🌀 هفت توصیه مهم امام خامنهای به فعالان انقلابی، اجتماعی و سیاسی
۱. نگذارید از انقلاب، هویتزدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند.
۲. نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند.
۳. نگذارید رگههای ارتجاع، نفوذ کنند و جاگیر شوند. (مرتجع تابع سبک سیاست و زندگی غربی است)
۴. دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد..
۵. از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید.
۶. نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است.
۷. امروز وظیفه قدرشناسی از مسئولان سنگین است.
📲 مشاهده فیلم سخنرانی👇
Farsi.khamenei.ir/live
@Manahejj
🌀 مدیون خمینی
🖋 علی مهدوی
یک. حوزههای علمیه، قبل و بعد از خمینی کبیر
اگر خمینی نبود، معلوم نبود وضع حوزههای علمیه با آن نفوذ متحجرین به کجا میکشید.
متحجرینی که فلسفه را حرام و فلسفهخوان را نجس میدانستند!
متحجرینی که شاه را سایه خدا معرفی میکردند و در برابر ظلم و ستمی که نه فقط به مردم بلکه بر دین روا میداشت لال بودند.
متحجرینی که معتقد بودند ظلم و ستم به قدری باید فراگیر شود تا موجب فرا رسیدن ظهور شود!! لذا برای تعجیل فرج، معنای انتظارشان، چیزی شبیه خوابآلودگی بود تا انتظار عالمانه به معنای زمینهسازی ظهور.
دو. خطر تعطیلی بسیاری از آیات و احکام
اگر خمینی نبود عدهای مقدسمآب دین را به صرف احکام نجاسات و طهارات و نماز و روزه خلاصه میکردند و دیگر اثری از اسلام ناب باقی نمانده بود. لذا در عمل همه آیاتی که مرتبط با قیام بود، تعطیل میشد!
«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ: أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» (سبأ: ۴۶)
«لَقَد أَرسَلنَا رُسُلَنَا بِالبَيِّنَاتِ وَأَنزَلنَا مَعَهُمُ ٱلكِتَابَ وَ ٱلمِيزَانَ لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بالقِسطِ» (حدید: ۲۵)
و حتی بسیاری از احکام و حدود نیز کاملا تعطیل میشد.
سه. غیرت دینی و روح مقاومت و مبارزه
خمینی آمد تا دنیا بفهمد اسلام همچنان زنده و جاری است. تا جهانیان و مخصوصا امم اسلامی بفهمند در دوران غیبت کبری هنوز هم علمای ربانی هستند؛ علمایی که غیرت دینی آنها اجازه نمیدهد، دین به دست یهود و نصاری و ایادی داخلی آنها محو شود.
این خمینی بود که روح ظلمستیزی در جان ایران دمید و با احیای روحیهی شهادت حتی به فلسطینِ زیر چکمهی یهود امید آزادی و رهایی بخشید.
و براستی اگر خمینی نبود امروز رؤیای خباثتآلود از نیل تا فرات محقق نبود؟
چهار. سکولارهای حوزوی، مدیون خمینی
به خمینی مدیونیم همه؛
به خمینی مدیونند حتی آن عده معمم سکولار که هرکجا مینشینند یا در اصل انقلاب و نهضتی که امام آغاز کرد یا در شکل و امتداد آن تشکیک میکنند.
مدیونند چون اگر خمینی نبود، امروز حوزهای نبود تا آنها بخواهند حتی معمم باشند و جرأت ابراز لحیه پیدا کنند؛ چه رسد به تلاش و دست و پازدن برای #سودای_مرجعیت.
چه میشود کرد وقتی این جماعت، تاریخ را -به عمد یا به سهو- به فراموشی سپردهاند؛ یادشان رفته است که حتی روضهخوانی برای اباعبدالله الحسین علیه السلام جرم بود. یادشان رفته معممبودن نیز جرم بود.
پنج. عصر خمینی، عصر اسلام
جز این نیست که خمینی کبیر، بزرگترین مرد الهی عصر ماست. برای همین هم عصر خمینی عصر اسلام شد. عصر پایان یافتن سلطه جهانی مستکبرین؛ عصر تضعیف و عقبنشینی استکبار جهانی. عصر جوانهزدن امید در دل مستضعفین. عصر روحیهی مبارزه و مقاومت تا پای جان و شهادت.
شش. امنیت
در عصر خمینی نه تنها یک وجب خاک ایران اسلامی خود را به چنگال ظالمین ندادیم، بلکه یاور مستضعفین منطقه هم بودیم تا مقابل ظلم محکم بایستند. عصر خمینی عصر تغییر معادلات شد.
عصر خمینی عصر پایان مرزهای جغرافیایی و اتحاد مرزهای اسلامی است.
اگر خمینی نبود، حتی امنیت ناموس شیعه معلوم نبود در چنگال کثیف صهیونیست بود یا آمریکا یا داعش...
هفت. رسالت و تکلیف امروز ما
گرچه تا اسلام صددرصدی فاصله بسیار است؛ اما ریلی که امام امت، به نام جمهوری اسلامی بنیان نهاد؛ زمینه را برای رشد و ترقی تا تمدن اسلامی مهیا ساخته است.
و امروز بیش از هرزمان دیگری به «طلبهی فقیه، مهذب و مجاهد» در مسیر احیای حداکثری اسلام محتاجیم.
و یقینا فرزندان خمینی و خامنهای میتوانند ادامهدهندهی راه امام باشند.
#عصر_خمینی
#عصر_اسلام
@Manahejj
🌀 نماز توبه
📝 عمل یکشنبههای ماه ذیالقعده
❇️ کیفیت و شرایط نماز:
➖ غسل و وضو
➖ دو نماز دو رکعتی؛ هر رکعت حمد، توحید سه مرتبه و سپس فلق و ناس
➖ بعد از نماز ۷۰ مرتبه استغفار
➖ سپس: لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
➖ سپس: یا عزیز یا غفار إغفر لی ذنوبی و ذنوبَ جمیع المؤمنین و المؤمنات؛ فإنه لا یغفر الذنوبَ الا انت.
#مراقبه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خودساختگی اعجاببرانگیز امام خامنهای
🎥 ناظر به بیانات امام خامنهای در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
👤 سید علی خمینی؛ نجف اشرف در منزل امام خمینی(ره)
🔸 ۳۳ سال رهبری جامعه بعد از امام، در این شرایط سخت سیاسی و فرهنگی و دشمنیهای سهمگین به دست رهبری است. و ایشان با موفقیت کشتی انقلاب را جلو بردهاند.
🔹 همه عاشقان و ارادتمندان امام خمینی نسبت به رهبر معظم انقلاب سخن از تمجید گفتهاند؛ چراکه همیشه پیشبینیهای ایشان محقق شده است.
❇️ چنین فردی که همیشه مورد تکریم و تمجید عشاق امام و انقلاب است، با این حال خودش را در مقام مقایسه با امام نمیبیند!
✅ خودسازی این شخصیت ممتاز است.
#امام_خامنهای
@Manahejj
🌀 استبداد طاغوت، بر حوزه و روحانیت
📝 برکت استقلال حوزه از انقلاب خمینی است
🔸 وقتی میگوییم: «اگر انقلاب خمینی نبود، آقایانی که امروز به هر بهانهای انقلاب و جمهوری اسلامی را آزادانه نقد میکنند، جرأت ابراز انتقاد نداشتند چون طاغوت اجازه تنفس به آنها نمیداد» یعنی چه؟
❇️ یک نمونه تاریخی که نشان میدهد پیش از انقلاب، حوزه و روحانیت استقلالی نداشتند، حتی منبریها برای منبر رفتن باید از حکومت طاغوت اجازه میگرفتند!!
🗒 مرحوم حجتالاسلام والمسلمین علی دوانی در خاطراتش مینویسد:
🔹 [در زمان طاغوت] آقای حاج سید مهدی یثربی -امام جمعهی بعد از انقلاب کاشان- (پدر سید محمد یثربی از سران نشست اساتید) پنج روز از من [برای منبر] دعوت کرد. آن زمان، اوج انقلاب و بگیر و ببند منبریها بود.
🔻 یکی دو ساعت بعد از ورودم به خانه آقای یثربی، رئیس آگاهی شهربانی آمد و نوشته متحدالمآلی (بخشنامه/ ابلاغیهای) را جلوی من گذاشت و گفت:
«به احترام آقای یثربی، شما را به شهربانی نخواستهایم. این ورقه را پر کنید تا بتوانید اینجا منبر بروید.»
🔻 دیدم نوشته متحدالمآل (بخشنامه) قریب به این مضمون است و جای امضای آن را خالی گذاشتهاند: «این جانب ... در منبر، جز بیان مسائل دینی و مواعظ مذهبی چیزی نمیگویم. و اگر برخلاف مصالح مملکتی سخنی گفتم، به جرم سردستۀ خرابکاران تحت تعقیب قرار گیرم.»
❗️گفتم: «استاد و مرجع تقلید ما، حضرت آیت الله خمینی در نجف اشرف به حال تبعید است، و من بیایم برای چند منبر چنین تعهدی به شما بسپارم؟ امضا نمیکنم.»
گفت: نمیشود.
گفتم: نمیخواهید، برمیگردم.
🔻 گویا اعلامیه [دعوت به مجلس منبر و روضه] هم صادر شده بود.
[مأمور شهربانی] از آقای یثربی خواست که مثل دیگری که قبل از من آمده و نوشته را امضا کرده بود، مرا وادار کند که من هم چنان کنم، ولی او ساکت بود.
♨️ سید محمد یثربی (از اعضای اصلی نشست اساتید و پسر امام جمعه بعد انقلاب کاشان) که هنوز عمامه نگذاشته بود گفت:
«ورقه را پر کنید و امضا کنید. آقای ... (از فضلای معروف قم) امضا کرد و داد.»‼️
❓گفتم: فلانی؟
‼️ گفت: بله، آخر او قرض دارد!
❇️ گفتم: «ما طلبهها اغلب قرض داریم. این موجب میشود که چنین چیزی را امضا کنیم و به اینها بدهیم؟
محال است که من امضا کنم. تعجب است که آن آقا تن به این ذلت داده است.
🔹 پس از بگومگو، به رئیس آگاهی گفتم:
«چون اعلامیه [منبر] صادر کردهاند و مردم از امشب منتظر منبر هستند، اگر بخواهید من نوشته را پر نمیکنم، ولی خطی زیر آن میکشم و خودم چیزی مینویسم و میدهم.»
گفت: بنویسید ببینم!
خطی زیر نوشته و محل امضا کشیدم و نوشتم: «اینجانب گوینده و نویسنده دینی مدت پنج روز به کاشان دعوت شدهام و طبق وظیفه دینی با کمال نظم و آرامش برنامه را اجرا میکنم.»
سپس امضا کردم.
گفت: یعنی چه؟ این بیاعتنایی به متحدالمآل (بخشنامه) ماست که شهربانی به #همه_اهل_منبر میدهد و از آنها و امضا میگیرد.»
گفتم: از من همین است. نخواستید، همین حالا به قم برمیگردم.
🔹 همانجا به شهربانی تلفن کرد و گفت: «این طور نوشته است و میگوید اگر نخواستید، برمیگردم. شب هم باید منبر برود.»
✅ گوشی را گذاشت و گفت: خیلی خوب. ما همین را قبول داریم.
نوشته را برداشت و رفت.
📗 نقد عمر، مرحوم علی دوانی، ج ۱، ص ۴۴۲
📌 مناهج:
امثال این حقایق تاریخی را به افرادی که با شعار استقلال حوزه، مدام آرزوهای خود را به عنوان خاطرات پیش از انقلاب، مطرح میکنند، باید نشان داد؛ بلکه حافظه تاریخی این جماعت احیا شود...
وگرنه واضح است که استقلال و عظمت و برکت امروز حوزه، مدیون خمینی کبیر است.
#استقلال_حوزه
#نشست_اساتید
#فجر_حوزه
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
💬 مجیدی:
در همین قضیه که مرحوم آقای دوانی مطرح کردند ببینید حریت و استقلال شاگرد امام را؛ و مقایسه کنید با ذلتی که میگوید چون قرض داری پس میتوانی تن به زور و طاغوت بدهی...
اینکه عدهای استفاده عنوانی از «استقلال حوزه» میکنند و یا در حسرت حوزه قبل از انقلاب هستند؛ عجیب است.
تحریف تاریخ حوزه از این بزرگتر؟!!
#نظر_اعضا
#استقلال_حوزه
#فجر_حوزه
@Manahejj
🌀 وصیت امام خمینی قدس سره
📝 خطاب به حوزههای علمیه
🔸 وصیت اینجانب به حوزههای مقدسهی علمیه آن است که کراراً عرض نمودهام که:
🔻 در این زمان که مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی کمر به براندازی اسلام بستهاند و از هر راه ممکن برای این مقصد شیطانی کوشش مینمایند، و یکی از راههای با اهمیت برای مقصد شوم آنان و خطرناک برای اسلام و حوزههای اسلامی #نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار در حوزههای علمیه است:
1⃣ که خطر بزرگ کوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزهها با اعمال ناشایسته و اخلاق و روش انحرافی است
2⃣ و خطر بسیار عظیم آن در درازمدت به مقامات بالا رسیدن یک یا چند نفر شیاد که با آگاهی برعلوم اسلامی و جا زدن خود را در بین تودهها وقشرهای مردم پاکدل و علاقهمند نمودن آنان را به خویش و ضربهی مهلک زدن به حوزههای اسلامی و اسلام عزیز و کشور در موقع مناسب میباشد.
♨️ و میدانیم که قدرتهای بزرگ چپاولگر در میان جامعهها افرادی به صورتهای مختلف از ملیگراها و روشنفکران مصنوعی و #روحانینمایان که اگر مجال یابند از همه پرخطرتر و آسیب رسانترند ذخیره دارند که گاهی سی ـ چهل سال با مشی اسلامی و مقدسمآبی یا «پان ایرانیسم» و وطن پرستی و حیلههای دیگر، با صبر و بردباری در میان ملتها زیست میکنند و در موقع مناسب مأموریت خود را انجام میدهند.
🔹 و ملت عزیز ما در این مدت کوتاه پس از پیروزی انقلاب نمونههایی از قبیل «مجاهد خلق» و «فدایی خلق» و «تودهای»ها و دیگر عناوین دیدهاند، و لازم است همه با هوشیاری این قسم توطئه را خنثی نمایند.
❇️ و از همه لازمتر حوزههای علمیه است که تنظیم و تصفیهی آن با مدرسین محترم و افاضل سابقهدار است با تأیید مراجع وقت.
و شاید تز «نظم در بینظمی» است از القائات شوم همین نقشهریزان و توطئه گران باشد.
🔹 در هرصورت وصیت اینجانب آن است که در همهی اعصار خصوصاً در عصر حاضر که نقشهها و توطئهها سرعت و قوّت گرفته است، قیام برای نظام دادن به حوزهها لازم و ضروری است؛ که علما و مدرسین و افاضل عظیمالشأن صرف وقت نموده و با برنامهی دقیق صحیح حوزهها را و خصوصاً حوزه علمیه قم و سایر حوزههای بزرگ و با اهمیت را در این مقطع از زمان از آسیب حفظ نمایند.
🔹 و لازم است علما و مدرسین محترم نگذارند در درسهایی که مربوط به فقاهت است و حوزههای فقهی و اصولی از طریقهی مشایخ معظم که تنها راه برای حفظ فقه اسلامی است منحرف شوند، و کوشش نمایند که هر روز بر دقتها و بحث و نظرها و ابتکار و تحقیقها افزوده شود؛ وفقه سنتی که ارث سلف صالح است و انحراف از آن سست شدن ارکان تحقیق و تدقیق است، محفوظ بماند و تحقیقات بر تحقیقات اضافه گردد.
🔹 و البته در رشتههای دیگر علوم به مناسبت احتیاجات کشور و اسلام برنامههایی تهیه خواهد شد و رجالی در آن رشته تربیت باید شود. و از بالاترین و والاترین حوزههایی که لازم است به طور همگانی مورد تعلیم و تعلم قرار گیرد، علوم معنوی اسلامی [است]، از قبیل علم اخلاق و تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله ـ رزقنا الله و ایاکم ـ که جهاد اکبر میباشد.
#سودای_مرجعیت
#بیداری_جامعه_مدرسین
#جامعه_مدرسین
#امام_خمینی
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 استبداد طاغوت، بر حوزه و روحانیت 📝 برکت استقلال حوزه از انقلاب خمینی است 🔸 وقتی میگوییم: «اگر
🌀 گلایه مرحوم دوانی از دروغگویی یکی از مدعیان!
♨️ کارهای ناروای خلاف شرع و عقل و قانون که در حوزه علمیه قم انجام میگیرد!!
🔸 مرحوم حجتالاسلام والمسلمین علی دوانی در سال ۱۳۳۷ اثری با عنوان «شرح زندگانی استاد کل، وحید بهبهانی» منتشر میکنند.
🔹 این کتاب خیلی زود مورد توجه مرجعیت و علما قرار میگیرد تا جایی که حضرت آیتالله العظمی بروجردی صورت مرحوم دوانی را میبوسند و دو بار میفرمایند: «استفاده کردم استفاده کردم». و هدیه ویژهای از طرف معظم له به مرحوم دوانی اعطا میشود.
🔹 همچنین حضرت امام خمینی قدس سره نیز از این کتاب بصورت ویژه تعریف میکنند.
‼️ تا اینکه کتابی به نام «خاندان آل آقا» چاپ میشود که بسیاری از مطالب کتاب مرحوم دوانی بدون اجازه و رضایت وی در آن کتاب آورده میشود.
♨️ همین امر موجب تأثر شدید مرحوم دوانی که خود رابطه خویشاوندی با خاندان بهبهانی دارد میشود و در گلایهای صریح به #افشاگری درباره مؤسسه و فردی که این کار را کرده میپردازند:
«با کمال تأسف، اخیراً كتابی به نام خاندان آل آقا چاپ شده و در آن نوشته است که من اجازه دادهام مطالب کتاب شرح زندگانی استاد کل را در آن کتاب بیاورند که #دروغ و #کذب محض است!
این کتاب که در قم توسط مؤسسه علامه مجدد وحید بهبهانی، تحت نظر میر سید محمد، پسر آقا سیدمهدی یثربی کاشانی- امام جمعه کاشان- پخش میشود، #ننگی است که مرتکب شدهاند و کسی هم نیست که از این کارهای بسیار زشت جلوگیری کند!
همین مؤسسه در چاپ دوم کتاب خیراتیه نام مرا از مقدمه مرحوم داوود الهامی بر آن کتاب در چاپ اول برداشته! ... ببینید و بخندید و بگریید.
در مآخذ مقامع الفضل نیز همینطور!
⛔️ وای که همه این کارهای ناروای خلاف شرع و عقل و قانون در شهر مذهبی و حوزه علمیه قم انجام میگیرد!»
📗 نقد عمر، ج ۲، ص ۲۸
📌 پ.ن:
سید محمد یثربی از اعضای اصلی نشست اساتید است.
#نشست_اساتید
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: حذف درس و ایام امتحانات
💬 محمدحسین:
آقا سلام
برای انتخاب محل آزمون قم
ما درسها رو حضور داشتیم اشتباهی غیبت رد کردند؛ بعدا دو روز تعطیل بود امروز اومدیم رفتیم مرکز میگن برید از استاد نامه بیارید
رفتیم آوردیم با یک عالمه صف که همه مشکل ما رو داشتند.
آخرش میگن اگه وقت کنیم ثبت میکنیم اگه نه میره امتحانتون برای شهریور الکی الکی مارو دو ماه عقب میندازند بخاطر مشکل خودشون
بهشون میگیم حداقل برای انتخاب محل آزمون یه روز دیگه تمدید کنید انجام نمیدهند.
الان ما باید چیکار کنیم بخاطر مشکل خودشون که ما هیچ گونه گیری نداریم دارن مارو بدبخت میکنند مثل من هم خیلی بود
الان ما باید چیکار کنیم ؟؟
#نظر_اعضا
#امتحانات
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: سربازی طلاب
💬 سعید:
سلام وقتتون بخیر
بنده به اقتضای اینکه خودم درگیر ماجرا هستم، میخواستم این مطلب رو ارسال کنم تا در صورت صلاحدید منتشر کنید:
اقدام مرکز مدیریت در راه اندازی سامانهی امریه خیلی خوب و به جا بوده و تا جاییکه ما طلاب اطلاع داریم هدف از این کار، حل مشکل پیدا کردن مرکز برای امریه و حل برخی ناهماهنگی ها بین ارگان مربوطه با مرکز مدیریت بوده است.
همچنین در این طرح طلاب تا حدودی از فرصت یکسان برای درخواست به جاهای مختلف برخوردار هستند و چه بسا رانتهایی (شما بخوانید توصیهها) که وجود داشت از بین می رود.
اما متاسفانه در دو روزی که سامانه راه اندازی شده است، مراکز مختلفی که ظرفیت جذب امریه برای آنها ذکر شده گاهی خود از ظرفیت مذکور اظهار بی اطلاعی می کنند و پاسخ میدهند: «اصلا معلوم نیست برنامه ای برای جذب داشته باشیم یا نه»
و برخی ارگانها نیز از پیش ظرفیت خود را با همان توصیه های مذکور تمام کرده اند و در سایت صرفا اسم شان آمده و ظرفیت تکمیل است.
ضمن تشکر از این ایدهی بسیار خوب، تقاضا داریم به مشکلاتی که پیش آمده و صرفا برخی از آنها بیان شد رسیدگی شود تا هدف این طرح خوب محقق شود.
💬 سربازطلبه غیر حضوری:
سلام علیکم
خواهشمند است تو کانالتون در مورد اعرادی که سرباز طلبه هستندو غیر حضوری درس میخونن اطلاعرسانی کنید:
امتحانات رو حضوری کردند در صورتی که به ما مرخصی برای امتحانات نمیدن
لطفا این مسائل رو به گوش مسؤولین برسونید که حتی در استانی کردن امتحانات استان گیلان رو مدنظر قرار ندادن.
ممنون از لطف شما
#نظر_اعضا
#امریه
#سربازی_طلاب
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 دعای مرحوم آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی در حق آیتالله العظمی امام خامنهای
🔸 کسی که همه کارش ارجاع به خدا شد، او از چه چیز غصه میخورد.
او رفت مقام پیدا کرد، شد رئیس؛ بگذار بشود. چرا نشود؟
🔹 این رئیس شدن، والله تکلیف و مشقّت زیادی دارد، مسئولیت دارد.
[بار مسئولیت] را ایشان برداشت، ما راحت شدیم.
❇️ باید تأییدش کنیم، باید دعایش کنیم که [اوضاع] را نگه داشته است.
خداوند به دست او الآن یک عزّتی داده است.
📌 مناهج:
1⃣ از آغاز نهضت امام خمینی تا کنون، همواره #سکولارهای_حوزوی تمام تلاش خود را جهت #تحریف دیدگاه بزرگان به کار بستهاند تا چنین القا کنند که امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی، در اقلیت بوده و فاقد پشتوانه حوزوی (خصوصا در سطح مراجع و علما) بودهاند!
2⃣ رهبری و مرجعیت امام خامنهای را مقایسه کنید با تقلای آن عده که #سودای_مرجعیت دارند!
امام خامنهای تمام تلاشش را کرد برای گریز از مقام و منصب رهبری؛ حتی برای ریاست جمهوری وقتی کاندید شد که امام راحل به ایشان فرمودند این امر در شما واجب عینی و تعیینی است.
درحالیکه برخی برای رسیدن به جایگاه مرجعیت، حتی از هیچ تلاش ناصوابی فروگذار نیستند، از پولپاشیهای هنگفت گرفته، تا پنجه کشیدن به صورت نظام، تا تحریف تاریخ حوزههای علمیه و وارونه نشان دادن اوضاع حوزه و روحانیت پیش از انقلاب تا خلافگویی درباره دینداری مردم پس از انقلاب و موارد بسیار دیگری از تقلاهای رسانهای و جنگ روانی جهت جمعکردن مرید و مقلد و ....
غافل از آنکه عزت و ذلت دست خداست «تُعِزُّ مَن تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَن تَشاءُ»
🌐 اقتباس از روزنه
@Manahejj
🌀 پیام تسلیت امام خامنهای در پی درگذشت حجتالاسلام سید محمود دعائی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔸 درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار جناب حجتالاسلام آقای سیدمحمود دعائی رحمةاللهعلیه را به خاندان گرامی بویژه همسر و فرزندان مکرّم و نیز مجموعهی بزرگ دوستداران و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنم.
❇️ ایشان برخوردار از صفات نیک و پسندیدهئی بودند: صفا و #سلامت_نفس، فروتنی و #سادهزیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت.
🔹 گذشتهی ایشان در عراق و ایران در دوران مبارزات هم فصل مُشبِع دیگری است که موجب رحمت و مغفرت الهی است انشاءالله.
✅ از خداوند متعال تفضلاتش را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
🖋 سیّدعلی خامنهای
📅 ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حضور نمایندگان بنیاد خیرین حوزههای علمیه در آبادان و تسلیت به خانوادههای غمدیده سانحه متروپل
این دیدار به نیابت و از طرف آیت الله اعرافی صورت گرفته است.
@Bonyad_Khayerin
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 روایت آیت الله اعرافی از دیدار با پاپ
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 کل فعالیت رسانهای کانال رسمی #شورای_عالی در ایتا در سال ۱۴۰۱!
🔻 فقط ۴ پیام که دو مورد آن فوروارد است!
یعنی میانگین، هر ماه یک و نیم پیام!!
❓آیا #شورای_عالی امسال هیچ جلسه یا مصوبهای نداشته است؟!
اگر جلسه داشته نباید هیچ اطلاعی به طلاب و فضلای محترم داده شود؟!
نباید این ضعف رسانهای برطرف شود؟!
هر کدام باشد نقد به شورای محترم وارد است...
@HozeTwit
🕋 حج، تعلیم ساده زیستی است
🌀 از بدبختیها و مشکلات عالم بخاطر این زیادهخواهیها و اشرافیگریها و تجملپرستیهاست
🔸 امام خامنهای صبح امروز در دیدار دستاندرکاران حج:
یک نمونهی دیگر از تعالیم #حج تعلیم ساده زیستی است، احرام مظهر ساده زیستی است دیگر، یعنی در احرام هیچ چیز زیادی وجود ندارد فقط همین که بدن شما را بپوشاند، فقط بدن شما را بپوشاند این ساده زیستی است واجب نیست که در همهی زندگی شما اینجوری بپوشید با احرام زندگی کنید نه، اما میخواهد بگوید که این کار را یاد بگیرید، یاد بگیرید که میشود ساده زیستی کرد و باید ساده زیستی را ترویج کرد. این هم باز مثل همان موضوع قبلی همزیستی است.
🔻 شما اگر نگاه کنید بسیاری از بدبختیها و مشکلات عالم بخاطر این زیادهخواهیها و اشرافیگریها و تجملپرستیها و مانند اینها است، بخش عظیمی از ثروت عالم دارد صرف این چیزها میشود در همه جا.
♨️ حالا در کشور ما هم متأسفانه همینجور، در جاهای دیگر دهها برابر، صدها برابر دارد صرف این چیزها میشود. اینجا موظفید دیگر به ساده زیستی.
یعنی خصوصیت حج این است که وقتی میخواهد تعلیم بدهد اینجوری تعلیم میدهد یعنی باید این چند روز را شما اینجور ساده زیستی داشته باشید این هم یک تعلیم است، #سبک_زندگی است.
۱۴۰۱/۰۳/۱۸
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: کتابخانه فیضیه
💬 جواد:
سلام علیکم
با توجه به این که محدودیتهای کرونایی برطرف شده، شرایط کرونایی کشور هم بهتر شده، و اکثر مراسمها و اماکن مذهبی و غیره نیز باز میباشند و در آنها برنامه برگزار میشود
کتابخانه آیتالله حائری فیضیه که به علت محدودیتهای کرونایی فقط تا ساعت۱۷:۳۰ باز میباشد،
و از طرفی ایام امتحانات طلاب نیز هست و کتابخانه بسیار شلوغ میباشد و همچنین در اوج گرما باید از کتابخانه خارج بشویم.
لطفا پیگیری نمایید که ساعت کتابخانه به قبل کرونا برگردد.
#نظر_اعضا
#کتابخانه_فیضیه
@Manahejj
🌀 جزئیات طرح هدفمندی خدمات
👤 مهدی علیآبادی، مدیرکل بهبود و تحول سازمانی مرکز خدمات
🔸 برای هدفمندی، جدول امتیازی در نظر گرفته شده است که پرداختهای گذشته بر اساس جدول آزمایشی بود و پس از اصلاحات انجام شده، پرداختهای آتی بر اساس جدول جدید و ضریب ریالی هر امتیاز، در ماههای پیش رو ۶۰ هزار ریال خواهد بود.
🔺 شاخصهای جدول هدفمندی خدمات
1⃣ تحصیل
2⃣ تدریس
3⃣ پژوهش
4⃣ تبلیغ
5⃣ ایثارگران و خانواده شهدا
🔻 ضرایب جدول هدفمندی خدمات
1⃣ عائلهمندی
2⃣ محل سکونت
3⃣ نخبگی
📌 متن کامل مصاحبه، نحوه محاسبه امتیازات و ...:
Manahej.ir/post/Hadaf-KHadamat1
#هدفمندی
#هدفمندی_خدمات
#هدفمندی_مرکز_خدمات
@Manahejj
🌀 غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی
📝 چند خطی در پاسخ به استاد عندلیب همدانی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش نخست: رابطه قلت و کثرت
🔸 استاد عندلیب همدانی، در راستای دغدغههای اجتماعی خود، نکاتی را درباره شاخصه دینداری فرمودهاند که به نظر میرسد، ابهامات و پرسشهایی درباره آنها وجود دارد.
🔻 ایشان فرمودهاند: «هرگز نباید صرف برپایی شعائر و یا حضور در مراسم و محافل دینی توسط عدهای از مردم را نشانه دینداری اکثریت جامعه دانست».
1️⃣ آیا در مراسمات مذهبی، با «عدهای از مردم» به مثابه گروه و فرقه و جمعی خاص روبروییم که در شهر و استان و بخشی مشخص از کشور، به اقامه شعائر میپردازند، یا اینکه، آن عده از مردم، در تمام استانها و شهرها و محلات و روستاها حاضرند؛ به گونهای که هیچگاه منطقهای خالی از اقامه شعائر نیست، هرچند با تعداد افراد کمی تشکیل شود؟
گویا در ذهن استاد عزیز، عدهای از مردم، به صورت یک ترکیب جمعیتی مشخصِ منفکِ جدا افتاده از اکثریت جامعه تلقی شده است در حالیکه خود ایشان نیز بعید است چنین باوری داشته باشند.
2️⃣ وجود اجتماعاتِ متکثرِ منتشرِ در جای جای کشور، نشان از آن دارد که فضا و جو اجتماعی، دینی و مذهبی است، و اگر چنین نبود و فقط عدهای از مردم دغدغه اقامهی دین داشتند، قطعاً نمیتوانستند در بدنهی جامعه منتشر گردند و حتماً منزوی شده و به گوشهای خزیده و مناسک خود را در خلوت برپا میداشتند.
وجود فضا و جو غالب دینی نیز حکایت از آن دارد که آن «عده ای از مردم» در حقیقت مرتبط با آن «اکثریت جامعه» است و از آن بریده نیست، و حتی از آن اکثریت نیز نمایندگی میکند.
بنابراین به نظر میرسد در این تحلیل باید دقت نمود که جامعه را به موزائیکهای کنار هم چیدهشده تقلیل ندهیم، به گونهای که برخی از انسانها را تبدیل به «عده» نموده و در کنار «اکثر» به حساب بیاوریم. بلکه بدنهی جامعه یک پیکر واحد است که در این پیکره، هم عالم است و هم جاهل؛ هم عابد است و هم فاسق؛ که باید دید غلبه جو اجتماعی با کدام است؟
به عنوان نمونه پاسخ این پرسش را میتوان از اجرای سرود «سلام فرمانده» به دست آورد. وقتی که این اجرا، میتواند یک موج اجتماعی بزرگ در شهرهای متعدد بیافریند، باید به گستره این موج و ریشههای آن در دل دریا نگریست؛ نه اینکه با نظر به تعداد افراد حاضر در مراسم و شمارش آنها، چشم خود را بر اکثریتِ قرار گرفته در وراء آنها بست.
📌 ادامه دارد...
🗂 #دینداری_مردم
#شعائر_و_دینداری
@Tanbiholomah
@Manahejj
🌀 غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی
📝 چند خطی در پاسخ به استاد عندلیب همدانی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش دوم
💢 رابطه اقامه شعائر و زیست اخلاقی
استاد عندلیب فرمودهاند: «چگونه میتوان شعائر الهی را بدون اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی، معیار تحقق دین در جامعه دانست، مگر هدف دین، زیست اخلاقی و برپایی عدالت نیست؟»
1️⃣ در عین باور به این نکته که اخلاق و عدالت، دو معیار از معیارهای تحقق دین هستند اما بسیار جای تعجب است که استاد، چرا «اقامه شعائر» را امری غیر از «زیست اخلاقی» میداند؟ حضور در مراسم عزاداری، جلسات مناجات و لیالی قدر، اعتکاف و توسل، نمونههای بارز اقامه شعائر هستند، آیا این اعمال، امری غیر از زیست اخلاقی هستند؟ بله، این اعمال تمامِ زیست اخلاقی انسان نیست اما غیر از آن هم نیست، پس دوگانهسازی اینچنینی، خالی از دقت است. و تعبیر درست آن است که گفته شود: علاوه بر اقامه شعائر، باید به رفتارهای اخلاقی دیگر نیز توجه نمود، و چه کسی این توصیه بجا را انکار خواهد نمود؟
2️⃣ پرسش از استاد این است که؛ اگر بنای جامعه بر زیست اخلاقی باشد، چه باید بکند؟ آیا مگر غیر از این است که یکی از مهمترین بسترهای اجتماعیِ رواج اخلاق در جامعه، وعظ و خطابه و توبه و مناجات و بکاء است؟
قطعاً ایشان هم چنین باوری دارند، پس نباید در دوگانه کاذب (اقامه شعائر یا زیست اخلاقی) قرار گرفت و بلکه، باید تأکید نمود بر اینکه اقامه شعائر، مقدمهای است برای زیست اخلاقی. و اگر هم ادعا شود که زیست اخلاقی جامعه ایرانی مبتلا به نقیصه است، نیاز به پژوهشهای دقیق دارد که در متن ایشان منعکس نشده است.
3️⃣ از درون اقامه شعائر، و از متن فرهنگ حسینی است که مجاهدت پزشکی در دوران کرونا، ایثار کریمانه با طرح مواسات، بذل مال و منال در بلایا و حوادث از سوی گروههای جهادی متولد و در سطح جامعه به شکل چشمگیری فراگیر میشود.
آیا میتوان ایثار و مجاهدت بی چشمداشت را زیست اخلاقی ندانست؟ و آیا میتوان این دو اخلاق والامرتبه را بیارتباط با اقامه شعائر -علی الخصوص شعائر حسینی- دانست؟
💢 و اما درباره عدالت اجتماعی
🔹 پرواضح است که تحقق عدالت اجتماعی، در اولین و مهمترین مرحله، متوجه مسئولین و حاکمان جامعه است، هرچند مردم نیز باید عدالتخواه باشند تا تحقق عدالت آسان گردد. حال، اگر مقام معظم رهبری (دام ظله الوارف) از عقبماندگی در زمینه عدالت اجتماعی میگویند، این امر متوجه به مدیران نظام است نه مردم. درحالیکه، موضوع دینداری، ارتباط مستقیم با بدنه و آحاد مردم دارد. پس نمیتوان وظیفه اولیه حاکمیت را به پای مردم نوشت.
و همچنین پرواضح است که؛ تحلیل عقبماندگی نظام در مقوله عدالت اجتماعی به رفتارهای فردی مدیران، نوعی «تقلیل مسئله» است. مهمترین عاملی که فقرآفرین، فسادزا و تبعیضساز است نه رفتار فردی چند مدیر بلکه «ساختارهای فسادزا» است. مدیر بانکی که تهجد و نمازشبش ترک نمیشود، نمیتواند سیستم اداره بانک را به سمت مستضعفین بچرخاند، و این سیستم است که بر او غلبه کرده و مسیر سرمایهداری را در پی خواهد گرفت.
🔹 و حال، این پرسش مطرح میشود که: در تبدیل ساختارهای فسادزا به ساختارهای عدالت آفرین، چه سهمی داشتهایم؟
حوزههای علمیه، علما و اساتید و محققین عرصه فقاهت که همواره در طول تاریخ منادی اخلاق و عدالت بودهاند، آیا سهم خود را اداء کردهاند یا اینکه بنای خویش را صرفا بر توصیه و نصیحت گذاردهاند؟
به نظر میرسد، باید به میدان درآمد و نرم افزار اداره جامعه اسلامی را از متن وحی استخراج نمود و از اسارت اندیشه غربی رهانید، و سپس، توقع آن را داشت که عدالت اجتماعی تحقق یابد. و اگر گمان بریم که با نگارش کتاب و ارائه سخنرانی و توصیهنامههای مجازی بتوانیم کاری پیش ببریم، سخت به بیراهه رفتهایم.
🗂 #دینداری_مردم
#شعائر_و_دینداری
@Tanbiholomah
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تشییع #غریبانه آیتالله خویی؛ تجلیل باشکوه از آیتالله سید سعید حکیم!
📌 تفاوت در چیست؟!
🔹 شاید کمتر کسی در زمانه نزدیک ما، به اندازه مرحوم آیتالله خویی بر حوزهها تاثیر گذاشته باشد؛
هرطور حساب کنیم، مرحوم آیتالله خویی در کنار امام و شهید صدر، سه عالمی هستند که از نظر وزن و هیمنه علمی بیشترین نقش را در حوزه معاصر دارند.
🔹 با این حال وقتی مرگ غریبانه و مظلومانه و تشییع غریبانه آیتالله خویی و شهادت ددمنشانه و گمنامی پیکر شهید صدر! و از آن طرف شکوه بزرگترین تشییع تاریخ جهان برای امام خمینی را ملاحظه میکنیم تنها و تنها یک گزاره در ذهنمان نقش میگیرد:
✅ حوزه تا در حکومت دخالت نکند، محکوم به فنا است!
🔹 اگر نبود اقتدار حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، هنوز چه بسا صدام ملعون روی کار بود و کنار رفیق صمیمیاش پهلوی ملعون، خدای نکرده تشییع خمینی و تمام علمای اعلام نیز همینطور غریبانه برگزار میشد!
🔹 کجایند قائلین به کنارهگیری حوزه از حکومت، که ببینند به برکت اقتدار ایران و رهایی عراق از چنگال صدام و داعش (که در هر دو نقش ایران مما لاریب فیه است) برای شاگرد آقای خویی اینطور مراسم و تجلیل برگزار میشود ولی بدون حکومت مقتدر اسلامی، افراد حاضر در تشییع آیتالله خویی از ۲۰ نفر فراتر نمیروند. 😞
♨️ لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید!
@HozeTwit
🌀 طالبان دفاتر دو مرجع تقلید شیعیان را در غزنی تعطیل کرد
📝 بازداشت مسؤولین دفاتر آیات فیاض و محقق کابلی
🔸 طالبان دفترهای آیتالله محمداسحاق فیاض و آیتالله محقق کابلی، دو مرجع تقلید شیعیان را در شهر غزنی افغانستان بستند.
به گفته برخی منابع، در روزهای اخیر افراد طالبان در چند نوبت دفاتر این دو مرجع مذهبی را بازرسی کرده و مسئولان آن را بازداشت کردهاند. طالبان دلیل بستن این دفاتر را نداشتن مجوز فعالیت عنوان کردهاند.
🔹 منابع معتبر میگویند که طالبان دو نفر از مسئولان دفتر آیتالله فیاض را پس از بازداشت با قید ضمانت آزاد کردهاند اما مسئولان دفتر آیتالله محقق کابلی هنوز در بازداشت طالبان بهسر میبرند.
🔹 دفاتر مرکزی آیتالله فیاض و آیتالله محقق کابلی در شهر نجف عراق است. این دو مرجع شیعیان افغانستان در شماری از ولایتهای عمدتاً شیعهنشین دفاتر منطقهای دارند.
🔹 طالبان درحالی دفاتر مراجع تقلید شیعیان را بستهاند که اخیراً سخنگوی این گروه در واکنش به گزارش وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض شدید آزادی مذهبی در افغانستان گفت که «همه حقوق اقلیتهای مذهبی در افغانستان محفوظ است».
♨️ طالبان پس از بازداشت مسئولان دفتر این دو مرجع تقلید به آنها گفتهاند:
«شما دولت در درون دولت ایجاد کردید. مکتب و مدرسه میسازید، دعوا حل میکنید. کمک جمعآوری و کمک توزیع میکنید. دفتر ثبت ازدواج و طلاق دارید».
مقامهای طالبان به مسئولان دفتر این مراجع تقلید گفتهاند که باید از وزارت حج و اوقاف این گروه مجوز فعالیت بگیرند.
🔹 حوزه فعالیت دفاتر مراجع تقلید در افغانستان متنوع و گسترده است. مسئولان این دفاتر به سوالهای شرعی مراجعان پاسخ میدهند، دعواهای خانوادگی را حل و فصل میکنند، دفترهای عقد نکاح و طلاق دارند، وجوهات شرعی مردم را دریافت و مصرف آنها را محاسبه میکنند، کمکهای خیریه جمعآوری و به نیازمندان کمک میکنند. دفترهای مراجع تقلید همچنین ضمن اداره مدارس دینی، شفاخانه و مکتب نیز میسازند.
🌐 دولت دین
📌 مناهج:
سکولارهای حوزوی وقتی از «استقلال حوزه پیش از انقلاب اسلامی» سخن میگویند و برایش هزار افسوس و حسرت میخورند، مرادشان همین استقلال حوزههای علمیه افغانستان است؟! که حتی اجازه اجرای احکامی همچون نکاح و طلاق و اخذ وجوهات ندارند؟!
یا اینکه به خوبی از بسط ید و توسعه حوزههای علمیه پس از انقلاب باخبرند و صرفا به جهت سودای مرجعیت، تاریخ را تحریف میکنند و دنبال جمعکردن مرید و مقلد هستند؟!
در آینده بیشتر از سکولارهای حوزوی خواهیم گفت...
#سکولارهای_حوزوی
#سودای_مرجعیت
@Manahejj
🌀 ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء تبریک و تهنیت باد
@Manahejj
🌀 محورهای بیانیه علمای کشورهای اسلامی در کنگره بزرگداشت مرحوم آیتاللهالعظمی سید سعید حکیم
hawzahnews.com/xbLGT
#نجف_انقلابی
@Manahejj