eitaa logo
افق
3.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
243 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق)
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تناقضات اناجیل در مورد مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) [3] (تناقض در مورد فریاد زدن حضرت عیسی (ع) بر روی صلیب) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 تناقضات اناجیل در مورد مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) [3] (تناقض در مورد فریاد زدن حضرت عیسی (ع) بر روی ص
📸 تناقضات اناجیل در مورد مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) [3] (تناقض در مورد فریاد زدن حضرت عیسی (ع) بر روی صلیب) 👈 انجیل یوحنا 📝 28- و بعد چون عیسی دید که همه‌چیز به انجام رسیده است تا کتاب تمام شود، گفت، تشنه‌ام. 29- و در آنجا ظرفی پُر از سرکه گذارده بود. پس اسفنجی را از سرکه پُر ساخته، و بر زوفا گذارده، نزدیک دهان او بردند. 30- چون عیسی سرکه را گرفت، گفت، تمام شد. و سر خود را پایین آورده، جان بداد. 📚 عهد جدید، انجیل یوحنا، فصل 19، فقره ی 28 - 30. 👈 انجیل متی 📝 46- و نزدیک به ساعت نهم، عیسی به آواز بلند صدا زده گفت، ایلی ایلی لَما سَبَقْتِنی. یعنی الهی الهی مرا چرا ترک کردی. 47- امّا بعضی از حاضرین چون این را شنیدند، گفتند که او الیاس را می‌خواند. 48- در ساعت یکی از آن میان دویده، اسفنجی را گرفت و آن را پُر از سرکه کرده، بر سر نی گذارد و نزد او داشت تا بنوشد. 49 -و دیگران گفتند، بگذار تا ببینیم که آیا الیاس می‌آید او را برهاند. 50- عیسی باز به آواز بلند صیحه زده، روح را تسلیم نمود. 📚 عهد جدید، انجیل متی، فصل 27، فقره ی 46 - 50. 👈 انجیل مرقس 📝 34- در ساعت نهم، عیسی به آواز بلند ندا کرده، گفت، ایلوئی ایلوئی، لَماَ سَبَقْتَنی؟ یعنی، الهی الهی چرا مرا واگذاردی 35- و بعضی از حاضرین چون شنیدند گفتند، الیاس را می‌خواند. 36- پس شخصی دویده، افنجی را از سرکه پُر کرد و بر سر نی نهاده، بدو نوشانید و گفت، بگذارید ببینیم مگر الیاس بیاید تا او را پایین آورد. 37- پس عیسی آوازی بلند برآورده، جان بداد. 📚 عهد جدید، انجیل مرقس، فصل 15، فقره ی 34 - 37. 👈 انجیل لوقا 📝 46- و عیسی به آواز بلند صدا زده، گفت، ای پدر به دستهای تو روح خود را می‌سپارم. این را بگفت و جان را تسلیم نمود. 📚 عهد جدید، انجیل لوقا، فصل 23، فقره ی 46. 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور 📝 «احکام بهائیت» (قسمت دوم) 🔺از سوزاندن کتاب‌های غیر بهائی تا جا به‌ جایی مرز های قواعد زبان عربی 🆔 @masaf_ofogh
اداره ی اوقاف دُبی: وجود و در کتب ابن تیمیه و ابن قیم امری واضح است! 📝 اما در مورد تشبیه و تجسیم در نزد ابن تیمیه و ابن القیم، این مساله ای است که بر هر شخصی که فهم و شناخت نسبت به کتب این دو داشته باشد مخفی نمی ماند. 📚 ردود ومناقشات على ما ورد فی کتیبات «الشرک ووسائله عند فقهاء المذاهب الأربعة»،ص 181. 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور 📝 «احکام بهائیت» (قسمت سوم) 🔺نگاهی به حقوق شهروندی در فرقه بهاییت 🆔 @masaf_ofogh
طرح بازسازی بقیع در مجلس ایالتی پاکستان با اکثریت آرا تصویب شد. سید حسن مرتضی عضو پارلمان پاکستان: 🔹دولت پاکستان با عربستان رایزنی کند تا دولت عربستان اجازه بدهد بازسازی شود. 🔸اگر برای بازسازی نیاز به کمک مالی بود آماده هستم که تمام هزینه های بازسازی حرم را شخصا پرداخت کنم. 🆔 @masaf_ofogh
💢فراموشکاری دروغگویان 👈 علیه السلام می فرمایند: ُ إِنَّ مِمَّا أَعَانَ اللَّهُ بِهِ عَلَى الْكَذَّابِينَ النِّسْيَان‏. 🔸از جمله چیزهایی که خداوند به وسیله آن بر ضد دروغگویان یاری می کند فراموشی است. 📚اصول کافی، ج4، ص38. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین): غیر بابیان حق سکونت بر روی زمین را ندارند! 📝 خداوند اجازه نداده است که غیر بابیان بر روی زمین سکونت داشته باشند حتی اگر زمان زیادی بگذرد. 📚 شیرازی، علی محمد (باب) (متوفای 1266 هـ)، بیان، ص192 (الباب الرابع من الواحد السادس). 🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن عابدین (عالم مشهور حنفی مذهب) به پیامبر (ص) و صالحین و ابوحنیفه (امام حنفی مذهبان) 📝 با توسل به پیامبر گرامیش (ص) و به اهل اطاعتش از هر کسی که مقامی بلند و ارجمندی دارد و همچنین با توسل به رهبرمان امام اعظم {یعنی ابو حنیفه}، از خداوند درخواست می‌کنم که این کار را بر من آسان گرداند و بر تکمیل و پایان دادن این کتاب یاریم نماید. 📚 رد المحتار علی الدر المختار شرح تنویر الأبصار، ج۱، ص۷۱ ط دار عالم الکتب 🆔 @masaf_ofogh
📸 داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر #هخامنشیان #ایران_باستان #بر
🔺داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر هخامنشیان 📝 هخامنشیان ساکنان استان ها یا شهرها و حتی یک قبیله ی کامل را، هنگامی که علیه حکام پارسی شورش می کردند، به بردگی می گرفتند.قسمت عمده ی این بردگان را برای کار به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی می فرستادند [و] بقیه را در زمینی وادار به سکونت می کردند.گروه آخری را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که بابت آن ها بایستی به شاه مالیات می پرداختند.در یکی از نامه ها ساتراپ مصر به نام آرشامی خطاب به پیشکار املاکش آشکارا شیوه ی به دست آوردن برده را روشن می کند.در این نامه گفته می شود که هنگام سرکوبی شورشی در مصر، پیشکار سابقش شماره ی بی شماری «گاردا» شامل صنعتکار و اموال دیگر به دست آورد و تمام این غنائم را به اموال خصوصی آرشامی اضافه کرد.هم اکنون هنگام شورش جدید در مصر سفلی، پیشکار باید درباره ی تهیه ی گاردا و اموال دیگر برای اربابش دلسوزی کند و حتی این غنائم را از جای دیگر به دست آورد.بنابراین پیشکار اموال آرشامی بایستی تعدادی گاردای صنعتکار را تهیه می کرد [و] روی تن آن ها داغ مهر آرشامی را می زد و این گارداها را به مایملک او می افزود.همانگونه که مباشر پیشین کرده بود.از مضمون این نامه چنین برمی آید که گاردا همان برده بوده چون روی بدن او داغ مهر صاحبش را می زدند. این گونه در پی جهان گشایی هخامنشیان در پارس جهش تندی از نظام بردگی - پدرسالاری اولیه، به بهره کشی از کار سودمند بردگان بیگانه در زمینه ی ساختمان،کشاورزی و صنعت انجام گرفت. 📚 جمعی از مورخان و ایران شناسان(م.آ.داندامایوف)،تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز،ترجمه : کیخسرو کشاورزی، ص 89. 🆔 @masaf_ofogh
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین): هیچ غیر بابی نباید بر روی زمین باقی بماند! 📝 فی ان الله قد فرض علی کل ملک یبعث فی دین البیان ان لا یجعل احد علی ارضه ممن لم یدن بذلک الدین ... ملخص این باب آن که بر هر صاحب اقتداری ثابت بوده و هست من عند الله بر این که نگذار در ارض خود غیر مومن به بیان را و در نزد ظهور من یظهره الله غیر مومن به او را ... 📚 شیرازی، علی محمد (باب) (متوفای 1266 هـ)، بیان، ص262 (الباب السادس والعشر من الواحد السابع). 🆔 @masaf_ofogh
امام جعفر صادق علیه السلام.pdf
944.1K
📥نگاهی گذرا به زندگی علیه السلام 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
📸 مفتی محمود (فرزند مفتی عبدالغفور و از علمای ): ابوحنیفه جاروکش قبر علیه السلام بوده است! 📝 از محمد بن حسن شیبانی و از ابو یوسف (دو شاگرد ابو حنیفه) و از وکیع نقل شده است که ابو حنیفه همیشه قبر امام صادق را زیارت و دروازه حرم آن حضرت را جارو می‌کرد، به مجاورین آن حضرت هدیه می‌داد و از امام صادق علیه السلام در مشکلات خود کمک می‌گرفت. 📚 رد وهابی، ص34. 🆔 @masaf_ofogh
📸 ی مالک بن انس (امام مالکی مذهبان) از نقل احادیث علیه السلام! 📝 ابن ابی خیثمه می گوید: از مصعب بن عبدالله شنیدم که می گفت از دراوردی شنیدم که می گفت مالک بن انس از جعفر بن محمد حدیث نقل نکرد تا آن که بنی عباس روی کار آمدند. 📚 ابن أبی خیثمة، أبو بکر أحمد (المتوفى 279 هـ)، التاریخ الکبیر المعروف بتاریخ ابن أبی خیثمة، ج2، ص332، ح3210، المحقق: صلاح بن فتحی هلال، الناشر: الفاروق الحدیثة للطباعة والنشر، الطبعة: الأولى، 1424 هـ - 2004 م. 🆔 @masaf_ofogh
🌓 کسوف یا خورشیدگرفتگی جزئی یکشنبه اول تیر ۱۳۹۹ شمسی در ایران از حدود ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود، در حدود ساعت ۱۰:۱۰ و تا ۱۰:۳۰ دقیقه به اوج خود می‌رسد و حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه تا ۱۲ ظهر به پایان خواهد رسید. ◀️ طبق نظر رهبر معظم انقلاب و اغلب مراجع خواندن هنگام وقوع خورشید گرفتگی در شهر یا روستای محل حضور فرد واجب است حتی اگر آن را رؤیت نکرده باشد. 🆔 @masaf_ofogh
📸 عدم تمایل هخامنشیان به آیین و وجود برده داری در زمان به تصریح دکتر محمد جواد مشکور (استاد برجسته ی تاریخ) 📝 بر خلاف هخامنشیان، ظاهرا مادها بیش از ایشان طرفدار دین زردشت به شمار می رفتند و هنوز دین زردشت در این سرزمین ایران گیر نشده بود.از این جهت در زمان کمبوجیه (522 - 529 ق.م) پسر کوروش مغی زردشتی که گئوماتا (522 ق.م) نام داشت برای ترویج دین زردشتی قیام کرد و بتکده ها را ویران ساخت و به جای آن آتشکده بنا کرد و دست به اصلاحاتی اجتماعی زد و بردگان را آزاد و زمین های بزرگ را بین کشاورزان تقسیم کرد و مورد قبول طبقات مستمند و محروم اجتماع گردید به طوری که پس از کشته شدنش به دست داریوش اول همه ی ایرانی ها جز پارسی ها که از خاندان هخامنشی بودند بر مظلومیت و حقانیت او می گریستند.مدت حکومت او هفت ماه بود. 📚 مشکور، محمد جواد، خلاصه ی ادیان در تاریخ دین های بزرگ، ص103و104، ناشر: انتشارات شرق، چاپ: ششم، 1377 خورشیدی. 🆔 @masaf_ofogh
4_6017005760129533734.pdf
468.3K
📥نگاهی بر زندگینامه و نظریات اصولی علامه وحید 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
‼️میرزا عباس افندی (ملقب به بهاء الله - مدعی دروغین): اهالی اواسط آفریقا از حیوان هم بدترند! 📝 و همچنین اگر انسان را به طبیعت خود ترک کنیم از حیوان بدتر می شود جاهل و نادان می ماند مثل اهالی اواسط آفریقا. 📚 مکاتیب عبدالبهاء، ج1، ص234 📝 پس ثابت شد که عالم طبیعت ناقص است و ظلمانی.اگر طفلی متولد شود او را تربیت نکنیم بر حال طبیعی بگذاریم چه می شود؟ شبهه ای نیست بی ادراک و جاهل می ماند و حیوان خواهد بود.در اواسط آفریقا ملاحظه کنید که مثل حیوانات بلکه پست تر از حیوانند. 📚 مکاتیب عبدالبهاء، ج1، ص237 🆔 @masaf_ofogh
📸 گ. آ. کاشلنکو (استاد تاریخ و ایران شناسی) و تصریح به وجود نظام برده داری در عصر هخامنشیان 📝 اما مساله ی نظام بردگی به مفهوم حقوقی و اجتماعی آن همراه با اشکال دیگر محدودیت های اجتماعی عملا در بیشتر استان های تابعه ی شاهنشاهی از پیش وجود داشت.به دنبال استیلای اسکندر بر این استان ها ... 📚 جمعی از مورخان و ایران شناسان(م.آ.داندامایوف)،تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز،ترجمه : کیخسرو کشاورزی، ص 122. 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ؟ 👈 خوراکی‌های وهابیت! از جن و آدمیزاد و مارمولک گرفته تا... خودتون ببینید بهتره 🆔 @masaf_ofogh
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین) و دفاع از نابودسازی قبور منتسب به انبیای الهی! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین) و دفاع از نابودسازی قبور منتسب به انبیای الهی! #بهائیت #بابیت 🆔 @masa
🔺علی محمد باب (مدعی دروغین) و دفاع از نابودسازی قبور منتسب به انبیای الهی! 📝 ملخص این باب آن که در هر ظهوری که من عند الله ظاهر می گردد بقاعی که قبل بوده مرتفع می گردد چنان چه امروز کسی در دین رسول الله می بیند بقاع اوصیای عیسی را بلکه اسامی آن ها را نمی دانند چگونه و محل قبور آن ها برسد و همچنین بعد از ظهور آن کل قبوری که بر فوق ارض مرتفع است مرتفع می گردد از مظهر نبوت گرفته تا مظهر شیعه منتهی گردد بلکه قبوری که نسبت به انبیای قبل می دهند در کوفه یا در سایر امکنه باید مرتفع شود و همچنین محل بیت چنان چه می بینی که امت موسی به بیت المقدس می روند و امت عیسی به مقامی که از برای ایشان عیسی مقدر فرموده و امت رسول الله صلی الله علیه و آله به کعبه در نفس طین شرف نیست بلکه جوهر این شرف امر الله هست در هر جا که ظاهر شود ظاهر می گردد ... 📚 شیرازی، علی محمد (باب) (متوفای 1266 هـ)، بیان، ص135و136 (الباب الثانی والعشر من الواحد الرابع). 🆔 @masaf_ofogh
001.pdf
84.9K
📥 آیا امام زمان علیه السلام فرموده اند کتاب کافی برای شیعیان کافی است؟ (بررسی صحت عبارت الکافی کاف لشیعتنا) 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh