eitaa logo
موسسه آموزشی تبلیغی احیاء
641 دنبال‌کننده
454 عکس
250 ویدیو
126 فایل
موسسه آموزشی و دینی و تبلیغی #احیاء. آموزش تخصصی #محتوا و #معارف #منبر تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد سید حسین #مومنی ارتباط با مدیر: @ehya110 @ehya21
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️پیامبر (ص) : می گریید _برای حسین (ع) _ اما او را یاری نمی کنید⁉️ ▪️هنگامی که _حضرت_حسین (ع) یکساله شد ، دوازده نفر از فرشتگان با چهره های سرخ فام و بال های پراکنده ، بر رسول خدا فرود آمدند و گفتند: ای محمد❗️به زودی آنچه بر هابیل رفت ، بر فرزندت حسین نیز نازل شود و پس از آن ، او را پاداشی همانند هابیل باشد و قاتلش را گناهی همانند قابیل. گوید : هیچ فرشته ای در آسمان نماند ، مگر آنکه بر پیامبر فرود آمد و او را در عزای حسین (ع) تعزیت گفت و از پاداش او آگاهش کرد و تربش را بر او _ پیامبر _ عرضه داشت. پیامبر (ص) نیز فرمود : خدایا ، هر که او را یاری نکرد خوارش کن و هر که او را کشت ، وی را بکش و از آنچه می جوید ، بهره مندش مگردان. ▪️هنگامی که _حضرت_حسین (ع) دو سالش به اتمام رسید ، پیامبر روانه یک سفر شد و در بخشی از مسیر به ناگاه ایستاد و استرجاع (انّا لله و انّا الیه راجعون) گفت و اشک دیدگانش جاری شد.پرسیدند چه شده⁉️فرمود : این جبرئیل است ، مرا از سرزمینی آگاه می کند که کربلایش گویند ، در کنار نهر فرات ، فرزندم حسین ، پسر فاطمه در آنجا کشته می شود. گفته شد : یا رسول الله❗️چه کسی او را می کشد⁉️فرمود: فردی که او را یزید گویند و خداوند برکت را از جانش بردارد❗️چنان است که گویا منزل گاه و مدفن او را نظاره می کنم.سر او را هدیه می برند. ⚠️بخدا سوگند ، هیچ کس بر سر حسین (ع) ، شادمانه نظر نکند ، مگر آنکه خداوند قلب و زبانش را دو گانه گرداند ( یعنی آنچه با زبان بدان گواهی دهد ، در جانش نباشد ) ▪️روای گوید : پیامبر با حالتی اندوهگین از این سفر باز آمد و بر فراز منبر شد و در حالی که حسین و حسن (ع) فرارویش بودند ، خطابه خواند و موعظه فرمود و پس از آن دست راستش را بر سر حسین نهاد و سر به آسمان بر داشت و عرضه داشت : خداوندا❗️من محمد بنده و نبیّ تو هستم و این دو پاکان عترت و برتران ذریت و ریشه های نبوت اند ، کسانی که پس از خود بر جایشان می گذارم.پروردگارا❗️ جبرئیل به من خبر داد که این فرزندم کشته و بی یاور می گردد.خداوندا❗️قتلش را بر من مبارک و خودش را از سادات شهدا بگردان که تو بر هر کاری توانایی❗️پروردگارا❗️قاتل و خاذل و واگذارنده اش را از برکت محروم دار. 😱گوید : مردم در مسجد به یکباره صدای ضجّه و شیون سر دادند. پیامبر فرمود : می گریید و او را یاری نمی کنید⁉️پروردگارا❗️خودت یار و یاور و ناصر او باش‼️ 📚مقتل الحسین ص۴۳ ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 طرح آموزشی موسسه تخصصی احیا ✅ مقدمه اول دین اسلام در این ۱۴۰۰ سال به جهانیان اثبات کرده است که بهترین و پویاترین دین است و استمرار این پویایی در دوران غیبت مقرون تلاش علماء و روحانیت است ولی با اندکی تفکر و دقت در دو دهه اخیر در مجموعه حوزه و روحانیت و علی الخصوص با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در مورد روحانیت و طلاب، به این نکته دست می‌یابیم که پیشرفت چندانی نداشته و شاهد کسالت و بی تفاوتی در عموم طلاب هستیم. ⚠️ در تحقیقات که به صورت حضوری از تعدادی مراکز حوزوی اصفهان و تهران و قم صورت گرفت به عللی دست یافتیم که طبق نظر مشاورین و محققین اگر این علل در هر طلبه‌ای وجود داشته باشد معادل بیماری سرطان در یک فرد عادی است. این علل به شرح ذیل می‌باشند: 1⃣ عدم آشنایی با علوم دینی: منظور اینکه در روال دروس و مبانی حوزه جایی برای شناخت رشته‌ها و آشنایی با این مواد درسی مانند علوم قرآنی، مهارت‌های تفسیر، مشاوره، علوم حدیث، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، ادیان، شبهات، تاریخ و...وجود ندارد و باید خود طلبه بعد از ۱۰ سال تازه شروع به فحص و تحقیق بپردازد تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد. 2⃣ عدم شناخت استعداد طلبه: زمانی که طلبه آموزش و شناختی از رشته‌ها نداشته باشد به طریق اولی نمی‌تواند استعداد خود را بفهمد. حال با توجه به عدم شناخت استعداد خود به ناچار تن به یکی از رشته‌های علوم دینی می‌دهد و بعد از چند سال متوجه اشتباه خود می‌گردد. 3⃣ عدم هدف‌گذاری برای آینده خود: زمانی که طلبه آموزش و استعداد خود را متوجه نشود نمی‌تواند هدف‌گذاری کند. 4⃣ بی انگیزگی در ادامه کار: اگر طلبه ببیند که نه آموزشی دارد و نه استعدادی شناخته‌شده و نه هدف‌گذاری مناسب، پس برای بی انگیزگی بستری مناسب وجود دارد. 🔶حال با توجه به جامعه روحانیت به این نتیجه می‌رسیم که با وجود این علل و آسیب‌ها، باید فکری مناسب در این خصوص انجام گیرد؛ تا هم علوم دینی آموزش داده شود، هم استعدادیابی طلبه انجام شود و هم هدف‌گذاری شود تا طلبه از این بی انگیزگی خارج گردد ♦️ ادامه دارد.... __________ ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
❣﷽❣ 📌 بیانات رهبری در آغاز درس خارج فقه‌ 1370/06/31 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷  نکته‌ی هشتم این است که در حوزه باید به تبلیغ به صورت جدی توجه بشود؛ یعنی برای تبلیغ برنامه‌ریزی شود. این ذخیره‌ی عظیم در حوزه - این‌همه روحانی جوانِ آماده‌ی حرف زدن و تبلیغ کردن - در اختیار ماست؛ مگر این چیز کمی است؟ البته طلاب همیشه به شکل خودجوش و خودرو میروند، و این در جاهای مختلف، با دعوت و بیدعوت، خوب و بد، مفید و کم‌فایده و پُرفایده هست؛ اما هیچ محصول حساب‌شده‌یی از آن انتظار نیست. چرا؟ چون برنامه‌ریزی نیست. یک وقت هم اگر خدای نکرده طلبه‌یی در گوشه‌یی تبلیغی بکند که به نفع تمام نشود، کسی نیست که جلوی آن را بگیرد، یا ضایعه‌اش را جبران بکند؛ چون قبلاً برنامه‌ریزی و حسابگری نشده است. باید بنشینند حساب کنند که تبلیغ در کجا، به وسیله‌ی چه کسی، به وسیله‌ی کدام ابزار تبلیغ، محتوای آن تبلیغ چه باشد، هدف آن تبلیغ چه باشد.  ما تبلیغ میکنیم که از مخاطب خود چه درست کنیم؟ گاهی شما میخواهید تبلیغی بکنید که فرضاً از مخاطبتان، یک داوطلب حضور در جنگ تحمیلی درست کنید، تا تحت تأثیر حرفهای شما، یک ماه، دو ماه، شش ماه به جبهه برود. یک وقت هدف شما از تبلیغ این است که یک مؤمن درست کنید، که تا آخر عمر با این ایمانش زندگی کند. یک وقت هم یک مسأله‌ی فصلی پیش آمده، میخواهید تبلیغ بکنید، برای این‌که او را در مواجهه‌ی با آن مسأله‌ی فصلی آماده نمایید؛ این هم یک طور است. در حوزه باید دستگاهی مخصوص برنامه‌ریزی تبلیغ وجود داشته باشد؛ برنامه‌ریزی کند، کار کند و افراد را برای تبلیغ آماده نماید 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
✍✍✍ مژده! به علاقمندانی که منتظر برگزاری دوره در شهر #قم بودند. ثبت نام دوره در شهر #قم شروع شد!!! طلاب شهر #قم پیام بعدی را با دقت مطالعه فرمایند. 👇👇👇 ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
❣️﷽❣️ ویژه طلاب شهر ✅دوره آموزشی 📌 با محوریت قرآن و عترت 🔶 باحضور اساتید متخصص و مجرب کشوری 👈 ویژه طلاب پایه ۶ به بالا در 🔴 شروع ثبت نام از ١٠ مهر تا ٣٠ مهر ⭕️با ارسال و و به شماره 09369239224 👈جهت اطلاعات بیشتر به کانال موسسه مراجعه فرمایید. ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━ https://eitaa.com/ehyaisfahan
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 # توضیح طرح موسسه تخصصی احیا ✅ مقدمه دوم: در جامعه کنونی و در زمانی که همه در تکاپوی رسیدن به مسائل شخصی خود هستند و دنیایی که غرب و طاغوت با تمام قوا و امکانات در برابر اسلام ناب محمدی در حال مبارزه و شبهه افکنی است، وظیفه‌ی هر مسلمانی است که با تمام قوا با این هجمه‌ها و مسائل، مقابله کند. 🔷 به عبارت دیگر اگر کسی بتواند کاری انجام دهد و کوتاهی کند، جایی برای توجیه در پیشگاه حضرت حق وجود ندارد. 🔶 با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به مسائل فرهنگی و مورد نیاز جامعه، شعار آتش به اختیار در اینجا به خود معنا می‌بخشد. این حرف اتمام حجتی است که تمام راه‌ها را برای دست روی دست گذاشتن و ایستادن و تماشا کردن می‌بندد. 🔷 طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید منتظر شخص یا گروه یا حزب یا دولت خاصی بود بلکه با در نظر گرفتن قانون، باید به فکر فرهنگ جامعه و دین بوده و خودجوش در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنیم؛ و این خود یک دستور به تمام جوامع و آحاد مردم است؛ خاصه برای حوزوی‌ها- که خود را متولی دین و دیانت مردم می‌دانند. 🔸 یکی از راه‌های نشر معارف حق مذهب تشیع و ایستادگی در مقابل این شبهات منبر وعظ و خطابه است و می‌شود گفت یکی از نیازها و مبتلائات تمام روحانیون همین منبر و محتوا است و این راه نتیجه‌ای ندارد تا این‌که بشود مخاطب خود را به اغنای فکری و ارضای معنوی با مطالب خود برساند. 🔹 این اغنا و ارضا ملتزم محتوای مناسب و آموزش علوم دینی به صورت تخصصی و در شان تمام سلایق است. لذا نیاز است تا خود را پا به پای جامعه جلو آورد؛ ولی متأسفانه با نگاهی اجمالی به حوزه و منبرها، شاهد این هستیم که آن نتیجه مطلوب و ایده آل را نمی‌توان کسب کرد. ⚠️ علت آسیب آن است که نتوانستیم این اغنا و ارضای فکری را به مخاطب خود برسانیم و قسمت زیادی از این ناکام ماندن و عقب‌ماندگی در این اغنا برمی‌گردد به نبود محتوا و آموزش تخصصی علوم دینی مناسب نزد خطیبان، حال آنکه جامعه دیگر دکتر عمومی علوم دینی نمی‌خواهد. از طرفی هر خطیب باید بر اساس استعدادهایش قدم بردارد. لذا با توجه به این مسائل و کمبودها تصمیم گرفتیم تا قدمی در جهت ارتقای سطح جامعه اسلامی برداریم. ان شاء الله که بتوانیم این مشکل را با کمک امام زمان- ارواحنا فداه- برطرف کنیم تا شاهد ترویج هرچه بهتر معارف محمد وآل محمد - صلوات الله علیهم- اجمعین در جامعه خود باشیم. ♦️ ادامه دارد.... _________________________ 🆔 @ehyaisfahan 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 طرح موسسه تخصصی احیا ✅ اهداف طرح : 1⃣ آموزش علوم دینی 2⃣ استعدادیابی طلاب 3⃣ هدف‌گذاری طلاب در جهت استعداد آن‌ها 4⃣ توانمندی در تولید محتوای منبر 5⃣ وسعت بینش و تفکر در جهت ادامه تحصیل در طلاب 6⃣ بالا بردن کیفیت محتوای منابر و خطباء 7⃣ جلوگیری از هجمه شبهات اعتقادی فراوان دشمن در جامعه اسلامی 8⃣ پوشاندن جامه عمل به صحبت‌ها، سفارش‌ها و منویات مقام معظم رهبری 9⃣اغناء اندیشه در جامعه اسلامی 🔟 گسترش معارف حقه در جهان اسلام ❇️ چشم‌انداز طرح : در این طرح با در نظر گرفتن چشم‌انداز کوتاه‌ مدت که همان پایان دوره آموزشی و پرورش خطبای توانمند است؛ و چشم‌انداز بلندمدت که در طول مدت این دوره با استفاده از اساتید مجرب، استعداد طلاب شناسایی شده و هدف‌گذاری در جهت استعداد آن‌ها ترسیم خواهد شد؛ و تلاش شده بستری فراهم آید تا طلبه در رشته موردعلاقه خود بتواند به عمق آن رشته به یک متخصص تبدیل گردد؛ تا ما شاهد طلاب آموزش دیده با کشف استعداد خود و دارای هدف و آینده‌نگری مناسب باشیم تا بدین وسیله و با محتوای مناسب برای پیشبرد معارف حقه شیعه قدم بردارند و سستی و بی انگیزگی از طلاب رخت برکند. ♦️ ادامه دارد....... _____________________ 🆔 @ehyaisfahan 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
❣️﷽❣️ ویژه طلاب شهر ✅دوره آموزشی 📌 با محوریت قرآن و عترت 🔶 باحضور اساتید متخصص و مجرب کشوری 👈 ویژه طلاب پایه ۶ به بالا در 🔴 شروع ثبت نام از ١٠ مهر تا ٣٠ مهر ⭕️با ارسال و و به شماره 09369239224 👈جهت اطلاعات بیشتر به کانال موسسه مراجعه فرمایید. ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━ https://eitaa.com/ehyaisfahan
1396 - 8 - 9 -اربعین،اخلاق.mp3
زمان: حجم: 1.6M
☀️ #پیاده_روی_اربعین #اربعین☀️ #راهپیمایی_اربعین 1396-8-9 ✅ استحباب زیارت امام حسین(ع) حتی در صورت احتمال خطر ✅ زیارت امام حسین (ع) شعار شیعه ✅ بزرگترین راهپیمایی در میان تمام ادیان ✅ حبّ دنیا: ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع) ☑️قسمت ششم 🔰موضع گیری رسمی عبدالله بن زبیر علیه یزید 🔻اولین بار عبدالله بن زبیر به جریان کربلا استناد کرد و آن را بهانه ی جدیدی برای نارضایتی و قیام خودش قرار داد.او بعد از خطبه ای بعد از حادثه ی کربلا چنین گفت : اهل عراق ، اهل نیرنگ و گناه هستند و اهل کوفه از همه ی اهل عراق بدترند.آنها حسین را دعوت کردند که او را یاری کرده و حکومت را به او بسپارند ، اما آنگاه که به میان آنها رفت ، علیه او شوریدند و به او گفتند : یا دستت را در دست ما بگذار تا تو را به نزد ابن زیاد ، فرزند سمیّه بفرستیم تا هرچه بخواهد ، در مورد تو حکم کند یا باید به جنگ با ما تن در بدهی❗️ 👈اما او مرگ کریمانه را بر زندگی مذلت بار برگزید....بخدا سوگند ، او را کشتند در حالی که در شبها قیام طولانی داشت و در روز ها روزه اش فراوان بود. او به آن حکومت و قدرت که آنها دارند سزاوارتر بود و از نظر دین داری و فضیلت از آنها شایستگی بیشتری داشت.او قرآن خواندن را به آوازخوانی و گریه از خشیت خدا را به موسیقی و روزه را به نوشیدن حرام...... تبدیل نکرده بود . ⚠️عبدالله بن زبیر در گذشته چنین سخنانی نگفته بود ، او با یزید بیعت نکرده بود اما با حکومت او هم برخوردی نمی کرد و تنها خود را پناهنده به خانه ی خدا می دانست و این اولین بار بود که در بیان ابن زبیر چنین توجّه نسبتا درستی دیده می شود.اگر چه او گناه را به گردن مردم عراق و کوفه بار نمود اما دولت بنی امیه را در این گناه شریک کرده و به طور غیر صریح یزید در راس فسق و فجور و گناه برای احراز مقام خلافت می دانست. ✍این اواین بار بود یک شخصیت رسمی و نام و نشان دار ، چیزی نظیر آن گفته بود و این یک قدم بزرگ محسوب می شد. 📖معلم درس محبت ص ۵۰ ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━