eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1هزار ویدیو
451 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
استاد عبادی4_5783019601155590615.mp3
زمان: حجم: 2.81M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 62 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 62 🌀 موضوع : 38 🌀 ❇️انصاف در دعا ❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و‌سوم (از فایل شماره 45) 🔹در جریان مشاوره گرفتن پیامبر از یارانش که ما چکار کنیم داخل شهر یا خارج شهر.. دو دستگی و اختلاف💥 بین مردم اتفاق افتاد، امثال عبدالله بن اُبی که از منافقین👤 سرشناس بود و یارانش بر ماندن در شهر اصرار داشتن و طرفدار پیشنهاد پیامبر بودند. 💢خیلی جالب است، آقا شما که می گویی اینها منافق بودن چطور هم نظر با پیامبر بودن‼️ این خاصیت سازمان نفاق است، عده ای را همراه نشان می دهد، عده ای را مخالف❌. تا همه به همه شک نکنن، این را یادتان باشد. منافقین گاهی بعضی از افرادشان نه همه، هم نظر با پیامبر بودند. 👈به هر حال در پایان حضرت پذیرفت از شهر خارج بشوند. ایشان بعد از اقامه نماز به منزل رفت تا لباس و زره را بر تن بکند. در این لحظه عده ای از مردم از اینکه پیامبر خدا✨ را بر خروج از شهر مجبور کردن پشیمان شدن. 🔰هنگامی که پیامبر از منزل خودش خارج شد گفتن ما اظهار پشیمانی می کنیم، ما را ببخشید اشتباه کردیم😞... ✨پیامبر نپذیرفت و فرمود: من شما را به این امر دعوت کردم و ‌شما نپذیرفتید، شایسته نیست برای پیامبری پس از پوشیدن زره آن را در آورد تا زمانی که با دشمن نبرد کند.🗡 ⚠️اینجا یک سوال مطرح است که چرا مردم اول نظر به خروج دادند و بعد پشیمان شدند⁉️ 👈یک نکته ای را باید اشاره کنم، تاریخ می گوید، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی می گوید؛ وقتی پیامبر وارد منزل شد تا لباس و‌ زره را به تن بکند دو نفر هم✌️ همراه ایشان داخل شد. اسم آن دو نفر را تاریخ نمی آورد، یعنی از همان جاهایی است که تاریخ فقط اشاره به کلیات می کند و جزئیات را ورود پیدا نمی‌کند.❗️ 📌حالا بحث ما سر این است، وقتی این دو نفر همراه مردم بودن نظر مردم خروج از شهر بود خلاف نظر پیامبر (ص)، اما چی شد که آن دو نفر وقتی در بین مردم نبودند یعنی دقایقی🕞، ساعاتی، هر چی بود، همراه پیامبر رفتن و از بین مردم خارج شدند، یکباره نظر مردم تغییر کرد؟ ✅پس می توانیم بگوییم هسته مرکزی مخالفت با نظر نخست پیامبر (ص) که در شهر جنگ کنیم، مخالفت با این نظریه، این دو نفر بودند، که وقتی ساعتی از مردم دور شدند توده مردم 👨‍👩‍👧‍👦 با همدیگر به همفکری نشستند و گفتند ما اشتباه کردیم باید نظر پیامبر را اجرا بکنیم. 🤔این دو نفر کی بودند؟ این دو ‌نفر نقششان چی بود؟ 👈این نکته هم از آن طرف در خور تأمل است، چرا پیامبر (ص) که موافق جنگ شهری بود، در شرایطی که مخالفان دست از مخالفت⚡️ خودشان برداشتند، گفتن پشیمان هستیم اشتباه کردیم، باز پیامبر از تصمیم خودش برنگشت و به رأی اولیه خودش عمل نکرد⁉️ 🌀اینها همه رویش بحث است! 👌پیامبر می دانست تغییر رأی مردم به دلیل دور بودن آن دو نفر است و دوباره اگر آن دو نفر به جمع مردم بیایند دوباره احتمال تغییر رأی مردم👥 محتمل است، این دو نفر بین مردم بیایند دوباره بین مردم نفوذ می کنند روی احساسات مردم اثر می گذارند دوباره رأی مردم را می‌زنند .. ⚠️به همین خاطر پیامبر خدا برای اینکه بعدا لشکر دچار دو نظریه نشود، دچار گسستگی و اختلاف نشود گفت همان نظری که خودتان اول گفتید یعنی برویم بیرون. ☝️پس نظریه خروج از جانب مردم نبود، بلکه توسط آن دو نفر یا یک جریان پشت پرده به آنها القا شده بود. درست مثل سال قبل که طرح اسیرگیری⛓ به آنها القا شده بود. که جلسه قبل بحثش را گفتیم. 👈علاوه بر این فرمانده ای مثل رسول خدا (ص) نمی توانست هر لحظه نظر خودش را 📑 عوض کند. اگر پیامبر خدا در این نبرد سخت می خواست رأی خودش را بدون نظر داشتن عوامل محیطی و نظر مردم‌ اعمال بکند خُب مردم با ایشان همراهی لازم را نمی‌کردند. ❌هنوز مردم به عمق ✨ولایت پیامبر پی نبرده بودند، هنوز مردم آنچنان ولایت پذیر نشده بودند. همه اینها را ما باید لحاظ بکنیم. 🔆پیامبر هم که واقعا برای پیروزی مسلمین همه جور تلاش را می کرد با وجود مخالفت مردم با پیشنهادش، برای اینکه آتش فتنه را خاموش🔥 بکند، نظر القا شده به مردم حالا آن دو نفر، جریان پشت پرده.. آن نظر را پذیرفت، گفت حالا که می‌خواهید خارج از شهر بروید اما اگر از این به بعد حرف من را بپذیرد شما پیروز هستید. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 203 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
استاد عبادی4_5785271400969275390.mp3
زمان: حجم: 4.66M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 63 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 63 🌀 موضوع : 39 🌀 ❇️کثرت بر دعا ❇️ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 6⃣7⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۷۰ 🗓بیانات در جمع اساتید و فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت، ۱۳۹۰/۴/۱۸ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و سوم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و چهارم 🔗روایت پانزدهم : 📜محمّد بن الحسين الرضي الموسوي في (نهج البلاغة) عن أمير المؤمنين (عليه السلام) أنّه قال في خطبة له: الزموا الأرض، واصبروا على البلاء، ولا تحركوا بأيديكم وسيوفكم في هوى ألسنتكم، ولا تستعجلوا بما لم يعجل الله لكم، فإنّه من مات منكم على فراشه وهو على معرفة حقّ ربه وحقّ رسوله وأهل بيته مات شهيداً، ووقع أجره على الله، واستوجب ثواب ما نوى من صالح عمله، وقامت النية مقام إصلاته بسيفه، فإنّ لكلّ شيء مدّة وأجلاً. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 👈روایت شماره پانزدهم در نهج البلاغه است، که حضرت علی (ع) می فرمایند: ثابت باشید روی زمین کاری نکنید، به خاطر حرفهایی که می شنوید الکی روی همدیگر شمشیر نکشید، هر کی روی بستر خودش بمیرد در حالی که خدا و رسولش را شناخته باشد و اهل بیت آنها را، «مات شهيداً» شهید حساب می شود و اجرش بر خدای متعال است. 💢این را مخالفین ولایت فقیه می گویند نگـاه کنید امام علی (ع) هم حتی می گوید سکوت کنید و الکی جنگ راه نیندازید ..💣 👌ما در جواب می گوییم آخر چطور ممکن است حضرت علی✨ که این همه خطبه های جهادی دارد، حضرت علی (ع) که این همه مردم کوفه را تشویق به جهاد می کند، یارانش را به خاطر سستی و عدم تلاش مؤاخذه می کند، چطور ممکن است این حضرت علی (ع) بیاید به مردم بگوید شما در مقابل ظلم سکوت کنید و کاری نکنید! خُب این با کدام منطق جور در می‌آید⁉️ ☝️پس اینجا حضرت علی چه می‌گوید؟ ✏️آقای ابن ابی الحدید، در شرح نهج البلاغه خودش، در ج13، ص113 می‌گوید که قضیه چی بود‌؛ 👈می گوید امام داشت مردم کوفه را نسبت به مردم شام که یاران معاویه بودند بسیج می کرد تا با اینها جنگ کنند. امام مشغول چنین کاری بود، یک عده از افراد زیادی در پی این بودن که نفاق و فساد تعدادی از یاران کوفه را شناسایی کنند (از این انقلابی های تند رویی که همه جا هستند) بروند افرادی که حرفهایی زدن را معرفی کنند و لو بدهند و اینها را حتی بکشند ⚔. دنبال این کارها بودن یک عده از یاران حضرت علی (ع). 🔶حضرت علی برای جلوگیری از اینکه تفرقه در جامعه ایجاد نشود چنین دستوری داد، گفت حرکت نکنید، سر جاهایتان بنشینید الکی برای این حرفها شمشیر نکشید. خود ابن ابی الحدید می گوید این جمله برای این زمان بود. حضرت دارد به این تفرقه افکن ها می گوید شما سکوت کنید و کار خاصی نکنید، نه برای همه مردم! حضرت علی (ع) قطعا هیچ موقع نمی گوید در مقابل ظلم بیا سکوت کن، با هیچ منطقی جور در نمی آید. 🎤استاد احسان عبادی ۴۴ @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد ونهم 📋در بحث های مربوط به دعا بودیم، عرض کردیم که در دعاها بحث معنوی و مادی، اول معنویت مهم است، دعاهای معنوی بکنیم و بعد دعاهای مادی. حالا سایر حاجات 🤲 را می خواهیم بررسی بکنیم. 👤انسان مرکب از جسم و روح است، ما شکی در این قضیه نداریم. ولی جسم پایدار نیست، روح🌸 است که پایدار است. جسم ما یک ابزاری هست که روح ما را تقویت می کند. ☑️حالا حوائج ما هم نسبت به خودمان و یا نسبت به دیگران یا در ارتباط با روح است یا در ارتباط با جسم است. روح و جسم ما هم حاجاتی دارند. روح و جسم ما قطعا قطعا نیازمند یکسری چیزهایی هستند. 👌از نظر ارزشی انسان باید اول حاجات روحی اش را از خدا تقاضا بکند، چون روح است که پایدار است، روح است که دائمی است. ⚠️اول چیزی که انسان باید در دعاهای خودش از خدا در بحث روحی بخواهد، چی هست⁉️ 💠مسئله دین، هدایت دین، ثبات قدم در بحث اعتقادات، در دعا چه می گوییم «ثَبِّتْنِی عَلَى دِينِك‌» خدایا! من را بر دین خودت ثابت قدم بدار. از خدا بخواهیم در اعتقاداتمان استوار باشیم. «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ» آیه قرآن✨ است. ثبوت در معنویات، ثبوت در اعتقادات. 💠در مرحله بعد سراغ قلب و تعلقات قلبی می رویم. که انسان دل به غیر خدا نبندد. غیر خدا را دوست داشتن اشکالی ندارد اگر به نیت الهی💝 باشد. تو ‌رفیقت را دوست داری چون آدم مؤمن و با خدایی است. پس در دعاها اول سراغ روح برویم، بعد برویم سراغ جسم. در روح اول اعتقاداتمان را دعا بکنیم، بعد از خدا تعلقات قلبی یمان را بخواهیم. 💠بعد نوبت به فضایل و رذائل نفسانی می رسد. ملکات حسنه، صفات خوب را از خدا بخواهیم خدایا من صبر می خواهم، من حلم می خواهم. من چشم پاکی می‌خواهم. از آنطرف هم اگر نعوذبالله مبتلا به گناهی هستیم یعنی صفات رذیله❌، از خدا بخواهیم که توفیق بدهد آنها را پاک بکنیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (87) 🎤استاد احسان عبادی 279 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi