eitaa logo
مصابیح
688 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
14.7هزار ویدیو
597 فایل
کانال خبری،تحلیلی،بصیرتی مصابیح با ما بروز باشید. انعکاس اخبار و تحلیلها و موضوعاتی که روزانه در فضای مجازی منتشر می شود. ارتباط با مدیر: @Masabihmodir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تورم مواد غذایی به کمترین رقم ۴ سال اخیر کاهش یافت ⚫️بر اساس گزارش مرکز آمار در اردیبهشت امسال متوسط افزایش قیمت مواد غذایی نسبت به اردیبهشت سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) به ۲۲.۷ درصد رسید که تقریبا در ۴ سال اخیر کمترین رقم است. ⚫️تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در ماه‌های پایانی دولت گذشته با وجود تخصیص میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، بالای ۶۰ درصد بود. ⚫️با شروع به کار دولت سیزدهم تورم مواد غذایی حدود ۲۰ واحد درصد کاهش یافت اما از اوایل سال ۱۴۰۱ به علت حذف سیاست رانت‌زای ارز ۴۲۰۰ تومانی، نرخ تورم مواد غذایی افزایشی شد که البته دولت با پرداخت یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی توانست بخش زیادی از آن افزایش هزینه‌ها را جبران کند. ⚫️بر این اساس با ادامه کاهش متوالی تورم مواد غذایی از یک سو و تداوم پرداخت یارانه‌های نقدی و کالابرگ از سوی دیگر، طبیعی است که قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد بهتر شده و شاخص ضریب جینی نیز همچنان کمتر شود که نشانه اثرگذاری سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم در بهبود عدالت درآمدی در جامعه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ بعد از گذشت بیش از یک ماه: اگه میرید طبیعت گردی ، مراقب باشید، ازین چیزا دیدید بهش دست نرنید زود گزارش بدید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 توییت کاربر یمنی: اگر محاصره ما در یمن برداشته می شد، مردم یمن برای شرکت در تشییع شهدای ایرانی به ایران می رفتند. در واقع، من معتقدم که حدود 20 میلیون شهروند یمنی در غم شما ایرانیان عزیز شریک خواهند بود.
کاظمی قمی: بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب حقآبه ایران دریافت شد نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان: در سال آبی جاری، بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب حقابه جمهوری اسلامی از سوی افغانستان، تامین شده است. انتظار می‌رود که تا پایان سال آبی جاری، حقآبه ایران از رودخانه هیرمند به طور کامل تامین شود
حاج آقا توییت شمارو دیده و بهمون دستور داده فورا موضوع رو پیگیری و از کاسب سنندجی دلجویی کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیل گر عرب پرسیده:. 🔸برایم سوال است که چرا ایران و آیت الله خامنه ای مانند سیسی و بن زاید و بن سلمان، به سمت آمریکا و غرب و اسرائیل نزدیک نمی شوند و قضیه فلسطین را فراموش نمی کنند و اجازه نمی دهند تا آمریکا از خاک آنها استفاده نظامی کند و در آن کشور پایگاه هوایی داشته باشد و شکیرا و که و که بیایند در آنجا کنسرت داشته باشند؟ 🔹آیت الله خامنه ای در ادامه پاسخش را به زیبایی داده است: من خواب نمی شوم، دچار غفلت نمی شوم..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دریاسالار ارتش ترکیه‌: عملیات پهپاد آکینجی شوی تبلیغاتی بود 🔹‌دریاسالار بازنشسته ارتش ترکیه تورکر ارتورک؛ در شبکه تلویزیونی TELE1: پهباد «آکینجی» در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایرانهیچ اقدام موثری انجام نداد. 🔹‌شو تبلیغاتی رسانه های وابسته به حاکمیت ترکیه، واقعیت را تغییر دادند. 🔹‌محل سقوط بالگرد رییس جمهور ایران را نیروهای امدادی و میدانی حاضر در منطقه نشانه گذاری و پیدا کردند. 🔹‌هر سناریوی دیگر در مورد یافتن محل سقوط از طرف رسانه های ترکیه بی اساس و کذب است.
🔴‏ما یادمون نمیره که وقتی کشورهای غربی از رضا پهلوی حمایت میکردن و اونو به عنوان پادشاه ایران قبول کرده بودن تو به گوترش (دبیر کل سازمان ملل) و مسئولین همون کشورها گفتی: آیا آلمان‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز صدراعظم آلمان شود؟ روحت شاد مرد شجاع میدان دیپلماسی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 ارسالی مخاطبین؛ ▪️این بخشی از پیام هایی بود که از مردم عراق داخل اینستاگرام دیدم، براتون میفرستم اگر صلاح دیدید منتشر کنید! (صرفا برای اینکه مردم بفهمن مردم عراق دوست ما هستن نه دشمن، چون متاسفانه دقیقا موقع بازی های فوتبال ایران و عراق که میشه کل رسانه های داخلی پر میشه از توهین طرفدارای عراقی به ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😏جناب شیخ، شام هیئتی هم باشه تبرکه و مال امام حسینه! فرق کسی که به درجه‌ی رفیع شهادت میرسه و کسی که مایه‌ی ننگ مردم و مملکت هست، اینه!
🚨اکانت توییتری ترور آلارم که وابسته به موساد ،همراه با تصویر رهبر انقلاب نوشته: «همه توجه کنید فردا ساعت ۱۸ به وقت اورشلیم(۱۷:۳۰ به وقت ایران)» 📍پ.ن؛ فردا منظورش دیروز بود، خب زیادی تاثیر گذار بود، ممنون😏 🇮🇷
🔴 حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف عملیات اسرائیل در رفح 🔹دیوان بین‌المللی دادگستری امروز حکم داد اسرائیل بایستی عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند. 🔹این دادگاه همچنین حکم داد اسرائیل باید گزارشی در خصوص اقداماتی که برای اجرای دستورات دادگاه انجام داده به دادگاه لاهه ارائه کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این تصاویر حرف‌های زیادی دارد «عملکرد دولت قبل، باعث شد، اعتمادم از بین برود و در انتخابات قبل، شرکت نکردم و به آقای رای ندادم؛ الان از این شهید، شرمنده‌ام و آمده‌ام اینجا که حلالم کند» 🌐خبرگزاری کیهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اقدام تحسین برانگیز نماینده سابق پارلمان ایتالیا و نصب پرچم فلسطین در بالکن ساختمان مجلس نمایندگان ایتالیا 🔝استفانو آپوزو از بالکن فریاد زد: نسل‌کشی را در غزه متوقف کنید، از سلاح های ایتالیایی در نسل‌کشی صورت گرفته توسط اسرائیل استفاده می‌شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پرسیدن قضیه تشک چیه؟ قضیش اینه... حواسمون باید جمع باشه همین تفکر مجدد قصد ورود به انتخابات رو دارن! یه وقت نگید این جماعت دیگه دستشون رو شده و حناشون رنگ نداره و بیخیال بشید. اینطور نیست! استاد ایجاد جنگ روانی و تبلیغات هستن. 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایۀ شهید رئیسی از سخنگوی دولت 🔹در یک جلسۀ دانشجویی یکی از دانشجویان با اطلاعات نادرست انتقادی نسبت به دولت‌های گذشته مطرح کرد. من نسبت به این قضیه پاسخی ندادم. حاج آقا بعداً پرسیدند که چرا به این مطلب پاسخ ندادی. من گفتم نقد به دولت دیگری وارد بود. ایشان فرمودند خیر آن اطلاعات غلط بود و نقد به کل نظام وارد می‌شد و باید پاسخ می‌دادی. 🔹گفتند شما که سخنگوی دولت هستید یک رسالت و یک امانت از نظام دارید که این صندلی و تریبون است و باید پاسخ می‌دادی. بعد هم برای آموزش گفتند این‌طور باید پاسخ می‌دادی.
پسر رهبر انقلاب هستند،بدون هیچ محافظ یا پروتکلی، مثل مابقی زائران در حرم امام رضا داشتند زیارت میکردند
🔻امروز 24 می روز جهانی برادر هست. 🔅برادر یعنی پشت و پناه یعنی بعد از پدر محکم ترین تکیه‌گاه یعنی رفیق ترین همراه یعنی یه نفر که همه جوره هواتو داره❤️ 🔅خوشبختی یعنی یه داداش داری که همیشه هواتو داره! اونی که داداش نداره مثل کسیه که بدون سلاح به جنگ میره! سلامتی همه ی داداش ها که تا هستن مثل کوه پُشت مونن 💞 🔹روز همه ی اونایی که برای خواهر یا داداششون بهترین برادرن مبارک❣️
خلاصه‌ترجمه_کتاب_لابی_اسرائیل_و_سیاست_خارجی_آمریکا.pdf
1M
👆دانلود کنید pdf خلاصه‌ترجمه کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا نوشته پروفسور جان مرشایمر و استفان والت، ترجمه اسفندیار خدایی 🔹اگر می‌خواهید رفتار آمریکا در خاورمیانه را درک کنید، کتاب لابی اسرائیل را بخوانید 🔹 چرا آمریکا به عراق حمله کرد؟ 🔹 چرا آمریکا بدنبال سقوط دولت سوریه است؟ 🔹 مشکل آمریکا با ایران چیست؟ چرا ترامپ از برجام خارج شد و چرا بایدن می‌خواهد برگردد؟ 🔹 چرا آمریکا هزاران میلیارد دلار ناقابل را در جنگهای خاورمیانه تلف کرد؟ به کدام هدف خود رسید؟ 🔹آیا با سیاستهای لابی اسرائیل در برپایی جنگها، آشوبها و ویرانی خاورمیانه و اتلاف هزاران میلیارد دلار از جیب مردم آمریکا، بالاخره اسرائیل امن‌تر شد؟ 🔹 باورهای آخرالزمانی صهیونیستها چه تاثیری در سیاست خارجی آمریکا دارد؟ 🔹 چرا آمریکا منافع، پول، اعتبار و آبروی خود را برای اسرائیل قربانی می‌کند؟ 🔹 راه نجات آمریکا و خاورمیانه از لابی اسرائیل کدام است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ پاسخ دادستان ویژه دیوان بین‌المللی لاهه در پی تهدید علنی توسط سیاستمداران آمریکایی: ▪️«این تهدیدات در ما اثری نخواهد گذاشت».
⚫ دولت شهید سید ابراهیم رئیسی حدود ۶۰۰ همت ( هزار میلیارد تومان ) بدهی دولت قبل (‌ روحانی ) را پرداخت کرد ▪️ اگر این بدهی نبود ، میتوانستند با این پول ، به دهک اول تا سوم جامعه ، نفری ۲۴ میلیون تومان ( حدود ۴۲۰ دلار ) بدهند ! 🥺 چه خون دلی خورد این شهید و دم نزد واقعا شهید رئیسی همانند استادش ، شهید بهشتی مظلومانه خدمت کرد و حرفی از خیانت بقیه نزد ! 🏴
🔻سیدحسن نصرالله گفت در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، جشن‌های «عید مقاومت» و آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ لغو شده است.
🔻سید حسن نصرالله: در غم و اندوه با ایران شریک هستیم 🔹دبیر کل حزب الله تصریح کرد حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به شهادت جمعی از مقامات ایران ختم شد، حادثه ای بسیار دردناک و غم انگیز در ایران و خارج از ایران بود. 🔹دبیرکل حزب الله با نام بردن از تمامی شهدای این حادثه و عرض تسلیت به ساحت امام زمان و امام خامنه ای تصریح کرد در این حادثه رهبران، عاشقان و مجاهدان بزرگی را در مرحله بسیار حساس درگیری با دشمن صهیونیستی و پروژه های آن در منطقه از دست دادیم و امروز در غم و اندوه ایران، مقام معظم رهبری ،به مردم، دولت، مسئولان و خانواده‌های محترم شریک هستیم. 🔹سید حسن نصرالله در سخنرانی خود تاکید کرد در سخنرانی های قبلی خود نیز تاکید کرده ام ما نیازمند معرفی این الگوها به نسل های بعدی خود هستیم. ما نیازمند الگوها هستیم. الگو فقط در مقام پیامبری و امامت یا غیره نیست. در مقام رئیس جمهوری و نخست وزیری و معلم و مادر و پدر نیاز مند الگو هستیم زیرا بدون الگو چیزی که به آن ایمان داریم فقط به مانند جوهر روی کاغذ خواهد ماند.
🔻سید حسن نصرالله: رییسی در خدمت ولایت فقیه بود 🔹سید حسن نصرالله با برشمردن برخی از خصوصیات آیت الله رئیسی که همیشه خود را سرباز امام خامنه ای می خواند، افزود: ایشان با این روحیه در خدمت ولایت فقیه بود و این از مولفه های شخصیتی او بود. در ایران هرکس رئیس جمهور می شود با دو چالش مستقیم مواجه است. 🔹چالش نخست موضوع اقتصادی و معیشت است و دوم روابط منطقه ای و سیاست خارجی است. منشا این دو چالش این است که جمهوری اسلامی از زمان پیروزی با خطرات و تهدیدات زیادی تا به امروز نظیر تحریمها و جنگ تحمیلی صدام و حتی جنگ جهانی مواجه بوده است که بسیاری از دیکتاتورها از آن حمایت کردند. 🔹دبیر کل حزب الله شهید رئیسی را شخصیتی فقیه، عالم، پرتلاش، متدین، با اخلاق، متواضع، با محبت، گره گشا و کمک کننده، نزدیک به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر، بسیار شجاع در مقابل ظالمان، از افراد بسیار مومن به مقاومت، مطیع رهبری معظم امام خامنه ای و شاگرد ولایت توصیف کرد.
🔻سید حسن نصرالله: سیاست خارجی ایران نگاه به همسایگان و شرق را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داد. این به معنای قطع رابطه با غرب نیست. 🔹با تلاش شهید امیرعبداللهیان، روابط با کشورهای عربی بهبود یافت و ایران عضو بریکس و شانگهای شد. 🔹رئیس‌جمهور شهید افزون بر پایبندی به آرمان‌های ملی، باور بزرگی به مسئله فلسطین و جنبش‌های مقاومت و راهبرد مقاومت داشت و اینکه مقاومت تنها راه آزادی سرزمین‌های اسلامی از چنبره صهیونیست‌ها بود. او از موضع ریاست‌جمهوری از این موضوع حمایت کرد. 🔹از خوشبختی ما بود که وزیر خارجه این مجاهد بزرگ، شخصا عاشق مقاومت بود. 🔹در طول وزارت خود، بسیار به لبنان سفر کرد و در این هفته هم قرار بود به لبنان بیاید. او عاشق مردم لبنان، مقاومت و فلسطین بود. او شبانه‌روز بر این باور تلاش می‌کرد. 🔹ما جز خیر و نیکی از شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان ندیدیم و از خداوند می‌خواهیم پاداش نیکی به آن‌ها بدهد. آن‌ها تواضع زیادی داشتند.