eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد ✅یکی از نکاتی که ما در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه کنیم دعا برای غفران و بخشیده شدن هست. دعای استغفار و بخشیده شدن در ماه رمضان. 👌در بحث استغفار و دعاهایی که می‌خواهیم خدای متعال ما را ببخشد بهترین زمانها 🌙ماه رمضان است، در دعاهایی که ویژه استغفار و بخشیده شدن هست به ما یاد دادن که اول برای خودتان دعا کنید. در قرآن هم نگاه کنید سوره مبارکه نوح، آیه [28] : «رَبِّ اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِمَنْ دَخَلَ بَيْتِیَ مُؤْمِنًا وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ..» اول می‌گوید خدایا من را بیامرز 🤲، بعد پدر و مادرم، بعد اهل بیتم، بعد مؤمنین و مؤمنات. این بحث استغفار است. 🔹در چیزهای معنوی (جلسات قبل هم عرض کردیم) اول برای خودت دعا کن. اما علت چی هست؟ 👈در گذشته این نکته را گفتیم یکی از دستوراتی که در شیوه دعا کردن وارد شده این است اگر انسان می خواهد دعایش مستجاب بشود🌸 ابتدا باید خودش را از گناهان پاک بکند بعد دعا بکند. اینجا هم همین است در اینطور دعاها به خدا می‌گوییم من را اول ببخش، بعد دعای من را در حق دیگران مستجاب کن. چون اول می خواهم خودم را پاک بکنم و با زبان پاک برای دیگران دعا بکنم. ✅اما عرض هم کرده بودیم در بحث های معنوی ما خودمان را مقدم می کنیم اما در امورات مادی و دنیوی دیگران را بر خودمان مقدم می کنیم. 🔹در دعا برای دیگران هم طبق آیه قرآن که الان خدمت شما عرض کردم یا طبق دعاهای دیگر و آیات دیگر، اول خانواده ات را دعا کن، بعد همسایه و دوست. چرا؟ چون وقتی ما مردیم⚰ چه کسی برای ما بیشتر خیرات می کند؟ فامیل های نزدیک بیشتر برای ما خیرات می کنند یا مردم غریبه⁉️ قطعا فامیل. پس اینجا می گوید فامیل را مقدم تر بدانید. این اثر می گذارد، تو اینجا برای اینها دعا می کنی و فردا که مُردی خدا کاری می کند که آنها هم در حق تو دعا می‌کنند. 👌یکی از فایده های نماز شب اول قبر که برای دیگران می خوانید چی هست؟ اینکه اگر مردیم دیگران هم برای ما می‌ خوانند خدا به دل دیگران🌸 می‌اندازند. بعضی از علما، بعضی از عزیزان عادت دارند که هر شب نماز اول قبر را می‌ خوانند. ممکن است فامیلی هم نمرده باشد، ولی به نیت مؤمنان، به نیت همه مؤمنینی که امشب شب اول🌛 قبرشان هست می ‌خوانند. اینها اثر دارد ما الان می‌خوانیم خدا بعد از مرگ اینها را به ما برمی گرداند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (82) 🎤استاد احسان عبادی 270 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
4_6003611943271663365.mp3
4.47M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 40 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 40 🌀 موضوع : 16 🌀 ❇️ ذکر چند آداب مهم دعا ❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و دوم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و سوم 🔗 روایـت ششـم : 📜عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ (علیه السلام) فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ‌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّوَجَل. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 👈روایت این است «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ (علیه السلام) فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ‌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّوَجَل» هر پرچمی قبل از قیام قائم حرکت داده بشود (بلند شود) صاحب آن طاغوت است و به جای خدای متعال پرستش می شود.‌ (یعنی مردم را به سمت خودش فرا می خواند) ☝️این معروف ترین روایت هست که مخالفین ولایت فقیه به آن استناد می‌کنند، می گویند هر پرچمی قبل از قیام قائم باطل است، پس پرچم جمهوری اسلامی که قبل از قیام قائم بود🇮🇷 باطل است .. ✍روایت بحثش را باز می کنیم و توضیح می دهیم: 📚از لحاظ سندی حرف هایی روی یکی از راویان حدیث به نام حسین بن مختار هست، اما بعضی ها ایشان را تأیید کردن. خلاصه روی سند این روایت نمی شود خیلی بحث کرد، چون دشمن سندی را ممکن است زیر سوال ببرد و قبول نداشته باشد. باید روی متن روایت با همدیگر بحث کنیم، آیا متن روایت مورد قبول هست یا نه؟ 🔸جواب این است اگر قرار باشد هر پرچمی قبل از قیام امام زمان (عج) باطل باشد آیا پرچم های هدایت، پرچم هایی که واقعا مردم را به سمت اسلام و امام زمان دعوت می کنند، آیا این پرچم ها باطل است⁉️ اگر بگوییم اینها هم باطل است، (یعنی هدایتگران خوب، آدم های صالح مثل امام خمینی) پس یعنی اینکه تمام روایاتی که می گوید مسلمان نباید ظلم بپذیرد، مسلمان نه ظلم می کند نه ظلم می پذیرد، باید همه این روایات را کنار بگذاریم؟ اصلا روایات امربه معروف و نهی از منکر را هم کنار بگذاریم! 👈یعنی یک مسلمان هر پادشاه طاغوت و ستمگری که دارد به او حکومت می کند، باید دست روی دست بگذارد هیچ کاری با آن پادشاه نداشته باشد هر چی توی سرش می زند بخورد، بعد بگوید من تا زمان ظهور امام زمان (عج) نباید کاری بکنم. این با کدام عقل و منطق🧠 جور در می آید؟ اصلا مشخص است اینجا پرچم هدایت منظور نیست. 👈بعد ما هم در آن جلسه نبودیم ببینیم این روایت را امام صادق (ع) یک مرتبه همین طوری گفت یا قبل و بعدش چیزهای دیگر هم بود. چون بسیاری از احادیث ما تفکیک شده است، کامل نیست، کامل ممکن است در روایات دیگری باشد یا اصلا نیامده باشد، به همین خاطر تشخیص کار روایی سخت است که ببینیم روایت همین یک جمله بود یا جملات دیگر هم بود .... 🎤استاد احسان عبادی ۳۳ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 2⃣7⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۶۸ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران، ۱۳۸۱/۷/۳۰ 📒 @marefatemahdavi
4_6008087659971348059.mp3
4.44M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 41 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 41 🌀 موضوع : 17 🌀 ❇️ دو راه سالم سازی قلب برای دعای بهتر❇️ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و نود وهفتم (از فایل شماره 44) 🔴 ..مشرکان هم هیچ وقت تصور نمی‌کردند که به این شکـل با پیامبر اسلام و سپاه اسلام رو به رو بشوند. آنها فکر می‌کردند می توانند این نیروهای محدود اسلام را خیلی زود و به راحتی قلع و قمع کنند⚔. نیروهایی که نه شتر خوبی داشتند، نه اسبی، نه زره. 👈از آن طرف رسم عمومی جنگ های عرب نبرد تن به تن در آغاز جنگ ها بود. در واقعه کربلا هم چنین چیزی اتفاق افتاد. اول چندتا جنگ تن به تن می کردند و بعد حمله📣 جنگ عمومی صادر می شد. از قریش سه نفر از آن دلاورانشان در حالی که غرق در سلاح بودند، تا بن دندان مسلح بودند با غرور تمام از سپاه بیرون آمدند عتبه، شیبه و ولید.🚩 از سپاه اسلام سه نفر رفتند، سه نفر مشرکین گفتند شما بچه هستید بروید، به پیامبر بگویید قوی تر را بفرست و پیامبر سه نفر را فرستاد حمزه سیدالشهداء، عبیده، امیرالمومنین علی (ع)✨، که هر سه نفر از بستگانش بود که بعدا کسی نگوید .. عبیده هم مثل حضرت علی از پسر عموهای پیامبر (ص) بود. ☝️یک چیز دیگر را نشان می دهد، پیامبر هنوز نیروی عملیاتی و قوی مثل حمزه و‌ حضرت علی (ع) نداشت، یعنی فقط این دو نفر بودند، عبیده هم که به پای این دو نفر نمی رسید. یعنی هنوز نتوانسته بودند نیروی 👥 خوب تهیه کنند. به هر حال جنگ بدر سال دوی هجرت بود تازه پیامبر هجرت کرد، وقتی نداشت. تا بخواهد پایه حکومت اسلامی را بنا بگذارد و.. فرصتی برای این قضیه 🕒 نداشت.‌ 🔆امیرالمومنین (ع) با ولید جنگید و ولید را به هلاکت رساند. حمزه هم عتبه را کشت. آمدن سراغ عبیده، عبیده زخمی شد اما بلاخره توانست شیبه را شکست بدهد. پس هر سه نفر از سپاه اسلام پیروز شدند. اما جالب است حضرت علی در قتل هر سه نفر این افراد شراکت🗡 داشت، یعنی هم به حمزه کمک کرد، هم خودش یک نفر را کشت، هم به عبیده کمک کرد. ⚜بعدا هم حضرت علی (ع) در زمان خلافت خودش در نامه ای که به معاویه می نویسد📃 به این عمل خودش افتخار می کند که من فامیل های تو ‌را کشتم. از بین سه نفر عبیده زخم عمیقی برداشت که وقتی از جنگ بدر برمی گشتند شهید شد. ♦️وقتی بزرگان قریش به خاک افتادند، سپاه اسلام نیرو گرفت و به دستور پیامبر بر ارتش کفر که واقعا روحیه اش ضعیف شده بود هجوم 🏇 بردند. جنگ واقعا سختی در گرفت و سپاه شرک هم یکی پس از دیگری به زمین می افتاد. اما همه جا نوشته آن کسی که بیشترین نقش را در این کشتار داشت و بزرگان قریش را به درک واصل کرد💥 کسی نبود جز امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام)✨. حدود هفتاد نفر از این افراد بزرگ قریش در جنگ بدر کشته شدند که تاریخ می‌گوید نیمی از آنها را حضرت علی به تنهایی به درک واصل کرد و در آن افراد دیگری که کشته شدند توسط افراد دیگر، حضرت علی شراکت داشت. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 197 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🌙نماز شب هجدهم 💠رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص‏) روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: 👌لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي الثَّامِنَ عَشَرَه رَكْعَتَيْنِ بِالْحَمْدِ[1] وَ التَّوْحِيدِ[2] مَرَّةً وَ الْفَلَقِ[3] عَشْراً وَ النَّاسِ[4] عَشْراً ، 👈برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب هجدهم این نماز را بخواند، دو رکعت در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره توحید و سوره های فلق و ناس هر کدام ده بار تلاوت شود، 💠غُفِرَتْ ذُنُوبُهُ وَ لَوْ كَانَتْ أَكْثَرَ مِنْ ذُنُوبِ الْعَشَّارِينَ وَ جَعَلَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّارِ سِتَّةَ خَنَادِقَ بَيْنَ كُلِّ خَنْدَقَيْنِ كَمَا بَيْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ . خداوند به فرشتگان مى‌فرمايد: اگر گناهان اين شخص از گناهان ماليات‌گيران بيشتر باشد، به واسطه‌ى اين نماز گناهان او را مى‌آمرزم و خداوند  شش گودال ميان او و آتش جهنم فاصله قرار مى‌دهد كه فاصله‌ى هر گودال با ديگرى به اندازه‌ى فاصله ميان آسمان و زمين است. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره التوحید (الاخلاص) [3] سوره الفلق [4] سوره الناس 📗منبع: کتاب بلدالامین 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و سوم 3⃣5⃣ (قسمت دوم) 💥ادعای پیش بینی پیروزی روم بر ایران در اشکال دیگری سها می گوید🗣 البته اين شكست ها و پیروزی ها هیچ كدام قاطع و نهائی نبود و منجر به سقوط طرف مقابل، نمی شد. تنها شهرها بود كه دست به دست می گشت. در چنین شرايطی هر فردی می توانست، پیش بینی كند كه اگر روم امسال شكست خورد، در چند سال آينده پیروز می شود و ✨محمد✨ از همین وضع استفاده كرد و آيات ابتدای سوره ی روم را نازل كرد و پیش بینی كرد، ۹ سال روم پیروز می شود و مؤمنان اين را كه در عرض چند بضع (۳-۹) معجزه می دانند. 📝جواب شبهه: به طوری كه می بینیم در اين آيات با صراحت و قاطعیت تمام از دو پیروزی خبر داده شده: 👈يكی پیروزی رومیان و ديگری پیروزی مسلمانان، ضمناً تأكید شده كه اين وعده قطعی و تخلف ناپذير الهی است و مسلماً روی خواهد داد و می گويد: ✨ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ✨هنوز ۹ سال نگذشته بود كه اين دو حادثه عیناً انجام يافت: رومیان در نبرد ديگری بر ايرانیان پیروز شدند و مقارن آن در روز جنگ بدر (و طبق پاره ای از تواريخ صلح حديبیه) پیروزی مسلمانان بر دشمنان آشكار گرديد👌 اكنون بايد فكر كرد، مسلماً پیروزی رومیان، كه تفوّق چشمگیر قاطعی بر سپاه ايران نداشتند، آن هم در طی چند سال، و مقارن آن پیروزی سپاه اسلام بر دشمنان🔥 نیرومند برای هیچ مردی سیّاسی قابل پیش بینی نبود. تازه به فرض اينكه چنین امری قابل پیش بینی باشد، حتماً بايد با قید احتیاط و به صورت احتمال- 🤔آن چنان كه عادت سیاستمداران و مفسران سیاسی است- ذكر شود نه با آن لحن، قاطع و صريح و غیرقابل بازگشت. 👈به راستی اگر كسی، متّكی به يك نیروی معنوی مافوق طبیعی نباشد، چگونه جرات می كند با آن قاطعیت خبر از دو حادثه بزرگ نظامی در آينده نزديك بدهد، در حاليكه قرائن قطعی برای آن ظاهراً وجود نداشته باشد؟ اگر اين وعده قطعی خلاف از آب درآيد آيا بزرگترين حربه به دست دشمن نخواهد افتاد.🧐 سُها👤 می گوید: 🌀مؤمنان باز می گويند كه ✨محمد✨ گفته، در عرض چند سال اين پیروزی به دست می آيد، اين هم معجزه ی دوم. حال با مشكل روبرو می شوند كه چند سال بین ۳-۹ سال📆 است. پس به طور دلخواه شكست و پیروزی هايی را انتخاب می كنند كه، فاصله شان كمتر از ۱۰سال باشد. بر چه اصولی؟ تا معجزه جور در بیايد. اما اگر بخواهیم ملاک معقولی برای انتخاب يك شكست و يك پیروزی انتخاب كنیم. تنها ملاک، فتح اورشلیم است، چون مقدس ترين سرزمین برای رومیان مسیحی✝ بود. از دست دادن اورشلیم توسط رومیان در سال ۶۱۴ و به دست آوردن مجدد آن در ۶۲۹ پس از قرارداد صلح است. در اين صورت فاصله بین شكست و پیروزی روم ۱۵ سال می شود نه ۳-۹سال كه قرآن گفته است. پس در اينجا نیز ✨محمد✨ خطا كرده است نه معجزه. ✅جواب شبهه: شاهد قطعی مبنی بر اينكه شكست و فتح اورشلیم مبنای بیان قرآن بر شكست و پیروزی روم و ايران باشد، وجود ندارد. و همان طور كه بیان شد، شكست روم و پیروزی ايران، باعث تقويت روحیه مشركان و تضعیف روحیه مسلمانان شده بود و هدف قرآن تسلی دادن مسلمانان بود كه محقق شد و پیروزی های رومیان نیز انجام شد👌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ۲۹۳ 🖇ادامه دارد ... ۱۰۹ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
✨ 🌼آقـــا‌ .. بی‌ حضـورت‌ هر‌ چه‌ بهــار‌ آید‌،‌ معنـــا‌ نــدارد ‌..🌱 @marefatemahdavi
4_6008087659971348060.mp3
5.41M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 42 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 42 🌀 موضوع : 18 🌀 ❇️ اهمیت دعا در نماز ❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 54 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآ
سیری در تسنیم 55.MP3
5.25M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 55 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 55 ،( ادامه آیه 109 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
🌙نماز شب نوزدهم 💠إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ‏ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) 🔸ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند: 🔸أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ التَّاسِعَةَ عَشْرَةَ مِنْ رَجَبٍ أَرْبَعاً بِالْحَمْدِ وَ آيَةِ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً وَ كَذَلِكَ التَّوْحِيدُ أُعْطِيَ كَثَوَابِ مُوسَى (ع‏). 💠در شب نوزدهم ماه رجب چهار ركعت نماز -در هر ركعت سوره‌ى «حمد» یک بار و آية الكرسى پانزده بار و سوره‌ى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ» پانزده بار- بخواند، خداوند همانند ثواب‌هايى كه به حضرت موسى -عليه السّلام- عطا كرده به او عطا مى‌كند. 📗منبع: کتاب وسائل الشیعه 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و هفتاد ویکم 👌یکی از چیزهایی که ما از دعاها استفاده می کنیم رابطه بین دعوت و دعا. ⬅️روش انبیاء نسبت به امتشان اینطور بود که ابتدا مردم را دعوت می کردند به سمت خدا و بعد آنها را دعا می کردند. مردم معمولا این دعوت را نمی پذیرفتند. یعنی انبیاء ابتدا با ❌عدم پذیرش مردم مواجه می شدند، اما سرخورده نمی شدند مردم را دعا می کردند. 💠پیامبر✨ ما معروف است به پیامبر رحمت، هیچ وقت امتش را نفرین نکرد. حتی در تاریخ هم می نویسند که پیامبر خدا وقتی در جنگ احد دندان هایشان شکست🍃، یاران پیامبر به پیامبر (ص) گفتند کاش شما آنها را نفرین کنید، پیامبر گفت من نفرین نمی کنم من مبعوث نشدم که نفرین بکنم، مبعوث شدم مردم را به حق دعوت کنم. به همین خاطر می گوییم «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ»🌟. بعد پیامبر آن جمله معروف را فرمودند که خدایا اینها را هدایت بکن. 📕روایتی است که عبدالله بن مسعود نقل می کند‌ می گوید هنگامی که پیامبر در منطقه ای غنایم جنگ حنین را تقسیم می‌کرد مردم هجوم آوردند و یک مقدار در این هجوم چهره ✨نازنین آقا رسول الله خراش برداشت و زخمی شد.. در اینجا هم آقا رسول الله (ص) قوم خودشان را دعا کردند، گفتند خدایا اینها نمی دانند، نمی‌فهمند، من در حقشان دعا 🤲 می کنم که اینها هدایت بشوند. ☝️این یک نکته ای را می رساند شاید بگویید پس ما نباید نفرین بکنیم؟ نه. من همیشه یک جمله ای را تکرار می کنیم و اینجا هم می گویم، هیچ وقت با یک روایت 📚 یا با یک آیه قرآن ما نباید نظر بدهیم. باید مجموع را در کنار هم ببینیم و بعد نتیجه گیری کنیم. اینطوری بهتر است، اینطوری کاملتر است.‌ مجموع را در کنار هم دیدن‌.👀 👈ما در بحث نفرین، مثلا در دعای کمیل داریم «اللَّهُمَّ وَ مَنْ أَرَادَنِی بِسُوءٍ فَأَرِدْهُ..» خدایا هر کس به من اراده بد می کند اراده اش را به خودش برگردان «وَ مَنْ كَادَنِی فَكِدْهُ‏» هر کس نسبت به من کید و مکری دارد مکرش💥 را هم به خودش برگردان. یا در دعای سمات، در آخر دعای سمات دارد «وَانْتَقِمْ لِى ..» می گویی، اسم آن کسانی که در حقت ظلم می کنند نام ببر تا خدا از آنها انتقام بگیرد. ☑️پس این پیامبر بود، اما من و شما اگر می بینیم کسی در حق ما دشمنی آشکار دارد و دیگر قابل هدایت هم نیست به هیچ عنوان، اینجا به ما اجازه دادن. البته دشمنی، نه اینکه پشت سر ما یک حرفی زد.. اینجا این اجازه را به ما دادن و این اشکال ندارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (83) 🎤استاد احسان عبادی 271 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و سوم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و چهارم 📚این روایات نهی از قیام فقط از امام صادق (ع) و امام باقر (ع) است. بیشتر از امام صادق، یعنی امامهای بعدی نیست، امامهای قبلی هم نبود. پس این را می‌رساند که آن زمان یکسری حرکاتی صورت گرفته بود که امام صادق مجبور بود این حرف ها را بزند و روشنگری بکند که هر قیامی قیام حق نیست. 👌یکی از نمونه هایش را گفتیم که یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) قیام کرده بود. امام صادق گفت این درست است از خاندان اهل بیت است ولی قیامش قیام حق نیست⛔️، به سمتش نروید. 👈بعد امام صادق (ع) برای اینکه به مردم نشان بدهد قیام حق چه نوع قیامی است، قیام زید را مثال زد. گفت زید قیام کرد اگر پیروز می شد حکومت را به دست ما می‌داد. یعنی به خاطر ما اهل بیت قیام کرد. امام یک مثالی از قیام باطل زد، یک مثالی از قیام حق. 💠اینجا هم پس همین است اگر بگوییم همه قیام ها باطل است، در روایت اول همین فصل قیام زید را امام صادق (ع) تأیید کرد. روایت یازدهم همین فصل دوباره امام رضا (ع) قیام زید را تأیید می‌کند می‌ گوید شهید بود، صادق بود، عالم بود، اگر پیروز می شد به عهد خودش وفا می کرد. پس معلوم است هر پرچمی قبل از قیام ⚔ قائم منظور پرچم های طاغوت است. ادامه روایت📚 چه می گوید؟ «يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ» یعنی به جای خدا پرستش بشود. آیا الان ما امام خمینی را می پرستیم؟ مگر امام خمینی دعوت به خودش کرد؟ مگر امام خمینی گفت من مهدی صاحب الزمانم؟! امام خمینی هر چیزی بود می‌گفت همه کار خداست✨. پس این طاغوت مشخص است کی است! طاغوت یک اصطلاح خاصی است در قرآن و روایات معلوم است کی هست، افرادی که مردم💥 را از یاد خدا باز می دارند. ✍همیشه این را بدانید برای نظر دادن در بحث یک روایت باید هم خانواده روایت را دید، یعنی روایاتی که شبیه به این هستند. ممکن است پنج نفر در آن جلسه بودن این حرف را از امام صادق شنیدن، ممکن است هر کدامشان روایت را یک جور دیگری نقل کرده باشد. باید حرف این پنج نفر را برویم پیدا کنیم. ♦️اگر هم خانواده حدیث را پیدا کنیم می‌بینیم ″جلد 8 کتاب کافی (اسمش روضه الکافی است)، حدیث شماره 456″ آنجا امام باقر (ع) یک روایتی دارد که می‌فرمایند؛ «مَنْ رَفَعَ رَايَةَ ضَلَالَةٍ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ»⚠️ خیلی بحث باز شد، از این واژه ضلالت معلوم می شود هر پرچمی قبل از ظهور پرچم باطل نیست، پرچمی که مردم را گمراه بکند پرچم باطل است. 〽️یک موقع روایت عام است، یک روایت دیگر می آید این را تخصیص می زند. تخصیص یعنی استثناء کردن. مثلا روایت از پیامبر📚 است که فقیران را اکرام کنید. خُب پیامبر بعضی از فقرا آدم های خوبی نیستند! بحث مسلمانها به کنار، مسلمانی را کار نداریم کلا آدم خوبی نیستند، ممکن است این پول را بگیرد و چهار تا کار خلاف انجام بدهد. 🔅پیامبر در روایت دیگری می گوید از اکرام فقیر فاسق (یعنی کسی که علنا گناه می کند) بپرهیزید. اینجا روایت کلی است ولی با این روایت آن را استثناء کرد. ☝️اینجا هم همین است، روایات ممکن است کلی باشند که بگویند کل پرچم ها قبل قیام قائم.. ولی برویم روایات دیگر را ببینیم معلوم می شود استثناء کردند هر پرچمی نیست. چون اگر🚩 هر پرچمی باشد قیام زید باطل باید باشد، بعد یک فرد دیگری در زمان هارون، به نام شهید فخ (اسمش هست حسین بن علی) قیام کرد، به خاطر یاری اهل بیت و ‌در منطقه فخ شهید شد، معروف شد به شهید فخ. قیام این را هم اتفاقا اهل بیت تأیید کردند و اهل بیت نگفتن این قیامش قیام باطلی است. 👌پس معلوم می شود همه روایات را کنار هم بگذاریم این روایت این را می فهماند که هر پرچمی باطل نیست. 🎤استاد احسان عبادی ۳۴ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹امام خامنه ای: 🔷جوانی که سعی کند به گناه و لغزش آلوده نشود، توفیقات و نورانیّت و درخشندگی او بسیار بیشتر خواهد بود؛ همه‌ی تلاشتان باید این باشد.۱۳۸۲/۰۶/۲۶ @marefatemahdavi
4_6015041809024026489.mp3
4.47M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 43 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 43 🌀 موضوع : 19 🌀 ❇️ اهمیت دعا در نماز ❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
⚔ ادامه نبرد احزاب .. 👈از آنجا که احتمال آن بود تا مشرکان گروههایی را -ولو با زحمت- از سوی قلعه بنی
⚔جنگ احزاب در قرآن 🔅خداوند ضمن سوره احزاب به برخی رخدادهای جنگ و نیز روحیات مسلمانان و مشرکان پرداخته است. ♦️غزوه بنی قریظه:👇 💥خباثت یهود بنی قریظه در جریان محاصره سپاه ده هزار نفری مشرکین، قابل بخشودن نبود. فردای رفتن سپاه مشرک، رسول خدا (ص)✨ به دستور خداوند اعلام کرد تا مسلمانان نماز عصر را در اطراف قلعه قریظه بخوانند. مسلمانان به قلعه قریظیان نزدیک شدند، و یهودیان با دیدن آنها به رسول خدا (ص) ناسزا می‌گفتند. رسول خدا در نزدیک چاه ابی که از چاههای بنی قریظه🏝 که پایین حره بنی قریظه بود مستقر شد. 👈آن حضرت ابتدا یهودیان را به اسلام دعوت کرد اما آنان نپذیرفتند💌، بنابراین محاصره ادامه یافت. محاصره بنی قریظه به نقل ابن اسحاق بیست و پنج روز و به نقل واقدی پانزده روز به درازا کشید. در این مدت تیراندازی از دو سوی در جریان بود، و یهودیان امید آن داشتند تا با مقاومت آنها، مسلمانان دست از محاصره آنان بردارند. تیراندازی🏹 مسلمانان به حدی شدید بود که آنان یقین کردند که مسلمانان رفتنی نیستند. بدین ترتیب نماینده ای فرستادند تا بگوید حاضرند بر اساس همان شرایطی که بنی النضیر از مدینه رفتند🚶‍♂، از شهر خارج شوند، اما رسول خدا (ص) راضی نشد. نوبت بعد گفتند که هیچ گونه اموالی حتی به اندازه یک شتر نیز نخواهند برد، رسول خدا (ص) فرمود که بدون هیچ گونه شرطی باید تسلیم🗞 شوند. 🔯یهودیان از رسول خدا (ص) خواستند تا اجازه دهد با ابولبابه که از اوسیان بود، و اینان در جاهلیت همپیمان قریظیان بودند، مشورت کند. ابولبابه با اجازه آن حضرت نزد بنی قریظه رفت. پرسش یهودیان این بود که آیا شرط رسول خدا (ص) را که فرمود: تنها باید بر حکم او تسلیم باشند، بپذیرند یا نه⁉️، ابولبابه گفت: آری، اما با اشاره به گلوی خود، به آنان فهماند که چه سرنوشتی در انتظارشان است. این اقدام ابولبابه سبب می شد که بنی قریظه خود را تسلیم نکنند. 👈ابولبابه از قلعه بنی قریظه خارج شد و بدون آن که نزد رسول خدا (ص) برود، به سوی 🕌مسجد النبی رفته خود را به یکی از ستونهای مسجد بست و به سبب خیانتی که به رسول خدا (ص) کرده بود شروع به استغفار کرد. چندین روز از ستون مزبور که بعدها "اسطوانه توبه" نام گرفت جدا نشد تا آن که ضمن آیاتی خداوند توبه وی😞 را پذیرفت. به هر روی بنی قریظه چاره ای جز تسلیم بر حکم رسول خدا (ص) ندیده و امید آن داشتند تا اوسیان برای آنان وساطتی بکنند. 👥اوسیان که در گذشته ناظر گذشت پیامبر (ص) از بنی قینقاع بودند و گمانشان بر این بود که آن اقدام به خاطر خزرج صورت گرفته، از آن حضرت خواستند تا این بار بخاطر آنها از قریظیان بگذرد. پس از 🗣اصرار آنان، رسول خدا (ص) پذیرفت تا هر آنچه سعدبن معاذ- از متنفذان اوس- در این باره حکم کرد بپذیرد. اوسیان از این اقدام خشنود شدند. سعدبن معاذ ابتدا از یهودیان تعهد گرفت تا هرچه🤝 حکم کرد بپذیرند و آنان نیز پذیرفتند. 💬پس از آن گفت: حکم من این است که مردان یهودی کشته شوند، کودکان و زنانشان به اسارت درآیند و اموالشان تقسیم شود. رسول خدا (ص) فرمود که حکم سعد مطابق حکم خداوند است. فردای آن روز مردان قریظی را کشتند؛ یک زن نیز که سبب شهادت یکی از سربازان مسلمان شده بود به قتل⚔ رسید. یکی از کشتگان حیی بن اخطب بود که محرک اصلی جنگ احزاب بوده، بدین ترتیب مدینه از لوث وجود یهودیان تطهیر شد. 🔮تا آن زمان رسول خدا (ص) دوبار از نقض عهد یهودیان درگذشته بود. به علاوه، خطای یهودیان بنی قینقاع و بنی النضیر در حد جرم قریظیان نبود. آنان در بدترین شرایط ❌نقض عهد کردند، و به مسلمانان و به شخص رسول خدا (ص) توهین کردند و در صورتی که پیروز می شدند، به همراه مشرکان، یک مسلمان را در مدینه زنده نمی‌گذاشتند. اکنون باید 🔥خوار و ذلیل می شدند. اصولا حیات سیاسی اسلام در گرو حفظ معاهداتی بود که با قبایل اطراف داشت. پیمان شکنی هر روزه و گذشتن رسول خدا (ص) از پیمان شکنان، زمینه را برای نقض عهدهای مکرر آماده می کرد. در چنین شرایطی💥 زندگی برای مسلمانان که تنها پایگاهشان مدینه بود، ناممکن می‌نمود. ⬇️⬇️⬇️
🔸قریش با این اقدام خود، یک یار جدی را در مدینه از دست دادند و این نه تنها پیروزی بر یهودیان بلکه بر مشرکان نیز بود. 👌اکنون مدینه بطور کامل در اختیار مسلمانان قرار گرفته بود و یهودیان همگی گرفتار نقض عهد خویش شده یا مدینه را ترک کرده و یا کشته شده بودند. غنایم بر جای مانده🛡🗡 پس از برداشته شدن خمس آن، میان مسلمانان تقسیم شد. سعد بن معاذ نیز که رگ دستش در اثر تیری در محاصره احزاب قطع شده بود پس از چند روز به شهادت🥀 رسید. رسول خدا (ص) علاقه فراوانی به سعد داشته، در تکفین و تشییع و تدفین او حاضر شد و در پایان بر سر گور او برایش دعا کرد. 🏇زمانی که خبر بنی قریظه به خیبر رسید، یهودیان آن ناحیه دانستند که لحظه ای تامل بدان معناست که کار یهود در حجاز خاتمه یافته است؛ آنان مصمم شدند تا سر فرصت با بهره گیری از دیگر یهودیان تیماء 👥، وادی القری و فدک به جنگ مسلمانان بشتابند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص566-572"، رسول جعفریان ۴۴ @marefatemahdavi