به راحت ترین وجه ممکن مسئله را حل کنیم؟ به خودمان زحمت طراحی و مقابله نرم نمی دهیم و بلافاصله از قدرت حکومت برای مقابله با آن استفاده می کنیم. این روش جدای از نادرستی، ناکارآمد هم هست. 💬نابرده رنج ▪️سلام علیکم آنچه به ذهن حقیر میرسد قضیه مابعد مساله است نه ماقبل در مسایل ماقبل نیز نظر دادن موجب فساد است زیرا، حکم قانونی شخصی نیست بلکه اجتماعی است، و قانون اصلش به ثبات است نه به نظرخواهی و سپس تغییر دلبخواهی آن، آنکه باید تصمیم بگیرد که این یا آن من نیستم قاضی است، پس من باید در اینجا مطالبه قانون کنم، یعنی اگر حکمی آمده، من باید بگویم پس چرا اجرا نمی کنند؟! با تشکر 💬سلیم النفس ▪️فعلا که صدور این حکم به نفع آقامیری شده. می توانستند چند مناظره با فضلای حوزه بگذارند و اگر محکوم شد و باز هم ادامه داد، حالا که در افکار عمومی محکوم شده خلع لباس شود نه اینکه ابتدائا چنین حکمی صادر شود. 💬ناصری ▪️اگر یک پزشکی درست طبابت نکند در مطب را می بندند. 💬حسین آقا ▪️سلام اگر در دریا آبی برای خوردن نداشته باشید، آب دریا هم نباید بخورید. حرف های آقامیری برای جوانانی که فقط پای منبر او نشستند، حکم آب دریا دارد. حرف های غلط، بدتر از نشنیدن است. 💬علی رضائی ▪️هر دو تخصصا خارجند. 💬پاک سرشت @manahejj
#ما_حوزه_علمیه_را_برای_چه_میخواهیم؟ 💠در اردیبهشت ۱۳۴۸ در زمانیکه امام به عراق تبعید شده بودند ، بخاطر روابط سرد دیپلماتیک عراق و ایران ، دولت عراق ایرانی ها را با وضع اسفناکی از عراق اخراج میکرد. امام به شدت به این کار اعتراض کردند! 💠 برخی به امام گفتند: اعتراض نکنید تا حوزه آسیب نبیند. اما امام در پاسخ گفتند: مگر ما حوزه علمیه را برای چه میخواهیم؟ آیا جز این است که حوزه برای حفظ شئون اسلام و مصالح مسلمین است؟ وقتی دولت عراق با مسلمانان این گونه رفتار میکند، بود و نبود این حوزه یکسان است. (خاطرات عروس امام، اقلیم خاطرات ص۱۷۱) #امام_حوزه @Manahejj
🔻آیت الله اعرافی در توصیه به طلاب: 🔹فریب حرفهای دیگران در مورد بی‌اثر بودن فقه را نخورید 🔹نگاه برخی به دستاوردهای حوزه افراطی و تفریطی است خبرگزاری‌حوزه متن کامل سخنرانی آیت الله اعرافی در حوزه بناب را در لینک زیر ببینید👇👇👇 http://hawzahnews.com/detail/News/475766 @Manahejj
🔰آیت الله مکارم شیرازی: 🔻مشکلی که در چه برادران و چه خواهران وجود دارد این است که با وجود تمام پیشرفت‌ها و دستاوردها متاسفانه از این سرمایه ارزشمند استفاده کامل نمی‌شود. 🔻باید در این خصوص مطالعه و برنامه‌ریزی جدی و لازم صورت گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها و استعدادها به خوبی بهره گرفت؛ عینا همین مشکل و گرفتاری در دولت ما هم وجود دارد و با وجود هزینه‌های زیادی که برای تاسیس دانشگاه‌ها و تربیت دانشجویان می شود متاسفانه برنامه‌ای برای استفاده از فارغ التحصیلان وجود ندارد و این یک آسیب جدی است. تابناک @Manahejj
▪️تصویری از دفتر یک امام جمعه... 🔸از پیگیری مشکل یک روستای دورافتاده تا نظارت بر اجرای صحیح یک طرح فرهنگی ملی #امام_جمعه_مطلوب @Manahejj
📩 در نامه جمعی از اساتید به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید شد: ⛔️ کنوانسیون در تعارض با نص قرآن و قاعده نفی سلطه است ⛔️ هرگونه اعمال نظر بر خلاف نظر ولی فقیه، شرعا جایز نمی‌باشد در نامه جمعی از اساتید به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شده است: تاریخ هزار و دویست ساله‌ی بعد از غیبت به درستی گواه است که تارک فقهای شیعه مطهر است از داغ ننگ تعهد به قراردادهای استعماری و قبول و به یقین بعد از این نیز وسوسه خناسان و منافقان نخواهد توانست این ننگ و ذلت را بر پیشانی فقهای شیعه بنشاند. جریانی در پی القای بن بست در اقتصاد ایران است لذا عمل به توصیه‌های FATF از جمله تصویب پالرمو و کنوانسیون TF را اجتناب ناپذیر می‌دانند. رهبر معظم انقلاب ترویج این تفکر را می دانند. خبرگزاری‌حوزه متن کامل نامه👇👇👇 http://hawzahnews.com/detail/News/475824 @Manahejj
🔰بایستی تخصّصی‌شدن در حوزه جدّی گرفته بشود. با این سطح وسیع و کار عظیمی که وجود دارد، حتّی خود فقاهت (معاملات و عبادات) را تخصّصی کنند. درست است که اینها به کار هم می‌خورند و هرکدام ممکن است در دیگری اثر بگذارند، اما درعین‌حال هر کدامی خودش یک کار جداگانه است که می‌تواند یک متخصّص داشته باشد. اصول و فقه و ابواب مختلف فقه و تخصّص و درجات تخصّص و روش‌های دیگر را باید در حوزه جدّی گرفت. 🔻بیانات آیت الله خامنه ای در آغاز درس خارج فقه‌، 31/06/1370 #امام_حوزه @Manahejj
🔰دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب در تجلیل از شهید نواب صفوی ✍ سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما 🖋سید علی خامنه ای 📌 بیست وهفتم دی‌ماه، سالروز شهادت شهید سیدمجتبی نواب صفوی @Manahejj
🔆 #بعثت_انقلاب 🔆 🎙دوره آموزشی تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت #چهل_سالگی_انقلاب 🔻🔻سر فصل ها: 📎شاخص ها و نظام محاسبه دین ورزی و رشد معنویت مردم 📎منطق رشد انقلاب اسلامی 📎موقف امروز ملت و انقلاب اسلامی 📎پاسخگویی به شبهات کارآمدی نظام اسلامی 💢مزایا: 📝اعطای گواهی پایان دوره 🚎اعزام نفرات برگزیده جهت تبلیغ در ایام فاطمیه دوم 📲 جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 09118591052 ارسال فرمایید. #تبلیغ @Manahejj