eitaa logo
منبرهای دلنشین
8.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
981 ویدیو
12 فایل
ارتباط باادمین👇👇 @Mahdiazimi1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_6023838872708842969.mp3
5.09M
#نهج_البلاغه 💠کسی که زیاد سخن می گوید ،زیاد هم اشتباه دارد وهر کس که بسیار اشتباه کرد شرم و حیای او اندک است و آن که شرم او اندک پرهیزگاری او نیز اندک خواهد بود ... 📚 #حکمت ۳۴۹ @manbardelnshi
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران : آیت الله عاقبت جدا شدن از ولایت... کانال منبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
#امیرالمومنین_علی علیه السلام ؛ ✅ هر انسانی در مالِ خود دو #شریک دارد : #وارث و #حوادث. @manbardelnshi
#منبر_صوتی سخنران : حجت‌الاسلام #قاسمیان احترام وشباهت به پیامبر... کانال منبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5827952574048764536.mp3
2.77M
🔍 نشانه های دوست خوب 🔶 یونس بن ظبیان از امام صادق علیه السلام چنین روایت می کند: 🔸اخْتَبِرُوا إِخْوَانَکُمْ بِخَصْلَتَیْنِ فَإِنْ کَانَتَا فِیهِمْ وَ إِلَّا فَاعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ مُحَافَظَةٍ عَلَی الصَّلَوَاتِ فِی مَوَاقِیتِهَا وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِی الْعُسْرِ وَ الْیُسْرِ. ⚠️ برادران خود را در زمینه دو خصلت، آزمایش کنید؛ اگر این دو را دارا بودند، (به دوستى و رفاقت با آنان ادامه دهید) وگرنه از آنان دورى کنید؛ دورى کنید؛ دورى کنید!! ✌️و آن دو خصلت عبارت است از: 1️⃣ مراقبت بر نماز در وقت آن. 2️⃣ احسان و نیکى به برادران، در حالت تنگدستى و گشایش. 📚 کافی، ج۲، ص۶۷۲ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کانال منبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
#منبر_صوتی سخنران : حجت‌الاسلام #عالی برکات صلوات... کانال منبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5852976097192314039.mp3
3.03M
🔆📝گوشه‌اى از سيره عملى پيامبر||نوری که در عالَم جاری شد 🔻كسانى كه پيامبر را به عنوان بهترين اسوه و الگو برگزيده‌اند، بايد سعى كنند در حد امكان رفتارشان به رفتار او شباهت داشته باشد؛ از اين جهت حضرت در جمله بعد گوشه‌اى از سيره و منش عملى خويش را بيان مى‌كنند: ↙️«يا اباذرّ؛ انّى البس الغليظ و اجلس على الارض و العق اصابعى و اركب الحمار بغير سرج و اردف خلفى، فمن رغب عن سنّتى فليس منّى»؛اى ابوذر؛ من لباس خشن مى‌پوشم، بر روى زمين مى‌نشينم، انگشتان خود را (بعد از خوردن غذا) مى‌ليسم و بر الاغ بى‌زين سوار مى‌شوم و ديگرى را در پشت سر خود سوار مى‌كنم؛ هر كس از شيوه و رفتار من روى بتابد از من نيست. ↙️پيغمبر كه با قدرت بر تصرف در تكوين مى‌تواند دنيا را در اختيار گيرد ميزان بهره‌گيرى او از امكانات مادى در حد تامين نيازهاى اوليّه است. پيشتر حضرت فرمودند: جبرئيل گنجينه‌هاى زمين را در اختيار من گذارد، اما من از پذيرش آن امتناع كردم. در اين بخش بروشنى قناعت، ساده‌زيستى و سلوك اجتماعى خود را بيان مى‌فرمايد: ↙️از آنجا كه شيوه زندگى رسول‌اللّه(صلى الله عليه وآله)، به عنوان برجسته‌ترين مخلوق و پيام‌آو روحى، مورد توجه مسلمانان و حتى غيرمسلمانان بوده است، همه رفتار و حالات و حتى جزئيات شيوه زندگى و سلوك اجتماعى ايشان با دقّت مورد توجه اطرافيان قرار مى‌گرفته است. به اين دليل بسيارى از جزئيات رفتارى ايشان، از زبان اهل‌بيت، صحابه، تابعين و ديگران نقل شده است. علاوه بر آن، خود حضرت نيز در پاره‌اى از موارد شيوه زندگى خويش را بيان كرده‌اند چنانكه در اين بخش نيز به گوشه‌اى از شيوه زندگى خويش اشاره مى‌كنند، تا پيروان حضرت، با شناخت منش و رفتار حضرت، ايشان را اسوه و الگوى خويش برگزينند. ↙️حضرت مى‌فرمايند من لباس خشن مى‌پوشم و لباس نرم نمى‌پوشم تا راحت باشم. بر زمين مى‌نشينم، نه بر فرش‌هاى فاخر و گران‌قيمت. به هنگام غذا حضرت مقيد بودند كه با انگشتان غذا بخورند، به علاوه، بعد از غذا انگشتان خويش را مى‌ليسيدند. بر الاغ عريان و بى‌زين سوار مى‌شدند و ديگرى را نيز بر ترك خود سوار مى‌كردند. از اين بيان تواضع و اوج بندگى حضرت نمايان مى‌گردد. شگفتا كه حضرت در محيطى كه خوى اشرافيت و استكبار و تفرعن بيداد مى‌كرد، اين‌گونه متواضع و فروتن بود؛ تا آنجا كه بر الاغ بى‌زين سوار مى‌شد و از نهايت فروتنى ديگرى را نيز بر آن سوار مى‌كرد! ↙️حضرت مى‌فرمايند من لباس خشن مى‌پوشم و لباس نرم نمى‌پوشم تا راحت باشم. بر زمين مى‌نشينم، نه بر فرش‌هاى فاخر و گران‌قيمت. به هنگام غذا حضرت مقيد بودند كه با انگشتان غذا بخورند، به علاوه، بعد از غذا انگشتان خويش را مى‌ليسيدند. بر الاغ عريان و بى‌زين سوار مى‌شدند و ديگرى را نيز بر ترك خود سوار مى‌كردند. از اين بيان تواضع و اوج بندگى حضرت نمايان مى‌گردد. شگفتا كه حضرت در محيطى كه خوى اشرافيت و استكبار و تفرعن بيداد مى‌كرد، اين‌گونه متواضع و فروتن بود؛ تا آنجا كه بر الاغ بى‌زين سوار مى‌شد و از نهايت فروتنى ديگرى را نيز بر آن سوار مى‌كرد! 📝 آیت الله یزدی||ره توشه،ج 1،ص 226 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کانال مَنبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
امام على عليه السلام: عادت، دشمنى است كه انسان را در تملّك خود دارد العادَةُ عَدُوٌّ مُتَمَلِّكٌ غررالحكم حدیث 958 @manbardelnshi
ده چرا در زندگی مردم موعظه همیشگی امام صادق علیه السلام به مردم كَانَ [الصَّادِقُ] عَلَيْهِ السَّلَامُ دَائِماً يَعِظُ بِهَا النَّاسَ كَانَ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ: امام صادق علیه السلام دائما مردم را به ده چرایی که بیان می کنیم موعظه می کرد . 1) إِنْ كَانَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ تَكَفَّلَ بِالرِّزْقِ فَاهْتِمَامُكَ لِمَاذَا؟ اگر خداوند رازق و متکفل رزق انسان است پس تلاش بیش از حد برای رزق و روزی برای چی ؟ و چرا بیش از حد برای بدست آوردن رزق و روزی تلاش می کنید تا باعث فوت کارهای دیگر درزندگی شود و ترک وظایف دیگر . به مقدار وظیفه باید کار و تلاش کرد و به کارهای دیگر زندگی هم برسیم خداوند رزق انسان را می رساند 2) وَ إِنْ كَانَ الرِّزْقُ مَقْسُوماً فَالْحِرْصُ لِمَاذَا؟و اگر رزق از طرف خداوند قسمت شده است پس چرا باید انسان حرص بزند.؟ 3) وَ إِنْ كَانَ الْحِسَابُ حَقّاً فَالْجَمْعُ لِمَاذَا؟ و اگر حساب و کتاب اعمال حق است پس جمع کردن مال برای چی ؟ 4) وَ إِنْ كَانَ الْخَلَفُ مِنَ اللَّهِ حَقّاً فَالْبُخْلُ لِمَاذَا؟و اگر انسان انفاق کند و خداوند چند برابر پاداش می دهد پس بخل کردن در انفاق مال و علم و وقت و جان برای چی ؟.( البته مالی را باید انفاق کند در راه خیر که از راه خیر هم بدست آمده باشد و نیز حلال باشد) 5) وَ إِنْ كَانَتِ الْعُقُوبَةُ مِنَ اللَّهِ النَّارَ فَالْمَعْصِيَةُ لِمَاذَا؟ و اگر عقوبت کردن از طرف خداوند آتش دوزخ است پس گناه کردن برای چی ؟ 6) وَ إِنْ كَانَ الْمَوْتُ حَقّاً فَالْفَرَحُ لِمَاذَا؟ و اگر مردن حق است پس خوشحالی که انسان را از یاد مرگ و قیامت غافل کند برای چی؟. 7) وَ إِنْ كَانَ الْعَرْضُ عَلَى اللَّهِ حَقّاً فَالْمَكْرُ لِمَاذَا؟واگر اعمال بر خداوند عرضه می شود و در محضر او بسر میبریم پس مکر و حیله زدن به مومنان و مسلمانان برای چی .؟ 8) وَ إِنْ كَانَ الْمَمَرُّ عَلَى الصِّرَاطِ حَقّاً فَالْعُجْبُ لِمَاذَا؟ واگر عبور از پل صراس حق است پس عجب و خود پسندی برای چی؟ 9) وَ إِنْ كَانَ كُلُّ شَيْءٍ بِقَضَاءِ وَ قَدَرٍ فَالْحُزْنُ لِمَاذَا؟و اگر هر چیزی به قضا و حکم خداوند و قدر و اندازه خداوند است پس غم و اندوه برای چی ؟ 10) وَ إِنْ كَانَتِ الدُّنْيَا فَانِيَةً فَالطُّمَأْنِينَةُ لِمَاذَا؟. و اگر دنیا فانی و از بین رفتنی است پس اطمینان و دلبستگی به آن برای چی ؟ 📚 عيون الحكم و المواعظ (لليثي) ؛ ؛ ص344 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کانال مَنبرهای دلنشین👇 http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa