🔴حاج آقای شهبازیان (پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم) لطفا خلاصه راهکارهای مبارزه و برخورد و تبیین در مورد #مدعیان_دروغین #زمینه_سازی_ظهور را بفرمایید:
1- شخصیتزدگی یکی از آفتهای مردم و جامعه ماست. به مردم باید آموزش داد که حرف هیچ شخصیتی وحی منزل نیست و قابل نقد است.
2-خیلی از افراد غیر متخصص در حوزه مهدویت نظر تخصصی می دهند و انحرافاتی را سبب شدهاند. باید به مردم آموزش داد که از هر کس در حیطه تخصصش سؤال کنند و حرف افراد غیر متخصص را هر چند افرادی بزرگ و محترم باشند، نپذیرند.
3-در حال حاضر الهیات در حال خروج از حوزه است و مردم کمتر دین و الهیات خود را از آخوندها میگیرند و به سمت برخی مدعیان و افراد غیر متخصص که ارتباط بهتری با مردم دارند، رجوع میکنند. حوزه و روحانیت باید این کمبود را جبران کند.
4-مراجعه به منابع و مصادر ضعیف در حوزه مهدویت یکی از مشکلات در حوزه تولید محتوا در بحث مهدویت است. این نقیصه باید در نظام پژوهشی حوزه علمیه و کشور اصلاح شود.
5-کتاب «عصر ظهور» نوشته استاد کورانی، باید با حضور خود ایشان در حوزه نقد شود که تا به حال این کار انجام نشده است. رجوع به برخی از منابع ضعیف، از مشکلات این کتاب است.
6-سخنرانان در موضوع مهدویت باید به مسائل اساسی مهدویت مانند وظیفه منتظر و قواعد ظهور بپردازند و از صحبت در مورد مسائل غیر اساسی مانند اینکه چه کسی امام زمان(عج) را شهید میکند و چه نشانههایی در حال حاضر بر عصر ظهور تطبیق دارد و ... پرهیز کنند.
7-ایجاد هیجانات کاذب در مردم به وسیله تطبیقهای غلط، از سمت کسانی که منتسب به نظام هستند موجب رواج کار تطبیق و سوء استفاده مدعیان دروغین شده است. اینکه مرتب بیان شود که مقام معظم رهبری همان سید خراسانی است، موجب سوء استفاده مدعیان از این فضا شده است. باید از تطبیق گرایی در بین سخنرانان و مردم در حوزه مهدویت، جلوگیری نمود.
8-حوزه علمیه قم باید یک اتاق فکر با استفاده از متخصصترین روحانیون در زمینه های مختلف فقهی، کلامی، فلسفی و ... ترتیب دهد و نهادهای اطلاعاتی هم باید اطلاعات خود را در پروندهها و مسائل مختلف در اختیار آن ها قرار دهند، تا برای هر مشکلی راهکار لازم پیدا شود.
9-گرایش به علوم غریبه و باور به خواب و رؤیا، دو تا از مشکلاتی است که در مردم وجود دارد و باید برای آن ها راهکاری پیدا شود.
10- باید دوره آموزشی طولانی حوزه کوتاه شود و کافیست در هر درس، فقط یک کتاب خوب خوانده شود نه اینکه چندین کتاب تدریس شود و تکرار مکررات شود.
11-نظام آموزشی حوزه باید با محوریت قرآن شروع شود و با مبنا قرار دادن قرآن در دوران آموزشی، طلاب به سمت آموختن صرف و نحو، اصول و عقاید هدایت شوند نه اینکه بقیه دروس محور شوند و قرآن، احادیث و اعتقادات در حاشیه باشند.
12-بسیاری از طلابی که جذب مدعیان دروغین شدهاند، حدیثشناس نیستند و اولیات علم حدیث را نمیدانند. باید پرداختن به احادیث و اعتقادات در حوزه ها تقویت شود.
13-نهادهای تبلیغی مانند سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی باید با ایجاد تفاهمنامههایی با یکدیگر در امور مختلف همکاری کنند.
14-باید اهمیت منبع حدیث و بررسی آن را به مردم آموزش داد تا هر حرف باطلی را به عنوان حدیث از اهل بیت(ع) نپذیرند.
15-این موضوع باید به مردم آموزش داده شود که هر کس که قدرت ماورایی داشت، لزوماً اهل حق نیست چون ممکن است که از طریق شیطانی به این قدرت رسیده باشد. بنابراین مدعیان دروغین، ممکن است قدرت ماورایی هم داشته باشند و نباید فریب آنها را خورد.
✍✅فرزند آوری، رزق آوری
بکر بن صالح، یکی از اصحاب امام کاظم علیه السلام می گوید: به امام کاظم علیه السلام نوشتم، حدود پنج سال است که از طلب بچه خودداری کرده ام و این بدان سبب است که همسرم از این کار ناخشنود است و می گوید تربیت و نگهداری فرزندان به علت کمبود مالی مشکل است. نظر شما چیست؟ امام در پاسخ به من نوشت: در پی فرزند باش؛ زیرا روزی آن ها را خداوند عزوجل می دهد.
📚 کافی، ج ۶، ص ۳
✨میلاد امام موسی کاظم (ع)مبارک
2.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در غرب، اسلام دیدم
ولـی مسلمـان نـدیدم
🔺اسلام در غرب
🔺مرگ انسانیت
🔺غرب بدون روتوش
3.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 داماد نخبه روحانی گفته همه کارها رو دولت قبل انجام داد فقط رئیسی امضا می کنه!
🍃🌹🍃
✅ جواب جالب رییسی رو ببینید
48.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️نفوذ زهر
🗣️سخنرانی شنیدنی از استاد حسن عباسی
📆۳۰ آبان ۱۳۹۴
🎥روی کرد محیط مدار ( ۴ )
═══✼🍃🌹🍃✼═══