eitaa logo
مصابیح
686 دنبال‌کننده
29.3هزار عکس
14.7هزار ویدیو
597 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح با ما بروز باشید. انعکاس اخبار و تحلیلها و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی منتشر می شود. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 سومین پالایشگاه بزرگ نفت ایالات متحده آمریکا تقریبا به طور کامل در آتش سوخت‌ و تعطیل شد.
🔴«محمدرضا عارف» از چه چیزی استعفا داد؟ یک منبع آگاه :صرف نظر از مباحث و حواشی مربوط به قطع همکاری یکی از اعضای سابق هیئت علمی دانشگاه شریف با این دانشگاه، آقای محمدرضا عارف که ساعتی قبل خبر استعفای خود از هیئت اجرایی جذب دانشگاه شریف را منتشر کرد، در دوره جدید این هیئت اصلاً حکمی برای فعالیت نداشته است! ♦️او همچنین افزود که آقای عارف صرفاً با توجه به اینکه مدتی از حکم قبلی عضویتش در هیئت اجرایی جذب دانشگاه شریف باقی‌مانده بود، در یکسال و نیم اخیر به عنوان عضو افتخاری به جلسات دعوت می‌شده است.
این مدل اخبار فقط اگه به ایران ربط داشته باشه دیده میشه! مخصوصا برا برخی خبرگزاری ها که خوب نون هم داره:) کشته شدن سه تفنگدار آمریکایی در یک تمرین نظامی و برخورد ۳خلبان ارتش اوکراین با هوپیمای آموزشی
نوجوانان جریان مقاومت در برنامه شبکه سه 🔹در برنامه استعدادیابی فوتبالی شبکه سه(ستاره ساز) برای اولین بار استعدادهای فوتبالی محور مقاومت و حتی کشور های مستضعف شیعه روی آنتن رفته‌اند. 🔹جالب آنکه جز عراق و لبنان و سوریه و بسیاری دیگر از کشورهای مقاومت، شاهد آن بودیم که از نیجریه و افغانستان هم استعدادهای نوجوان فوتبالی در ستاره‌ساز حاضر شدند. 🔹کشورهایی که شیعیانش مظلوم‌اند و سال‌هاست مورد ستم قرار گرفته‌اند. شاید از کنار این اتفاق ما به سادگی بگذریم اما حضور حتی یک نوجوان شیعه در تلویزیون ام‌القرای اسلام، دل‌گرمی وصف ناپذیری برای اهالی آن کشورها است. 🔹شاید خیلی ها فوتبال و استعدادیابی فوتبالی را نپسندند اما یادگاران دفاع مقدس به یاد دارند که همین فوتبال تا چه اندازه در مناطق جنگی بین رزمندگان دفاع مقدس ایجاد مودت و مهربانی می‌کرد. به امید اینکه با این برنامه شبکه سه، همین اتفاق بین نوجوانان محور مقاومت بیفتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می دانید به چه دلیل رضا پهلوی از پاسخ به سوال «چرا اپوزیسیون در 44 سال گذشته کاری نکرده؟!» طفره میرود؟! چون در کارنامه سیاسی‌ش، حتی یک کنش موفق ندارد! -تشکیل شورای ملی ایران: شکست -پروژه ققنوس: بی نتیجه -فرشگرد: شکست -حضور در منشور همبستگی: شکست -تعداد فراخوان موفق در ایران: صفر
بی عرضه‌گی جاستین ترودو در مدیریت بازار مسکن کانادا اینا نه تحریمن نه تورم دارن پس دردشون چیه ؟
⭕️بازیگر کانادایی «سنت ون کولوچی »در آخرین عمل جراحی زیبایی درگذشت! ♦️او امیدوار بود با این ۱۲ عمل جراحی شبیه «جیمین» یکی از اعضای گروه موسیقی BTS شود. کولوچی ۲۲۰ هزار دلار برای این جراحی‌ها هزینه کرده بود!
🔆زنگ عبرت 🔴 مهدی یراحی طراحی بازی با دستگاه قضا و کسب اعتبار! ♦️مهدی یراحی یک ترانه خوانده و آن را در قالب موزیک ویدئو منتشر کرده است. ترانه‌ای که رسماً ترویج و ترغیب به اباحه‌گری است. اما یک نکته بسیار مهم؛ 👈 خام‌اندیشانه است اگر فکر کنیم یراحی نمی‌داند که این کار او عواقب دارد، برایش پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و احیاناً دستگیر می‌شود، اما چه چیز باعث می‌شود او در آستانه سالگرد این کلیپ را منتشر کند؟ یراحی دیده هر کس برایش پرونده تشکیل شده و احیاناً چند روزی را در حبس بوده، به عنوان یک قهرمان بازگشته! پیج اینستاگرامش چند صد هزار بلکه چند میلیون رشد داشته و برخوردی هم که با ایشان صورت گرفته، مانع فعالیت‌هایشان نشده است!! (آنچه در بازداشتگاه اتفاق می‌افتد اهمیت چندانی ندارد بلکه جامعه تصویری که می‌بیند، اینچنین است) 🔻بله، به همین سادگی، وقتی برخورد بازدارنده نیست، برای تو طراحی می‌کنند و حتی از جرایم تو استفاده می‌کنند تا هم رسانه‌شان را رشد بدهند و هم از مخاطب‌شان دریافت کنند!! نمی‌دانم اینقدر سخت است که پیج اینستاگرام و توییتر این جنس افراد برای چند سال با دستور قضایی از دسترس خارج شود و ممنوع‌الفعالیتِ واقعیِ رسانه‌ای شوند تا حداقل به مقصودشان نرسند؟! حداقل با ساز و کار قضایی نظام، بازی طراحی نکنند؟! حداقل با لگد زدن کسب اعتبار نکنند؟! حداقل ... ⚠️پی‌نوشت: صحبت لزوماً در مورد مهدی یراحی نیست. صحبت از یک رویه غلط است که اصلاح آن پیچیده نیست، اما تا امروز انجام نشده ... حمید کثیری
🔶 آقای جهرمی این قوانین برای همه است 🔸 ولی خب برای نورچشمی هایی مثل شما که قوره نشده مویز میشوند و با لیسانس وزیر و حتی قصد جنابتان برای کاندیدای ریاست جمهوری، این مدل قانونمندی کمی عجیب غیر قابل باور و درکش برای امثال شما سخت هست.
‏شانگهای بده؛ بریکس بده؛ آزاد شدن ۱۷ میلیارد دلار ایران تو کره و عراق بده؛ اصلاح نظام مالیاتی بده؛ افزایش روابط با همسایه‌ها بده؛ فروش روزانه چندین میلیون بشکه نفت بده؛ افزایش صادرات غیرنفتی بده؛ پر شدن خزانه بده فقط برجام خوبه!
شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران رئیس سازمان مالیاتی: تاکنون برای ۵۰۰ نفر از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل شده است و حدود ۳۰ میلیارد تومان مالیات گرفته شده است. ۲۵۲ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در سال گذشته، به ۱۷۰ هزار خودرو تقلیل پیدا کرده است و میزان مالیات آن‌ها نیز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. ملاک خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲، به ۲۰ میلیارد تومان ارتقا یافت، که تاکنون تنها در تهران حدود ۱۱۰ هزار خانه لوکس شناسایی شده است.
♦️افتخارات ایران در عرصه دارو/ رتبه نخست منطقه برای ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضیا جوری رفتار میکنن که انگار یه سری اتفاقات فقط تو کشور ما میوفته ، بازی دیشب بازی میلان تورینو رو میبینید که برق ورزشگاه میره و چقد منطقی با قضیه برخورد میکنن دیدید توی بازی پرسپولیس برق رفت بعضیا چه هوچی‌گری‌هایی کردن
چند ساعت گذشته و جز فحاشی و عقده گشایی، ندیدم کسی منطقی توضیح دهد که چرا با مدرک دکترای علوم سیاسی و سالها سابقه پژوهش و درس دادن در حوزه تاریخ، نباید در دانشگاه شریف تدریس کنم؟ بزرگترین اشتباه ما «حجب و حیایی» است که داریم، وگرنه اگر با مدرک دکترای تقلبی می خواستم رییس جمهور (روحانی) یا با مدرک لیسانس (آذری جهرمی) وزیر شوم، احتمالا کسی انتقادی نداشت، اما با مدرک علوم سیاسی نباید تاریخ انقلاب درس بدهم چون جرمی بزرگ و نابخشودنی است! ✍ امیرحسین ثابتی
🔴 فوری موکب ستون ۵۱۹ احمدالحسن (یمانی دروغین) در مسیر پیاده روی اربعین توسط نیروهای امنیتی عراق بسته شد
✨انجمن اولیا ومربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می کند: 📚 دوره آموزش خانواده (پخش زنده) 📌 روبان زرد ❇️ ویژه اولیاء، فرهنگیان و دانش‌آموزان 👩‍🏫 مدرس: معصومه آقارحیمیان 🍂مدرس رسمی آموزش خانواده 🍃کارشناس ارشد روانشناسی 🍂متخصص پیشگیری از خودکشی 🍃متخصص نوجوانان و تعارضات والد- فرزندی 🍂مدرس رسمی نماد ⏳ زمان: دوشنبه ۶ شهریورماه ساعت ۱۸ 🖥 جلسه آموزش خانواده در کانال انجمن اولیا و مربیان استان اصفهان به آدرس: 🔰 https://b2n.ir/AMOE
هفت‌سال قبل شهریور۹۵ ‎ کذاب با مظلوم نمایی نامه میزنه به مدیر کل استان کردستان و میگه دخترم ‎ همیشه مریض است و باید همیشه کل خانواده باهم مراقب او باشیم؛ حالا برای مردم فراخوان میدهد که دخترم سالم بوده و اینها او را کشته‌اند و بیایید ‎ دورهم باشیم..... یکی نیست دهن این کذاب ببنده که باشعور مردم بازی نکنه؟؟؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهاجر ایرانی مقیم آمریکا: بعضی چیزهایی که خورد تو ذوقم 💬
۱- بائربک، وزیر خارجه آلمان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو را مشروع می‌داند (مقاومت خوب) ۲- بائربک: حمله های تروریستی موشکی علیه اسرائیل باید متوقف شود (مقاومت بد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف مشمئزکننده محمد عمرانی به دورویی و ریاکاری و زندگی بزدلانه خود در ایران در مصاحبه با شبکه منوتو "در خلوت خود شراب میخوردیم و بیرون از خانه میگفتیم اینها نجس است...!" "به بچه‌هام می‌گفتم بیرون از خانه کاری نکنید که لو برویم!" امیرالمومنین(علیه‌السلام): بدترینِ خصلت‌ها یکی دروغ و دیگری نفاق و دورویی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنجکاوی یوتیوبر استرالیایی بعد از دیدن تارا و شاهین در نمایشگاه روسیه
🔴برخی از مصادیق "معروف" و "منکر" از نگاه امام خامنه ای ♦️معروفها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده‌ی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی؛ مهم‌ترین معروفها اینها است و همه موظّفند در راه این معروفها تلاش کنند؛ امر کنند. ♦️ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف نظام اسلامی منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری منکر است؛ از این منکرها باید نهی کرد.
🔴11 صفر/ لیلة الهریر در جنگ صفّین ♦️خاتمه ی جنگ صفّین نبرد «لیلة الهریر» در شب جمعه یازدهم ماه صفر سال 38 هـ بود. (1) ♦️در آن شب سپاه معاویه از شدّت سرما مانند سگ صدا می کردند، چون «هریر» به صدای سگ می گویند. ♦️امیر المؤمنین علیه السلام ذوالفقار به دست و سوار بر اسبِ پیامبر صلّی الله علیه و آله شمشیر می زد و به هر شمشیری که می زد تکبیر می گفت و شجاعی را به خاک می افکند. ♦️مقتولین به دست آن حضرت در آن شب بیش از 500 نفر نقل شده است، و تا صبح مشغول جنگ بودند به گونه ای که ذوالفقار چند مرتبه خمیده شد و آن بزرگوار با زانوی مبارک آن را راست نمودند. ♦️در این جنگ جمعی از لشکر امیر المؤمنین علیه السلام به شهادت رسیدند، که از جمله آنها عمّار یاسر، اویس قرنی، هاشم مرقال، پسر هاشم، خزیمة بن ثابت، صفوان بن حذیفة و عبدالله بن بدیل با برادرش عبدالرّحمن بن بدیل، عبدالله بن حارث برادر مالک اشتر، که از خواصّ امیر المؤمنین علیه السلام بودند. ♦️از لشکر معاویه جمع کثیری به درک واصل شدند، و این جنگ 14 ماه به طول انجامید. سر انجام با حیله عمرو عاص و نفاق عدّه ای مثل اشعث بن قیس کندی کار به حکمیّت کشید. (2) 📚 منابع : 1. مستدرک سفینة البحار : ج 6، ص 294. و ... . 2. منتخب التواریخ : ص 166 ـ 163.