✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت سی و هفتم
🔆«وَشُهَداءُ دارِ الْفَناءِ ..»
🔹در ابتدای این فراز از دنیا تعبیر به دار الفناء شده! بله #دنیا فناییست، جایی است که ما در آن #توقف نمی کنیم، از اینجا به دنیا و عالمی دیگر میرویم.
👤از ابوذر غفاری سوال کردند چرا ما دوست نداریم بمیریم..⁉️ فرمود برای اینکه شما #دنیایتان را آباد و #آخرتتان را ویران کردید.
بله هیچ کسی دوست ندارد از آبادی به ویرانی برود..❌
🔅«وَشُهَداءُ» شهدا جمع شهید است و شهید هم اینجا به معنای #شاهد است، شاهد یعنی حاضر و ناظر. ⚠️ و ما معتقد هستیم که #امامان در این عالم همه ی اعمال و افکار ما را #مشاهده می کنند و فردای قیامت شهادت✨ می دهند که فلان آدم چکاره بود و چه فکر و اخلاقیاتی داشت.
👌وقتی زیارت اهل بیت می رویم در اذن دخول چه می گوییم⁉️ «أشْهَدُ اَنَّكَ تَری مَقامی وَ تَسمَعُ كَلامی» #اقرار می کنم که شما اهل بیت جایگاه من را می دانید و سخن من را می شنوید! این #عقیده ما در رابطه با اهل بیت🌷 است و معتقدیم امام عصر (عج) هم، هم اکنون دارد ما را میبیند و نه تنها ظاهر بلکه #باطن ما را هم مشاهده می کند.
📝امام زمان در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد، می گوید ما از عهد شکنی ها و از #گناهان شما خبر داریم و چیزی حجاب بین ما و شما نیست مگر آنکه گناهانی بین شما❌ هست.
👌خدای متعال این #قدرت✨ را
به ولی اعظم خود داده، حالا اینکه چطور امام زمان این همه افراد را می بیند اینها بحث های #شهودی و باطنی است و با چیزهای ظاهری خیلی اینها را نمی توانیم توضیح دهیم📚. یک بحث باطنی و شهودی پیش می آید که امام این ویژگی را دارد که میتواند ناظر بر #اعمال ما باشد، امام وقتی می خواهد شهادت بدهد باید حاضر و ناظر باشد.
🔰شما در دادگاه به عنوان شاهد می روید، چه وقت #شاهد می توانید باشید؟ وقتی ناظر باشید و ببینید. پس وقتی امام عصر می خواهد شهادت بدهد که این بنده خدا، این 👥 شیعه فلان جا گناه .. کرد باید ناظر باشد.
⚠️به همین خاطر یکی از شرطهای #توبه این است که اول از ولی خدا معذرت بخواهی و بعد به سمت #خدا بروی.
در آخر 📖 زیارت جامعه می گوید «إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عزوجل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ» ای ولی خدا بین من و خدا گناهانی است، خدا از این گناهان نمی گذرد مگر با #رضایت تو!✨ تقریبا همان بحث حق الناس است، چون ما با گناهانمان امام زمان را ناراحت می کنیم، دل حضرت را میشکنیم، اول باید از امام زمان معذرت خواهی💐 کنیم، حق الناسمان نسبت به امام پاک بشود و بعد برویم در خانه ی خدا.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥معرفی کتاب اثبات ولادت امام زمان علیه السلام ..
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت صد و چهل و هشتم (از فایل شماره 31)
⚠️دوستان توجه بکنند مسیحیت و یهودیت چیز جدا نیست، قبلا در بحث های مهدویت این را گفتیم در بحث منجی در ادیان. یهودی ها ✡ یک اعتقادی دارند قرار هست یک ماشیحی بیاید (ماشیح به زبان عبری است) یک منجی بیاید.
👥پیروان حضرت عیسی اعتقاد دارند این ماشیح همان حضرت عیسی است. پس در حقیقت مسیحی ها همان یهودیانی هستند که 💭اعتقاد دارند مراد از مسیح یا ماشیح همان حضرت عیسی است. به همین خاطر می گوییم مسیحی ها هم تعلیمات تورات📚 را قبول دارند، مسیحی ها هم تعلیمات عهد عتیق و عهد قدیم را، که همان عهد قدیم باشد که تورات پنج فصل اولش هست قبول دارند.
📔تورات کتاب جداگانه ای نیست، انجیل کتاب جداگانه ای نیست همه در کتاب مقدس هست، عهد قدیم رو هر دو قبول دارند یهودی و مسیحی. عهد جدید که تعالیم انجیل هست و نامه های رسولان و نامه پولس📩 و .. اینها را فقط مسیحی ها قبول دارند.
پس مراد از دین حضرت عیسی را بدانید همان یهودی هایی بودند که اعتقاد داشتند عیسی همان منجی🌟 است، اما یهودی ها می گفتند نه این مدعی دروغین است. از همان اول قصد سرکوب این دعوت را داشتند، چرا؟ اگر دین حق گسترش پیدا می کرد، اگر دین حق الهی طبق ♻️ مجرای خودش پیش میرفت یهودی ها به هیچ عنوان به اهداف خودشان نمی رسیدند و در اهداف خودشان قطعا موفق نبودند.
👈برای دعوت اسلام هم همین طور است تا جای ممکن جلوی نشر اسلام را گرفتند. تا جای ممکن نگذاشتند اسلام درست پیش برود. جریان غصب خلافت را پیش آوردند. جریان اطاعت نکردن از اسامه را پیش آوردن، جریان سقیفه❌ را پیش آوردن، همه این جریانها برای اینکه اسلام گسترش پیدا نکند یا حالا که گسترش پیدا کرد اسلام اموی و عثمانی گسترش پیدا بکند، نه اسلام علوی❗️
🇮🇷اول انقلاب هم همین طور بود، تا جای ممکن جلوی صدور انقلاب.. صدور انقلاب یعنی چی؟ یعنی تفکر انقلابی در دنیا رشد پیدا بکند، تفکر انقلابی هر جا هر ملت مظلومی که هست «مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» تکی تکی، گروه گروه 👥 بلند بشوند قیام بکنند علیه پادشاه ظالمشان، در کشورهای جهان دارد الحمدلله این قضیه شکل میگیرد.
🌀بعد از رحلت پیامبر همچنین، همه جور کار می خواستند بکنند و شما می بینید در زمان خلفا سه گانه ما خط نفاق و نفوذ آنچنان نداشتیم. منافق آنچنان نداشتیم. در دوران پهلوی هم ما 🕵♂نفوذی و جاسوس به آن صورتی که الان هست نداشتیم.
چرا❓چون از نیروهای خودشان بودند، چون سردمداران از خودشان بودند، دشمن به راحتی از طریق همان سردمداران نقشه های خودش را پیاده می کرد.
📢خط نفاق جایی حضور دارد که اسلام اصیل باشد، والا اسلام انحرافی اگر جایی وجود داشته باشد، نفاق برای چه بیاید، اصلا 👈نفاق هدفش چی هست؟ اسلام را منحرف کند، وقتی حکومت اسلامی منحرف سرکار باشد دیگر چه نیازی به نفاق هست، حکومت منحرف❌ هست.
اما تا پای حکومت حق وسط می آید همه اینها وسط می آیند. تا جای ممکن نمیگذارند حکومت حق بیاید چون مانع رسیدن آنها به 🌐حکومت جهانی است. یهود تمام حرفش، یهود تمام اهدافش رسیدن به حکومت واحد جهانی است، واحد جهانی بر مبنای یهود.
⚠️خط دشمن شناسی را دوستان بشناسند تحلیل دشمن شناسی راحت می شود، تحلیل مسائل سیاسی راحت می شود، با این سیر جلو بروید ان شاءالله مبانی تحلیلی و بصیرتی شما قوی تر هم میشود.
🖇ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 148
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
#جوان
🔸جوان های عزیز من! نوبت شماست. جوان های قبل از شما هر چه نفس داشتند، در این راه زدند و ما را به اینجا رساندند؛ امروز نوبت جوان های ماست.
🔸در میدان علم، در میدان عمل، در میدان تقوا، در میدان سیاست، در میدان کار برای مردم و خدمت، و در میدان شایستگی های گوناگون وارد شوید؛ خودتان را به صلاح و تقوا بیارایید و پیش بروید.
۱۳۸۴/۰۵/۲۸- امام خامنهای
@marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت سی و هشتم
🔆«وَ شُفَعَاءُ دَارِ الْبَقَاءِ ..»
شفاعت یعنی وساطت🌹. ما معتقد هستیم اهل بیت بزرگوار با اذن خدا #شفاعت ما را می کنند.
🔰شفاعت اهل بیت دو شرط اساسی دارد:
1⃣-آدم باید #صلاحیت داشته باشد مورد شفاعت قرار بگیرد.
2⃣-شفاعت کننده هم باید ✨خدا این دستور و #قدرت را به او بدهد، یعنی اینطور نیست که ائمه خودسر شفاعت کنند.
📌در آیة الکرسی می خوانیم «إِلاَّ بِإِذْنِهِ» با اذن خداست. جز انبیاء و ائمه #شهدا هم این مقام را دارند، علما هم مقام شفاعت را دارند، ولی اگر آنها هم دارند به #اذن خدا و اهل بیت این را می گیرند.
💠روایتی است از امام صادق (ع) که میفرمایند؛ به شفاعت ما اهل بیت نمیرسد آنانی که در #نماز خود سهل انگارند و نمازشان را سبک می شمارند.
یعنی چه ..⁉️ یعنی خُب تازه اذان شده میخوانم، ول کن تازه اذان شده فوتبال ببینیم، فیلم ببینیم.. اینها یعنی #سبک شمردن، یعنی اهمیت ندادن.
امام صادق نمی گوید کسی نماز نخواند، نه نه! آنکه نمی خواند بحثش جداست. میگوید 👈نماز می خواند اما به آن #اهمیت نمی دهد.❌
✅آخرین جمله امام صادق (ع)
این بود «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ» به شفاعت ما نمی رسد آنکه نمازش را سبک بشمارد، خفیف بشمارد. اگر کسی از #عمد، از روی بی اعتنایی نمازش را اول وقت 🕛 نخواند، مشمول همین واقع می شود. قرائت نماز را درست یاد نگرفتن، تمام اینها جزء بحث #خفیف شمردن نماز است. حواسمان جمع باشد خدای ناکرده جزء این دسته افراد قرار نگیریم.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
مجموعه احادیث و جملات کوتاه مهدوی جهت استفاده در برنامه های فرهنگی و مجازی
ویژه نهم ربیع 👇👇👇
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و پنجم
💠یکی از مواردی که در بحث دعا حاج آقا مجتبی تهرانی مطرح می کنند این است که آیا انسان می تواند از خدا در این دنیا راحتی را طلب کند؟ راحتی که همه امور را در بربگیرد، راحتی مطلق❗️
👌بحثی که اینجا مطرح هست را ایشان می فرمایند ما می توانیم دو نوع تصور کنیم:👇
1⃣-اول راحتی مطلق بخواهیم.
مثلا بگوییم خدایا هیچ مکروه یا هیچ بلایی نبینیم. مکروه منظور بحث فقهی نه، یعنی کراهت، چیزی که بدمان بیاید، از آن خوشمان نیاید، هیچ غمی نبینیم. آیا راحتی مطلق در دنیا قابل تصور است⁉️ واقعا نمی شود، آسایش مطلق در دنیا!!! «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ» ما انسان را در سختی خلق کردیم. فکرش را بخواهی بکنی راحتی مطلق و هیچ مشکلی در این عالم هستی🌒 نباشد این یک مقدار، یک مقدار چه عرض کنم، خیلی غیر معقول است.
💭ما قبلا عرض کردیم دعا که می خواهیم بکنیم دعاهایمان باید معقول و عاقلانه باشد. این چیزی که الان ما از خدا میخواهیم هیچ مشکلی به ما نرسد، اصلا این مبحث عاقلانه نیست! پس آسایش مطلق را نمی توانیم داشته باشیم. ایشان در این زمینه چند تا روایت📚 هم می آورد که اصلا این دنیا دنیای گرفتاری هست، مقتضای این عالم و این دنیا این است که ما گرفتاری ها و سختی هایی داریم.
📜در روایت مفصلی آقا امام صادق (ع) می فرمایند؛ «لا راحَةَ لِمُومِنٍ عَلَی الحَقیقَة» (عَلَی الحَقیقَة به صورت مطلق است) در این دنیا فکر نکن خبری از راحتی هست. «إلا عند لِقاءِ الله» راحتی مطلق میخواهی، 🍃آسایش کامل می خواهی، در محضر خدای متعال در آخرت.
📜در روایت دیگری از امام صادق سوال می کنند «قيلَ لَه أينَ طَريقُ الرّاحَةِ» راه رسیدن به آسایش چی هست❓حضرت می فرمایند؛ «فی خِلافِ الهَوى» خواسته های نفس را اطاعت بکنی سختی می آورد، تو مخالفت با خواسته های نفس بکن برای تو راحتی بیاید. پرسیدن کجا انسان میتواند راحتی پیدا بکند؟ حضرت فرمود «عِندَ أوَّلِ يَومٍ يَصيرُ فی الجَنَّةِ» اولین روزی که بهشت رفتی راحتی به دست میآوری. ⚠️پس می بینیم که در این دنیا ما آن آسایش مطلق و کامل را نداریم.
🔅خدایای متعال به حضرت داود
خطاب می کند؛ «إِنِّی وَضَعْتُ خَمْسَةً فِی خَمْسَةٍ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی خَمْسَةٍ غَیْرِهَا فَلَا یَجِدُونَهَا» ای داود! من پنج مورد را در پنج چیز گذاشتم اما مردم اشتباهی میروند❗️
👈«وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِی الْجَنَّةِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا فَلَا یَجِدُونَهَا» من راحتی مطلق را برای بهشت🍃 گذاشتم اما مردم در دنیا دنبال راحتی می روند. در دنیا بحثی از این راحتی و امثال این نیست. (قسمت های دیگر روایت را کار نداشتم، قسمت راحتی را می خواستم بگویم)
🌀امام صادق به اصحابشان فرمودند حواستان جمع باشد در این دنیا آسایش نسبی، آسایشی که در بعضی از زمانها آن آسایش را بتوانید داشته باشید.. مثلا ده روز ⛅️ پیش می آید هیچ مشکلی برایت پیش نمی آید راحتی و دغدغه نداری، اما بعد ده روز ممکن است مشکلات پیش بیاید. بله راحتی نسبی چرا..، اما مطلق ما در این دنیا نداریم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (53)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 205
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________________
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا بعد از ظهور هیچ فقیری وجود نخواهد داشت⁉️👆
🎥کلیپ های یک دقیقه ای #پرسش_و_پاسخ
پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗
🗣پاسخگو: #استاد_احسان_عبادی
⏰هرشب ساعت 20 در کانال ما و او
👈گروه پاسخ به شبهات و سوالات شما👉
✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅
#کلیپ
🔰سیاست همراه دیانت🔰
تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#سلام_امام_زمانم✋
🍁عمریستکهمامنتظرآمدنت،نه
🍁تومنتظرلحظهیبرگشتنمایی..
@marefatemahdavi
👆👆👆
پوستر شماره 7⃣4⃣
🌟پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّـاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَل.
#پوستر_احادیث_مهدوی
•|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|•
💠 @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت سی و نهم
🔆«مَنْ أتاكُمْ نَجى وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك ..»
👌ما اعتقاد داریم هر که به شما اهل بیت روی بیاورد🌺 از عذاب خدا #نجات پیدا می کند و هر کس از شما روی بر گرداند #هلاک می شود.
خیلی فراز مهمی است. یعنی ✨اهل بیت #محور سعادت و هلاکت یک فرد هستند البته اخروی منظور است، هر چند از لحاظ دنیوی هم ملاک #سعادت همین است. ولی شاید از لحاظ دنیوی بعضی ها متوجه نشوند، بگویند فلانی چرا مخالف اهل بیت است اما پولدار است..❓ولی نمی فهمند در باطن زندگی اش چه هست!
🔹در ملاک اخروی #اهل_بیت ملاک هستند اگر به اهل بیت روی بیاوریم سعادتمند هستیم، اگر از آنها #دوری پیدا کنیم گنهکار و بدبخت می شویم.
و خیلی هم جالب است؛ آن کسانی که #بهشتی🌱 می شوند به خاطر اطاعت از امام است که بهشتی می شوند و آن کسانی هم که #جهنمی🔥 می شوند به خـاطر اینکه از اهل بیت دور هستند جهنمی می شوند.
📑ما در روایات داریم کسانی که بهشتی هستند یعنی #مؤمنند، به خاطر گناهانشان به میزانی که گناه کردن جهنم می روند. آن جهنم رفتنشان به خاطر آن دقایق و ساعاتی⏰ هست که از امام دور هستند، به خاطر آن لحظاتی هست که در زندگیشان حرف امام را #گوش ندادند.
⚠️یعنی ملاک بهشت و جهنم اطاعت از امام است⚠️ و امروزه وجود نازنین امام زمان (عج) هست که محوریت اصلی این نظام طبیعت و #نظام عالم را دارد و به خاطر همین است که می گوییم اگر از حرف ایشان اطاعت نشود فرد به غضب الهی💥 دچار می شود.
📚روایت داریم در روز #قیامت سه کس، خدا اصلا با آنها صحبت نمی کند و در غضب الهی هستند؛
1⃣. کسی که به #دروغ مدعی امامت از جانب خدا می کند.
2⃣. امامت یک فردی که از سوی خدا امام شده را #انکار می کند.
3⃣. نفر سوم کسی هست که فکر کند دو نفر قبلی با ایمان هستند.
〽️پس یعنی آن کسانی که به دروغ میگویند ما امام جامعه هستیم، و آن کسانی هم که امام واقعی را نمی پذیرند مورد غضب خدا هستند.
چه غضبی⁉️ غضب در حدی که خدا در فردای قیامت با آنها #صحبت نمی کند.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه سی و هفتم7⃣3⃣
خلقت شب🌚
✨«وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ» (انبیاء،۳۳)✨
و او كسی است كه شب و روز را خلق كرد.
🌀اشتباهی كه در اين آيه وجود دارد، اين است كه خلقت را به شب نسبت داده است.
شب عدم نور است و علیت و ايجاد به امر عدمی تعلق نمی گیرد. مثل اين است كه بگوئید خدا هیچ را خلق كرد كه غلط است.
💥در افسانه های باستانی يونانی نیز خلقت شب مطرح شده است.
✨تُولِجُ اللَّيْلَ فِی النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّيْلِ..✨(آل عمران،۲۷)
(ای خدا) شب را در روز داخل ميكنی و روز را در شب داخل می كنی.
شبیه آيه ی فوق چندين بار در قرآن تكرار شده است. شب (عدم نور) چیزی نیست كه با نور مخلوط شود. به تعبیر دقیق تر، عدم چیزی نیست كه آن را با وجود مخلوط كنی. مثلا در هنگام تاريك و روشن صبحگاه، واقعیت اين است كه میزان نور (وجود) كم است، نه اينكه مقداری تاريكی را با نور مخلوط كرده باشیم.
✨يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْل✨(زمر،۵)
شب را به روز درمى پیچد و روز را به
شب درمى پیچد.
🌀 همان غلط قبلی اينجا هم تكرار شده است. شب چیزی نیست كه نور را در خود بپیچد و پیچیدن شب به روز هم بی معنی است.
✨وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً✨(اسرا،۱۲)
وشب وروز را دو نشانه ی خدا قرارداديم، نشانه شب را محو كرديم و نشانه روز را روشنی بخش گردانیديم. همان اشتباه تكرار شده است. چون تاريكی امر عدمی است نمی تواند آيه يا نشانه ی علت يا خالق باشد.
🌀اينگونه آيات كه شب را امر وجودی گرفته اند، در قرآن مكرر آمده اند. البته انتظار نمی رود، فردی در عربستان زمان محمد✨ اين مطلب فلسفی را بفهمد. طبعاً محمد✨ هم متوجه اين خطای
تكراری اش نشده، اما خدا غیرممكن است، نفهمد بنابراين اينها گفته های محمدند نه خدا😐
📝جواب شبهه:
با اينكه سها، مدعی فهم فلسفه است، اما معلوم ميشود اطلاعی از فلسفه ندارد، زيرا در فلسفه به اين نوع عدم اشاره شده است.
⚠️شب و روز دو مفهوم متقابل اند، و تقابل آن دو، تقابل عدم و ملكه است، نظیر تقابلى كه بین دو مفهوم كورى و بینايی هست، چون همان طور كه كورى به معناى مطلق نبودِ بینايی👀 نیست، و به همین جهت به ديوار كه بینايی ندارد نمیگويیم كور، بلكه كورى عبارت است از نبود بینايی، در چیزى كه قابلیت بینايی را دارا است، مانند انسان🙎♂ بی نورى شب نیز همینطور است، يعنى كلمه "شب" به معناى مطلق عدم نور نیست، بلكه به معناى زمانى است كه در آن زمان ناحیه اى از نواحى زمین از خورشید🌞 نور نمیگیرد. و پر واضح است كه چنین عدمى (عدم ملكه) وقتى تحقق میيابد، كه ضد آن يعنى ملكه قبلا وجود داشته باشد، تا نسبت به آن تعین پیدا كند🍃
چون اگر در عالم چیزى به نام بینايی نمیبود، كورى هم تحقق نمیيافت، و نیز اگر در عالم چیزى به نام روز 🌤 نمیبود، شب هم معنا نمیداشت، از اين رو شب بهره ای از وجود دارد.
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۳۷
🖇ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۸۳
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ گنجینه سحر
💠 توصیههای رهبرانقلاب به جوانان درباره خواندن #نماز_شب و استفاده از فرصت جوانی
#جوان
@marefatemahdavi
#السلامعلیکیااباعبدالله🍃🌸
هر کسی عاشقِ
پابوسی لیــلایِ خود است
در دَمِ مرگ کنارم
تو بیـــایی عشق است ...
#یا_حسین❣
@marefatemahdavi
👆👆👆
پوستر شماره 8⃣4⃣
🌟امام کاظم (ع) فرمودند: إذا فقد الخامس من ولد السابع من الائمة فالله الله فی أديانكم لا يزيلنكم عنها أحد. يا بنی إنه لابد لصاحب هذا الامر من غيبة حتى يرجع عن هذا الامر من كان يقول به، إنما هی محنة من الله امتحن (الله تعالى) بها خلقه.
#پوستر_احادیث_مهدوی
•|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|•
💠 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و پنجم 💠یکی از مواردی که در بحث دعا حاج آقا مجتبی تهرانی
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و ششم
🌀امام علی (ع) دیدند یکی برای دوستش اینطور دعا می کند «سَمِعَ رَجُلاً يَدعو لِصاحِبِهِ فَقالَ لا اَراكَ اللّهُ مَكروها» یعنی خدایا دعا می کنم که هیچ وقت غم نبیند.
حضرت به او فرمود💭 «اِنَّما دَعَوتَ لَهُ بِالمَوتِ» تو انگار داری دعا می کنی این بمیرد، داری دعا می کنی خدایا مرگش بده، چرا..⁉️ چون هیچ کس در دنیا نیست که غم نداشته باشد.
👈گاها به دیگران می گوییم خدا
کند غم آخرت باشد، این جمله یعنی بمیر، چون در این دنیا محیطی برای محیط آسایش کامل نیست. دنیا غم را برای ما فراهم می کند. دنیا جایی است که یک روز مشکل مالی به ما برمی خورد💵، یک روز ممکن است یکی از عزیزانمان از دست برود یا سختی پیش بیاید😞. دنیا دنیایی است که هر نوع سختی ای که فکر می کنید در آن هست، الهی غم نبینی یعنی الهی بمیر تا غم نبینی (خیلی خودمانی اش) بهتر است در این موارد به طرف تسلیت بگوییم، بگوییم خدا به تو صبر بدهد.
🔸ما نمی گوییم دعا نکنید یک وقتی اشتباه نشود، بلکه امام صادق (ع) راهکار نشان داد که اگر هوای نفست را کم کنی فشار به تو نمی آید، سختی زیاد به تو نمیآید، مشکلاتت را کنار بگذار هوای نفست را کم کن، با نفس خودت مخالفت بکن آن وقت به راحتی نسبی می رسی. گاهی یک عده هستند 👥 جانشان به پولشان وابسته است، حاضر هستند جان بدهند اما پول ندهند خُب اینها دیگر همیشه🌀 در سختی هستند، در سختی فکری هستند.
✅حضرت علی می فرماید؛ «مَن أحَبَّ الرّاحَةَ فَلیؤثِرِ الزُّهدَ فِی الدُّنیا» اگر آسایش نسبی در دنیا می خواهید، قطع تعلق درونی ات را نسبت به دنیا مقدم بدار. تعلقات دنیایی را کنار بگذار. کم کم به راحتی نسبی هم می رسی.⚠️
☝️پس ما می توانیم از خدا بخواهیم راحتی نسبی به ما بدهد، اما اینکه فکر بکنیم کل روایات یعنی همه چیز را بررسی بکنیم که بگوییم ما کلا راحتی مطلق میخواهیم و دیگر هیچ مشکلی پیش نیاید، نه! ما چنین چیزی نداریم❌ و چنین چیزی در حقیقت قابل تحقق هم نیست که بخواهیم روی آن بحث بکنیم. چون یک چیز غیر معقول هست.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (53)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 206
💠☀️💠☀️💠☀️💠
________________
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📃"پیمان عمومی" که رسول خدا (ص) در همان سال نخست هجرت میان مسلمانان، یهودیان و مشرکان یثرب به 🖊امضا ر
◀️شیوه اشاعه دعوت اسلامی
🔆در سیره عملی رسول خدا(ص) و بر پایه آیات فراوانی از قرآن می توان چند روش مشخص را در دعوت مردم به اسلام بازشناسی کرد. نخستین و اصیل ترین شیوه 👈👈بر اساس "هدایت فکری" مردم از طریق استدلال و تقویت روح تفکر و تعمق در مردم بود. این شیوه در تمام دوران مکه با قوت دنبال شد و تا به آخر نیز دعوت مکرر قرآن📖 به تأمل و تدبر و نیز توصیه به رسول خدا(ص) برای "دعوت به حکمت و موعظه" و "مجادله به احسن"، نشان آن بود که این راه ادامه🌀 دارد. رسول خدا(ص) با همین شیوه توانست عده زیادی را به اسلام فراخواند. مردم مدینه از طریق آشنایی با همین دعوت و صرفا با نشر آیات قرآنی، اسلام را پذیرفتند.
⏳در زمانی که غزوات و سرایا اوج داشت، کار دعوت اسلامی همچنان ادامه داشت.
⚠️مسلمانان جز پس از دعوت به توحید و نبوت، حق جهاد با مشرکان را نداشتند.
📃در نقلی آمده که رسول خدا(ص) پیش از جنگ با بنی قریظه آنان را به پذیرش اسلام دعوت کرد. از بریده اسلمی نقل شده که رسول خدا(ص) وقتی امیر را به فرماندهی سریه ای می فرستاد او را به طور خاص به تقوای الهی💫 توصیه کرده، به رفتار شایسته با مسلمانان فرا می خواند، آنگاه به او می فرمود: به نام خدا در راه خدا پیکار کن، با کافران به خدا بجنگ، جنگ کن، اما غدر مکن، مثله مکن و کودکان را مکش👧🏻؛ وقتی با دشمن مشرک برخورد کردی، او را به سه چیز، دعوت کن هر کدام را پذیرفت، همان را از وی قبول کن: نخست به اسلام، اگر پذیرفت رهایشان کن، اما از ایشان بخواه که از مسکن🏘 خویش به "دار المهاجرین" بیایند. اگر از پذیرفتن اسلام سرباز زدند، 👥 آنان را به پذیرش جزیه فراخوان و اگر نپذیرفتند با ایشان مقاتله کن.
↩️به هر روی اساس دعوت بر پایه هدایت مردم به توحید بوده و به همین دلیل، و پیش از هر چیز هدف ✨رسول خدا(ص) آشنا ساختن مردم با توحید و نبوت بوده است. قریش در شمار کسانی بود که آن حضرت سالیان متمادی اسلام را بر ایشان عرضه کرده📢 و آیات قرآنی را برای آنان تلاوت کرده بوده. اکنون اگر شمشیر خشم مسلمانان بر سر آن فرود می آمد قریب سیزده سال از دعوت فکری و هدایتی گذشته بود. با این حال چون اولا هدف، هدایت آنان بوده و ثانیا مشرکان عمری را در شرک سپری کرده و طبیعی بود که تحول، تدریج و صبر می طلبد، آن حضرت، حاضر بود تا راههای🤝 مسالمت آمیزی، البته پس از قدری فشار بر مشرکین بیابد. این بود که اصل مدارا و برخورد مسالمت جویانه را به همان سرعت می پذیرفت که جنگ را؛ بر همین اساس بود که صلح حدیبیه📜 را درست در موقعیت برتر بر مشرکان پذیرفت.
♦️در حد برخوردهای فکری، اینان به استدلال و اندیشه توجهی ندارند، در کنار آن به جنگ با اسلام نیز مایل نیستند. در برابر این افراد👨👩👦👦 سیاست "تالیف قلوب"، که نوعی تواضع برای تلطیف قلوب مشرکان بوده، اعمال می گردید. تألیف قلوب به معنای دادن باج و یا به دلیل ترس از این قبیل مشرکان نبود. بلکه بر این اساس بود که آنان با این برخورد علاقمند به اسلام شوند💚. زیرا به هر روی مشرک بوده اند و نمی توان انتظار یک تحول آنی را داشته و یا همه آنان را تابع معقولات دانست.
⚠️مدارای رسول خدا(ص) به عنوان یک اصل، در تمام دوره هجرت مورد توجه ایشان بود. با وجود تحریکات فراوان منافقان❌، آن حضرت که در آغاز راه بوده، سیاست مدارا را پیشه کرده و در عین کنترل اوضاع، بر آنان سختگیری نمیکرد. 👈اما عقیده رسول خدا (ص) بر اساس تکالیف شرعی و قرآنی دور از واقع بینی نبود، آن حضرت در موارد لزوم، با استحکام به جنگ🗡 با دشمن میپرداخت. البته دشمنی که هیچ زمینه ای برای هدایت او از طریق فکر و مدارا وجود نداشت.
گروهی که خداوند در ادامه دعوت مومنان به جهاد📩، درباره ایشان فرمود: "بدترین جانوران در نزد خدا این کران و لالان هستند که در نمی یابند، و اگر خدا خیری در آنان می یافت شنوایشان می ساخت، و اگر هم آنان را شنوا ساخته بود، باز هم بر می گشتند و رویگردان میشدند."
🔹ادامه دارد ...
✍برگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص449-453"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۲۹
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا کتاب عصر ظهور آقای کورانی معتبره⁉️
🎥کلیپ های یک دقیقه ای #پرسش_و_پاسخ
پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗
🗣پاسخگو: #استاد_احسان_عبادی
⏰هرشب ساعت 20 در کانال ما و او
👈گروه پاسخ به شبهات و سوالات شما👉
✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅
#کلیپ
🔰سیاست همراه دیانت🔰
تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
🌹 #السلامعلےالحسینع
⚜️زیباترین عبارٺ دنیا سلام بود
✨ #نامٺ همیشہ مستحق احترام بود
⚜️ازلطف بیڪران شما مےڪشم نفس
✨آقا بدون #عشق تو ڪارم تمام بود
🌷 #صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🌷 #شب_جمعه
@marefatemahdavi
┈═••🌿🌹🌿••═┈