eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث شماره 3⃣0⃣1⃣ امام باقر عليه السلام فرمودند:👇🏻👇🏻 💠كسى كه قرآن را ايستاده در نمازش ‍ بخواند، خداوند در مقابل هر حرفى صد حسنه براى او مى نويسد و كسى كه نشسته در نماز قرآن بخواند، خداوند در مقابل هر حرفى پنجاه حسنه براى او مى نويسد و كسى كه در غير نماز آن را بخواند، در مقابل هر حرفى ده حسنه براى او نوشته مى شود. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ _________________ @marefatemahdavi 💠💠💠💠
🔘🔘🔘 ⚠️ ⏪قسمت 1⃣ از 3⃣ 📄مقدمه: 🔹خداوند متعال، انبيای الهی و بعد از آنان، امامان را به عنوان حجت، راهنما و دعوت کنندگانِ مردم به سوی حق تعالی، فرستاده ‌است؛ ❌اما همواره گروهی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسير توحيد منحرف شده، به دام شيادان و منحرفان افتاده‌اند. 👈در دوران ائمه (عليهم السلام) هم بحث بدعت‌ها و خرافات، دامنگير مسلمانان بود و اهل بيت (عليهم السلام) هم همواره بر اساس قرآن و سنت پيامبر اکرم (صلی الله و عليه و آله و سلم)، با اين بدعت‌ها مبارزه و روشن گری می‌کردند. 🔸در عصر حاضر هم با توجه به خلاء‌های معنوی و نيازِ مردم به معنويت و مهدويت، عده‌ای به جای اينكه مردم را به سوی خدا دعوت كنند، به سوی اشخاص سوق می‎دهند؛ يا با دادن دستوراتی كه بر خلاف تعاليم اسلام و شرع است، آنان را به سوی اموری دعوت می‌كنند که انسان‌ها را از اخلاق، خرد و خردورزی جدا می‌سازد. ⁉️بدعت چيست؟ 📚بدعت در لغت، به معنای عمل بی سابقه و نو است و در اصطلاح، هر نوع تصرف در دين را گويند؛ به عبارت ديگر بدعت يعنی: دستورات دينی را با توجه به شرايط خود كم و يا زياد کردن و در نهايت اين دخل و تصرف را جزو دين معرفی کردن و به خدا و پيامبر (عليهم السلام) و اهل بيت (عليهم السلام) نسبت دادن؛ يعنی چيزی را كه ريشه در شريعت و دين ندارد، به دين اضافه شود. چنين عملی در شريعت نبوی ممنوع و بدعت گذار هم ملعون شمرده شده ‌است، چنانكه پيامبر اسلام (عليهم السلام) می‌فرمايد: «هر كس بدعتی گذارد و يا به بدعت گذار امكاناتی بدهد، به لعنت خدا و ملائكه و تمام مردم گرفتار می‌گردد».[1] 🔹ادامه دارد ... 📝پی‌نوشت‌ها: [1]. وسائل الشيعه، حر عاملی، ج29، ص28؛ سنن ابی داوود، ج2، ص 375. 🖇پدیدآورنده: استادمحمدرضا نصوری 📡مرکز مجازی مهدویت 🔘🔺🔘🔺🔘 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت هفتاد و هفتم (از فایل شماره 12) 🌀..خدا به ابراهیم دستور بازسازی کعبه را داده بود. پس از ظهور امام زمان (عج) هم دوباره بازسازی داریم، بازسازی مسجد الحرام.🕌 روایاتی که می گوید مسجدالحرام را امام زمان خراب می کند، نه اینکه خراب.. بحث بازسازی است، چون در زمان خلفاء مکانش یک مقدار تغییر کرد. 📚تخریب برخی از مساجد را هم که در روایات داریم بحث آن مساجدی هست که برای غیر خدا ساخته شده❌، مساجدی که برای چشم تو هم چشمی و.. ساخته شده! یعنی حضرت مهدی دارد ادامه کار حضرت ابراهیم را انجام می دهد، پیغمبر (ص) ما هم همین کار را کرده بود، در بحث مسجد ضِرار و تخریب اماکن غیر خدایی. 🕋حضرت ابراهیم برای ساخت خانه ی خدا نیاز به همکار داشت و خدا اسماعیل را برایش فرستاد. قطعا حضرت مهدی هم برای ساخت و ساز در جهان پس از ظهور نیاز به یار دارد. ⁉️یارانش چه کسانی هستند؟ ان شاءالله من و شما! 👈حضرت برای عدالت و رفاه و .. که در سطح جهان قرار است برقرار بکند، برای تک تک آنها نیاز به یار دارد، ساخت و ساز نیاز به مهندسان و کارگران خوب، عدالت قضائی نیاز به قاضیان⚖ و وکیلان خوب .. اینها چطور ایجاد می شود؟ از طریق من و شما. ⚠️ما باید یار حضرت باشیم، پس حرکت کنیم به آن سمت. 🔹بعد قضیه آزمایش حضرت ابراهیم پیش آمد. خدا می خواست ابراهیمی که خلیل الله بود، نبی الله بود رسول الله بود را امام کند، مقامی بالاتر. 🔰حضرت ابراهیم در خواب دید که دارد بچه اش حضرت اسماعیل را قربانی می کند. «نَوم الانبیاء... الوحی» خواب انبیاء مثل یک وحی هست مثل خواب من و شما نیست😴 که ممکن است شیطانی باشد. پس حواستان جمع باشد بعضی ها می آیند سوء استفاده می کنند که خواب حجت شرعی است مثال انبیاء را می زنند، این مثال و این توجیه غلط است❌ چون انبیاء خوابشان مثل وحی است، نه مثل خواب من و شما؟ پس این را در بحث خواب خوب دقت بکنید. 👤خواب دید باید فرزندش را سر ببرد، قضیه را با فرزندش در میان گذاشت و آن قضایایی که همه می دانید.. ⚠️اما نکته مهمی که اینجا بود بحث این است که وقتی حضرت ابراهیم می خواست سر ببرد و سر بریده نشد، خدا گفت این گوسفند🐑 را قربانی کن و اسماعیل را «فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیم» ما آن ذبح عظیم را فدای اسماعیل می کنیم یا اسماعیل مقدمه ای هست برای آن ذبح عظیم، ما از اسماعیل گذشتیم برای ذبح عظیم. ⁉️منظور از ذبح عظیم چیست؟👇 💭اگر بگوییم ذبح عظیم آن گوسفند هست توهین به حضرت اسماعیل هست، که تو داری حضرت اسماعیل را در مقابل گوسفند کوچک فرض می کنی. طبق روایات 📚مراد همان قضیه کربلاست که خدا به حضرت ابراهیم گفت تو از فرزند خودت بگذر، نیاز به قربانی او نیست چرا که حضرت حسین (ع) قرار است جوان خودش (علی اکبر (ع)) را در کربلا قربانی بکند و یا طبق بعضی روایات منظور خود امام حسین است که لب تشنه کنار فرات...!😔 🔸برای رسیدن به مقام امامت، خدا چنین آزمایش سنگینی برای حضرت ابراهیم قرار داد و حضرت ابراهیم هم موفق بیرون آمد. قطعا بدانید برای رسیدن به یاری امام هم خدا آزمایشات سنگین از من و شما می کند حواسمان جمع باشد. 🖇 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 77 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕مریض درد هجرانـم، بکوش از بهر درمانم، تو را هر لحظه میخـوانم، پریشانم ... بیا مهدی (عج) ...✨ #التــماس_دعـــا 💐 @marefatemahdavi
#السلام‌علیک‌یا‌صاحب‌الزمان 🌷نسل ما نسل ظهور است اگر ما خواهيم 🌷اين زمان فصل حضور است اگر ما خواهيم 🌷گر که آماده شود لشکر حق او آيد 🌷زين گذر وقت عبور است اگر ما خواهيم @marefatemahdavi
حدیث شماره 4⃣0⃣1⃣ امام باقر عليه السلام فرمودند👇🏻 ⬅️حافظ قرآن و عمل كننده به آن همنشين فرشتگان بزرگوار وحى است كه پاكيزه از گناه مى باشند. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ __________________ @marefatemahdavi 💠💠💠💠
🔘🔘🔘 ⚠️ ⏪قسمت 2⃣ از 3⃣ 💢خاستگاه‌های بدعت 🔹هر چند اين عمل تحريم شده ‌است، ولی باز کم نيستند کسانی که بدعت گذاری می‌کنند و جمع کثيری را به انحراف می‌کشانند. پرسش اين است که چرا اين افراد با دين مردم بازی می‌کنند و جامعه را به انحراف می‌کشانند؟ 👈1. عدم نگاه جامع به دين 🔸در جامعه‌ای كه مردم به دين توجه دارند بايد مطالب دينی را با معرفت و بصيرت لازم و بر اساس مبناهای عقلی و نظری بيان كرد و دين را، نه در بخشی از زندگی افراد، بلکه در تمام شئونات زندگی آنان لحاظ کرد. مسائل دينی بايد در تمام مراحل زندگی كاربردی باشد و انسان بفهمد كه دين در تمام امور برای او برنامه دارد. دين بايد با محوريت قرآن و عترت، روح حاكم بر جامعه و زندگی باشد، نه بخشی از جامعه و زندگی. 👈2. عدم تبيين و روشنگری مناسب از مطالب دينی توسط عالمان دينی 🔸عالمان و دانشمندان، وظيفه دارند که مطالب را بر اساس مخاطبان، به خوبی تبيين كنند و ميدان دار مسائل دينی باشند و شبهات دينی را رصد كنند و پاسخ بگويند. اگر عالمان دينی فعال نباشند، نادانان مطالب را با بدعت و خرافه می‌آميزند و جريان سازی می‌کنند. پيامبر اسلام (عليهم السلام) می‌فرمايد: وقتی در ميان امت من بدعت آشكار شد، دانشمندان و عالمان بايد علم خود را آشكار سازند، اگر آشكار نسازند لعنت خدا بر آن‌ها باد.[1] 💠مقام معظم رهبری می‌فرمايند: در كنار ترويج و تبليغ معارف اصيل دينی و اسلام ناب، بايد با خرافات مبارزه كرد. كسانی دارند روز به روز خرافات جديدی را وارد جامعه ما می‌كنند. مبارزه با خرافات را بايد جدی بگيريد، اين روش علمای ما بوده... .[2] 👈3. دخالت افراد غير متخصص در مطالب دينی و فاصله گرفتن كارشناسان مذهبی از مخاطب 🔸امروزه، اگر در امور دينی، به افراد غير متخصص اجازه فعاليت داده شود و عرصه برای آنان باز باشد، با جلسات و امكانات متعدد، مسير اصلی دين را به انحراف می‌كشانند، تصوير دين را وارونه می‌كنند و دستاويز دشمنان اسلام می‌گردند؛ مانند عوامل توليد مستند ظهور بسيار نزديك است كه با تعيين زمان ظهور و تطبيق دادن علايم ظهور، جامعه مهدوی را گمراه كرده بودند. 🔰عده‌ای نيز با ادعای ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف)، در پی بخششِ گناهان افراد (!) و دادن دستورات سير و سلوكی، ضمن انحراف افراد، روز به روز بر ادعای خود می افزايند. سيد عبدالرضا غرابات يکی از اين افراد است که به بهانه ارتقای معنويت از سال 74 فعاليت‌های خود را آغاز کرد و در سال 78 ادعا کرد که شعيب بن صالح است، سپس مدعی شد سيد يمانی است، بعد هم ادعای امام زمانی كرد و هر چيز حلال را حرام و حرام را حلال اعلام كرد، تا اينكه در سال 82 ادعای خدايی هم کرد! ⚠️اگر افراد متخصص در عرفان و معنويت، مطالب معنوی و سير سلوك را به گونه‌ای طراحی و بر اساس مبنا‌ها بيان می‌كردند و مطالب مرتبط با مهدويت و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف)، توسط كارشناسان بيان می‌شد، عرصه برای اين شيادان باز نمی‌شد و کار به جايی نمی‌رسيد كه عده‌ای جريان مديريت امام زمانی را مطرح کنند و استكبار هم در تحليل‌های خود جريان مهدويت و ولايت فقيه را مورد حمله خود قرار دهد. 🔹ادامه دارد ... 📝پی‌نوشت‌ها: [1]. بحارالانوار، ج27، ص65. [2]. سخنرانی در جمع روحانيان استان سمنان (17/8/1385). 🖇پدیدآورنده: استادمحمدرضا نصوری 📡مرکز مجازی مهدویت 🔘🔺🔘🔺🔘 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت بیست و سوم 📝بررسی روایات سفیانی ⭕️ویژگی های بدنی سفیانی؛ 📜در
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت بیست و چهارم 📝بررسی روایات سفیانی ⁉️زمان قیام سفیانی چه موقع است؟ ⚠️در رابطه با زمان قیام سفیانی ما نمی توانیم سال مشخصی را ذکر کنیم چرا که پیوستگی عجیبی بین قیام سفیانی و ظهور امام زمان (عج) است. حتی بعضی روایت ها تا شش ماه را ذکر کرده اند یعنی شش ماه بعد از خروج سفیانی امام زمان ظهور می کند، به همین خاطر ما نمی توانیم زمان قیام سفیانی را پیش بینی بکنیم، چـرا که منجر به پیشگویی ظهور می شود و خلاف حقیقت است. 📜اما بعضی روایت ها که معتبر هم هستند، خروج سفیـانی را در ماه رجب گفته اند. 📜آقا امام صادق (ع) در حدیث معتبری می فرمایند: حرکت سفیانی از نشانه های حتمی و قطعی است و در ماه رجب رخ خواهد داد. کتاب ″کمال الدین، ص650″ 📜یا حضرت در روایت دیگری در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص313″ می فرمایند: سفیانی به یقین قیام خواهد کرد و قیامش جز در ماه رجب نخواهد بود. 🔹قبلا اشاره شد که قیام سفیانی همزمان با قیام یمانی ست، که امام صادق (ع) در روایت معتبری فرمودند خراسانی و سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خروج خواهند کرد. ☝️اما علی ایحال می توانیم طبق نظر علامه مجلسی این را بپذیریم که اصل خروج سفیانی حتمی است، در اصل خروج سفیانی هیچ گونه بداء رخ نخواهد داد ولی ممکن است در زمانش بداء رخ بدهد مثلا رجب بشود شعبان، شعبان بشود رمضان. پس اصل خروج سفیانی حتمیست و طبق روایت ها در ماه رجب خروج می کند. 🔰حالا یک فردی آمد و در ماه دیگری خروج کرد و تمام ویژگی های سفیانی را هم داشت نمی توانیم بگوییم این سفیانی نیست چون در ماه دیگر خروج کرد، نه چنین چیزی نداریم. ممکن است در زمانش یک کم تغییرات ایجاد شود یا اصلا ممکن است ایجاد نشود.⚠️ 💠پس مضمون روایات در رابطه با زمان خروج سفیانی به همزمانی او با یمانی اشاره می کند و بعضی روایت ها هم در ماه رجب این را گفتند. 📖در بعضی روایت ها از حرکت شیصبانی پیش از قیام سفیانی خبر رسیده. در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص420″ که این روایت خبر واحد است و سند معتبر ندارد و نمی شود اعتماد کرد. ❌و متأسفانه یکی از سخنرانان مطرح کشور در سخنرانی های خودش شیصبانی را به صدام تشبیه کرد که اصلا روایت شیصبانی معتبر نیست، که ما بخواهیم به این و آن تطبیق بدهیم. 💽برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۱۹ 🎤استاد عبادی ۲۴ 📚🔍📚🔍📚🔍📚 ==•==•==•==•==•==•= @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔶🔹🔸 ⬅️سلسله سخنرانی های 📖علــوم قــرآنی 🔔قسمت چهل و پنجم (برگرفته از فایل شماره 11) 🔸در ادامه می رسیم به فصیح ترین و بلیغ ترین آیه قرآن: عده ای از سخنوران عرب، اندیشمندان عرب وقتی می خواستند تمام تلاش خودشان را برای مقابله با قرآن بکنند، مدتی مغز خالص گندم می خوردند، به اضافه شراب ناب، به اضافه گوشت بره.. قشنگ خودشان را پروار کردند، همه کار کردند تا آمادگی برای مثل قرآن آوردن داشته باشند. 🚫اما وقتی به این آیه رسیدن از قصد خودشان برگشتند، گفتند نخیر اینجا دیگر کار ما نیست. کدام آیه..⁉️ 👈آیه [44] سوره هود: 📖«وَ قِيلَ يَا أَرْضُ ابْلَعِی مَاءَكِ وَ يَا سَمَاءُ أَقْلِعِی وَ غِيضَ الْمَاءُ وَ قُضِیَ الْأَمْرُ وَاسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِیِّ وَ قيلَ بُعْداً لِلْقَوْمِ الظَّالِمينَ» راجع به قضیه ی کشتی نوح هست، بعد از آن طوفانی که می آید و اینها می روند، خدا به زمین می گوید آبت را فرو ببر و ای آسمان آن بارشی که انجام می دهی را متوقف کن.. ✅این آیه فوق العاده است! آقای محمد هادی معرفت در این قسمت نظرات چندین عالم ادبیات عرب شناس را راجع به این آیه آورده، من تا جای ممکن نظرات را می گویم تا اوج شاهکار قرآن را در این آیه ببینید. ☝️اینکه می گوییم کسی نمی تواند مثل قرآن بیاورد از این جهت هست هیچ ادبیات عرب شناسی نمی تواند یک آیه ای مثل این آیه [44] سوره هود بیاورد. کسی که خودش واقعا استاد ادبیات عرب هست این آیه را جلویش بگذار، خودش می فهمد تا آخر کار را می خواند. ❌و الا این کافرها و آتئیست ها چهار تا آیه قرآن را هم وزنش تقلید می کنند «الفیل، ما الفیل».. اینکه مسخره بازی و خودت را مسخره کردن است. مثل قرآن بیاور که فصیح و بلیغ باشد.. 📍ادامه دارد .. 🎤استاد احسان عبادی 45 🔸🔹🔶🔹🔸 ============== @marefatemahdavi @arshiv_link313
4_5998910715019134791.MP3
2.41M
فایل صوتی جلسه 163 با توضیحات استاد عبادی از اساتید مهدویت ❇️خطبه 185 , 186 ,187, 188 @arshiv_link313 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پوستر 5⃣3⃣ 👌 #نکته_های_ناب_نهج_البلاغه 🔰برداشتی از خطبه های نهج البلاغه مولا امیرالمومنین علیه السلام 🌺🌺🌺🌺 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ کانال #نهج البلاغه امیر المومنین(علیه السلام)در تلگرام @nahjolbalaghe_mola ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ #توجه در این کانال ، تفسیر ساده و روان نهج البلاغه انجام میشود.
#سلام_امام_زمانم ✨مـولای من! قشنگتـرین آروزی دل منتظرم آمـدن تــ❤️ــوست، کجـایـی..؟ •اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 #سه_شنبه_های_جمکرانی @marefatemahdavi
حدیث شماره 5⃣0⃣1⃣ اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند:👇🏻👇🏻 ⚜كسى كه در هر جمعه سوره نساء را بخواند، از فشار قبر ايمن خواهد بود. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ _________________ @marefatemahdavi 💠💠💠💠
🔘🔘🔘 ⚠️ ⏪قسمت 3⃣ از 3⃣ 💢..خاستگاه های بدعت 👈4. عدم درک عميق دين 🔸گروهی با بزرگ نماییِ برخی انحرافات و بدعت‌هايی كه عده‌ای عوام آن را مسلّم گرفته‌اند، آن را به اصل دین مربوط می‌دانند. مثلا عده‌ای از روی جهل و عدم توجه به مبانی دين و يا از روی عوام فريبی و هوا و هوس، جلساتی را برگزار می‌كنند که جای بسی تأمل و شگفتی است؛ مثلا برگزاری نماز جمعه و جماعت به امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف) و يا اضافه کردن نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف) در اذان. از آن سو عده‌ای هم مثل وهابيان همين بدعت‌ها را به عنوان يك اصل اعتقادی، تحليل می‌كنند و به كل مسلمانان و شيعيان اتهام می‌زنند. 👈5. خيال پردازی و داستان سرايی‌های بی اساس 🔸گروهی با اهداف شخصی و مادی و يا برای زدن ريشه دين، با توهم و خيال پردازی، داستان‌هايی از ملاقات با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشريف) مطرح می‌كنند و از شخصيت‌هايی نام می‌برند كه حتی وجود خارجی هم نداشته و اگر هم دارند، ادعايی نداشته‌اند. ❌اينان برای اينكه خودشان را بالا ببرند آن افراد را تا حد عارف، فيلسوف و به نوعی يك انسان آسمانی مطرح می‌كنند و داستان‌هايی از آن‌ها بيان می‌كنند كه جای تأمل جدی دارد. گروهی هم با بيان مطالبی نظير افسانه جزيره خضرا كه وجود خارجی ندارد، سعی در بيان مطالبی دارند كه خارج از مبانی مهدويت است و يا با خواب و خيال، مكانی را مقدس معرفی می‌كنند تا مردم به آنجا اقبال كنند. 🔴 نتیجه: ⚠️به هر حال بايد بدانيم اگر جلوی اين بدعت گذاری‌ها گرفته نشود، روز به روز انحراف‌ها بيشتر خواهد شد. در این زمینه نکاتی يادآوری می‌شود👇 📌1. دين بايد با محوريت قرآن و عترت، روح حاكم بر جامعه و زندگی منتظران باشد. 📌2. انسان منتظر نبايد دست از كسب معرفت و بصيرت بردارد و بايد رابطه خود را با عالمان دينی و متخصصان مهدويت جدی بگيرد و سعی در ارتقای معرفت خود و جامعه داشته باشد. 📌3. انسان منتظر بايد در جاهليت مدرنِ علم سالاری، جای خود را به خدا سالاری بدهد و غايت او بايد خدا محوری باشد. 📌4. انسان منتظر بايد مراقب باشد تا مبادا از روی جهل و غفلت، بدعتی در دين ايجاد كند و يا از بدعت گذاری حمايت کرده و باعث گمراهی ديگران شود، پيامبر اسلام (صلی الله و عليه و آله و سلم) می‌فرمايد: كسی كه با روی باز بدعت گذار را بپذيرد به ويران ساختن دين خود كمك كرده ‌است.[1] 📌5. انسانِ منتظر نبايد هر چيزی كه مغاير مبانی دينی و فاقد دليل است بپذيرد و اگر در موردی ترديد داشت، بايد از اهل فن و عالمِ دينی بپرسد. 🔹پــایــان 📝پی‌نوشت‌ها: [1]. سفينة البحار، ج1، ص63. 🖇پدیدآورنده: استادمحمدرضا نصوری 📡مرکز مجازی مهدویت 🔘🔺🔘🔺🔘 @marefatemahdavi
🔸🔹🔶🔹🔸 ⬅️سلسله سخنرانی های 📖علــوم قــرآنی 🔔قسمت چهل و ششم (برگرفته از فایل شماره 11) 💠از جمله افرادی که آقای محمدهادی معرفت در کتاب علوم قرآنی خود، نظرش را می آورد امام ابو یعقوب سکاکی است که در کتاب ″مفتـاح العلوم″ راجع به این آیه نظر می دهد. 👈ایشان می گوید آیه [44] سوره هود را باید از چهار جهت بررسی کنیم: ⬅️1- علم بیان ⬅️2- علم معانی ⬅️3- فصاحت معنوی ⬅️4- فصاحت لفظی 📚 علـم بیـان .. 👇 👌از نظر علم بیان بیشتر مجاز و استعاره و کنایه از این آیه برداشت می شود. خدا در اینجا آمده در ابتدای کار از فعل «قِیلَ» استفاده کرده که عبارتی هست مجازی که به یک اراده ای اشاره دارد. یعنی ما یک اراده ای کردیم، که خدا این را با «قِیلَ» آورده. بعد از لحاظ مجازی (استعاره های ادبی) زمین و آسمان را مخاطب خودش قرار داده. 🔹و برای آب از واژه بلع استفاده کرده «ابْلَعِی مَاءَكِ» برای نشان دادن فرو رفتن آب در زمین از واژه بلع استفاده کرده که بیشتر به معنای جذب غذا هست.‌ چون ما برای غذا اصولا می گوییم بلع کردن، اما اینجا خدا برای آب آورده که نشان می دهد که حتی برای هضم غذا هم شما به آب نیاز داری. می خواهد جایگاه آب را خدا در اینجا به ما نشان بدهد. آب از جهتی شبیه به غذا هست. چون این غذایی که می خوری بدون آب رشد پیدا می کند؟ نمی کند، به همین خاطر «ابْلَعِی» را خدا قرار داد، از منظر استعاره. 🔸بعد گفت «مَاءَكِ» یعنی آب را به زمین اضافه کرد تا پیوستگی آب به زمین را نشان بدهد. تا نشان بدهد زمین مالک آب هست. چقدر زیباست! 🌧همین بارانی هم که می آید از زمین است که بالا می رود. بعد برای حبس باران، اینکه به آسمان بگوید بارانت را حبس کن از واژه «أَقْلِعِی» استفاده کرده که به معنای ترک فعل از سوی فاعل است. فاعل کی هست؟ آسمان، آسمان باران باریدنت را ترک کن. (ترک فعل، از باب استعاره) 🔹بعد می گوید؛ «وَ غِيضَ الْمَاءُ وَ قُضِیَ الْأَمْرُ وَاسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِیِّ» اصلا اینجا هیچ اسمی از زمین و آسمان و کشتی نمی برد، آن قوم ستمگری که لعنت شدن اسمی از آنها نمی برد. در حقیقت می خواهد کنایه ای حرف بزند. چرا؟ گفتیم یکی از چیزهای بلاغی این است که شما با کلمات کم منظورت را برسانی. 👈اینجا دیگر خدا اضافه نکرد زمین آبش را فرو بخورد، کشتی بر کوه بنشیند.. مشخص است جودی، کوه جودی است. مشخص است کشتی بر روی کوه است دیگر! نیاز نبود اسم کشتی را خدا بیاورد و نیاورد، به این بلاغت می گویند. 📍ادامه دارد .. 🎤استاد احسان عبادی 46 🔸🔹🔶🔹🔸 ============== @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت بیست و چهارم 📝بررسی روایات سفیانی ⁉️زمان قیام سفیانی چه موقع ا
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت بیست و پنجم 📝بررسی روایات سفیانی 🔹مکان خروج سفیانی ⬅️در رابطه با مکان خروج سفیانی سه دسته روایت داریم👇 1⃣. یک دسته می گویند قیام او از سرزمین شام خواهد بود. که امیرالمومنین (ع) فرمودند؛ سفیانی از شام خروج می کند پس اهل شام از او اطاعت می کنند. روایت در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص316″ و معتبر هم هست. 2⃣. دسته ی دوم می گویند از وادی یابس یا همان سرزمین خشک خروج می کند. کتاب ″کمال الدین، ص651″ که امام سجاد (ع) می فرمایند: سفیانی از سرزمین خشک قیام می کند. این حدیث در کتاب ″الغیبة شیخ طوسی، ص444″ هم آمده. 3⃣. اما دسته سوم خروج او را از ناحیه ی مغرب اشاره می کنند که امام باقر (ع) می فرمایند: در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص262″ خراسانی و سفیانی به آنها یورش می برند یکی از مشرق و دیگری از مغرب. چون خراسانی از شرق است پس سفیانی از غرب است. ⚠️اما این روایاتی که می گوید از غرب است با آن دو روایت دیگر منافاتی ندارد، چون ممکن است بگوییم شام از نظر جغرافیایی در غرب عراق است و محتمل هم این است مخاطب این روایت شیعیان عراق بودند و امام باقر از این لحاظ گفته که از غرب. بنابراین روایات یاد شده به جهت جغرافیایی سرزمین شام اشاره می کند. دسته دوم هم با دسته اول هماهنگ است چون وادی یابس در سرزمین شام است. ⬅️پس علی ایحال می توانیم بگوییم مجموع روایات خروج سفیانی را از سرزمین شام می دانند. اما این شام فقط سوریه فعلی نیست بلکه 4 کشور سوریه، فلسطین، لبنان و اردن است. ♨️سفیانی دو هدف مهم دارد👇 1⃣- کشتار شیعیان. به طرز فجعیی شیعه می کشد که امام باقر (ع) در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص311″ می فرمایند؛ خشم و کینه ی او تنها متوجه شیعیان ماست و تنها بر کشتن آنها حریص است. 2⃣- جلوگیری از نهضت امام زمان (عج) خواهد بود. چرا که بعد از خروج سفیانی و بعد از آن صیحه ی آسمانی یک زمزمه ای از ظهور در بین جهانیان می پیچد. سفیانی هم متوجه می شود به همین خاطر لشکری به مدینه می فرستد، که امام زمان را از بین ببرد. 💽برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۱۹ 🎤استاد عبادی ۲۵ 📚🔍📚🔍📚🔍📚 ==•==•==•==•==•==•= @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5998910715019134792.MP3
1.78M
فایل صوتی جلسه 164 با توضیحات استاد عبادی از اساتید مهدویت ❇️خطبه 189 , 190 , 191 , 192 @arshiv_link313 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#یاصاحب‌الزمان‌عج☀️ منم و دوری از چشم تو و خون جگری چه شود بر من مسکین بنمایی نظری؟ یا علیکی به سلامم دهی و یا که ز لطف نام من هم تو به هنگام قنوتت ببری.. 💕•🌷•💕 @marefatemahdavi