🔹 نکات جالب درباره سرودهای ملی کشورها
2⃣ قسمت دوم:
🔸 مالزی
«ملاقات ملکه ویکتوریا و تولید سرود ملی»
سرود ملی مالزی نیز ماجرای جالبی دارد. ملکه ویکتوریا سلطان یکی از ایالتهای مالزی به نام «پراک» را به لندن دعوت میکند. ملکه ویکتوریا از سلطان مذکور میخواهد سرود ملی کشورش را بخواند. در آن مقطع مالزی سرود ملی نداشته و سلطان پراک یک ملودی را اجرا میکند. آن ملودی کمی بعد به سرود ملی کشور مالزی تبدیل میشود.
🔸 جمهوری چک و اسلواکی
«سرود ملی شراکتی!»
چکسلواکی در سال ۱۹۱۸ شکل گرفت و سرود ملی آن بر اساس اپرای چک و یک ترانه عامیانه اسلواکی ساخته شده است. پس از فروپاشی چکسلواکی، آن سرود ملی نیز تقسیم شد. به این شکل که دو بیت اول آن، به عنوان سرود ملی جمهوری چک انتخاب شد و دو بیت دوم به سرود ملی اسلواکی اختصاص یافت.
🔸 کاستاریکا
«سرپیچی شاعر و سرودن شعر در زندان!»
کاستاریکا یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است که سرود ملی آن در اواسط قرن نوزدهم سروده شده است. ماجرا از این قرار است که در همان زمان رئیسجمهور کاستاریکا به یکی از افراد خود با نام کاپیتان مانوئل ماریاگوتیرز دستور نوشتن سرود ملی این کشور را داد. مانوئل در ابتدا از این دستور مافوقش سرپیچی میکند تا اینکه رئیسجمهور او را به زندان میاندازد و مانوئل درنهایت تسلیم خواسته او میشود سرود ملی کاستاریکا را میسراید.
🔸 یونان
«سرود ملی با شعری از شاعر مطرح دیونیسیس سولوموس»
کشور یونان قدمت بسیاری دارد و سرود ملی آن نیز بسیار قدیمی است. دیونیسیس سولوموس شاعر یونانی ترانه ۱۵۸سرود ملی یونان را در ۱۵۸ بند سروده است. این شعر «سرود آزادی» نام دارد و در سال ۱۸۲۳ به رشته تحریر در آمده است. سولوموس، دیونیسیوس در تاریخ ۱۷۹۸ زاده شد و در سال ۱۸۵۷ درگذشت.
🔸 ژاپن
«قدیمیترین سرود ملی جهان»
سرود ملی ژاپن را یکی از قدیمیترین سرودهای ملی جهان میدانند که «کیمیگایو» نام دارد. متن این اشعار مربوط به دوره «هی آن» است که فاصله زمانی سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ وجود داشته است. ملودی سرود ملی ژاپن نیز در دوره امپراتوری «میجی» در قرن نهم میلادی ساخته شده است. جالب اینکه «کیمیگایو» همچنان سرود ملی ژاپن است.
🔸 اسپانیا
«سرودی بر اساس مارش نظامی ارتش»
سرود ملی اسپانیا رویه دیگری را در ایجاد سرود ملی داشته است. اسپانیاییها مارشی نظامی ارتش را برای سرود ملی کشورشان انتخاب کردند و آن را با نام «مارچا ریل» میشناسند.
🔸 قبرس
«کشوری فاقد سرود ملی مستقل»
کشور قبرس که جزیره است سرود ملی ندارد. عجیب اینکه قبرسیها از سرود ملی یونان و ترکیه استفاده میکنند و سالهاست این رویه وجود دارد.
🔸 جزیره سنت هلن
«سرود ملی بر اساس کارپستالهای زیبا»
سنت هلن، جزیرهای در جنوب اقیانوس اطلس و یکی از سرزمینهای بریتانیا است. سرود ملی سنتهلن را شخصی نوشته که هیچگاه به این جزیره پا نگذاشته است. نام آن شخص دیوید میچل است که سرود ملی را بر اساس کارت پستالها و تصاویری از جزیره سنت هلن نوشته است.
🔸 هلند
«سرود ملی با ادای احترام به یک شورشی»
شعر سرود ملی کشور هلند به یکی از انقلابیهای این کشور ادای احترام کرده است. نام آن شخص که آغازگر شورش هلند علیه اسپانیا بوده ویلیام ناسائو است و سرود ملی هلند به نوعی او را به یاد میآورد و به این وسیله نام ویلیام ناسائو را زنده نگه داشته است.
🔸 فرانسه
«سرودی ملی با شعری از افسر ارتش»
سرود ملی فرانسه که «مارسییز» نام دارد بسیار قدیمی است و پیشینه آن به قرن نوزدهم میرسد. سرود ملی فرانسه را یکی از افسران ارتش فرانسه به نام روژهدو سروده است.
🔸 آمریکا
«سرود ملی بر اساس ظاهر فیزیکی پرچم»
نام سرود ملی آمریکا «پرچم پرستاره» است. تا سال ۱۹۳۱ ترانههای دیگری به عنوان سرود ملی این کشور استفاده میشد. اما در همان سال کنگره سرود «پرچم پرستاره» را به عنوان سرود ملی این کشور تصویب کرد.
🔸 سرودهای ملی جالب دیگر کشورها
بیشک به دلیل کثرت کشورها نمیتوان به سرود ملی همه آنها پرداخت اما به طور کلی علاوه بر کشورهای نامبرده برخی دیگر نیز طی اتفاقاتی جالبی سرود ملی خود را خلق کردهاند. به طور مثال دو کشور هند و بنگلادش که به لحاظ اقلیمی و فرهنگی مشتراک زیادی دارند. سرود ملی این دو کشور را رابیندرانات تاگور شاعر نامدار هند سروده است. سرود ملی آفریقای جنوبی با یک زبان مستقل سروده نشده ترکیبی از زبانهای مختلف آفریقایی است. مورد جالب دیگر اینکه برخی از سرودهای ملی را دولتمردان سیاسی ساختهاند. رییس جمهور یا نخستوزیر کلمبیا، سنگال، بلژیک و اکوادور سرود ملی کشورشان را نوشتهاند.
🔸 کشور قطر نیز کوتاهترین سرود ملی را دارد. مدت زمان سرود ملی قطر 32 ثانیه است که نسخهای ویرایش شده دارد و مدت زمان آن بیشتر از سرود قبلی است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 بلیتفروشی کنسرت ۴ خواننده متوقف شد/ پشتپرده یک گرانفروشی عجیب!
🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، پس از واکنشهای تندی که درباره میزان قیمت بلیت کنسرت امید حاجیلی و سه خواننده دیگر از جمله فرزاد فرزین، محسن ابراهیمزاده و مهدی احمدوند در فضای رسانهای و مجازی کشور صورت گرفت، ابتدا بلیت فروشی کنسرت امید حاجیلی به بخش «به زودی» سامانه انتقال و بلیت فروشی کنسرت فرزاد فرزین، مهدی احمدوند و محسن ابراهیمزاده نیز که در بخش «به زودی» سامانه قرار داشت به طور کامل حذف شد.
🔸 از نکات عجیب برگزاری اولین کنسرتهای دوران کرونایی افزایش فاحش قیمت بلیتها نسبت به سال قبل بود. که بر این اساس برای اولین کنسرت قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان برای قسمتهای با دید نامناسب تماشاگر آغاز میشد و تا مبلغ ۲۶۵ هزار تومان نیز ادامه پیدا میکرد. این در حالی است که در برخی از اخبار و نقل قولها گفته شده بود که صنف تهیهکنندگان موسیقی از این افزایش قیمت آگاهی داشته و موضوع یاد شده مربوط به روزهای گذشته نیست.
🔸 در همین حال محسن رجبپور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان و تهیهکنندگان آثار شنیداری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره اتفاقات و حاشیههای پیش آمده پس از شروع بلیت فروشی کنسرتها بیان کرد: طی هفتههای گذشته جلساتی میان صنف تهیهکنندگان موسیقی، مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد، برگزارکنندگان کنسرتها و نمایندگان سالنهای برگزاری کنسرت برگزار شد که طی آن توافقی انجام گرفت تا با توجه به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت بلیتفروشی، از میزان اجاره بهای سالنها به همان میزان کسر شود تا در پی ماجرای کرونا هیچ گونه افزایش قیمتی از بابت بلیتها نداشته باشیم.
🔸 رجبپور ادامه داد: البته این نکته را مدنظر داشته باشیم که با توجه به اوضاع بسیار بد اقتصادی و افزایش همه قیمتها، برای تهیهکنندگان و برگزارکنندگان کنسرتها، برگزاری کنسرت توجیه اقتصادی ندارد. کما اینکه در حوزه تبلیغات از پیجهای اینستاگرامی گرفته تا بیلبوردها ما شاهد افزایش بسیار زیاد تعرفهها هستیم که همین روند نیز ماجرا را تحتالشعاع قرار داده است.
🔸 وی بیان کرد: همان طور که توضیح دادم ما در جلسات یاد شده به شرط اینکه از میزان اجارهبهای سالنها کم شود، هیچ گونه توافقی برای افزایش قیمت بلیتها نداشتیم. چرا که تصمیم بر این بود برای شکسته شدن فضای رخوتانگیز و سکوت حاکم بر موسیقی کشور و صدالبته به راه افتادن چرخه اقتصادی حوزه موسیقی که موجب بیکاری بسیاری از فعالان این عرصه شده، به موضوع افزایش قیمت بلیت در زمان دیگری توجه شود.
🔸 این مدیر صنف افزود: در این زمینه دوستان نظرات موافق و مخالف خود را نیز اعلام کردند اما نهایتاً نتیجه این شد که فعلاً در روزهای کرونایی افزایش قیمتی وجود نداشته باشد. این شرایط در حالی بود که وقتی دوستان انتقادات و گلایههای به حق خود را درباره شرایط برگزاری کنسرت، به مدیر دفتر موسیقی ارشاد اعلام کردند، ایشان نیز موافق برخی از این گلهمندیها بود و وعده داد تا پس از دوران کرونا و ایام محرم و صفر درباره ماجرای افزایش قیمت بلیتها جلسات دیگری برگزار شود. شرایطی که گویا برای برخی دوستان سوءتفاهم ایجاد کرد و برخی فکر کردند که موضوع افزایش قیمتها باید از همین حالا شروع شود!
🔸 مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: ما بهعنوان صنف اعتقاد داریم که گردش چرخ اقتصاد موسیقی در این روزها متوقف شده و تقریباً به صفر رسیده است. به طوری که بسیاری از افراد فعال در این حوزه بیکار شده و در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتهاند. بنابراین ما در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که با وجود مشکلات فراوانی که در این زمینه پیش روی تهیهکنندگان و برگزارکنندگان کنسرت قرار گرفته فعلاً افزایش قیمتی در زمینه بلیتها نداشته و این موضوع را در وقت دیگری بررسی خواهیم کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 اینستاگرام و سیل موسیقیهای یک دقیقهای/ عادت نکنیم!
🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، عطا نویدی پژوهشگر و مدیر روابط عمومی خانه موسیقی با انتشار یادداشتی به انتقاد از وضعیت تولید و عرضه آثار موسیقایی در شبکههای مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت.
🔸 در متن یادداشت نویدی آمده است:
ظهور شبکههای اجتماعی فرصت خوبی را برای هنرمندان پدید آورده تا آثار خود را بدون واسطه به گوش علاقمندان برسانند. روزانه صدها ویدئوی کوتاه در فضای مجازی منتشر میشود که هنرمندان در سطوح مختلف سعی دارند آنچه را از شرایط روحیشان دریافتهاند در قالب نواختهها و آوازهایی با مخاطبان در میان بگذارند.
🔸 مثل هر پدیده دیگری این پدیده هم جنبههای منفی و مثبت دارد. افرادی که هنرمندان غیرحرفهای و حتی هنرجو هستند، بهواسطه در اختیار داشتن تکنولوژی سعی دارند از خود در فضای مجازی اثری به جای بگذارند و این میشود که تمرکزشان به جای اجرای رپرتواری کامل، روی تمرینهای یک دقیقهای خلاصه میشود. حال آنکه آثار این دسته از هنرمندان چه درخشان باشد و چه بدون جنبههای زیباییشناسی هنری، عموماً از سوی دوستان و مخاطبانشان مورد تشویق قرار میگیرد. در نتیجه هنرجو درجا میزند و فرصت آزمون و خطا در اجراهای کامل از او گرفته میشود.
🔸 البته روی سخن در این یادداشت با هنرمندان حرفهای به خصوص فعالان موسیقی ایرانی هم هست که شکلدهنده سلیقه شنیداری جامعه هستند. این دسته از هنرمندان نیز گاهی فیلمهای یک دقیقهای از آثارشان برای مخاطبان پست میکنند که این امر در روزهای شیوع کرونا و قرنطینه تشدید شد و به نظر میرسد به یک عادت در میان هنرمندان تبدیل شده باشد. از سوی دیگر شنوندگان حرفهای هم هیچگاه برای دیدن و شنیدن این آثار یک دقیقهای رغبتی نداشتهاند و دلیل آن را شاید بتوان در چند مورد خلاصه کرد.
🔸 نکته اول اینکه، متر و ریتم موسیقی ایرانی بسیار سنگینتر از آن است که بتوان حتی جملهای را تمام و کمال در یک دقیقه به سرانجام رساند چه برسد به اجرای چند جمله. در ردیف موسیقی ایرانی بسیار به ندرت گوشهای وجود دارد که از ابتدا تا انتهای آن یک دقیقه باشد. در گوشههای اصلی هم، زمان اجرا بسیار بالاتر از یک دقیقه است. ما باید این نکته را در نظر بگیریم که موسیقی ایرانی، زبانش، فلسفهاش و روحش به شکلی نیست که به صورت زودگذر و بیمقدمه و فرجام بدان گوش سپرد. اگر قطعهای بر اساس ردیف موسیقی ایرانی ساخته میشود نیز دارای همین ویژگیهاست. پس تقریباً محال است در یک دقیقه حق مطلب را ادا کرد.
🔸 جنبه دیگر این ویدئوها صدابرداری بی کیفیتشان است. هنرمندان هنگام خرید ساز بیشترین وسواس را به خرج میدهند تا سازی خوش صدا تهیه کنند. حتی هنگام ضبط آثار حتی نوع میکروفون در استودیو یا روی صحنه کنسرت برایشان مهم است، اما در ضبطهای یک دقیقهای شبکههای اجتماعی تمام این وسواسها از بین میرود و اثر را بدون کیفیت صوتی و بدون قاببندی صحیح دوربین منتشر میکنند.
🔸 قطعاً نوازندگان و خوانندگان حرفهای موسیقی ایرانی قصدشان از انتشار این ویدئوها، نشان دادن تکنیک و تسلطشان به موسیقی نیست و هدفی جز اشتراک حس و حالشان با مخاطبان را ندارند. این آثار در صفحات مجازی دائم دست به دست میشوند و سلیقه عموم جامعه از طریق آثار هنرمندان شکل میگیرد. پس بهتر است برای رسیدن به این هدف با صرف اندکی وقت با همان دستگاهها ضبط خانگی و استفاده از امکاناتی نظیر IGTV و انتشار نواختهها و آوازها با مدت زمان بیشتر بهره برد تا جانمایه موسیقی ایرانی در هیاهوی شتابزدگی و پیامهای تند و زود گذر گم نشود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کرونا جایزه موسیقی «بریت» را به تاخیر انداخت
🔸 ایرنا/ چهلویکمین دوره جوایز موسیقی «بریت» (The Brit Awards) که قرار بود فوریه (بهمن-اسفند) آینده برگزار شود به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا به ۱۱ مه ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول شد.
🔸 اتحادیه موسیقی بریتانیا در سایه تهدید کرونا برگزاری دوره آتی از بزرگترین جایزه موسیقی انگلستان را سه ماه به تاخیر انداخت. به این ترتیب مراسم اهدای جوایز بریت به جای ماه فوریه، ماه مه در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری آرنا لندن برگزار میشود و در مهلت پذیرش آثار نیز بازنگری خواهد شد.
🔸 جایزه بریت جایزهای است که هرساله از طرف اتحادیه موسیقی بریتانیا به بهترینهای موسیقی پاپ در انگلستان اهدا میشود.
🔸 خبر تاخیر در زمان برگزاری مراسم جوایز بریت یک هفته پس از آن اعلام میشود که تداوم بحران شیوع کرونا مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ را از ماه ژانویه به ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۹۹) و اُسکار را از ۲۸ فوریه به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول کرد.
🔸 جوایز گرمی یا اُسکار موسیقی هنوز به تعویق نیفتاده و طبق برنامهها در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
3.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 استوری اینستاگرام سینا سرلک درباره مدیران صوری
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
رو به گنبد سلام داد که دید
شلوغی از پنجره فولاده
مردی با طفل توی آغوشش
داد میزند آقا شفا داده
جلوتر رفت تا که با خدّام
دید پیراهنش شده پاره
حلقه زد دور مرد گریان و
گفت آقا، چه شد به یک باره؟
مرد با اشک و هق هق بسیار
گفت طفلم شفا گرفت حالا
گفت او کور بود مادر زاد
شده از لطف این حرم بینا
با دو سه خادم دگر دورش
حلقه بستیم تا که دور شویم
مرد اما مقاومت میکرد
بی اثر بود هر چه زور زدیم
گیج گفتم چرا نمیآیی؟
گفت یک لحظه صبر اینجا
بعد رو کرد سمت گنبد و گفت:
دو قلو اند بچههام آقا
گفت کورند هر دوتاشان و
من به لطف کرم میآوردم
گفت هر روز، صبح و ظهر و شب
هر دو شان را حرم میآوردم
اشک میریخت، پشت هم میگفت
با امید آمدیم تا اینجا
اشتباه از من است؛ اما تو
نکند که سوا کنی... آقا
گفت که خواهرند آقا جان
یک نگاهی بکن کریمانه
گفت هم بازی اند این دو تا
گفت حالا چطور برم خانه؟
از حرم آمدیم بیرون و
گفت آقا تویی به غم مرحم
بعد با گریه توی ماشین گفت
با چه رویی به خانه برگردم؟
از خیابان که رد شدیم با هم
یک کمی مانده تا اقامتگاه
رو به روی هتل جمعیت بود
مثل امروز در زیارتگاه
یک نفر گفت دختری بوده
در هتل کور تا همین حالا
صبح رفته است پنجره فولاد
از حرم او گرفته است شفا
شاعر: علیرضا سکاکی
🔴 هرگونه بهره برداری از این شعر در موسیقی بدون اطلاع شاعر شرعا حرام است
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ « کلاغ روسیاه »
🎤 با صدای: محسن چاوشی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسلوب صداسازی در تلاوت قرآن / اجرای تمرینات منظم
📃 مشاهده متن کامل ادامه خبر👇
@masafmusic
🔸 یکی از مباحث مربوط به صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم به اسلوب و روشهای عملی صداسازی در ارائه تلاوت و تمرینات ویژه آن مربوط میشود. موضوع اجرای تنظیمات منظم و کافی یکی از این روشها است که رضا روانبخش به تبیین آن پرداخته است.
🔸 مجموعه آموزشی «هنر تلاوت» به درخواست خبرگزاری قرآن با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی، تهیه شده است. در ادامه مشروح چهل و نهمین جلسه این دوره آموزشی را میخوانید:
🔸 در این جلسه به مواردی در رابطه با موضوع صوت و صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم اشاره میشود. یکی از این موارد، مدت انجام تمرینهای صداسازی است؛ یعنی تمریناتی که طی جلسات گذشته در رابطه با اسلوب و روشهای صداسازی ارائه شد را برای چه مدتی انجام دهیم؟
🔸 هرچقدر که میزان تمرینات ما بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری از آنها خواهیم گرفت. اما آنچه که بسیار مهم است، اجرای تمرینات صداسازی در نتهای بالایی است که کاری طاقتفرسا و مشکل است و به همین دلیل به علاقهمندان توصیه میشود که زیاد در این بازه صوتی ایستایی نداشته باشند و پس از اینکه مقداری از تمرینات خود را در این موقعیت انجام دادند، بلافاصله به سمت صداهای پایینی مراجعه کنند.
🔸 انجام تمرینات زیاد و خارج از محدوده در نتهای بالای صدا ممکن است که باعث ایجاد آسیب در حنجره شود. بنابراین علاقهمندان در ابتدای تمرینات خود باید زمان کمتری را به این مورد اختصاص دهند.
🔸 یکی از موارد دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که ما در تمرینات خود مجاز هستیم که صدا را خسته کنیم، ولی مجاز نیستیم که به آن ضربه وارد کنیم؛ چراکه خط قرمز ما در این تمرینات، ضربه زدن به صدا و تارهای صوتی است.
🔸 یکی از نشانههای ضربه زدن به صدا، گرفتگی صدا است که این مسئله در گذر زمان تبدیل به خش در تارهای صوتی میشود و همه علاقهمندان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.
🔸 مطلب دیگری که در این زمنیه وجود دارد، مبحث زمان اجرای تمرینات است که این سؤال برای بسیاری از افراد وجود دارد که تمرینات مربوط به صوت و صداسازی بهتر است تا در چه زمانی از روز انجام شود؟ در پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که زمان انجام این تمرینات در شبانهروز آنچنان مهم نیست و موضوع مهم این است که این تمرینات به صورت منظم در ساعاتی از شبانهروز انجام شود.
🔸 همچنین مشاهده میکنیم که برخی از علاقهمندان ادعا میکنند که انجام تلاوت یا اجرای این تمرینات هنگام صبح بسیار مشکل است که این مسئله درستی نیست. بسیاری از شاهکارهای تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام هنگام سحرگاهان و صبح انجام شده است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 مرگ آهنگساز برنده اسکار و گرمی در ۹۴ سالگی
🔸 جانی مندل، آهنگساز و تنظیمکننده آمریکایی برنده اسکار و گرمی که با ستارههایی چون فرانک سیناترا و باربرا استرایسند و مایکل جکسون همکاری کرده بود، در ۹۴ سالگی درگذشت.
🔸 به گزارش همشهری آنلاین، جزئیات مرگ مندل اعلام نشده و خبر را نخستین بار مایکل فینستین، موسیقیدان و دوست مندل منتشر کرد. مایکل بوبله، خواننده ۴۴ ساله کانادایی هم از دیگر چهرههایی بود که به خبر مرگ مندل واکنش نشان داد و او را «یک نابغه و یکی از محبوبترین نویسندگان، آهنگسازان و شخصیتها»ی خود دانست. این خواننده که در سینما هم بازی کرده، مندل را «یک هیولا» توصیف کرد.
🔸 جان آلفرد مندل در ۱۹۲۵ در نیویورک به دنیا آمد. مادرش خواننده اپرا بود و خودش با درس خواندن در مدرسه موسیقی نواختن ترومبون و ترومپت را آموخت. در گروههای موسیقی جز و ارکسترها به نواختن ساز مشغول شد و در یک گروه کنار آلن گرینسپن فعالیت کرد؛ چهرهای که سالها بعد یکی از پردوامترین رئیسان بانک مرکزی آمریکا بود. او خیلی زود وارد عرصه آهنگسازی و تنظیم شد و برای ستارههایی چون سیناترا، مایکل جکسون و استرایسند آهنگ ساخت.
🔸 شهرت زمانی سراغ مندل آمد که وارد دنیای موسیقی فیلم شد و با ساختن موسیقی متن «آمریکایی شدن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز در ۱۹۶۴ نام خود را سر زبانها انداخت. یک سال بعد با «مرغ دریایی» به کارگردانی وینست مینلی و بازی الیزابت تیلر و ریچارد برتن جایزه اسکار بهترین ترانه را با «سایه لبخند تو» برد. این آهنگ اساسا برای گروه کر نوشته شده بود و بعدها بسیاری از خوانندههای مطرح از جمله استیوی واندر و استرود گیلبرتو آن را بازخوانی کردند.
🔸 برای فیلمهای بازیگرانی چون پل نیومن و لی ماروین موسیقی متن ساخت و با برخی فیلمسازان بزرگ نظیر هال اشبی، سیدنی لومت و رابرت آلتمن همکاری کرد. از مشهورترین کارهای او موسیقی متن فیلم سینمایی «مش» ساخته آلتمن و مجموعه تلویزیونی برگرفته از این فیلم موفق است. مندل پنج جایزه گرمی در کارنامه داشت که یکی از آنها مربوط به «سایه لبخند تو» به عنوان بهترین آهنگ سال ۱۹۶۵ بود. او در تلویزیون هم کار کرد و برای برخی آثارش نامزد دریافت جایزه امی شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ « دیدار »
🎤 با صدای: حسین حقیقی
🎬 کارگردان: مهدیار عقابی
🔺 #امام_رضا (علیه السلام)
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Mohammad Esfahani..:: Music-o-Movie.ir ::..6508527 (1).mp3
زمان:
حجم:
4.03M
🎵 آهنگ « ولایت عشق »
🎤 خواننده: محمد اصفهانی
🎵 آهنگساز: بابک بیات
🎼 کانال رسمی موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic