فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تابید نوری از تو به انگور و شد شراب
هر کس که بوسه زد به ضریحت خمار شد...
#بهشت_اصحاب_الحسین
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صریح و بی پرده!
🔺سعید جلیلی: پاسخ ندادن به دشمن او را جری میکند!
@marghoomat
🔺بیش از دو ساعت جلسه صریح، چالشی و انتقادی بچه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مستقر در هویزه با حاج آقا موسوی فرد نمایندگی محترم ولی فقیه در استان خوزستان...
🔺 جلسه رو یک ربع به یک نیمه شب شروع کردیم و طرفای سه نیمه شب تموم شد. تجربه جلسه با مسئولین نظام در ساعت یک نیمه شب رو نداشتیم که کسب کردیم!
@marghoomat
🔴 خود و قدس را آزاد کنیم!
🔹هر طور حساب کنیم، مسئله قدس یکی از اصلیترین آرمانهای انقلاب اسلامی است: از آغاز مبارزات در خرداد 42، تا بهمن 57 و پس از آن به شکلی مستمر، بر محوریت مسئله قدس تأکید شده است؛ از وصیتنامه شهدای دفاع مقدس تا وصیتنامه آخرین شهدای انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت؛ از اولین سخنرانیهای امام خمینی تا آخرین سخنرانیهای رهبر انقلاب. به همین خاطر کمتر کسی هست که بتواند تفسیر، خوانش و نظریهای درباره ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی ارائه بدهد که در بطن و متن آن قدس نباشد.
🔸انقلاب اسلامی از آغاز مبارزه تا اکنون، در طول بیش از نیم قرن حیات خود و در مسئلههای گوناگون، با «غیر»های متفاوتی درگیر بوده است؛ گاه برخی از این غیرها در صدر مقدسین زمان خود بودهاند و گاه برخی روزگاری در شمار اصلیترین کادرهای انقلاب اسلامی بودهاند. همین مقدسمآبیها یا سابقه داشتن در انقلاب، گاه سبب تردیدها و ریزشهایی شده است و کسانی طاقت رویارویی با این غیرهای ظاهرالصلاح ها را نداشتهاند. در مسئله قدس اما دشمنِ انقلاب اسلامی هیچ ظاهرِ الصلاحی ندارد. پس بهانهای برای تردید نمیماند.
🔸برگردیم و به وضعیت خودمان نگاه کنیم؛ خود را فرزندان انقلابِ روحالله میدانیم. انقلاب و امامی که وقتی با کوهی متراکمی از ثروت و قدرتِ رژیم طاغوت مواجهه بود، از قدس میگفت. وقتی در اولین سال پس از پیروزی انقلاب با انبوهی از مشکلات متنوع مواجهه بود، «روز قدس» را برای ابراز اعتراض تودههای مردم بنیان گذاشت و وقتی در روزهای آخر جنگ، تمام قد ایستاده بود که تردید و غفلت از مسائل جنگ، خیانت به اسلام و رسولالله(ص) است، حتی وقتی مجبور به نوشیدن جام زهر میشد، باز هم دل در گرو آرمان قدس داشت و به فلسطینیهایی چون عرفات میتازید که چرا به آرمان قدس خیانت میکنی؟
🔹این چه انقلابیگریای است که امروز ما داریم؟ چرا انقلابیگری ما شامل آرمان قدس نمیشود؟ و کنشگری که جای خود دارد، چرا حتی در واکنش نشان دادن هم عقب افتادهایم از خیلی دیگر از ملتها؟ جز این است که انقلاب را به قرائت اهالی احزاب فهمیدهایم؟ جز این است دل به دولت/حاکمیت سپردهایم برای پیگیری آرمانهای انقلاب و خیلی که انقلابی باشیم، حداکثر از دولت/حاکمیت چیزی را «مطالبه» میکنیم؟
🔸چشم وا کنیم و ببنیم چقدر شبیه شدهایم به کسانی که در آلاکلنگ قدرت یا وکیل و وزیر هستند، یا فعال سیاسی و حزبی. انقلابی هستیم اما همه کنشهایی که معطوف به آرمان محوری قدس داریم، محدود است به شرکتِ شرطیِ شده در یک یا چند راهپیمایی. ما میخواستیم فرزند خمینی باشیم، افسوس که این جماعت، جماعت همواره بر کرسیِ قدرت نشسته، یا همواره به سوی قبله قدرت خوابیده، ما را موجوداتی کردهاند مشابه خودشان. ما همانی شدهایم که از آن بدمان میآید. قدس نشانه خوبی است که ببنیم چه قدر کنشگری انقلابیمان در رکود است. ما فقط ادای انقلابی بودن در میآوریم. خود و قدس را آزاد کنیم.
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ضربه ای دیگر!
🔺و تو ای علی، ای شیر، مرد خدا و مردم، رب النوع عشق و شمشیر. ما شایستگی شناخت تو را از دست داده ایم. شناخت تو را از مغزهای ما برده اند. اما عشق تو را علی رغم روزگار در عمق وجدان خویش، در پس پرده های دل خویش، همچنان مشتعل نگاه داشته ایم.
🔺تو #ستمی را بر یک #زن_یهودی که در ذمهی حکومتت میزیست تاب نیاوردی، و اکنون مسلمانان را در ذمهی #یهود ببین و ببین که بر آنان چه میگذرد!
🔺ای صاحب آن بازو که یک ضربهاش از عبادت دو جهان برتر است، ضربهای دیگر...
#علی_شریعتی
@marghoomat
⭕ چرا این همه تاکید؟!
بخش اول
🔸 دیدار اخیر رهبر انقلاب با تشکلهای دانشجویی حاوی نکات متعددی بود که جا دارد ساعتها درباره آن به مداقه و تحلیل پرداخت اما یکی از نکات مهم این دیدار تاکید و توصیه مجدد ایشان به دانشجویان مبنی بر مطالعه آثار علامه مصباح بود. توصیه ای که بارها و در جلسات مختلف دانشجویی، رهبر انقلاب آن را تکرار کرده اند. اما به راستی چرا؟ چرا این همه تاکید؟ قبل از آنکه پاسخ به سوال فوق داده شود، لازم است مروری گذرا بر این توصیه خاص، آن هم فقط در دیدار های دانشجویی سالهای گذشته داشته باشیم چرا که پرداختن به مجموعه سخنان ایشان درباره استاد مصباح در این مقال نمی گنجد.
🔸اولین توصیه ایشان در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سال 76 بود. در این دیدار ایشان اعضای این مجموعه را توصیه بر آن کردند که هر چه می توانید از امثال استاد مصباح بیشتر استفاده کنید: «در قم، بزرگان و اساتیدی مثل آقای «مصباح» و دیگران هستند؛ هرچه میتوانید، از آنها استفاده کنید. آنان برای شما از لحاظ فکری، خیلی منبع و منشأ خیر و برکتند.»
🔸ایشان در سال 77 و دیدار با دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت استاد مصباح را از مفاخر و برکات خدا می دانند و توصیه می کنند دوره طرح ولایت را قدر بدانید و دنبال کنید: «همین تلاش را که دوستان کردند، با زحمات و در واقع با رهبری و تعلیم حضرت آقای مصباح(دامتبرکاته) - که وجود شریف ایشان، واقعاً از مفاخر زمان ما و از برکات خدا بر ملت و بر حوزهها و بر جوانان ماست - قدر بدانید و دنبال کنید. این فکرها را در خود تعمیق نمایید.»
🔸 رهبر انقلاب در دیدار سال 78 خود با دانشجویان طرح ولایت در سخنانی تاریخی بیان می دارند که استاد مصباح خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را پُر کرده و از اینکه جوانان به ایشان علاقه مند هستند خدا را شکر می گویند:«امروز بحمداللَّه نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجستهی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای مصباح - که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحبنظر در مسائلِ اساسی اسلام. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مثل مرحوم علّامهی طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر میکنند. من حقیقتاً خدا را حمد و شکر میکنم که جامعهی ما و بخصوص نسل جوان ما به ایشان خیلی علاقه دارند.»
🔸در اوج دورانی که اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای در رسانه های خود آیت الله مصباح را تخریب می کردند رهبر انقلاب به میدان آمدند و در دیدار سال 79 دانشجویان طرح ولایت، ضمن دفاع از علامه مصباح بیان کردند که حرف رسا و نافذ هر کجا باشد دشمن آنجا را هدف قرار می دهد:«وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همهی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار میگیرد، میبینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آنجا را زود تشخیص میدهد؛ چون حسابگر است. دشمن - همانطور که گفتم - آنجا را میشناسد و به مقابلهاش میآید. با مرحوم شهید مطهری نیز همینگونه برخورد کردند.»
🔸منبع بی غل و غش معارف اسلامی دیگر تعبیری بود که رهبر انقلاب در دیدار سال 81 خود با دانشجویان طرح ولایت در توصیف استاد مصباح به کار بردند:«لازم است تشکر کنم از معلمان و استادان و دست اندرکاران و مدیران این تلاش فرهنگی که بسیار با ارزش است و مخصوصاً از شخص جناب آقای مصباح که حقیقتاً یکی از وجود های مبارک و مغتنم در دوره ما هستند و منبع فکر و اندیشه بی غل و غش معارف اسلامی. ان شاءالله خداوند به ایشان و دیگر دست اندرکاران توفیق ادامه این خدمت بسیار با ارزش را عنایت کند و وسیله ی بهره مندی هر چه بیشتر، گسترده تر و عمیق تر جوانان را از این سرچشمه های معرفت فراهم کند.»
@marghoomat
⭕ چرا این همه تاکید؟!
بخش دوم
🔸بعد از سالها و در دورانی که برخی ادعا می کردند رهبر انقلاب از نظرات قبلی خویش در توصیه به دانشجویان انقلابی مبنی بر استفاده از ظرفیت فکری علامه مصباح عدول کردهاند ایشان مجددا در سال 1401 و در دیدار با تشکل های دانشجویی از ایشان یاد کردند و این استاد عزیز را استاد فکر نامیدند: «اگر چنانچه فکر را درست مدیریّت نکردید، ممکن است به راه خطا برود. حالا البتّه من کمتر اسم از افراد میآورم، [امّا] مرحوم آقای مصباح یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم میکردند، دربارهی آنها [یعنی] مسائل سیاسی بحثی ندارم، [لکن] دربارهی مسائل فکری یک راهنما و مرشدی بود که میتوانست مرجع و ملجأ باشد. این جور آدمها لازمند که استاد فکر باشند؛ همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد.»
🔸 در دیدار دانشجویی سال 1402 رهبر انقلاب کما فی السابق دست روی تقویت مبانی فکری گذاشتند و توصیه به مطالعه کتابهای شهید مطهری، بهشتی و مرحوم استاد مصباح کردند:«روی این مبانی باید کار کنید؛ بخصوص شما تشکّلها روی این مبانی کار کنید. روی یک نقطهی محدود هم متمرکز نشوید؛ وسیع نگاه کنید، همهی مسائل را ببینید. به نظر من همین که اینجا اسم آوردند از مرحوم شهید مطهّری، شهید بهشتی، مرحوم آقای مصباح و امثال اینها، خوب است، [کتابهایشان] کتابهای خوبی است.»
🔸و اما در آخرین دیدار یعنی دیدار چند روز گذشته رهبر انقلاب با دانشجویان باز هم ایشان از مرحوم استاد مصباح یاد کردند و بیان داشتند که حقا و انصافا فکر این استاد کمک کننده جوانان خواهد بود:«هر چه میتوانید با قرآن مأنوس بشوید؛ همه چیز در قرآن هست، که با تدبّر در قرآن [به دست میآید]؛ البتّه این تدبّر با راهنمایی باید همراه باشد. اسم مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) دو سه بار اینجا آورده شد که بجا است؛ از کتابهای ایشان استفاده بشود. حقّاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ، فکر کمککنندهی به حرکت درست فکری جوانها است»
🔸 برگردیم به سوال آغازین این وجیزه، چرا این همه تاکید؟ چرا رهبر انقلاب که رویه شان اسم نیاوردن از افراد در دیدار های مختلف است، از علامه مصباح چه در دوران حیات و چه در دوران ممات اسم می آورند و دیگران را توصیه به مطالعه آثار این عالم متفکر می کنند؟ چرا از باقی اندیشمندان انقلاب اسلامی اسم نمی آورند؟ چرا این همه تاکید را برای دیگر بزرگان فکری انقلاب خرج نمی کنند؟ پُر واضح است که جایگاه علامه مصباح در اندیشه و نگاه رهبر انقلاب جایگاهی منحصر به فرد، خاص و استثنایی است و به قاطعیت می توان گفت نمونه آن را نسبت به هیچ کدام از بزرگان فکری انقلاب اسلامی نداریم.
🔸 شخصیت و اندیشه استاد مصباح دارای ابعاد و جهات مختلفی می باشد اما از نگاه نگارنده این سطور یک ویژگی از باقی ویژگی های مهم ایشان مهم تر و متفاوت کننده تر است. اندیشه استاد مصباح حقیقتا منبع بی غل و غش معارف اسلامی و انقلابی است. در نظام اندیشه ای ایشان مغزای تفکر دینی و انقلابی را می توان فهم کرد. تفکری که در آن هم عقلانیت دینی می بینیم و هم غیرت دینی. در این نظام واره تفکری، مبتنی بر یک حکمت فلسفی، قرائتی از اسلام ارائه می شود که علاوه برآنکه خالی از التقاط و انحراف بوده، دائما در حال مرزبندی با التقاط و انحراف است، یعنی پیوند اندیشه با میدان عملی سیاست و اجتماع. عقلانیت انقلابی دال مرکزی گفتمان فکری استاد است.
🔸کنشگری به روایت اسلام انقلابی، محتاج دلیل است و دلیل از اندیشه برمیخیزد. انقلاب باید عقلانیت متمایز خویش را عرضه میکرد تا از استیلای تاریخ تجدد و تحجر بیرون آید و تبدیل به یک دیگری خطرناک برای تجدد و تحجر شود. این عقلانیت، از متن دین برمیخاست و بر بنیانهایی مستقل از تفکر غربی و تحجری تکیه داشت. در طول دهههای پس از انقلاب، کسی که بیش از دیگران کوشید که چنین عقلانیّتی را تولید کند، علامه مصباح بود.
🔸مطالعات و معارف او، حامل چنین جهتگیریای هستند؛ او همواره تلاش میکرد که خویشتن معرفتی متناسب با عالم قدسی انقلاب را بپروراند و جامعۀ ایران را از لحاظ فکری و معرفتی، از سیطرۀ ایدئولوژیهای تجددی و تحجری خارج کند. ازاینجهت، باید او را یک متفکر چالشگر و اندیشهورز انتقادی قلمداد کرد که سر سازگاری با تجدد و تحجر را ندارد و میخواهد عقلانیت انقلابی را به عنوان یک جایگزین و بدیل تاریخی مطرح سازد. پس جنبۀ تضادی و کشمکشی وی از ماهیت انقلاب اسلامی برمیخیزد و چون انقلاب، حاصل اعراض از تجدد و تحجر بود و سخن تازه به میدان آورد، علامه مصباح نیز همواره در تفکّر خود، سویه چالشگری را در نظر داشت و انقلاب را یک انقلاب متمایز معرفی کرد که ریشه در دین دارد و میخواهد نظامات اجتماعی خویش را بر دین بنا کند و از توحید، روایت عینی و ساختاری بیافریند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
🔴 از فرزندان هنیه و خمینی و نصرالله تا آقازاده های آقایان!
🔸هر نهضت و انقلابی دو بال اساسی دارد. مردم و رهبران سیاسی. نه مردم بدون رهبران مبارز و مصمم به جایی میرسند و نه رهبران بدون حضور مردم پای کار و آماده جهت دادن هرگونه هزینه سیاسی و اقتصادی - اجتماعی. اگر اعتماد و همراهی حداکثری بین این دو رکن کلیدی نباشد یقینا آن نهضت و مبارزه به غایت نهایی و مطلوب خویش نخواهد رسید و یا در آغازین راه و یا در میانه راه از پای خواهد افتاد. وجود احساس تبعیض و دورویی سیاسی در مردم نسبت به سردمداران نهضت، آنان را خسته، ملول و پشیمان میکند. یک نهضت جمعی مقاومت جمعی هم می خواهد. حس وجود تبعیض مقاومت شکن است.
🔸اگر مردم احساس کنند شهادت، تهدید، تحریم و فشار اقتصادی، فقط برای آنان است و نه رهبران سیاسی، اگر مردم ببینند قول و عمل مسئولان یکی نیست و شعار مبارزه را از زیر لحاف سر می دهند و تمامی هزینه ها به دوش مردم بیچاره است، یقینا از طی کردن ادامه مسیر منصرف شده و حتی ممکن است به گذشته خود نیز لگد بزنند! مردم می گویند اگر تحریم است و فشار اقتصادی، سلمنا برای همه باشد، اگر جنگ است و شهادت عزیزانمان، سلمنا برای همه باشد، اگر بنا به قناعت و صرفه جویی و ساده زیستی است سلمنا برای همه باشد نه آنکه دیگران شعارش را نشخوار کنند و ما هم فشارش را قورت دهیم.
🔸مردم چرا در دوران مبارزاتی انقلاب تا روز آخر پای کار بودند و پا پس نکشیدند؟ چرا در آن ایام مبارزه و مقاومت سیاسی، اجتماعی شده بود و محدود به یک قشر و گروه خاص نبود؟ چرا مردم با اعتقاد و ایمانی راسخ جلوی گلوله های دژخیمان میایستادند؟ چرا امام و اصحابش را از خود می دانستند و خود را مطیع امام؟ زیرا امام و یارانش دوزیست وارانه زندگی نکردند، آنچه گفتند بودند. مردم میدیدند اگر فرزندانشان دستگیر و شکنجه می شوند،امام و حواریونش هم دستگیر، تبعید و شکنجه می شوند، مردم می دیدند امامشان سالها از این کشور به آن کشور خانه به دوش بود و خودشان در خانه هایشان بودند، مردم می دیدند فرزندانشان شهید می شدند فرزند امامشان یعنی سید مصطفی خمینی هم شهید می شود، همان شهادتی که امام آن را از الطاف خفیه الهی دانست. آری اگر میخواهیم امر مبارزه اجتماعی شود باید مردم یکرنگی سیاسی ببینند.
🔸امروز چرا امر مبارزه و مقاومت سیاسی در جامعه ما خدشه دار گشته ولی در فلسطین روز به روز مستحکم تر می شود؟ قاعده ثابت است. صداقت سیاسی، پایداری سیاسی می آورد. وقتی مردم می بینند در همان دورانی که رهبران سیاسی آنان را تشویق به مقاومت و مبارزه می کنند، فرزندان آقایان در این کشور و آن کشور مشغول تحصیل و تجارت و تفریح هستند، وقتی میبینند سبک زندگی آقایان تغییر کرده و در خانههای آنچنانی بالاشهر سکنا گزیده اند، وقتی می ببینند فرزندان وزیر خارجه اسبق و روسای مجالس فعلی و سابق و اسبق را باید در ترکیه، آمریکا و کانادا ردیابی کرد دیگر چه نایی برای مقاومت می ماند؟ کمر مقاومت اجتماعی در ایران را نه آمریکا بلکه عمامه به سرها و چفیه به دوش های آمریکایی شکستند، همان مدعیان جهاد و شهادتی که مصداق«الدین لعق علی السنتهم» هستند و با عملکرد خود و خانواده هایشان مردم را دلسرد و آزرده کردند.
🔸حال امروز فلسطین حال دوران مبارزاتی انقلاب است. یکرنگی حداکثری مردم و رهبران سیاسی. مردم در اعتماد و ایمانی حداکثری به سر میبرند. مردم در کنار صدها هزار شهید خود، فرزندان و بستگان رهبران خویش را می بینند که در خون خود غلتیده اند. شهادت فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه تنها نمونه ای کوچک از همراهی و صداقت سیاسی رهبران مقاومت با مردم است. مردمی که بیش از 32 هزار شهید داده اند و روزانه صدها بمب و موشک بر سرشان آوار می شود و تابحال احدی از آنان یک آخ هم نشنیده است. اما همگان شنیده اند که با صدای بلند می گویند: «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ».
🔸مثال دیگر حزب الله است. چرا حزب الله در میان اقشار مختلف مردم لبنان چه مسلمان و شیعه و چه مسیحی محبوب است. حداقل بخشی از اين اعتماد سیاسی بر می گردد به در کنار مردم هزینه دادن های رهبران حزب الله. وقتی مردم می بینند محمد هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه یکی از مقامات عالی حزب الله مثل باقی فرزندان مردم در خط مقدم نبرد با رژیم صهیونیستی حاضر می شوند و شربت شهادت را سر می کشند، قطعا نگاه متفاوتی پیدا کرده و از عمق جان عاشق حزب الله می شوند.
🔸بعد از انتشار خبر شهادت فرزندان هنیه، اولین چیزی که به ذهن نگارنده خطور کرد، شهادت سید مصطفی خمینی بود. تقریبا می توان گفت تمامی تاریخ نگاران انقلاب متفق اند که شهادت سید مصطفی یکی از نقاط عطف و از عوامل جاری شدن سیل انقلاب بود. امید است شهادت فرزندان هنیه هم نقطه عطفی در مسیر نابودی رژیم صهیونیستی باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملامتش نکنید آنکه را مدینه نرفت
مدینه زائر خود را به کربلا بخشید...
#بهشت_اصحاب_الحسین
#بقیع
@marghoomat
.
💠 شماره ۵۵۹ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دکههای مطبوعات
🔻 تهرانیها کار را تمام خواهند کرد
🔹 تکمیل روند تغییر در مجلس با رای مردم به جریان تحولخواه مردمی در دور دوم انتخابات
🔸وقتی صدای مردم غزه از آمریکا شنیده میشود
🔸قرآن؛ کتاب محبوب ایرانیها
🔸نقد موقعیت فرهنگی انقلاب
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ روسیاهان انتخاباتی و ظهور نسل جدیدی از نیروهای آرمانخواه انقلاب اسلامی!
🔸انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در تهران با همه کم و زیادش بالاخره تمام شد. انتخاباتی که حاوی نکات، پیام ها و عبرت های فراوانی بود. جریان های سیاسی موجود اگر تحلیلی دقیق و واقعی از آنچه رخ داده نداشته باشند، روز به روز به نقطه مرگ خویش نزدیک تر گشته و باید جای خود را به افراد، گروه ها و جریانات جدید سیاسی بدهند.
🔸 این انتخابات نشان داد که شاهد رویش نسل جدیدی از نیروهای جوان، آرمانخواه، جسور، شجاع و دارای حریت در تحلیل و تصمیم هستیم که با رای سازی خود صحنه و معادلات سیاسی کارگردانان بازی گردان سیاسی را بهم می زند و آنچه برایش اصالت دارد پایداری بر اصول و گفتمان اصیل اسلام ناب خمینی و خامنه ای است. همان اسلامی که تبلور اندیشه ای و کارکردی آن را در مطهری و بهشتی و مصباح و دیالمه ها و آیت ها و آوینی ها و... یافته بود. همان اسلامی که حرف نو انقلاب اسلامی بود؛ مرزبندی همزمان با جریان تحجر و محافظه کاری و جریان تجدد و تجدید نظر طلبی.
🔸 نوعی شورش را شاهد هستیم. شورش سیاسی جوانان آرمانخواه علیه به اصطلاح پدران و اسلاف سیاسی نزدیک به خود که دیگر حنای این پدران رنگی برای فرزندان ندارد. این نسل تصمیم گرفت سیلی محکمی به صورت کسانی بزند که خود را در برج عاج دیده و مست از قدرت و ثروت شده بودند. این نسل را می توان مولود تلاشها و مجاهدت های بخشی از اساتید و اندیشمندان انقلاب اسلامی دانست که روح تفکر اصیل توحیدی و سیاسی خمینی و خامنه ای را در کالبد اینان دمیدند. از همین رو آنان اشخاص را با شاخص ها سنجیده و با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند و میزان برای آنان پایبندی به آرمانهای انقلاب 57 است و نه هم پیالگی این و آن با آنان.
🔸این انتخابات بیش از پیش قدرت این نسل را به رخ کشید و شد آنچه شد. اما در این بین برخی جریانات سیاسی آزمون خوبی را پس ندادند و روسیاهی این انتخابات ماند برای آنان. همان کسانی که ایستادگی و پایداری بر اصول را قربانی رسیدن به صندلی های قدرت و ثروت کردند و حاضر شدند پُشت به شاخص ها و آرمانهای انقلاب کرده و کسب قدرت بما هو قدرت را هدف خویش قرار دهند. بازنده اصلی انتخابات اینها بودند و نه کسانی که رای نیاوردند، هر چند که برخی اینان از گندم ری هم نخوردند و طرفی برنبستن.
🔸بازندگان و روسیاهان اصلی انتخابات کسانی بودند که گزینه های اصلح را به مسلخ کثیف ائتلاف های سقیفه مآبانه بردند و با منطق غیر توحیدی سهمیه بندی و انتخاب هر کس که به ما نزدیک تر است، آنان را ذبح کردند. قمار کردند. فکر می کردند که همچون انتخابات قبلی به اسم وحدت و جبهه انقلاب و اطاعت از رهبری و... می توانند حزب الله را تخدیر کرده و دچار نوعی خود تحمیقی مؤمنانه کنند. زهی حماقت. آنان غافل از نسلی بودند که کمر همت بسته بود که یکبار برای همیشه ابهت و خود بزرگ پنداری آقایان را بشکند که شکست.
🔸 جریان و نسل جدید کنشگران سیاسی جوان و آرمانخواه انقلاب اسلامی با گفتمان سازی مداوم و مستمر خویش خصوصا در یک دهه گذشته روز به روز در حال تربیت نیروهایی است که در پی کشف و خلق گفتار سیاسی جدید برای تغییر صحنه معادلات سیاسی حاکم بر کشور است. این جریان در بُعد سلبی حرکت خود را آغاز کرد و همگان دیدند که چگونه بازی بزرگان را بهم زد، بلاشک خواهید و خواهیم دید که در سالهای پیش رو این جریان به واسطه حرف های ایجابی دقیق، عالمانه و آرمانخواهانه خویش، بیش از امروز مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت، هر چند در همین سالهای اخیر هم شاهد رشحاتی از این مهم بودیم لکن این جریان به واسطه هژمونی قدرت جریان غیر انقلابی منتسب به انقلاب مجالی برای عرضه و نمایاندن خویش نمی دید.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خود تحمیقی مؤمنانه و پذیرش صغارت پذیری سیاسی دو تهدید همیشگی برای جریان انقلابی خصوصا در دانشگاه ها است؛ امروز و دیروز هم ندارد؛ همیشه افراد و جریاناتی در کمین برای تزریق و افرادی در صحنه برای پذیرفتن این لاطائلات حاضرند...
@marghoomat
🔺همانطور که هیچ وقت تلخی 8 شهریور 1360 از حافظه تاریخی سیاسی مردم ایران پاک نشد؛ تلخی و غم 30 اردیبهشت 1403 هم از دل و جان مردم این سرزمین رخت بر نخواهد بست...
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ رحمت الله به عشاق اباعبدالله..
🔺قبل از آنکه رئیس جمهور باشد روضه خوان جد غریبش بود. ان شاء الله با اجداد مطهرش محشور باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
.
💠 شماره ۵۶۱ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دکههای مطبوعات
🔻 بدعت تعطیلی شنبه
🔹 پرونده ۹دی پیرامون مصوبه مغایر با قانون اساسی مجلس برای تعطیلشدن شنبهها
🔻رضاشهر ایران
🔹پنج نکته راهبردی درباره دهه کرامت و هجرت امام رضا به ایران
🔸ائتلاف اصلاحطلبان با قالیباف خودکشی سیاسی است
🔸روسیاهان انتخاباتی
🔸حمایت دولت از مستاجران
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔺تلاش مستمر برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران سرمایهٔ گرانسنگ ایشان در پیشگاه خداوند متعال است...
#سعید_جلیلی
@marghoomat
🔺 با دلی خونبار، قلبی محزون و البته سرشار از امید این دقایق را سپری می کنیم. لحظاتی سخت و تاریخی. اما امیدواریم، از عمق جان امید آن داریم که راه سید عزیزمان ابتر نخواهد ماند.
🔺به آن بدن سوخته و زهرایی قسم یاد می کنیم که نمی گذاریم مشی و مرام و سیره اخلاقی و سیاسی تان فراموش شود و با انتخاب جایگزینی انقلابی که اشبه الرجال به شما باشد مسیر ناتمامت را تمام می کنیم. جز شهید زنده کسی نمی تواند جایگزین شهید جمهور باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ آقایان مرتکب گناه کبیره شده اید! توبه کنید!
🔸با اعلام نهایی اسامی نامزدهای انتخابات هیأت رئیسه مجلس و مطرح شدن نام قالیباف به عنوان نامزد کسب کرسی ریاست مجلس دوباره شاهد بازی تکراری و نخ نما شده ای توسط برخی افراد و رسانه ها هستیم، همان راهبرد همیشگی؛ فلانی گزینه رهبری است.
🔸این جریان خطرناک بر خلاف نص صریح بیانات علنی رهبری مبنی بر عدم مداخله در فرآیند های انتخاباتی و عدم بیان رای شخصی شان و لزوم اعتماد و احترام به رای مردم و نمایندگان مردم، در مقاطع زمانی گوناگون از این حربه کثیف سیاسی بهره خود را برده است. روزی با بیان یک خواب جهت وحدت و روزی دیگر با بیان نقل قول های کذایی جهت انتخاب قالیباف برای ریاست مجلس.
🔸این جریان بعد از شکست سنگینی که در انتخابات اخیر متحمل شد، هیچ راهی ندارد جز دوپینگ سیاسی. تنها با دوپینگ است که میتوان آن شکست تاریخی را جبران کرد. شخص قالیباف در تهران با ریزش 800 هزارتایی رای نفر چهارم شد و پانزده نفر از یاران نزدیکش در دایره انتخاب مردم تهران قرار نگرفتند و در مقابل تمامی چهره های شاخص منتقد قالیباف رای لازم را جهت ورود به مجلس کسب کردند تا جایی که چهره هایی چون ثابتی و رسایی نفرات دوم و سوم تهران شدند و این همه یعنی مردم پیام خود را رساندند. پیام تغییر وضع موجود. قطعا اگر قرار بر تغییر رویکرد باشد، در وهله اول باید ویترین مجلس که هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس آن باشد تغییر کند. امروز این جریان به اسم اطاعت از رهبری و با بیان نقل های دروغین می خواهند مقابل خواست عموم جریان حزب الله بایستند.
🔸 مطابق آنچه رهبر انقلاب فرمودند ملاک مواضع علنی ایشان است و قطعا ایشان بر خلاف مواضع علنی خویش، اقدام و یا صحبتی را طراحی و بیان نمی کنند. ایشان بارها بر این مهم تاکید داشتند که من حرف درگوشی با کسی ندارم: «من آنچه که در سخنرانیها بيان میکنم، لب نظراتم است. اساسیترين نظراتم همانهايی است که شما در سخنرانیها از من میشنويد. هيچ نظری درباره مسائل جاری کشور و مسائل اسلام و مسلمين و مسائل اجتماعی وجود ندارد که من آن را "درِگوشی" به کسی بگويم و نشود آن را در علن گفت. نظرات من، نظراتی شفاف و روشن است که در خطبه نماز جمعه و در سخنرانی با گروههای مختلف، شما اینها را میشنوید.»
🔸خداوند لعنت کند کسانی را که بر این فرهنگ سیاسی غلط دامن می زنند. اینان رهبری انقلاب را هزینه امیال ناپاک خویش می کنند. به تعبیر رهبری اینان با بیان اینکه رهبری برخلاف مواضع علنی در محافل خاص خصوصی چیز دیگری را مطرح می کنند دچار گناه کبیره شده اند. بخوانید: «مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود، در خفا به بعضی از خواص و خلصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقا چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیرهای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام میشود؛ همینی است که من صریحاً اعلام میکنم... نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام میکند، وجود داشته باشد.»
🔸 در جای دیگر هم فرمودند اینکه مطرح می کنند رهبری طرفدار فلانی است واقعیت ندارد: «این حرفها هم که رهبری طرفدار زید است یا طرفدار عمرو است، از آن حرفهائی است که همیشه بوده و واقعیت هم ندارد؛ اکثر آنهائی هم که میگویند، میدانند که واقعیت ندارد... حدسیاتی میزنند؛ این حدسیات هرچه گفته نشود، هرچه بر زبان آورده نشود، بهتر است.»
🔸این سیره رهبری فقط اختصاص به انتخابات نداشته و در امور دیگر از جمله در خصوص مسأله هستهای و مذاکرات اتفاق افتاد و توسط ایشان تأکید شد از جمله در دیدار با مسئولین فرمودند: «آنچه بنده اینجا دراین جلسه یا در جلسات عمومی میگویم، عینا همان حرفهایی است که در جلسات خصوصی به مسئولین، به رئیسجمهور محترم و به دیگران میگویم. این خط تبلیغیای که دیدیم و میبینیم دنبال میکنند که بعضی از خطّ قرمزهایی که رسما اعلام میشود، در جلسات خصوصی از آنها صرفنظر میشود، حرف خلاف واقع و دروغی است. آنچه ما اینجا به شما میگوییم یا در جلسات عمومی میگوییم، عینا همان حرفهایی است که به دوستان، به مسئولین، به هیئت مذاکرهکننده، همانها را بیان میکنیم؛حرفها یکی است.»
🔸امید آن داریم که مجلس جدید در اولین آزمون مهم و تاریخی خود با رای ندادن به ساکت فتنه 88 و حامی برجام و fatf و مسامحه کننده با دولت روحانی، کسی که مطالبات رهبری در خصوص مساله حجاب و فضای مجازی را وقعی ننهاد و اطرافیانش از قائم مقام و مدیران تا فرزندان و بستگان، دهها حاشیه و فساد کوچک بزرگ مثل املاک نجومی و هلدینگ یاس داشته اند و حاصل عملکردشان ناامیدی نسبت به نظام و مسئولین بوده است، سربلند باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا تو خود شاهدی...
#سعید_جلیلی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 یقین میدانیم و باورمان است که این دو سرباز ولایت پا در عرصه ای نگذاشتند و تصمیمی نگرفتند مگر بر مبنای تکلیف شرعی و انقلابی شان و رضایت ذات اقدس باری تعالی.
🔺 خدا را شکر که بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم روح و تبلور آرمانخواهی مؤمنانه را در عملکرد شاگردان مکتب اسلام ناب خمینی و خامنه ای عزیز می بینیم.
#سعید_جلیلی
#ابراهیم_رئیسی
@marghoomat
⭕ تشخیص، تصمیم و فهم دقیق از کار اجرایی در جایگاه ریاست جمهوری!
🔸حالا که انتخابات ضرب الاجلی ریاست جمهوری نزدیک است فهم خودم را از مهمترین ویژگی رییس جمهور می نویسم چرا که در برخی متن ها نوعی نگاه اجرایی صرف و تشبیه به یک مدیر میدانی از این جایگاه میشود، حال آنکه مسأله اساسا اینطور نیست!
🔸هر سطحی از مدیریت را که به سمت بالاتر برویم در واقع از سطح ابزار و تکنیک به سمت راهبرد و استراتژی نزدیک میشویم. همین جاست که تفاوت مهندس ها و دکترهای علوم انسانی بیشتر خودش را نشان میدهد. سطح تکنیک و سطح راهبرد.
🔸رییس جمهور آن هم در شرایطی که ما از یک تشتت شدید در نظریات بومی برای مدیریت کشور و عبور از بحران های کنونی رنج میبریم، علاوه بر داشتن مبانی فکری درست و تحلیل جامع از شرایط جهانی، منطقه ای و ملی باید بتواند تشخیص های بهنگام و کارشناسانه ای نیز در سطح جهت گیری و نیز برنامه های کلان و موثر داشته باشد. او باید نسبت اهم مسائل کشور دارای جمع بندی و پاسخ معتبر و مشخص باشد و الا اسیر و متاثر از مشورت های برخی اطرافیان خواهد شد. در خاطرات برخی افراد درباره یکی از روسای جمهور آمده است که اگر می خواستید حرف خود را به او بقبولانید و حرف شما را در میان باقی حرف ها بپذیرد و اجرا بکند، باید به عنوان آخرین نفر با او صحبت کنید!
🔸 مثلا نمیشود کسی رییس جمهور کنونی کشور بشود ولی در مسأله اقتصاد که اولویت اول کشور است درک دقیقی نداشته باشد. رییس قوه اجرایی دولت باید بتواند راهبردهای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور را به خوبی درک و حتی تبیین کند والا دچار مریضی واگذاری امور به دیگران و حتی دور خوردن خواهد شد. رئیس جمهور باید دارای فهم و توانایی مدیریت سیستمی و راهبردی باشد.
🔸 ما در علم مدیریت سه سطح مدیریت اجرایی داریم؛ پروژه ای، بخشی و سیستمی. در جایگاه ریاست جمهوری نه افرادی که سابقه مدیریت اجرایی از نوع پروژه ای داشته اند و نه کسانی که سابقه اجرایی از نوع مدیریت بخشی داشته اند مثل اداره یک وزارتخانه یا بنگاه اقتصادی بزرگ؛ نمی توانند روسای جمهور موفقی باشند. ما نیاز به فردی داریم که اتفاقا سوابق و شخصیتش ساخته شده است برای مدیریت سیستمی و راهبردی. آن دو دسته اول شدیدا بدرد لایه های مدیریتی ارشد مثل اداره سازمان ها و وزارتخانه ها می خورند.
🔸حال که گزینه های بسیار متعددی مطرح هستند گرچه نشانگر وجود عناصر پرانگیزه سیاسی است ولی باید آنها را در دو لایه سنجید. چه بسیار مدیران ملی که در آنها هیچ نشانه ای از «درک راهبردی» ندیدیم و تا بخواهی «عملگرایی کور» دیدیم و در عین نداشتن «تشخیص» دایما در حال «تصمیم» بوده اند.
🔸پس از تشخیص مرحله تصمیم است که نیازمند «قاطعیت» و دوری از باندبازی و مصلحت اندیشی های بیجا و سیاست زدگی مفرط است. برخی افراد علاوه بر اینکه جمع بندی و تشخیص لازم از مسائل کشور را ندارند، قدرت تصمیم گیری ذیل یک گفتمان مشخص را هم ندارند.
🔸به دلیل فقدان نقد علمی از عملکرد مدیران کشور، معمولا فهم ما تابع خبرسازی های عامدانه لشکرهای سایبری است و درک درستی از درک و توان آنان وجود ندارد. این یعنی انتخاب آگاهانه تعطیل و موج سازان عملا انتخاب خواهند کرد!
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ این خیلی مهمه!
🔸توصیه ای که این روزها همه فعالین سیاسی باید نصب العین خود قرار دهند..
#سعید_جلیلی
@marghoomat