eitaa logo
روابط عمومی مرزبانی فراجا*مرزمقدس*
326 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
3.6هزار ویدیو
107 فایل
مرزها ناموس هر کشورند، این کانال صفحه‌ایست برای انعکاس اخبار مرز و انعکاس دلاورمردیهای مرزبانان غیور ج.ا. ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی 🔸مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) با حضور و سخنرانی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد. 🔹این برنامه صبح روز دوشنبه چهاردهم خرداد ۱۴۰۳ در حرم مطهر امام خمینی(ره) ساعت ۸ صبح آغاز میشود. 🔸سخنرانی در مراسم ۱۴ خرداد از مهمترین دیدارهای سالیانه رهبر انقلاب با عموم مردم ایران  اسلامی و علاقمندان انقلاب اسلامی و امام خمینی در جهان است که بصورت معمول در این بیانات، مبانی و اصول مکتب امام خمینی (رحمةالله‌علیه) و مسائل مهم داخلی و بین‌المللی تبیین می‌شود.
🏴 ۲۳ ذی‌القعده به روایتی روز شهادت امام رضا سلام الله علیه است و در این روز، زیارت مخصوص حضرت امام الرئوف از دور و نزدیک وارد و تاکید شده است.
: 🍂کم فروشی ممنوع🍂 🔶 وَيْلٌ لِّلْمُطَفِّفِينَ واى بر كم فروشان. 💥(وَيل) به معناى هلاك و عذاب است و بر اساس روايات، نام درّه اى در دوزخ يا درى از درهاى آن مى باشد. ⚡️كم فروشى هر صنفى متناسب با خودش مى باشد: معلم، كارگر، نويسنده، فروشنده، مهندس، دكتر و ديگر مشاغل، هر كدام در انجام وظيفه خود كوتاهى كنند، كم فروشند. 🍁براى جلوگيرى از مفاسد اقتصادى، بايد ياد معاد را در دل ها زنده كنيم: «الا يظنّ اولئك انّهم مبعوثون» براى كم فروشى و حق الناس بايد پاسخ گو باشيم.
سلام‌برشهدا که حافظ بیت‌المال بودند نه شریک آن ؛ سلام‌برشهدا که حامی ولایت بودند نه رقیب آن ؛ سلام‌برشهدا که خدا را حاضر و ناظر می دیدند نه کدخدا را...
🌹اگر می خواهید "هَم‍سَر" خوبی باشید اول باید یاد بگیرید که "هَم‍ صحبت" خوبی برای او باشید... 🍃🍂🍃🍂🍃 زن و شوهری که از کردن با هم لذت می برند هیچ گاه به بن بست نخواهند رسید. 🌺🍃🌺🍂🌺🍃🌺 هنگامیکه نرم و ملایم صحبت می‌کنید افراد را جذب خود میکنید و میتوانید بر روی آنها تأثیر بگذارید 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 آدم‌های خشن، داد و بیدادی و زودجوش افراد مناسبی برای اطمینان کردن‌ نیستند. 🍃 🍃
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 به بنده های خدا کمک کنید تا خدا هم دستتان را بگیرد. 🍂 🔶فَسَقَي لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّي إِلَي الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ (قصص/٢۴) ⚡️ترجمه: موسى براى گوسفندان آن دو دختر، آب كشيد; سپس رو به سايه آورد و عرض كرد: «پروردگارا! هر خير و نيكى بر من فرستى، به آن نيازمندم»! ❌وقتی حضرت موسی وارد شهر مدین شد، در کنار چاه آب، دختران حضرت شعیب را دید که بخاطر حضور مردان، در کناری ایستاده و نمی‌توانند گوسفندان خود را آب دهند. ⚡️بنابراین؛ فورا برای کمک به آنها اقدام نموده و از چاه برای گوسفندان آب کشید. 🍁سپس دعا کرده و از خدای متعال درخواست کمک نمود. و خدا نیز تمام نیازهایش را (غذا، مسکن، شغل، همسر) برطرف نمود. ❌بنابراین‌؛ ‌‌ زمانی که خالصانه به یکی از بندگان خدا کمک می کنید و گرهی از کارش باز می کنید، فرصتی طلایی برای دعا کردن و حاجت خواستن از درگاه الهی است. 🍃چنین فرصتی را از دست ندهید.🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻و اینجوری شد که این مموت درمقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستاد توهین آشکار احمدی نژاد ... لطفا بزرگواران داخل گروه‌های که عضو هستید که این کلیپ ها نیست بارگذاری کنید تا مردم آگاه بشوند و بدونند که به چه کسی رأی بدهند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: اصلح کسی است که: 🔻1 در تقید به دین جلوتر باشد. 🔻2 نسبت به استقلال کشور اصرار بیشتری داشته باشد. 🔻3به مبارزه با فساد بطور جدی اعتقاد داشته باشد. 🔻4 نسبت به منافع ملی جدی تر باشد. 🔻5 منافع ملی را بر منافع جناحی و شخصی ترجیح دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت آیت‌الله خامنه‌ای از ملاقات با امام خمینی در بیمارستان در سال ۶۵ و جمله مهم امام 🔻ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ : و از مردم كسى است كه براى كسب خشنودى خدا، جان خود را مى فروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. سوره بقره آیه207 📌 آگاهی یا ناآگاهی امام علی علیه‌السلام از زنده ماندن وقتی به جای پیامبر خوابید. متن شبهه: اگر امام علی علیه‌السلام وقتی به جای پیامبر خوابید، می‌دانست که زنده می‌ماند، این کار، برایش فضیلتی به شمار نمی‌رود. اگر هم نمی‌دانست که زنده می‌ماند، ندانستن و جهل، یک نقص به شمار می‌رود. 📌پاسخ 1⃣ ضرورتی ندارد که امام قبل از امامت از همه چیز آگاه باشد. چون او قبل از آن، امام نیست. طبق روایات، امام از هنگام تصدی مقام امامت، علم امامت به او عطا می‌شود. الکافی، ج۱، ص۲۷۴) بله ممکن است خداوند علم خاصی به او عطا کند. پس نمیتوان به طور قطعی گفت که امام علی علیه‌السلام، نسبت به سرنوشت خود در آن شب، آگاه بوده یا خیر. 2⃣ اگر امام به هنگام خوابیدن، نسبت به سرنوشتش، آگاه نبوده، کار او یک فضیلت بوده، چون احتمال فراوان می‌داد که کشته شود، در عین حال، پذیرفت که بخوابد. 3⃣ اگر او آگاه بوده که زنده می‌ماند و با آگاهی در جای پیامبر خوابیده، نشان از ایمان عمیق او به وعده‌های خداوند است. چنین نیست که هر کسی آگاه به وعده های الهی باشد، به این آگاهی، ایمان داشته باشد. مثلاً همه ما آگاه هستیم که شهادت، چه اجر و ثمری دارد، ولی عده اندکی از ما حاضریم به جهاد در راه خدا برویم و جانمان را تقدیم خدا کنیم. 4⃣اینکه پیامبر، بعد از ۱۳ سال پیامبری در مکه، با وجود داشتن پیروان متعدد، این پیشنهاد را فقط به امام علی علیه‌السلام عرضه می‌دارد، نشان میدهد که او برای پیامبر از همه قابل اعتمادتر و راسخ تر در ایمان بوده و از این جهت نیز برای او یک فضیلت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 / کارنامه دولت سیزدهم؛ شهید جمهور برای زندگی ملت چه کرد؟ 🔹 رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم جهش چشمگیری داشت، در حالی که میانگین رشد اقتصادی در سه سال پایانی دولت دوازدهم منفی ٢.٠۵ درصد بود، رشد اقتصادی کشور با یک جهش چشمگیر در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به ۵.۶، ۵ و نزدیک به ۶ درصد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا: 🔹تشکیل قرارگاه و فراهم کردن مقدمات جهاد تبیین برای تحقق مشارکت همگانی ، انتخابی هدفمند و اصلح معیار اصلی است و می بایست با تبیین شاخصه های اصلح برای مردم بهترین گزینه را در انبوه گزینه ها معرفی کرد که همانند شهید رئیسی خود را وقف تحقق آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم نماید. 🔸 برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب فرد شایسته و اصلح، دشمنان را مثل همیشه ناکام و نا امید می کند و برای تحقق این امر می بایست علما و نخبگان شاخصه های اصلح را برای مردم تبیین کنند.
🌹بخشی از متن نامه مقام معظم رهبری مدظله العالی به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا. 🔻دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
🔻آیت الله رییسی به غایت به تربیت معلم اعتقاد و به آن علاقه داشت وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان: 🔹شهید رئیسی، اولین رییس جمهوری بودند که در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کردند و مصوبات تحولی بسیاری تصویب شد. 🔹چند ماه بعد، با حمایت شهید آیت الله رئیسی، مجموعه سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد. 🔹این مصوبه، از حیث سیاست ها زیرساخت ها و محتواها، اتفاق بزرگی را رقم زده است. 🔹تصویب نظام سنجش و پذیرش، هیات جذب مرکزی، آبین نامه اختصاصی ارتقا، آیین صلاحیت حرفه ای معلمان، افرایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر جذب افرادی که بتوانند بار تحول را به دوش بکشند، از همت و حمایت ایشان از تربیت معلم بود. 🔹دانشگاه فرهنگیان، بخش کلیدی اجرا شدن سند تحول بنیادین است. 🔹دانشگاه فرهنگیان، موتور پیش برنده سند تحول است. 🔹دانشگاه فرهنگیان، نرم افزار تربیتی کشور است. 🔹دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده است، چون معلمان آینده ساز هستند. 🔹پردیس اختصاصی تربیت معلم پرورشی، تاسیس شده است. 🔹مصوبه تاسیس پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه، اخذ شده است. 🔹مدیران مدرسه اصلی ترین و راهبردی ترین مدیران کشور هستند. 🔹دانشگاه فرهنگیان در حوزه تعلیم و تربیت و در تربیتِ معلم باید مرجعیت ثابت و عملی پیدا کند. 🔹پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کسی است که در حوزه تخصصی و تربیتی تربیت معلم، پژوهش و دیدگاه های نو ارائه کند. 🔹مرجعیت در تعلیم و تربیت و تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان هویت می دهد. 🔹دانشگاه فرهنگیان، معلمانی باید تربیت کند که همسو با تغییرات، دانش آموزان را تربیت کند. 🔹اگر نسل فکور، خلاق، کارآفرین، متعهد و...بخواهیم، باید معلمی این چنین تربیت کنیم. 🔹تربیت ۶ ساحتی کار کسی است که ۶ ساحتی تربیت شده باشد. 🔹پویش آموخته ها و نیاموخته های من در دانشگاه فرهنگیان کاری خوبی بود دانشگاه فرهنگیان شروع کرد. 🔹شبکه شدن مدیریتی و ساختاری با دیگر ارکان نظام تعلیم و تربیت، وظیفه مهم دانشگاه فرهنگیان است. 🔹شبکه شدن معلمان با یکدیگر با سُنت هم آموزی از یکدیگر با محوریت دانشگاه فرهنگیان از دیگر ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان است. 🔹مسیر ایران قوی از مدارس است و کشورهای قوی از مدارس پیشرفت کردند. 🔹سال گذشته، کانون های ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد که ۵۰ هزار نفر را برای انتخاب بهترین ها برای شغل معلمی، ارزیابی کردند.