🌼🔹
#خاطره
هر وقت به همهی طلبهها خانه دادند
امام در طول ۱۵ سال زندگی در نجف، یک مرتبه رفتند کوفه. آن هم فقط به مسجد کوفه رفتند، دو رکعت نماز خواندند و سریع برگشتند.
آب و هوای کوفه به دلیل وجود شطی که در یک فرسخی آن است، بسیار باصفا است. اما امام یکبار هم حاضر نشدند آنجا خانهای داشته باشند؛ به این استدلال که افرادی در زندانها هستند و افرادی هم در سختیهای دیگر و تبعید هستند که آنها نمیتوانند این کارها را بکنند. پس من هم نباید بکنم.
هروقت به همهی طلبهها در کوفه خانه دادند، من هم میروم.
هر چه اصرار میشد که آقا اجازه بدهید یک کولر گازی بیاوریم، میگفتند: «مگر همهی طلبهها دارند؟» میگفتند: «آقا یک ذره این محیط را خنک کنید» میگفتند: «مگر کولر در همهی خانهها هست؟!»
📚 کتاب مهر امام. ص۲۰۹. به نقل از حجتالاسلام والمسلمین سید احمد خمینی.
#در_محضر_امام_انقلاب
#گروه_فرهنگی_تبار
🌼🔹 @mangenechi
گاهی وقتها
🌼🍂 اهمیت رسانه و جنگ شناختی امروز رو همه ازش باخبریم و میدونیم دشمن چه جوری داره براش کار میکنه.
.
دوستانی که دنبال آیدی ثبت نام بودن
توی این پیام هست.
.
🌟🌿
امید جز در خانه تو معنا نمیگیرد
و کرامت جز بر خوان تو یافت نمیشود.
ای معبود مهربان من!
ای کسی که امیدوار را ناامید نمیسازد،
بلکه از امیدواران درگاهش، مهمان نوازی میکند!
ما را بپذیر!
🌟🌿
#مناجات_شبانه #شب_بخیر
#به_خدای_مهربان_می_سپاریمتان
╔═.🌟🌿.═════╗
@mangenechi
╚═════.🌟🌿.═╝
┄┅◈🔅◈┅┄
مولای من!
به کجا ببرم این دلتنگی را
که دل تو را میطلبد؟
┄┅◈🔅◈┅┄
#صبحی_که_با_سلام_تو_آغاز_می_شود
#السلام_علیک_یا_بقیّة_اللّه
#صبح_بخیر
╔═🔅◈═════╗
@mangenechi
╚═════🔅◈═╝
🔹🍃
نمیدونم آقای حسین روحالامین رو میشناسید یا نه.
ایشون یه هنرمند نقاش صاحب سبک درجه یک هستن که نقاشیهای مذهبی مشهوری دارن.
صحنههای عاشورا، معراج، فتح خیبر و... از آثار معرف ایشون هست.
چند روز پیش، عکسی از کارنامه پیشدانشگاهی خودش منتشر کرد با یه متن سوزناک که واقعاً دل آدمو آتیش میزد.
@mangenechi
.
متن منتشر شده این بود 👇👇
زمستان سال ۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسهای که مدیر بهاصطلاح خوشفکری داشتکه در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمرهی امتحانات، انضباط و کارنامهی شبانهای هر شب که توسط والدین پر میشد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب میشد) به دانشآموز درجه و رتبه میدادند، به این صورت که دانشآموز عالی و درسخون و پسر خوب میشد (ساعی) دانشآموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیشتر میشد (کوشا) و زبالههای مدرسه هم میشدند (غافل) پس چی شد؟بهترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل میکردی و اگر جوری قرار میگرفت که دیده نمیشد تخلف محسوب میشد، مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرسشدهی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینهش که سطح و شأن اجتماعیش رو نشون میداد باید نگه میداشت. من توی درجهبندی توی دستهی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل کارت دانشآموزیم رو میذاشتم و میچرخوندمش به سمت کارت دانشآموزی تا کمتر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه میشدم که چرا کارتت پیدا نیست. چند هفته گذشت دیدم نمیشه، باید خودم رو ازین ذلت نجات بدم، با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایستهی درجهی کوشا شده بودم که وقتی رفتم برای تعویض کارت کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده. رتبهبندی اینجوری شده بود به ترتیب از عالی به نازل،(ممتاز)(ساعی)(کوشا) اینجوری عملاً همون غافل محسوب میشدم. این خاطرات رو مدتها بود میخواستم بگم، یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ aA و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم، من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری رفتم، اونجا گفتم زمانی که من بچه بودم و به مدرسه میرفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمیکردم، از دم در مدرسه که وارد میشدم در، سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانشآموزها، همه و همه بهم با زبون بیزبون میگفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته بلد نیستی. اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی میکنی، حتی معلم هنر. حالا شماها هر چی به من بگید استاد، هنرمند، فلان و چنان، من همون حرفای بچیگیمرو باور دارم، همون خاک بر سرت رو. آدمها در کودکی همان آدمهای بزرگسالیان، با تجربهی کمتر، وقتی در اول دوران حیات، من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم میشناسم.
حسن روح الامین | ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
🔹🍃 @mangenechi
🔹🍃
و نمرات کارنامهی این هنرمند هم نشون میداد که غیر از قرائت قرآن، نمرهی انضباط، و درس هنر،
بقیهی نمرات، چنگی به دل نمیزنن.
واقعیت تلخ اینه که:
هنوز هم توی نظام آموزش و پرورش ما،
همین روش حاکم هست
و
اگه ما پدر و مادرها توجه نکنیم و استعداد بچهها رو کشف نکنیم و اونا رو دنبال مسیر درست #زندگی نفرستیم،
معلوم نیست چه بلایی سر روح و روان این امانتهای مظلوم خدا بیاریم!
بچهها رو دریابیم!
@mangenechi