معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و پنجم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت سی و ششم
☝️یمانی را شما به بعضی ها بگویید، اگر آن طرف مقابل حدیث شناس باشد میگوید یمانی متصل به ظهور است، با ظهور خیلی فاصله ندارد قیام آن موقع اشکال ندارد، اما الان اشکال دارد ..
می گوییم یمانی را نمی پذیرید می رویم سراغ حدیث دوم👇
2⃣ - روایت در ″کتاب الغیبة نعمانی، ص189″
📕امام باقر (ع) می فرمایند؛ گویا از مشرق زمین قومی را مشاهده می کنم که برای به دست آوردن حق قیام می کنند اما حق به آنها داده نمی شود.
حالا که حق را به آنها ندادند می گوید دوباره قیام می کنند. باز هم حق به آنها داده نمی شود. می گوید بعد از این قضیه آنها مسلحانه قیام می کنند
(روایت می گوید شمشیر🗡 به شانه های خود می گذارند) و حرکت می کنند و اینجا حق به آنها داده می شود. (یعنی می توانند حق خودشان را از آن حکومت ظالمی که هست بگیرند) می گویند اینها (همین مشرق زمین) حالا که حق را به دست آوردن، آن را قبول نمی کنند تا به صاحبشان یعنی امام زمان (عج) بدهند.
👈بعد امام باقر (ع) می گوید کشته های آنها شهید هستند و اگر من چنین زمانی را درک کردم جانم را در اختیار صاحب و رهبر این قیام خواهم گذاشت.
⚠️این روایت کامل مشخص است این قیام قبل از ظهور را امام باقر تأیید کرد. حالا بعضی ها این روایت را به انقلاب اسلامی تطبیق دادند، ❌ما دنبال تطبیق دادن نیستیم.. خلاصه می گوید قبل از ظهور امام زمان قیام به حقی صورت میگیرد که اتفاقا برای امام زمان هم است، طرف قیام می کند که حکومت را بدست امام زمان بسپرد، چیزی مشابه جمهوری اسلامی ما، حالا خدا کند این روایت دقیقا برای جمهوری اسلامی باشد.
✅این روایت دوم دیگر کامل مشخص میکند هر قیامی قبل از ظهور باطل نیست و قیامی مثل قیامی که امام باقر (ع) میگوید قیام حقی است که امام حتی میگوید کشته های اینها شهید هستند، دیگر از این واضح نمی شود!
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۳۶
@marefatemahdavi
4_6028184241446062122.mp3
7.08M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 47
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 47
🌀 موضوع : #دعا 23 🌀
❇️ نهی دعا با صدای بلند ❇️
@marefatemahdavi
🌙نماز شب بیست و چهارم #ماه_رجب
🔸رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- که فرمودند:
🌸لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي الرَّابِعِ وَ الْعِشْرِينَ أَرْبَعِينَ بِالْحَمْدِ[1] وَ الْإِخْلَاصِ[2]
👈برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب بیست و چهارم این نماز را بخواند، چهل رکعت -در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره توحید- ،
🌸كَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَيِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ ، خداوند هزار حسنه و عمل نیک برای او نویسد و هزار سیئه و گناه او را محو کند و هزار درجه برای او بلند فرماید ،
🔸وَ يَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ أَلْفُ مَلَكٍ رَافِعُونَ أَيْدِيهِمْ يُصَلُّونَ عَلَيْهِ وَ يَرْزُقُهُ اللَّهُ تَعَالَى سَلَامَةَ الدَّارَيْنِ وَ كَأَنَّمَا أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ.
و هزار ملک از آسمان نازل می کند که دست های خود را بلند نموده بر او صلوات می فرستند و سلامتی دنیا و آخرت را به او عطا می کند و گویا شب قدر را درک کرده است.
[1] سوره الحمد(فاتحه)
[2] سوره الاخلاص(توحید)
📕منبع: کتاب بلدالامین
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه پنجاه و سوم 3⃣5⃣
(قسمت سوم)
ادعای مشخص کردن کم ارتفاع ترین نقطه ی زمین🌍
💥سها می گوید : قرآن گفته كه شكست روم در "ادنی الارض" اتفاق افتاده، يعنی در كم ارتفاع ترين نقطه ی زمین. و كم ارتفاع ترين نقطه ی زمین "بحر المیت" است. حدود ۴۰۰ متر پائین تر از سطح دريا در مرز فلسطین و اردن. و شكست روم در سواحل بحر المیت اتفاق افتاده، بنابراين ✨محمد✨ در ۱۴۰۰ سال پیش می دانسته كه كم ارتفاع ترين نقطه ی زمین بحر المیت است كه اين يك معجزه است.
💥اما بررسی اين ادعا:
اولا: لغت ادنی از ريشه ی دنا به معنی "نزديك شد"، آمده است و ادنی به معنی نزديكتر است.. در قرآن🔰بیست مورد از اين لغت استفاده شده، در ۱۸ مورد به معنی نزديك است مثل:
✨ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّىٰ✨فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ✨نجم،۸و۹✨
(سپس نزديك آمد و نزديكتر شد تا به قدر دو كمان يا نزديك تر شد )
👈در يك مورد به معنی پست تر از نظر ارزش آمده است:
✨قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَي بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ..✨بقره
"آيا آنچه كم ارزش تر است را با آنچه بهتر است عوض می كنید."
💥بنابراين نه در قرآن و نه در لغت، ادنی به معني اخفض "پائین تر از نظر ارتفاع" نیامده است، خدا نمی توانست از لغت اخفض استفاده كند؟ معجزه سازان معنی لغت را تغییر می دهند تا به هدف خود برسند. به فرض كه تغییر معنی لغت را بپذيريم و بپذيريم كه از بین چند شكست فوق، منظور قرآن شكست روم در اورشلیم (بیت المقدس)🕌 بوده است، پس محل شكست در بحر المیت يا سواحل آن نبوده، بلكه در اورشلیم بوده است كه ارتفاعش حدود ۷۵۰ متر بالاتر از سطح درياست و كم ارتفاع ترين نقطه ی زمین نیست. بنابراين باز هم اين معجزه سازی به بیراهه رفته است.
📝جواب شبهه :
در اينكه منظور قرآن از "ادنی الارض" به پستی زمین🌍 اشاره كرده باشد دلیل قطعی نداريم، اما شواهد اين احتمال را تقويت می كند، زيرا :
اولا: كلمه "ادنی" به معنی پايین تر در قرآن آمده است، كما اينكه سها هم به آن اشاره می كند، اما سها 👤اين گونه القا می كند كه چنانچه ادنی به معنی پست تر بیايد، پست تر از نظر ارزش است، كما اينكه در اين آيه است، كه اين نوعی مغالطه است. زيرا ادنی فقط به معنی پست تر است و قید ارزش از سیاق آيه به دست می آيد، نه از خود كلمه ادنی، بنابراين اگر سیاق درباره زمین باشد پست تر بودن از حیث ارتفاع می شود.
اما در لغت📙 هم به معنی پست تر آمده ابن جوزی می گويد: "ادني" در قرآن به چند معنی است: "أَجْدَر" يعني شايسته تر، "اقرب" نزديكتر، "أقل" كمتر.
👈و معنای چهارم "أدون" يعنی پست تر است. و در معنی چهارم حیثیت ارزش داشتن لحاظ نشده است. حال سیاق آيه كدام معنی را بیشتر می رساند⁉️
🔅غُلبت الروم فی ادنی الارض..
در اين آيات دو احتمال وجود دارد اول "ادنی" به معنی نزديك ترين باشد بنابراين معنا، آيه ابهام دارد كه نزديك تر بودن را نسبت به ايران 🇮🇷يا روم و يا مردم مكه، اما اگر به معنی پست ترين زمین باشد معنی درست است و آن ابهام را ندارد.
👈سها ايراد وارد می كند كه مگر خدا نمی توانست از لغت درست يعنی اخفض استفاده كند. او آشنايی با لغت عربی ندارد❌ زيرا استفاده كردن "اخفض" برای زمین كم ارتفاع اشتباه و خلاف فصاحت است، چرا كه خفض به چیزی كه حركت می كند و پايین می رود بكار برده شده است👌
راغب در مفردات می گويد: "الْخَفْضُ" يعنى پائین آوردن، كه نقطه مقابلش، "الرّفع" يعنى برافراشتن است. اما در لغت ادنی ديگر سخن از فرود نیست و فقط پست تر بودن را می رساند👌
ثانیا: بحر المیت پست ترين نقطه زمین است كه در ۴۰ كیلومتری بیت المقدس يا همان اورشلیم واقع شده است و طبق منابع تاريخي 📘در اين منطقه اواخر سال ۶۱۴م جنگی بین لشكر ساسانی و لشكر روم صورت می گیرد و رومیان شكست می خورند.
💢در كتاب دايرۀالمعارف اساطیر و آيین های باستانی جهان آمده است: بحر المیت و بحر لوط و يا دريای مرده درياچه ای شور در مرز اردن و فلسطین اشغالی🇯🇴 و در كرانه باختری رود اردن واقع است.... در سال۶۱۴م در كنار اين درياچه نبردی⚔ میان ارتش ساسانی به پادشاهی خسرو دوم و ارتش روم به پادشاهی "هراكلیتوس اول" در گرفت كه در نتیجه آن، روم شكست سنگینی خورد، بعد از شكست، ايرانیان پس از بیست روز محاصره، شهر اورشلیم را تصرف كردند. بنابراين شكست در بحر المیت🌊 اتفاق افتاده است. از این رو امکان غلبه ایران بر روم در پست ترین نقطه زمین صحیح و اعجاز است.👌
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۹۹
🖇ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۱۱۰
@marefatemahdavi
🔘 #امام_کاظم (علیه السلام):
🔹أَفْضَلُ مَا یتَقَرَّبُ بِهِ الْعَبْدُ إِلَی اللَّهِ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ بِهِ الصَّلَاةُ وَ بِرُّ الْوَالِدَینِ وَ تَرْک الْحَسَدِ وَ الْعُجْبِ وَ الْفَخْر.
🔹بهترین وسیله تقرب بنده به خدا، پس از معرفت او، نماز، نیکی به پدر و مادر، و وانهادن حسد، خودبینی و فخرفروشی است.
📚بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۰۶
@marefatemahdavi
4_6028184241446062123.mp3
3.19M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 48
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 48
🌀 موضوع : #دعا 24 🌀
❇️ منظور از رعایت جهت دعا چیست؟ ❇️
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
👈👈 یک #سیر_مطالعاتی قوی برای تبلیغ کاندیدای انقلابی برای #انتخابات 1400
🔰 کتابهای پیشنهادی #استاد_عبادی در #سیر_مطالعاتی برای قوی شدن در شناخت مبانی و اصول انقلاب و انقلابی گری
✅ با خواندن کتابهای زیر به ترتیب شماره گزاری شده ، خودتان را در بحث های انقلابی قوی کنید و تا می توانید از مبانی و اصول انقلاب دفاع کنید تا مردم بهتر و با شناخت کامل به یک کاندیدای تراز انقلاب رای دهند
1️⃣ کتاب انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگیها ، مولف: محمد حقی
2️⃣ جلد سوم کتاب مبانی نظری و ریشه های تاریخی انقلاب اسلامی ایران، مولف:مظفر شاهدی
3️⃣ حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی؛ مولف: حمید پارسانیا
4️⃣ معارف انقلاب: مروری بر دیدگاه های مقام معظم رهبری پیرامون انقلاب اسلامی؛ ؛ گردآورنده کتاب: علیرضا مختارپور قهرودی
5️⃣ منشور انتخابات: انتخابات در بیان رهبر معظم انقلاب؛ ؛ مولف: شبنم نادری
6️⃣رئیس جمهور در رهنمودهای رهبری؛مولف: داود مهدوی زادگان
🔰 توجه :
👈 اگر فرصت خواندن همه کتابها را تا ایام انتخابات ندارید، کتاب شماره 1و 4 و 6 در اولویت هستند .
👈 همه این کتابهای به صورت اینترنتی قابل خرید هستند و برخی از این کتب در نرم افزارهای کتابخوان نیز موجود می باشند.
💠💠 یادگیری این مباحث برای اثبات و دفاع استدلالی از انقلاب و مبانی آن و روشن کردن حقانیت انقلاب ، ضروری می باشد💠💠
@ma_va_o
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و هفتاد وسوم
📄در ادامه بحث های اخلاق مهدوی بحث دعا حاج آقا مجتبی تهرانی می آیند یک موضوع جدیدی را در بحث دعا مطرح میکنند ولی قبلش گفتن که ما وقتی میخواهیم دعا 🤲 برای دیگران بکنیم سه حالت را متصوریم؛ حالت اول و دوم را مرور می کنیم، حالت سوم حالت جدید است.
⬅️صورت اول این بود که شما حاجتی را برای خودت بخواهی، همان را هم برای دیگران بخواهی و در دعا بین خودتان و دیگران فرقی نگذارید. یعنی یک دعایی، فرق نمی کند مادی باشد معنوی باشد، برای خودت بخواهی برای 💝رفیقت هم بخواهی حالا برای برادرت هم بخواهی، چه برادر خانوادگی 🧑🏻، چه برادر ایمانی. گفتیم که این کار مانعی ندارد.
فقط در بحث مغفرت گفتن اول برای خودت مغفرت کن بعد خانواده و دیگران. در چیزهای معنوی اول برای خودت دعا کن، این را قرآن 📖 و ادعیه به ما یاد دادن، در چیزهای مادی ولی نه، اول دیگران را دعا کن.
⬅️صورت دوم کار این است دیگران را بر خودم مقدم بدارم و اصلا حاجت خودم را ذکر نکنم و فقط از خدا حـاجت آن بنده خدا را بخواهم.
چرا این کار را می کنم⁉️ جهتش این است که از معصومین به ما رسیده که اگر شما از خدا حاجتی را برای دیگران بخواهید خداوند چندین برابرش را به شما می دهد. مثلا می گویی خدایا رفیقم پول ندارد به او پول💶 بده. تو نیاز نیست برای خودت هم دعا بکنی خدا به تو هم می دهد.
☝️البته نیاز نیست نه اینکه اصلا دعا نکن منظور این است که خدا می دهد، حالا دعا بکنی که قطعا اشکالی ندارد.
👌پس انگیزه من از اینکه دیگران را بر خودم مقدم می دارم و خودم را حذف میکنم این است که می خواهم چندین برابر نصیبم بشود. این را آقای مجتبی تهرانی می گوید با آن سوداگری می گوییم، اگر اخلاص🌱 در آن نباشد خیلی کارساز نیست.
📘یک روایتی را مطرح می کنیم در کتاب بحارالانوار، ج90، ص386 این روایت آمده.
💠آقا رسول الله (ص) فرمودند؛
✨«مَا مِنْ عَبْدٍ دَعَا لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ إِلَّا رَدَّ اللَّهُ عَلَیْهِ مِثْلَ الَّذِی دَعَا لَهُمْ مِنْ کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ ..» هیچ بنده ای نیست که برای مرد یا زن مؤمنی🔅 دعا کند مگر اینکه خداوند از جانب هر مرد و زن مؤمنی که در گذشته بوده تا در آینده و قیامت برای این فرد باز می گرداند، مانند آنچه برای آن بنده خدا خواسته 🎁 خدا هم به او می دهد.
👌چنین کسی انگیزه اش از حذف خودش در دعا (خودش را حذف کرد و فقط دیگران را آورد) اینکه نمی خواهد چند برابر دعای تضمین شده را رها بکند.
البته سوداگری که می شود سوداگری خوبی است. ما سوداگری مثبت داریم و سوداگری منفی، همه اینها را باید نگاه بکنیم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (84)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 273
💠☀️💠☀️💠☀️💠
__________________
@marefatemahdavi
🌙نماز شب بیست و پنجم #ماه_رجب
💠إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند:
🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ الْخَامِسَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ عِشْرِينَ بَيْنَ الْعِشَاءَيْنِ بِالْحَمْدِ وَ آمَنَ الرَّسُولُ [1] السُّورَةَ حَفِظَهُ اللَّهُ فِي نَفْسِهِ الْخَبَر.
👌در شب بيست و پنجم رجب بين نماز مغرب و عشا بیست ركعت نماز -در هر ركعت یک بار سورهى «حمد» و یک بار آيهى آمَنَ اَلرَّسُولُ و یک بار سورهى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ»- بخواند، خداوند، او و خانواده و .. او را حفظ مىكند.
[1] سوره البقره، آیات 285-286
📗منبع: کتاب وسائل الشیعه
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ مُوسَی بْنَ جَعْفَر..💔
▪️شهادت #امام_کاظم علیهالسلام تسلیت باد.
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 16 🎬 جلسه 6️⃣1️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام
حکومت 6.MP3
6.87M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 17
🎬 جلسه 7️⃣1️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت ششم)
🎤 با تدریس #استاد_عبادی ( از اساتید مهدویت )
@marefatemahdavi
حکومت 7.MP3
7.04M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 18
🎬 جلسه 8️⃣1️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت هفتم)
🎤 با تدریس #استاد_عبادی ( از اساتید مهدویت )
@marefatemahdavi
💠الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : التَّوَدُّدُ إلَى النّاسِ نِصفُ العَقلِ.
📔[تحف العقول : 403]
💠 #امام_كاظم عليه السلام : دوستى ورزيدن با مردم، نيمى از خرد است.
@marefatemahdavi
4_6030798953111357262.mp3
3.58M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 49
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 49
🌀 موضوع : #دعا 25 🌀
❇️تضرع یکی از آداب دعا❇️
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔸قریش با این اقدام خود، یک یار جدی را در مدینه از دست دادند و این نه تنها پیروزی بر یهودیان بلکه بر
🔴جنگ با قبایل و ثبات مدینه
✌️دو مساله مهم برای رسول خدا (ص) اهمیت داشت، یکی جلوگیری از تجاوزات قبایل کوچک و بزرگ اطراف حجاز، دیگری ایجاد زمینه برای پذیرش اسلام؛ درباره نکته دوم گفتنی است که اعراب بادیه نشین🏕 حجاز بویی از فرهنگ الهی و انسانی نبرده و به نوعی زندگی بادیه نشینی و مشتی آداب و رسوم جاهلی خو گرفته بودند. کار اصلی آنان جستجو برای لقمه ای نان🍞 و خرما بوده و از قتل و غارت ابایی نداشتند. با چه زبانی ممکن بود تا این قبایل دست از تجاوز و غارت برداشته، به سوی مدینه بیایند و اسلام را بپذیرند⁉️ به یقین، بسیاریشان زبان دعوت را نمی فهمیدند و تنها زبان زور آنها را تسلیم می کرد.
🔹آنان باید اهمیت مدینه و حکومت جدیدالتاسیس آن را درک می کردند، بطوری که نه تنها از ترس، جرات تجاوز بدان را نکنند بلکه به امید رفتن زیر چتر حمایت آن از تجاوزات💥 دیگران محفوظ بمانند. آنها تنها و تنها با یک شهادتین، از حقوق یک مسلمان برخوردار می شدند.
☝️بر اساس این سیاست؛ یعنی جلوگیری از تجاوزات و توسعه اسلام، مسلمانان هر از چندی به فرمان رسول خدا (ص) به نقطه ای از حجاز حمله⚔ می کردند. آنان قبایلی را که به نحوی سودای جنگ با مسلمانان را داشته و یا از پیش در تجاوزی همراهی با دشمنان⚡️اسلام کرده بودند، هدف قرار می دادند. در اینجا به اجمال بر تعدادی از این غزوات و سرایا در فاصله جنگ احزاب تا صلح حدیبیه خواهیم پرداخت.
💢غزوه قرطاء
👈محمد بن مسلمه به همراه تنی چند از اصحاب راهی منطقه ای از نجد شد که قبیله قرطاء از طوایف هوازن در آنجا سکونت داشتند. وی موفق شد شماری از مشرکان را به قتل رسانده و غنایمی به دست آورد.
💢غزوه بنی لحیان
👈این طایفه از مسببان حادثه رجیع بوده اند. رسول خدا (ص) ابتدا از شمال مدینه به سمت شام حرکت کرد تا خبر حرکت او به بنی لحیان نرسد؛ پس از آن در بیابان تغییر مسیر🏇 داده به سرعت به سوی آنان حرکت کرد. اما آنان که از حرکت حضرت آگاه شده بودند، همه بالای کوهها رفته⛰ و رسول خدا (ص) به کسی از ایشان دسترسی نیافت.
💢غزوه ذی قرد یا غابه
👈منطقه غابه در شش کیلومتری شمال غربی مدینه قرار دارد. در این ناحیه شتران ماده رسول خدا (ص) به چرا برده میشدند. کسانی نیز به 👳🏼♀محافظت از آنها می پرداختند. در سوم ربیع الثانی سال ششم عیینه بن حصن با چهل سوار به شتران🐪 یورش برده آنان را به همراه خویش بردند. رسول خدا (ص) همراه هشت سوار به دنبال آنان رفتند. در این رخداد یک تن از اصحاب رسول خدا (ص) شهید شد 🥀، و چهار نفر از دشمن به هلاکت رسیدند.
غزوه ذی قرد نشانگر آن بود که اعراب اطراف، چشم طمع👀 به مدینه داشته و برای ضربه زدن به اسلام از شبیخون خودداری نمی کرده اند. بنابراین رسول خدا (ص) محق بود که هر از چندی به محض شنیدن کمترین گزارشی🗞 از تلاش مشرکان، به سوی آنان حرکت کند.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص572-574"،
رسول جعفریان
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۴۵
@marefatemahdavi
🌙نماز شب بیست و ششم #ماه_رجب
🔸رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند:
💠لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي السَّادِسِ وَ الْعِشْرِينَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ[1] وَ التَّوْحِيدِ[2] أَرْبَعِينَ مَرَّةً ،
👈برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب بیست و ششم این نماز را بخواند، دوازده رکعت -در هر رکعت یک بار سوره حمد و چهل بار سوره توحید- ،
🔸صَافَحَتْهُ الْمَلَائِكَةُ وَ أَمِنَ مِنَ الْحِسَابِ وَ الْمِيزَانِ وَ الْوُقُوفِ عَلَى الصِّرَاطِ وَ بَعَثَ اللَّهُ تَعَالَى إِلَيْهِ سَبْعِينَ مَلَكاً يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ يَكْتُبُونَ ثَوَابَهُ حَتَّى يُصْبِحَ.
فرشتگان با او دست مىدهند و هر كس كه فرشتگان با او دست بدهند، از ايستادن بر [پل] صراط، حسابكشى و ميزان عمل ايمن مىگردد و خداوند هفتاد فرشته به سوى او گسيل مىدارد تا براى او استغفار نموده و ثواب او را بنويسند تا اينكه صبح فرداى آن روز فرا برسد.
[1] سوره الحمد(فاتحه)
[2] سوره التوحید(الاخلاص)
📕منبع: کتاب بلدالامین
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و ششم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و پنجم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت سی و هفتم
3⃣ - روایت سوم در تأیید قیام قبل از ظهور، در کتاب ″بحارالانوار، ج57، ص216″.
👈فکر کنم از امام کاظم (ع) باشد؛ مردی از قم قیام می کند که مردم را به سمت حق دعوت می کند و عده ای اطراف او گرد می آیند که مثل آهن محکم هستند.
حالا این روایت را بعضی ها به امام خمینی تطبیق دادن که ما کاری به تطبیق نداریم، تطبیق دادن خیلی درست❌ نیست.
این روایت هم دارد به قیام یک نفر قبل از ظهور اشاره می کند.
🗣من بارها گفتم اکثر کسانی که علیه ولایت فقیه روایت می آورند همین روایت «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ ..» را میآوردند، جلسه اول هم عرض کردم از کسانی هستند که حتی یکبار کتاب وسائل الشیعه را دست نگرفتن.
اصلا کتب حدیثی دست نگرفتن تا به الان تا بفهمند روایات چی هست، اکثر دشمنان همین هستند اصلا روایات را نمی بینند، فقط یک روایت را به خوردشان می دهند اینها هی تکرار میکنند. می گوییم این فصل هفده روایت دارد در رابطه با قیام قبل از ظهور، شما همین روایت شماره شش را فقط دیدی‼️ چرا روایات بعدی را نمیبینی؟
4⃣ - در ″وسائل الشیعه، ج15، باب13، ح12″
👈در روایت امام صادق (ع) می گویند؛ ما همیشه بر حالت خیر و اینها هستیم تا وقتی که یک نفر از ما اهل بیت قیام کند و اگر چنین کسی را من ببینم دارد برای ما اهل بیت قیام می کند من حاضر هستم خرج و نفقه خودش و خانواده اش را بدهم.
دیگر از این واضح تر امام چه بگوید؟
این روایات را هم ببینید!📚
اینها روایت شماره شش را می بینند، شماره دوازده را نمی بینند! شماره یک را نمی بینند خود جناب زید را امام صادق تأیید کرد. شماره یازده را نمی بینند امام رضا (ع) زید را تأیید کرد.
اینها اصلا روایات را ندیدن فقط همین روایت شماره شش را به خورد اینها دادند، همین را شنیدن هی تکرار می کنند.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۳۷
@marefatemahdavi
🔷بعثت نبوی خارج کننده انسان ها از ظلمات به نور هدایت
🔰امام خامنه ای:
🔸حرکت بعثت نبوی، راه نویی در مقابل بشر گذاشت؛ «هوالّذی یصلّی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظّلمات الی النّور». بعثت برای این است که انسانها را از ظلمات خارج و به نور هدایت کند. این ظلمات شامل همهی تاریکیهایی است که در سطح جهان، در فضای زندگی انسانها و در همهی تاریخ به وجود میآید؛
🔸ظلمات شرک و کفر، ظلمات جهل و حیرت، ظلمات ستم و بیعدالتی و تبعیض، ظلمات دوری از اخلاق اسلامی و آلوده شدن به لجنزار فساد اخلاقی، ظلمات برادرکشی، ظلمات بدفهمی و کج فهمی و انواع و اقسام تاریکیها. اسلام انسانها را برای خروج از این ظلمتها هدایت میکند و بتدریج بشر با فراگیری، با حرکت، با تصمیم، با درست اندیشیدن و موانع را شناختن، این راه را پیدا خواهد کرد.۱۳۷۹/۰۸/۰۴
@marefatemahdavi
4_6030798953111357263.mp3
3.16M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 50
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 50
🌀 موضوع : #دعا 26 🌀
❇️اهمیت بالا بردن دست در دعا❇️
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست (از فایل شماره 44)
👤..ابن ابی الحدید بعد از نقل این داستان می گوید این آیه که پیامبر (ص) خواند «إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»📖 در سوره مائده است و این سوره هم که در آخر عمر پیامبر نازل شده بود، از طرفی هم جنگ بدر سال دوم هجرت بود، پس چطور می شود بپذیریم که پیامبر به این آیه استدلال کرد؟
✅حرف درستی زد ابن ابی الحدید، یک ذره شک کرد به این واقعه ای که طبری نقل می کند، 🤔می گوید تو آمدی گفتی پیامبر آنجا یک آیه ای را خواند این آیه «إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»
در سوره مائده است، سوره مائده هم که اواخر عمر پیامبر🌟 نازل شد، نگاه نکن اول قرآن است، نازل شدنش آخرای عمر پیامبر بود، جنگ بدر دوی هجرت بود، پیامبر یازده هجرت به رحمت خدا رفت، چطور ممکن است⁉️ آیاتی که هنوز نازل نشده باشد را پیامبر خوانده باشد؟ شک می کند ابن ابی الحدید!
📚در هیچ منبع تاریخی هم نیامده که پیامبر در خصوص فرجام اسرا اصحاب را به مشورت دعوت کرده باشد و یا نظر آنها را طلب کرده باشد، پس این سوال مطرح است که ⁉️چرا تنها دو نفر نزد پیامبر در این مورد سخن گفتن (ابوبکر، عمر) چرا در این داستان از افرادی مثل ✨حضرت علی (ع) و مقداد نامی برده نشده؟
☝️اگر مسئله، فقط مسئله اظهار نظر بود چرا این دو نفر تا این حد برای به کرسی نشستن نظرشان اصرار کردند؟ آیا این دو نفر نمی دانستند اینطور اظهار نظر کردن و اظهار رأی کردن🗣 که یکی شفاعت کند و یکی دیگر حکم به اعدام بدهد موجب گستاخی نسبت به پیامبر (ص) می شود، اینها نمی دانستند در جبهه تشنج می شد؟ و پیامبر هم نمی توانست انصافا نظر دقیقی اعمال📑 کند، مجبور می کردند دیگر، مثل حضرت علی (ع) در قضیه صفین.
🔸پس اینجا یک مقدار باید تحلیل را وسط بیاوریم. به هرحال در نتیجه این قضیه ⚡️دشمنان اسلام نجات پیدا کردن و مجالی پیدا کردن که سال بعد جنگ خونینی به نام جنگ احد را علیه اسلام برپا کنند.
👥بزرگان مشرک در جنگ احد چه کسانی بودند⁉️ خالد بن ولید، عکرمه بن ابی جهل، طلحه بن ابی طلحه.. اینها همه جز همین اسرای جنگ بدر بودند، اگر پیامبر اینها را می کشت دیگر مشرکین کسی را نداشتن که دوباره جنگ⚔ راه بیندازند.
🏇همان هایی که فرار کردند، همان هایی که آزاد شدند، شخصیت های مهم قریش بودن که ذره ای در حقانیت پیامبر (ص) تردید نداشتند.
✅خُب، حالا از مجموع اموراتی که گفتیم نمی شود حدس زد که جریان اسیرگیری هم یک برنامه حساب شده باشد که افرادی خاص از سپاه مسلمین آن را پیگیری کردند، نمی توانیم⁉️ که جریان اسیرگیری را مطرح کنند
👈اولا عده ای از سران قریش فرار کنند بروند، مسلمین دستشان به آنها نرسد.
👈ثانیا بعدا بروند پیش پیامبر و وساطت کنند و همین یک عده اسیر را هم آزاد کنند. اینجا به نظر شما مشکوک نیست! نمی شود نقش یهود را دید؟
🔯یهود که متوجه شد بعد از جنگ بدر، سپاه اسلام قوی شد، اسلام وجهه اش بالا آمد، برای ایجاد اخلال، ایجاد آشوب در این وضعیت، بلافاصله نخستین نیروی خودش را عملیاتی🗡 کرد تا با پیامبر درگیر بشوند. دید فعلا نباید با اینها کار کرد با مشرکین، برویم خودمان عملیاتی بشویم. برای این هدف هم 💥بنی قینقاع را به شرارت علیه پیامبر و مسلمین تحریک کردند بطوری که پیامبر راهی بجز نبرد با آنها نداشت. به همین خاطر شیرینی پیروزی در جنگ بدر را به تلخی بحران در نبرد با بنی قینقاع بدل کردند. که البته مفصل📚 جنگ یهود با پیامبر را خواهیم گفت که اینها چکار کردند..
☝️پس این قضیه ابوبکر و عمر که رفتند پیش پیامبر فلان کردند.. اصل قضیه را نمیتوانیم بپذیریم که پیامبر آن حرف ها را زده باشد، بعد هم خود اسیرگیری هم این وسط مشکوک‼️ بود. تاریخ از افراد نام نمی برد که چی شد یک عده دستور به اسیرگیری دادند و بعدش آمدند ..
آقا تو مگر دستور به اسیرگیری ندادی پس چرا اینها را دوباره آزاد کردی؟
🌀پس اینجا می شود گفت اول دستور به اسیرگیری دادند که مسلمین نتوانند فراری ها را بکشند و بعد خود اینها می روند در رابطه با اسرا شفاعت بکنند و اسرا را هم از پیامبر (ص)✨ بخشش را بگیرند به این ترتیب بزرگان قریش آزاد بشوند. همان بزرگانی که رفتند و سال بعد جنگ احد را راه انداختند. می توانیم اینجا نقش یهود و نفاق💥 را ببینیم.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 200
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
🌙نماز شب های بیست و هفتم، هشتم و نهم #ماه_رجب
🔹إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الْكَفْعَمِيُّ فِي الْمِصْبَاحِ نَقْلًا مِنْ كِتَابِ مِصْبَاحِ الزَّائِرِ لِابْنِ طَاوُسٍ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح به نقل از کتاب مصباح الزائر برای ابن طاووس از سلمان فارسی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمودند:
🔆أَنَّهُ مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ السَّابِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ الثَّامِنَةِ وَ الْعِشْرِينَ وَ التَّاسِعَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ بِالْحَمْدِ وَ الْأَعْلَى عَشْراً وَ الْقَدْرِ عَشْراً ،
👌در شب بيست و هفتم رجب ...، دوازده ركعت نماز -در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سورهى «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ده بار و سورهى «إِنَّا أَنْزَلْنَاه» ده بار- بخواند ،
🌸وَ يُسَلِّمُ وَ يُصَلِّي عَلَى النَّبِيِّ (ص) مِائَةً وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِائَةً كُتِبَ لَهُ ثَوَابُ عِبَادَةِ الْمَلَائِكَة. و پس از آنكه نماز را به پايان برد صد بار بر پيامبر -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد و صد بار به درگاه خدا استغفار كند، خداوند سبحان پاداش عبادت فرشتگان را براى او مىنويسد.
📕منبع: کتاب وسائل الشیعه
🔹🔷🔸🔷🔹
@marefatemahdavi
🌸🍃
🍃
🌸 عید است و هوا شمیم جنت دارد
🌸نام خوش مصطفی حلاوت دارد
🌸 با عطر گل محمّدی و صلوات
🌸این محفل ما عجب طراوت دارد
🌷🍃 مبعث نبی رحمت، پیامبر خاتم حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بر قطب دایره امکان حضرت مهدی موعود«عج» و شما مخاطبان عزیز و همه مسلمانان جهان مبارک باد.
💎🍃💎🍃💎🍃💎
@marefatemahdavi