eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
623 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گرانی و مشکل معیشتی مردم راه‌حل دارد 👈 وضع معیشت مردم غصه بزرگی است + اشاره رهبر انقلاب به قیمت های شب عید 🔻 رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز: مسئله‌ی کرونا در وضع معیشت مردم هم مؤثر است. 🔹️ میبینید که چه مشکلاتی را برای معیشت مردم فراهم کرده. این اگر چنانچه ادامه پیدا کند، این همین طور بدتر خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد، مشکلات بیشتر خواهد شد. 🔹️ باید هرچه زودتر بتوان کلک این بلای طبیعی بزرگ را کَند و متأسفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست. این غصه‌ی بزرگی است برای ما. گرانیها زیاد است. 🔹️ شما ملاحظه کنید قیمت شب عید، قیمت میوه و اینها خیلی گران است. میوه فراوان اما قیمتها بسیار بالا. این قیمتها تو جیب باغدار هم نمیرود متأسفانه که ما بگوییم یک قشر زحمتکشی مثلاً یک سودی میبرند. نه. این را متأسفانه دلالها و واسطه‌ها و این دستهای وسط و سودجو، این سود را آنها میبرند و باغدار، به باغدار چیزی نمیرسد، به مردم هم که ضرر میرسد. 🔺️ بنابراین بایستی مسئولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم باید حل کنند. این ممکن است، راه‌حل دارد. بنده در جلسات متعدد این را تذکر دادم و نظرات و راه‌حل هایی که مسئولین در این زمینه، یعنی کارشناسان در این زمینه گفتند، اینها را مطرح کردیم و بیان کردیم، راه‌حل دارد. ان‌شاءالله که بتوانند اینها را انجام بدهند. ۹۹/۱۲/۱۵
🔴‍ سناریوهای مجمع تشخیص در بررسی لوایح FATF چیست؟ 🔻به‎رغم تلاش‌های کارشناسانه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح FATF در دو سال گذشته و فهم موضوع، اقدام آن در بازگذاشتن پرونده FATF و عدم تصمیم‌گیری در این خصوص، درواقع نقطه‎ضعف ماجرا بوده و به نظر می‌رسد چنین روشی در برخورد با موضوع بیش از آنکه تقویت‌کننده منافع ملی باشد، به پازل «فشار شرطی دشمن» کمک کرده است. 🔹گویا این ضعف از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد نیز عیان شده و لذا به گفته‌ محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام قرار است تعیین‎تکلیف این لوایح در اسفندماه ۱۳۹۹ به سرانجام خود برسد. 🔹بدیهی است که پذیرش بدون شرط کنوانسیون‌ها و همچنین مسکوت گذاشتن آنها از دستورکار خارج بوده و عملا دو سناریو پیش‎روی اعضای مجمع تشخیص قرار دارد 1⃣ سناریو اول: پذیرش مشروط لوایح: 🔹تصویب کنوانسیون‌ها، در مجمع با اقبالی روبه‎رو نیست، لذا سناریوی دیگری که اخیرا از سوی حامیان FATF دنبال می‌شود، پذیرش این لوایح و پیوستن به این کنوانسیون‌ها با گذاشتن حق شرط لغو تحریم‌هاست و علت مطرح شدن این سناریو از سوی برخی اعضای مجمع نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ و ترس از عواقب رد این لوایح است. 🔹این پیشنهاد در آخرین مکاتبه ریاست جمهور با مقام‌معظم‌رهبری درخصوص لوایح  FATF‌این‎گونه مطرح شده که برای FATF، شرط عدم ارائه اطلاعات دور زدن تحریم گذاشته شود. 🔹سناریوی مذکور از منظر منافع ملی قابل‎پذیرش نیست، زیرا براساس ماده ۱۹ کنوانسیون حقوق معاهدات، حق شرطی که با هدف و روح معاهده در تعارض باشد، پذیرفته نخواهد شد. همچنین موضوع حق شرط در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۹۷ مورد بررسی قرار گرفته و با اکثریت مطلق رای اعضا، فاقد ارزش تشخیص داده شد. پس طرح مجدد این پیشنهاد و بررسی مجدد آن فاقد مزیت و ارزش‎افزوده است. 2⃣ سناریوی دوم: رد لوایح: 🔹سناریوی دوم رد قاطع این لوایح و پایان دادن به این بلاتکلیفی چندساله است. اگرچه جریان غرب‎گرا و بازوهای رسانه‌ای آن همچنان تلاش می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت نسبت به تبعات رد این لوایح، سیاست‌های خود را پیش ببرند، باید توجه داشت این تصمیم تنها سناریوی در دسترس، امکان‌پذیر و معقول برای ایران است. زیرا: 🔻اولا علی‌رغم قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF از حدود یک سال پیش تاکنون، وضعیت تجارت خارجی ایران ازجمله هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های مالی و بانکی و وضعیت صادرات نفت، نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. 🔻ثانیا با توجه به راهبرد دولت بایدن در قبال ایران که همچنان به‎دنبال ادامه سیاست دیپلماسی با پشتوانه فشار است، بعید است تغییری در ساختار تحریم‌های آمریکا ایجاد شود. بنابراین افق روشنی برای لغو تحریم‌ها در آینده نزدیک وجود ندارد. 🔻ثالثا حتی برخی مقامات دولتی همچون عبدالناصر ‌همتی، رئیس بانک مرکزی در اسفندماه ۱۳۹۸ بیان داشتند که در شرایط تحریمی ضررهای همکاری با FATF از منفعت آن بیشتر است. در چنین شرایطی رد لوایح مرتبط باFATF ، هزینه سیاسی زیادی را متوجه مجمع تشخیص مصلحت نظام نخواهد کرد، ولی می‌توان امیدوار به منافع اقتصادی آن بود، زیرا با وجود تحریم‌ها از یک‎سو و فقدان افق روشن در روابط با FATF از سوی دیگر، نااطمینانی در تصمیمات اقتصادی، ثمره‌ای جز فلج شدن اقتصاد کشور را در پی ندارد.
🔴 نگاهی به کنش رسانه‌ای این روزهای رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰ 🔻«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانه‌ها را شاهد هستیم. 1️⃣ «بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشته‌شده‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها برای پرت سازی حواس افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاست‌ها، ساختارها و .. حمله می‌کنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت‌های مردم دارند. این‌ها می‌گویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینه‌تراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژست‌های مردمی است. 2️⃣ «فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور می‌دانند و هر کسی غیر خودشان را نفی می‌کنند. این گروه درباره حمایت‌های قبلی خود از کاندیداها و خروجی‌ هایی که داشته است، هیچ توضیحی نمی‌دهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همه‌چیز از دست خواهد رفت می‌کوبند. 3️⃣ «رقیب هراس‌ها»: این گروه بیشتر از برچسب‌زنی و پیش‌بینی‌های هراس‌انگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلال‌ها بهره می‌برند. این گروه به‌خوبی می‌دانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب می‌شود مخصوصا اگر این حس ترس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی می‌کنند. 4️⃣ «ما و مردم؛ آن‌ها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسب‌زنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار می‌دهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت می‌کنند. این گروه به‌ظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی می‌کنند و هر کسی مقابل آن‌ها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده می‌کنند. 5️⃣ «می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شده‌اند آن‌ها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره می‌برند. و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاه‌بیت سخنان این دسته است. 6️⃣ «تکرارکنندگان بی‌اثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی می‌کنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همه‌چیز نمایشی و فرمایشی است. این گزاره‌ها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 7️⃣ مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کم‌کاری قبلی‌ها، همواره درباره خود، جریان و برنامه‌هایشان مبهم و کلی سخن می‌گویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آن‌ها برای حل مشکلات نمی‌شوند چراکه اساسا برنامه‌ای ندارند. این‌ها ضعف‌ها را به‌قدری بلند فریاد می‌زنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم شود.
🔴 ریل گذاری جدید و صحیح ایران در سیاست خارجی. 🔻 بر طبق اعلان رسانه های خارجی معتبر ، ایران رسما درخواست حضور غیررسمی آمریکا در جلسه ۴+۱ در خصوص برجام را رد کرد . این پاسخ در واکنش به درخواست اروپا از آمریکا و موافقت ایالات متحده برای شرکت بدون لغو تحریم ها در این نشست است . 🔹 شواهد و قرائن نشان می دهد دولت بایدن از بدو روی کار آمدن ، به دنبال حفظ سرمایه به جای مانده از دولت ترامپ و بهره برداری حداکثری از تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و اثر منفی آن بر اقتصاد ایران است. 🔹به عبارت بهتر دولت دموکرات در تلاش است تا ساختار تحریم ها را برای فشار بر سایر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی از جمله فناوری موشکی و منطقه ای حفظ کرده و همزمان مساعدت های قطره چکانی نسبت به اقتصاد ایران داشته باشد تا بتواند پیشروی های دیپلماتیک اش را استمرار بخشد . 🔹 اما غافل از این که ایران نیز خود را پیروز منازعه با ترامپ و سیاست فشار حداکثری او می داند و دیگر حاضر نیست در قبال اخذ ثمنی بخس ، اهرم های فشار خود را در زمینه هسته ای تقدیم طرف مقابل کند. 🔸️تهران نیک می داند که خود را با وضع کنونی وفق داده و اثر تحریم های اقتصادی آمریکا براقتصادش روز به روز کاهش می یابد و به همان نسبت و البته با شتاب بسیار زیاد برنامه هسته ای خود را توسعه خواهد داد. 🔸️ادامه این وضعیت برای غرب قابل پذیرش نیست و باید راه چاره بیاندیشد ؛ زیرا اولا آمریکا به دنبال حل مسئله با ایران و شیفت کردن به سمت چین است و نمی تواند همزمان در چند جبهه درگیر شود . دوم این که گزینه نظامی نیز به طور کامل کنار رفته است و حتی آمریکایی ها جرات ندارند از روی میز بودن همه گزینه ها صحبت کنند و مکررا بر حل مسئله از طریق دیپلماتیک اصرار دارند. و دلیل سوم اینست که غرب نمی تواند به هیچ عنوان هسته ای شدن ایران را بپذیرد . 🔸️پس باید یا از طریق وعده های زیبا و عمل نسیه به آن ، فعالیت های هسته ای ایران را فریز نماید یا این که واقعا حاضر باشد تحریم ها را عینا و بالمره لغو کند . 🔹روش اول دردوره اوباما به کار گرفته شد و در حال حاضر نیز دنبال می شود اما به نظر می رسد اجماعی درجریانات سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که دیگر جز در صورت لغو عملی تحریم ها ، ایران به برجام بازنخواهد گشت ؛ پس مسیر اول دیگر قابل ادامه نیست. 🔹اما روش دوم لغو عملی تحریم هاست که بی شک دست ایران را در ایجاد رفاه برای مردمش باز می کند، راهبرد مقاومت فعال را موفق نشان می دهد و مهم تر این که ثروتی کلان را در دستان دولت برخاسته از میان جریان ضد غرب که احتمالا درانتخابات ۱۴۰۰ پیروز خواهد شد ، قرار خواهد داد. 🔹در عدم تمایل آمریکا نسبت به گزینه دوم تردیدی وجود ندارد، لکن این مسیر برایش کم هزینه تر از جنگی است که می داند در آن نتیجه موثری نخواهد گرفت، زیرا فناوری اتمی در ایران بومی شده و حمله سخت حداکثر می تواند در روند آن اخلال چند ساله ایجاد نماید. 🔻بنابراین نگارنده باور دارد ایران در حال حاضر بهترین روش ممکن را در پیش گرفته و ریل گذاری صحیحی را در خصوص تعامل با غرب انجام داده است و تداوم چنین مسیری بی شک به کوتاه آمدن طرف مقابل خواهد انجامید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ رویکرد بایدن؛ فشار بر عربستان، نه کنارگذاشتن شراکت 🔹 انتشار گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد قتل جمال خاشقچی و اذعان به دست‌داشتن محمد بن سلمان در این قتل با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. سردبیر شبکه سعودی العربیه مدعی شده است این اقدام آمریکا صف‌بندی مجدد این کشور در دوری از متحدان و نزدیکی به ایران است. توماس جونیو استاد دانشگاه در کانادا در پاسخ به این ادعا نوشته است: 🔹 «اینگونه نیست. آمریکا در حال صف‌بندی مجدد برای نزدیکی به ایران نیست. پس از برجام چنین نشد و از این پس نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. عربستان متحد آمریکا نیست بلکه یک شریک است. بله، بایدن از این موضوع برای فشار به عربستان استفاده می‌کند اما این شراکت را به قیمت ارزان نخواهد فروخت.»/
⭕️آقای سید حسن چه تجربه ای در کار اجرایی دارید جز تولیت حرم امام که آنجا هم سوء مدیریت هست؟ 📝 روزنامه جوان در باره کاندیداتوری سیدحسن خمینی نوشت: 🔹 سید حسن خمینی سابقه مدیریتی چندانی ندارد. تولیت حرم امام خمینی را با وصیت پدرش و درخواست خود از رهبری، از جوانی و بدون هیچ سابقه مدیریتی بر عهده گرفت که همان هم با کلی انتقادات همراه است. 🔹 او چگونه می‌تواند در رأس یک قوه مدیریت موفق داشته باشد و کشور را اداره کند؟ از سویی آیا با این حجم انتقادات پیرامون سومدیریت حسن خمینی او می‌تواند موج عظیم برانگیزد؟ 🔹 امید اصلاح‌طلبان البته به عملیات‌های رسانه‌ای و دو قطبی‌سازی و تخریب رقیب است، نه اینکه سابقه حسن خمینی نشانی از کارآمدی داشته باشد.
مکرون 🔴 سراب اروپایی| تهدید به قطعنامه بعد از گپ تلفنی‼️ 🔻 چند روز قبل هنوز گفتگوی تلفنی جناب روحانی با ماکرون رئیس جمهور فرانسه به پایان نرسیده بود که وزیرخارجه فرانسه از ارائه قطعنامه‌ای انتقادی علیه ایران در آژانس انرژی اتمی خبر داد!! ؛ تناقضی در قول و فعل غرب که از منظرهای مختلف قابل ارزیابی است: 1⃣ منطق قران: وَ إِذا لَقوكُم قالوا آمَنّا وَإِذا خَلَوا عَضّوا عَلَيكُمُ الأَنامِلَ مِنَ الغَيظ ( ِآل عمران _ ۱۱۹) 2⃣ گفتمان ولایت: رهبر حکیم انقلاب بعد از خروج ترامپ از برجام و همزمان با اوج گرفتن برخی دلخوشی های غیرواقع بینانه به سراب اروپایی در فرازهایی حکیمانه فرمودند: 🔹اروپا جایی نیست که ما بتوانیم برای مسائل گوناگون خودمان از جمله همین مسئله‌ی برجام و مسائل اقتصادی و مانند اینها به آنها امید ببندیم؛ نه، اینها کاری  نخواهند کرد؛....به هرچه وعده میدهند، با تردید نگاه کنید. الان هم که دارند درمی‌آورند. به نظر من در این قضایای مربوط به برجام و تحریم ها دارند شوخی میکنند" ؛ (۹۷/۶/۷) 🔹 این سه کشور اروپایی  نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع، با آمریکا حرکت می کنند؛ اروپایی‌ها حرفهایی می‌زنند اما تاکنون ندیده‌ایم که به‌معنی واقعی کلمه در مقابل آمریکا ایستاده باشند. (۹۷/۳/۲) 3⃣ غرب شناسی: در دو دهه اخیر این رفتار دوگانه از سوی اروپا بارها تکرار شده است‌. تیرماه ۱۳۹۸ کاخ الیزه بلافاصله دقایقی بعد از گفتگوی تلفنی مشروح مکرون با روحانی بیانیه ای تهدید آمیز صادر کرد. از ابتدای مذاکرات هسته ای فرانسه با سیاست چماق و هویج (سیاست زور و تشویق) به دنبال نقش آفرینی ، باج گیری و مهار ایران هسته ای است.
السلام علی المعذب فی قعرالسجون🏴 یااباابراهیم موسی ابن جعفرعلیه السلام ورحمه الله وبرکاته 🏴 شهادت جانکاه آن امام مظلوم رابه ساحت مقدس صاحب عزا ، حضرت حجت ارواحناه فداه،مقام عظمای ولایت وعموم شیعیان عزادارآن حضرت عرض تسلیت وتعزیت داریم🏴🏴🏴
🌹زندگی امام موسی‌بن جعفر(ع)؛تلاشی جهت تحقق اسلام ناب ♦️امام خامنه ای :این مقطع سی‌وپنج ساله (از ۱۴۸ تا ۱۸۳ هجری) یعنی دوران امامت حضرت ابی‌الحسن موسی‌بن جعفر(علیهماالسّلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه‌ی ائمه(علیهم‌السّلام) است. دو تن مقتدرترین سلاطین بنی عباس - منصور و هارون - و دو تن از جبّارترین آنان - مهدی و هادی - در آن حکومت می‌کردند. بسی از قیامها و شورشها و شورشگرها در خراسان، در افریقیه، در جزیره‌ی موصل، در دیلمان و جرجان، در شام، در نصیبین، در مصر، در آذربایجان و ارمنستان و در اقطاری دیگر، سرکوب و منقاد گردیده و در ناحیه‌ی شرق و غرب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزوده بود. ♦️جریانهای فکری و عقیدتی در این دوران، برخی به اوج رسیده و برخی زاده شده و فضای ذهنی را از تعارضات، انباشته و حربه‌یی در دست قدرتمداران و آفتی در هوشیاری اسلامی و سیاسی مردم گشته و میدان را بر عَلَم‌دارانِ صحنه‌ی معارف اصیل اسلامی و صاحبان دعوت علوی، تنگ و دشوار ساخته بود... ♦️در این دوران، تنها چیزی که می‌توانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت (ع) و یاران صدیق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد، تلاش خستگی‌ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه‌ی الهی «تقیه». و بدین ترتیب است که عظمت حیرت‌آور و دهشت‌انگیز جهاد حضرت‌موسی‌بن‌جعفر (ع).