🔻اولین بیانیه انقلابی امام خمینی ( قدس سره)
بخش دوم
🔹همه دیدید کتابهای یک نفر تبریزی بیسر و پا [کسروی] را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به #امام_صادق و #امام_غایب- روحی له الفداء- آن همه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد.
🔸امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه #ضعف و #بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمعآوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا میگرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی میشد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام میکردند.
🔹خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه (ده) زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند.
🔸شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیرهسران بیدین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بیدینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقهزدهها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سختتر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ
١١ شهر جمادی الاولی ١٣۶٣
١۵ ارديبهشت١٣٢٣
سید روح الله خمینی
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🔻سالگرد اولین بیانیه انقلابی امام خمینی (قدس سره )/بخش اول 🔆 ١۵ اردیبهشت سال روز صدور اولین #بیانی
⭕ دال مرکزی گفتمان روح الله...
🔺اساسا تفاوت امام با باقی علما در چه بود؟ آیا قرآن جدیدی را قرائت می کرد؟ آیا روایات تازه ای را رونمایی می کرد؟ آیا دین و آموزه های وحیانی را در حوزه های علمیه ای فرا گرفت که دیگران فرا نگرفتند؟ آیا اساتیدی را درک کرد که دیگران درک نکردند؟ وجه تمایز اصلی امام چه بود؟!
🔺 پیام 15 اردیبهشت 1323 امام معرفی کننده دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی و خط امام است. انقلابی که خط مبارزه، محور گفتمانی و روح حاکم بر فضای تنفسی خود را در این پیام جست و جو می کند. پیامی که با آیه ای راهبردی آغاز می شود؛ قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی.
🔺امام دال مرکزی و محل نزاع را دقیقا همین جا تعریف کرده است. قیام لله. امام در نگاه عرفانی و سیاسی خود، دعوای اصیل گفتمانی خود را حول مفهوم قیام لله صورت بندی کرده. امام عامل ذلت و نکبت، ارتقا و ارتجاع، آقایی و بندگی، رذالت و شرافت و... را در قیام لله رد یابی می کند.
🔺امام تاریخ را از دریچه قیام لله می بیند. امام تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی روز را از مجرای قیام لله می نگرد. قیام لله ای که می تواند تبدیل شود به قیام برای نفس، قیام برای شخص، قیام برای منافع شخصی و باندی و جناحی، قیام برای کسب شهرت و ثروت و...
🔺امام تفاوتش اساسا در همین نکته است که او چه شخصا و چه جمعا در پی آن بود که قیام لله را اولا در مقابل قاعدین زمان به رخ شان بکشد و الگویی تاریخی را به یاد آنان بیاورد و ثانیا در مقابل قیام های فیک و تصنعی، قیام حقیقی و توحیدی را بازخوانی و صورت بندی کند.
🔺 در قیام الله، شکست، راحت طلبی، عافیت طلبی، محافظهکاری، عزلت نشینی و.. معنایی ندارد. در قیام لله، تو در صف مقابله با اسلام سلطنتی، اسلام مرفهین بی درد، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام زراندوزان، اسلام اشرافیت، اسلام سرمایداری ریش دار و تسبیح بدست، اسلام زر و زور و تزویر، اسلام خدعه و نیرنگ، اسلام دغل بازان سجاده بدست، اسلام فرصت طلبان، اسلام دلدادگان غرب و شرق و اسلام حجره نشین و... هستی.
🔺 در قیام لله، تو از عاشورا درس مذاکره نخواهی گرفت، تو از قیام حسینی صرفا مشغولیت به اشک و ناله و محزون بودن از گودی قتلگاه را فهم نخواهی کرد، تو از قیام مهدوی و ظهور و... صرفا چراغانی کردن و العجل العجل گفتن را تلمذ نمیکنی، تو از ماجرای کوچه و سیلی و... تنها مظلومیت زهرا را نمی بینی بلکه مجاهدت و روشنگری و کوهی در برابر بادهای گذرا را خواهی دید و....
🔺 در قیام لله، اگر معیار تکلیف باشد که هست، تو خود به دنبال تشخیص و تحلیل هستی نه آنکه تورا به تشخیص و تحلیل برسانند، تو قرار هست قائم به قیام لله باشی و از این رو باید اسیر انگاره های ارتجاعی و محافظه کارانه نشوی و با عقلانیت توحیدی و انقلابی بتوانی اولا خود و ثانیا دیگری را همراه کنی، تا مصداق مثنی و فرادا باشی.
🔺 از ابعاد قیام لله صفحات و ساعات طولانی میتوان نوشت و سخنوری کرد. در پیج و تاب امورات زمانه، نباید دال مرکزی گفتمان روح الله را فراموش کرد که اگر فراموش کردیم و عامل به قیام برای نفس بودیم، با دست خود انقلاب خمینی را به قتلگاهی هولناک روانه کرده ایم.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 وقتی کارگزاران نظام رو معادل تمامی مقدسات و ارزشها و نظام و... می کنید؛ انتظار نداشته باشید مردم اشتباهات اونارو به پای مقدسات و نظام و.. ننویسند.
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
با جریانی مواجه ایم که در یک لبه قیچی آن، استکبار داخلی قرار دارد و اثری که اینان در ریزش سرمایه اجت
⭕ به خودمون باختیم یا به اونا؟!
.
🔺تو این کلیپ، سوالی رو پرسیدم که این روزها دوباره ذهنمو درگیر کرده، تو این یک هفته، تقریبا نشده(الا یکی دوبار) که سوار اتوبوس بشم و شاهد بحث های سیاسی مردم نباشم.
🔺بحث هایی که خروجیش اغلب ناامیدی و حسرت و افسوس و در نهایت نفرین و حواله دادن به قیامت و امام زمان و...بود. هر وقت بحثی میشه همچین جاهایی؛ همیشه برام جذاب بوده که ببینم چی میگن مردم.
داشت یادم می رفت؛ سوالم چی بود؟ سوال این بود که
«اثرگذاری و تاثیر و بازتاب اقدام اشتباه یک عنصر داخلی حالا با چفیه یا بی چفیه در اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی نظام انصافا بیشتره یا تحریم های آمریکا و دشمنی های غرب و..؟!»
🔺غالب حرف ها و ناراحتی های مردم رو که میشنوم، معمولا اون بغضه، اون ناراحتیه، اون گله مندی و اعصاب خوردیه؛ ناظر به مصادیق تبعیض و فساد و دورویی و بی عُرضگی های مسؤلین خود نظامه.
بازم میپرسم ما به خودمون باختیم یا به اونا؟! نظر شما چیه؟ تو داستان ریزش سرمایه اجتماعی نظام، کدوم عامل موثر تره؟
تاثیر تحریم کاتسا بيشتره یا ماجرای قالیباف و خانواده اش؟
تاثیر تحریم آیسا بیشتره یا ماجرای اجرا کردن سیاست های بنزینی و صبح جمعه فهمیدم و..؟
تاثیر تحریم سیسادا بیشتره یا تخلفات گاه و بی گاه بستگان نزدیک و دور مسئولین( در دولت قبل تقریبا ما یه کابینه ی دولت از بستگان آقایون در اوین داشتیم)؟
تاثیر تحریم داماتو بیشتره یا این مدل اجرا کردن سیاست های اصلاح اقتصادی و حذف ارز ترجیحی و..؟
تاثیر تحریم ویزا و تروریسم خوندن سپاه بیشتره یا یکی نبودن حرف و عمل برخی مسئولین و قول های صد من یه غازشون؟
تاثیر قطعنامه های شورای امنیت بیشتره یا قابل ندونستن مردم و دریغ کردن از یه عذرخواهی ساده در ده ها ماجرای سیاسی و اقتصادی و...؟
تاثیر تحریم های اتحادیه اروپا بیشتره یا ماجرای ویلای فیروزآبادی و داماد شمخانی و دختر نعمت زاده و اکبر طبری و حقوق و املاک نجومی و..؟
و ده ها مثال دیگه که بهتر من بلدید...
🔺بنظرم، جمهوری اسلامی اگر جاهایی باخته، قطعا به دشمن نباخته، به خودش باخته است و بس.
جمهوری اسلامی اگر می خواهد به صدر جدول برسد، علاوه بر اینکه نباید به باخت فکر کند، به مساوی ام نباید بیاندیشد، فقط بُرد نیاز دارد. هر بازی اش حکم فینال دارد، چون وقت اندک است و هفته های نهایی در پیش است و رقبا ام سخت مشغول تمرین و... هستند.
.
پ.ن: برخلاف نگاه برخی، اعتقادم این است که بخش زیادی از مردم، اساسا کاری به مباحث ایدئولوژیک نظام و... ندارند؛ تمام ناراحتی اونا، از رانتها و فساد ها و بی صداقتی ها و تبعیض هاست.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بازم گندکاری های خودتون و خانواده تون رو پای حاج قاسم و سوریه و... زدید...
این جماعت استاد لجن مال کردن همه ارزش ها و مفاهیم مقدس هستن..
🔺ماجرای فایل صوتی رو که با حاج قاسم و مدافعان حرم و... به حاشیه بردید تا فقط خدشه ای به قبای باقرخان وارد نشه..
الانم ماجرای ترکیه و...
🔺خاک بر سر جبهه انقلابی که امثال شماها بخواید علمدارش باشید. وقتی خودمون، با دست خودمون، طرف رو اون بالا میشونیم و معادلش میکنیم با حاج قاسم و...
امروز باید در مقابل کرده و نکرده آقایون سرمون پایین باشه.
خدا امثال حاج سعید رو برای جبهه انقلاب حفظ کنه..
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری ازمون درباره ماجرای اخیر قالیباف و.... سوال کرد...
بخش هایی از دو مناظره اخیر...
مرقومات/علی ریاحی پور
مجری ازمون درباره ماجرای اخیر قالیباف و.... سوال کرد... بخش هایی از دو مناظره اخیر...
🔺بر خلاف خیلی ها که شاید فکر کنند، وقتی توده های مختلف مردم نسبت به یک تبعیض یا فساد یا تخلف و یا کم کاری مسئولین و... واکنش نشان می دهند و ابراز نفرت و ناراحتی میکنند؛ این به معنای زاویه گرفتن مردم با آرمان های انقلاب اسلامی است و دیگر مردم بریده اند و تهی از معانی گفتمانی انقلاب 57 شده اند..
بنظر من کاملا برعکس است.
🔺اینکه مردم ما هنوز سیستم روحی و روانی و قلبی شون نسبت به تبعیض و رانت و بی صداقتی و.. آلارم نشون میده، این یعنی مردم هنوز عاشق آرمان های 57 هستند و اما؛ اما آنچه از برخی رفتار ها و اتفاقات میبینند، تطابقی با اون خواسته های آرمانی انقلاب شون نداره و فلذا داد می زنند، انتقاد می کنند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند و..
🔺اینکه برای مردم ظلم ستیزی اصالت دارد و نه چپ ستیزی و راست ستیزی، این یعنی بلوغ گفتمانی. اینکه فساد را امری فراجناحی ببینی، اینکه مصادیق تبعیض را در دو جناح جست و جو کنی و از ظواهر امر عبور کنی و به عملکرد ها و واقعیت ها برسی، اینکه فراجناحی ترین طبقه جمهوری اسلامی رو طبقه اشرافی ببینی که مردم اساسا در نظام محاسباتی شان جایگاهی ندارد و...
🔺اینها همه نقاط امیدی است مبتنی بر رشد گفتمانی توده های مختلف مردم، رشدی که باید به آن زمان داد، رشدی که اگر امروز به این بلوغ حداقلی ام رسیده حاصل 40 سال تجربه سیاسی بوده است و...
در مسیر این رشد قطعا نقش کنش گران سیاسی حزب اللهی موثر و حیاتی است.
🔺 جریان حزب اللهی باید معرفی کننده این طبقه اشراف به مردم باشد، جریان حزب اللهی باید رسالت تبیینی خود را معرفی جریانی قرار دهد که سیرت انقلاب را فدای صورت آن کرده است، جریانی که به اسم انقلابی گری تبدیل شده است به کارخانه ضد انقلابی سازی و باعث و بانی ناامیدی توده های مردمی معتقد به انقلاب اسلامی.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🔺همسنگران آمریکایی!
🔹تاریخچه جنبش دانشجویی آمریکایی، یکی از جذاب ترین سوژه های تاریخی است. این روزها به واسطه درگیری با موضوع پایان نامه ام؛ تاریخچه پُر فراز و نشیب جنبش دانشجویی اروپایی و آمریکایی تبدیل شده به یکی از جذابیت های مطالعاتی ام.
🔹و اما ورژن آمریکایی 16 آذر؛ در ایام سالگرد واقعه خونین کشتار دانشجویی می 1970 دانشگاه ایالتی کنت استیت آمریکا قرار داریم.
واقعه ای که به واسطه رویکرد های جنگ طلبانه نیکسون در ماجرای جنگ ویتنام و حمله به کامبوج به بهانه پناه گرفتن ویت کنگ ها در کامبوج، صورت گرفت. نیکسونی که با شعار پایان دادن به جنگ ویتنام رای آورد، اما به گفته خود پایبند نبود و همین امیر موجبات اعتراضات گسترده دانشجویی را فراهم آورد.
🔹اعتراضاتی که در دانشگاه کنت کلید خورد و در آخر با تیراندازی و کشتار دانشجویان توسط گارد ملی اوهایو پایان یافت. تجمعات ضد جنگ در تاریخچه جنبش دانشجویی آمریکایی، نمونه های فراوان دارد و اما این تجمع ماندگار شد، چرا؟ چون به خون آلوده شد. خون جفری میلر، آلیسون کراوز، ساندرا شئور و بیل شرودر. 4 نفر کشته و 9 نفر زخمی. همگی به ضرب تیر مستقیم گارد ملی اوهایو.
🔹آخر الامر در دادگاه صوری تشکیل شده، عوامل تیراندازی و کشتار دانشجویان همگی تبرئه شدند و مبالغی از باب غرامت به خانواده کشته شده ها اهدا شد. جزئیات این واقعه تاریخی خواندنی است. همبن مقدار اینجا کفایت میکنه.
🔹پ.ن: تقریبا میشه با قاطعیت گفت که در اروپا و آمریکا، عملا از 1990 به این سو، ما چیزی به عنوان جنبش دانشجویی نداریم. چراییش عوامل متعددی رو شامل میشه که در این وجیزه نمی گنجه.
اون شمع هایی که می بینید، محل کشته شدن جفری میلر است و اون فرد برادرش.
نام و یاد مبارزین جنبش دانشجویی که در راه آرمان ها و ارزش های والای انسانی، جهانی و توحیدی کشته شدند گرامی باد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
34.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصل دعوا رو دقیقا اینجا میدونم؛ عدالتخواهی و عدالتنخواهی.
باقی دوگانه ها سراب، فیک و غیر اصیل و فرعیه..
@marghoomat
🔹 چند ساعتی مهمان دوستان برنامه بدون توقف بودیم و از محضر استاد شریعتمداری ام استفاده کردیم.
ما که حرف هامون رو صریح زدیم، امیدوارم به تیغ سانسور گرفتار نشیم.
🔹 قسمت اول امشب پخش شد..
شنبه تا چهارشنبه این هفته و هفته بعد ان شا الله باقی قسمت ها پخش میشه.
@marghoomat
قسمت دوم از برنامه بدون توقف 👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0x2898738
@marghoomat
قسمت سوم برنامه بدون توقف 👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0x289bb50
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من که خودم زیاد این جمله رو شنیدم، شمارو نمیدونم؛ « این حرفا برا انقلاب کردن خوبه و نه حکومت کردن، این حرفا مردم رو پُررو میکنه»
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بازخوانی جریان اصلاحات
⬅️ با چند روز تأخیر...
💠 تیزر دومین برنامه از سلسله گفت و گوهای اینترنتی گرا با حضور محمد جواد اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان به مناسبت سالگرد دوم خرداد
💬رفقایی که به مطالعه حوادث و جریان شناسی حوادث بعد از انقلاب علاقه دارند، توصیه میکنم این گفت و گو رو ببینند
💬از بین تألیفات متعدد جناب اخوان، چند کتابی که از ایشون خوندم و به مباحث موضوع جلسه مرتبط است رو معرفی میکنم.
کتاب سراب اصلاحات، عبور از فتنه، افسون اشباح، تکنوکراسی با طعم لیبرالیسم و کتاب از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه گرا.
⬅️ فایل کامل گفت و گو رو در لینک زیر می توانید مشاهده کنید👇👇
بازخوانی جریان اصلاحات
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🎥 #تیزر | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 روایت یک نهضت ملی "آنچه در ماجرای ملی شدن صنعت نفت اتفاق ا
قسمت اول سلسه گفت و گو های اینترنتی گرا
@marghoomat
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان
• دست مردم را می بندیم و میگوییم مردم باید لیقوم الناس بالقسط باشند! وقتی دولت ناعادلی سرکارآمد می گوییم مردم انتخاب کردند! شورای قسط فقط ۳٪ محقق شده!
• امام می فرمود مردم رهبرند! می فرمود اگر دستگاه جباری(اداره یا شورا یا نهاد مستبدی) در جمهوری اسلامی پیدا شد مردم تذکر دهند به دستگاه قضایی شکایت کنند اگر کاری نکردند به دهان آن دستگاه بزنند!
• شهید بهشتی -ناظم قانون اساسی- این آرمانها را آورد درون قانون اساسی؛ فصل۷، اصل۲۶،۱۰۴و...
• اصل۲۷ آزادی تجمعات منهای حمل سلاح فقط مخل به مبانی اسلام نباشد/ یعنی علیه ضروریات مذهب(مثل لایحه قصاص) نباشد/ علیه این سیاست، ان دولتمرد حتی یک اجتهاد!
• نمی گویم الان وضع اسفناک است بهتر خیلی جاهای دیگریم اما ما سوغات بزرگی برای دنیا آورده ایم هرچه در این اصول دزدیده شود به ماموریت جهانی انقلاب اسلامی خیانت می کنند.
➕پاورقی: منبع خاطره میرحسین موسوی: پا به پای آفتاب ج۵ص۲۲۵
🔗فیلم کامل گفتگو را اینجا ببینید
https://www.aparat.com/v/VJfsy
☑️ @m_ghanbarian
مرقومات/علی ریاحی پور
🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان • دست مردم را می بندیم
امام اساسا مردم را پُر رو می خواست و نه سر به زیر و...
معاویه صفتی عمیقا در ذهن و قلب برخی مسئولین جاریه و ساریه...
ان شا لله باقی کلیپ های این گفت و گو در روزهای آینده منتشر خواهد شد...
فایل کامل رو در لینک بالا میتونید ببینید..
گفت و گوی خوبی شده بنظرم. از دست ندید.
@marghoomat