eitaa logo
مصابیح
690 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
14.7هزار ویدیو
597 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح با ما بروز باشید. انعکاس اخبار و تحلیلها و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی منتشر می شود. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گرامی باد ♦️ امام خامنه ای :"سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. ♦️ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی."
🔴دستور امام خمینی مبنی بر تاسیس سپاه پاسداران
🇮🇷سالروز اعلام انقلاب فرهنگی 2 اردیبهشت 1359 ♦️با پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به تحول عمیق در فرهنگ های وارداتی در جامعه و خصوصا در نظام آموزشی و فرهنگی کشور احساس می شد؛ چرا که نظام آموزش کشور که پایه فرهنگ جامعه می باشد تحت سلطه استعمار پایه ریزی شده بود و تامین کننده نیازهای اساسی جامعه اسلامی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی نبود. از اینرو در ابتدای انقلاب گروه های مختلف وابسته به غرب و شرق دانشگاه را پایگاهی برای اشاعه عقاید انحرافی خود و نیز کانون مقابله با دانشجویان انقلابی و مسلمان قرار داده بودند و دانشگاه به صحنه زد و خورد و ضرب و شتم گروهک ها بدل شده بود. در 29 فروردین 1359 منافقین و گروهک ها با حمله به دانشگاه تربیت معلم و ضرب و شتم دانشجویان مسلمان، کنترل دانشگاه را در دست گرفتند. ♦️شورای انقلاب 3 روز به آنها مهلت داد تا اتاق ها و ستادهای عملیاتی خود را از دانشگاه ها خارج کنند. مردم به منظور مقابله با گروهک ها به راهپیمایی پرداختند و در روز 2/2/1359 در حالیکه منافقین به سلاح گرم و سرد مسلح بودند، مردم موفق به شکست آنها شدند و دانشگاهها را تصرف کردند و به این ترتیب تا 27/9/1361 دانشگاهها تعطیل بود. در این مدت ستاد انقلاب فرهنگی وظیفه بررسی و تحقیق و برنامه ریزی جهت تغییر محتوا و عملکرد نظام آموزشی کشور را بر عهده داشت. ♦️عمده ترین اهداف این انقلاب فرهنگی تجدید نظر در نظام آموزش و ساختار دانشگاهها و متحول ساختن آن متناسب با نیازهای کشور و تامین استقلال سیاسی ، اقتصادی و رهایی از وابستگی به شرق و غرب و نیز تصفیه دانشگاهها از عناصر وابسته به استعمارگران و ابرقدرتها و به طور کلی از عناصر ضدانقلاب بود.
📸 تصاویری از پیش‌نویس نیم سوخته اساسنامه سپاه ♦️مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سند نیم‌سوخته مربوط به اولین اساسنامه سپاه را که پس از شهادت شهید یوسف کلاهدوز قائم‌مقام وقت فرمانده کل سپاه از کیف ایشان پیدا شد، منتشر کرده است.
🔴احضار دروازه‌بان استقلال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ♦️فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کمیته انضباطی این فدراسیون سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال را «جهت ادای پاره‌ای از توضیحات» به این کمیته فراخوانده است. ♦️پیش از این، حسینی به عنوان تخلف «نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه» به یک جلسه محرومیت - که به مدت ۶ ماه تعلیق می شود - و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی قابل تجدیدنظر محکوم شده بود.
طلاق مهدی قائدی؛ ملک و املاک بازیکن همگی به نام همسرش بود! فوتبالیست لژیونر و ستاره کشورمان، از روی سادگی یا عشق و علاقه تمامی اموال خود در تهران و ایران را به نام همسرش کرده بود. پس از طلاق و جدایی، همسر این بازیکن تمامی اموال و دارایی او را که به نام خودش بوده، ضبط کرده و حاضر به پس دادن نیست. این در حالی است که قیمت آپارتمان شمال شهر تهران، ویلای شمال و ماشین خارجی ستاره لژیونر چند برابر مهریه همسرش است اما دست این بازیکن به جایی بند نیست./روزنامه خبرورزشی ‌قبلا از وضعیت این یارو گفته بودیم.
🔴امیرحسین صادقی هم به کمیتۀ اخلاق احضار شد ♦️بازیکن سابق باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای با تمسخر کمیتۀ انضباطی گفته بود: سید حسین حسینی گران‌ترین بغل تاریخ دنیا را رقم زد.
خرید جت‌های خصوصی برای عموم مردم آزاد شد!😐 ▪️ محمد محمدی‌بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیما‌های جت 7 نفره برای عموم آزاد است، گفت: "در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند و تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از مخاطبان جت‌های خصوصی هستند." + تو کشوری که گوشی آیفون 14 کالای لوکس حساب میشه و ریجستر نمیشه، ماشین بالای 2500سی‌سی وارد نمیشه، خرید جت شخصی برای عموم آزاد شده، کیا جز عموم هستن؟
قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. 🔹دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است. 🔹موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. 🔹حوادث گوناگون با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند. 🔹یک لحظه هم نباید متوقف شد زیرا توقف به معنای عقب گرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد. 🔹حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد. ضمن شناسایی استعدادها و نیروهای توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است. 🔹بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا شهید حججی به رفت و پاسدار شد؟! 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت ۲ اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
🔴 سوزش شدید صورتی ها از مطالبه گران انقلابی در ایتا روزنامه صورتی فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد که با پول بی زبان دانشجویان مظلوم این دانشگاه ارتزاق می کند به عقده گشایی علیه نیروهای انقلابی در ایتا پرداخته است. این زرد نامه خیلی وقت است به اسم اصولگرایی خیلی نرم همان اخبار مورد توجه بی بی سی و اینترنشنال را مخصوصاً در عرصه فرهنگی منتشر می کند و به بلندگوی رسمی صورتی ها تبدیل شده است. البته مشخص است ضربه نیروهای انقلابی به جای حساسی از این صورتی ها خورده که اینطور دارند فغان و ناله می کنند چون با اینکه پول های سنگینی که می گیرند و زیرساخت های زیادی که دارند از چند کانال در ایتا در عرصه رسانه و مطالبه گری بدجور عقب مانده اند و قافیه را حسابی باخته اند😁💪
🔴 کشف یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس/ امدادگران تاکنون پیکرهای ۱۷۰ شهید را بیرون کشیده‌اند/ منابع فلسطینی: پیش‌بینی می‌شود پیکر ۴۰۰ فلسطینی در این نقطه دفن شده باشد
🔴 چرا برخی از مقامات عالی قضایی اصرار بر عدم اجرای قوانین در مورد زنان بی‌حجاب دارند؟ 🔹 بر اساس خبری که از قول دادستان محترم کل کشور در کانال خبرفوری سراسری و سایر رسانه‌های عمومی منتشر شد این مقام عالی قضایی به رغم اینکه بی‌حجابی را جرم مشهود اعلام کرده‌، اما گفته‌ است برای کسانی که این جرم مشهود را مرتکب می شوند پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود!! اگر است، که هست، عدم تشکیل پرونده برای رفتاری مغایر با آن قسمت از قانون آیین دادرسی کیفری است که مراجع انتظامی و قضایی را مکلف نموده‌ برای مرتکبان جرم مشهود پرونده تشکیل دهند، 🔹 برای افراد بی حجاب نه تنها رفتاری خلاف قانون، بلکه صراحتاً مغایر با و دستورات اکید مورخ ۱۴۰۳/۱/۵ مقام معظم رهبری است که قوه قضاییه را مکلف به اجرای کامل قانون در مورد خانم های بی حجاب نمودند. 🔹 مقام معظم رهبری در مورد مسئله حجاب فرمودند: «بنده خودم را دراین مورد (مسئله حجاب) عرض میکنم. حکم قانون برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند،چه حتّی آن کسانی که به شرع هم معتقد نیستند، قانون رابایستی رعایت کنند... دردولت در قوه قضاییه دربخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت وجود دارد. بایستی به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند» 🔹 آقای دادستان کل، اعلام کنند که چرا مراجع قضایی تصمیم گرفته اند، در مورد مسئله حجاب را اجرا نکنند؟؟؟ 🔹چرا یک مقام عالی قضایی کمتر از ۲۰ روز از صدور دستورات مقام معظم رهبری در مورد مسئله حجاب با این اظهارات خود می‌خواهند مانع از اجرای کامل قانون شوند؟؟ 🔹چرا یک مقام عالی قضایی به جای تاکید بر اجرای قانون با اظهارات خلاف قانون خود موجبات تجری قانون شکنان در عرصه عفاف و حجاب را فراهم می‌کند؟
آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان: احتمال آلودگی ساچمه ها توسط عوامل تروریستی رئیس علوم پزشکی کرمان: 🔹در بازدیدهایی از بیمارستان بقیه‌الله تهران داشتیم ۴ مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند. 🔹احتمالاً این ساچمه‌ها قبل از کارگزاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند. 🔹هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان بوده و در حال درمان هستند. 🗣تسنیم
🔴رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند ♦️سخنگوی وزارت خارجهٔ پاکستان: رئیس جمهور ایران بنابر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای بازدید ۳ روزه فردا به اسلام‌آباد سفر می‌کند.
ماجرای این عکس از عجیب هم عجیبتره! ینی با عقل جور درنمیاد! سمت راست تصویر انسان بالدار در منطقه تیمره خمین در ایران با بیش از ۱۰ هزار سال قدمت! و سمت چپ تصویر انسان بالدار در منطقه legend rock در آمریکا با ۱۰ هزار سال قدمت!! این تشابه بسیار زیاد در دو سمت از کره زمین بدون هیچ راه ارتباطی و حتی اینکه از وجود هم خبر داشته باشن در ۱۰ هزار سال قبل!!!
🔴 تذکر قابل تامل حمید رسایی به برخی از رسانه‌های اصولگرا که در حال تخریب سکوهای داخلی مانند ایتا و ویراستی هستند.... ظاهرا فضای مطلوب برخی رسانه های مدعی اصولگرایی فعالیت در تلگرام و اینستاگرام تحت اشراف اسرائیل میباشد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما اینو هرجای دنیا نشون بدی میپرسن چیکاره هستن؟! رییس جمهور؟ نخست وزیر؟ رییس مجلس؟ فوتبالیست؟ هنرمند یا چی؟! اونوقت شما بگی نه فقط گفته "همش سوسیسه همش گوشته" اینقد معروف شده گوشتهاشون میریزه پشماشون می مونه😄
اخبار روز دنیا: همه آنها نتوانستند این مرد را شکست دهند
خلاصه کمک های نظامی آمریکا به متحدانش: ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین ۲۶ میلیارد دلار برای اسرائیل ۸ میلیارد دلار برای تایوان اینجور مواقع هیچکسی آرزو نمیکنه که ای کاش یک رفراندوم در آمریکا برگزار میشد تا ببینند مردم آمریکا به این هزینه ها راضی اند یا خیر