eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
20.3هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
182 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 پیشنهاد برای ترکیب حقیقی حقوقی شورای عالی 📝 جای خالی نمایندگان طلاب 🖋 ناصر میرزایی 🔹 همواره یکی از سؤالات و ابهامات طلاب انقلابی حوزه علمیه این است: نقش طلاب در «ترسیم سیاست‌های کلان حوزه علمیه» چیست؟ جایگاه مجمع نمایندگان کجاست؟ چه تضمینی برای اجرایی شدن مصوبات و پیشنهادات این مجمع وجود دارد؟ چرا تابحال دیده یا شنیده نشده طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب، آنگونه که بایسته و شایسته است از سوی شورای عالی مورد تقدیر و تصویب قرار بگیرد؟ چرا در ذهن طلاب، جایگاه مجمع نمایندگان باید در حد یک «ماشین امضاء» تنزل یابد؟ 🔹 اصلا چرا از سوی مجمع نمایندگان نباید یکی دو نفر، به عنوان نماینده طلاب، عضو شورای عالی باشند؟ اگر معتقدیم نقش طلاب را نادیده نگرفته و نمی‌گیریم پس در وهله‌ی عمل هم طلاب انقلابی باید حس کنند اهمیت دارند و به طرح‌ها و ایده‌های ایشان، اعتنا خواهد شد. 🔹 در نظر بگیرید اگر جامعه محترم مدرسین قبول کند که رییس مجمع نمایندگان طلاب یکی از اعضای حقوقی شورای عالی باشد، چه اتفاق مبارکی خواهد افتاد. چه شور و نشاطی در حوزه ایجاد خواهد شد. حتی در انتخابات آتی مجمع نمایندگان، هم افراد قوی‌تری کاندید خواهند شد هم مشارکت طلاب خیلی بیشتر خواهد شد. 🔹 ساختار تشکیلاتی فعلی حوزه علمیه که با زحمات امامان انقلاب حاصل شده است؛ ساختاری قوی و مناسب است؛ فقط لازم است کاستی‌هایی که وجود دارد و مورد اشاره امامان انقلاب هم بوده، برطرف شود. 🔺 با قوت، می‌تواند حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی و پیشرو در جهت تحقق تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کند و امروز، یک فرصت تاریخی است برای نیل به این مهم. این مطالبه‌ی خاضعانه‌ی طلاب انقلابی از جامعه محترم مدرسین است. 🔹 بی‌شک وقتی طلاب انقلابی می‌بینند مورد توجه جامعه محترم مدرسین هستند؛ کید و مکر خناسان و بدخواهانی که با «تبلیغات سوء» تمایل دارند بین ارکان بالادستی حوزه علمیه و بدنه طلاب، شکاف ایجاد کنند، خنثی و زایل خواهد شد. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🌀 توجه به طلاب انقلابی 📝 مطالبات امام خمینی از جامعه مدرسین 🔹 چه اشکالی دارد که طلاب عزیز قم هم دو سه نفری را در شورای‏‎ ‎‏مدیریت حوزه‌ی قم داشته باشند؟! ... 📌 مناهج: ۳۲ سال از مطالبه‌ی حضرت امام از جامعه مدرسین می‌گذرد و طلاب انقلابی از اعضای محترم جامعه مدرسین تقاضا دارند به مطالبه‌ی بر زمین‌مانده‌ی حضرت امام (ره) جامه‌ی عمل پوشانده شود. 🔺 در بزنگاهی تاریخی تشکیل می‌شود که برای حوزه و روحانیت بسیار تعیین‌کننده است. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻آیت‌الله اعرافی دبیرکل کنگره قدس شریف، خطاب به اسرائیل: ❗️حرف آخر! دو راه بیشتر ندارید... ◻️ راه حل اول: راهی است که جمهوری اسلامی ایران در ابتکاری تمدنی از زبان رهبر انقلاب امام سید علی خامنه‌ای بیان کرد و در بردارنده تمام حقوق ملت فلسطین از تمام ادیان و طوایف است و این راه حل به مجمع عمومی سازمان ملل نیز ارائه شد و بر اساس آن باید یک آزاد و فراگیر با مشارکت تمام مردم اصیل فلسطین برگزار شود تا سرنوشت خود را بر اساس معاهدات سازمان ملل متحد تعیین کنند. ما اطمینان داریم که این راه حل منجر به تشکیل کشور در تمام سرزمین‌های فلسطین و محاکمه تمام جنایتکاران صهیونیست به خاطر جنایت‌های آنها در دهه های گذشته خواهد شد. ◻️ راه حل دوم: در پیش گرفتن خط مبتنی بر عقل و فطرت و لزوم دفاع مشروع تمام ملت فلسطین و سوریه و لبنان در برابر اشغالگر و با حمایت تمام کشورهای اسلامی و امت اسلامی است. این راه حل نیز بر اساس تمام معاهدات بین‌المللی و قوانین سازمان ملل، مشروع است و علاوه بر اینها این حق طبیعی مردم یک کشور است که در برابر دشمن اشغالگر سرزرمین و مقدسات خود مقاومت کنند. ▶️ @HawzahNews
🌀 خروجی امروز حوزه و طلوع آفتاب پیشرفت 🖋 علی مهدوی 🔹 قوت موجب توفیقات ذو ابعاد حوزه علمیه است و ضعف آن موجب نکس و رکود حوزه و روحانیت! از این‌رو از جامعه محترم مدرسین خالصانه مطالبه داریم، قوی‌ترین گزینه‌ها در عرصه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را برای حوزه علمیه انتخاب کنند. 🔹 افرادی که کمترین میزان دخالت در امور اجرایی را داشته باشند و بیشترین دغدغه در سندنویسی و تدوین راهبرد و راهبری حوزه‌های علمیه. تنها در اینصورت است که حوزه علمیه آینده‌ای درخشان دارد و نشانه‌های طلوع آفتاب پیشرفت و تحول، هویدا خواهد شد. 📌 متن کامل یادداشت در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🌀 خروجی امروز حوزه و طلوع آفتاب پیشرفت 🖋 علی مهدوی 🔹 خروجی هر اقدامی بسته به نوع آن، ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. امروز اگر ۲۳۴۶ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شد، ریشه و سرایت آن را در دو هفته قبل باید جستجو کرد و از امروز اگر همه مردم در برابر این بیماری، نهایت رعایت را داشته باشند، ۱۴ روز بعد اثرش را در کشور خواهیم دید. 🔹 حال سؤال اساسی اینجاست: حوزه‌ی امروز محصول چه افراد یا نهادهایی است؟! و ریشه‌ی خروجی‌های امروز حوزه را در چه زمان و پیشینه‌ای باید جستجو کرد؟ می‌دانیم طی مراحل مقدمات و سطح در حوزه، حداقل ده سال زمان می‌برد و سپس طلاب با تحصیل حداقل پنج سال درس خارج می‌توانند به کارآمدی‌هایی دست پیدا کنند. پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت خروجی های امروز حوزه محصول زحمات پانزده سال گذشته است. 🔹 اینگونه نیست که هر نهادی که مسؤولیت سترگ آموزش علم و تربیت نفوس را بر عهده دارد، خروجی‌های مثبت یا منفی برنامه‌های خود را آنی دریافت کند. لذا حتی اگر جامعه محترم مدرسین برای هشتمین دوره شورای عالی برترین گزینه‌ها را هم انتخاب کند تا حصول نتایج کامل برنامه‌ها و سیاست‌های اعضای جدید، زمانی در حدود ۱۵ سال طول خواهد کشید. هرچند به قطع تاثیرات مثبت کوتاه مدت هم خواهد داشت. 🔹 اما سوال اینجاست خروجی حال حاضر حوزه محصول دست چه نهادی است؟ یقینا تصدیق خواهید کرد که : نهادی که وظیفه سیاست‌گذاری و راهبری حوزه‌های علمیه را برعهده دارد. بله؛ شورای عالی حوزه های علمیه. بنابراین بذری که شورای هشتم بکارد حداقل ۱۵ سال آینده درو خواهد شد. کما اینکه می‌توان ادعا کرد محصول امروز حوزه هم حاصل اقدامات شورای سوم و چهارم است. ➖ در نگاه به خروجی امروز حوزه علمیه، مفاهیم حیاتی و مهمی همچون: 🔻 میزان کارآمدی حوزه و پاسخگویی آن به نظام اسلامی؛ 🔻 میزان توفیقات حوزه علمیه در مناسبات جهانی و بین‌المللی؛ 🔻 شدت و ضعف نشاط حوزه و روحانیت و انگیزه‌ی تحصیل؛ 🔻 آمار فرار مغزهای حوزوی (طلاب جوان و خوش استعداد) به دانشگاه‌ها؛ 🔻 مقدار موفقیت حوزه‌های علمیه در عرصه تبلیغ؛ 🔻 حضور یا غیبت مهارت‌ها و دانش‌های مختلفی که هر طلبه برای حضور در اجتماع لازم دارد 🔻 آمار پذیرش سالانه حوزه‌های علمیه 🔻 میزان جذب تبرعات و منابع مالی پایدار ❎ تمامی گزاره‌های فوق، محصول تصمیمات شورای عالی هستند. 🔹 قوت شورای هشتم موجب توفیقات ذو ابعاد حوزه علمیه است و ضعف آن موجب نکس و رکود حوزه و روحانیت! از این‌رو از جامعه محترم مدرسین خالصانه مطالبه داریم، قوی‌ترین گزینه‌ها در عرصه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را برای حوزه علمیه انتخاب کنند؛ افرادی که کمترین میزان دخالت در امور اجرایی را داشته باشند و بیشترین دغدغه در سندنویسی و تدوین راهبرد و راهبری حوزه‌های علمیه. تنها در اینصورت است که حوزه علمیه آینده‌ای درخشان دارد و نشانه‌های طلوع آفتاب پیشرفت و تحول برای آنانکه نور خورشید را انکار نمی‌کنند، هویدا خواهد شد. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🌀 بازگشایی اماکن مقدسه از ۵ خرداد 👤 روحانی 🔹 در جلسه پیش تصمیم بر این بود که اماکن مقدسه سه ساعت در صبح و سه ساعت در بعد از ظهر باز باشد که اما دوستان متولی گفتند کار سختی است. ✅ بنابر این قرار شد یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و خدام نسبت به این امر هماهنگی خواهند کرد و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد. @Manahejj
🌀 نقش حوزه در اداره‌ی جامعه 📝 رهبران آینده‌ی انقلاب و کشور را در حوزه بسازید 💠 امام خامنه‌ای 🔹 نقش حوزه، غیر از جنبه‌های فرهنگی در اداره‌ی جامعه است. ما نباید از نقش سیاسی حوزه و شخصیتهای حوزوی در اداره‌ی جامعه غافل شویم... 📌 مناهج: اینکه نقش حوزه علمیه حداقلی باشد یا حداکثری، بسته به نگاه سیاستگذاران حوزه علمیه است. این، شورای عالی است که جهت و میزان حرکت حوزه‌های علمیه را تعیین خواهد کرد. منتخبین شورای عالی، به هر میزان دوراندیش و دارای نگاه‌های کلان اجتماعی و حتی بین‌المللی باشند، حوزه علمیه نیز پویا و فعال خواهد شد. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج 📰 پرونده شماره ۱۴؛ «تبلیغ کرونایی ماه رمضان» سایز: A3 نوع: رنگی کیفیت: چاپ ✅ انتشار محتوای این پرونده از پیش از ماه مبارک رمضان آغاز و به مرور در کانال مناهج، منتشر شد. 📌 دانلود گاهنامه در کانال 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
1.pdf
2.2M
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج 📰 پرونده شماره ۱۴؛ «تبلیغ کرونایی ماه رمضان» سایز: A3 نوع: رنگی کیفیت: چاپ 💠 اهم مطالبی که در این پرونده انتشار یافت: 📝 طرح پیشنهادی تبلیغ مجازی 📝 بازگشایی مساجد 📝 کرونا یا ویروس معیشت طلاب 📝 پیامهای کرونا برای مبلغان http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 برقراری مجدد دروس حوزه علمیه 📝 از ۷ خرداد تا اوایل تیر 👤 آیت‌الله اعرافی 🔹 درس‌های و عالی حوزه‌های علمیه با استیذان از مراجع عظام و با هماهنگی شورای عالی حوزه و ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از تعطیلات عید سعید فطر -از روز چهارشنبه ۷ خرداد- و با تاکید بر رعایت همه دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود. 🔹 مدیر حوزه های علمیه از مدیران، اساتید و طلاب مدارس و مراکز و موسسات حوزه‌های علمیه به‌خاطر حرکت‌های جهادی، تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و رزمایش مواسات که تاکنون نقش فعال و افتخار آفرین داشته اند و راه جهاد را در همه عرصه های علمی، تبلیغی، خدمات اجتماعی و رسانه‌ای همچنان ادامه خواهند داد، تشکر کرد و نیز از آنان به‌دلیل نقش ممتاز در برنامه ریزی گسترده و استمرار برنامه‌های علمی و آموزشی حوزه در همه سطوح و مقاطع در فضای مجازی در دوره ابتلای به تقدیر و سپاس‌گزاری نمود. 🔹 وی از اساتید حوزه خواست برای جبران و تکمیل برنامه‌های درسی حوزه با رعایت دستورالعمل‌ها تا اوایل تیرماه در برگزاری درس‌های خارج و سطوح عالی بذل عنایت و همکاری نمایند. https://hawzahnews.com/news/902533 @Manahejj
🌀 درد مردم غیزانیه 📝 پخش کلیپ غیزانیه توسط آیت‌الله کعبی در مجلس خبرگان 🔹 آیت‌الله ، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتشار یک فایل ویدیویی ضمن اظهار تاسف از مشکلات آب در غیزانیه اظهار کرد: «مشکل نبود آب شرب در بخش غیزانیه و دردمندی مردم ولایی و انقلابی بخش غیزانیه دل هر انسان با انصاف و غیرتمندی را جریحه‌دار کرده و به درد می‌آورد.» 🌐 خبرگزاری رسا @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 ادوار هفتگانه شورای محترم عالی 📝 لیست اعضا به تفکیک هر دوره ✅ سابقه عضویت اعضای فعلی در ادوار مخت
🌀 پای درد دل اعضای ادوار مختلف شورای عالی 🖋 شیخ مهدی؛ استاد سطوح عالی (نام محفوظ) 🔹 شورای عالی بالاترین نهاد سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه است که همواره مسؤولیت سترگی را بر دوش داشته و دارد و می‌توان گفت هر اتفاق مبارکی که در حوزه علمیه رخ می‌دهد ریشه در تصمیمات شورای عالی دارد. 🔹 شهادت می‌دهم هیچ‌یک از اعضای فعلی شورای عالی به دنبال ریاست‌طلبی و حب جاه و مقام نیستند. همگی با نیت خالص و بر اساس آنچه اجتهاد کرده‌اند و تشخیص داده‌اند عمل کرده‌اند. اما شاید اینکه برخی چندین دوره متوالی است که در شورای عالی عضویت دارند این را در اذهان تداعی کند که خود این افراد راغب بوده‌اند عضو شورای عالی شوند؛ اما بنده می‌گویم ابدا اینگونه نیست. 🔺 اگر پای صحبت هریک از اعضایی که چند دوره متوالی توفیق عضویت در شورای عالی داشته‌اند بنشینید حتما از زبان ایشان خواهید شنید: آنچه در توان داشتند در این عرصه انجام دادند و تمایل قلبی به عضویت مجدد ندارند و حتی متمایلند دیگران این مسؤولیت مهم را بپذیرند؛ اما می‌فرمایند چه کنیم که اصرار بزرگان و آقایان محترم جامعه مدرسین برای ما ایجاد تکلیف کرده و ما را وادار به پذیرش مسؤولیت می‌کند. 🔺 علمایی که عمری با آبرو زندگی کردند و در تمام عمر خویش به اسلام و انقلاب خدمت کردند آیا رواست که در این ایام که باید بر محبوبیت آنها افزوده گردد کاری شود که ناچار به پذیرش این مسؤولیت شوند و در عین حال با توجه به اینکه سالیان متمادی در این مسؤولیت بوده‌اند مورد نقد طلاب قرار بگیرند و خدای نکرده نتیجه انتقادات این باشد که شخصیت و شأنیت این بزرگواران زیر سؤال برود؟ 🔹 همه می‌دانیم مشکلات امروز حوزه علمیه فراوان است و این عزیزان حقیقتا تلاش خود را کرده‌اند؛ بجا و پسندیده است که اعضای محترم جامعه مدرسین در شرایط فعلی از گزینه‌هایی استفاده کنند که طلاب نیز همراهی بیشتری داشته باشند؛ کما اینکه شما بزرگواران می‌دانید؛ بنده و بقیه اساتید نیز آگاهیم که اعتبار جامعه مدرسین و شورای عالی باید محفوظ و مصون بماند. باتشکر از توجهات جامعه محترم مدرسین ۶ خرداد ۱۳۹۹ 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj