15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تجربهی نزدیک به مرگِ #امام_خامنه_ای
✍ این حرفا بخصوص از زبان رهبرت که باشه قیمت نداره...
#مرگ #معرفت
🚨 #دایی_رضا
لطفا بزن روی لینک زیر
👇🏻👇🏻🌸🌸🌸🌸🌸👇🏻👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/878706709C93902231a1
20.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️کیفیت پایین قسمت اول از مجموعه مستند «طریق سعادت»♦️
🕜مدت: 32 دقیقه
💾حجم: 20 مگ
📽کانال مستند «طریق سعادت»
http://t.me/Tariqe_saadat
@nedayefetrat110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | مسیر انحرافی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتیشان ضعیف بود، پایههای معرفتیشان محکم نبود -حالا به هر دلیلی محکم نبود- اینها جذب گروههای التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلامطلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هممیهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حملهی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروههای ناسالم شدند و به این راهها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همهی اینها همان عدم استقرار فکری بود.» ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
📥 farsi.khamenei.ir/video-content?id=45873
هدایت شده از سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم)
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️چگونه از سرمایه جوانی بهرهبرداری کنیم؟
#جوان تماشایی
«پیغمبر اکرم از جوانی از صحابه خودشان خوششان آمد و برای او دعایی کردند و فرمودند: «اللّهمّ امتعه بشبابه»؛ یعنی پروردگارا! او را از جوانىِ خود متمتع کن، بهرهمند کن. معلوم میشود همه جوانان از جوانىِ خود بهرهمند نمیشوند که پیغمبر برای این جوان چنین دعایی را کرد. تمتع از جوانی، بهرهمندی از جوانی به چه معناست؟ خطاست اگر خیال کنیم بهرهمندی از جوانی به معنای لذت بردن از شهوات مادی جوانی است...»
۱۳۹۰/۷/۲۴-رهبر انقلاب
بسیار #دیدنی
#جوان #نوجوان
💐مرکز مشاوره حوزه های علمیه💐
@MMHOZEHH
هدایت شده از رسم وفا
حیات طیبه.mp3
1.25M
🎙#حیات_طیبه در گرو دو امر است:
اول: #عمل_صالح
دوم: #ایمان و #یقین
رسیدن به حیات طیبه مسیری اختیاری و قابل وصول برای همگان است.
#استاد_وزیری_فرد
💐💐💐💐💐💐
@rasmevafa
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」#استادفروغی سلمهالله
❤️ حُدّاث الحسین
✨امام صادق(ع) در بیاناتی نورانی، از گروه خاصی نام برده اند به نام «حُدّاث الحسین»؛ به معنای هم سُخنان و هم نشینان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در بطن عرش خداوند گرد حضرت حلقه زده اند و مات و واله و شیدای جمال ربوبی و توحیدی حضرت سیدالشهداء علیه السلام هستند.
🍃اینان همان دوستان و محبین حضرت هستند که در طول تاریخ در عشق امام حسین علیه السلام سوخته اند.
◾️همانها که در مجلس اباعبدالله حاضر شده و احسان کرده اند و در دنیا به عشق سیدالشهداء خودشان را از گناه حفظ کردند.
🔹یکی از درهای بهشت باب الحسین است که بسیاری از مومنین از آنجا وارد بهشت می شوند.
💐حوریان بهشتی، بسیار مشتاق دیدار حداث الحسین هستند ولی آنها آنچنان محو جمال امام حسین علیه السلام شده اند که به بهشت و حوریان بهشتی و قاصدان آنها اصلا توجهی نمی کنند.
برای اینکه در همین دنیا مست جمال امام حسین شده اند.
قیامت ظهور باطن همین دنیاست.
🌴در روایت آمده هر شب جمعه همه انبیاء الهی از خداوند متعال اجازه گرفته و به زیارت امام حسین علیه السلام می روند.
🔅والله یزوره فی کل لیلة الجمعة
هر شب جمعه خدای متعال خودش امام حسین را زیارت می کند.
عقل ناقص بشری، نمی تواند این روایت را معنا کند.
💠شاید معنایش این باشد که خداوند میفرماید شب جمعه، شب رحمت و مغفرت است، ای بنده ام! اگر با من خدا کاری داری و حاجتی داری، از باب الحسین وارد شو.
(هر شب جمعه در کربلا، اسماء الهی برای اهلش تجلی می کند)
◦◦◉✿ #فروغ_توحید ✿◉◦◦
🔆 @forooghetohid
هدایت شده از معرفی اولیاء الهی و اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات و جلسات تربیتی تبریز و منطقه آذربایجان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻صحبت ها و توصیه حاج اکبر ترک ، به جوانان و نقل حکایتی در مورد عنایت امام رضا ع به ایشان...
نکته :
صحبت ها به زبان فارسی می باشد.
@azerbaijantabriz12
هدایت شده از الهادی
#علم_اخلاق #طلبگی
💠 لزوم تفقه اخلاق
🔻 يک بخشي که در فصل هاي گذشته در حوزه ها گاهي کم به آن پرداخته شده، معارف اخلاقي بوده است.
🔸 جناب شيخ طوسي يک کتاب در اصول مي نويسند، تا الان به ده ها جلد کتاب اصولي مي رسد، چرا؟ بخاطر اينکه به علم اصول پرداخته شده است و روبه رشد بوده.
🔹 اما خيلي از علوم در حوزه ها با اينکه لازمه تفقه است خيلي پرداخته نشده است و بايد در فصل هاي آينده نگاه ها را به حسب نيازي که پيدا شده وسیعتر کرد و فهم و سعي و تلاش مان را بيشتر کنيم.
🔸 خيلی از کتاب های معارفی که ۳۰۰ سال پيش نوشته شده، جداي از اينکه کار نشده و آن کتب به ده ها جلد تبديل نشده، همان هايي هم که نوشته شده الان اطلاعات و مطالبشان نيست، و يک بخش از آن معارف، معارف اخلاقي، تهذيب نفس و آداب است.
🔹 من اگر نشناسم خودم را، نشناسم نفس را، نشناسم آفاتي که از بيرون و درون گاهي مرا احاطه مي کند، چگونه خودم را تهذيب کنم؟ چگونه اخلاقم را به اعتدال بکشانم؟
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
هدایت شده از نجباء | Nujaba
📸 صحنهای تکاندهنده از خلوت فرزندان شهید با تابوت پدر
🌷 پیکر «جواد اللهکرمی» شهید مدافع حرم و مستشار ایرانی مقاومت اسلامی نُجَباء، پس از گذشت چهار سال شناسایی شده و به دامان خانواده و همرزمانش بازگشته است.
➖ مراسم تشییع این فرمانده مجاهد، چهارشنبه ۲۸ خردادماه مقارن سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیهالسلام) در تهران برگزار میشود.
کانال رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء:
http://eitaa.com/alnujaba
هدایت شده از آیت الله صفایی بوشهری
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ |عاقبت تخریب کنندهی شخصیت دیگران، کوره پزخانهی آتش جهنم است!
✓ سروش:
sapp.ir/meeraj_ir
✓ ایتا:
eitaa.com/meeraj_ir
✓ گپ:
Gap.im/meeraj_ir
✓ آپارات:
aparat.com/meeraj_ir
🔶 عبادت به جز خلوت و انس نیست
بالاترین نگاهی که میتوان به امام معصوم(ع) داشت، این است که ایشان را به عنوان عبد کامل ببینیم. امام(ع) دوست دارد ما او را عبد ببینیم؛ فرمود «بِنَا عُبِدَ اَللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اَللَّهُ وَ بِنَا وُحِّدَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى» (امام باقر-ع- الکافي، جلد۱، صفحه۱۴۵)، «بنا» یعنی به عبادت ما؛ یعنی به بندگی ما خدا عبادت میشود و شناخته میشود ... نوع مؤمنین خدا را به انگیزههای شهوی میخواهند؛ هم خدا را میخواهند، هم خرما را؛ بعضی برای قدرت میخواهند، بعضی شهرت، بعضی برای علم، بعضی برای مکاشفات روحانی؛ اما معصوم(ع) میفرماید: «وَ لَكِنِّي أَعْبُدُهُ حُبّاً لَهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَتِلْكَ عِبَادَةُ اَلْكِرَامِ» (تفسير الصافي، جلد۳، صفحه۳۵۳) من خدا را دوست دارم، چون خدا دوستداشتنی است؛ حاضرم خودم را فدایش کنم.
اگر انسان به این نگاه برسد که امام عبد است، پس من هم باید عبد باشم؛ هیچ چیز دیگری برایش مهم نیست؛ ثروت برایش مهم نیست، داد داد، نداد نداد؛ عمر داد، داد؛ نداد، نداد ... اگر عرصهی {امتحان} پیش بیاد، چقدر حاضریم آبرو بدهیم؟ من به خودم که نگاه میکنم میبینم توان اینکه آبرو خرج کنم، ندارم! در این امتحانات است که حقیقت انسان بروز پیدا میکند تا بفهمد خواستنهایش صاف نیست.
فرق بین معصوم و غیر معصوم در عبودیت، این است که معصوم(ع) خلوت با خدا را انتخاب میکند. یعنی به خلوت با خدا اصالت میدهد؛ و به قدر ضرورت به اشتغالات میپردازد. در حالیکه ما اول به اشتغالات میپردازیم و به قدر ضرورت به عبادت و خلوت مشغول میشویم.
این عبارت مشهور که گفته میشود «عبادت به جز خدمت خلق نیست» {ساختهی ماست}؛ ولی اهلبیت(ع) میفرمایند که عبادت به جز انس با خدا نیست. به همین خاطر اهلبیت نوعا به قدر ضرورت به عرصههای اجتماعی ورود پیدا میکردند؛ و فرمودند: «إِلَهِي أَمَرْتَ بِالرُّجُوعِ إِلَى اَلْآثَارِ» (امام حسین-ع- در دعای عرفه) چون امر کردی میروم، وإلا نمیخواهم خلوتم را بر هم بزنم. خلوت اهلبیت(ع) با خداوند متعال، خلوت بدون حجاب است: « خَلَقَكُمُ اَللَّهُ أَنْوَاراً فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِينَ» (امام هادی-ع- در زیارت جامعه کبیرة)؛ با این حال شوقِ امتثال امر که از جانب خداوند متعال میرسد را به این خلوت ترجیح میدهند.
در عرصه عمل نیز فرق ما و اهلبیت(ع) این است که ایشان خودشان را ارزانی دیگران میکنند «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» (سوره شعراء،آیه۳) نزدیک است که خودت را فدا کنی! بیش از این لازم نیست... ولی ما میخواهیم همه را فدای خودمان بکنیم. ما وقتی در عرصه عمل ورود میکنیم، معمولا با افرادی انس پیدا میکنیم که احترام بیشتری به ما میگذارند.
بنابراین دو فرق ریشهای ما با اهلبیت(ع)، یکی این است که ایشان به مجالس و اجتماعات میروند به قدر ضرورت؛ ولی ما این مجالس را ترک نمیکنیم مگر به ضرورت! فرق بعدی هم این است که ایشان در عرصههای اجتماعی میروند تا {خدمت واقعی} خودشان را عرضه کنند، ولی ما میرویم تا همه به ما خدمت کنند!
لذا اگر کسی به دنبال بندگی هست، باید ببیند چقدر به دنبال انس و خلوت با خداست، و چقدر به دنبال اشتغالات و خدمت در جلوت است. البته خدمت کردن بهتر از خدمت نکردن است؛ ولی هدف از خلقت خدمت کردن نیست، بلکه انس و خلوت است. در خدمت کردن هم دقت کنیم که ما خادم باشیم، نه دیگران به ما خدمت کنند. ملاکش هم این است که ببینم چقدر بذل و بخشش میکنیم، و چقدر جذب{جمع} میکنیم. و این میسر نمیشود مگر به شناخت نفس؛ اینکه در عیوب دیگران به دنبال عیب خودمان باشیم. مثلا اگر شخص متکبری را میبینیم –مثلا ترامپ- ببنیم چه زوایایی از تکبر او را در خودمان سراغ داریم...
📂 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادتپرور(ره)
📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی»