هدایت شده از جرعه نور
صفحه 1153007158_128kb.mp3
زمان:
حجم:
2.99M
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#ترجمه_شنیداری_قرآن_کریم
صفحه ۱۱۵
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#ترجمه_قرآن_کریم
صفحه ۱۱۵
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#مفاهیم_قرآن_کریم
صفحه ۱۱۵
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
تلاوت استاد مصطفی اسماعیل _ نازعات، انفطار، قریشنازعات انفطار قریش.فلسطین،مسجدالاقصی۱۹۶۰ (Trimmed).mp3
زمان:
حجم:
19.16M
#تلاوت_صوتی
🎙تلاوتی زیبا از أکبـرالقُـرّاء، استاد مـصـطـفـیٰ اسـمـاعـیـل
📖 سُـور مبارکه نازعات ، انفطار و قریش
🗓اجرا شده در فلسطین، مسجدالاقصیٰ _ سال ۱۹۶۰ میلادی
⏰مدتزمان تلاوت: ۲۶:۳۶
🎧بشنوید و لذّت ببرید...👌🏻
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
هدایت شده از جرعه نور
تلاوت استاد شعبان صیّادشعبان صیاد - مریم (Trimmed).mp3
زمان:
حجم:
18.65M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری از استاد شعبان عبدالعزیز صیّاد
📖 #سوره_مبارکه_مـریـم ، آیات ۷ الیٰ ۳۶
🕌اجرا شده در مصر، استان قلیوبیه، شهر طوخ، روستای کفرالعمار _ سال ۱۹۷۶ میلادی
⏰مدتزمان تلاوت : ۲۵:۵۰
هدایت شده از جرعه نور
5.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به دو نفر زیاد محبت کن،
تا هیچ وقت فقیر و درمونده نشی!
{وَ اْحرِصْ في الدنيا على الاِثنين}
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
هدایت شده از جرعه نور
#شوخی
#شوخی در احکام به سه بخش تقسیم میشود:
🔴 شوخی حرام: شوخی ایذایی ❤️🩹 ( شوخی که باعث اذیت دیگر مؤمنان میشود) و شوخی با نامحرمان👨🏻 در صورت مفسده، حرام است.
🟢 شوخی مستحب: شوخی کردن در صورت عدم آلودگی به سخن زشت ⚠️، مستحب است.
🟠 شوخی مکروه: شوخی زیاد مکروه است؛
شوخی در #مسجد 🕌 و در #تشییع_جنازه مکروه است.
📚منبع: کتاب "احکام چهارگانه، صفحه ۸۴"
#نامحرم
🌷صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🌷
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#احکام_زندگی
هدایت شده از جرعه نور
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾...
#نهج_البلاغه
حکمت ۱۱۵
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
هدایت شده از جرعه نور
#شرح_و_تفسیر_حکمت۱۱۵
امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به سه نكته مهم در پاسخ سؤالى كه كسى از آن حضرت پرسيد حال شما اى اميرمؤمنان چگونه است؟ اشاره كرده، مى فرمايد: «چگونه خواهد بود حال كسى كه با بقاى خود فانى مى شود و با سلامت خود بيمار مى گردد و در حالى (و در جايى) كه خود را در امان مى بيند مرگش فرا مى رسد»; (وَقِيلَ لَهُ(عليه السلام) كَيْفَ نَجِدُكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقال(عليه السلام): كَيْفَ يَكُونُ حَالُ مَنْ يَفْنَى بِبَقَائِهِ، وَيَسْقَمُ بِصِحَّتِهِ وَ يُؤْتَى مِنْ مَأْمَنِهِ).
دليل اينكه چگونه انسان با بقائش فانى مى شود روشن است، زيرا عمر انسان هر قدر طولانى باشد بالاخره محدود است و هر ساعتى كه از عمر او مى گذرد يك گام به پايان عمر و فنا نزديك تر مى شود درست مانند سرمايه دارى كه هر روز مبلغى از سرمايه خود را هزينه مى كند بى آنكه درآمدى به جاى آن داشته باشد كه درباره او مى توان گفت با استفاده از سرمايه اش، مفلس و تنگدست خواهد شد.
اما اين كه انسان چگونه به سبب سلامتش بيمار مى شود از اين نظر است كه سلامتى انسان به سبب كار كردن منظم تمام دستگاه هاى بدن است; ولى همين كار كردن منظم آن را تدريجاً فرسوده مى كند و انواع اختلالات روى مى دهد و سرانجام از كار باز مى ايستد.
راز اينكه چگونه انسان از محل امنش آسيب مى پذيرد آن است كه عوامل آسيب پذيرى در درون وجود خود انسان پنهان است. ناگهان با اختلالى كه در يكى از رگ هاى قلب يا مغز رخ مى دهد سكته قلبى يا مغزى به او عارض مى شود و او را نيمه جان مى سازد و يا به جهان ديگر مى فرستد. قرآن مجيد در آيات مختلف به اين نكات اشاره كرده، در يك جا مى فرمايد: (أيْنَما تَكُونُوا يُدْرِكَكُمُ الْمَوْتَ وَلَوْ كُنْتُمْ فى بُرُوج مُشَيَّدَة); هر جا باشيد مرگ به سراغ شما مى آيد هرچند در دژهاى محكم باشيد». (1)
در جاى دیگر مى فرماید: (وَالْعَصْرِ * إنَّ الاْنْسانَ لَفِى خُسْر); قسم به عصر که انسان (پیوسته) در حال خسران و زیان کردن است».(2)
در همین کلمات قصار، حکمت 74، آمده بود که «نَفْسُ الْمَرْءِ خَطاهُ إلى أجَلِهِ; نفس هاى انسان گام هاى او به سوى مرگ است (هر نفسى که مى کشد یک گام به مرگ نزدیک تر مى شود.)
احتمال دیگر در تفسیر جمله هاى حکیمانه بالا هست که انسان به هنگام بقا و سلامتى جسم، چه بسا از خطرات غافل مى شود و این بقا و سلامتى او را به فنا و بیمارى مى کشاند، چرا که عامل بسیارى از این حوادث ناگوار، غفلت به هنگام توانایى و تندرستى است.
همچنین انسان در محل امن خود غالباً احتیاط را از دست مى دهد و گاه همان محل امن تبدیل به محل خطر بزرگى مى شود و یا این که انسان به افرادى کاملاً اطمینان مى کند و همه چیز خود را به دست آن ها مى سپارد، ناگهان از همان ها ضربه مى خورد; ولى تفسیر اول مناسب تر است.
#منبع : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی )