eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و هفتم 🌙..حتی اگر به نمازهایی که در شب های ماه مبارک رمضان آمده توجه بکنید، مثل نماز اول یا نماز شب دوم، سوم.. می بینیم برای این نمازها هم از نظر تعداد رکعت ها و هم از نظر نوع 📖سوره ای که در این نمازها خوانده می شود فرق هایی است. 👈هر شب ماه مبارک رمضان نماز مخصوصی دارد، شما حداقل دو رکعتی هم می بینید، چهار رکعتی هم می بینید، صد رکعتی هم در آنها می بینید مثلا شب قدر، شب عید فطر✨. حمد در همه نمازها هست، اما در هر کدام از نمازها یک سوره هایی را داده. مثلا می گویند شب فلان در آن شب پنج بار🖐 سوره نصر را بخوان. پس معلوم می شود این خاصیت در این شب فلان هست که این پنج بار سوره نصر اگر شما در این شب بخوانی اثر مثبت ویژه‌ای دارد. 👌شما هر موقع مثلا پنج بار سوره نصر را بخوانی قطعا ثواب🌸 را به تو می دهند، این مشکلی ندارد. اما آن شب یک شب خاصی هست، به همین خاطر اهل بیت می‌گویند امشب مثلا پنج بار سوره نصر را بخوان یا بیست و‌پنج بار «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»✨ بخوان یا .... تطبیق اینها به زمان خاص یک اثری هست که دیگر آن کار من و شما نیست! کار امام معصوم است، کار کسی هست که بیاید آن را برای شما قشنگ دعا بپیچد، نسخه بپیچد. 📚این را ادعیه مأثور می گویند‌، که زمانهای خاصی هم دارد که به آن می گویند دعاهای موقت یعنی برای زمان خاص ‌است. بعضی از دعاها هم که غیر موقت است، مکان خاص و 🕞زمان خاص ممکن است مطرح نباشد که قبلا نمونه هایی را گفتیم. 👤بعد حاج آقا مجتبی تهرانی بحث زیبایی را مطرح می کند می گوید خود این قضیه تعبد و عبودیت ما را نسبت به خدای متعال✨ ثابت می کند، که ما چون و چرا نیاوریم. به ما گفتند امشب این را بخوان، فردا شب آن را بخوان، انجام بدهیم چون و چرا نیاوریم ⁉️، خود این هم رابطه ما را با خدا مشخص می کند. ⚠️که ما در این رابطه چون و چرا در کار خدا یا اهل بیت نمی آوریم. می دانیم که اهل بیت این را گفته حتما حتما یک حکمتی داخلش هست. این هم توجه بشود خود انجام این، نوعی عبودیت ما را محضر خدای متعال و ‌اطاعت ما را از اهل بیت بزرگوار نشان می‌دهد. 👌نکته بعدی هم در بحث حفظ تعبد قالب دعاست که ما جلسات قبل عرض کردیم، 👈قالب دعا را نیاییم از طرف خودمان تغییر در داخل آن ندهیم. وقتی اهل بیت به ما گفتند اینطوری بخوان دعای کمیل را، زیارت عاشورا📖 را اینطوری بخوان و... قطعا قطعا یک چیزی داخلش هست. ما بتوانیم تعبد را حفظ بکنیم و در این موارد هم از طرف خودمان دستور العمل صادر نکنیم👉. این هم نشانی از عبودیت ماست. که ممکن است حتی ما دلیل آن را هم متوجه نشویم. ✅ممکن است ما هیچ وقت متوجه نشویم چرا حضرت علی (ع) سه جای دعای کمیل سه بار گفته «یا رب، یارب، یارب»، این را شاید متوجه نشویم، اما همین که امام دارد به ما دستور می دهد و ما انجامش بدهیم، نوعی تسلیم بودن ما را نشان بدهد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (80) 🎤استاد احسان عبادی 267 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔆امام على عليه السلام : 🔸«اَلتَّوَكُلُّ عَلَى اللّه نَجاةً مِنْ كُلِّ سوءٍ وَحِرْزٌ مِنْ كُلِّ عَدُوٍّ»؛ توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است. 📚بحارالأنوار، ج78، ص79 @marefatemahdavi
4_5976295191059892175.mp3
3.25M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 32 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 32 🌀 موضوع : 8🌀 ❇️ موانع استجابت دعا ❇️ ‼️ در نشر این فایلها جهت افزایش سربازان حضرت ، کوشا باشید @marefatemahdavi برای دسترسی به همه کانال ها و گروههای زیر نظر به کانال زیر رجوع کنید @arshiv_link313
🌙نماز شب نهم 💠وَجَدْنَا ذَلِكَ فِيمَا يُوجَدُ أَمْثَالُهُ فِيهِ مِمَّا يَقْرُبُ إِلَى إِقْبَالِ اللَّهِ جَلَّ جَلَالُهُ وَ مَرَاضِيهِ مَرْوِيّاً عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ‏ ، 📚در برخى كتاب‌ هاى عبادات كه دربردارنده‌ى اعمال نزديك‌كننده‌ى انسان به روى آوردن بر خداوند -جلّ جلاله- و خشنودى‌هاى او هستند، به نقل از پيامبر اكرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- آمده است كه فرمود:👇 🔅وَ مَنْ صَلَّى فِي اللَّيْلَةِ التَّاسِعَةِ رَكْعَتَيْنِ بِالْحَمْدِ[1] مَرَّةً وَ أَلْهَيكُمُ التَّكَاثُرُ[2] خَمْسَ مَرَّاتٍ ، هر كس در شب نهم ماه رجب  دو  ركعت نماز -با  یک  بار سوره‌ى «حمد» و  پنج  بار سوره‌ى «أَلْهاكُمُ اَلتَّكاثُرُ»- بخواند، 🔅لَا يَقُومُ مِنْ مَقَامِهِ حَتَّى يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُ وَ يُعْطِيهِ ثَوَابَ مِائَةِ حَجَّةٍ وَ مِائَةِ عُمْرَةٍ ، از جاى خود برنخاسته خداوند او را مى‌آمرزد و ثواب صد حج و عمره را به او عطا مى‌كند ، وَ يُنَزِّلُ عَلَيْهِ أَلْفَ أَلْفِ رَحْمَةٍ وَ يُؤْمِنَهُ مِنَ النَّارِ وَ إِنْ مَاتَ إِلَى ثَمَانِينَ يَوْماً مَاتَ شَهِيدا. و يك ميليون رحمت بر او فرود مى‌آورد و از آتش جهنم ايمن مى‌گرداند و چنانچه تا هشتاد روز بعد از آن بميرد، شهيد از دنيا مى‌رود. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره التکاثر 📘منبع: کتاب اقبال الاعمال 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله جلسات #چطور_نماز_خود_را_خدایی_کنیم 15 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر
نماز خدایی 16.MP3
5.96M
💠 سلسله جلسات 16 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 6️⃣1️⃣ ( جلسه آخر ) 👈👈 چطور در سجده های خود ، به خدا برسیم؟ (2) 👉👉 👈👈 اسرار تشهد و سلام پایانی نماز 👉👉 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🔗 تمام 16 جلسه این مباحث در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1317 بارگزاری شد و در صورت مشکل در دانلود فایلها در ایتا، از سایت دانلود نمایید. 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله جلسات #چطور_نماز_خود_را_خدایی_کنیم 16 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر
🔰 الحمدلله این جلسات مهم به اتمام رسید. 👈 برای راحتی دانلود یا دانلود فایلهایی که قابل دانلود نیستند، همه جلسات در آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1317 بارگزاری شدند و می توانید از آنجا دریافت کنید
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و هف
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و هشتم 🔗.. اگر بخواهیم روایت را بهتر بفهمیم، روایت هشت همین فصل را می رویم می‌خوانیم. همان باب سیزده، روایت هشتم را اگر بخوانیم بحثش قشنگتر می شود. 👤معلى بن خنيس می گوید: 👈من با نامه ای از عبدالسلام بن نعيم وسدير و کتب دیگر از شیعیان.. (کتب یعنی نامه. اینجا هم نام سدیر هست) می‌گوید نامه هایی از اینها من داشتم، این نامه ها را پیش امام صادق (ع) بردم. آن زمانی که ابومسلم خراسانی و پرچم های سیاه قیام کرده⚔ بودند. برای اینکه مثلا امام صادق بیا ما هم جمع بشویم با همراهی ابومسلم و فلان .. حکومت را به دست بگیریم. 🔹چون ابومسلم خراسانی قیام کرد به همراه سفاح اولین پادشاه بنی عباس، مروانیان را از بین برد و حکومت بنی عباس را پایه گذاری کرد. پس اولین پادشاه بنی عباس سفاح بود، ابومسلم خراسانی هم کمکش کرد و بنی مروان را شکست داد و بنی عباس روی کار آمد. 🗣این روای می گوید ما پیش امام صادق (ع) رفتیم گفتیم حالا که بنی مروان شکست خورد، شما جلو بیایید، شما بیایید حکومت را به دست بگیرید، امام ما باش و حاکم باش. 💥امام نامه را به زمین زد🗞 و گفتش که هنوز وقتش نیست. من امام آنها نیستم و‌ آن امامی که قرار هست بیاید و آن قیام جهانی را انجام بدهد همان امامی است که «إِنَّمَا يُقْتَلُ السُّفْيَانِی» سفیانی را از بین می‌برد و سفیانی را می کشد. امام گفت من آن موعود نیستم که شما به من می گویی بیا قیام کن. ✌️دوتا بحث داریم: 📌یک بار هست که طرف به امام می گوید خودت قیام کن و حکومت را به دست بگیر، نه به عنوان امام زمان حکومت جهانی انجام بدهی، نه حکومت را به دست بگیر در حد خودمان. اینجا اشکالی نداشت! اینجا امام می توانست قبول بکند، اگر یار می داشت.‌ 📌اما اینجا وقتی سفیانی در روایت آمده معلوم است که اینها از امام نمی خواستند به عنوان امام صادق قیام کن. از او می‌خواستند به عنوان آن موعود حقیقی و آن منجی جهانی✨، به این نیت قیام کن. به همین خاطر امام صادق (ع) گفت نه آن امام من نیستم. آن امام کسی هست که یکی از نشانه هایش این است که سفیانی را از بین می برد. 👆پس در چنین فضایی که یک عده از راویان هی می رفتند محضر امام و این حرف ها را می زدند، امام چنین چیزی را آمد به جناب سدیر گفت. ✅والا ما نمونه هایی را داریم که امام به نیت خودش با اسم خودش، به او گفتند قیام کن. همان روایت معروف، که سدیر آمد پیش امام صادق (ع) گفت شما خیلی یار دارید حدود صد هزارتا یار دارید. امام گفت صد هزارتا؟ گفت نه حتی بیشتر، دویست هزارتا. امام دست سدیر را گرفت برد و برد تا به باغی رسیدند و یک گله بزغاله ای آنجا بود، گفت به تعداد این بزغاله ها من اگر یار داشتم قیام می کردم. پس اینها منظور قیام شخصی امام صادق است، به نیت امام صادق است نه به نیت امام زمان (عج). آن را امام می توانست قبول کند، آن را امام رد نکرد، ولی گفت یاری ندارم قیام کنم. ☝️ولی این روایت، چون بحث سفیانی را امام صادق در روایت شماره سو‌م می‌آورد معلوم است منظورشان آن امام حقیقی است، آن امام موعود است، که سدیر اینقدر نیا به من نگو که من به عنوان امام زمان قیام کنم آن موعود من نیستم‌! پس معلوم می شود یاران ائمه در زمان خود ائمه انتظار داشتند که این امام همان امام موعود باشد. 📕روایتی هست در کتاب تنقیح المقال، ج2، ص8. (کتاب رجالی است یعنی اوصاف افراد را آورده که این فرد چه ویژگی هایی داشته. نوشته مرحوم مامقانی است). امام صادق (ع) می گوید جناب سدیر کسی است که به هر رنگی پیچیده است. یعنی هر لحظه ممکن است به هر فرقه ای در بیاید. 👈چون آن زمان زمانی بود که زید قیام کرده بود، چند سال قبلش. شیعیان هم قیام زید را دیده بودند، جو گیر شده بودند گفتند پس ما 👥 هم بیاییم قیام کنیم، حکومت را به دست بگیریم... امام گفت الان وقتش نیست، فضا باید زمینه سازی بشود فلان بشود.. تا برسیم به آن قیام اصلی. پس این روایت سوم که مخالفین ولایت فقیه به آن استناد می کنند، در جواب به آنها می گوییم اگر قرار باشد این قضیه عمومی باشد پس روایت اول چی می گوید که قیام زید را تأیید کرده؟ این قضیه عمومی نیست، شخصی است به دلایلی که گفتیم و ویژگی های سدیر که خدمت شما عرض کردیم. 🎤استاد احسان عبادی ۲۸ @marefatemahdavi
1. امروز سوم اسفند است و سالروز کودتای سیاه سال 1299 ، این کودتای سیاه، دو عامل داشت، عامل سیاسی آن، سیدضیاالدین طباطبایی عامل نظامی آن، رضاخان! جالب اینجاست که امروزه عده ای به این قلدر کودتاگر دیکتاتور، لقب منجی ایران را داده اند!
2. جالب است که همه به کابینه سیدضیا طباطبایی، بخاطر کودتایی بودنش، کابینه سیاه می گویند اما خیلی ها نمی دانند عامل نظامی این کودتا و وزیر جنگ این کابینه سیاه، رضاقلدری بود که بعدها شد رضاخان!