فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « شمس الضحی »
🎤 با صدای: گروه سرود نورالمهدی (عج) همدان
🔺 #امام_رضا (علیه السلام)
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 نکات جالب درباره سرودهای ملی کشورها
2⃣ قسمت دوم:
🔸 مالزی
«ملاقات ملکه ویکتوریا و تولید سرود ملی»
سرود ملی مالزی نیز ماجرای جالبی دارد. ملکه ویکتوریا سلطان یکی از ایالتهای مالزی به نام «پراک» را به لندن دعوت میکند. ملکه ویکتوریا از سلطان مذکور میخواهد سرود ملی کشورش را بخواند. در آن مقطع مالزی سرود ملی نداشته و سلطان پراک یک ملودی را اجرا میکند. آن ملودی کمی بعد به سرود ملی کشور مالزی تبدیل میشود.
🔸 جمهوری چک و اسلواکی
«سرود ملی شراکتی!»
چکسلواکی در سال ۱۹۱۸ شکل گرفت و سرود ملی آن بر اساس اپرای چک و یک ترانه عامیانه اسلواکی ساخته شده است. پس از فروپاشی چکسلواکی، آن سرود ملی نیز تقسیم شد. به این شکل که دو بیت اول آن، به عنوان سرود ملی جمهوری چک انتخاب شد و دو بیت دوم به سرود ملی اسلواکی اختصاص یافت.
🔸 کاستاریکا
«سرپیچی شاعر و سرودن شعر در زندان!»
کاستاریکا یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است که سرود ملی آن در اواسط قرن نوزدهم سروده شده است. ماجرا از این قرار است که در همان زمان رئیسجمهور کاستاریکا به یکی از افراد خود با نام کاپیتان مانوئل ماریاگوتیرز دستور نوشتن سرود ملی این کشور را داد. مانوئل در ابتدا از این دستور مافوقش سرپیچی میکند تا اینکه رئیسجمهور او را به زندان میاندازد و مانوئل درنهایت تسلیم خواسته او میشود سرود ملی کاستاریکا را میسراید.
🔸 یونان
«سرود ملی با شعری از شاعر مطرح دیونیسیس سولوموس»
کشور یونان قدمت بسیاری دارد و سرود ملی آن نیز بسیار قدیمی است. دیونیسیس سولوموس شاعر یونانی ترانه ۱۵۸سرود ملی یونان را در ۱۵۸ بند سروده است. این شعر «سرود آزادی» نام دارد و در سال ۱۸۲۳ به رشته تحریر در آمده است. سولوموس، دیونیسیوس در تاریخ ۱۷۹۸ زاده شد و در سال ۱۸۵۷ درگذشت.
🔸 ژاپن
«قدیمیترین سرود ملی جهان»
سرود ملی ژاپن را یکی از قدیمیترین سرودهای ملی جهان میدانند که «کیمیگایو» نام دارد. متن این اشعار مربوط به دوره «هی آن» است که فاصله زمانی سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ وجود داشته است. ملودی سرود ملی ژاپن نیز در دوره امپراتوری «میجی» در قرن نهم میلادی ساخته شده است. جالب اینکه «کیمیگایو» همچنان سرود ملی ژاپن است.
🔸 اسپانیا
«سرودی بر اساس مارش نظامی ارتش»
سرود ملی اسپانیا رویه دیگری را در ایجاد سرود ملی داشته است. اسپانیاییها مارشی نظامی ارتش را برای سرود ملی کشورشان انتخاب کردند و آن را با نام «مارچا ریل» میشناسند.
🔸 قبرس
«کشوری فاقد سرود ملی مستقل»
کشور قبرس که جزیره است سرود ملی ندارد. عجیب اینکه قبرسیها از سرود ملی یونان و ترکیه استفاده میکنند و سالهاست این رویه وجود دارد.
🔸 جزیره سنت هلن
«سرود ملی بر اساس کارپستالهای زیبا»
سنت هلن، جزیرهای در جنوب اقیانوس اطلس و یکی از سرزمینهای بریتانیا است. سرود ملی سنتهلن را شخصی نوشته که هیچگاه به این جزیره پا نگذاشته است. نام آن شخص دیوید میچل است که سرود ملی را بر اساس کارت پستالها و تصاویری از جزیره سنت هلن نوشته است.
🔸 هلند
«سرود ملی با ادای احترام به یک شورشی»
شعر سرود ملی کشور هلند به یکی از انقلابیهای این کشور ادای احترام کرده است. نام آن شخص که آغازگر شورش هلند علیه اسپانیا بوده ویلیام ناسائو است و سرود ملی هلند به نوعی او را به یاد میآورد و به این وسیله نام ویلیام ناسائو را زنده نگه داشته است.
🔸 فرانسه
«سرودی ملی با شعری از افسر ارتش»
سرود ملی فرانسه که «مارسییز» نام دارد بسیار قدیمی است و پیشینه آن به قرن نوزدهم میرسد. سرود ملی فرانسه را یکی از افسران ارتش فرانسه به نام روژهدو سروده است.
🔸 آمریکا
«سرود ملی بر اساس ظاهر فیزیکی پرچم»
نام سرود ملی آمریکا «پرچم پرستاره» است. تا سال ۱۹۳۱ ترانههای دیگری به عنوان سرود ملی این کشور استفاده میشد. اما در همان سال کنگره سرود «پرچم پرستاره» را به عنوان سرود ملی این کشور تصویب کرد.
🔸 سرودهای ملی جالب دیگر کشورها
بیشک به دلیل کثرت کشورها نمیتوان به سرود ملی همه آنها پرداخت اما به طور کلی علاوه بر کشورهای نامبرده برخی دیگر نیز طی اتفاقاتی جالبی سرود ملی خود را خلق کردهاند. به طور مثال دو کشور هند و بنگلادش که به لحاظ اقلیمی و فرهنگی مشتراک زیادی دارند. سرود ملی این دو کشور را رابیندرانات تاگور شاعر نامدار هند سروده است. سرود ملی آفریقای جنوبی با یک زبان مستقل سروده نشده ترکیبی از زبانهای مختلف آفریقایی است. مورد جالب دیگر اینکه برخی از سرودهای ملی را دولتمردان سیاسی ساختهاند. رییس جمهور یا نخستوزیر کلمبیا، سنگال، بلژیک و اکوادور سرود ملی کشورشان را نوشتهاند.
🔸 کشور قطر نیز کوتاهترین سرود ملی را دارد. مدت زمان سرود ملی قطر 32 ثانیه است که نسخهای ویرایش شده دارد و مدت زمان آن بیشتر از سرود قبلی است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 بلیتفروشی کنسرت ۴ خواننده متوقف شد/ پشتپرده یک گرانفروشی عجیب!
🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، پس از واکنشهای تندی که درباره میزان قیمت بلیت کنسرت امید حاجیلی و سه خواننده دیگر از جمله فرزاد فرزین، محسن ابراهیمزاده و مهدی احمدوند در فضای رسانهای و مجازی کشور صورت گرفت، ابتدا بلیت فروشی کنسرت امید حاجیلی به بخش «به زودی» سامانه انتقال و بلیت فروشی کنسرت فرزاد فرزین، مهدی احمدوند و محسن ابراهیمزاده نیز که در بخش «به زودی» سامانه قرار داشت به طور کامل حذف شد.
🔸 از نکات عجیب برگزاری اولین کنسرتهای دوران کرونایی افزایش فاحش قیمت بلیتها نسبت به سال قبل بود. که بر این اساس برای اولین کنسرت قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان برای قسمتهای با دید نامناسب تماشاگر آغاز میشد و تا مبلغ ۲۶۵ هزار تومان نیز ادامه پیدا میکرد. این در حالی است که در برخی از اخبار و نقل قولها گفته شده بود که صنف تهیهکنندگان موسیقی از این افزایش قیمت آگاهی داشته و موضوع یاد شده مربوط به روزهای گذشته نیست.
🔸 در همین حال محسن رجبپور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان و تهیهکنندگان آثار شنیداری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره اتفاقات و حاشیههای پیش آمده پس از شروع بلیت فروشی کنسرتها بیان کرد: طی هفتههای گذشته جلساتی میان صنف تهیهکنندگان موسیقی، مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد، برگزارکنندگان کنسرتها و نمایندگان سالنهای برگزاری کنسرت برگزار شد که طی آن توافقی انجام گرفت تا با توجه به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت بلیتفروشی، از میزان اجاره بهای سالنها به همان میزان کسر شود تا در پی ماجرای کرونا هیچ گونه افزایش قیمتی از بابت بلیتها نداشته باشیم.
🔸 رجبپور ادامه داد: البته این نکته را مدنظر داشته باشیم که با توجه به اوضاع بسیار بد اقتصادی و افزایش همه قیمتها، برای تهیهکنندگان و برگزارکنندگان کنسرتها، برگزاری کنسرت توجیه اقتصادی ندارد. کما اینکه در حوزه تبلیغات از پیجهای اینستاگرامی گرفته تا بیلبوردها ما شاهد افزایش بسیار زیاد تعرفهها هستیم که همین روند نیز ماجرا را تحتالشعاع قرار داده است.
🔸 وی بیان کرد: همان طور که توضیح دادم ما در جلسات یاد شده به شرط اینکه از میزان اجارهبهای سالنها کم شود، هیچ گونه توافقی برای افزایش قیمت بلیتها نداشتیم. چرا که تصمیم بر این بود برای شکسته شدن فضای رخوتانگیز و سکوت حاکم بر موسیقی کشور و صدالبته به راه افتادن چرخه اقتصادی حوزه موسیقی که موجب بیکاری بسیاری از فعالان این عرصه شده، به موضوع افزایش قیمت بلیت در زمان دیگری توجه شود.
🔸 این مدیر صنف افزود: در این زمینه دوستان نظرات موافق و مخالف خود را نیز اعلام کردند اما نهایتاً نتیجه این شد که فعلاً در روزهای کرونایی افزایش قیمتی وجود نداشته باشد. این شرایط در حالی بود که وقتی دوستان انتقادات و گلایههای به حق خود را درباره شرایط برگزاری کنسرت، به مدیر دفتر موسیقی ارشاد اعلام کردند، ایشان نیز موافق برخی از این گلهمندیها بود و وعده داد تا پس از دوران کرونا و ایام محرم و صفر درباره ماجرای افزایش قیمت بلیتها جلسات دیگری برگزار شود. شرایطی که گویا برای برخی دوستان سوءتفاهم ایجاد کرد و برخی فکر کردند که موضوع افزایش قیمتها باید از همین حالا شروع شود!
🔸 مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: ما بهعنوان صنف اعتقاد داریم که گردش چرخ اقتصاد موسیقی در این روزها متوقف شده و تقریباً به صفر رسیده است. به طوری که بسیاری از افراد فعال در این حوزه بیکار شده و در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتهاند. بنابراین ما در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که با وجود مشکلات فراوانی که در این زمینه پیش روی تهیهکنندگان و برگزارکنندگان کنسرت قرار گرفته فعلاً افزایش قیمتی در زمینه بلیتها نداشته و این موضوع را در وقت دیگری بررسی خواهیم کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 اینستاگرام و سیل موسیقیهای یک دقیقهای/ عادت نکنیم!
🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، عطا نویدی پژوهشگر و مدیر روابط عمومی خانه موسیقی با انتشار یادداشتی به انتقاد از وضعیت تولید و عرضه آثار موسیقایی در شبکههای مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت.
🔸 در متن یادداشت نویدی آمده است:
ظهور شبکههای اجتماعی فرصت خوبی را برای هنرمندان پدید آورده تا آثار خود را بدون واسطه به گوش علاقمندان برسانند. روزانه صدها ویدئوی کوتاه در فضای مجازی منتشر میشود که هنرمندان در سطوح مختلف سعی دارند آنچه را از شرایط روحیشان دریافتهاند در قالب نواختهها و آوازهایی با مخاطبان در میان بگذارند.
🔸 مثل هر پدیده دیگری این پدیده هم جنبههای منفی و مثبت دارد. افرادی که هنرمندان غیرحرفهای و حتی هنرجو هستند، بهواسطه در اختیار داشتن تکنولوژی سعی دارند از خود در فضای مجازی اثری به جای بگذارند و این میشود که تمرکزشان به جای اجرای رپرتواری کامل، روی تمرینهای یک دقیقهای خلاصه میشود. حال آنکه آثار این دسته از هنرمندان چه درخشان باشد و چه بدون جنبههای زیباییشناسی هنری، عموماً از سوی دوستان و مخاطبانشان مورد تشویق قرار میگیرد. در نتیجه هنرجو درجا میزند و فرصت آزمون و خطا در اجراهای کامل از او گرفته میشود.
🔸 البته روی سخن در این یادداشت با هنرمندان حرفهای به خصوص فعالان موسیقی ایرانی هم هست که شکلدهنده سلیقه شنیداری جامعه هستند. این دسته از هنرمندان نیز گاهی فیلمهای یک دقیقهای از آثارشان برای مخاطبان پست میکنند که این امر در روزهای شیوع کرونا و قرنطینه تشدید شد و به نظر میرسد به یک عادت در میان هنرمندان تبدیل شده باشد. از سوی دیگر شنوندگان حرفهای هم هیچگاه برای دیدن و شنیدن این آثار یک دقیقهای رغبتی نداشتهاند و دلیل آن را شاید بتوان در چند مورد خلاصه کرد.
🔸 نکته اول اینکه، متر و ریتم موسیقی ایرانی بسیار سنگینتر از آن است که بتوان حتی جملهای را تمام و کمال در یک دقیقه به سرانجام رساند چه برسد به اجرای چند جمله. در ردیف موسیقی ایرانی بسیار به ندرت گوشهای وجود دارد که از ابتدا تا انتهای آن یک دقیقه باشد. در گوشههای اصلی هم، زمان اجرا بسیار بالاتر از یک دقیقه است. ما باید این نکته را در نظر بگیریم که موسیقی ایرانی، زبانش، فلسفهاش و روحش به شکلی نیست که به صورت زودگذر و بیمقدمه و فرجام بدان گوش سپرد. اگر قطعهای بر اساس ردیف موسیقی ایرانی ساخته میشود نیز دارای همین ویژگیهاست. پس تقریباً محال است در یک دقیقه حق مطلب را ادا کرد.
🔸 جنبه دیگر این ویدئوها صدابرداری بی کیفیتشان است. هنرمندان هنگام خرید ساز بیشترین وسواس را به خرج میدهند تا سازی خوش صدا تهیه کنند. حتی هنگام ضبط آثار حتی نوع میکروفون در استودیو یا روی صحنه کنسرت برایشان مهم است، اما در ضبطهای یک دقیقهای شبکههای اجتماعی تمام این وسواسها از بین میرود و اثر را بدون کیفیت صوتی و بدون قاببندی صحیح دوربین منتشر میکنند.
🔸 قطعاً نوازندگان و خوانندگان حرفهای موسیقی ایرانی قصدشان از انتشار این ویدئوها، نشان دادن تکنیک و تسلطشان به موسیقی نیست و هدفی جز اشتراک حس و حالشان با مخاطبان را ندارند. این آثار در صفحات مجازی دائم دست به دست میشوند و سلیقه عموم جامعه از طریق آثار هنرمندان شکل میگیرد. پس بهتر است برای رسیدن به این هدف با صرف اندکی وقت با همان دستگاهها ضبط خانگی و استفاده از امکاناتی نظیر IGTV و انتشار نواختهها و آوازها با مدت زمان بیشتر بهره برد تا جانمایه موسیقی ایرانی در هیاهوی شتابزدگی و پیامهای تند و زود گذر گم نشود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کرونا جایزه موسیقی «بریت» را به تاخیر انداخت
🔸 ایرنا/ چهلویکمین دوره جوایز موسیقی «بریت» (The Brit Awards) که قرار بود فوریه (بهمن-اسفند) آینده برگزار شود به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا به ۱۱ مه ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول شد.
🔸 اتحادیه موسیقی بریتانیا در سایه تهدید کرونا برگزاری دوره آتی از بزرگترین جایزه موسیقی انگلستان را سه ماه به تاخیر انداخت. به این ترتیب مراسم اهدای جوایز بریت به جای ماه فوریه، ماه مه در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری آرنا لندن برگزار میشود و در مهلت پذیرش آثار نیز بازنگری خواهد شد.
🔸 جایزه بریت جایزهای است که هرساله از طرف اتحادیه موسیقی بریتانیا به بهترینهای موسیقی پاپ در انگلستان اهدا میشود.
🔸 خبر تاخیر در زمان برگزاری مراسم جوایز بریت یک هفته پس از آن اعلام میشود که تداوم بحران شیوع کرونا مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ را از ماه ژانویه به ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۹۹) و اُسکار را از ۲۸ فوریه به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول کرد.
🔸 جوایز گرمی یا اُسکار موسیقی هنوز به تعویق نیفتاده و طبق برنامهها در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 استوری اینستاگرام سینا سرلک درباره مدیران صوری
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
رو به گنبد سلام داد که دید
شلوغی از پنجره فولاده
مردی با طفل توی آغوشش
داد میزند آقا شفا داده
جلوتر رفت تا که با خدّام
دید پیراهنش شده پاره
حلقه زد دور مرد گریان و
گفت آقا، چه شد به یک باره؟
مرد با اشک و هق هق بسیار
گفت طفلم شفا گرفت حالا
گفت او کور بود مادر زاد
شده از لطف این حرم بینا
با دو سه خادم دگر دورش
حلقه بستیم تا که دور شویم
مرد اما مقاومت میکرد
بی اثر بود هر چه زور زدیم
گیج گفتم چرا نمیآیی؟
گفت یک لحظه صبر اینجا
بعد رو کرد سمت گنبد و گفت:
دو قلو اند بچههام آقا
گفت کورند هر دوتاشان و
من به لطف کرم میآوردم
گفت هر روز، صبح و ظهر و شب
هر دو شان را حرم میآوردم
اشک میریخت، پشت هم میگفت
با امید آمدیم تا اینجا
اشتباه از من است؛ اما تو
نکند که سوا کنی... آقا
گفت که خواهرند آقا جان
یک نگاهی بکن کریمانه
گفت هم بازی اند این دو تا
گفت حالا چطور برم خانه؟
از حرم آمدیم بیرون و
گفت آقا تویی به غم مرحم
بعد با گریه توی ماشین گفت
با چه رویی به خانه برگردم؟
از خیابان که رد شدیم با هم
یک کمی مانده تا اقامتگاه
رو به روی هتل جمعیت بود
مثل امروز در زیارتگاه
یک نفر گفت دختری بوده
در هتل کور تا همین حالا
صبح رفته است پنجره فولاد
از حرم او گرفته است شفا
شاعر: علیرضا سکاکی
🔴 هرگونه بهره برداری از این شعر در موسیقی بدون اطلاع شاعر شرعا حرام است
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ « کلاغ روسیاه »
🎤 با صدای: محسن چاوشی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسلوب صداسازی در تلاوت قرآن / اجرای تمرینات منظم
📃 مشاهده متن کامل ادامه خبر👇
@masafmusic
🔸 یکی از مباحث مربوط به صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم به اسلوب و روشهای عملی صداسازی در ارائه تلاوت و تمرینات ویژه آن مربوط میشود. موضوع اجرای تنظیمات منظم و کافی یکی از این روشها است که رضا روانبخش به تبیین آن پرداخته است.
🔸 مجموعه آموزشی «هنر تلاوت» به درخواست خبرگزاری قرآن با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی، تهیه شده است. در ادامه مشروح چهل و نهمین جلسه این دوره آموزشی را میخوانید:
🔸 در این جلسه به مواردی در رابطه با موضوع صوت و صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم اشاره میشود. یکی از این موارد، مدت انجام تمرینهای صداسازی است؛ یعنی تمریناتی که طی جلسات گذشته در رابطه با اسلوب و روشهای صداسازی ارائه شد را برای چه مدتی انجام دهیم؟
🔸 هرچقدر که میزان تمرینات ما بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری از آنها خواهیم گرفت. اما آنچه که بسیار مهم است، اجرای تمرینات صداسازی در نتهای بالایی است که کاری طاقتفرسا و مشکل است و به همین دلیل به علاقهمندان توصیه میشود که زیاد در این بازه صوتی ایستایی نداشته باشند و پس از اینکه مقداری از تمرینات خود را در این موقعیت انجام دادند، بلافاصله به سمت صداهای پایینی مراجعه کنند.
🔸 انجام تمرینات زیاد و خارج از محدوده در نتهای بالای صدا ممکن است که باعث ایجاد آسیب در حنجره شود. بنابراین علاقهمندان در ابتدای تمرینات خود باید زمان کمتری را به این مورد اختصاص دهند.
🔸 یکی از موارد دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که ما در تمرینات خود مجاز هستیم که صدا را خسته کنیم، ولی مجاز نیستیم که به آن ضربه وارد کنیم؛ چراکه خط قرمز ما در این تمرینات، ضربه زدن به صدا و تارهای صوتی است.
🔸 یکی از نشانههای ضربه زدن به صدا، گرفتگی صدا است که این مسئله در گذر زمان تبدیل به خش در تارهای صوتی میشود و همه علاقهمندان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.
🔸 مطلب دیگری که در این زمنیه وجود دارد، مبحث زمان اجرای تمرینات است که این سؤال برای بسیاری از افراد وجود دارد که تمرینات مربوط به صوت و صداسازی بهتر است تا در چه زمانی از روز انجام شود؟ در پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که زمان انجام این تمرینات در شبانهروز آنچنان مهم نیست و موضوع مهم این است که این تمرینات به صورت منظم در ساعاتی از شبانهروز انجام شود.
🔸 همچنین مشاهده میکنیم که برخی از علاقهمندان ادعا میکنند که انجام تلاوت یا اجرای این تمرینات هنگام صبح بسیار مشکل است که این مسئله درستی نیست. بسیاری از شاهکارهای تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام هنگام سحرگاهان و صبح انجام شده است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 مرگ آهنگساز برنده اسکار و گرمی در ۹۴ سالگی
🔸 جانی مندل، آهنگساز و تنظیمکننده آمریکایی برنده اسکار و گرمی که با ستارههایی چون فرانک سیناترا و باربرا استرایسند و مایکل جکسون همکاری کرده بود، در ۹۴ سالگی درگذشت.
🔸 به گزارش همشهری آنلاین، جزئیات مرگ مندل اعلام نشده و خبر را نخستین بار مایکل فینستین، موسیقیدان و دوست مندل منتشر کرد. مایکل بوبله، خواننده ۴۴ ساله کانادایی هم از دیگر چهرههایی بود که به خبر مرگ مندل واکنش نشان داد و او را «یک نابغه و یکی از محبوبترین نویسندگان، آهنگسازان و شخصیتها»ی خود دانست. این خواننده که در سینما هم بازی کرده، مندل را «یک هیولا» توصیف کرد.
🔸 جان آلفرد مندل در ۱۹۲۵ در نیویورک به دنیا آمد. مادرش خواننده اپرا بود و خودش با درس خواندن در مدرسه موسیقی نواختن ترومبون و ترومپت را آموخت. در گروههای موسیقی جز و ارکسترها به نواختن ساز مشغول شد و در یک گروه کنار آلن گرینسپن فعالیت کرد؛ چهرهای که سالها بعد یکی از پردوامترین رئیسان بانک مرکزی آمریکا بود. او خیلی زود وارد عرصه آهنگسازی و تنظیم شد و برای ستارههایی چون سیناترا، مایکل جکسون و استرایسند آهنگ ساخت.
🔸 شهرت زمانی سراغ مندل آمد که وارد دنیای موسیقی فیلم شد و با ساختن موسیقی متن «آمریکایی شدن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز در ۱۹۶۴ نام خود را سر زبانها انداخت. یک سال بعد با «مرغ دریایی» به کارگردانی وینست مینلی و بازی الیزابت تیلر و ریچارد برتن جایزه اسکار بهترین ترانه را با «سایه لبخند تو» برد. این آهنگ اساسا برای گروه کر نوشته شده بود و بعدها بسیاری از خوانندههای مطرح از جمله استیوی واندر و استرود گیلبرتو آن را بازخوانی کردند.
🔸 برای فیلمهای بازیگرانی چون پل نیومن و لی ماروین موسیقی متن ساخت و با برخی فیلمسازان بزرگ نظیر هال اشبی، سیدنی لومت و رابرت آلتمن همکاری کرد. از مشهورترین کارهای او موسیقی متن فیلم سینمایی «مش» ساخته آلتمن و مجموعه تلویزیونی برگرفته از این فیلم موفق است. مندل پنج جایزه گرمی در کارنامه داشت که یکی از آنها مربوط به «سایه لبخند تو» به عنوان بهترین آهنگ سال ۱۹۶۵ بود. او در تلویزیون هم کار کرد و برای برخی آثارش نامزد دریافت جایزه امی شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « دیدار »
🎤 با صدای: حسین حقیقی
🎬 کارگردان: مهدیار عقابی
🔺 #امام_رضا (علیه السلام)
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
6508527 (1).mp3
4.03M
🎵 آهنگ « ولایت عشق »
🎤 خواننده: محمد اصفهانی
🎵 آهنگساز: بابک بیات
🎼 کانال رسمی موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 توصیه شهید بهشتی به مداحان
🔺 نظراتتان را در این رابطه بصورت کامنت در صفحه اینستاگرام ما یادداشت کنید
🆔 https://instagram.com/masafmusic?igshid=4wopwce11it8
🪕 مصاف موزیک
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « رکعت هشتم »
🎤 با صدای: علی اکبر قلیچ
🖊 شاعر: قاسم صرافان
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
PodCast EmamZaman AJ.mp3
12.34M
🎵 پادکست ویژه "الهی عظم البلاء"
🔸 صوت مهدوی با موضوع آخرالزمان
🎧 با هدفون گوش کنید
🔸 تولید شده توسط مجموعهی فرهنگی قرآنی روییندژ
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کارآگاه به خاطر گذاشتن پست اینستاگرام درباره سیاه پوستان اخراج شد.
🔸 "آیس کیوب (اوشا جکسون)" خواننده آمریکایی در توییتر نوشت:
آن ها از ما متنفرند
کارگاه ماساچوست پس از به اشتراک گذاشتن پست اینستاگرام با حمایت از اهمیت زندگی سیاه اخراج شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 آریا عظیمینژاد خادم فرهنگ رضوی شد
🔸 آریا عظیمی نژاد همزمان با دهه کرامت توسط بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی و در برنامه چراغانی شبکه ۳ با حضور مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از وی تجلیل شد.
🔸 وی سال های گذشته قطعه معروف« آمدم ای شاه پناهم بده» با صدای استاد کریم خوانی را آهنگ سازی کرده است.
🔸 وی در خصوص معروفترین ملودی خود یعنی قطعه "آمده ام" اظهار کرد: کارکرد قطعه آمده ام دو وجه داشت وجهی که به عظیمی نژاد مربوط بود و بخشی که به کریم خانی خواننده این آهنگ مربوط میشد. برای آقای کریم خانی کاملا بیرونی بود اما من قبل از خلق این اثر نوع نگاهم متفاوت بود و فهمیدم بعد گمشده خودم است که دنبالشم می گردم. در واقع آن بخش معنوی گمشده خودم است که گفتنش سخت است، اما در مجموع بعد از ساختن این اثر اینقدر از ناحیه حضرت رضا علیه السلام عنایت و توجه گرفتم آنقدر روشن و شفاف و ملموس و واقعی بود که برایم از هرچیزی ارزشمندتر است.
🔸 عظیمی نژاد تصریح کرد: خیلی جاها با آدم هایی آشنا شدم که راه غلط را می رفتند اما با شنیدن این قطعه مسیر درست را رفتند.
🔸 وی ادامه داد: زمانی که به حج رفته بودم میان آن همه جمعیت آدم گمنامی بودم. خیلی ها را می دیدم که در کنار مسجد الحرام ایستاده اند و آمده ام را گوش میدهند در آن لحظه جز این که خدا را شکر کنم کار دیگری نمی توانستم انجام بدهم.
🔸 این آهنگ ساز مطرح کشورمان گفت: من به عنوان خالق اثر موسیقی دنبال این هستم که آهنگم همه جا پخش شود دیده شود شنیده شود. خیلی از آدمها از راه دور با شنیدن این آهنگ زیارت می کنند. در حال حاضر احترامی که مردم به من می گذارند را از جانب و لطف آقا می دانم.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 سوءاستفاده ترامپ از موسیقی جنجال آفرید
🔸 نیل یانگ (خواننده و آهنگساز کانادایی) اعلام کرد که از پخش شدن قطعاتش در برنامههای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بیخبر بوده و به آن معترض است.
🔸 این خواننده راک کاناداییالاصل که چندی پیش شهروند آمریکا شد، در توییتی اعلام کرد که پخش قطعات «مثل هوریکان» و «راکین در دنیای آزاد» بدون اجازه او صورت گرفته است.
🔸 وی که پیشتر در نامهای سرگشاده به باراک اوباما ضمن انتقاد از سیاستهای دونالد ترامپ، حمایت خود را از نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو اعلام کرده بود، اینبار هم اعلام گفت که ترانههای او چیزی نیست که بتواند ترامپ از آنها به نفع خود استفاده کند.
🔸 یانگ میگوید:« امیدوارم وقتی ترامپ "راکین در دنیای آزاد" را میشنود خوب به یاد داشته باشد که خواننده این آهنگ آن شهروند آمریکایی است که مالیات میدهد و از عملکرد او به شدت ناراضی است.»
🔸 پیش از این هم گروه رولینگ استونر هم ترامپ را تهدید کرده بود که به سبب سوءاستفاده از آثار آنها ازجمله قطعات «همیشه نمیتوانی چیزی که میخواهی را بدست بیاوری» و «عقب نخواهم نشست» در کارزار انتخاباتی خود به دادگاه عالی آمریکا شکایت خواهد کرد.
🔸 این گزارش میافزاید که تیم کاری رولینگ استونز با همکاری مشاوران حقوقی بی.ام.آی درصدد طرح این دعوی علیه ترامپ هستند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 حسین علیزاده روزگار کرونا را چگونه میگذراند؟
🔸حسین علیزاده درباره آموزش موسیقی به صورت آنلاین اظهار کرد: من مخالفتی با آموزش آنلاین ندارم ولی خودم در فضای آنلاین حضور ندارم؛ هر از گاهی به بهانۀ رفع دلتنگی، یک سری کلیپ ضبط میکنم و برای هنرجویانم میفرستم.
🔸 به گزارش ایسنا، این آهنگساز همچنین نقش ردیف در فراگیری موسیقی ایران را پررنگ دانست و گفت: شما هر رشتهای را که بخوانید باید از گذشتهای عبور کنید تا تجربه به دست بیاورید. جوانها قطعاً باید پایهها را خوب بشناسند. شما در ادبیات نمیخواهید تبدیل به سعدی شوید ولی به هر حال باید سعدی را خوب بشناسید. اگر میخواهید بیان متفاوتی داشته باشید، باید بیانهای دیگر را هم بشناسید. اگر ردیف را بهعنوان حصار ببینیم و بگوییم همه تفکرتان صرفاً باید تقلید از این موضوع باشد، بهنظرم نتیجۀ خوبی نخواهد داشت.
🔸 حسین علیزاده دربارۀ جدیدترین فعالیتهای خود عنوان کرد: در چند ماه گذشته سه موسیقی فیلم کار کردهام و یک سری کار از گذشته دارم که آنها نیاز به ضبط دارند و اگر فرصت شود آنها را ضبط میکنم. در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا شرایط خاصی را تجربه میکنیم که قبلاً تجربه نکردهایم.
🔸 او درباره فعالیتهای نشر «تار و پود» توضیح داد: این نشر قرار نیست انتشارات بسیار فعالی باشد. کارهایی که در این نشر انجام میشود محدود است. بخشی از آن مربوط به فعالیتهای خودم میشود و بخش دیگر به جوانانی اختصاص دارد که خودم روی ضبط آثار آنها نظارت میکنم. در شرایط حاضر فعالیت در این زمینه غیرممکن شده است و حتی در فکرمان است آثار را بهصورت آنلاین منتشر کنیم، چون تقریباً انتشار فیزیکی بیمعنی شده است. در این مدت مشغول نوشتن کتابهای آموزشی بودهام و در خانه کارهایم را انجام میدادم تا اگر روزی امکان برگزاری کلاس حضوری فراهم شد دستم برای آموزش هنرجویان پر باشد.
🔸 عضو شوراهای تخصصی، هیئت انتخاب و داوران دربارۀ نحوۀ بازبینی آثار مرحلۀ اول چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان گفت: اولین موردی که به محض شنیدن آثار تصمیم میگیریم این است که آیا آثار ارسالی در سطح جشنواره هستند یا خیر. معمولاً تعداد نوازندگان برجستۀ سهتار در سنین پایین کماند. از بین افرادی که در جشنواره شرکت کردهاند، تعداد زیادی نوازندگیشان در سطح راهیابی به جشنواره نیست. البته خوشحالیم که تعداد زیادی به ساز سهتار علاقهمندند، اما احساس میکنم بهخاطر شرایط موجود بهدلیل بیماری کرونا راهنمای کمتری داشتهاند و کیفیت آثار در این دوره در بخش سهتار کمی پایین است.
🔸 او در توصیه به برگزیدگان مرحلۀ اول جشنواره عنوان کرد: بهنظرم برگزیدگان با توجه به قطعاتی که در مرحلۀ نهایی برایشان تعیین شده است، یادشان باشد باید خودشان را به روح آن قطعات نزدیک کنند. وقتی شعری را با درک موضوع آن بخوانید مشخص میشود شعر را فهمیدهاید، ولی وقتی کلمات را همینطور ادا کنید مشخص میشود با مضمون آن رابطه برقرار نکردید. در نواختن نیز همینطور است.
🔸 علیزاده درباره مرحلۀ نهایی هم گفت: انتظار داوران از کسانی که به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردهاند چندین برابر کسانی است که در مرحلۀ اول حضور داشتهاند. برگزیدگان در این فرصت میتوانند از معلمین خود راهنمایی بگیرند. بسیاری از شرکتکنندگان تکنیک خوبی دارند ولی از نظر ذهنی برای آن چیزی که اجرا میکنند هنوز آماده نشدهاند. به هر حال موسیقی باید تأثیرگذار باشد و حس داشته باشد.
🔸 او در پاسخ به این سؤال که جشنواره موسیقی جوان چقدر توانسته مؤثر باشد توضیح داد: بهنظرم وجود این جشنواره یکی از اتفاقهای مثبت موسیقی کشور است. همه اهالی موسیقی بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند. واقعاً جنبۀ معنوی آن بسیار قوی است و شرکتکنندگان زیادی از سراسر ایران در آن حضور پیدا میکنند. جرئت و جسارتشان بسیار ستودنی است. شرکتکنندگان قطعاً به این موضوع واقفاند که همه برنده نخواهند شد ولی برای کسب تجربه باز هم در این جشنواره شرکت میکنند. معمولاً در ساز سهتار، نوازندههای جوان دیرتر به پختگی میرسند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 میثم مطیعی مداحان و هنرمندان را به گفتوگو دعوت کرد
🔸 میثم مطیعی از مداحان، هنرمندان و اساتید دانشگاه برای حضور در نشستهای جلسات هماندیشی مربوط به هیئت و مداحان دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کلیپی از غلام کویتیپور حماسهخوان دوران جنگ تحمیلی در فضای مجازی منتشر شد که واکنشهایی را به دنبال داشت. میثم مطیعی نیز در ساعات اولیه پخش این کلیپ، مطلبی را در واکنش به این اقدام، روی شبکه اجتماعیاش قرار داد. نظرات متفاوتی از سوی برخی مداحان و شخصیتهای فرهنگی کشور به اقدام کویتیپور و مطلب میثم مطیعی در شبکههای اجتماعی مخابره شد تا اینکه مطیعی، اخیراً مطلبی را توییت کرده و در آن از مداحان و هنرمندان و اساتید دانشگاه دعوت کرده است تا در نشستهای تخصصی که با موضوع تبیین رابطه رسانه و فناوری با هیئت، موسیقی و نسبتسنجی آن با مداحی، شعائر حسینی و مرزهای سنت و بدعت، سبکشناسی و ملودیسازی علمی هیئت است، حضور یابند.
🔸 مطیعی درباره این اقدام چنین نوشته است: "در این چند روز پیامهای زیادی از اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه، مداحان و هنرمندان دریافت کردم. قصد دارم برای احترام به عزیزان، صاحبنظران را به طرح نقطه نظراتشان دعوت کنم. طرح دیدگاه کارشناسان در جلسات هماندیشی، موجب همافزایی خواهد شد. این نشستهای تخصصی با حضور شما علاقهمندان برگزار خواهد شد، لذا نظرات و پیشنهادات شما عزیزان راهگشاست. زمان و مکان جلسات متعاقباً اعلام میشود."
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 ناگفته های آریا عظیمی نژاد از «آمدهام ای شاه پناهم بده»
1⃣ قسمت اول:
🔸 در سالهای اخیر هنرمندان موسیقی با تولید آثار مختلف همواره سعی در نشان دادن عرض ارادت خود به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) داشته اند برخی با ساخت ملودی و برخی با تصنیف سازی ...
🔸 از این میان در حوزه موسیقی، آثاری به ملودی های ماندگار در وصف امام هشتم(ع) تبدیل شد؛ تصنیف و قطعه «آمدهام ای شاه پناهم بده» با عنوان «قطعهای از بهشت» یکی از آثار ماندگاری است که در وصف آقا امام رضا(ع) سروده و اجرا شده است. آریا عظیمینژاد، خالق این قطعه ماندگار است که حالا به چهرهای شناخته شده در عرصه موسیقی ایران تبدیل شده. او کارنامه هنری و کاری درخشانی در زمینه موسیقی دارد و بسیاری از آهنگهایش مورد توجه مردم قرار گرفته. فرصتی فراهم شد تا با این آهنگساز خوب کشورمان گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید.
🔸 جناب عظیمی نژاد شما آثار بسیاری در عرصه ساخت موسیقی داشتهاید اما آهنگ های آیینی و مذهبی شما ماندگارتر شده و شنیدن آن حال همه مردم را خوب میکند؟ چرا این آهنگ ها اینگونه به دل مردم نشسته است؟
ضعفی که ما در زمینه استفاده از ابزاری مانند هنر برای ترویج دین و مناسک مذهبی داریم، موجب شده یک ابزار قدرتمند را از دست بدهیم و دلیل آن هم ریشه در تفکرات، عقاید و عملکردهایی داشته که از گذشته ذهنیت های نادرستی را در خصوص هنر موسیقی به مردم القا کرده است. در صورتی کاردکردهایش می توانسته متفاوت باشد و همچنین می توانسته به عنوان یک ابزار قدرتمند بر روی افرادی که که از حال و هوای مذهبی دور هستند، اثر گذار باشد.کسی که در حال و هوای مذهبی زندگی می کند، قطعا زندگیش بر مدار دین و مذهب می چرخد؛ اما ما باید قلاب را برای کسانی که در این خط نیستند بیندازیم و آنان را به سوی مذهب و آیین سوق دهیم. به اعتقاد بنده کارهای سفارشی یک آفت در حوزه موسیقی است. در واقع باید بگویم کارهای دلی بیشتر به دل مردم می نشیند و شاید یکی از دلایل ماندگاری یک اثر همین باشد که از دل بر آمده است و لاجرم بر دل نیز می نشیند.
🔸 نقطه شروع کارهای آیینی و مذهبی بویژه کارهای امام رضایی شما از کجا آغاز شد؟
شروع کارهای امام رضایی بنده از احترام خاصی برایم برخوردار است همانطور که برای سایر بزرگان دین قائل هستم و این احترام ابتدا به ارادت و شناخت بیشتر و سپس به تغییر در درون خودم منجر شده است. همواره دغدغه من این بوده که از توانایی هایم استفاده کنم و به گونه ای دیگر ارادت و عشقم را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گوش مردم برسانم. ما اهالی موسیقی باید واقعیت فراموش شده جامعه را به آنان نشان دهیم. اگر بتوانیم از ابزار هنر در کارهای آیینی و مذهبی استفاده کنیم، تاثیر گذاری آن را در جامعه خواهیم دید.
🔸 با توجه به کارنامه پرباری که داشتهاید، بگویید آثار و قطعههای مذهبی چه تفاوتی با سایر کارها دارد؟
برای من فرق چندانی ندارد. چون این مسئله کار دل است و قرار است با دل همراه شود تا بر دل شنونده بنشیند. به همین دلیل برای خودم ممیزی، شرایط خاص و محدودیت هایی قایل نمیشوم. اتفاقاً تعمداً از بعضی سازهای خاص هم استفاده میکنم تا ذهنیتهای اشتباه را در مورد بعضی سازها از بین ببرم. مثلاً در قطعه «آمدهام ای شاه پناهم بده» گیتار الکتریک که خیلیها با این ساز تقابل دارند و فکر نمیکنند این ساز بتواند در خدمت چنین موسیقی درآید مورد استفاده قرار دادم. من خواستم ذهنیتها را از بین ببرم و خواستم بگویم ما و نوع استفاده ما، برای ادوات و ابزارهای کار وجاهت ایجاد میکند. از ابزار میشود هم استفاده خیر کرد و هم استفاده شر. برای همین در ساخت و نوع استفاده ابزار و ادوات هیچ محدودیتی برای خودم قائل نیستم و هر جایی لازم باشد از سازی استفاده کنم این کار را انجام میدهم.
🔸 آهنگ های ماندگار زیادی با موضوع امام رضا(ع) کار کردید در این خصوص کمی بیشتر توضیح می دهید.
قطعه «خیال کن که غزالم» با صدای «محمد اصفهانی»، تصنیف «دیوانه ای که عاشق زنجیر می شود» با صدای استاد محمد علی کریم خوانی که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در سال 8/8/88 ساخته شد، «عبور» با صدای حمیدرضا ترکاشوند، «کوچه های خراسان تو را می شناسند»، « آمدم ای شاه پناهم بده» و «جان خستگان» برخی از کارهای بنده با محوریت امام رضا(ع) است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
ناگفته های آریا عظیمی نژاد از «آمدهام ای شاه پناهم بده»
2⃣ قسمت دوم:
🔸 به قطعه «آمدهام ای شاه پناهم بده» اشاره کردید، چه شد که این اثر به عنوان ماندگارترین آثار شما شناخته شد؟
این اثر افتخار کاری و هنری من است و نمیتوانم بگویم چقدر از ساختن آن به خود میبالم. افتخار میکنم این فرصت و لطف به من داده شد تا بتوانم این کار را انجام دهم. نمیدانستم کار تا این حد مورد توجه جامعه قرار میگیرد یا نه، اما میتوانم درباره این اتفاق بگویم بخشی از این مسائل مربوط به هنرمند است و بخشهای دیگر نه. تمام آثار یک هنرمند همیشه شاهکار نیست و یک هنرمند در طول سال ها فعالیت هنری چند اثر ماندگار میسازد. ضمن اینکه برای تولید اثر ماندگار، هنرمند باید دلش را صاف نگه دارد که بتواند با سوژه ارتباط بگیرد تا مردم هم حس واقعی را بفهمند. این مساله فقط در مورد آثار مذهبی صدق نمیکند بلکه برای ساخت تمام آثار هنری هنرمند به چنین خلوت هایی نیاز دارد تا حسی بدون ریا خلق شود؛ چنانکه بر دل مردم هم بنشیند. قطعهای از بهشت یا همان «آمدهام ای شاه پناهم بده» با صدای دلنشین استاد محمد علی کریم خوانی خوانده شد و شعرآن از مرحوم حبیب الله چایچیان بود.
🔸 سروده مرحوم حبیبالله چایچیان، چگونه انتخاب شد؟
صفای شعر و سادگی اشعار به دل من نشست. وقتی شعر را خواندم احساس کردم خودم به پابوس آقا رفتهام و جلو ضریح ایستادهام و میگویم: «آقا من آمدهام با دستهای خالی» حس کردم این حرف، حرف دل همه مردم است. شعر سادگی بینظیری داشت و زبان حال زائران حضرت بود.
🔸 به اعتقاد شما چرا نظیر این کارهای مذهبی که مورد قبول تمام طیفهای جامعه است و مخاطب خاص و عام از آن استقبال میکنند، کمتر تولید میشود؟
در واقع باید گفت، بخشی از این مسائل مربوط به هنرمند است و بخشهای دیگر مربوط به هنرمند نیست. برای تولید اثری ماندگار هنرمند باید دلش را صاف نگه دارد که بتواند با سوژه ارتباط برقرار کند تا مردم حس واقعی را بفهمند. این مسئله تنها در مورد آثار مذهبی صدق نمیکند به طور کلی برای ساخت آثار هنری، هنرمند به چنین خلوت هایی نیاز دارد تا حسی بدون ریا خلق شود چنانکه بر دل مردم هم بنشیند. روش زندگی، نوع نگاه به زندگی، مطالعه کردن و حضور میان مردم برای هنرمند آوردهای دارد که همه آنها در کار، خودش را نشان میدهد. همه اینها باعث جهان بینی و خروجیهای متفاوت میشود.
🔸 آیا تصمیم دارید کار ویژه دیگری برای امام رضا(ع) انجام دهید ؟
اعتقاد دارم وقتی به دنبال انجام کار ویژه باشید، میسر نمیشود. این کارها چون در حیطه سفارش قرار میگیرد و معمولاً کارهای سفارشی تعهد زمانی دارد معمولاً به تولید خوب و جذاب ختم نمیشود و فقط در حد رزومه کاری سفارش دهندگان باقی میماند؛ همیشه میل به ساخت این کارها در من وجود دارد، اما باید اتفاقی رخ دهد یعنی باید خود هنرمند کارهایی انجام دهد و بعد ماحصل آن را نگه دارد تا در فرصتی، خرجشان کند.
🔸 آقای عظیمی نژاد امام رضا(ع) کجای زندگی شما قرار دارد؟
بخش اعظمی از زندگی من دست خودم نیست. در زندگی من دری به رویم گشوده شده که باید این راه را بروم و گریزی از آن وجود ندارد؛ خدا را شکر می کنم این در به رویم گشوده شده و همواره الطاف و عنایات ویژه امام رضا(ع) را در زندگیم حس کرده ام. وقتی چیزی را تجربه می کنی دیگر نمی شود به عقب برگردی؛ حال من هم همین گونه است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 اعتراض به حضور دختر «مایکل جکسون» در نقش مسیح (ع)
🔸 بیش از ۲۶۰ هزار نفر با امضای عریضهای در فضای مجازی خواستار ممانعت از نمایش فیلمی با بازی «پاریس جکسون» در نقش عیسی مسیح (ع) شدند.
🔸 فیلم جدیدی با عنوان «عادت» که قرار است با بازی «پاریس جکسون» دختر «مایکل جکسون» ستاره فقید موسیقی جهان ساخته شده است، مورد هجمه فراوانی در فضای مجاری قرار گرفته و بیش از ۲۶۰ هزار نفر با امضای نامهای خواهان جلوگیری از نمایش این فیلم مسیح هراسانه شدهاند.
🔸 حضور «پاریس جکسون» در کنار «بلا تورن» و «گوین رزدیل» برای بازی در فیلم «عادت» اولین بار در ماه آوریل اعلام شد و در خلاصه داستان آن آمده دختر جوان و باهوشی که درگیر یک ماجرای خشونتآمیز فروش مواد مخدر میشود، برای رهایی از مشکلات چهره ظاهری خود را به شکل یک راهبه تغییر میدهد. همچنین «پاریس جکسون» نیز با شکل ظاهری متفاوتی در نقش حضرت عیسی (ع) بازی خواهد کرد.
🔸 در عریضهای آنلاین که در فضای مجازی منتشر شده و دو کمپانی برادران وارنر و لاینزگیت را به عنوان سازندگان این پروژه سینمایی هدف قرار داده است، این فیلم را اثری کفرآمیز و یک آشغال مسیح هراسانه توصیف کرده است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 آشنایی با ساز دف و عوامل موثر بر قیمت دف
1⃣ قسمت اول:
🔸 دف به یکی از سازهای کوبهای گفته میشود که در فرهنگ و موسیقی ایرانی به کار میرود.
🔸 به گزارش ایسنا، ساز دف دارای حلقههای چوبی بوده و به شکل دایرهای طراحی شده که پوست نازکی روی آن کشیده شده و میتوان با کمک انگشتان آن را به زیبایی نواخت. این ساز که یکی از سازهای اصیل ایرانی است شبیه به ساز دایره بوده با این تفاوت که کمی بزرگتر است و هنگام نواختن صدای بمتری تولید میشود.
🔸 در زمانهای قدیم برای اینکه این ساز طنین بیشتری داشته باشد، روی کلاف اصلی آن پوست آهو کشیده میشد. این ساز هزاران سال پیش طراحی شده و در مجالس شادی از آن استفاده میشده است. در صورتی که علاقهمند به خرید دف هستید و میخواهید با آخرین قیمت دف آشنا شوید، باید در وهله اول با اجزای مهم این ساز آشنا شده تا بتوانید متوجه علت تفاوت قیمت در زمان خرید ساز دف در انواع مختلف باشید.
🔸 آشنایی با اجزای اصلی ساز دف
کلاف اصلی
کلاف اصلی در واقع بدنه استوانهای شکل بوده که به صورت کوتاه طراحی شده به گونهای که به راحتی درون دست جا میشود. کلاف اصلی عمدتا از جنس چوب است. در یک طرف این استوانه پوست حیوانات و یا پلاستیک کشیده میشود و در این صورت ابتدا و انتهای قاب را به صورت زاویهدار برش میدهند که اصطلاحا به این نوع برش، برش ایرانی گفته میشود. سپس پوست یا پلاستیک را با کمک سریش روی لبه استوانه میچسبانند و با کمک گل میخ آن را محکم میکنند.
🔸 پوست
به سطحی که روی استوانه کشیده میشود پوست میگویند، حال این پوست میتواند از نوع طبیعی باشد و یا از نوع مصنوعی. در نوع طبیعی پوستها از پوست حیواناتی همچون گوسفند، بز، میش و آهو تهیه میشوند و پوستی که کهنهتر باشد در تولید ساز دف مناسبتر خواهد بود. پوست مصنوعی نیز دارای جنسی است که نسبت به پوست طبیعی خواص بیشتری دارد و پس از گذشت مدت زمانی دچار بوی نامطبوع، ایجاد آلرژی، عدم افت کیفیت ساز و غیره نمیشود و از کشش و ضخامت مناسبی برخوردار است.
🔸 حلقه
در جدارههای داخل کمانه میخهایی تعبیه شده که به مانند قلاب هستند و میتوان روی آن از حلقههای فلزی به صورت چند عددی همچون ۳ یا ۴ عددی استفاده کرد. اصولا فاصله این حلقهها با پوست ۳ سانتی متر بوده و یک سانتیمتر هم از حلقه کناری فاصله دارند. البته به حلقههای موجود در این ساز جلاجل هم گفته میشود.
🔸 گل میخ
از گل میخها به جهت نگه داشتن پوست روی کمانه در قسمت پشت و کناره کمانه استفاد میشود. این گل میخها دارای سری تخت به مانند پونز بوده که میتواند پوست را به خوبی روی کمانه نگه دارد.
🔸 آشنایی با قیمت دف و عوامل موثر در قیمت آن
به طور حتم هنگام خرید دف با تفاوت قیمتهایی مواجه خواهید شد، اما میدانید دلیل آن چیست؟ قیمت دف بین افراد مبتدی و حرفهای دارای تفاوت بوده و کسی که ساز دف را به جهت گذراندن دورهای خریداری میکند و نمیخواهد به طور حرفهای این رشته را ادامه دهد هزینه زیادی برای این ساز نخواهد کرد. در مقابل افراد متوسط و حرفهای که خرید ساز دف را به جهت شغل و حرفه کاری که دارند انجام میدهند حاضر هستند قیمت بالاتری را برای خرید محصولی با کیفیتتر صرف کنند.
🔸 دلیل تفاوت قیمت بین این محصولات به پوست و کلاف اصلی این محصولات بر میگردد و این قیمت از سمت خود سازنده ساز تعیین میگردد. دفی که دارای پوست طبیعی باشد به طبع به دلیل فعالیتهای بیشتری که روی پوست و مسطحسازی آن انجام میشود از قیمت بالاتری نسبت به پوست مصنوعی برخوردار است. در کنار این امر موارد دیگری که میتواند در قیمت دف تاثیرگذار باشد میتوان به کیفیت کمانه و متقارن سازی آن به دلیل کیفیت صدایی که توسط دف ایجاد میشود اشاره کرد که تاثیر بالایی در قیمت دف میگذارد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic