🌀امام جمعه همدان خداحافظی کرد
🔹آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان گفت:
🔹مسئولیتم در کسوت نمایندگی ولی فقیه به اتمام رسیده و بسیار خوشحالم این امانت سنگین از دوشم برداشته شده و از رهبر معظم انقلاب سپاسگزارم.
ایرنا
#جوانگرایی
#گام_دوم_انقلاب
#امامت_جمعه
@manahejj
🌀سالروز هلاکت روحانی پشیمان
🏴هتاک به اسلام و قرآن و امامان
🏴مبدع دین انحرافی "پاک دینی"
🏴حامی سرسخت سلطنت پهلوی
🏴عضولژماسونی، سیداحمدکسروی
🏳توسط گروه مبارز فدائیان اسلام
💠رهبرانقلاب:
‼️کاری که #نواب در مقابل #کسروی انجام داد فقط یک کار فرهنگی نبود، یک کار نظامی، سیاسی و فرهنگی بود. نظامی بود، برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد و بعد هم یکی از یاران ایشان کسروی را کشت یعنی دو مرتبه از طرف نواب، کسروی مورد حرکت باصطلاح نظامی قرار گرفت. یکبار توسط خود ایشان که با کارد حمله کرد، یکبار هم توسط سید حسین امامی، که با اسلحه زد و کسروی را عملاً نابود کرد. کار سیاسی هم بود چرا که اصلاً ماهیت حرکت ضد دینی که کسروی هم یکی از تئوریسینها و طراحانش بود یک ماهیت سیاسی بود، هیچکس نمیتواند بگوید کسروی یک عنصر غیر سیاسی بوده، اصلا حرکتش از آغاز، در مشروطیت و بعد از مشروطیت، تا آن روزی که کشته شد یک حرکت سیاسی بود و یکی از چهرههای سیاسی ایران بود. پس مبارزهی با کسروی فقط مبارزهی با افکار ضد مذهبی و فرهنگی او نبود با افکار سیاسی وی هم بود! ۶۳/۱۰/۲۲
جهاد تبیینی
#امام_حوزه
#مناهج
@manahejj
🌀اطلاعیه جذب سرباز طلبه در شورای سیاستگذاری ائمه محترم جمعه
🔻طلاب محترم متقاضی جهت گذراندن دوره سربازی در شورای سیاستگذاری ائمه محترم جمعه به آدرس http://ejna.ir/vazifeh مراجعه نمایند.
#سرباز_طلبه
#مناهج
@manahejj
🌀دعوت مدیر حوزه از جوانان برای حضور در حوزه های علمیه
🔰آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های ( 17 اسفند 97) نماز جمعه قم:
🔻حوزه های علمیه برآمده از ملت ایران است و در طول تاریخ، خدمات زیادی به این جامعه ارائه کرده است. لذا این حوزه ها برای آینده و ارائه خدمت در همه قلمروها، نیازمند حضور جوانان مستعد، خوشفکر و علاقمند است.
🔻با مطالعه تاریخ حوزه علمیه، گذشته و عظمت امروز حوزه را ببینید و همراهی کنید برای آمدن جوانانی که در آینده، ارکان و پایه های حوزه و خدمتگذار به جامعه و نظام اسلامی شوند.
روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه
#مناهج
@Manahejj
◾ رهبرانقلاب: امام هادی و امامان دیگر علیهم السلام، همه در این خط حرکت کرده اند که حاکمیت خدا را، حاکمیت قانون الهی را بر جامعهها حکومت بدهند. تلاشها شده است، جهادها شده است، زجرها کشیده شده است. زندانها و تبعیدها و شهادتهای پرثمر و پربار در این راه تحمل شده است. ۱۳۶۰/۰۲/۱۸
#مناهج شهادت حضرت هادی علیهالسلام را خدمت تمامی رهروان راه آن امام همام تسلیت عرض میکند.
@Manahejj
نامه امام هادی درباره جبر و اختیار.pdf
1.05M
#احادیث_ناب
📝 نامه مفصل امام هادی علیهالسلام در تبیین جبر و اختیار
🔺یکی از مهمترین مسائل اعتقادی در زمان امام هادی(ع)، مسئلهی «جبر و اختیار» بود. حکومت عباسی به خاطر اغراض سیاسی مروج تفکر جبرگرایی بودند.
🔺اکنون نیز جبرگرایی در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارد. حضرت در جواب نامهای این مسئله را کامل و مفصل تبیین کرده و از عقیده #شیعه پاسداری میکنند.
🔺اقدام حضرت، نشان از اهمیت ایشان به دغدغهها و نیازهای جامعه دارد.
🔺اقدام مهم دیگر حضرت، بیان زیارتنامه «جامعه کبیره» و زیارت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر است. زیارت جامعه کبیره یک دوره «امام شناسی» کامل است که علمای زیادی این اثر فاخر را شرح دادهاند.
📌 متن عربی و فارسی نامه را در فایل بالا مشاهده کنید.
#مناهج
@Manahejj
🌀 نظر مقام معظم رهبری دربارهی نقد کتب و افکار بزرگان فقه و اصول
استاد #علیدوست: در جلسهای که به همراه چند تن از اساتید خدمت ایشان بودیم، (این موضوع مربوط به سفر ۱۱ روزه آخر ایشان به قم هست):
🔺یکی از آقایان با این تعبیر به ایشان عرض کرد که «به جدهات زهرا(س) فقه نابود میشود.» حالا جالب هم این است که نظرش [معطوف] به حرفهای بنده بود و من هم نشسته بودم.
🔺ایشان [حضرت آقا] بعد خطاب کردند به من و فرمودند بحث شما دیشب چه بود، یک مقدار توضیح دهید. من توضیح دادم و خود ایشان اشکال کردند. باز من اشکال را جواب دادم. [این را دقت کنید] ایشان فرمود که صاحب حدائق، صاحب مدارک را نقد کرد، فقه نابود شد؟! صاحب جواهر میآید فقه صاحب حدائق را نقد میکند، فقه نابود شد؟! امام خمینی(ره) چقدر مقبول است؟ ولی حرفهایش در حوزه دارد نقد میشود در درسها نقد میشود، [فقه] نابود شد؟!
برنامه شوکران، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
#امام_حوزه
#نقد_علمی
#شیوه_برخورد_علمی
#مناهج
@Manahejj
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹با توجه به پیشرو بودن ایام #نوروز، عنوان پرونده شماره دو مناهج را «حوزه علمیه و فرصتهای طلایی نوروز» در نظر گرفتیم.
📌 #فراخوان_ایده_های_تبلیغی
🔹از کلیه طلاب و فضلای عزیز که #تجربه یا #ایده تبلیغی در این ایام داشته و دارند خواهشمندیم ایدهها و نظرات خود را برای مناهج ارسال کنند.
📌 بهترین ایده #هدیه_نقدی دریافت میکند.
با تشکر از همه همراهان مناهج
#مناهج
@Manahejj
🌀اعلام فراخوان طرح های پژوهشی مرکز خدمات حوزه
🔹مرکز خدمات حوزههای علمیه به منظور ارائه خدمات اثربخشتر به جامعه هدف خود و تحقق هرچه بهتر مأموریتهای سازمانی، به اجرای طرحهای پژوهشی نیاز دارد.
1. بررسی خدمترسانی به طلاب و عالمان دینی در کشورهای اسلامی؛
2. بررسی خدمترسانی به عالمان و مبلغان دینی در دین مسیحیت؛
3. آمایش سرزمینی طلاب و روحانیون؛
4. طراحی الگوی معماری مطلوب مسکن متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی؛
5. شناسایی و اولویتبندی مسائل فرهنگی طلاب و خانوادهها و ارائه راهکارهای مطلوب؛
6. طراحی الگوی مطلوب مشاوره خانواده حوزوی؛
7. شناسایی و بررسی نمادهای طلبگی و ارائه الگوی رفتاری متناسب با اقتضائات زمان و مکان؛
8. طراحی الگوی اسلامی ایرانی مراسم ازدواج؛
9. طراحی الگوی مطلوب تفریح و مسافرت نشاط آفرین حوزویان؛
10. طراحی الگوی مطلوب فعالیت فرهنگی در مجتمعهای مسکونی طلاب و روحانیون؛
11 . طراحی الگوی مطلوب کارآفرینی خانوادههای طلاب متناسب با شئون حوزوی؛
12. شناسایی و دستهبندی و اولویتبندی مشاغل در شأن طلاب و طراحی الگوی مطلوب اشتغال طلاب با توجه به شأن و رسالتهای حوزوی؛
13. راهکارهای تأمین مالی حوزه و روحانیت با در نظر گرفتن عقبه تاریخی و زمینههای شرعی؛
14. طراحی الگوی مطلوب تأمین معاش طلاب و روحانیون؛
15. طراحی مدل انگیزشی ارائه خدمات جهت تعالی نقشآفرینی طلاب و روحانیون.
🔹از پژوهشگران گرامی متقاضی، دعوت میشود رزومه علمی خود(الگوی مندرج در پیوست) را تا ساعت 14 روز دوشنبه 27 اسفند سال جاری به رایانامه (email) معاونتِ برنامهریزی و ارزیابی barnamehrizi@csis.ir ارسال کنند.
رسا
#معیشت_طلاب
#مناهج
@Manahejj
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 رهبر معظم انقلاب:
👈 #مدارک_معادل دانشگاه برای حوزه اشتباه بزرگی بود.
🔍 متن کامل بیانات رهبرانقلاب👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
پ.ن: مسؤولین حوزه تا امروز نتوانستهاند مدرک مستقل حوزوی تعریف کنند!!
#مناهج
@Manahejj
🌀 دعوا بر سر کفایه نیست
🔹 نقدی بر دو قطبی کاذب تغییر یا بقای کتب حوزه
📝 محمد حقپرست
🔺تا صحبت از تحول میشود، اکثر نگاهها، اعم از تحولخواهان و دیگران، به سمت تغییر کتب میرود. حال آنکه تغییر کتب، دغدغه اصلی تحول در نظام آموزشی نیست.
فارغ از این مسئله و بر فرض که کتب فعلی مطلوب باشند، مسئله تحولخواهان «نظام آموزشی» است، نه کفایه و امثال ذلک. مسئله این است که آیا روش تعلیم و تعلم، به گونهای است که بتواند #فکر_فقهی_و_اصولی طلاب را پرورش و ارتقا دهد، یا اینکه صرفا برای قبولی در امتحانات بهکار میآید؟
🔺در نظام آموزشی مطلوب، اولا بهدور از اجبار و اکراه، روزبهروز بر انگیزه طلاب میافزاید؛ ثانیا، تواناییاش را در حل مسائل فقهی-اصولی ارتقا میدهد.
اما اگر نظام آموزشی معیوب باشد، از انواع مؤلفههای امتیاز و اجبار و تهدید استفاده میکند تا شاید درسی برگزار گردد؛ غافل از اینکه نمره قبولی هم با توسل به نمونه سؤال و تلخیص حاصل میشود.
🔺بنابراین دوقطبی تغییر یا بقای کتب، یک دو قطبی کاذب است که اصل مسئله را به حاشیه برده است. با رویکرد فعلی، حتی اگر کتاب عوض شود، تغییر چندانی در رشد فقه و اصول و سایر رشتهها نخواهیم داشت. رهبر معظم انقلاب(حفظهالله) دراینباره میفرمایند:
«يكى از كارها، نظام آموزش است كه در داخل نظام آموزشى، مسألهى تغيير كتب درسى -يا اصلاح و تكميل آنها- نيز يكى از مواد است. بعضى خيالى مىكنند همهى اين حرفهايى كه ما مىزنيم، معنايش اين است كه «معالم» بماند، يا برود. حالا «معالم» مىخواهد بماند، مىخواهد برود؛ اينكه تعيينكننده نيست. چون با رفتن «معالم» مخالفند، با همه اين حرفها مخالفت مىكنند! بحث ما بر سر «معالم» نيست؛ بر سر «شرح لمعه» نيست كه «شرح لمعه» بماند، يا برود؛ «مكاسب» شيخ بماند يا برود. اصلًا صحبت اين نيست.
در حوزه، كارهاى عظيمى #بايد انجام گيرد، تا حوزه آن بشود كه مورد توقّع است. يكى از اين كارها، البته تغيير يا تكميل و اصلاح نظام آموزشى است كه در اصلاح نظام آموزش، انسان احياناً به يكى، دو تا، پنج تا متن درسى برخورد مىكند كه خوب نيست؛ عوض مىشود. بنابراين #دعوا بر سر كتاب «قوانين»، يا كتاب «معالم» و «شرح لمعه» نيست؛ كه بعضى همه حرف را اينجا مىآورند و چون با آن مخالفند، با همه چيز مخالفت مىكنند! قضيه اين نيست. » (۲۸/شهریور/ ۱۳۷۶)
#امام_حوزه
#نظام_آموزشی
#تغییر_کتب
#مناهج
@Manahejj