eitaa logo
「 منتظران ظهور」
515 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
6.2هزار ویدیو
187 فایل
﮼بسم رب المهدی اومدیم یه کاری کنیم که یک سنگ از جلوی راه ظهور برداریم. به امید کارایی برای مهدی عج.. ادمین👇👇👇 @ya_mahdii_zahra
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آموزنده و دل چسپ از شهدا
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️دروسی از شهداء 🎬کاری از گروه فرهنگی باب الحوائج 🔹برای دریافت کیفیت بالاتر به آیدی خادم کانال مراجعه فرمایید: @ostabdolhosin 🔰با ما همراه شوید👇 @bab_alhavaej_info @yaranasemany
1_350923918.mp3
1.58M
صبح را با سلام به آقا امام زمان عج شروع کنیم 🌹 زیارت آل یاسین
🌤 اول صبح را با زیارت «سلام علی آل یس» شروع کنید؛ سرّش این است که طبرسی در احتجاج نقل می‌کند و این مطلب از توقیعات به حمیری است، که هرگاه خواستی توجه کنی به خدا به وسیله‌ی ما، بگویید: . ✨ این زیارت است. 💞 زیارت سلام علی آل یس، فتح باب می‌کند؛ این روح با علیه‌السلام پیوند می‌خورد، آن وقت انسان منقلب می‌شود... 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۳۱/ خرداد/ ۱۳۸۹ ◻️
636642175916544452.mp3
13.55M
🔹قرار روزانه تفسیر: 🔷سوره مبارکه حمد مفسر: 🔶امام خمینی رحمه الله ✔️قسمت سوم @mohabbat_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) ♦️آجرک الله یا صاحب الزمان ♦️
Untitled 7_5821252386412300117.mp3
20.03M
🎧سبک: 📝متن:مشتی هستی رو چشمونی... کانال متن اشعار کربلایی وحید شکری @VahidShokri_Matn
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش پنجم) ⁉️مهدی شخصی و مهدی نوعی بحث درباره مهدی شخصی و نوعی، ارتباط مستقيمی با موضوع شناخت حضرت مهدی(عج) دارد. لفظ «مهدی» مفهوم عامی دارد و به كار بردن آن به هر فردی كه خدا او را هدايت كرده باشد، جايز است. با اين مفهوم همه پيامبران و اوصيا: ، مهدی هستند و به كار بردن آن در حقّ شخص پيامبر(ص) و امير مؤمنان و ساير امامان: جايز است؛ زيرا همه مهدی و هدايت شده اند. حتی به كار بردن اين واژه درباره افراد ديگری كه در مكتب آن بزرگواران تربيت و هدايت يافته ­اند، جايز است. با اين حال روشن است كه مقصود از مهدی ـ كه بر زبان مبارك حضرت رسول (ص) جاری شده ـ يك عنوان خاص و لقبِ شخصی معيّن و عزيز است. پيامبر(ص) به ظهور او بشارت داده و مسلمانان را فراخوانده است كه در رديف منتظران ظهور او باشند. بر حسب اخبار معتبر، «مهدی» لقب موعود آخرالزمان است كه حتی تبار و اوصاف او در احاديث معتبر مورد اشاره قرار گرفته است. اين ويژگی ­ها بر هيچ کس، جز امام دوازدهم فرزند امام حسن عسكری(ع) قابل تطبيق نيست. لقب «مهدی» به اين معنا (مورد هدايت خدا و احيا كننده اسلام و پر كننده جهان از عدل و داد و...) نخستين بار در مورد آن حضرت به كار رفت و اين در عصر خود پيامبر(ص) انجام گرفت و مهدی به عنوان منجی و رهايی بخش معرفی شد. مهدويّت ـ به مفهوم نوعی ـ از هيچ يك از روايات نقل شده از پيامبر(ص) و امامان: قابل استفاده نيست. بر اساس اين برداشت، او فردی نامعيّن است که در زمانی مناسب­، زاده خواهد شد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد. از نظر منطق و برهان، «نوعی بودن مهدی» باطل و نادرست است؛ چرا كه نقض غرض می‌شود! مقصود از قيام او، پركردن جهان از عدل و داد است؛ ولی نوعی بودن مهدی، جهان را از ظلم و ستم پر خواهد كرد. در اين صورت هر قدرتمند دروغ گويی، مي‏تواند ادعا كند كه مهدی است و به نام عدالت گستری، به جهان گيری بپردازد!! پس مدعيان مهدويّت بسيار خواهند شد و در هر زمان و مکانی، ممكن است چند تن، ادعای مهدی بودن كنند و عده ای ساده دل و نادان، گردِ ايشان جمع شوند و به ظلم و ستم بپردازند!! جنگ، سراسر زمين را فراگيرد و از خونريزی و فتنه و آشوب، آكنده گردد و... بنابراين، وجود مهدی نوعی، از نظر اجتماعی محال است. در اين صورت وعده‏ های قرآن و پيامبران باطل و دروغ بوده و يا وجود مهدی پس از ظهور، قابل انكار و ترديد خواهد بود؛ چون دليلی برای آنكه او مهدی موعود است، وجود ندارد! در تاريخ اسلام، ديده شده كه مدعيان مهدويّت، بسيار آمدند و رفتند؛ اما چه ‏خون‏ها كه نريختند چه ظلم‌ها و ستم‌ها كه نكردند! پس بايستی، مهدی، شخص معيّنی باشد كه شناختش، برای خلق آسان باشد و اشتباهی در تشخيص او رخ ندهد. آموزه «مهدی نوعی»، با اسلام منافات دارد؛ چون روايات متواتری وارد شده كه آن منجی موعود، شخصی معيّن و زنده است. از طرفی اين امر مستلزم آن است كه سال‏ها زمين، خالی از حجّت باشد و اين هم بر خلاف اصول و مبانی اسلام است. با اين حال، مدعيان مهدويّت، همگی از ميان مسلمانان برخاسته‏ اند؛ كسانی كه از اصول و مبانی اسلام خبر نداشته ‏اند و يا حقيقت را به مسلمانان نگفته بودند! 🖌ادامه دارد .... درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊
حب الحسین...: درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش ششم) يكی از دانشمندان شيعه در اين باره نوشته است: موضوع مهدی نه انديشه چشم به راه نشستن كسی است كه بايد زاده شود و نه يك پيشگويی است كه بايد در انتظار مصداقش ماند؛ بلكه واقعيتی استوار و فردی مشخص است كه خود نيز، در انتظار رسيدن هنگام فعاليتش به سر مي‏برد. در ميان ما ـ با گوشت و خون خويش ـ زندگی مي‏كند؛ ما را می بيند و ما نيز او را می بينيم. در فضای دردها، رنج‏ها و آرزوهای ما است و در اندوه و شادی ما شريك است. شكنجه‏ های آزردگان و تيره روزی ناكامان زمين و بيداد ستمگران را ـ از دور يا نزديك ـ ی ‏بيند و به انتظار لحظه ‏ای است كه فرا رسد و دست پرتوان خويش را به سوی همه رنج كشيدگان، محرومان و سيه ‏روزان دراز كند و تومار ستمگران را بريده و درهم پيچيد. البته سرنوشت اين رهبر موعود، اين است كه خود را آشكار نسازد و همراه با ديگران، لحظه موعود را انتظار ‏كشد. ... در احاديث نيز، پيوسته، به «انتظار فرج» و درخواست ظهور مهدی، سفارش شده است تا مؤمنان همواره چشم به راه او باشند. اين تشويق، تحقّق همان همبستگی روحی و وابستگی وجدانی منتظران ظهور و رهبرشان است. اين همبستگی و پيوند پديد نمی آيد؛ مگر اينكه مهدی را هم اكنون انسانی تجسم يافته بشماريم. تجسّّم يافتن مهدی(عج) تحرك تازه‏ای به «فكر انتظار منجی» می ‏بخشد و آن را از توانايی و آفرينندگی بيشتری برخوردار مي‏كند. يکی از دانشمندان معاصر، بحث «مهدی نوعی» را بر اساس ديدگاه صوفيه چنين شرح کرده است: «صوفيه اعتقاد به ولايت عامّه و مهدويّت نوعيه دارند و اوليا را منحصر به دوازده امام نمی دانند. امروز هم اغلب عقيده دارند که پير آنها در زمان خود ولیّ است و هر قطبی منصب ولايت دارد. کسانی امثال بايزيد بسطامی، منصور حلاج، محی الدين عربی، احمد غزالی و جنيد بغدادی را «وليّ» می‌دانند». آن گاه با اظهار شگفتی از اين نگرش، می‌نويسد: «عجب است که صوفيان شيعه با اين عقيده ـ که مخالف اساس معتقدات شيعه است ـ باز دم از تشيّع و لاف محبت امام امام(عج) مي­زنند و ساير شيعيان و علمای ربانی را اهل ظاهر و قشری و خود را با انکار ضمنی وليّ الله المطلق و مهدی موعود جهان­ـ که بعد از امام عسکری(ع) جز او وليّ و قطب و امامی نيست ـ اهل معنی و اهل لُب و «اهل حق» می‌دانند!! گويا مولوی نيز در مثنوی چنين ديدگاه ناروايی را مطرح می کند: پس به هر دوری وليّی قائم است       پس امام حيّ قائم آن ولی است! مهدی و هادی وی است‌ ای راه جو!      او چه نور است و خرد جبريل اوست تا قيامت آزمايش دائم است       خواه از نسل عمر خواه از علی است! هم نهان و هم نشسته پيش رو!      آن ولی کم از او قنديل اوست [۲۳۵] بنابراين شيعه با ردّ اين انگاره، تنها به مهدی شخصی معتقد است. چنان که آيت الله حسن ­زاده آملی می‌نويسد: «امام زمان در عصر محمد (ص)، انسان کاملی است که جز در نبوّت تشريعی و ديگر مناصب مستأثره ختمی، حائز ميراث خاتم به نحو اتم است و مشتمل بر علوم و احوال و مقامات او به طور اکمل است. او با بدن عنصری در عالم طبيعی و سلسله زمان موجود است؛ چنان که لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است، هر چند احکام نفس کليه الهيه وی بر احکام بدن طبيعی او، قاهر و نشأه عنصری او مقهور روحِ مجرّد کلّی وَلَوی او است. و از وی به قائم، حجة الله، خليفة الله، قطب عالم امکان، واسطه فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير می‌شود. اين چنين انسان که نامش می‌برم      من ز وصفش تا قيامت قاصرم چنين کسی در اين زمان سرّ آل محمد(ص) امام مهدی هادی فاطمی هاشمی ابوالقاسم ـ م ح م د ـ نعم الخلف الصالح و دُرّ يک دانه امام حسن عسکری(ع) است. ان هذا لهو الحق اليقين. الحمد لله الذي هدانا لهذا و ما کنا لنهتدي لولا ان هدانا الله» [۲۳۶]. 📚[۲۳۴] . سيد محمد باقر صدر، جستجو و گفتگو پيرامون حضرت مهدي(عج) ، ص ۶ – ۸. 📚[۲۳۵] . علامه مجلسی، مهدی موعود(عج) (ترجمه جلد سيزدهم بحار الانوار)، ترجمه علی دوانی، ص۳۴۰، پاورقی. 📚[۲۳۶] . حسن حسن زاده آملي، نهج الولاية، ص۷. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊
4_5827796426217752462.mp3
9.53M
⚫️زمینه | خون گریه کن مدینه دنبال این مسافر 🎙حاج محمود کریمی
مداحی آنلاین - روضه امام محمد باقر - حاج آقا مجتبی تهرانی.mp3
1.86M
🏴 (ع) ♨️روضه امام محمد باقر(ع) 👌 بسیار شنیدنی 🎤 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🌹🍃🌹🍃