مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 مسکنی که قرار بود دلگرمی اساتید و ممتازین باشد 📝 ماجرای پروژه ۱۵ خرداد و ممتارین روایت دوم: ماجرا
📠 نظر کاربران
💬 حمزه:
در مورد مسکن ممتازین و اساتید:
در مورد ممتازين حق الناس زياد ایجاد شد
من رفتم [مرکز خدمات] ثبت نام کردند. گفتم که تا کی معلوم میشه؟ گفتند مشخص نیست فقط ما ثبت نام میکنیم و از بین اونایی که بهترین بودند رو انتخاب میکنیم در صورتی که طبق شرایط اعلامی باید برخورد میکردند و یا در نهایت قرعه کشی می کردند ولی این کار رو نکردند.
بعد از مدتی رجوع کردم گفتند به شما نرسیده یعنی بهتر از من هم بودند
و بعد ما دیدیدم که عده ای از همین دوستان به حساب ممتاز درسی؛ نه اخلاقی؛ اومدند حتی همونجا امتیاز رو فروختند!! و در طی این چند سال هم کسانی بودند که فروختند بعضی هاشون اصلا لازم نداشتند یا خونه داشتند ولی به هر حال...
به نظرم یکی از مسائلی که این مشکلات رو ایجاد کرد همین حق الناس ها بود و باشد تا از این مشکلات باشد...
📌 انتشار نظرات به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#مسکن
#مرکز_خدمات
#مناهج
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 طلاب و سربازان حضرت حجت (عج) همراه با اهل سنت در خدمت سیلزدگان سیستان
#فیلم_ارسالی_اعضا
#آخونداچیکارمیکنن
#خدمات_اجتماعی_روحانیت
@Manahejj
🌀 لزوم اصلاح نگاه به حوزه خواهران
👤 ظهیری، معاون فرهنگی حوزههای خواهران
🔹 شناخت متولیان امور فرهنگی عرصه بینالملل از حوزههای علمیه، خیلی کم و ناقص است. عجیبتر این که ما بین خودیها هم نتوانستیم ظرفیتهای حوزه خواهران را معرفی کنیم. شاید یک اشکال همین گسلی باشد که بین حوزه خواهران و حوزه برادران وجود دارد.
🔹 #نگاه_جنسیتی را تبدیل به نگاه فراجنسیتی، به نگاه انسانی استعدادمحور و قابلیت محور کنیم. این نگاه باید در حوزهها بیشتر تعمیم پیدا کند و حساسیتها از بین برود.
🔹 آسیبها درحال #زنانهشدن هستند. آسیبهایی که خانواده را تهدید میکند در بخش زنان درحال بیشتر شدن است. عرصه حضور زنان برای استیفای حقوقشان موضوعیت بیشتری دارد پیدا میکند. اگر ما در این صحنهها و این ابعاد حضور پیدا نکنیم دچار یک عقب ماندگیای بیش از عقب ماندگی گذشته میشویم.
مشروح مصاحبه:
hawzahnews.com/news/881122
🌐 خبرگزاری حوزه
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 حوزه علمیه جامعة الزهرا را دریابید
📝 نادیده گرفتن نقش مهم زن در خانواده
🖋 یکی از طلاب جامعة الزهرا
🔹 چقدر جای افسوس دارد که مسئولین جامعة الزهرا همه چیز طلاب این حوزه علمیه را در علم و درس و بحث خلاصه می کنند!
اخلاق، معرفت، نقش همسری، نقش مادری، معرفت و بصیرت، واژه هایی هستند که کم کم برای طلاب این مجموعه نامأنوس شده است...
🔹 دل آزردهاند از مردانی که سکان کشتی را در امواج نا آرام دریای طوفانی، امروز به دست گرفته اند، اما در پی مقصدی نامعلوم!!
تنها حوزه جهانی خواهران وضعیت نگران کنندهای دارد.
آری درد بزرگ #جامعة_الزهرا این است که عموماً مسئولین آن از آقایان طلبه هستند و امور این مجموعه حوزوی بر نگاهی مردانه می چرخد.
آقایان مسئول نمیدانند که طلبگی شغل اول آقایان است اما برای زنان نقش مادری، همسری و خانهداری حرف اول است! عالمه شدن مهم است اما نه به هر قیمتی!! باید باشد اما از بهترین راه، نه آسان ترین راه.
🔹 یک زمانی جنگ سخت بود و مردان در میدان جنگ نقش آفرینی می کردند ولی الان جنگ نرم است و این زنان هستند که باید در میدان عملیات سینه سپر کنند و افتخار آفرین باشند...
دشمن با قلم به جنگ ما آمده و ما یعنی خانواده و رکن خانواده #زن است مادر است و الان بود و نبود انقلاب اسلامی به حضور #زنان_انقلابی و بصیر است که پرورش دهنده نسل آینده فرزندان انقلاب هستند.
📌 مناهج:
دیگر اعضا نیز میتوانند نظر خود را در مورد نقاط قوت یا ضعف جامعة الزهرا یا حوزه های علمیه خواهران ارسال کنند.
#حوزه_خواهران
#جامعة_الزهرا
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 یکی از طلاب خواهر:
باسلام
بنده از مدرسه ی فرزانگان با معدل بالا مسیر زندگی ام را عوض کرده و میل به تحصیل علومی(حوزوی) پیدا کردم که فکر میکردم در نقش مادر و همسر بودنم خیلی بهتر به من کمک میکند و از همان زمان مجردی دوست داشتم نسل شیعه ی بدرد بخور حضرت علی (ع) را تربیت کنم و انسان موثری باشم اما حجم بالای درسها که گاها فقط آزمایشی در یکسال تدریس میشد بسیار من را منفعل کرد و حس میکنم خیلی کم توانست مرا در رسیدن به اهدافم یاری کند.
البته خداروشکر میکنم که هر روز با اسم ائمه و محیطی که بیشتر بانوان بودند درس خواندم ولی الان خودم و همه ی طلاب را مسئول میدانم که نباید اجازه دهیم سایرین هم با این سطح از آزمون و خطا درس بخوانند.
نباید حوزه ها مثل مکانیسم دانشگاه اداره شوند ولی خواسته یا ناخواسته اینطور شده و درس حرف اول را میزند. ما باید در حوزه ها مادران باسوادی تربیت کنیم که بتوانند یاران امام زمان (عج) را تربیت کنند؛ باید اخلاقی کار کرد.
*البته این نکته راهم باید اضافه کنم که گاها میبینیم بدلیل نداشتن استاد،اساتید براحتی جذب میشوند در حالی که حق مطالب کتاب بخوبی ادا نمیشود و نتیجه اش اصلا مطابق با هدف مولف کتاب نیست.بعنوان نمونه بنده صوت هایی از مولف کتاب شنیدم ولی در کلاسِ همان درس، توسط استاد دیگری هم نشستم که واقعا آن کتاب را بی اهمیت جلوه میداد و حق آن را ادا نکرد.کاری ک با بیشتر کتاب های حوزوی میشود.شاید زیاد بودن حوزه ها سبب شود خیلی مراعات طلاب متوسط یا ضعیف را بکنند و به حد امتحان اکتفا کنند
بنظرم اگر در هر استان یک حوزه ی قوی(از لحاظ علم و اخلاق) باشد بهتر از آن است که حوزه های متعدد اما کم کیفیت باشند.درست مانند دانشگاه ها و مدارس تاپ.اینطوری خروجی حوزه ها هم بهتر خواهد بود.
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#حوزه_خواهران
#مناهج
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 یکی از مسؤولین حوزه علمیه خواهران:
با سلام
بنده معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران در مقطع سیکل هستم
طلابی بین ۱۴ تا ۱۸ سال.
از یک طرف به دنبال هر راهی برای جذب و پذیرش طلاب هستند اما از طرف دیگر، حوزه را با همان سبک و سیاق قدیم مدیریت میکنند، نه حاضرند از حجم دروس بکاهند و نه محتوای کتب رو متناسب به نیازهای روز جامعه و زنان به عنوان مادر و همسر تنظیم می کنند.
برای طلاب نسل ۸۰ باید حوزه جذاب باشد.
بارها درخواست کردیم لااقل در دوسال اول، از نظر حجم دروس فشار کمتری به طلاب وارد شود تا معاونین فرهنگی برای طلاب جدیدالورود، برنامه های فرهنگی، تربیتی و اخلاقی اجرا کنند تا با فضای حوزه و طلبگی مانوس شوند.
بابت مطلب «حوزه علمیه خواهران را دریابید» بسیار ممنونم.
سالهاست که داریم گلایه میکنیم که چرا مدیریت حوزه علمیه خواهران با آقایون هست.
کتب درسی، تعداد واحدها، برنامه ریزی آموزشی و... در مدارس علمیه خواهران بدون درنظر گرفتن نگاه جنسیتی اعمال می شود.
در ساعت ورود و خروج طلاب و کادر مدارس علمیه خواهران باید نقش مادری و همسری آنها در نظر گرفته شود.
آنقدر حجم دروس و ساعت آموزشی زیاد است که هم یک مادر و همسر خسته تحویل خانواده می دهد و هم اینکه اصلا فرصتی برای برنامه ریزی برنامه های فرهنگی و تربیتی نمی ماند.
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#حوزه_خواهران
#مناهج
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 حسین:
سلام
بنده خودم طلبه ام
همسرم هم طلبه هستن
طلبه جامعه الزهرا هم هستن
از وقتی درس حوزوی رو شروع کردن فقط و فقط درگیر درس و بحث و تحقیق بودن که واقعا باعث شد از محیط زندگی فاصله بگیرن
من به شخصه نظر خواهران گرامی رو کاملا تایید میکنم که اداره محیط زنانه نباید به دست آقایون باشه
امسال طرح سئوالات و تصحیح اوراق امتحانی هم با آقایون بود در صورتیکه خودشون اساتید عالمه هم دارند
در آخر به طلبه های عزیزی که همسرشون طلبه است باید بگم: کار شما دو برابر بقیه سختی داره و این شرایط کار دو برابر شما در منزل رو میطلبه چون خانمها وقتی وارد حوزه میشن مجبور به انجام تکالیف محوله هستن.
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#حوزه_خواهران
#جامعة_الزهرا
#مناهج
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 یا امیرالمؤمنین:
سلام
وقتی مطلبی اثر نداره چرا طلاب را با این مسایل مشغول میکنید؟!
خداوند شما رو عاقبت بخیر کنه
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#حوزه_خواهران
#مناهج
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 یا لثارات:
سلام علیکم
قتلگاه تحول و پیشرفت، دو چیز است اول نا امیدی، دوم سیاه نمایی؛ یکی از یکی مخربتر.
خیلی عجیب است که برخی تا این حد نا امیدند و حتی روحیه امیدوارانه دیگران را هم نابود میکنند.
یک عده هم سال ۴۲ به امام میگفتند این حرکت شما چه اثری دارد؟ چرا با جان خودتان و مردم بازی میکنید و...
آن روز امام جلوی طاغوت ایستاد و کلمه حق را اعتلا بخشید. امروز مگر در برابر ما طاغوت است؟! یک عده بزرگوارانی هستند که به هر دلیلی اقناع نشدهاند برای تحول؛ قصدشان هم فقط و فقط حفظ اسلام و اصالت حوزه علمیه است. آن وقت ما بجای بیشتر کردن فعالیت و سعی در مطالبه گری و گفتمان سازی و اقناع این افراد، ضعیف و نومید گوشهای بخزیم و آیه یأس بخوانیم؟!!
اگر ولایی و انقلابی هستیم حضرت آقا فرمودند مطالبه گری و گفتمان سازی؛ والسلام
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#حوزه_خواهران
#مناهج
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 سید حسن:
باسلام!
بنده باتوجه به تصوری که از جامعة[الزهرا] داشتم، حدود هشت سال پیش همسرم را به آن نهاد فرستادم؛ انتظار داشتم که جامعه با تاسیس رشته های جدید و تدوین سرفصل های متناسب با نیازهای زنان، قدم های موثری در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی بردارد اما به نظر می رسد، هنوز فرهنگ انبوه خوانی و توجه نداشتن به نیاز های روزگار جدید برآن نهاد حاکم است؛ چه بنده در طول ترم، مواد درسی قطور و حجیمی را مشاهده می کنم که بعضا زیاد کارآمدی ندارند!
انتظار می رود نهاد مزبور با تاسیس رشته های جدید از دوره کارشناسی، طلاب را جهت پاسخگوی به نیازهای جدید جامعه آماده سازد!
رشته روانشناسی، مطالعات زنان، علوم تربیتی و ...
📌 مناهج:
درج نظرات لزوما به معنای تایید یا رد آنها نیست.
#نظر_اعضا
#جامعه_الزهرا
#مناهج
@Manahejj
🌀 عقربه حساسیت فقط روی بودجه حوزه!
🔹 ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
متاسفانه نسبت به بودجه حوزه های علمیه بی مهری صورت میگیرد، برخی از افراد در تقسیم بندی بودجه کشور فقط به نهادهای دینی و حوزوی حساسیت نشان میدهند و زمانی که حرف حوزههای علمیه به سخن میآید، شاهد هزاران حرف و حدیث از دوست و دشمن هستیم.
🌐 خبرگزاریحوزه
📌 مناهج:
تاریخ شهادت میدهد در عصر حاکمیت اسلامی و ریاست یک معمم بر جمهور، بیشترین جفاها بر حوزه و حوزویان شد.
چه از ناحیه بودجه، چه موقوفات و ... .
اما طلاب با همه سختیها و مصائب، همه طعنها را به جان خریدند ولی پای نظام و انقلاب ایستادند؛ چون حساب کارشکنی یک عده از صف اسلام و انقلاب و ارزشها جداست.
@Manahejj
🌀 حوزه در حال پوستاندازی در بخش آموزش است
👤 حجتالاسلاموالمسلمین رستم نژاد
🔹 حوزه در حال پوست اندازی جدید از حیث آموزشی است، ۱۲ عنوان درس اخلاق در برنامه درسی دیده شده که با نگاه خاص و پلکانی همراه بوده است؛ همچنین برنامه های کاربردی، انقلاب و دفاع مقدس از برنامه های دیگری است که پیش بینی شده است.
🔹 ورودیهای حوزه یکی از اشکالات ما بود، سنوات تحصیل، متون آموزشی، نیازهای نظام جامع و اختلاف سلائق از ضعفهای موجود در سطح یک حوزه بوده و رهبر معظم انقلاب از ابتدا این مطالبات را از ما در خواست داشته اند.
🔹 ۵۴ منبع در بخش منابع آموزشی تولید یا اصلاح شد، در این منابع و برنامه ها به قرآن و حدیث توجه ویژه شده است.
🔹 در بخش منابع آموزشی بیش از ۴ هزار حدیث و بیش از ۸ هزار بار مباحث قرآنی مطرح شده است.
@Manahejj
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج
📰 پرونده شماره ۱۲؛ «معضل مسکن طلاب»
🔹 شهرک مهدیه
سایز: A3
نوع: رنگی
کیفیت: چاپ
💠 محتوای مهمترین مطالب این شماره:
📝 وقتی طلاب جوان از قم اخراج میشوند
📝 مهدیه و انبوه منازل خالی از سکنه
📝 طوفان در مهدیه
📝 اطلاعات کامل اراضی و منازل شهرک مهدیه
📝 طرح ایده برای تکمیل شهرک مهدیه
📝 و دیگر مقالات
📌 دانلود گاهنامه در پست بعد
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
#معضل_مسکن_طلاب
#گاهنامه
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
1.pdf
3.52M
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج
📰 پرونده شماره ۱۲؛ «معضل مسکن طلاب»
🔹 شهرک مهدیه
سایز: A3
نوع: رنگی
کیفیت: چاپ
💠 محتوای مهمترین مطالب این شماره:
📝 وقتی طلاب جوان از قم اخراج میشوند
📝 مهدیه و انبوه منازل خالی از سکنه
📝 طوفان در مهدیه
📝 اطلاعات کامل اراضی و منازل شهرک مهدیه
📝 طرح ایده برای تکمیل شهرک مهدیه
📝 و دیگر مقالات
📌 نشر حداکثری
#معضل_مسکن_طلاب
#گاهنامه
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 گام دوم انقلاب، گام دوم نماز جمعه
📝 بازآفرینی نماز جمعه بر اساس مبانی رهبری
👤 حجتالاسلام علی اکبری
🔹 در گام دوم انقلاب بر اساس مبانی رهبری و نگاه ایشان نماز جمعه را در کشور بازآفرینی میکنیم که در درجه اول باز تعریف حوزه ماموریتها و بخشی هم در حوزه منابع انسانی است.
🔹 در این هدفگذاری امام جمعه و نماینده ولیفقیه خط تعالی فرهنگی و انقلابی استان را باید در دست داشته باشد و باید طبق نقشه حرکت کرده و مطالبهگری هم طبق نقشه باشد و از روش های سطحی و مخاطرهانگیز پرهیز شود و به روش معقول، علمی، مستدل و طبق نقشه این کار انجام شود.
🌐 اجنا
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 توصیه پدر آیت الله العظمی مظاهری به ایشان 👤 حضرت آیت الله مظاهری در جلسه درس اخلاق: 🔹 بعضی افراد
🌀 توصیه پدر آیت الله العظمی مظاهری به ایشان
🔰 حضرت آیت الله مظاهری در جلسه درس اخلاق:
🔹 خدا بیامرزد پدر من برای تحصیل علم و استفاده از علم به من سفارش میکرد و میگفت:
بعضی از علما نظیر یک خمرهاند که پر از باروت باشد، درب این خمره هم گذاشته شده باشد. این خمرۀ پر از باروت هیچ کاربردی ندارد.
امّا اگر مقدار کمی از آن باروت را سر یک تفنگ بگذارند، کار خودش را میکند. بعضی اوقات میبینیم راستی زحمت کشیده است، عالم است، راستی تسلط علمی دارد، امّا علم او کاربرد ندارد، وقتی بررسی کنیم، درمییابیم که تقیّد به ظواهر شرع در زندگی او نبوده است.
میبینیم که در زبانش غیبت بوده، تعییر و سرزنش بوده، میبینیم در زندگیش حسادت بوده، نمیتوانسته است هم کلاسی یا همکارش را ببیند.
بالاخره میبینیم در زندگیش نماز شب نبوده، نماز اول وقت نبوده و تقیّد به ظواهر شرع که زندگی را پربرکت میکند، در زندگی او نبوده و از این جهت، زندگیش، علمش و کارش برکت ندارد.
🔹 #برکت، از طرف خداست و یک امر تجربی است.
خدا برکت میدهد و اگر خدا برکت نداد، خود به خود بیبرکتی میآید. این بیبرکتی مربوط به خدا نیست.
زندگی بیبرکت تاریک است، وحشتناک است.
🔹 اگر بخواهیم عمرمان با برکت باشد، اگر بخواهیم عاقبت به خیر بشویم، اگر بخواهیم علممان مفید برای دیگران باشد، باید تقیّد به ظواهر شرع داشته باشیم.
🔹 باید زبانمان، چشممان و گوشمان درب داشته باشد، دربان داشته باشد. باید دلمان درب داشته باشد تا وسوسهها، تخیّلها و توهّمها وارد آن نشود. برسد به آن جا که صفات رذیله در دل نباشد.
🔻 لذا این جمله امام سجاد«س» خیلی جملۀ خوبی است.
خوب است ما هر روز این دعایی که امام سجاد«سلاماللهعلیه» یاد ما دادهاند را بخوانیم و بگوییم:
«فَإِذَا کَانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیْطَانِ فَاقْبِضْنِی إِلَیْکَ»
و معنای آن را به خود تلقین کنیم که
خدایا! اگر بناست عمر من چراگاه شیطان باشد، هر چه زودتر بمیرم بهتر است.
🌐 خبرگزاری حوزه
@Manahejj
🌀 نکوهش راحتطلبی در کلام حضرت زهرا (س)
📝 شرح امام خمینی (ره)
🔻 حضرت زهرا:
🔹 آگاه باشید من چنین میبینم که شما راحت طلب شده اید و بخاطر این کسی را که از همه اداره امور مسلمین شایسته تر بود دور ساختید و به عافیت طلبی در گوشه خلوت تن دادید و از سختی مسئولیتها به بیتفاوتی روی آوردید!
🌐 خطبه فدکیه
🔻امام خمینی:
🔹 از صدر اسلام تاکنون مسلمین یکی از دو خط بوده است: یک خط، خط اشخاص راحت طلب که تمام همّشان به اینستکه یک طعمهای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم بکنند، از اول نهضت اسلامی هم، ما شاهد اشخاصی بودیم که راحتی را بر هر چیزی مقدم میداشتند و اسلام را خلاصه کرده بودند در عبادات، یک شخص سرشناس از این نوع اشخاص گفته بود که ایرانیها دیوانه شدهاند که مقابل شاه ایستادهاند، یک کاسبی هم به او گفت بعضی از مردم در مقابل مسلسل شاه ایستاده و کشته شدهاند، آن آقای سرشناس گفته بود: این از خریتشان بوده است! یک دسته اینطورند که حضرت امیر از اینها تعبیر میکند به حیواناتی که همشان علفشان است، عبادت هم میکردند؛ اگر طرز افکار ائمه هم این بود، اسلام و مذهب یک مذهبی که در مقابل ظلم در طول تاریخ واقع شده است، نمیماند!
۶۰/۴/۸
🌐 جهاد تبیینی
@Manahejj
🌀 زیارت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها
🔳 بسم الله الرحمن الرحیم
▪️یَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَهً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَکِ أَوْلِیَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِکُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوکِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَی (أَتَانَا) بِهِ وَصِیُّهُ فَإِنَّا نَسْأَلُکِ إِنْ کُنَّا صَدَّقْنَاکِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِیقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَیَتِکِ
▪️اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَهَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُ الزَّکِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُ الْعَلِیمَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَهُ
السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ
صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکِ وَ عَلَی رُوحِکِ وَ بَدَنِکِ
▪️أَشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَی بَیِّنَهٍ مِنْ رَبِّکِ وَأَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَدْ سَرَّرَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ مَنْ آذَاکِ فَقَدْ آذَی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ مَنْ وَصَلَکِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ مَنْ قَطَعَکِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ لِأَنَّکِ بَضْعَهٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِی بَیْنَ جَنْبَیْهِ کَمَا قَالَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
▪️أُشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِکَتَهُ أَنِّی رَاضٍ عَمَّنْ رَضِیتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَی مَنْ سَخِطْتِ عَلَیْهِ مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَیْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَیْتِ مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ کَفَی بِاللَّهِ شَهِیداً وَ حَسِیباً وَ جَازِیاً وَ مُثِیباً
@Manahejj
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🏅همایش یک روزۀ فقه «پولطلا»
پنجشنبه 17بهمن
🖋لینک ثبت نام تا 15بهمن: @En_Gholami
کانال موسسۀ متا 👇
http://eitaa.com/joinchat/1763770374Cdfe8c31091
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شهریه دریافتی ائمه جمعه و طلاب
سوال مجری فرمول یک از امام جمعه اهواز: چقدر حقوق میگیرید؟
#معیشت
@rasanewsagency
@Manahejj
🌀 آغاز نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم + اعلام شرایط
🔹 دور جدید ثبت نام در شهرک مهدیه ویژه طلاب حوزه علمیه قم از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه لغایت ۲۲ بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.
🔻 شرایط ثبت نام عبارتست از؛
۱- دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم
2- سکونت در شهر مقدس قم
۳- اتمام کتبی و شفاهی پایه ششم حوزه
۴- متاهل بودن
۵- تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت
۶- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات معاونت آموزش حوزه های علمیه
۷- عدم اشتغال در هیچ کدام از نهادهای دولتی و غیر دولتی
۸-عدم مالکیت زمین، خانه و سایر مستغلات در هیچ کجای کشور
۹- عدم تمکن در پرداخت اجاره بهای منزل.
🔹 تمامی ثبت نام های گذشته در شهرک مهدیه #لغو و ملاک ثبت نام جدید می باشد؛ در این دوره از ثبت نام که دارای ظرفیت مشخصی می باشد، بر اساس امتیازی که متقاضیان دارند از بالاترین امتیاز شروع و تا پایان ظرفیت ادامه پیدا می کند.
🔹 نخبگان، استعدادهای برتر حوزه و اساتید درس خارج در اولویت ثبت نام قرار دارند.
🔹 پژوهشگران، اساتید، مبلغین، استعدادهای برتر، سنوات تحصیل، ایثارگران، مناطق محروم، بیماران خاص، افراد دارای سابقه مدیریت، سابقه اجاره نشینی و حافظین قرآن کریم از جمله امتیازاتی است که در موقع ثبت نام لحاظ می گردد.
🔹 امسال حدود ۳۰۰ نفر از طلاب واجدالشرایط وارد شهرک مهدیه خواهند شد.
✅ مراحل ثبت نام، پیگیری و اعلام نتایج تنها از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه انجام میشود:
http://login.ismc.ir/
🌐 خبرگزاری حوزه
#مهدیه
#مسکن
@Manahejj
🌀 ﭼﺮا روحانیون کار ﻧﻤﻰ کنند؟!
📝 بخشی از کتاب مناظره دکتر و پیر
❓ﺑﻴﻀﺎوى: مساله ای که در ﺑﺤﺚ ﺑﺮاى من ﻧﺎﺷﻨﺎخته اﺳﺖ اﻳﻦ اﺳﺖ که ﭼﺮا روحانیون کار ﻧﻤﻰکنند؟
🔹 ﭘﻴﺮمرد: ﺳﺆاﻻتی که ﮔﺎهی در زمینه کار کردن روحانیون مطرح اﺳﺖ همه ﺁﻧﻬﺎ از ﺁﻧﺠﺎ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ می گیرد که #مفهوم_کار برای بیشتر پرسش کننندگان روشن ﻧﻴﺴﺖ و ﺑﻪ همین دلیل در ﺑﺴﻴﺎرى از موارد اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﻋﺘﺮاضات حتی ﺑﻪ وسیله کسانی اﻳﺮاد می شود که خود کاری مشابه کار روحانیون دارند!
🔹 برای توضیح بیشتر باید توجه داشت که کار بر سه قسم است :
1⃣ کارهای تولیدی مانند کشاورزی ، بافندگی ، دامداری ،کفاشی و مانند آنها
2⃣ کارهای خدماتی مانند ﭘﺰﺷﻜﻰ، ﭘﺮﺳﺘﺎرى، راﻧﻨﺪﮔﻰ، رﻓﺘﮕﺮى، ﺑﺎرﺑﺮى و ...
3⃣ کارهای فرهنگی و ایدئولوژی مانند شغل #اساتید_دانشگاهها ، فرهنگیان ، #نویسندگان ، و روحانیونی که عملا در مسیر هدفها و مسئولیت های خویش قرار دارند. ﺑﺎ توجه ﺑﻪ اﻳﻦ حقیقت ﺑﺨﻮﺑﻰ روﺷﻦ می ﺷﻮد که ﻧﻮع کار روحانیون مسئول از کدام ﻗﺴﻢ اﺳﺖ.
🔹 ﻳﻌﻨﻰ از ﻧﻮع کارهای ﻋﻠﻤﻰ و ایدئولوژی و فرهنگی اﺳﺖ ولی متاسفانه از ﺁﻧﺠﺎ که اکثرا ﺑﻪ ﻏﻠﻂ تصور می کنند که ﮔﻮﻳﺎ کار تنها کار تولیدی اﺳﺖ، از اﻳﻦ ﻧﻈﺮ می ﭘﺮﺳﻨﺪ که ﭼﺮا روحانیون کار ﻧﻤﻰ کنند؟ در حالی که اﮔﺮ مفهوم کار تنها همان کارهای تولیدی ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﺪ اﺳﺎتید داﻧﺸﮕﺎهها، فرهنگیان ، ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﮔﺎن و هنرمندان متعهد و ﺑﺎ هدف ،و... را ﻧﻴﺰ در ﺷﻤﺎر ﺑﻴﻜﺎرﻩ ها بشمار آورد!
📚 کتاب #مناظره دکتر و پیر ، ص ۳۴۵
@shahid_hashemi_nejad
@Manahejj
🌀روحانینماها
👤 رهبر انقلاب:
🔹 اگر روحانیای بوسیله پول فریب خورد و تحت الحمایه استعمار شد، این شخص مضر است، مانند ناخدای کشتی که علاوه بر خود، اهل کشتی را هم غرق خواهد کرد، روحانی حقیقی کسی است که بخدا ایمان دارد و از هیچ چیز نمیترسد و به درستی رهبری یک ملت را به عهده میگیرد! ۴۲/۱۱/۱۱
📌 ۱۱ بهمن سال ۴۲ آیت الله خامنهای در شهر زاهدان و در دوران سکوت عمده علما در برابر ظلم پهلوی این سخنان را ایراد نمودند.
🌐 جهاد تبیینی
@Manahejj