eitaa logo
مرصوص
24هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
11.3هزار ویدیو
34 فایل
﷽ ✅پوشش اخبار از تحولات مهم جهان ✅تحلیل و ✅روشنگری 🟡تبلیغات نداریم🟡 راه ارتباطی :https://eitaa.com/Marsoous 👇اینستاگرام 👇 https://www.instagram.
مشاهده در ایتا
دانلود
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس امروز سه‌شنبه در ادامه ادعاهای ضدایرانی خود گفت لندن بایستی زمان زیادی را به مقابله با «فعالیت‌های خصمانه» ایران اختصاص دهد. 🇮🇷@marsous_bm
امام علی علیه السلام : وَمَا خَيْرُ خَيْر لاَ يُنَالُ إِلاَّ بِشَرّ، وَيُسْر لاَ يُنَالُ إِلاَّ بِعُسْر آن نيکى که جز از طريق بدى به دست نيايد، نيکى نيست.... و نه آن آسايش و راحتى... که جز با مشقت زياد (بیش از حد) فراهم نشود 📝اشاره به اينکه بعضى براى رسيدن به مقصود خود از هر وسيله اى استفاده مى کنند در حالى که دستور اسلام اين است که تنها از طريق مشروع و صحيح بايد به اهداف رسيد. به بيان ديگر، هدف وسيله را توجيه نمى کند. همچنين نبايد براى رسيدن به راحتى ها به سراغ مقدماتى رفت که بيش از حد انسان را در فشار قرار مى دهد. 🇮🇷@marsous_bm
؛ طرح ترکیه برای اتصال به چین! وزرای خارجه ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان اخیرا نقشه راه سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ را به منظور توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی از دریای کاسپین یا آنچه به عنوان “کریدور میانی” شناخته می شود، امضا کردند. این طرح در راستای به انحصار درآوردن مسیر تجاری چین است و بیشترین ضرر را متوجه روسیه و خواهد کرد.اقدامی که ناظران آن را برای آزاردهنده و برای مفید می‌دانند، در حالی که کشورهای اروپایی از آن به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حذف همه کارت‌های فشار اقتصادی از دست مسکو حمایت می‌کنند. این نقشه راه در دومین نشست وزرای امور خارجه و حمل و نقل ، ، و در شهر آکتائو قزاقستان امضا شد و هدف آن افزایش ظرفیت کریدور میانه تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیون تن سالانه است. سیاستمداران و تحليلگران معتقدند که مقامات این رژیم باید از ایجاد کریدور میانی حمایت کنند، زیرا گسترش این کریدور علاوه بر اروپا و کشورهای ترک زبان، به اسرائیل و کشورهای عربی نیز کمک خواهد کرد. کمک به ایجاد این کریدور علاوه بر منافع اقتصادی، در مقابله با دشمن مشترک آنها یعنی ایران بسیار موثر خواهد بود 🇮🇷@marsous_bm
گزارش سایت تحلیلی اکوایران ecoiran درباره افزایش حمل و نقل کالا از : داده‌های جدید دولت قزاقستان حکایت از آن دارد که حمل و نقل کالا از مسیر کریدور میانی، در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی رشد ۸۰۰ درصدی داشته است. همچنین حجم کالای حمل و نقل ریلی بین آذربایجان و قزاقستان از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۹۵۰ هزار تن بوده است. 🇮🇷@marsous_bm