بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
♦️انبیا و مرسلین اگر راجع به خواص خوراکی ها حرفی زده اند به خاطر جنبه طبی آن نبوده است! چرا که این کار در شان انبیا نیست.
📝 #امام_خمینی
🔸اگر گاهى انبيا و مرسلين آثار و خواص مطعومات را بيان فرمودهاند، نظرشان نظر طبى نبوده است، چنانكه اطبا نظر به آثار و خواص اغذيه مىكنند و آثار آنها را بيان مىنمايند و مرادشان بيان تأثير و خاصيت آنها در فربهى بدن و يا تقويت كبد و يا زيادى خون است؛ بلكه اين گونه آثار از نظر انبيا كنار بوده است، و نظر ايشان به همان جهت مواد اغذيه است كه موجب صفاى روحى و توجه به كمال و قبول فيض و كمالات مىباشد.
اگر پيامبرى در مورد آثار و خواص خربزه- مثلًا- سخنى فرموده و به آن ترغيب و تحريص نموده است، همان جنبه و خاصيتش را كه موجب لطافت روح و صفاى ذات و لطافت وجود است در نظر دارد.
و اگر طبيب خاصيت آن را بيان كرده و به آن ترغيب نمايد، نظر به چاق نمودن جسم و كلفت نمودن گردن انسان دارد و هر گز اطبا و حكماى طبيعى با عقولشان نمىتوانند بيشتر از اين آثار را بفهمند؛ آثار و خواص اشياء را از آن حيث كه دخالت در سعادت ذاتيه و صفاى وجود و ضياء ذوات دارند، فقط سلسله انبيا و مرسلين به تعليم الهى و غيبى مىدانند.
🔸ممكن است غذايى در مذاق و ذائقه نوع مردم، طعم و حظّ و لذت قابل اهميت نداشته باشد، بلكه خوش نيايد، اما خاصيت لطافت وجودى و قبول فيض و كمالات را بيشتر داشته باشد، و اى بسا اغذيهاى كه در ذائقه مردم، خوشطعم و گوارا باشد ولى مادهاش صلب و غير قابل براى كمالات و فيوضات باشد و كدورت و ظلمت وجودى و صلابت داشته باشد.
اگر در ابواب اطعمه و اشربه كتب فقهيه در لسان انبيا و ائمه هدى از برخى مواد غذايى انتقاد شده و طباع را از آنها تنفّر دادهاند و يا به بعضى تحريص و ترغيب نمودهاند و بعضى از مواد را تحريم فرمودهاند و بعضى را مستحب و مباح اعلام نمودهاند، نظرشان به تحريص بر خوردن و خدمت به بطن نيست؛ زيرا اين كار، شأن انبيا نمىباشد بلكه شأن طبّاخين است؛ زيرا آنها كه به نام خدمت به بشريت بشر و روحانيت انسان و صفاى ذوات و روحيات و تنوير قلوب و افكار خود را معرفى نمودهاند، مرام و منظور خود را تعقيب مىنمايند نه دعوت به دنيا و خوردن و نوشيدن، و در هر حكمى اصل منظور خود را در نظر دارند كه توده بشر را به عالم نور گسيل دهند و قلوب را به مبدأ عالم جلب نمايند و صفحه الهى وجود انسانى را صيقل و صاف و زلال نمايند، و در همان تحريص و ترغيب به اغذيه، استكمال وجود بشر و صفاى ذات افراد انسان را در نظر دارند.
📚 #تقريرات_فلسفه_امام_خمينى قدس سره، ج3، ص: 336
#گستره_دین
#طب_اسلامی
#سبک_زندگی
#کتاب
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
شب اول شب اشک فاطمه (سلام اللّٰه علیها) .mp3
5.67M
🎧 شب اول شب اشک فاطمه (سلام اللّٰه علیها )
خدا رو شکر محرم رو درک کردیم 🕊
آجرک الله یا صاحب الزمان ❤️
#تسلیت | #محرم
#مداحی | #شور
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
18.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه بخوایم #هویت خودمون رو در یک دقیقه تعریف کنیم !
(سرود هر شب هیئت ما )
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آوازه خون بود و برا تو روضه خون شد ...🕊
#محرم #محسن_چاوشی
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا جان حلالمون کن ...
آه یا رقیه 😭
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از 🎧 سایهبان 📻
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برای فهم دین، چه نیازی به آخوند ها داریم؟! (۱)
#فلسفه_دین
🔻#رادیو_سایهبان 👇
╔═🍃🌸════╗
@radiosayeban
╚════🌸🍃═╝
1_5813991766.mp3
6.27M
🎵 قطعه «از سر گذشت»
🎤 خواننده و آهنگساز: علی قلیچ
📝 شاعر: مجید تال
🎚تنظیم، میکس و مسترینگ: حسن بابا
🔸 تیتراژ برنامه «از سر گذشت»
#امام_حسین علیه السلام ❤️
#محرم
#موسیقی
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
۱. برنامۀ «مهلا»، دو لایه دارد: یکی ستایش حسین و دیگری نکوهش انقلاب. سرسپردگیشان به حسین، در هندسۀ «سرزنش انقلاب» نشسته است.
۲. اما «حسینِ منهای انقلاب»، همان منطق هیأت سکولار است.
۳. انقلاب در این برنامه، «بیوکیل» است؛ هم میهمانان و هم مجری، شاکیان پروندۀ «اتهامات انقلاب» هستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از روزنه
🔹نفاق انجمن حجتیه، آن را سرپا نگه داشته است
حجتالاسلام امیننیا در نشست تخصّصی ناگفتههایی از انجمن حجتیّه: #انجمن_حجتیه یکسری نقاط قوت دارد که یکی از آنها نفاق است که آنها را سرپا نگه داشته است. آنها صراحتا مخالفت خود را اعلام نمیکنند و در خلوت خود ناسزا میگویند ولی از رهبر با عنوان مقام معظم رهبری یاد میکنند و خود را انقلابی نشان میدهند و منافقین از کفار بدتر هستند. جنگ در زمان امام علی (ع) سختتر از زمان پیامبر (ص) بود چرا که پیامبر با کفار میجنگید ولی امام علی (ع) با منافقین میجنگید.
حجتالاسلام امیننیا با اشاره به اینکه کسانی که جذب انجمن میشوند از متدینترین افراد هستند، ادامه داد: از دیگر نقاط قوت انجمن استفاده از مبحث #امام_زمان (عج) است و چون همه ما عاشق و دلداده امام زمان هستیم، انجمن از ایشان استفاده ابزاری میکند.
نقطه قوت دیگر انجمن حجتیه که در دیگر فرقهها هم دیده میشود ارائه نسخه آسان از دین است که مردم خوش شان بیاید. دینی که #امام_حسین (ع) معرفی میکند، شهادت و جهاد و امر به معروف دارد ولی دین انجمن این گونه است که یک گوشه بنشینند و دعا کنند تا امام زمان بیاید و همه چیز را درست میکند. یکی از دلایلی که برخیها به فرقه ها جذب میشوند همین موضوع است.
مطالعه متن کامل 👉
🌐 فاران نیوز
🆔 @faran_news
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
ما همانطوری که در امر به معروف و نهی از منکر ، حساب «ذات و خود» آدم ها را از «فعل» گناهشان جدا میکنیم و
از «فعل» شان برائت میجوییم نه از «ذات و خود» شان ،
همانطور هم در مجالس دینی و روضه باز حساب «ذات و خود» فرد را جدا از «فعل» او میدانیم .
پس «خود»ش روی سر ما جا دارد در مجلس سید الشهدا علیه السلام ؛
اما جای «فعل قبیح و گناه» او در مجلس مطهر سرور و سالار شهیدان حسین علیه السلام نیست .
پس فرد شراب خوار خودش بیاد ، ولی هیئت محل نوشیدن شراب نیست .
بدون مشروب بیاد .
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میرید خونتون رو جاری میکنید در جایی که محل بحثه؟
وقتی به حرم اهل بیت و حریم دین حمله و جسارت شد کجا بودید ؟
خجالت آوره ...
#قمه_زنی
#دفاع_از_حرم
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1