eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
951 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷امام صادق علیه السلام: 🔸«إِيَّاكُمْ وَ اَلتَّهَاوُنَ بِأَمْرِ اَللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَإِنَّهُ مَنْ تَهَاوَنَ بِأَمْرِ اَللَّهِ أَهَانَهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَة»؛ 🔸مبادا فرمان خداوند عزّوجل را خوار شماريد، كه هر كس فرمان خدا را خوار شمارد❌، خداوند در روز رستاخيز او را خوار گرداند. 📚بحارالأنوار، ج۷۲، ص۲۲۷ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و نهم 🎞در ادامه بحث های مربوط به دعا می‌رسیم به یکی از مباحث مهم، آموزش آداب دعا از طریق ادعیه. 👌یکی از موضوعاتی که شیوه دعا کردن و چطور دعا کردن را به ما یاد داده همان دعای معروف ماه رجب است «يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْر»✨ 📄 در این دعا ما از خدا می خواهیم «أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ ..» از تو در خواست می‌کنیم هر چه خیر دنیا و آخرت هست به ما بده. ⚠️(نکته: برای خیر دنیا و آخرت برای هر دو می گوید جمیع، «جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ».🤲 ولی برای شر می‌گوید «جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا» اما برای آخرت جمیع بکار نمی برد «وَشَرِّ الْآخِرَةِ»؛ یکی از اساتید اینطور تفسیر می کرد به نظرم تفسیر جالبی باشد می گفت «شَرِّ الْآخِرَةِ» جمیع اش به ما نمی رسد. براساس گناهانی که کردیم😔 شر آخرت گریبانگیر ما هست. ✔️بله «جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ» ممکن است به ما برسد، خدا مهربان است ممکن است بیشتر از آن چیزی که استحقاق آن هستیم به من و شما فردای قیامت لطف بکند💐. اما شر آخرت و عذاب ما اینطوری نیست، اینطور نیست که ما بیشتر از گناهانمان عذاب بشویم💥. به میزان گناهانمان عذاب می شویم.) 👤حاج آقا مجتبی تهرانی بحث را ادامه می دهند: ایشان می گویند ما از خدا می‌خواهیم هر چه خیر دنیا و آخرت است به ما بده، چرا⁉️ «فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ» چون آنچه که تو می دهی کاستنی نیست «وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ» دست هم بر نمی دارد یعنی ادامه می‌دهیم، دست برنمی داریم و می گوییم خدایا از فضلت افزون تر به من بده ای صاحب کرامت✨، ای صاحب کرم. ⚠️پس اگر دقت بکنید اولا هم علو همت، بلند نظری که جلسات قبل گفتیم در این دنیا خیلی روشن مطرح📗 می شود، هم در این دنیا به مسائل فعلی که مورد احتیاج هست بسنده نکرد اصلا این حرف ها نیست بلکه می گوید همه چیز، بعد هم فقط امور دنیایی🌐 نیست هم دنیایی هم اخروی، و بعد دست روی فضل الهی گذاشت 🗣 نه گفت خدایا آن چیزی که صلاح من است بده خیر دنیا و آخرتی که تو خیر میدانی، ☝️نه نه می گوید همه را به من بده یعنی علو همت. یعنی خواسته های کوچک و محدود از خدا نکنیم، خواسته هایمان را بالاتر ببریم، درجات را بالاتر ببریم که ما از خدای متعال خیر مطلق بخواهیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (63) 🎤استاد احسان عبادی 229 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ________________ @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه چهل و سوم 3⃣4⃣ (قسمت دوم) 💓نسبت دادن تفکر به قلب درون سینه ها 📝اما اين ادعا كه قلب يك پمپ ساده عضلانی ست، اشتباه ست. دانشمندان خلاف آن را ثابت كرده اند. امروزه علمی با عنوان نوروكارديولوژی (neurocardiology) تشكیل يافته است كه به مطالعه ارتباط بین مغز🧠 و قلب می پردازد. دكتر "جي اندروآرمور" برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ اصطلاح “مغزِ قلب” را به كار برد. او همچنین از قلب با عنوان “مغز كوچك” نام برده است. 👈علم مدرن، اعتقاد مردم باستان را بر اينكه قلب مركز خرد بالا می باشد، تأيید كرده است. قلب💞 می تواند چیزها را به خاطر آورده و تا حد زيادی شبیه مغز عمل كند. ⁉️بايد ديد چرا درک حقايق در قرآن به قلب نسبت داده شده است، قلب در قرآن به معانى گوناگونى آمده است، ازجمله: 1⃣ به معنى عقل و درک، چنانكه در آيه ۳۷ سوره «ق» می‌خوانیم: ✨إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَي لِمَن كَانَ لَهُ قَلْب✨ در اين مطالب تذكر و يادآورى است براى آنان كه نیروی عقل ودرک داشته باشند. 2⃣به معنى روح و جان، چنانكه در سوره «احزاب»، آيه ۱۰ آمده است؛ ✨وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ✨ هنگامی كه چشم ها از وحشت فرومانده و جانها به لب رسیده. 3⃣به معنى مركز عواطف. آيه ۱۲ سوره «انفال» شاهد اين معناست. ✨سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ✨ به زودى در دل كافران ترس ايجاد می کند. ⚠️منظور از قلب در سینه در آیه ۴۶ سوره حج: ✨أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَي الْأَبْصَارُ وَلَكِن تَعْمَي الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ✨ (آيا در زمین گردش نكرده اند تا دل هايی داشته باشند كه با آن بینديشند يا گوش هايی كه با آن بشنوند در حقیقت چشم ها كور نیست، لیكن دل هايی كه در سینه هاست كور است.) 💢با توجه به كاربردهای قلب و قرائن موجود در آيات در سیاق آيه نشان می دهد كه قلب در اين آيه روح انسانی💛 است نه قلب صنوبری، قلب صنوبری، به تكه گوشتی گفته می‌شود كه در سمت چپ سینه قرار دارد. اين تكه گوشت، كار انتقال خون 🍃 را به همه اعضاء بدن، بر عهده دارد. 👈 ولی قلب ديگری در انسان است كه بدان قلب روحانی گفته می شود. مراد از قلب در آیه "وَلَكِن تَعْمَي الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُور" قلب روحانی است، نه قلب صنوبری؛ زيرا قلب صنوبری، هیچ ارتباطی با ايمان و كفر ندارد❌ 🍃 در آيات پیش از اين آيه، در مورد ايمان و كفر و همچنین پذيرش و تكذيب دين، سخن گفته شده است و اين اوصاف، با قلب نفسانی و روحانی يا همان روح، صورت می گیرد، و نه با قلب صنوبری. منظور از قلب 💛 در این قسمت آیه، عقل به عنوان قوه تفکر نیست، زیرا کار عقل تحلیل و بررسی ست. ایمان و کفر توسط قلب روحانی صورت می پذیرد. 👈 از ذكر عبارت (قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا) در اول اين آيه، فهمیده می شود كه مراد از «قلوب» در اين عبارت، عقل است و از آنجايی كه بار ديگر، «قلوب» را با چنین عبارتی ذكر نكرد و از عبارت «قلوب در صدور» استفاده نمود، فهمیده می شود كه، مراد از «قلوب» دوم، چیزی متفاوت از «قلوب» اول است. در «قلوب» اول، مراد عقل😇 بود. بنابراين، در «قلوب» دوم، مراد دل و روح انسان است. ✅منظور از صدر در این آیه، چون قلب در اين آيه قلب صنوبری نیست و قلب روحانی است، صدر را هم متناسب با آن آورد، درتاج العروس آمده، صدر قسمت بالا از جلوی هر چیزی است و منحصر در سینه جسمانی نیست👌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۵۷ 🖇ادامه دارد ... ۹۲ @marefatemahdavi
ماییم و دلی ز عشـ💞ـق رویت سرشار .. @marefatemahdavi
🔴حضرت آیت الله خامنه‌ای: ✅ما امروز نیازمندیم که جوانان ما خوش ‌روحیّه، امیدوار، شجاع، داراى اعتماد به‌ نفس، داراى ایمان، داراى روحیّه‌ى آینده‌نگر، داراى روحیّه‌ى خدمت [باشند]؛ احتیاج داریم دانشجوى ما این‌جور بار بیاید.۱۳۹۳/۰۴/۱۱ @marefatemahdavi
👆👆👆 پوستر شماره 5⃣7⃣ 🌟امام باقر (ع) فرمودند: اِذا قامَ القائِمُ ذَهَبَتْ دَولَةُ الباطِلِ. •|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|• 💠 @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و سوم 🔆«وَ أَجْسَادُكُمْ فِی الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِی الْأَرْوَاحِ ..» جسدهای شما در میان است و ارواح🍃 شما در میان ارواح دیگر. 🔸«فَمَا أَحْلَی أَسْمَاءَ‌كُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَعْظَمَ شَأْنَكُمْ» برحسب ظاهر اسم های شما در میان اسم ها و بدن های شما در میان بدن ها و شما 🌸 در میان ارواح و قبرهای شما در میان قبور است، اما بر حسب معنی و باطن نه فاصله ی شما و دیگران بیش از فاصله اعماق زمین تا عرش خداست 🌟 و ما باید سعی کنیم با کردن خودمان به شما این فاصله را کمتر کنیم. ⚠️این عبارات این را می گوید درست است شما در ظاهر نزدیک هستید به مردم اما در باطن امام فوق اینهاست. 🔆« وَ وَصِیَّتُکُمُ التَّقْوَی ..» 👈👈وصیت و سفارش شما تقوا و رعایت تقواست. حد اول تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است‌. 🔹«وَ فِعلِکَم الخَیر» و عمل شما نیکی است. «وَ عَادَتِکُم الاِحسان وَ سَجیَّتِکُمُ الکَرَم» عادت شما اهل بیت احساس کردن به مردم و بودن✨ است. وقتی ما می دانیم امام اینطوری هست چرا به سراغش نمی‌رویم..⁉️ چرا نمی‌رویم تا از اماممان خوبی ها را دریافت بکنیم؟ عادتشان احسان کردن و خوبی کردن است پس می توانیم به آنها رجوع کنیم. این عدم رجوع ❌ ماست‌، نه اهل بیت! 🔆«وَ قَوْلُکمْ حُکمٌ ..» 💬گفتار شما فرمان قاطع است. یعنی حرف شما را باید کرد. «وَ حَتْمٌ وَ رَاْیکمْ عِلْمٌ وَ حِلْمٌ وَ حَزْمٌ» فرمان شما قاطع است، حتمی است تخلف ناپذیر است و رأی و نظر شما علم است و همراه با هوشیاری🍃 و عاقبت نگری است. ⚠️یعنی بفهم امام می گوید راست برو، چپ نرو کار تو را در نظر گرفته. بفهم دستور امام پشت سرش یک خیری و منفعتی 🎁 هست. همین یک تکه را ما عمل بکنیم دنیا و آخرتمان تأمین است که بفهمیم دستور ائمه قطعی است باید انجام بشود و از آن طرف هم بدانیم این دستور پشت سرش یک 🌸 است. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و شصت و چهارم (از فایل شماره 35) 💠یک روز بعد از اینکه پیامبر خدا (ص) متولد شد یکی از علمای یهود به دارالندوه آمد (محل جمع شدن بزرگان قریش). از آنها سوال کرد آیا امشب در بین شما بچه ای متولد شد⁉️ آنها گفتند نه. 👳🏻‍♂آن یهودی گفت پس باید در فلسطین متولد شده باشد.. بین شما نباشد باید آنجا متولد شده باشد، پسری که اسمش احمد است و هلاک قوم یهود💥 به دست این پیامبر خواهد بود. 👥افرادی که آن جلسه حاضر بودند دیدند کسی خبر ندارد که بچه ای به دنیا آمده یا نه.. اما بعد از جلسه رفتن پرس و جو کردن دیدند بله نوه عبدالمطلب بچه عبدالله به دنیا آمد. دوباره سراغ آن عالم یهودی رفتند گفتند در جمع ما بچه ای✨ به دنیا آمده و.. این عالم یهودی را بردند پیش پیامبر، عالم یهودی وقتی پیامبر یک روزه را دید بی هوش شد. وقتی به هوش آمد، گفتند چی شد‼️ 🗣گفت به خدا قسم پیامبری تا قیامت از بنی اسرائیل گرفته شد این همان کسی است که بنی اسرائیل را نابود⚡️ می کند. بعد به قریش هم گفت به خدا قسم کاری با شما می کند این فرد که اهل مشرق و مغرب از آن یاد کنند. 📚این مطلب در کتاب ″کافی، ج8، ص300″ آمده. 👌حالا عبدالمطلب باید پیامبر را حفظ می‌کرد. عبدالمطلب در این شرایط وظیفه بسیار بزرگی را داشت. پیامبر هم برای مادر خودش، هم برای جد مادریش جناب وهب👤، هم برای جد پدریش عبدالمطلب بسیار محبوب بود. عبدالمطلب محبوب ترین فرزند خودش یعنی عبدالله را از دست داده بود 🥀 و از آن طرف عروسش هم بیوه شده بود محصول ازدواج شخص پیامبر (ص)✨ بود‌ به همین خاطر اهمیت پاسداری از پیامبر بسیار روشن بود. از آن طرف هم محیط مکه محیط رفت و آمد بود رفت و آمد کاروانهای🐪 تجاری و اینها.. این هم قضیه را سخت تر می کرد.‌ 🌀تنها راه چاره این بود که پیامبر را از مکه دور بکند آن هم مخفیانه، بدون اینکه کسی بفهمد. پیامبر را به دایه که جناب حلیمه بود سپردند تا در سرزمینی دور از مکه بزرگ کنند‌. اما یک نکته ای را همیشه در کتاب های تاریخی 📚 نوشتند ما هم خواندیم و عبور کردیم، آن نکته چی هست⁉️ تاریخ نگارها بیشترشان سه دلیل برای اینکه چرا پیامبر به دایه سپرده شد، ذکر کردند (اول می‌گویم بعد نقد می کنم)👇 1⃣. مادر حضرت رسول الله (ص) شیر نداشت، باید کودک را به دایه می سپردند. 2⃣. آب و هوای مکه بد بود و کودکان طاقت زندگی در آن سرزمین های گرم را نداشتند. 3⃣. رسم عرب بر آن بود که کودکان را به دایه بسپارند تا بیرون از شهر آنها را بزرگ کنند. 👆هر سه تا دلایلی که تاریخ نگارها نقل می کنند، هر سه قابل نقد است، ما می‌توانیم این دلایل را نقد بکنیم و زیر بار این قضیه نرویم که به همین راحتی بگوییم پیامبر به دایه🧕🏻 سپرده شد. قطعا دلایل مخفی پشت سر بود حالا تاریخ شاید بخواهد رد پایش را گم کند. ✍دلایل نقدمان را می گوییم👇 ⬅️اول اینکه مادر پیامبر شیر نداشت کودک را سپردند.. سوال ما این است اگر جناب آمنه شیر نداشت باید یک دایه ای از اهل مکه برای این طفل می گرفتند نه اینکه دایه از نقاط دور دست. شاید بگویید شیر کس دیگری را نمی خورد.. این هم در تاریخ ثبت نیست📕، مثل قضیه حضرت موسی که نبود این قضیه!‌ حضرت موسی شیر کس دیگری را نمی خورد. اینجا یک مقدار رویش بحث است.📚 نکته بعدی هم اینکه برفرض بگوییم برای شیر خوردن بود. شیر خوردن دوسال بیشتر طول نمی کشد، نه پنج سال‼️ پیامبر پنج سال دست دایه بود. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 164 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
وعده صادق 1.MP3
8.91M
🔰 سلسله سخنرانی های 1 💠 بررسی پیشگویی های محقق شده دو امام انقلاب ⬅️ بررسی پیشگویی های (قسمت اول) 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👈 با نشر این فایلها ، قدرت تدبیر و تحلیل سیاسی را به دیگران اثبات کنید @ma_va_o
⛅️ ای‌حجّت‌حق‌پرده‌ز‌رخسار‌برافکن  کز‌هجر‌تو‌ما‌پیرهن‌صبر‌دریدیم🍁 @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 9⃣4⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۵۰ 🗓سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم ۱۳۹۰/۴/۱۸ 📒 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و سی 📜روایتی از امام زین العابدین (ع) هست که از پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) نقل می کنند و ایشان هم از برادرشان امام حسن (ع) نقل می کنند و ایشان هم از امام علی (ع) نقل می کنند، در این روایت هست که امیرالمومنین می فرمایند؛👇 🔸«قالَ اللّهُ عزوجل لِعِبادِه» خدا به بندگانش فرمود؛ «أيُّهَا الفُقَراءُ إلى رَحمَتی‏» ای نیازمندانی که به سمت رحمت من فقیر هستید «إنّی قَد ألزَمتُكُمُ الحاجَةَ إلَیَّ فی كُلِّ حال» من شما 👥 را در هر حالی نیازمند به خودم کردم و در هر آن شما به من احتیاج دارید. 👌بحث معروفی که آقا رسول الله (ص) می فرمودند «اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِی إِلَى نَفْسِی طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً» هر لحظه ای ما را به خودمان وامگذار، دقیقا همین است. خدا می گوید هر ⏳لحظه من شما را محتاج خودم قرار دادم، به من محتاج هستید. پس اصلا حرف اینکه ما بگوییم یک پیشامد و حادثه ای برای ما پیش بیاید بعد سراغ خدا برویم نه ❌این حرف غلطی است. سر و پای ما نیاز است. 🔹«و ذِلَّةَ العُبودِيَّةِ فی كُلِّ وَقت» نشان بندگی در هر وقتی را من در شما قرار دادم. بنابراین شما در هر کاری به من روی بیاورید. هر کاری که می خواهید وارد آن بشوید و انجامش بدهید هر کاری که می‌خواهید آغاز بکنید⏱ و امیدوار هستید که آن را به پایان برسانید باید به من خدا متوسل بشوید و از من خدا کمک بخواهید‌. ☝️اگر من بخواهم به شما بدهم هیچ کس نمی تواند مانع شود. خدا بخواهد شما را به جایگاهی برساند هیچ احدالناسی نمی‌تواند مانع شود پس حواسمان جمع باشد نترسیم از حسودی ها و از موانع راه. 🔸«و إن أرَدتُ أن أمنَعَكُم لَم يَقدِر غَيری عَلى إعطائِكُم» اگر بخواهم به شما ندهم هیچ احدالناسی نمی تواند جلوی من را بگیرد. بنابراین «فَأَنَا أحَقُّ مَن سُئِلَ و أولى مَن تُضُرِّعَ إلَيه» من از هر کسی که شما چیزی از او بخواهید برای خواستن سزاوارتر هستم❣و شایسته ترین کسی هستم که شما بخواهید از او درخواست بکنید. ↖️تمام این موارد را ببینید می گوید شما سر و پا احتیاج هستید به من خدا رو بیاورید، همیشه و در همه حال. وقتی ما اصرار در دعا داشته باشیم.. (هم کثرت در دعا یعنی زیاد دعا بکنیم زیاد از خدا چیز بخواهیم ‌🤲. اصرار هم مشخص است اصرار داشته باشیم یکبار، دوبار نه! در روایات جلسات قبل عرض کردیم حداقل سه بار است) وقتی کثرت در دعا داشته باشیم عرض کردیم ملائکه می‌گویند🕊 این صدا آشناست، قبلا هم دعا می کرد بعد می گویند ما دعایت را مستجاب می کنیم و حاجتت را می دهیم البته از طرف خدا. ✅پس یکی از عواملی که موجب می شود دعای ما مستجاب بشود زیاد دعا کردن است. عکس مسئله خالق و مخلوق در باب تقاضاست. یعنی چه⁉️ خدا به ما دستور داده زیاد از من بخواهید، اما راجع به مردم احتیاج پیدا کردید نه اینقدر اصرار نکن و خودت را ذلیل نکن، بله خواسته ات را مطرح بکن 🗣 مردم هم وسیله اند، واسطه هستند ولی اینکه هی بروی خودت را ذلیل بکنی و چیزی بخواهی این با عزت نفس توی انسان قابل قبول نیست❌. در مقابل خدا تا می توانی اصرار بکن، در مقابل بنده خدا اگر چیزی می‌خواهی یکی دوبار به او بگو، دیدی که نمی دهد خودت را اینقدر ذلیل نکن. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (63) 🎤استاد احسان عبادی 230 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و چهارم 🔆«كَيفَ أصِفُ حُسْنَ ثَنائِكُمْ ..» چگونه می ‌توانم و ثنای شما را آنطوری که هست به خوبی بیان کنم؟ ✌️دو معنا دارد 🔰 1⃣- نمی توانم ستایش و ثنای شما را انجام بدهم که شما نسبت به دارید. آنطور حمدی که شما نسبت به خدا می‌کنید نمی توانم انجام بدهم. 2⃣- نمی توانم آن ستایش و را که خدا نسبت به شما دارد من بیان بکنم. (دو طرفه است). ☝️«وَ اُحْصى جَميلَ بَلائِكُمْ ..» چطور می توانم زیبایی های بلاهای شما را احصی بکنم⁉️ این بلا اینجا به معنای متعدد است؛ هم رنج است، هم ناز و نعمت است، هم و اختباری است که خدا ما را انجام می دهد، که هر سه معنا اگر باشد زیبایی داخلش هست. حتی همان رنج هم داخلش 🌱 است، چون کفاره گناهان ما می شود. 🔆«وَ بِكُمْ أخْرَجَنَا اللّه مِنَ الذُلِّ ..» 🔹به وسیله شما و شما بود که خدا ما را از خواری و ذلت نجات داد. ببینید جامعه هایی که حکومت شیعی ندارد چقدر ذلیل هستند‌! 🔅«وَ فَرَّجَ عَنّا غَمَراتِ الْكُروبِ» پرده های ضخیم و نگرانی نسبت به آینده را خدا به وسیله شما از چشم ما برداشت و‌ درهای را به سمت ما گشود‌.😊 🔆«وَ أنْقَذَنا مِنْ شَفا جُرُفِ الْهَلَكاتِ وَ مِنَ النّارِ..» ما را از لبه هلاکت ها و محرومیت های ابدی به وسیله شما ✨ کنار کشید. اگر شما اهل بیت نبودید ما جهنمی💥 می شدیم، ما به راه کج می رفتیم در تاریکی می افتادیم، هر چه که هست از شما اهل بیت است ولی حیف که درک نمی کنیم و نمی‌فهمیم. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
تخصصی معرفت افزایی 13.MP3
5.18M
💠 سلسله مباحث 13 🔰 سطح 👈 جلسه 3️⃣1️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 📚 کتاب ادب فنای مقربان تالیف ایت الله جوادی آملی ( شرح تخصصی زیارت جامعه کبیره ) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1207 بارگزاری می شود 👈 با گوش دادن به این فایلها ، معرفت خود را نسبت به امام زمان ، افزایش دهیم 👉 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________ @marefatemahdavi
🍂غم هجران تو ای یار مرا شیدا کرد 🍃غیبت و دوری تو حال مرا رسوا کرد 🍂دوری تو اثر جمع بدی های من است 🍃شرمسارم گنهم چشم تو را دریا کرد @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
👆👆👆 پوستر شماره 6⃣7⃣ 🌟امام حسن عسکری (ع) خطاب به فرزندش مهدی (ع) چنین می فرمایند: و اعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ الطَّاعَةِ وَ الْإِخْلَاصِ نُزَّعٌ إِلَيْكَ مِثْلَ الطَّيْرِ إِذَا أَمَّتْ أَوْكَارَهَا.. •|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|• 💠 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و شصت و پنجم (از فایل شماره 35) ⬅️دلیل دوم که تاریخ نگارها نقل می‌کنند آب و هوای مکه بد بود ... چه مدت آب و هوا نامنـاسب بود⁉️ آیا این بدی حدود پنج سال طول کشید؟ اگر پنج سال طول کشیده باشد حداقل باید تاریخ یک اشاره‌ای کرده باشد که در این مدت آب و هوای ⛈🌪 مکه بد بوده، ولی چنین چیزی نبود. 🤔تازه اگر آب و هوا خیلی بد باشد اهل مکه هم حداقل خودشان کوچ می ‌کردند می‌ رفتند، آب و هوا بد است می‌خواهیم سرزمین 🏜 دیگر برویم زندگی کنیم، ولی چنین چیزی را هم ما در طول تـاریخ نداریم که انجام شده باشد. پس این هم یک مقدار مشکوک است که این دلیل هم به راحتی می تواند قابل نقد باشد. ⬅️دلیل سوم اگر رسم اهل مکه این بود بچه هایشان را به دایه بدهند، چطور بقیه بچه های 👧🏻👦🏻 خودشان را به دایه نسپردند؟ حتی آنهایی که هم عصر خود پیامبر بودند یا بعد از ایشان به دنیا آمدند چرا همه به دست دایه سپرده نشدند؟ 👌یک نکته مهم این است ؛ بنا بر نقل تاریخ مدتی مادر جناب حمزه (عموی پیامبر) به پیامبر شیر داد، چرا حمزه ای که فقط دو ماه از پیامبر بزرگتر بود را به دایه نسپردند‼ چرا اصلا ندادند خود مادر حمزه پیامبر را شیر بدهد، فامیل هم بود نزدیک هم بودند؟! حمزه عموی پیامبر دوماه از پیامبر بزرگتر بود، سوال چرا اولا ندادند مادر حمزه شیر بدهد؟ ثانیا اگر واقعا رسم بر این بود بچه ها را دست دایه بسپارند چرا حمزه را دست دایه نسپردند❓ ⚠️معلوم می شود دلیل به دایه سپردند پیامبر آن هم در منطقه ای دور دست از مکه این دلایلی که تاریخ نگارها گفتند نیست‌. 🧕🏻مادر حضرت موسی با اینکه چند فرزند دیگر داشت آن زمان اندکی که از بچه اش موسی دور بود، قرآن می گوید از شدت غم و غصه دیگر داشت💔 میمرد، در روایت آمده نزدیک بود افشا کند برود در کاخ بگوید این بچه من است .. بعد چطور جناب آمنه پیامبر تک فرزندش بود، بعد یادگار عبدالله بود، پنج سال بتواند دوری فرزند را تحمل کند⁉️ ✅در اینجا قطعا ✨شأن مادر حضرت پیامبر مشخص می شود. اما یک نکته دیگر هم مشخص می شود که این قضیه، قضیه ساده ی به دایه سپردن نبود! برای اینکه پیامبر از دست یهود به دور باشد، برای اینکه دست یهود به پیامبر نرسد، برای اینکه ⚔ آنها پیامبر را نکشند، این نکته مهم است که تاریخ خیلی زود از آن گذشت و اشاره هم نکرد. اینجاست که باید تحلیلی تاریخ را به دست بیاوریم. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 165 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و پنجم 🔆«بِمُوالاتِكُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دينِنا» خدا به وسیله موالات و شما معالم دین ما را به ما یاد داد. «أصْلَحَ ما كانَ فَسَدَ مِنْ دُنْيانا» و دنیای فاسد ما را اصلاح کرد. خیلی نكته مهمی است. 💢معالم دین یعنی🌟 و نشانه های دین. یعنی خدا به وسیله شما به ما ياد داد که در راه دین کجا راست برویم، کجا چپ برویم، کجا توقف بکنیم. تمام اینها و سعادتمندی در گرو دین است که خدا به وسیله ی شما 🌹 به ما نشان داد و دنیای ما را اصلاح کرد. 🔅«وَ لَكُمُ الْمَوَدَّةُ الْواجِبَةُ ..» 🔸آن مودت و که از جانب خدا واجب است برای شماست. یعنی واجب است که من محبت شما را در داشته باشم💚. چرا بعضی ها از مسیر اهل بیت دارند دور می‌شوند؟ غير از مسیر اهل بیت می‌خواهی به کجا برسی⁉️ 🔅«وَ بمُوالاتِكُمْ تَمّتِ الْكِلمَةُ ..» به برکت شما کلمه تمام شد. حالا این کلمه چی هست؟ در بعضی از روایات به بحث اشاره کردند توحيد و خداپرستی، که اگر شما نبودید توحيد و خداپرستی هم معنا نداشت. 👈«وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ ..» و به شما بود که نعمت عظمتش آشکار شد. کدام نعمت⁉️ نعمت ولایت. 🔆«وَ ائْتَلَفَتِ الْفُرْقَةُ ..» و تفرقه با وجود شما به رسید اما یک عده نامرد نگذاشتند. 💢«وَ بمُوالاتِكُمْ تُقْبَلُ الطّاعَةُ الْمُفْتَرَضَةُ» و با ولایت شما است که خدا اعمال واجب ما را می پذیرد. اعمال ما به وسيله ولایت اهل بیت است، پس هر کس می‌خواهد مقامش پیش خدا بالاتر برود باید ولایت و محبتش به ✨اهل بیت را بیشتر بکند، هم قلبی هم عملی. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
🌱 مجنون! بدون دم زدن عاشق نمی‌شود پس نیست عاشق آن که دم از او نمی‌زند ..💝 @marefatemahdavi
🌀عاقبت نیک، در سایه تقوا🔰 🔸خیلی از کارهایی که ما می‌کنیم و لغزشهایی که از ما سر می‌زند، بر اثر عدم مراقبت است. خیلی از گناهان را ما با قصد قبلی انجام نمی‌دهیم؛ از خود غفلت می‌کنیم، زبان ما به غیبت و تهمت و شایعه‌پراکنی و دروغ آلوده می‌شود؛ دست ما و چشم ما هم همین‌طور. بنابراین غفلت است که ما را در بلا می‌اندازد. 🔹اگر مراقب چشم و زبان و دست و امضاء و قضاوت و نوشتن و حرف زدنمان باشیم، بسیاری از خطاها و گناهان بزرگ و کوچک از ما سر نمی‌زند. اگر مراقب دلِ خود باشیم، دچار حسد، بدخواهی، بددلی، کینه، بخل، ترسهای بی‌مورد، طمع به مال و منال دنیا و طمع به ناموس و مال دیگران در دل ما رسوخ نمی‌کند. این مراقبت در انسان، جاده‌ی نجات است. 🔸عاقبت نیک، در سایه‌ی این مراقبت به دست می‌آید؛ «و العاقبة للمتّقین». اگر این مراقبت در انسانی باشد، امکان گناه از او بسیار کم می‌شود. عدالت یک انسان هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ استقامت یک انسان و یک ملت هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ حق‌جویی و حق‌پویی هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد. 🔹این مراقبت و این تقوا مادر همه‌ی نیکی‌هاست؛ هدایت هم به خاطر این مراقبت ایجاد می‌شود؛ پیشرفت دنیا و آخرت هم ناشی از همین مراقبت است. وقتی مراقبت کنیم، فکر ما هم بیکار نمی‌ماند؛ دل ما هم به راه کج نمی‌رود؛ جوارح و اعضای ما هم خطا و لغزش پیدا نمی‌کند یا کم پیدا می‌کند. دنیـا و آخرت زیر سایه‌ی تقواست. 🏷۱۳۸۴/۰۵/۲۸ - امام خامنه ای @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه چهل و سوم 3⃣4⃣ (قسمت سوم) 💓نسبت دادن تفکر به قلب درون سینه ها 📝بررسی آیه ۷۴ سوره نمل ✨وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ✨ و در حقیقت پروردگار تو آنچه را در سینه هايشان نهفته و آنچه را آشكار می دارند، نیك می‌داند. در اين آيه نیز منظور از سینه، سینه جسمانی نیست. و دو✌️احتمال برای صدر بیان شده است 1⃣ به معنای قلب است، گاه واژه قلب و صدر در آيات از نظر معنا مترادف و نزديك به هم بكار برده می شوند.👇 مانند آيه (أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِی قُلُوبِهِمْ..✨ آنان كسانی هستند كه خداوند آنچه در دل آنهاست خبر دارد) و آيه (وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ ✨ و به يقین پروردگارت آنچه در دل هايشان پنهان می دارند و آنچه آنان آشكار می كنند را می داند) 2⃣ معنای صدر، متفاوت با معنای قلب است، بعضی در تفاوت بین قلب و صدر گفته اند: 👈همان طوركه قلب ظاهری و مادی مركز زندگی حیوانی است و صدر صندوقچه آن است و آن را احاطه كرده، قلب باطنی و روحانی💛 نیز مركز زندگی روحانی انسان است و صدر آن را احاطه كرده است. ⚠️بنابراين قلب، مركز صدر و سینه است و صدر مرتبه وسیع تر و ثانوی نورانی قلب است. از اين رو، نسبت دادن حالات مختلف با يكديگر فرق می كنند؛ 👈لذا اموری مانند ايمان، اطمینان، خشوع، سلامت، قساوت، هدايت، كوری و مهر شدن به قلب نسبت داده می شود ولی به صدر منسوب نمی شود❌ در مقابل، اموری مانند مخفی كردن، آشكار كردن، پنهان ساختن، علنی كردن، تنگ شدن، وسیع شدن و منبسط گشتن به صدر منتسب شده، ولی به قلب نسبت داده نمی‌شود.👌 📝بررسی حدیث در نهج البلاغه: حديث بیان شده از حضرت علی ✨علیه السلام✨ گرچه سندش در نهج البلاغه و در منابع ديگر حديثی يافت نشد، تا مورد بررسی قرار گیرد؛ از اين رو صدور اين حديث برای ما قطعی نیست. 👈اما برفرض صحت حديث، ادامه حديث شاهد بر اين است كه منظور حضرت مسائل عاطفی است، كه تأثیر بر قلب💓صنوبری می گذارد. 💢درون انسان را مجموعه ای از غريزه ها و سرشت ها، فرا گرفته است كه به طور كلی به دو✌️ بخش می شود. ۱-عقلی – فكری كه از آن به منطق عقلی تعبیر شده و سرچشمه دانش و شناخت انسان است. ۲-قلبی – عاطفی كه منطق عاطفی نامیده می شوند و خواسته ها و امیال انسانی از آن برمی خیزد. 👈وجود هر دو منطق، در يك روح و بدن، بسیاری از اوقات سبب بروز درگیری و برخورد بین آنها می شود، در بیشتر موارد عاطفه بر عقل پیروز می شود، در نتیجه عقل بی اثر شده و كارآمدی خود را از دست می دهد، از اين رو بسیاری از كارها و رفتارهای انسان براساس عاطفه و نه عقل❌ 👈سخن امام در اينجا در ارتباط با منطق عاطفی است و به برخی از نمونه های آن اشاره می کند. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۶۰ 🖇ادامه دارد ... ۹۳ @marefatemahdavi