✅مرز دیپلماسی التماسی با نرمش قهرمانانه
رهبرانقلاب در دیدار با مسوولات وزارت خارجه به شاخص های سیاست خارجی موفق اشاره کردند و بر سه واژه تاکید داشتند: "عزت"، "حکمت"، "مصلحت"
"عزت" را فرمودند نفی "دیپلماسی التماسی". "حکمت" را به "عقلانیت" ارجاع دادند و "مصلحت" نیز "انعطاف برای عبور از موانع".
واقعیت اینست که فاصله "دیپلماسی التماسی" و "انعطاف اصولی" یک مرز باریک است که اگر مراقبت نشود، "خطای برداشت" حاصل می شود. چرا؟ چون ممکن است هردو در ظاهر و برداشت اولیه یکسان به نظر برسند. به همین دلیل فرمودند که سالها پیش به نرمش قهرمانانه اشاره کردم اما برخی در داخل و خارج دچار خطا شدند.
🔻اما این برداشت خطا چیست؟
دو برداشت خطا در نسبت ایندو مفهوم ممکن است شکل بگیرد که اتفاقا در تاریخ سیاسی کشور دارای مصادیق فراوان هستند.
گروه اول کسانی هستند که با ایستادن بر عزت از هرگونه انعطاف پرهیز می کنند و با یک آرمانگرایی توهمی تصور می کنند مصلحت صرفا عافیت اندیشی و محافظه کاری است. این گروه چون توان واقع بینی ندارند، قدرت حل مساله پیدا نمی کنند و قهرا بعد از مدتی یا دچار یاس وافسردگی می شوند و یا گرفتار انحراف و از اساس منکر آرمان می شوند.
اما گروه دوم واقع گراهائی هستند که آرمان را رها می کنند و حل مساله را صرفا در عبور از هویت و شخصیت ایرانی- اسلامی شان می بینند. این جریان نیز گرفتار انحراف و به سرعت به انهدام هویتی میرسند.
🔻اما جمع ایندو چگونه است؟
فرض کنید دو پدر با خطای فرزند نوجوان شان مواجه شوند. پدر اول دغدغه تربیت ندارد و از کنار آن به سادگی می گذرد. اما پدر دوم که نگران فرزند است تصمیم می گیرد به روش غیرمستقیم فرزند را متوجه خطا کند. ظاهر هر دو اینست که مقابل خطای فرزند سکوت کردند اما میان ایندو کاملا تفاوت است. رفتار پدر اول از سر تسامح وتساهل و کنار آمدن با خطای فرزند است و رفتار پدر دوم از سر مدارا و مراعات برای اصلاح فرزند.
راز نرمش قهرمانانه همینست؛ انعطاف در مسیر برای رسیدن به هدف اصلی نه رها کردن آن. راز نرمش قهرمانانه در مصلحت از سر خردورزی و عقلانیت است برای رسیدن به عزت.
✅با این توضیح مرز نرمش قهرمانانه و دیپلماسی التماسی در خروجی ایندو است. اگر ثمره نرمش قهرمانانه عزت و هویت حقیقی بود، مصلحت حکیمانه است و اگرنه ذلت است و دون عقلانیت.
#توییتر میداند فیلترینگ در ترکیه مثل ایران خندهدار نیست! و در صورت مسدودسازی در ترکیه، از جغرافیای سایبری این کشور بهطور کامل حذف خواهد شد!
📌ایلان ماسک در جواب خبرنگار بلومبرگ که نوشته بود «توییتر برای مسدودنشدن در ترکیه توییتهای مخالفان دولت را سانسور کرده»، نوشت: شما بودید بین ممنوعیت کامل توییتر و محدودیت دسترسی به برخی از توییتها کدام را انتخاب میکردید؟ همهٔ شبکههای اجتماعی این کار را انجام میدهند و فرق توییتر این است که در مورد آن شفاف است!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش توسط سرلشگر باقری
🔹ناوگروه ۸۶ نداجا پس از ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین از ۲۷ اردیبهشتماه وارد آبهای سرزمینی کشورمان شد و روز گذشته در بندرعباس پهلوگیری کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دشمنان باید بدانند و بفهمند ایران هرگز منزوی نمیشود
امیر ایرانی در مراسم استقبال رسمی از کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش:
🔹ایران اسلامی و ایران مقتدر، ایرانی انزواگریز و تحریم ناپذیر است.
🔹مردم عزیز و قهرمان ایران اسلامی! فرزندان شما در نیروی دریایی راهبردی ارتش حماسه و افتخاری فراموش نشدنی را رقم زدند و برگ زرین و افتخاری عظیم را برای اولین بار در تاریخ ایران زمین و جهان اسلام ثبت و ضبط کردند.
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 میوهای برای شیمی درمانی طبیعی
🔺رواج استفاده از یک میوه مرکب میتونه مصرف داروهای شیمی درمانی رو به صفر برسونه. این کلیپ رو برای عزیزانتون بفرستین و حافظ سلامتیشون باشین.
🔻اسلام برای زنان جایگاه شایسته قائل است
رئیسجمهور در مراسم جشن روز دختر در باغ کتاب:
🔹دختران کشورمان با ارتقای توانمندیها و تلاش برای متبلور کردن ارزشهای انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی موثرتر نقشآفرینی کنند
🔹امروز خیلیها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، ولی در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند، اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه میداند.
🔻از احداث خط ریلی رشت-آستارا چه منافع اقتصادی نصیب کشورمان میشود؟
🔹اگر چه در سال نخست بهرهبرداری امکان حمل و جابهجایی ۱۰ میلیون تن بار از طریق این مسیر ریلی پیش بینی شده است، اما در صورت اعتماد صاحبان بار به این خط ریلی، ظرفیت حمل بار راهآهن رشت-آستارا ۱۵ میلیون تن است که در صورت تحقق شاهد ارزآوری حدود ۲۰ میلیارد دلاری ترانزیت خواهیم بود.
🔹بر اساس اعلام شاخصهای حمل بار در این مسیر، مسیر ریلی رشت-آستارا میتواند مدت حمل بار را از مبدا و مقصد فنلاند به مبدا یا مقصد ایران به صورت ترکیبی دریایی-ریلی به ۱۲ روز کاهش دهد، در حالی که حمل دریایی بار در این مسیر ۳۳ روز زمان نیاز دارد.
🔹برای ساخت راهآهن رشت-آستارا به بیش از ۲۱ هزار تن ریل نیاز است و درحال حاضر قرارگاه خاتم الانبیا(ع) بخشی از این پروژه را اجرا کرده و در ادامه ظرف مدت سه سال با حضور پیمانکاران ایرانی عملیات ساخت تکمیل میشود.
🔹با امضای موافقتنامه ساخت راه آهن رشت-آستارا، حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب پس از ۲۳ سال ساخته میشود. طولانیترین پل ریلی و سختترین بخش کریدور شمال- جنوب کشور در این مسیر واقع شده و برای احداث آن ۲۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی و افزون بر یکهزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و در زمان بهرهبرداری (سال ۹۷) با قیمتگذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد شده است.