eitaa logo
کانون مهدویت دانشگاه شیراز
511 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
828 ویدیو
77 فایل
کانال اطلاع رسانی کانون مهدویت دانشگاه شیراز ارتباط با ادمین شماره تماس دبیر کانون مهدویت: 09171909301
مشاهده در ایتا
دانلود
مفهوم انتظار ؛ ما موضوع و مفهوم انتظار را بد فهمیده ایم . قرار نیست ، نشسته و دست بسته بر سر جادهٔ انتظار منتظر بمانیم . انتظار ، رفتن به سوی امام است . در واقع منتظر اصلی و حقیقی ، خداوند یکتا و امام زمانند . این رفتن است که مجال مبسوط الید شدن امام را به اذن اللّه فراهم می آورد ؛ در حالی که در ما احساس استغناء و بی نیازی از امام موج می زند . گمان می کنیم همهٔ امور درست و روبه راهست یا به مدد عقل و نفس علیل خودمان قابلیّت روبه راه شدن را پیدا می کند ضمن آنکه به دلیل فقدان معرفت کامل دربارهٔ امام عج ، از همه شئونات ایشان از جمله استحقاق تمام و تام خلافت و امارت ایشان بر زمین بی خبریم . از همین روست که به جای آنکه در خدمت ایشان در آییم ، برای امور خُرد و جزیی امام را در خدمت می آوریم . ایشان را برای سامان دادن و رتق و فتق امور جزیی و خُرد زندگی که جملگی آلودهٔ حوادث و هواجس است ، وارد می کنیم و پس از مراد گرفتن دیگر بار بر سر کار خود می رویم . در واقع ما به خودمان مراجعه می کنیم و نه به امام . رجوع حیث تفکّر و عمل ما به خودمان است ؛ در حالی که خودمان هم در بند حوادث و هواجس اسیر هستیم . انتظار به معنی رفتن ، رها شدن است . گسست قفل های هوا و هوس که بر دست و پای مرغ اندیشه و عمل خود بسته ایم . انتظار به معنی بی اعتبار دانستن خود و جانشین کردن امام مبین ، بر مسند و منصب تمام امور جزیی و کلّی حیات است . متأسّفانه ما ، در غفلت تمام ، راه رسیدن به حقوق خودمان را هم گم کرده ایم . * منبع : گام به گام تا استراتژی انتظار ، از اینجا تا دولت کریمه . نویسنده : اسماعیل شفیعی سروستانی . ص ۲۴۶_۲۴۷ . @narkazmahdaveat
در وصف مهدی عج : تا کی به تمنّای وصال تو یگانه * اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه * آیا رسد آخر شب هجران تو یا نه * ای تیر غمت را دل عشاق نشانه * جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه * هر دم که زنم صاحب آن خانه تویی تو * هر جا که روم پرتو کاشانه تویی تو * در کعبه و بتخانه که جانانه تویی تو * مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو * مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه * ______________ ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی * دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی * ای ذکر توام درمان ، در بستر بیماری * وی یاد توام مونس ، در گوشه تنهایی * مشتاقی و مهجوری ، دور از تو چنانم کرد * کز دست بخواهد شد ، پایاب شکیبایی * دائم گل این بستان ، شاداب نمی ماند * دریاب ضعیفان را ، در وقت توانایی * دیشب گِله زلفش ، با باد همی کردم * گفتا غلطی بگذر ، زین فکرت سودایی * با باد صبا اینجا ، صد سلسله می رقصند این است حریف ای دل ، تا بادیه پیمایی * * منبع : چهارده گفتار پیرامون ارتباط معنوی با حضرت مهدی عج . نویسنده : حسین گنجی . ص ۱۹۴ _ ۲۰۶ . @markazmahdaveat
🍀اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري ☘کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟ 🌿من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟ 🍀برعکس چشمهايم چشمي صبور داري ☘در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت 🌿کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟ 💚🌱*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَليِّکَ الفَرَج*🌱💚 🌸فردا عصر منتظر حضورتون هستیم🌸 💚🍀🍀💚 🆔https://zil.ink/kanoon.mahdaviat.sh.u
💠کانون مهدویت دانشگاه شیراز برگزار می‌کند : 🔶مسابقه مکتب سلیمانی 📅مهلت شرکت در مسابقه: لغایت ۳۰ دی ماه 🎁😍جایزه : به سه نفر از شرکت کنندگان که پاسخ صحیح دادند ،سه تا کارت ۲۰۰ هزار تومانی هدیه تعلق می گردد . ⬅️جهت دریافت محتوای مسابقه به کانال کانون مهدویت در ایتا مراجعه فرمایید . 📝 سوالات  مسابقه متعاقبا در کانال ایتایی کانون مهدویت قرار داده خواهد شد . 🌿💚 🌿💚 🆔https://zil.ink/kanoon.mahdaviat.sh.u
4518823_421.pdf
12.99M
وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
🌖 ✨شهید مصطفی احمدی روشن با رفیقش یک قرارِ‌ خدایی گذاشته بودند! ھر وقت‌ درس‌ می‌خواندند‌، می‌گفتند: یا‌ کریم! اَلوَعدِه‌ وَفآ ما‌ درسِمان را خواندیم، تو برکتش را بده... شبتون مهدوی ✨ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╰──────────
امام خود در زمرهٔ منتظرانند ؛ امام مهدی عج از یک سو منتظر اذن پروردگار برای خروج از پرده غیبتند و از دیگر سو منتظر مردمند . قرار نیست که از طریق اعجاز یا مجبور کردن مردم حکومت حقّه جاری و ساری شود . آماده شدن مردم در موارد و مناسبات زیر قابل شناسایی است : ۱_ پذیرش دولت عدل امام مبین ؛ ۲_ آماده شدن مردم برای برگرداندن حقّ ضایع شده اوصیای پیامبر اکرم س به ایشان ؛ ۳_ آماده شدن مردم برای یاری دادن امام در اجرای احکام الهی و مجاهدت با ظالمان ؛ ۴_ آماده شدن مردم برای تسلیم محض در برابر اوامر و نواهی امام عج ؛ ۵_ انعقاد عهد درست جمعی با امام و رویگردانی از عهد امامت باطل ( اهل کفر و شرک و نفاق ) ؛ اینها همگی در زمرهٔ پیش نیازهای امر ظهور مقدس امام هستند . * منبع : گام به گام تا استراتژی انتظار ، از اینجا تا دولت کریمه . نویسنده : اسماعیل شفیعی سروستانی . ص ۲۴۶ . @markazmahdaveat
🌸 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌸 🖇 کانون مهدویت با همکاری بسیج دانشجویی، ستاد نماز، شورای خوابگاه‌ها و کانون حریم ریحانه برگزار می کند: 💫دعای پر فیض ندبه✨ 🕰 زمان: جمعه ۱۴۰۳/۱۰/۲۱ ساعت ۷ صبح 🕌 مکان: نمازخانه کوثر، جنب خوابگاه ۸ 🍳 صبحانه را مهمان امام حاضر و ناظر مهدی موعود (عج) خواهید بود. 🔶 کانون مهدویت دانشگاه شیراز https://zil.ink/kanoon.mahdaviat.sh.u 🔶 بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز http://shirazu-basir.ir/basijshu 🔶 کانون نماز دانشگاه شیراز https://eitaa.com/Setad_Namaz_shirazU 🔶 معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز http://eitaa.com/farhangi_shirazu 🔶 کانون حریم ریحانه https://zil.ink/harimreyhane
اصل ولایت و فلسفه انتظار ؛ امام صادق ع فرمودند : « اسلام روی پنج پایه استوار شده است : نماز ، حج ، روزه و ولایت و هرگز به چیزی امر نشده ؛ آن چنان که به ولایت امر شده است . » سپس ایشان فرمودند : ولی مردم ، چهار پایه اش را پذیرفتند و ولایت را ترک کردند . به خدا قسم ، اگر کسی ، همه شب ها را به نماز و عبادت بگذراند و همه روزها را روزه بگیرد و بدون ولایت از دنیا برود ، روزه ای از او پذیرفته نمی شود . این مضمون را در احادیث بسیاری آورده اند : « انتظار فرج عبادت است و برترین و با ارزش ترین عمل امت من انتظار فرج از خدای تبارک و تعالی است . » روشن است که فرج ، جز ظهور ولایت اهل بیت نبی اکرم ص نیست و منتظر ، انسانی است که با ولایت ائمه هدا ع روزگار می گذراند و به عنوان پاسدار همهٔ ارزش های دینی و موازین اسلامی ، بر آن است تا نام خود را در خیل منتظران ثبت کند . به بیانی ، امام غایب و اعتقاد به آن ، نقطه ی اوج موضوع امامت و تاریخ مقدس آن است . در روایات بسیاری بر این نکته تأکید شده است که منتظر ، انسانی است که با معرفت و علم کامل دربارهٔ دین و فلسفهٔ انتظار ، عامل به احکام شریعت است ؛ ورنه بدون عمل به احکام ، در زمرهٔ اهل ولایت به حساب نخواهد آمد . واضح است که در زمان غلبهٔ ناملایمات و سیطره دشمنان ولایت و امامت ، وظیفه معتقدان به ظهور امام منتظَر و تحقق وعدهٔ الهی در عرصهٔ زمین به مراتب سخت تر از هر زمان است . امام زین العابدین ع فرمودند : « کسی که در زمان غیبت قائم عج بر ولایت ما ثابت و استوار بماند ، خداوند به او پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و اُحد را اعطا می فرماید . » ملاحظه می شود که از یک از سو تأکید بر پاداش و اجر ویژه ای است که خداوند به ثابت قدمان در امر ولایت و امامت می دهد و از دیگر سو ضرورت شناخت امامت ؛ چه استوار ماندن بر آن باور آن هم در زمان هجوم هزاران ناملایمات ، بدون اتّکا به شناختی ژرف ممکن نیست . شاید همین عدم درک و شناخت استوار است که بسیاری را به جای توسل به حب المتین ولایت به دره هولناک نهیلیسم و نیست انگاری کشیده است و بسیاری دیگر را که تاب صبوری در دوران فراق را نیاورده اند ، به غنیمت دانی و خوش باشی کشانده است . و در آخر فرمایشی از امام کاظم ع که فرمودند : « خوشا به حال شیعیان ما که در دوران غیبت قائم ما ، به دوستی ما چنگ می زنند و در ولایت ما ثابت و استوار می مانند و از دشمنان ما برائت و بیزاری می جویند . آنان از ما هستند و ما نیز از آنها هستیم . آنها ما را به امامت پذیرفته اند و ما آن ها را به عنوان شیعه پسندیده ایم . خوشا به حال آنها ! به خدا سوگند که آنها در روز قیامت با ما و در ردیف ما هستند . » * منبع : گام به گام تا استراتژی انتظار ، از اینجا تا دولت کریمه . نویسنده : اسماعیل شفیعی سروستانی . ص ۱۳۸ _ ۱۳۹ _ ۱۴۰ _ ۱۴۱ @markazmahdaveat