«نهم ربیع پاشنه آشیل حکومت دینی»
به دوران صفویه میرسیم که حکومتی شیعی در ایران بر مسند کار است و مراسم لعن در ایام نهم ربیع، از این زمان به وجود میآید و یا شدت بیشتری میگیرد و محقق کرکی، شخصیت شناخته شده آن دوران، به مقوله لعن و ابراز اعلام برائت علنی، اهمیت میداده است. او در کتابش به نام «نفحات اللاهوت» به همین مقوله پرداخت و کسانیکه لعن نمیکردند را مورد نکوهش قرار داد. به گفته نماینده واتیکان در ایران، شدت لعن در دوران صفوی به حدی بوده است که در روز عاشورا نیز مردم، تشویق به لعن خلفا میشدهاند. همین ماجراها موجب میشود پادشاهی عثمانی، افغانها و ازبکها تحریک گردیده و به تبع علمای سنی، افغانها به ایران حمله کردند و حکومت صفویه را ساقط نمودند.
https://eitaa.com/marzbanandishe
کلیسا و رصد آئین نهم ربیع در ایران عهد صفوی
از دیدگاه نماینده واتیکان در ایران، شدت لعن در دوران صفوی به حدی بوده است که در روز عاشورا نیز مردم، تشویق به لعن خلفا میشدهاند.(گزارش پیترو دلاواله از شهر اصفهان د رسفرنامه خود)http://mobahesat.ir/17051
پیترودلاواله پس از ازدواج در تاریخ ۴ زانویه ۱۶۱۷ مطابق با ۲۵ ذیحجه ۱۰۲۵ به اتفاق همسر و چند تن ار ملازمان با کاروانی از طریق همدان و گلپایگان به اصفهان رفت.
در زمان جنگ شاه عباس برای بیرون راندن پرتغالیها از جزیره هرمز، از ایران به سوی هند رفت. مدتی در هند سفر کرد و بعد از راه بصره و بندر اسکندرون و قبرس به رم بازگشت و مورد استقبال پاپ اوربان هشتم قرار گرفت.🆔https://eitaa.com/marzbanandishe
انسانها فقط با عقل پذیرای مطالب شما نیستند؛ پس به شخصیت و عواطف ایشان در گفتگوی دینی توجه نمایید.https://eitaa.com/marzbanandishe💐