هدایت شده از جرعه نور
#اختلاط_زن_و_مرد
🔴 اختلاط #زن 🧕 و #مرد 🧔 #نامحرم مکروه ⚠️ است، مگر برای افراد از کار افتاده.
و اگر اختلاط مفسدهای داشته باشد حرام 📛 است.
📚 منبع: کتاب "احکام خانواده، صفحه ۱۱۱"
#مفسده
🌷صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🌷
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#احکام_زندگی
هدایت شده از جرعه نور
#سقط_جنین
‼️ سقط جنین جایز نیست و موجب #دیه است و کسی که به سقط جنین پرداخته باید دیه 💰 آن را بپردازد. مثل اینکه مادر کاری کند یا چیزی بخورد که بچه #سقط شود یا دکتر 👨⚕ #آمپول تزریق کند یا #کورتاژ نماید و اگر بعد از دمیدن #روح بوده و عمدی باشد 😔، دو #کفاره دارد هم گرفتن ۶۰ روز روزه و هم اطعام ۶۰ مسکین.
‼️ سقط جنین پس از انعقاد #نطفه در هر ماهی که باشد جایز نیست.
📚 منبع: کتاب "احکام خانواده، صفحه ۹۶"
#جنین
🌷صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🌷
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#احکام_زندگی
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#نهج_البلاغه
حکمت۱۱۹
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
#شرح_و_تفسیر_حکمت۱۱۹
دنيا مار خوش خط و خال!
امام(عليه السلام) در اين گفتار پربار خود تشبيه ديگرى براى دنياى فريبنده بيان كرده و به همگان هشدار داده است، مى فرمايد: «دنيا مانند مار (خوش و خط و خال) است كه به هنگام لمس كردن نرم به نظر مى رسد در حالى كه سم كشنده در درون آن است (به همين دليل) مغرورِ نادان به سوى آن مى رود و خردمند عاقل از آن حذر مى كند»; (مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِي جَوْفِهَا، يَهْوِي إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَيَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ).
طبيعت دنيا داراى اين دو ويژگى ظاهرى فريبنده و باطنى خطرناك است; كاخ ها، زر و زيورها، لباس ها، غذاهاى رنگارنگ و عيش و نوش ها مظاهر جذاب دنياست; ولى در درون، غفلت، بى خبرى از خدا آلوده شدن به انواع گناهان را براى به دست آوردن يا حفظ آن با خود دارد. روى اين جهت امام(عليه السلام) در عبارات مختلفش با ذكر مثال هاى متعدد تناقض اين ظاهر و باطن را آشكار ساخته و هشدار داده است.
در ذيل نامه 68 كه امام(عليه السلام) پيش از دوران خلافت ظاهرى اش به سلمان فارسى(قدس سره) نگاشته، همين مثل را با كمى تفاوت بيان فرموده است. ما تشبيهاتى براى دنيا از آيات قرآن و روايات اسلامى جمع آورى كرديم كه به هجده تشبيه بالغ مى شد و نشان داديم كه چگونه خداى متعال در قرآن و سپس پيشوايان معصوم در احاديث خود براى بيدار كردن غافلانِ بى خبر، از مثال هاى حسى مختلف بهره گرفته اند. تعدد و تكثر اين امثله به خوبى نشان مى دهد كه تا چه اندازه اين مسئله داراى اهميت است.
در مثال مورد نظر تضاد ظاهر و باطن دنيا با تمثيل به مار نشان داده شده كه به هنگام لمس آن بسيار نرم و ملايم به نظر مى رسد و انسانِ بى خبر از لمس آن لذت مى برد در حالى كه اگر يك لحظه غافل شود سم «ناقع» (سم قاتل و جان گدازى) كه در درون اين حيوان خطرناك است از طريق نيش آن به بدن انسان منتقل مى شود. سوزش فوق العاده توأم با پيچ و تاب تا آنجا كه مار گزيده به صورت يك مثل در بيتابى درآمده است و سپس از كار افتادن تدريجى دستگاه هاى اصلى بدن و شتاب به سوى مرگ.
تعبير به «غِرِّ جاهل» (غِر به معناى انسان خام بى تجربه كه زود فريب مى خورد) اشاره به انسان هاى نادان و نا آگاهى است كه تنها چشم به ظواهر فريبنده دنيا مى دوزند و از آنچه در باطن دارد و تاريخ پيشينيان آن را به خوبى مجسم ساخته بى خبر مى مانند; ولى عاقلان باتجربه و آگاه كه سرنوشت دنياپرستان را در آيينه تاريخ مشاهده كرده اند خود را از آن برحذر مى دارند. به همين دليل حب دنيا (دنياپرستى) سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است. افراد دنياپرست چنان اسير آن مى شوند كه نه خدا را بنده اند و نه فرمان عقل را مى برند، نه حق الناس مى شناسند و نه وجدان بيدار و آگاهى دارند و گاه با صراحت مى گويند: براى رسيدن به اهداف دنيوى هر كار براى ما مجاز است.
در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «أُتْرکُوا الدُّنْیا لاِهْلِها فَإنَّهُ مَنْ أخَذَ مِنْها فَوْقَ ما یَکْفیهِ أخَذَ مِنْ حَتْفِهِ وَهُوَ لا یَشْعُرُ; دنیا را به اهل آن واگذارید، زیرا کسى که بیش از نیاز خود از آن برگیرد در واقع مرگ خود را از آنجا که نمى داند تسریع کرده است».(1)
در حدیث دیگرى از آن حضرت مى خوانیم: «ما أحَدٌ مِنَ الاْوَّلینَ وَ الاْخِرینَ إلاّ وَ هُوَ یَتَمَنّى یَوْمَ الْقِیامَةِ إنَّهُ لَمْ یُعْطَ مِنَ الدُّنْیا إلاّ قُوتاً: هیچ کس از اولین و آخرین نیست مگر این که روز قیامت آرزو مى کند که اى کاش جز به اندازه نیاز از دنیا به او داده نشده بود».(2)
بى شک تمام آنچه گفته شد درباره دنیاى دنیاپرستانى است که هدفى جز لذت و عیش و نوش ندارند و دنیا براى آنها غایة الآمال است; ولى هرگاه از امکانات دنیا براى وصول به سعادت اخروى استفاده شود، دنیاى ممدوح و محبوب و به تعبیر روایت امام سجاد(علیه السلام) «دنیاى بلاغ» (دنیایى که انسان را به هدف مى رساند) محسوب مى شود.
در حدیثى مى خوانیم: شخصى خدمت امام صادق(علیه السلام) عرض کرد: به خدا ما دنیا را دوست داریم و علاقه مندیم به ما داده شود. امام(علیه السلام) به او فرمود: دنیا را دوست دارى؟ مى خواهى با آن چه کنى؟ عرض کرد: زندگى خودم و خانواده ام را تأمین کنم، با آن صله رحم به جا آورم، در راه خدا صدقه دهم و حج و عمره به جا آورم. امام(علیه السلام) فرمود: «لَیْسَ هذا طَلَبُ الدُّنْیا هذا طَلَبُ الاْخِرَةِ; این طلب دنیا نیست بلکه طلب آخرت است»،
#منبع : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی )
هدایت شده از جرعه نور
سلام امام زمانم✋🌸
قد کشیدهایم به اعتبار تشعشع مهربان تو
زندهایم به برکت حیات بخش تو
دلخوشیم به یمن نگاه امیدبخش تو
همچون گلهاے آفتابگردان،
روی دلهاے منتظر و بیقرار ما؛
به هر سویی که یاد و نام توست میچرخد...
نگاه تو سوے غزه هست، نگاهِ ما هم
ما با تو زندهایم...
🌷أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌷
هدایت شده از جرعه نور
4.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از جرعه نور
@Akhbarefori4_6034861515432007737.mp3
زمان:
حجم:
17.33M
♦️فصل چهارم؛ به وقت ایران، جلسه نهم،بخش اول
🔹مروری بر روند تاریخ از سقیفه و ولایت یهود؛ تا ظهور قوم سلمان، گردش پیچ تاریخی و تحقق وعدهی الهی![2:10]
🔹پیشگویی قرآن در عصر ما؛ ملتهایی (چون ایران و یمن)، استخوان شکنان سلطه یهود و صحنهپردازان آینده خواهند شد.[5:00]
🔹قم، قلب تپنده قیام نهایی؛ و نقطه تحقق "استبدال" و "استخلاف" قرآنی![13:30]
🔹تبیین ولایت اهلبیت علیهمالسلام در تقابل با ولایت یهود و نصارا، از منظر قرآن و برحذر داشتن از روابط عاطفی با کفار.[20:30]
🔹از پهلوی تا پادوهای امروزی؛ روایت تلخ جایگاه نوکری و ابزاری مسلمانان، از نگاه یهود و نصارا![29:00]
🔹مدت زمان: ۳۹:۲۷
#به_وقت_شام #به_وقت_تفکر
هدایت شده از جرعه نور
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو چیز باعث میشه که انسان به صورت جهشی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه متصل بشه...
🎙استاد #عالی
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَ