eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
اخلاق مهدوی 49.mp3
3.58M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 25 👈 تضرع یکی از آداب دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سی (از فایل شماره 81) 📌 مسئله ارتداد 🔹اصلی ترین مشکلی که در زمان ابوبکر پیش آمد بحث ارتداد بود. مورخین نوشتند که بعد از رحلت آقا رسول الله گروهی از دین اسلام خارج شدند. سه دسته شدند. ⬅️ما نمی توانیم همه اینها را یک گروه خطاب بکنیم، متاسفانه در کتاب های اهل سنت همه اینها را مرتد قلمداد کردند، مرتدانی که علیه حکومت اسلامی خواستند قیام بکنند⚔ پس ابوبکر کار دستی انجام داد. در حالی که چنین چیزی نیست به هیچ عنوان ما چنین چیزی نداریم که همه مرتد بودند و... 🔻ما باید اینها را سه دسته بکنیم: 1⃣- گروهی بله واقعا ادعای نبوت کردند. گفتند پیغمبر چطور ادعای نبوت کرد یک فردی از قریش ادعای نبوت کرد، خُب ما هم می توانیم انجام بدهیم. پیامبر کرد ما هم ادعای پیامبری می کنیم. 2⃣- یک عده مردم ارتداد پیدا کردند. اهل قبایل و جاهای دیگر بودند با ترس و زور مسلمان شدند، مرتد شدند. 3⃣- اما گروه سوم مرتد واقعی نبودند مسلمان بودند نماز می خوانند، ابوبکر را قبول نداشتند. نگاه کنید از اسلام بیرون نرفتند ابوبکر را قبول نداشتند، این آیا از نظر فقهی مرتد حساب می شوند؟ اینکه مرتد نیست از نظر فقهی❗️ ما روی این سومی ها مشکل داریم. بعد از فتح مکه خُب خیلی از قبایل عرب از سر ترس مسلمان شدند که ما مسلمان نشویم اینها با ما دعوا می کنند جنگ می کنند و.... از سر ترس مسلمان شدند. کسی که مسلمانیتش عمقی نباشد ریشه ای نباشد استدلالی نباشد 📚 حزب باد است، با یک بادی به راحتی این طرفی می رود و با یک بادی آن طرفی می رود. ✅(اینکه این همه تاکید داریم به عزیزان مباحث دینی را استدلالی و عمیق یاد بگیرید برای همین است. کسی استدلالی چیزی را یاد بگیرد فراموش نمی کند. کسی استدلالی چیزی را یاد بگیرد هزاران هزار شبهه هم به آن هجوم بکنند حتی اگر جواب شبهات را بلد نباشد پیش خودش می گوید من جواب سوال را نمی دانم اما می دانم که این شبهه است واقعیت ندارد بالاخره دنبال جوابش می روم. عمیق یاد گرفتن مبانی دینی اینجا به درد می خورد) 👥آن افراد و آن قبایل که اسلام را خوب نمی شناختند یا از ترس اسلام آوردند بعد پیغمبر (ص) فرصت را کاملا مهیا دیدند برای اینکه از اسلام خارج بشوند و روی عقاید کهن جاهلی❌ خودشان بمانند، مسئله پرداخت زکات هم برای آنها جدی بود می گفتند شما مسلمین دارید از ما باجگیری می کنید، می گفتند چطور قریشی ها و اوس و خزرج زکات را به اینها بدهیم، خودمان بخوریم چرا آنها بخورند .. 👆خلاصه از این جهت بعد از رحلت پیغمبر (ص) این سه گروه پیدا شدند؛ - عده ای که ادعای نبوت کردند. - عده ای که مردم عادی بودند اما از اسلام خارج شدند. - عده ای که حکومت را قبول نداشتند، اسلام را قبول داشتن. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 330 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | فریضه فوری 🔻 رهبر انقلاب: «در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ 🔹 «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و میتوانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد درسته که در زمان بعد از ظهور نماز شب واجب میشه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ▫️هیچ جا نوشته نیست بعد از ظهور نماز شب واجب می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد سوال من در مورد آگاهی سیاسی هست در بعضی محفل ها یا سخنرانی ها یا خیلی گروه های منتظرین که وارد میشوی تا از آگاهی سیاسی صحبت میکنی میگن ما با سیاست کاری نداریم، ما رو آلوده نسازید، ما فقط منتظر امام زمان هستیم با سیاست کاری نداریم. سوال مشخص این هست آیا روش اینگونه منتظران صحیح هست؟ آیا منتظر امام زمان نباید آگاهی سیاسی داشته باشد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻این آقایان که می گویند ما با سیاست کاری نداریم فقط امام زمان.. مثل اینکه حالیشان نمی شود که امام زمان (عج) وقتی بیاید کارهای سیاسی هم می کند. خود حکومت داری یعنی سیاسی. حکومت قرار است بکند یا نه؟ سیاسی هست یا نیست؟ 📜"وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ″ زیارت جامعه کبیره به اهل بیت می گوید "و شما سیاست مداران بندگان هستید" یعنی چی؟ پیغمبر (ص) سیاسی بود یا نبود؟ امیرالمومنین (ع) سیاسی بود یا نبود؟ این آقایانی که می گویند ما با سیاست کاری نداریم فقط به دین، حالیشان نمیشود که دین و سیاست با هم است. حالیشان نمی شود که پانصد آیه از قرآن سیاسی است. چه طور می خواهند این آیات را کنار بگذارند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
5-آشنایی با حضرت ابوطالب.pdf
2M
💠 امروز ،26 ماه مبارک رجب ، طبق نقل شیخ طوسی رحمت الله علیه، سالروز وفات جناب ابوطالب است. 🔰 در این pdf کم حجم نکات خوب و تحلیلی ای درباره زندگی این مرد بزرگوار آمده است که حتما بخوانید. @ma_va_o
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🔹قالَ الكاظِمُ عليه السلام: طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَاللّه ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ.  📚[بحارالأنوار، ج۵۱، ص۱۵۱] 🔸امام كاظم عليه السلام فرمود:  خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند. @marefatemahdavi
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📙منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
پاسخ به شبهات ولایت فقیه.pdf
447.7K
💠 جزوه عالی و کاربردی پاسخ به مربوط به 🔰 پاسخ به شبهات پر تکرار از جمله 🔹 باطل بودن قیام های قبل ظهور 🔹 معصوم نبودن ولی فقیه 🔹پیشینه تاریخی بحث در علمای سابق و.. 👌 با خواندن این جزوه کم حجم جواب شبهات درباره را یاد بگیرید ✍️ متن پیاده شده صوتهای @ma_va_o
اخلاق مهدوی 50.mp3
3.16M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 26 👈 اهمیت بالا بردن دست در دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
📰به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، سومین نشست از سلسله نشست های «مهدویت و مدعیان دروغین» با عنوان «پاسخ به شبهات مهدویت»صبح امروز (دوشنبه، 9 اسفند ماه) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «محمد شهبازیان»، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مجمع جهانی شیعی شناسی برگزار شد. آنچه در ادامه می آید مشروح این نشست است: 🔰🔰🔰
💠شبهات برون مذهبی 👈امروزه در غرب با افرادی مواجه هستیم که نوع بحث غیبت و اصالت مهدویت را زیر سوال می برند و آن را به چالش می کشند؛ حتی کتابی با عنوان «ضد مسیح اسلامی» نگاشته شده و بحث میکند که مهدی(عج) همان ضد مسیح و دجال آخرالزمان است، آنها حتی سخنرانی های شهید مطهری و آیت الله امامی کاشانی را برای این شبهات خود دستاویز قرار می دهند!! این گروه شبهات نیازمند پاسخگویی است به تعبیر امیرالمومنین(ع) ابتدا باید موضع حمله دشمن را شناخت و بعد به آن پاسخ داد.  👈دسته دوم جریان صهیونیسم مسیحی هستند؛ از درون پروتستان ها گروهی به نام هزاره گرایان خلق می شود و از آنها بنیادگرایان بیرون می آیند. اینها آثاری همچون «چهار ماه خونین» را به نگارش درآورده اند که قصه سیاسی عالم را آخرالزمانی جلوه می دهند! اگرچه کاتولیک ها و اردوتوکس ها این فرقه را در درون مسیحیت همچون داعش در بدنه اسلام می دانند اما نظام رسانه ای غرب پشتوانه این جریان است! 👈گروه سوم جریان بهائیت است، همه بهائیان فعال هستند و ما هیچ بهایی غیرفعال نداریم آنها حتی جزوه آموزش اخلاق بهایی را برای کودکان و نوجوان دارند تا در میان بچه شیعه ها نفوذ کنند! 👈گروه چهارم وهابیت است که از شیعه‌نمایان وهابی بهره می گیرند 👈و گروه پنجم معنویت های نوپدید هستند مثل اوشو، عرفان حلقه، افکار پائولو کوئیلو و ... که عملا ضد شریعت و ضد الهیاتی عمل می کنند! 💠شبهات درون مذهبی ⭕️در صدر اسلام گروهی ولایت امیرالمومنین(ع) را برای خود غصب کردند اما امروز ولایت امام زمان(عج) توسط گروه های مختلف غصب شده است!! ما با چهار آسیب درون مذهبی در موضوع مهدویت مواجه هستیم. 1⃣نخست، نفی‌کنندگان قیام و هر گونه عمل اجتماعی در عصر غیبت؛ اینها با برداشت ناصحیح از روایات می گویند قیام هایی همچون انقلاب اسلامی ایران باطل است و رفتن به سوریه معنا و فلسفه ندارد؛ دستاویزشان هم روایتی است که می گوید هر پرچمی در عصر غیبت بالا رود، طاغوت است... با این نگاه آیا فتوای میرزای شیرازی در مسئله تنباکو هم طاغوت بوده است؟! این شبهات پاسخ داده شده است. 2⃣گروه دوم جریان قرآنیون هستند که اصالتشان به اهل سنت باز می گردد اما برخی به ظاهر شیعیان هم می گویند باید مسائل مربوط به مهدویت در قرآن آمده باشد وگرنه مورد قبول نیست! این نگرش افراطی وجود دارد. 3⃣گروه سوم جریان روشنفکرمآبان و غرب‌گرایان هستند که بر اساس فلسفه هایدگر و ... نفس انتظار برای مهدی(ع) را باطل می دانند!! امثال مجتهد شبستری و سروش چنین نگاهی را ترویج می کنند. 4⃣دسته چهارم سهل اندیشان مهدوی  5⃣و گروه پنجم مدعیان دروغین هستند. 👈ما با چهار گونه مدعی دروغین مواجه هستیم؛ 🔹نخست گروهی که مدعی امام زمان(عج) بودن هستند! 🔹دوم کسانی که خود را نایب خاص امام زمان(ع) می دانند با عنوان هادی امت و واسطه فیض و ... در شیخیه‌ی کرمانیه مقوله رکن رابع چنین مقامی را دارا است! یا قطب که برخی متصوفه در نظر دارند گاهی به صورت نایب خاص تصور میشود. 🔹دسته سوم خود را زمینه سازان ظهور می دانند مثل یمانی و نفس زکیه 🔹و گروه چهارم مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) از طریق همسری و فرزندی، خواب و تشرفات هستند. 💠مسئله نیابت خاص ☑️نیابت خاص بنابر مستندات از اعتقادات شیعه است؛ مرحوم شیخ طوسی(ره) از عبارت سفرا در مقابل وکلا استفاده می کند؛ نایبان خاص حضرت حجت(عج) چهار نفر در دوران غیبت صغری بودند که در روایات و گزارش ها با ادله قطعی نام آنها تصریح شده است: عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح و علی بن محمد سَمُری. 👈نایبان خاص با امام زمان(عج) ارتباط و بر دیگر فقها از نظر سیاسی و اجتماعی توفق داشتند. همانطور که بنابر ادله قطعی امامت به اثنی عشر به تعداد ماه های سال که 12 مورد است، ختم شده، نایبان خاص به همین چهار نفر ختم شده اند. نایب خاص باید با نص معصوم(ع) مشخص شود از این رو، از ادله اصلی ما در عدم نیابت خاص بعد از دوران غیبت صغری این است که وقتی امروز کسی را نداریم که در متون روایی به عنوان سفیر خاص امام زمان(عج) معرفی شده باشد، یعنی کسی صلاحیت این نیابت را ندارد و لزومی هم بر این نیابت نیست! 👈دلیل دوم روایات متقن است؛ عموم مردم بر این باورند که دلیل ما بر ختم نیابت خاص توقیع امام زمان(عج) است که شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی آن را در کتاب های خود آورده اند. شیخ طوسی(ره) گزارشی را نقل می کند که: بزرگان فکر می کردند اگر نایب دوم فوت کند فلانی را نایب بعدی می کند لذا حضور نایب دوم می رسند و از کیستی نایب بعد می پرسند؛ ایشان می گوید نظر امام زمان(عج) به حسین بن روح نوبختی است! مرحوم طبرسی در «احتجاج» میگوید در این باره باید نص از جانب معصوم وجود داشته باشد.  ⬇️⬇️⬇️
👈سوم دلایل قطعیه است شیخ طوسی در «الغیبه» می گوید: هر نایب نایب بعدی را مشخص می کرد تا نایب چهارم که بزرگان طایفه نزد او رفتند و پرسیدند امام زمان(عج) به چه کسی نص فرستاده است؟، وی می گوید: امام(ع) بعد از من کسی را معرفی نکرده است. ... این بیان یعنی نایب دیگری نداریم. علاوه بر این، امام زمان(عج) در توقیع شریف به علی بن محمد ثمری، نایب چهارم می نویسند: دیگر به کسی وصیت نکن که جای تو نایب شود چون دیگر دوران غیبت طولانی (تامه) فرا رسیده است. 👤مرحوم شیخ طوسی در کتاب «الغیبه» داستان زیبایی تعریف می کند که: در زمان مرحوم ابن قولویه دو نفر ادعای نیابت خاص در کوچه پس کوچه های قم کردند؛ روش محاجه جعفربن قولویه برای ما حجت است که می گوید: نزد ما قطعیه است که کسی که پس از علی بن محمد ثمری ادعای نیابت کند کافرِ گمراهِ حیله‌گر است. این یعنی تردید نباید کرد متاسفانه عدم بازخوانی این سخنان باعث شده بسترهای انحرافی شکل بگیرد و برخی ادعای وجود ده‌ها نایب خاص را برای امام مهدی(عج) کنند! 💠راهبرد ائمه(ع) برای بعد از نیابت خاص 👌از اینجا به بعد ما رها نشده ایم بلکه ائمه(ع) ما را به رواه حدیث خود ارجاع داده اند یعنی آنها که در حلال و حرام اهل رعایت هستند. ما نمی گوییم مقام مرجعیت و فقاهت عاری از گناه و اشتباه است اما امام هادی(ع) می فرمایند: اگر نبودند فقها در دوران غیبت، شیطان جامعه شیعه را با شبهات خود مرتع و چراگاه خود می کرد! 🔰نعمانی از امام صادق(ع) نقل می کند که فرمودند: اگر اولیای خدا و فقهای دین نبودند خداوند غیبت را قرار نمی داد! امروز نشر معارف دین از قم است دشمن این را درک کرده که اهل بیت(ع) با روایات خود استراتژی راه را برای شیعیان مشخص کرده اند.  ❌البته مدعیان جریان های انحرافی چهار حدیث ضعیف را دستاویز قرار داده اند که حضرت حجت(عج) وقتی ظهور کنند فقها را گردن می زنند! این احادیث در ذیل مرور می شود: ⬅️قال الصادق(ع): اگر مهدی(عج) شمشمیر دستش نبود فقها با او میجنگیدند! ⬅️قال الصادق(ع): دشمنان مهدی(ع) همین فقها هستند! ⬅️قال الصادق(ع): دشمن ترین دشمنان مهدی(عج)، فقها هستند! ⬅️و نهایتا اینکه مهدی(عج) 16 هزار فقیه را گردن می زند. 👆باید توجه داشت اینها هیچ یک حدیث امام صادق(ع) نیست بلکه شیخ ابوالحسن مرندی، ضد مشروطه ضد علما و جاعل الحدیث اینها را جعل کرده است. وقتی محی الدین ابن عربی در فتوحات درباره انسان کامل سخن می گوید فقهای سنی ضد فلسفه او را تکفیر می کنند ... لذا او در پایان دلنوشته ای دارد و این سخنان را در گلایه و خطاب به آنها بیان می کند که مرندی قال الامحی الدین ها را به قال الصادق(ع) تبدیل کرده است!! 🔸شناسایی احادیث صحیح از ناصحیح بسیار اهمیت دارد چنان که امام صادق(ع) می فرمایند: اگر در یک خبر تفکر کنید بهتر از آن است که هزار روایتی را صرفاً بخوانید. 🔅امام زمان(عج) فرمودند: عصر غیبت دوران ریزش و غفلت است؛ در کتاب «احتجاج» این توقیع از حضرت آمده است که فرمودند: در آخرالزمان، منِ مهدی را جاهلان شیعه آزار می دهند آنها که دین‌شان به سستی بال مگس است. این نشست با پرسش و پاسخ پایان یافت. @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 46.mp3
1.13M
🔰 جلسات کوتاه 46 🕋 آیات 9 الی 10, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
مبعث پیامبر خوبی‌ها، ✨حضرت محمد (ص) مبارک 🌿🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
☑️رهبر انقلاب: ✨بعثت نبىّ‌اکرم در درجه اوّل، دعوت به توحید بود. 🔹توحید صرفاً یک نظریه فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسانهاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. ۱۳۸۲/۰۷/۰۲ @marefatemahdavi
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم 🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ، 👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سوره‌ى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ، 🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مى‌نويسد. 📙منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
اخلاق مهدوی 51.mp3
3.65M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 27 👈 اهمیت بالا بردن دست در دعا ❇️ 90 جلسه در ماههای و در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ @marefatemahdavi
26.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| 🔹 زندگی مهدوی (2) 🎤 استاد حجت الاسلام کفیل @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز پنجاه و سوم(۱) 🔷«اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیَاءَكَ وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْدَاءَكَ؛ ✨خدایا حق را به وسیله او برپا دار و باطل را به او نابود کن و دوستانت را به سبب آن جناب به دولت برسان و دشمنانت را به دست او خوار گردان».✨ 👌در این فراز نیز در قالب دعا یکی از معارف کاربردی و مهم مهدوی گوشزد شده است که آن عبارت است از درگیری حق و باطل و غلبه نهایی حق. در این باره آیات قرآنی فراوانی داریم که برخی از آنها با نکات خود بیان می شود. 🔆 آیه اول 📖آیه ۸ سوره انفال:  ✨«لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ تا (خدا) حقّ را استوار وباطل را نابود سازد، هرچند مجرمان خوش نداشته باشند».✨ ⏬ نکته ها : 1⃣. این آیه، به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان دلداری میدهد که سرانجام حق پیروز و باطل نابود می شود. برخی روایات، مصداق روشن این آیه را زمان ظهور حضرت مهدی عليه‌السلام دانسته اند که با قیام آن حضرت، سلطه ی باطل برطرف شده و حکومت حقّ و عدل بر جهان حاکم میشود. 2⃣. وعده های الهی به خاطر منافع شخصی و مادّی افراد نیست، بلکه برای تحقّق حق و نابودی باطل است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ». 3⃣. حق، ماندنی و پابرجاست و باطل، فانی و رفتنی است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ». 4⃣. ترسی از عصبانیّت و ناخوشایندی دشمن کافر و مجرمان نداشته باشیم، خداوند اراده ی خود را محقّق خواهد ساخت: «وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ». 🔆 آیه دوم 📖آیه ۱۷ سوره رعد: ✨«أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَداً رابِیاً وَ مِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْیَهٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ كَذلِكَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ؛  خداوند از آسمان آبی فرو فرستاد، پس رودخانه ها به اندازه (ظرفیّت) خویش جاری شده و سیلاب کفی را بر خود حمل کرد و از (فلزّات) آنچه که در آتش بر آن می گدازند تا زیور یا کالایی به دست آرند، کفی مانند کفِ سیلاب (حاصل شود) این گونه خداوند حقّ و باطل را (به هم) میزند پس کف (آب) به کناری رفته (و نیست شود) و امّا آنچه برای مردم مفید است در زمین باقی بماند. خداوند این گونه مثال هایی می زند».✨ ⏬ نکته ها : 👈در این آیه دو مثال برای معرّفی باطل بیان شده است، یکی مثال کفی که بر روی آب ظاهر می شود و دوم کفی که هنگام ذوب فلزات، روی آنها را می پوشاند. باطل همچون کف است، زیرا: •۱. رفتنی است •۲. در سایه حق جلوه می کند •۳.روی حق را می پوشاند •۴. جلوه دارد، ولی ارزش ندارد. نه تشنه ای را سیراب می کند نه گیاهی از آن میروید •۵. با آرام شدن شرایط نابود می شود •۶. بالانشین و پر سر و صدا، امّا توخالی و بی محتوا است. 2⃣. تمثیل، مسائل عقلی را محسوس و راه رسیدن به هدف را نزدیک می نماید، مطالب را همگانی و لجوجان را خاموش می کند؛ بنابراین قرآن از این روش بسیار استفاده کرده است. 3⃣. فیض الهی جاری است و هرکس به مقدار استعدادش از آن بهره مند می شود: «أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِها». 4⃣. تلاش برای ساخت وسایل ضروری (متاع) یا رفاهی (حِلیه) پسندیده است: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ». 5⃣. در کوره حوادث است که ناخالصی ها معلوم و حق و باطل ظاهر می شود: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ ... زَبَدٌ مِثْلُهُ». 6⃣. وجود باطل به مکان و زمینه ی خاصی اختصاص ندارد (کف، هم بر روی سیل سرد و هم بر روی فلزات گداخته ظاهر می شود.): «زَبَدٌ مِثْلُهُ». 7⃣. سرچشمه باطل، ناخالصی هایی است که حق و حقیقت به آن آلوده شده است: «یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ». 8⃣. حق و باطل با هم هستند، امّا سرانجام باطل رفتنی است: «فَیَذْهَبُ جُفاءً». 9⃣. نفع مردم در حقّ است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ». 🔟. حقّ ماندنی است: «فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ». 1⃣1⃣. هر ثروت، دانش، دوست و یا حکومتی که برای مردم مفید باشد، ماندنی است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْكُثُ فِی الْأَرْضِ». 2⃣1⃣. آنچه از سوی خداوند نازل میشود، همچون باران خالص و حقّ است، ولی همین که با مادیات درآمیخت، دچار ناخالصی و زمینه ی پیدایش کف و باطل می شود: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً». .......  🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد خسته نباشین راجب این حدیث یه توضیحی میدین اول اینکه آیا روایت صحیحی هست اگه آره محبت کنید راجبش توضیح بدین یا اینکه معنی و تفسیرش چیه؟؟ بیشتر منظورم اون قسمتیه که عرض میکنن نیازی به دیگران نداریم..! البت کمال الدین که کتاب معتبریه..! من باب مهم بودن و تأیید نظر شما پرسیدم که بدونیم بهتره.! امام مهدی[عج]میفرمایند: إنَّ اللّهَ مَعَنا، فَلافاقَةَ بِنا إلي غَيرِهِ، وَالْحَقُّ مَعَنا فَلَنْ يوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا. ای شیعه ما خدا با ما است و نيازی به ديگران نداريم؛ و حقّ با ما است و از هر که از ما روی گرداند باکی نداريم. 1]:بحارالانوار/ج53/ ص191 2]:کمال الدين/ ج2/ ص511 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸بله، این روایتش، روایت خوبی است و اینکه می گوید نیازی به دیگران نداریم بحث بی نیازی که منظور خدا باشد نیست. منظور همان توکل کردن بر خداست. یعنی ما برای انجام کارهایمان چشم به دست این و آن و منت این و آن را بکشیم نداریم. بحث سر این است، این یعنی توکلمان بر خدای متعال است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi