هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
تجدید دیدارها
#روابط_زناشویی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
مشورت نکردن با یکدیگر
#خانواده_سالم
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
اعتقادات دینی
#روابط_خانوادگی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی(ره):
در رقابتهای انتخابات اخلاق حاکم باشد
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
20.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 روش های ایجاد خود کنترلی در فرزندان👇
🔸قسمت بیست و یکم
🔶 روش یازدهم : افزایش معنویت در فرزندان ۱
- شیوه های افزایش معنویت:
۱_ پافشاری بر انجام خوبی ها
۲_نهادینه کردن خیر رسانی به دیگران در فرزندان
۳_ انس فرزندان با شنیدن تلاوت قرآن
🔰 حجت الاسلام محمدمسلم وافی
#تربیت #فرزندپروری #تربیت_فرزند
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
🎋امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است..
🏴فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام عاشقان و محبان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم .
مرکز فرهنگی خانواده کارکنان و اعضای وابسته فراجا
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از جرعه نور
🖼هرروز خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنیم:
🪧تقویم امروز:
📌 دوشنبه
☀️ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۲۵ ذی القعده ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 3 ژوئن 2024 میلادی
📖حدیث امروز:
🍃امیرالمومنین علیه السلام:
از خواری دنیا همان بس که جزبا رهاکردن دنیا به پاداش الهی نتوان رسید.
📗نهجالبلاغه حکمت۳۸۵
🔖مناسبت امروز:
🔸رحلت امام خمینی ره
🔹انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری
🔸روز دحوالارض
🔹حرکت امام رضا علیهالسلام از مدینه بسوی مرو
هدایت شده از جرعه نور
ترتیل صفحه ای قرآن کریم
استاد محمود خلیل الحصری
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
📖قصه های بانی مانی
💵جهت آموزش سواد مالی به کودکان
📓این کتاب ها قصه های خیلی بامزه ای دارند و خیلی دقیق پس انداز کردن پول،به دست آوردن پول،خرج کردن پول و تقسیم پول رو به کودکان آموزش میدهد.
📔مناسب ۵_۸سال
📒هرجلد ۳۲ صفحه
#معرفی_کتاب
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#آ_شرقی
#بهار_۱۴۰۳
#مناسبتی
#رحلت_امام
جهان درباره امام خمینی(ره) چه می گوید؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال منزلگه عشاق آ.شرقی
سروش ، روبیکا و ایتا
🌍 @manzelghahoshag_ashargi
ارتباط با ما 👇
🆔 @simorg110
هدایت شده از جرعه نور
032.mp3
1.93M
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#تلاوت_ترتیل_قرآن_کریم
صفحه ۳۲
#استاد_خلیل_الحصری
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
47.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪅🎊چندباری ضروری برای دست ورزی کودکان
#غنی_سازی_اوقات_فراغت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
هدایت شده از جرعه نور
2915976.mp3
2.81M
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#ترجمه_شنیداری_قرآن_کریم
صفحه ۳۲
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#آموزش_ترجمه_قرآن_کریم
صفحه ۳۲
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#آموزش_مفاهیم_قرآن_کریم
صفحه ۳۲
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
1_4209484375.mp3
19.07M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری بسیار زیبا از استاد راغب مصطفیٰ غلوش
📖سوره مباركه رحمـٰن ، آیات ۱ الیٰ ۳۳ و سوره مبارکه حـاقـة، آیات ۱ الیٰ ۲۳
🕰مدتزمان تلاوت : ۲۶:۲۸
هدایت شده از جرعه نور
🔹 درس هفدهم (بخش اول)
#سطح_متوسطه
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#نهج_البلاغه
حکمت ۳۳
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
#شرح_و_تفسیر_حکمت_۳۳
افراط و تفريط ممنوع!
امام(علیه السلام) در این سخن کوتاه و پرمعنا دعوت به اعتدال در بذل و بخشش هاى مالى مى کند و مى فرماید: «سخاوتمند باش و در این راه اسراف مکن و در زندگى حساب گر باش و سخت گیر مباش»; (کُنْ سَمْحاً وَلاَ تَکُنْ مُبَذِّراً، وَکُنْ مُقَدِّراً وَلاَ تَکُنْ مُقَتِّراً).
مى دانیم بسیارى از علماى اخلاق اسلامى، تمام فضایل اخلاقى را حد وسط در میان افراط و تفریط مى دانند. این مسئله هرچند عمومیت ندارد; ولى در مورد بسیارى از صفات از جمله فضیلت سخاوت صادق است که در میان دو صفت رذیله قرار گرفته: اسراف و تبذیر، و بخل و تقتیر.
مُبذّر از ماده «تبذیر» از ریشه «بذر» (بر وزن نذر) در اصل به معناى پاشیدن دانه است; ولى چون این واژه در مورد اموال به کار رود به کار کسانى اطلاق مى شود که اموال خود را به صورت نادرست مصرف کرده و آن را حیف و میل مى کنند. معادل آن در فارسى امروز ریخت و پاش است و تفاوت آن با اسراف این است که اسراف مصرف بى رویه و تبذیر اتلاف بى رویه است. البته این در صورتى است که این دو واژه در مقابل هم قرار گیرند; ولى هرگاه جداگانه استعمال شوند ممکن است مفهوم عامى داشته باشند.
«مُقتِّر» از ماده «تقتیر» در اصل به معناى تنگ گرفتن است و هنگامى که در مورد اموال به کار رود به معناى بخیل و خسیس بودن است. «مقدّر» از ماده تقدیر به معناى مدیریت صحیح اموال است که حد وسط در میان تبذیر و تقتیر است.
قرآن مجید درباره مبذّرین مى فرماید: «(وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ وَالْمِسْکینَ وَابْنَ السَّبیلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذیراً * إِنَّ الْمُبَذِّرینَ کانُوا إِخْوانَ الشَّیاطین); حق خویشاوندان و مستمندان و واماندگان در راه را ادا کن و تبذیر مکن، چرا که تبذیر کنندگان برادران شیطانند».(1)
در جاى دیگر درباره صفات والاى بندگان برگزیده و عباد الرحمان مى فرماید: «(وَالَّذینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتُرُوا وَکانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً); آنها کسانى هستند که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه بخل و سخت گیرى دارند و در میان این دو، حد اعتدال را رعایت مى کنند».(2)
در روایتى از امام صادق(علیه السلام) با ذکر مثال روشن و جالبى این حد اعتدال بیان شده است. راوى مى گوید: «فَأَخَذَ قَبْضَةً مِنْ حَصىً وَقَبَضَهَا بِیَدِهِ فَقَالَ هَذَا الاِْقْتَارُ الَّذِی ذَکَرَهُ اللَّهُ فِی کِتَابِهِ ثُمَّ قَبَضَ قَبْضَةً أُخْرَى فَأَرْخَى کَفَّهُ کُلَّهَا ثُمَّ قَالَ هَذَا الاِْسْرَافُ ثُمَّ أَخَذَ قَبْضَةً أُخْرَى فَأَرْخَى بَعْضَهَا وَأَمْسَکَ بَعْضَهَا وَقَالَ هَذَا الْقَوَامُ; امام مشتى از سنگریزه برداشت و محکم در دست خود گرفت سپس فرمود: بخل و اقتار که خداوند فرموده همین است. آن گاه مشت دیگرى بر داشت و چنان دست خود را گشود که همه آن روى زمین ریخت و فرمود این اسراف است آن گاه مشت دیگرى برداشت و آن را به طورى گشود که مقدارى در کف دست باقى ماند و مقدارى از لابه لاى انگشتان فرو ریخت و فرمود این همان قوام است (که در قرآن مجید آمده است)».(3)
در شأن نزول آیه 29 سوره «اسراء» نیز آمده است که شخص سائلى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) تقاضاى پیراهن کرد. پیامبر پیراهن خود را به او بخشید و همین امر سبب شد که آن روز نتواند براى نماز به مسجد برود. این جریان سبب شد که زبان منافقان باز گردد و بگویند محمد خواب مانده یا مشغول لهو و سرگرمى شده و نمازش را به فراموشى سپرده است. (ولى هنگامى که از جریان کار باخبر شدند شرمنده گشتند) آیه فوق نازل شد و به پیامبر چنین دستور داد: «(وَ لا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِکَ وَلا تَبْسُطْها کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً); دست خود را بر گردن خویش زنجیر مکن (و انفاق و بخشش را ترک منما) و بیش از حد (نیز) دست خود را مگشاى که خانه نشین شوى و مورد سرزنش قرارگیرى و از کار خود فرو مانى».
در اینجا این سؤال پیش مى آید که تاکید در میانه روى در انفاق چگونه با ایثار (مقدم داشتن دیگران بر خویشتن) که در حالات بسیارى از پیشوایان آمده سازگار است مثل آنچه در شأن نزول سوره «دهر» و داستان مسکین و یتیم و اسیر آمده و به دنبال آن آیه شریفه (وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَیَتِیماً وَأَسِیراً) نازل شد.
پاسخ این سؤال روشن است، مسئله اعتدال حکمى عام است و ایثار حکمى خاص که مربوط به موارد معینى است. به عبارت دیگر: اصل بر اعتدال در مسئله انفاق و ایثار یک استثناست. به علاوه، دستور به ایثار مربوط به جایى است که بخشش فراوان، نابسامانى فوق العاده اى در زندگى انسان ایجاد نکند و «ملوم» و «محسور» نگردد در غیر این صورت باید از دستور اعتدال پیروى کرد.
شرح : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی )