هدایت شده از آموزنده و دل چسپ از شهدا
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️دروسی از شهداء
#درس_اخلاق_شهدایی
#درس_سوم_از_شهدا
🎬کاری از گروه فرهنگی باب الحوائج
#پیشنهاد_دانلود
🔹برای دریافت کیفیت بالاتر به آیدی خادم کانال مراجعه فرمایید:
@ostabdolhosin
#پویشمهرعلوی
#اطعامعیدغدیر
#غدیرراگرامیبداریم
🔰با ما همراه شوید👇
@bab_alhavaej_info
@yaranasemany
1_350923918.mp3
1.58M
صبح را با سلام به آقا امام زمان عج شروع کنیم
🌹 زیارت آل یاسین
🌤 اول صبح را با زیارت «سلام علی آل یس» شروع کنید؛ سرّش این است که طبرسی در احتجاج نقل میکند و این مطلب از توقیعات به حمیری است، که هرگاه خواستی توجه کنی به خدا به وسیلهی ما، بگویید: #سلام_علی_آل_یس.
✨ این زیارت #اکسیر_اعظم است.
💞 زیارت سلام علی آل یس، فتح باب میکند؛ این روح با #امام_زمان علیهالسلام پیوند میخورد، آن وقت انسان منقلب میشود...
🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
📆 ۳۱/ خرداد/ ۱۳۸۹
◻️ #امام_زمان
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
636642175916544452.mp3
13.55M
🔹قرار روزانه
تفسیر:
🔷سوره مبارکه حمد
مفسر:
🔶امام خمینی رحمه الله
✔️قسمت سوم
#تفسیر #تفسیر_قرآن #قرآن #سوره_حمد #امام_خمینی
@mohabbat_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی شهادت امام محمد باقر (ع)
♦️آجرک الله یا صاحب الزمان ♦️
Untitled 7_5821252386412300117.mp3
20.03M
🎧سبک: #شور
📝متن:مشتی هستی رو چشمونی...
کانال متن اشعار کربلایی وحید شکری
@VahidShokri_Matn
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥
📖 درس هفتم
⬅️شناخت امام زمان (عج)
👈(بخش پنجم)
⁉️مهدی شخصی و مهدی نوعی
بحث درباره مهدی شخصی و نوعی، ارتباط مستقيمی با موضوع شناخت حضرت مهدی(عج) دارد. لفظ «مهدی» مفهوم عامی دارد و به كار بردن آن به هر فردی كه خدا او را هدايت كرده باشد، جايز است. با اين مفهوم همه پيامبران و اوصيا: ، مهدی هستند و به كار بردن آن در حقّ شخص پيامبر(ص) و امير مؤمنان و ساير امامان: جايز است؛ زيرا همه مهدی و هدايت شده اند. حتی به كار بردن اين واژه درباره افراد ديگری كه در مكتب آن بزرگواران تربيت و هدايت يافته اند، جايز است. با اين حال روشن است كه مقصود از مهدی ـ كه بر زبان مبارك حضرت رسول (ص) جاری شده ـ يك عنوان خاص و لقبِ شخصی معيّن و عزيز است. پيامبر(ص) به ظهور او بشارت داده و مسلمانان را فراخوانده است كه در رديف منتظران ظهور او باشند.
بر حسب اخبار معتبر، «مهدی» لقب موعود آخرالزمان است كه حتی تبار و اوصاف او در احاديث معتبر مورد اشاره قرار گرفته است. اين ويژگی ها بر هيچ کس، جز امام دوازدهم فرزند امام حسن عسكری(ع) قابل تطبيق نيست. لقب «مهدی» به اين معنا (مورد هدايت خدا و احيا كننده اسلام و پر كننده جهان از عدل و داد و...) نخستين بار در مورد آن حضرت به كار رفت و اين در عصر خود پيامبر(ص) انجام گرفت و مهدی به عنوان منجی و رهايی بخش معرفی شد.
مهدويّت ـ به مفهوم نوعی ـ از هيچ يك از روايات نقل شده از پيامبر(ص) و امامان: قابل استفاده نيست. بر اساس اين برداشت، او فردی نامعيّن است که در زمانی مناسب، زاده خواهد شد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد.
از نظر منطق و برهان، «نوعی بودن مهدی» باطل و نادرست است؛ چرا كه نقض غرض میشود! مقصود از قيام او، پركردن جهان از عدل و داد است؛ ولی نوعی بودن مهدی، جهان را از ظلم و ستم پر خواهد كرد. در اين صورت هر قدرتمند دروغ گويی، ميتواند ادعا كند كه مهدی است و به نام عدالت گستری، به جهان گيری بپردازد!! پس مدعيان مهدويّت بسيار خواهند شد و در هر زمان و مکانی، ممكن است چند تن، ادعای مهدی بودن كنند و عده ای ساده دل و نادان، گردِ ايشان جمع شوند و به ظلم و ستم بپردازند!! جنگ، سراسر زمين را فراگيرد و از خونريزی و فتنه و آشوب، آكنده گردد و... بنابراين، وجود مهدی نوعی، از نظر اجتماعی محال است.
در اين صورت وعده های قرآن و پيامبران باطل و دروغ بوده و يا وجود مهدی پس از ظهور، قابل انكار و ترديد خواهد بود؛ چون دليلی برای آنكه او مهدی موعود است، وجود ندارد!
در تاريخ اسلام، ديده شده كه مدعيان مهدويّت، بسيار آمدند و رفتند؛ اما چه خونها كه نريختند چه ظلمها و ستمها كه نكردند! پس بايستی، مهدی، شخص معيّنی باشد كه شناختش، برای خلق آسان باشد و اشتباهی در تشخيص او رخ ندهد.
آموزه «مهدی نوعی»، با اسلام منافات دارد؛ چون روايات متواتری وارد شده كه آن منجی موعود، شخصی معيّن و زنده است. از طرفی اين امر مستلزم آن است كه سالها زمين، خالی از حجّت باشد و اين هم بر خلاف اصول و مبانی اسلام است. با اين حال، مدعيان مهدويّت، همگی از ميان مسلمانان برخاسته اند؛ كسانی كه از اصول و مبانی اسلام خبر نداشته اند و يا حقيقت را به مسلمانان نگفته بودند!
🖌ادامه دارد ....
درسنامه مهدویت📒
خدامراد سلیمیان🖊
حب الحسین...:
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥
📖 درس هفتم
⬅️شناخت امام زمان (عج)
👈(بخش ششم)
يكی از دانشمندان شيعه در اين باره نوشته است: موضوع مهدی نه انديشه چشم به راه نشستن كسی است كه بايد زاده شود و نه يك پيشگويی است كه بايد در انتظار مصداقش ماند؛ بلكه واقعيتی استوار و فردی مشخص است كه خود نيز، در انتظار رسيدن هنگام فعاليتش به سر ميبرد. در ميان ما ـ با گوشت و خون خويش ـ زندگی ميكند؛ ما را می بيند و ما نيز او را می بينيم. در فضای دردها، رنجها و آرزوهای ما است و در اندوه و شادی ما شريك است. شكنجه های آزردگان و تيره روزی ناكامان زمين و بيداد ستمگران را ـ از دور يا نزديك ـ ی بيند و به انتظار لحظه ای است كه فرا رسد و دست پرتوان خويش را به سوی همه رنج كشيدگان، محرومان و سيه روزان دراز كند و تومار ستمگران را بريده و درهم پيچيد.
البته سرنوشت اين رهبر موعود، اين است كه خود را آشكار نسازد و همراه با ديگران، لحظه موعود را انتظار كشد. ... در احاديث نيز، پيوسته، به «انتظار فرج» و درخواست ظهور مهدی، سفارش شده است تا مؤمنان همواره چشم به راه او باشند. اين تشويق، تحقّق همان همبستگی روحی و وابستگی وجدانی منتظران ظهور و رهبرشان است. اين همبستگی و پيوند پديد نمی آيد؛ مگر اينكه مهدی را هم اكنون انسانی تجسم يافته بشماريم. تجسّّم يافتن مهدی(عج) تحرك تازهای به «فكر انتظار منجی» می بخشد و آن را از توانايی و آفرينندگی بيشتری برخوردار ميكند.
يکی از دانشمندان معاصر، بحث «مهدی نوعی» را بر اساس ديدگاه صوفيه چنين شرح کرده است: «صوفيه اعتقاد به ولايت عامّه و مهدويّت نوعيه دارند و اوليا را منحصر به دوازده امام نمی دانند. امروز هم اغلب عقيده دارند که پير آنها در زمان خود ولیّ است و هر قطبی منصب ولايت دارد. کسانی امثال بايزيد بسطامی، منصور حلاج، محی الدين عربی، احمد غزالی و جنيد بغدادی را «وليّ» میدانند».
آن گاه با اظهار شگفتی از اين نگرش، مینويسد: «عجب است که صوفيان شيعه با اين عقيده ـ که مخالف اساس معتقدات شيعه است ـ باز دم از تشيّع و لاف محبت امام امام(عج) ميزنند و ساير شيعيان و علمای ربانی را اهل ظاهر و قشری و خود را با انکار ضمنی وليّ الله المطلق و مهدی موعود جهانـ که بعد از امام عسکری(ع) جز او وليّ و قطب و امامی نيست ـ اهل معنی و اهل لُب و «اهل حق» میدانند!!
گويا مولوی نيز در مثنوی چنين ديدگاه ناروايی را مطرح می کند:
پس به هر دوری وليّی قائم است پس امام حيّ قائم آن ولی است!
مهدی و هادی وی است ای راه جو! او چه نور است و خرد جبريل اوست
تا قيامت آزمايش دائم است خواه از نسل عمر خواه از علی است!
هم نهان و هم نشسته پيش رو! آن ولی کم از او قنديل اوست
[۲۳۵]
بنابراين شيعه با ردّ اين انگاره، تنها به مهدی شخصی معتقد است. چنان که آيت الله حسن زاده آملی مینويسد: «امام زمان در عصر محمد (ص)، انسان کاملی است که جز در نبوّت تشريعی و ديگر مناصب مستأثره ختمی، حائز ميراث خاتم به نحو اتم است و مشتمل بر علوم و احوال و مقامات او به طور اکمل است. او با بدن عنصری در عالم طبيعی و سلسله زمان موجود است؛ چنان که لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است، هر چند احکام نفس کليه الهيه وی بر احکام بدن طبيعی او، قاهر و نشأه عنصری او مقهور روحِ مجرّد کلّی وَلَوی او است. و از وی به قائم، حجة الله، خليفة الله، قطب عالم امکان، واسطه فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير میشود.
اين چنين انسان که نامش میبرم من ز وصفش تا قيامت قاصرم
چنين کسی در اين زمان سرّ آل محمد(ص) امام مهدی هادی فاطمی هاشمی ابوالقاسم
ـ م ح م د ـ نعم الخلف الصالح و دُرّ يک دانه امام حسن عسکری(ع) است. ان هذا لهو الحق اليقين. الحمد لله الذي هدانا لهذا و ما کنا لنهتدي لولا ان هدانا الله» [۲۳۶].
📚[۲۳۴] . سيد محمد باقر صدر، جستجو و گفتگو پيرامون حضرت مهدي(عج) ، ص ۶ – ۸.
📚[۲۳۵] . علامه مجلسی، مهدی موعود(عج) (ترجمه جلد سيزدهم بحار الانوار)، ترجمه علی دوانی، ص۳۴۰، پاورقی.
📚[۲۳۶] . حسن حسن زاده آملي، نهج الولاية، ص۷.
درسنامه مهدویت📒
خدامراد سلیمیان🖊
4_5827796426217752462.mp3
9.53M
⚫️زمینه |
خون گریه کن مدینه دنبال این مسافر
🎙حاج محمود کریمی
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
مداحی آنلاین - شرط امام باقر برای ظهور امام زمان - استاد پناهیان.mp3
3.8M
♨️شرط امام باقر(ع) برای #ظهور آخرین امام
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤استاد #پناهیان
#فایل_صوتی_امام_زمان
🌹🍃🌹🍃
مداحی آنلاین - روضه امام محمد باقر - حاج آقا مجتبی تهرانی.mp3
1.86M
🏴 #شهادت_امام_محمد_باقر(ع)
♨️روضه امام محمد باقر(ع)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤 #استاد #تهرانی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🌹🍃🌹🍃