eitaa logo
مصابیح
690 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
14.7هزار ویدیو
597 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح با ما بروز باشید. انعکاس اخبار و تحلیلها و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی منتشر می شود. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️شب هشتم شده پرپر... ارباً اربا علی اکبر... 🌹علی بودی و شبیه پیغمبر... کل صحرا پُر شد از بُغض علی و جانِ پیغمبر... ❤️به جوانی ات قسم، با امام خود عهد میبندیم که آخرالزمانی خیبری را برای یهود رقم بزنیم.. ◾️ هشتمِ
🌹هشتم.محرم الحرام حضرت علی اکبر(علیه السلام) 🌹واژه های بدنت سخت به هم ریخته است 🌹سینه ات یا جگرت یا که سرت را ببرم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش‌سوزی در هتل زائران ایرانیِ نجف 🔹ساعاتی قبل یکی از هتل‌های اطراف نجف آتش گرفت. گفته می‌شود ۱۶۰ زائر ایرانی در این هتل بودند و حدود ۷۰ ایرانی به‌خاطر تنگی نفس و سوختگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عزاداری اهوازی‌ها در دمای ۵۰ درجه‌ 🔹مردم عرب خوزستان روز هفتم محرم را یوم‌العباس می‌نامند. با وجود اینکه امروز یکی از گرم‌ترین روزهای سال در اهواز بود، مراسم یوم‌العباس پرشورتر از قبل برگزار شد.
بودجه عربستانی‌ها برای خرید بازیکن؛ ۱.۰۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان! 🔹وزارت ورزش عربستان سعودی ۱۷ میلیارد پوند (۲۱.۸ میلیارد دلار) برای خرید بازیکنان جدید به باشگاه‌های این کشور تا سال ۲۰۳۰ اختصاص داده است.
سارقان آلمانی به خود پرداز هم رحم نمی‌کنند انفجار و سرقت از ۴٩۶ دستگاه خودپرداز توسط سارقان در آلمان! در سال گذشته (٢٠٢٢) در آلمان ۴٩۶ دستگاه ATM (خودپرداز) توسط سارقان منفجر شده است. این مسئله نسبت به سال گذشته (سال ٢٠٢١) افزایش ۲۷ درصدی داشته است!
‏پوتین قانونی را که دوما ده روز پیش تصویب کرده بود امضا کرد طبق این قانون همجنس‌گرایی ممنوع است و ازدواج فقط بین زن و مرد انجام می‌شود. ازدواج‌های گذشته در صورت تغییر جنسیت یکی از زوجین باطل می‌شود. تغییر جنسیت جز در موارد پزشکی مجاز نیست. همجنسبازان اجازه فرزند خواندگی ندارند.
آزادی و بازگشت ۲۱ زندانی ایرانی از امارات به کشور 🔹پیرو سفر امیرعبداللهیان به امارات و موافقت حکام امارات و رییس امارات، افزون بر ۱۵ زندانی ایرانی که چند هفته پیش مشمول عفو شده و آزاد شده بودند، تعداد ۲۱ نفر دیگر از اتباع ایرانی زندانی در امارت راس‌الخیمه نیز عفو شدند که بزودی پس از طی مراحل اداری، به میهن باز خواهند گشت.
فوری/ مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۹رای موافق، استیضاح بایدن را کلید زد
📚عنوان : مدح خورشید ✍نویسنده : مقام معظم رهبری 📖موضوع : خاطرات امام خمینی
Madhe-khorshid.pdf
3.58M
دانلود کتاب👆👆
. ♻️ داستان حکم جدید سردبیر تجارت‌نیوز 🔰 حمید رسایی: این خانم یکبار در صفحه توییترش توهین کرد که با شکایتم به پرداخت ۲۴ میلیون تومان که با تخفیف شد ۶ میلیون تومان به صندوق عمومی کشور محکوم شد. به ایشان گفتم به جای توهین نقد کنید. الان هم در همان جایی که توهین کرده‌اید، عذرخواهی کنید، گذشت می‌کنم، اما نکرد و مجددا همان اکاذیب و توهین‌ها را نشر داد! من هم به خاطر تکرار توهینی که به خاطرش محکوم شده بود، مجددا شکایت کردم که این بار قاضی مربوطه، حکم پرداخت ۲۴ میلیون تومان به صندوق عمومی کشور و یک سال زندگی در شهر دیگر (تربت‌جام) را صادر کرد. در رأی قاضی با اشاره به حکم اولی که پرداخت ۶ میلیون تومانی بود، آمده که کیفر اصلی وی به پرداخت ۲۴ میلیون تومان به صندوق عمومی کشور محکوم می‌شود و در کیفر تکمیلی چون اين مجازات به خاطر شرايط خاص متهم (لجاجت) در اصلاحش موثر نبوده، برای اصلاح و بازپروری متهم، تقويت حس‌تعهد و مسئوليت‌پذيریش و تکميل تاثير مجازات اصلی بزه ارتکابی، حصول سزادهی و فايده‌مندی مجازات و پيشگيری از تکرار جرم، با اشاره به بندهای قانونی، وی به یکسال اقامت در شهر تربت‌جام محکوم می‌شود. همین که مجددا متن توهینش را منتشر نکرده، یعنی این حکم اثر کرده و فهمید که باید قانون را رعایت کند. هنوز هم اگر عذرخواهی کند گذشت می‌کنم. من به این عدرخواهی نیاز ندارم ولی کسانی که خودشان را آزاد در ارتکاب هر عملی می‌دانند، به پذیرش اشنباهشان نیاز دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هند صادرات برنج رو ممنوع کرده کیسه 20 پوندی برنج تو آمریکا از 16 دلار شده 50 دلار اینا هم مردم هستند ریختن برنج بخرن انبار کنن! جهان اولشم زرشک
فَقَطَعُوهُ بسُیوفَهُم اِرباً اِرباً...
رئیس سازمان اداری سرکارش برگشت 🔹سخنگوی دولت: رای دیوان عدالت به‌دلیل عضویت لطیفی در دانشگاه امام صادق بود. به‌همین دلیل ماموریت او از دانشگاه به دولت منتفی شد و دولت با لطیفی یک قرارداد کاری معین امضا کرد. 🔹با این تغییر مانعِ قانونی که دیوان عدالت مطرح‌کرده بود برطرف شد و لطیفی به کارش ادامه می‌دهد.
⬅️ ما به اشتباه اينگونه مي انديشيم: ▪️درسم تمام شود راحت شوم ▪️غذايم را بپزم راحت شوم ▪️اتاقم را تميز کنم راحت شوم ▪️بالاخره رسيدم.... راحت شدم ▪️اوه چه پروژه ای... تمام شود راحت شوم و ... تمام شود که چه شود ؟ مادامی که زنده هستيم و زندگی مي کنم هيچ فعاليتی تمام شدنی نيست بلکه آغاز فعاليتی ديگر است 🟩 پس چه بهتر که: ۱. خود برای آینده برنامه ریزی کنیم: فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ؛ پس هنگامى که از کارى فارغ مى شوى به مهم دیگرى پرداز. (انشراح آیه ۷) ۲. در حين انجام دادن هر کاری لذت بردن را فراموش نکنيم نه مانند يک ربات فقط به انجام دادن بپردازيم به تمام شدن و فارغ شدن.... 🟩 لذت باعث قدرتمند شدن مي شود و به طرز باور نکردنی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می گردد ... توانایی لذت بردن، یک مهارت و یکی از اهداف مهم زندگی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور جوانان مسیحی با قرآن در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در عراق در واکنش به اهانت به قرآن کریم 🔻آنها درحال توضیح دوستی و اتحاد مسیحیان با مسلمانان و احترام به عقائد مسلمانان از طرف مسیحیان می‌باشند و از حادثه‌ای که درمورد هتک حرمت قرآن اتفاق افتاده است عذرخواهی میکند.
❌ شبهه عصبانی شدید به خواهر «شمر» فحش ندین، چون خواهر شمر زن حضرت علی همان مادر حضرت ابوالفضل است. ✅ پاسخ 🔹اولا مومن به هیچ کس فحش نمی‌دهد. در جنگ صفین، امیرالمومنین حتی از ناسزا گفتن به معاویه نهی کرده است. (نهج‌البلاغه خ ۲۰۶) اعلام برائت با فحش دادن متفاوت است. ▫️ثانیاً شمر برادر حضرت ام البنین نیست. اینکه برای عده‌ای این توهم ایجاد شده این است که شمر در عاشورا، حضرت ابوالفضل علیه السلام را خواهرزاده خطاب کرد. این به خاطر آن بوده که حضرت ام البنین از قبیله شمر (بنی کلاب) بوده نه خواهر او. بنابراین مادر شمر، مادرزن امیرالمومنین هم نیست. 🔹اما ادعای اینکه اختلاف پیامبر با ابوسفیان و...، اختلاف خانوادگی بوده خنده دارترین قسمت شبهه است. چون اگر اختلاف خانوادگی بوده، چرا طبق اعتراف نویسنده، آنها با یکدیگر ازدواج می‌کرده‌اند؟ ▫️نهایتاً اینکه پسر پیامبر بودن را هم دلیل صلاحیت افراد نمی‌دانیم، چه برسد به همسر و مادرزن و...
🔸 ریا در مداحی ⁉️ اگر مداح برای گرم کردن مجلس روضه، گریه کند یا حالت گریه به خود بگیرد، آیا این کار ریا محسوب می‌شود؟ ✅ صرف آن ریا محسوب نمی‌شود.
💥زنان باید مادر و همسر خوبی باشند و هم در فعالیت اجتماعی شرکت کنند. 📌 اسلام به معنای واقعی زن را تکریم کرده است. اگر روی نقش و حرمت مادر در درون تکیه میکند، یا روی نقش زن و تأثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیت‌های زن در داخل خانواده تکیه میکند، به‌هیچ‌وجه به معنای این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعی و دخالت در مبارزات و فعالیت‌های عمومی مردم منع کند. 📌عده‌ایی بد و یا کج فهمیدند؛ یک عده‌ی مغرض هم از این کج‌فهمی استفاده کردند؛ کأنّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبی باشد یا باید در تلاش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند؛ قضیه این‌طوری نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبی باشد، هم در فعالیت اجتماعی شرکت کند. (سلام‌اللَّه‌علیها) مظهر چنین جمعی است؛ جمع بین شؤون مختلف. نمونه‌ی دیگر است. «مقام معظم رهبری۸۴/۰۵/۰۵» 🏴
تشکیل پروندۀ قضایی برای شهره قمر در پی انتشار مطالب توهین‌آمیز و طرح ادعا‌ها و مطالب غیرمستند از سوی شهره قمر، بازیگر سینما که موجب حس ناامنی روانی در جامعه شده بود برایش پروندۀ قضایی تشکیل شد. پروندۀ او در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.
🎨 پی‌نمای «هدیه‌ای برای خدا» 💬 روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماجرای شهادت وهبِ تازه مسلمان‌ از اصحاب امام حسین علیه‌السلام ✏️ حضرت آیت الله خامنه‌ای: شهادت شهدای کربلا نه فقط به سبب تشنه بودنشان افضل از همه‌ی شهادتهاست بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به سبب موقعیّتی است که در آن شهید شدند. یکی از شهدا وهب است. یک جوانى که مسیحی بوده و تازه هم مسلمان شده، خودش آمده میدان جنگ؛ این اسلام انقلابى، چه آب حیات و چه کیمیایى است؟
  🏴 امام حسین علیه السلام فرمودند:  به درستی که من بیهوده ، گردنکش ، ستمگر و ظالم حرکت نکردم ، بلکه برای اصلاح در امت جدم محمد (ص ) حرکت کردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به روش جدم محمد (ص ) و پدرم علی بن ابی طالب (ع ) رفتار کنم .