eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت وهفتم (از فایل شماره 90) 🔸جلسات قبل آیاتی را بررسی کردیم که اهل سنت به آن استناد می کنند برای خلافت ابوبکر، حالا می رسیم سراغ روایات.📚 ⚠️یکی از روایاتی که آنها استناد می کنند روایتی است که «اقْتَدُوا بِاللَّذَيْنِ مِنْ بَعْدِی أَبِی بَكْرٍ وَعُمَرَ» به ابوبکر و عمر که بعد از من هستند اقتدا بکنید و از آن دو تبعیت کنید. 👆این روایت در سنن ترمذی آمده، در سنن ابن ماجه قزوینی هم آمده، و از قوی ترین دلایل روایی اهل سنت هست برای اثبات خلافت ابوبکر. جناب حاکم نیشابوری هم می گوید این روایت از بزرگترین روایاتی هست که در فضایل شیخین نقل شده. 🔰ما حالا بحث های سندی را نمیخواهیم، اکثر این روایاتی که خواهیم گفت بحث مشکل سندی دارد ولی بحث های سندی خیلی تخصصی هست بحث اهل سنت است ما نمیخواهیم روی بحث سندی بحث کنیم. و بحث های سندی از مواردی هست که ممکن است بعضی ها از زیر آن دربروند یعنی توجیهاتی❌ بیاورند و از زیرش دربروند. پس ما می رویم سراغ یکسری ادله ای که دیگر آقایان حتی اگر حدیث صحیح السند هم باشد نتوانند از زیر این قضیه و این موارد دربروند. ⬅️-اولا بخاری و مسلم که کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم را دارند این روایت را نیاوردند، و جالب است بارها شده ما یک روایت از کتب اهل سنت آوردیم به نفع شیعه و به ضرر سنی ها، سنی ها برای اینکه حال ما را بگیرند و قبول نکنند آن قضیه را، می دانید چی گفتند؟ گفتند این روایت قبول نیست. می گوییم چرا قبول نیست⁉️ می گویند چون بخاری و مسلم این روایت را نیاوردند. یعنی بارها و بارها و بارها خود این آقایان اهل سنت برای اینکه یک روایت را رد بکنند می گویند صحیح بخاری و صحیح مسلم این روایت نیست📓 پس ما این روایت را قبول نداریم. 👌در حقیقت ما هم داریم حرف خودشان را می زنیم این روایت هم در صحیح بخاری و مسلم نیست. ⬅️-نکته بعدی خود نظرات علمای اهل سنت است ابن حزم اندلسی می گوید این روایت اقتدا صحیح نیست، اگر روایت اقتدا از رسول خدا (ص)✨ صادر شده باشد باید معتقد باشیم ابوبکر و عمر از طرف پیغمبر به وسیله نص به خلافت منصوب شدن. (نص یعنی ما دلیل داریم، نص ظاهر داریم نص قرآنی داریم نص روایی داریم). ☝️در حالی که می دانید اهل سنت میگویند پیغمبر بعد خودش جانشین تعیین نکرد، شما اگر این روایت را بپذیری آقای سنی تمام استدلال های قبلی یتان روی هواست⁉️ شما استدلال های قبلی یتان این است که پیغمبر (ص) برای بعد خودش جانشین تعیین نکرد بعد می گویید مردم رفتند دور ابوبکر جمع شدن! در حالی که اگر این روایت را بپذیرید یعنی پیغمبر برای بعد خودش جانشین تعیین کرد خودتان استدلال های خودتان را دارید زیر سوال میبرید؟ ⬅️-نکته بعدی این است اصلا خود صحابه هم به این روایت عمل نکردند. حضرت علی (ع)✨ سعدبن عباده، عبدالله بن عباس اینها صحابه بودند، شما اهل سنت خیلی به صحابه اعتقاد دارید، چرا آنها به این روایت عمل نکردند؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 367 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 🔹اولین حدیث اصول کافی از امام صادق(ع) و در مورد اینکه در زمان ظهور؛ عقل و سربازانش حاکم هستند نه جهل 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠رهاورد انتظار راستین، صبوری است 📰به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره رهاورد انتظار برای فرج امام زمان(عج)، اظهار کرد: منتظران حضرت حجت(عج) با کسب آمادگی های لازم و با عمل به بایسته های انتظار رفته رفته به نتایج مطلوبی دست می یابند. این ساده نیست اول باید از طریق توسل به اهل بیت(ع) به چنین جایی رسید؛ ائمه(ع) وسیله تقرب هستند. 💢معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: به حکم عقل برای راه یافتن به هر مقصدی باید وسیله ای داشت، امام معصوم(ع)، وسیله تقرب، رضا و رسیدن به بهشت موعود است انسان اگر به امام اتکاء داشته باشد در مسیر بندگی خدا درست گام برمی دارد. 👈وی تاکید کرد: باید از حجت خدا کاری را خواست که از دیگران ساخته نیست آن حضرات(ع) معرف همه برنامه هایی هستند که می توان در زندگی به آنها تمسک کرد گرچه این توجه همراه با معرفت عمیق است. لذا منتظران باید صبر داشته باشند رهاورد انتظار راستین، صبوری است امام صادق(ع) فرمودند: انتظار فرج با صبر و شکیبایی است. 💢حجت الاسلام نصوری در ادامه ابراز کرد: باید صبر داشت و با شرایط پیش رفت شرایط سخت عصر غیبت ایجاب میکند منتظران ایستادگی کنند؛ خدای متعال در آیه پایانی سوره مبارکه آل عمران می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا ...». 👈وی خاطر نشان کرد: اصْبِرُوا یعنی صبر مقابل سختی انجام واجبات و ترک محرمات، مثل روزه گرفتن، غیبت نکردن؛  صابِرُوا به معنای صبوری مقابل بدعت ها، فتنه ها، فحشاء و منکراتی است که در جامعه وجود دارد و باید با آرامش با این هجمه ها مقابله کنیم و نهایتاً رابِطُوا یعنی رابطه‌مان را با امام عصر(عج) حفظ کنیم. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
⤵️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ♥️قلب‌ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کنیم که عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آنجا هست! 📒در محضر بهجت، ج٢، ص١٧٩ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ به مناسبت علیه السلام *⃣ ببینید یکی از زیباترین و مفهومی ترین روایات ✅ وقتی جناب حمران از امام باقر ع سوال میکند چه زمانی ظهور خواهد بود، امام فرمود... 🎤 @ma_va_o
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔘  علیه السلام : 🔹تَعَرَّض لِرِقَّهِ القَلبِ بِکَثرَهِ الذِّکرِ فِی الخَلَواتِ. 🔸با ذکر گفتن بسیار در تنهایى هایت، رقّت قلب بجوى. ¤بحارالانوار، ج۷۸، ص۱۶۴ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 این صحت داره ؟؟ امام محمد باقر (علیه السلام): «هنگامی که سفيانی بر پنج شهر تسلط يافت، نه ماه بشماريد» منبع: عقد الدرر؛ ص86 در حديث ديگری از امام صادق (عليه‌السلام) اسامی شهرهای پنجگانه چنين آمده است: ۱- دمشق‏ ۲-حمص ۳- فلسطين‏ ۴- اردن ۵- قنسرين. منبع:کمال الدين؛ ص651 امام صادق (عليه‌السلام) در اين حديث مدت حکومت سفيانی را هشت ماه تمام فرموده است و تعبير امام باقر (عليه‌السلام) اين بود که از حکومت سفيانی نه ماه بشماريد، شايد وجه جمع بين اين دو حديث اين باشد که سفيانی هشت ماه تمام حکومت مي‏کند و در آغاز ماه نهم حضرت بقيةالله (روحی فداه) قيام مي‏کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 بله روایت درست است، حالا بعضی روایت ها نوشته سفیانی هشت ماه یا نه ماه حکومت می کند بعد از اینکه آن شهرها را بگیرد. که در بحث علائم ظهور هم ما خودمان اینها را گفته بودیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا واقعا امام زمان در این زمان ها ظهور میکنه؟ امام محمد باقر (علیه السلام) می‌فرماید: گویا حضرت قائم (عج) را می بینم که روز عاشورا، روز شنبه، بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل پیش روی او ندا می کند: بیعت برای خداست. پس زمین را پر از عدل می کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود. غیبة طوسی، صفحه ۲۷۴ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 قبلا هم عرض کردیم این ایام ها و تاریخ هایی که گفته می شود امام زمان (عج) در این روز.. ممکن است تغییراتی هم در آن ایجاد بشود و حتمی نیست‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این حدیث معتبره؟ امام محمد باقر قائم قیام نمیکند مگر در دوره ترس وحشت و زمین لرزها و گرفتاریها و...‌ تا جایی که آرزومند از شدت دیدن آنچه از هاری مردم میبیند و دیدن اینکه بعضی مردم بعضی دیگر رو میخورند شبانه روز آرزوی مرگ میکنند. غیبت نعمانی، صفحه ۲۳۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 این روایت کلی نیست، یعنی این روایت اینطور نیست برای تمام سرزمین ها و تمام مناطق باشد که بخواهیم با این روایت مردم را مثلا بترسانیم. این روایت ها حالت کلی ندارد و ناظر به بعضی مناطق است... اینکه یک عده آمدند و این روایات را مثلا می گویند در ایران هم چنین حالتی پیش می آید و فلان.. آن دیگر بی سوادی خودشان است آنها را خیلی کار نداشته باشید. این روایات به هیچ عنوان نگاه کلی ندارد، یعنی منظورش این نیست تمام مردم جهان و مناطق جهان به این بلا دچار میشوند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، در آستانه روز عرفه که روز نیایش نام گرفته و به منظور بررسی پیوست های مهدوی این روز عظیم الشان با حجت الاسلام «علی‌محمد باقی»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان میشود: 👤حجت الاسلام باقی در ورود به بحث، اظهار کرد: در ابتدا باید اساسا معنای عرفه مشخص شود، در روایات چندین معنا برای این روز آمده است، برخی به داستان حضرت آدم(ع) و برخی به داستان حضرت ابراهیم(ع) و دیگر تعابیر اشاره کرده اند اما از همه اینها می توان دریافت عرفه به شناخت باز می گردد؛ اینکه اگر امام حسین(ع) در دعای عرفه سراسر از معارف توحیدی سخن می گویند برای آن است که اساس عرفه شناخت خدای متعال است. ✅اصل عرفه بر شناخت خدا است 🔹این کارشناس مهدوی تصریح کرد: برخی بر این باور هستند که عرفه صرفا روز گرفتن حاجات است، در حالی که حاجات ما در ذیل معرفت به خدا می آید مقصود ما از عرفه، شناخت خدا است که در پرتوی آن برکات و حاجات به ما عطا می شود لذا اصل بر این شناخت است نه دعا و نیایش به منظور کسب حوائج؛ این فرع بر معرفت الله است معرفتی که هدف خلقت معرفی شده است. وی درباره راه رسیدن به معرفت خدا در عرفه، افزود: این معرفت یک راه بیشتر ندارد یعنی واقعا جز آن مسیر دیگری نمیتوان یافت. طرق دیگر معرفی شده مقدماتی هستند نه کامل، مثل نگریستن به طبیعت اعم از ستارگان و خورشید، آمدن فصول و ... که ما را به خدا می رساند و معرفت آفاقی است «به صحرا بنگرم صحرا ته بینم ...». حجت الاسلام باقی با بیان اینکه معرفت دیگر انفسی است، ابراز کرد: یعنی اگر کسی خود را بشناسد خدا را شناخته است، به عبارت دیگر، انسان از طریق روح و ملائکه و عقل و نفس و امثال آن خدا را میشناسد، این معرفت بسیار برتر است چون از طریق مخلوقی بالاتر به دست می آید. ✅راه رسیدن به معرفت صدیقین 🔹وی با بیان اینکه قسم سوم معرفت، معرفت صدیقین است، گفت: یعنی معرفت خدا به خود خدا یعنی انسان خدا را بشناسد اما نه از طریق مخلوقات مادی و فرامادی بلکه از مجرای ربوبی، خدا را بشناسد چنان که امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه بر این معرفت تاکید دارند. در روز عرفه انسان می خواهد خدا را با خود خدا بشناسد که این بهترین معرفت است. این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دو معرفت نخست خوب است اما کافی نیست، تاکید کرد: امام حسین(ع) در دعای عرفه اشاره دارند، که شناخت خدا بواسطه مخلوقات ایرادی دارد که نشان می دهد آن مخلوقات نزد بنده از خدا معروف‌تر بوده اند! وی درباره راه دستیابی به معرفت صدیقین، گفت: امام باقر(ع) فرمودند: ما (اهل بیت(ع)) اسمای حسنی الهی هستیم؛ این یعنی اگر کسی بخواهد خدا را خوب دریابد باید به امام بنگرد هر میزان ارتباط ما با امام زمان(عج) عمیق تر باشد، بیشتر به معرفت صدیقین دست یافته ایم چنان که شاعر سروده است: «دل اگر خداشناسی همه در رخ علی(ع) بین/ به علی(ع) شناختم من به خدا قسم خدا را». 👌حجت الاسلام باقی در ادامه ابراز کرد: از این رو، باید در روز عرفه به در خانه امام برویم تا از این مسیر به خدا برسیم چنان که در دعای ندبه می خوانیم: «ايْنَ بابُ اللهِ الَّذي مِنْهُ يُؤْتي»؛ این همان بابی است که قرآن تاکید دارد به خانه از باب آن وارد شوید یعنی برای درک خدا از این در باید وارد شد. لذا باید در عرفه تمسک و توسل به ساحت مقدس امام عصر(عج) بیابیم اگر با امام(ع) ارتباط نداشته باشیم حتی در مراتب اولیه معرفت هم راه غلط پیموده می شود، به عبارت بهتر، معرفت فقط با ولایت امام به دست می آید وگرنه از خدا دور می شویم. ⬇️⬇️⬇️⬇️
امام طریق معرفت خدا است 🔹وی اضافه کرد: لذا اگر درباره ارتباط عرفه با امام عصر(ع) پرسیده شود به این حدیث نبوی مراجعه کنیم که فرمودند: اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است؛ یعنی مشرک و در ضلالت بوده است! چون در جاهلیت قبل از ظهور اسلام، بشر کافر بود کسی هم که امام زمان(عج) خود را نشناسد دچار چنین گمراهی‌ای است. امام طریق معرفت خدا است که اگر طی نشود به هلات می افتیم در زیارت آل یس میخوانیم: «السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَبِيلَ اللَّهِ الَّذِي مَنْ سَلَكَ غَيْرَهُ هَلَكَ‏». 🗣کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه تاکید کرد: اگر انسان در عرفه با امام ارتباط نداشته باشد و تحت ولایت امام قرار نگیرد حتی اگر در علوم سرآمد و نخبه باشد، نمی تواند به خدا معرفت بیابد. برای همین در عرفه یاد می گیریم که چطور از مسیر امام، سیر الی الله داشته باشیم، عرفه سبیل اللهی است که انسان را با امام به مقصد توحید و معرفت خدا میرساند. وی ادامه داد: با همین تعبیر اگر به دعای عرفه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه بنگریم می بینیم، حضرت در اوج دعا عرضه می دارند: خدایا تو دینت را در هر زمانی به امام یاری کردی ... سپس حضرت(ع) وارد بحث مهدویت و امام زمان(عج) می شوند، دلیل این اشارات امام سجاد(ع) آن است که عرفه وقتی عرفه است که از طریق امام(ع) به عنوان وجه الله باشد. 👈حجت الاسلام باقی تصریح کرد: دیگر حوائج در عرفه هم در گروی ارتباط با امام(عج) است چنان که برای رسیدن به بهشت و دوری از جهنم هم به امام نیاز داریم. برای تقرب به خدا هم باز نیاز به امام است چون شفاعت امام از ما دستگیری کرده و اعمال ما را صعود میدهد در همه حوائج مادی و معنوی نیاز به امام است چون امام واسطه فیض در همه این امور است. وی در پایان خاطر نشان کرد: خدای متعال می فرماید: کسی که از ذکر من اعراض کند معیشت و زندگیش تنگ میشود؛ منظور از این ذکر، امام است. عرفه پهنه ای وسیع است که فرصت رسیدن به خدا را از مسیر امام فراهم می کند. @marefatemahdavi