فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف :
اینکه محمود #احمدی_نژاد در آستانه محرم تولد مایکل جکسون را تبریک گفته به کنار، اما اینکه وی در توییتش به قسمتی از شعر آهنگ "مرد درون آینه" مایکل اشاره می کند محل تامل است
چراکه در بخشی از موزیک ویدئو آن به پلاکاردی با جمله "Khomeini is crazy" برمی خوریم
#چه_خبرتونه
🌐 https://twitter.com/masafmusic/status/1168106274346676225?s=19
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف :
گویا گروهی در داخل کشور ماموریت دارند تا مردم را از کشور و انقلابشان بیزار کنند، با این شرایط خیلی ها همواره دلبسته ی ریشه های این انقلاب هستند
در اصل بین آرمانهای این انقلاب و رفتارهای بد برخی از افراد باید تفکیک قائل شد
#تهی
🌐 https://twitter.com/masafmusic/status/1168885893085745153?s=19
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Masir.mp3
9.55M
🎵 دانلود آهنگ
🔸 « مصیر »
🎙 خواننده: حامد جلیلی
🔺 #محرم
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
🔹 موسیقی سریالهای محرم چگونه خاطرهساز شدند؟/ معجزه موقعیتشناسی
1⃣ بخش اول:
🔸 رضا مهدوی کارشناس موسیقی «سلام صبح بخیر» روز یکشنبه ۱۰ شهریور در این برنامه به مرور موسیقی سریالهای محرم و ویژگیهای آنها پرداخت.
🔸 وی در ابتدای برنامه گفت: حماسه را در شور و هیجان و حماسه هم میشود دید. فرهنگ عاشورایی، فرهنگ عظیمی است که در عالم بشریت بی نظیر است. نت و گام این موسیقی باید فرهیختهترین و قویترین نتها و گامها باشد و قرار است اوج عظمت و قداستی در آن مطرح شود که برای آن از هر سازی نمی توان استفاده کرد. در این راه آهنگساز باید متوجه باشد که موسیقی سکانسهای مختلف را بر اساس کلام و فیلمنامه آن باید بسازد و طبق گفته استاد بزرگ روحالله خالقی اجزای مذهب و دین در آن آورده شود. درست است که سازهایی به روز شده اند اما نباید با آنها به روز نواخت و این کاری سهل و ممتنع است. این آهنگ حماسی گویای تمام ابعاد وقایع نینوا باشد.
🔸 «معصومیت از دست رفته» و اندوه ذاتی صدای اصفهانی
🔸 این کارشناس موسیقی در ادامه درباره موسیقی «معصومیت از دست رفته» اظهار کرد: در این موسیقی یک خط سیر کششی وجود دارد و با آگاهی از سازها استفاده شده، صدای محمد اصفهانی هم به خوبی روی آن مینشیند. وقتی مخاطب تصویر را نگاه میکند موسیقی و تصویر را هم راستا و هم جوار یکدیگر میبیند و هیچ کدام بیرون نمی زند. اندوه ذاتی صدای اصفهانی و حزن او مخاطب را هوشیار میکند نه اینکه صرفا او را به گریه بیندازد.
🔸 وی درپاسخ به حسین کلهر مجری برنامه که این تیتراژ را مثل قطعهای از یک اپرا توصیف میکرد، گفت: بله کاملا درست است. به ویژه که ما اعتقاد داریم ریشه اپرا از ایران و تعزیه ایرانی است و به کشورهای دیگر رفته و توسعه پیدا کرده است.
🔹 از انتخاب نادرست مازیار فلاحی تا موسیقی کوششی امیر توسلی در «یلدا»
🔸 مهدوی درباره موسیقی سریال «یلدا» ساخته امیر توسلی تاکید کرد: موسیقی این سریال در ذهن ما نیست گرچه فکر و چیدمان آن درست است اما مازیار فلاحی که در ژانرهای دیگر خیلی موفق بوده و از کنسرت هایش استقبال آن چنانی میشود اما اینجا که میخواهد حزن انگیز بخواهد موفق نمی شود و مثل جناب اصفهانی صدایش حزن ذاتی ندارد.
🔸 وی یادآور شد: آهنگساز در این قطعه بین زمین و هوا است و رها نیست. وقتی روح هنرمند آزاد باشد و احساس کند حرفی که میزند درست است کارش بهتر نمود پیدا میکند. او سعی کرده فضای سنگینی در کارش ایجاد کند و کارش بیشتر کوششی است تا جوششی. اینکه ما یک موسیقی را صرفا سنگین ایجاد کنیم نمی توانیم آن را به یک اتفاق سنگین و غم انگیز مرتبط کرد.
🔹 «پریدخت» مخاطب را اندوهگین میکند
🔸 این کارشناس موسیقی درباره آهنگسازی سریال «پریدخت» اظهار کرد: در ابتدای این کار گرته برداری درستی از کار عارف قزوینی شده است و وقتی میگوییم غم با نشاط منظور همین است. شما اندوهگین میشوید و فرو میروید اما مدام اوج پیدا میکنید و میخواهید پرواز کنید.
🔸 مهدوی توضیح داد: آهنگساز در چنین آثاری باید متوجه باشد که فقط غم را القا نکند، صدای سالار عقیلی هم جایگاه ویژه و گرمی و نرمی دارد. صدای او هم دارای اندوه است اما اندوه او حدی دارد که از آن فراتر نمی رود و اغراق نمی کند.این صدا شما را وادار میکند به شعر هم توجه کنید و تحریر و قدرت نمایی در آن وجود ندارد و طبیعی میخواند اما بسیار تاثیرگذار است. سالار ادا در نمی آورد شاید دوستهای دیگرش ناز کنند تمام وجود او ناز است اما ادا درنمی آورد.
🔸 مهدوی درباره آهنگ «شب دهم» ساخته فردین خلعتبری با صدای علیرضا قربانی گفت: شعر، موسیقی و خواننده در این اثر ناب هستند. قربانی ذهن فوق العاده خلاق دارد و کارهای جدیدی در راستای ریشههای موسیقی دستگاهی میکند. همه چیز این کار فکر شده است و خلعتبری نیز جزو افرادی است که تحقیق میکند و هر کاری را به راحتی نمی پذیرد. او سفارشهای بسیار خوب داشته اما نپذیرفته چون باید با موضوع ارتباط برقرار کند او در «خوش رکاب» که سریال دفاع مقدسی طنز هم بود کار خاصی انجام داد که هیچکس قبل از او جرات انجامش را نداشته است. او در «شب دهم» هم فوق العاده خوش درخشید.
💠 مهرنیوز
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 موسیقی سریالهای محرم چگونه خاطرهساز شدند؟/ معجزه موقعیتشناسی
2⃣ بخش دوم:
🔹 تبلور نشاط عاشورا در موسیقی «شب دهم»
🔸 وی ادامه داد: در جایی از این موسیقی سنتور ملودی را ادامه میدهد، او به خوبی این ساز را میشناسد و از آن که کمتر در این موضوعات بهره برده شده به خوبی استفاده میکند و نشاط را به ارمغان میآورد. در فرهگ عاشورا هم نشاط وجود دارد و امام حسین هم به خواهرشان میگویند من چیزی جز زیبایی ندیدم. همه اینها نشاط است.غم و اندوه و اشک دارد اما از سویدای وجودش میگوید این نشاطی است که انسان به آن نیاز دارد. خلعتبری فرهنگ عاشورایی را به خوبی شناخته و زنده یاد افشین یداللهی نیز عمیق و متعهدانه به موضوعات فکر میکرده و خداوند کلمات را در ذهنش جاری و ساری میکرد و خواننده هم در راس این مثلث قرار دارد. آهنگساز در این کار جای خود را پیدا کرده و در آسمان است نه بین زمین و آسمان
🔸 این مدرس دانشگاه بیان کرد: چیزی که میخواهم بگویم بعضی شاعران خوششان نمی آید. شعری هست که سالها ماندگار شده اما شاید فقط در کلاسهای ادبی شاعران درس داده شود اما وقتی با موسیقی هم آمیخته میشود و یک خواننده خوب آن را میخواند آن شعر معروف میشود و مردم دیوان شاعر را میخریدند. شعر افشین جان هم اگر در کتابش میماند اینقدر دیده نمی شد اما صدای قربانی عزیز و این موسیقی باعث شد همه متوجه افشین یداللهی شوند که او که دکترای روانشناسی است در این بخش هم در کنار دیگر کارهایش قوی است و موسیقی این قدرت را دارد.
💠 مهرنیوز
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 معتمدی: نقش «حر» در اُپرای عاشورا را دوست دارم
🔸 براساس برنامه رپرتوآور گروه تئاتر عروسکی آران سیزدهم شهریور ماه به مناسبت ایام محرم به مدت ۱۰ شب اپرای عاشورا به کارگردانی بهروز غریبپور به صحنه تالار فردوسی میرود.
🔸 «سید محمد معتمدی»، خواننده موسیقی ایرانی که در دورههای مختلف همکاری با گروه تئاتر آران به عنوان خواننده در اُپراهای مختلف سعدی، حافظ، مولوی، عاشورا و خیام داشته است، در گفتوگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من آقای غریبپور را به شخصه خیلی دوست دارم و هر جایی که لازم باشد با او حتما همکاری میکنم.
🔸 وی در پاسخ به این سؤال که علت عدم همکاری مجدد او با غریبپور مسئله مالی بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است، گفت: دستمزد بهرحال بخشی از کار ما است، هیچ کس از آن بدش نمیآید اما دلیل من این نبوده من به خود او هم گفتهام که ترجیح میدهم دیگر در اپراها خوانندگی نکنم به این دلیل که صداهای مختلفی در این کار حضور داشته باشد و تکراری نباشد.
🔸 معتمدی با تأکید بر اینکه آخرین کاری که با گروه تئاتر آران همکاری کردم، اپرای خیام بود که اصلا قرار هم نبود این کار را من خوانندگی کنم، افزود: یکی دیگر از همکاران قرار بود این اپرا را بخواند که به دلائلی این اتفاق نیافتاد و آقای غریبپور از من خواستند که کار خیام را هم قبول کنم اما پس از آن دیگر من پیشنهاد دادم که نخوانم تا در خوانندگی کارها تنوع ایجاد شود.
🔸 وی با بیان اینکه کار اپراهای عروسکی را خیلی دوست دارم و به نظرش عیار هنری این کارها بالا است، افزود: من در کنار بهروز غریب پور خیلی چیزها آموختم، به شخصه هم انسان دوست داشتنی است.
🔸 معتمدی در پاسخ به این سؤال که اگر نیاز باشد و بعد از گذشت ایامی باز هم ممکن است خوانندگی یکی از اپراها را برعهده بگیرد، گفت:اگر لازم باشد حتما انجام میدهم بهرحال من چون رشته کارگردانی هم خواندهام به ادبیات دراماتیک علاقه دارم شاید خیلی از خوانندهها فقط به جنبه فنی و تکنیکهای آوازی کار توجه کنند اما من با آقای غریب پور خیلی خوب کنار میآیم چرا که به بعد دراماتیک کار هم توجه میکنم.
🔸 وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه بین همه نقش خوانیهایی که داشته در اپراهای مختلف، کدام را بیشتر دوست میدارد، گفت: من نقش حُر در اُپرای عاشورا را خیلی دوست داشتم، چون به این کار به لحاظ نمایشی از نظر خودم بی نظیر بود. حُر هم یک شخصیت متغیری دارد یعنی از یک جهت نقش یک انسان منفی قلدر را دارد از سوی دیگر انسان مرددی میشود که بین دو راهی باقی مانده و بعد هم پشیمان و یک شخصیت مثبت میشود.
🔸 معتمدی یادآور شد: قرار گرفتن حرف در این سه موقعیت برای من چالش برانگیز بود و تلاش کردم با آواز این را در نمایش دربیاورم اما بعد از آن هم در کارهای دیگری چون اپرای مولوی، حافظ، خیام، سعدی همه صحنهها و پردههایی داشت که آوازهای که خواندم را خیلی دوست داشتم
💠 فارس
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 رابطه موسیقی و مناسک آیینی محرم به روایت «شب موسیقی»
🔸 به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله «شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر» ۱۰ شهریور و در اولین شب از ماه محرم به نقش مهم موسیقی در آیین های دینی محرم می پردازد.
🔸 رضا مهدوی مجری کارشناس این برنامه 10 شهرویور ساعت ۲۲ میزبان مهدی امین فروغی محقق و پژوهشگر موسیقی آیینی شد و با وی در این خصوص گفتگو کرد.
🔸 پخش قطعه ای از اولین مداحی های ایران، پخش مداحی ماندگار «زینب زینب زینب» با صدای مرحوم حاج سلیم موذن زاده اردبیلی و پخش بخش هایی از یک تعزیه از دیگر بخش های این برنامه است. همچنین یک مستند ۵ دقیقه ای از تاریخچه عزاداری در محرم در «شب موسیقی» پخش شد.
🔸 «شب موسیقی» یکی از برنامه های «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، به موضوعات مرتبط با حوزه موسیقی می پردازد. برنامه «شب های هنر» در دهه اول محرم و همزمان با پخش ویژه برنامه های این ایام، هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده پخش می شود.
💠 مهرنیوز
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 حقوق واگذاری ترانه به خواننده و آهنگساز
1⃣ بخش اول:
🔸 وقتی یک آهنگ مزین به کلام باشد، یک محصول مشترک هنری محسوب می شود که دیگر نه به تنهایی آهنگ است و نه صرفا کلام. به این شکل که شعر یا ترانه، موزیک، صدای خواننده و برخی از هنرهای دیجیتال و تکنیک های مدرن مربوط به ترکیب همه اینها از قبیل میکس ،مسترینگ و انواع تنظیمات در یک اثر به کار می روند. پس در بررسی حقوقی مربوط به اثر باید همه این موارد را در نظر داشت. حالا ما قصد داریم در این یادداشت به حقوق واگذاری ترانه به عنوان یکی از اجزای این نوع آثار هنری ترکیبی بپردازیم.
⁉️ ترانه چیست؟
🔸 از بررسی تکنیکی و ماهیتی ادبی یا موسیقیایی اثر که بگذریم، باید بگوییم در بررسی حقوقی این هنر، ترانه کلامی است که پدید آورنده آن برای خوانده شدن در یک اثر موسیقی و در متن یک آهنگ، به خواننده یا آهنگساز یا مدیر یک موسسه ساخت آثار شنیداری یا صاحب استودیوی ضبط ترانه، یا هر کسی که قصد انتفاع و بهره برداری از آن ترانه را داشته باشد ، واگذار می کند. شکل دیگری از این اثر هنری نیز وجود دارد که آن چاپ ترانه و واگذاری به ناشر است که در این یادداشت موضوع بحث ما نیست.
🔹 مالکیت حقوقی آهنگ با چه کسی است؟
🔸 آهنگی که توسط آهنگساز ساخته شده است، یک محصول خام و آماده اجراست که مالکیت آن در اختیار آهنگساز است. اما این آهنگ به محض اضافه شدن ترانه به آن، دارای ماهیت حقوقی متفاوتی می شود که در بر گیرنده حقوق ترانه سرا نیز خواهد بود. در این مرحله آهنگساز باید نسبت به این حقوق با ترانه سرا توافق کند. اما با اجرا شدن و نشر این آهنگ و ترانه توسط یک خواننده، اثر مورد نظر علاوه بر آهنگساز و ترانه سرا، دارای حقوق تازه ای به نفع خواننده نیز خواهد شد. اگر همین گونه ادامه دهیم پس از ضبط و پخش آهنگ نیز ممکن است انواع و اقسام حقوق مربوط به ناشر، استودیوی ضبط، طراح لیبل گرافیکی و تبلیغاتی آهنگ ایجاد شوند. هر کدام از این حقوق در محدوده تاثیر و نفوذی که در شکل گیری و ایجاد منافع مادی و معنوی آن اثر داشته اند دارای اعتبار هستند.
🔹 مالکیت حقوقی ترانه با چه کسی است؟
🔸 ماده چهارم قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان می گوید: حقوق معنوی پدیدآورنده محدود به زمان و مکان نیست و غیر قابل انتقال است. پس یک ترانه سرا حتی اگر اقدام به فروش ترانه خود کند، همواره مالکیت معنوی نسبت خود نسبت به اثر را حفظ خواهد کرد. به این شکل که همیشه باید نام او ذیل اثر به عنوان ترانه سرا ذکر شود. تا زمانی که ترانه واگذار نشده باشد، مالکیت مادی و معنوی آن انحصارا با ترانه سراست. اما به محض اینکه ترانه به یک خواننده یا آهنگساز واگذار شود، مالکیت مادی آن به طرف مقابل منتقل می شود. در این وضعیت آهنگساز حق دارد با دارا بودن اختیار کامل، پکیج ترکیب آهنگ و ترانه را به هر خواننده ای که لازم بداند واگذار کند. مگر اینکه از قبل ترتیب دیگری را تعیین یا توافق دیگری با ترانه سرا انجام داده باشد. همکاری ترانه سرا و آهنگساز و خواننده، به عنوان سه رکن اصلی مثلث آهنگ ، ممکن است شکل های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است ترانه ابتدا توسط خواننده خریداری شود و خواننده اقدام به ارائه سفارش به آهنگساز برای ساخت یک اثر ترکیبی با آن ترانه کند. این موارد تابع قاعده خاصی نیستند و بستگی به نوع همکاری و توافق صورت گرفته بین طرفین دارند. در هر صورت این قرارداد ها با هر کس منعقد شوند، در صورت بروز مشکل باید به همان شخص مراجعه کرد.
🔹 آیا یک ترانه را می توان به دو نفر واگذار کرد؟
🔸 قانون در این مورد تصریح ندارد، زیرا این از مواردی بوده که تابع توافق طرفین است. در تاریخ موسیقی بارها شاهد بوده ایم که یک شعر توسط چند خواننده و در ملودی های مختلف اجرا شده است. اما این سکوت قانون، همان اندازه که می تواند راه را برای آهنگساز جهت واگذاری همزمان یک اثر به چند خواننده باز کند، به همان اندازه نیز می تواند راه را مسدود کند. زیرا همان گونه که طرف مدعی، ماده قانونی خاصی برای مواخذه طرف مقابل ندارد، طرف مقابل نیز دستاویز قانونی مشخصی برای دفاع و تبرئه خود نخواهد داشت. در این میان مراجعه به عرف و رویه های رایج جامعه موسیقی از طریق کارشناسی برای محاکم قضایی راهگشا خواهد بود.
💠 روزنامه اصفهان زیبا
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 حقوق واگذاری ترانه به خواننده و آهنگساز
2⃣ بخش دوم:
🔹 قرارداد های شفاهی و عملی واگذاری اثر
🔸 لازم نیست حتما بین ترانه سرا و آهنگساز قرارداد کتبی منعقد شده باشد. در این فرض، اگر یک ترانه از یک ترانه سرا اجرا شود و تا مدت ها هیچ اعتراضی از ناحیه آن ترانه سرا نسبت به اثری که اجرا شده، ارائه نشود و حتی از طرف ترانه سرا مورد تایید یا تبلیغ نیز قرار بگیرد، عرف هنری می گوید که او راضی به این همکاری بوده است، حتی اگر قرارداد مکتوب همکاری بین طرفین وجود نداشته باشد؛ چیزی که در عرف هنری پذیرفته شده و مورد تایید کارشناسان این حوزه قرار بگیرد ، مهر تایید قانونی خواهد خورد. با این وصف ، واگذاری یک ترانه به دو نفر بدون اعلام این که ترانه قبلا اجرا یا واگذار شده است، قانونی نیست. حتی اگر هیچ قرارداد مکتوبی وجود نداشته باشد
💠 روزنامه اصفهان زیبا
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 مهلت ۱۰ روزه دادگاه به متهمان پرونده شکایت شجریان از صداوسیما
🔸 قاضی اسدالله مسعودیمقام رئیس شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت شجریان از صدا و سیما گفت: پرونده برخی نواقص داشت که متهمان از دادگاه مهلت خواستند تا مستندات و مدارک را درباره قراردادها ارائه کنند.
🔸 وی افزود: دادگاه به متهمان پرونده ۱۰ روز وقت داده است تا مستندات خود را ارائه کنند و پس از آن تصمیم لازم در این باره اتخاذ میشود.
🔸 پنج شهریور امسال، جلسه رسیدگی به پرونده شکایت شجریان از صدا و سیما با حضور متهمان پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد.
🔸 شجریان ۱۰ سال پیش از صدا و سیما به خاطر پخش بدون اجازه آثارش شکایت کرده بود که این شکایت پس از فراز و نشیبهای بسیار، در شعبه دادگاه کارکنان دولت با این استدلال که پخش آثار از صدا و سیما موجب شهرت شجریان شده، رد شد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 حضور یک گروه موسیقی ایرانی در مسابقات جهانی فولکلور بلغارستان:
🔸 گروه موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات در نهمین دوره مسابقات جهانی فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلای بخش موسیقی شد. در این مسابقات که از اول تا نهم شهریور در شهرهای «نسبار»، «پوموری» و «اسوتی ولاس» برگزار شد، ارکستر هنرجویان آموزشگاه فنی و حرفه ای موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات قطعات متعددی را اجرا کرد.
🔸 از دیگر جوایز این گروه در این فستیوال میتوان به کسب جایزه ویژه بهترین اجرا بین همه بخشها از نظر شهردار شهر نسبار، کسب جایزه حفظ و گسترش میراث معنوی جهان و هنرهای سنتی دنیا، کسب جایزه کشف استعداد کودکان، کسب جایزه پر افتخارترین اجرا و دریافت جایزه نامزدی ارفئوس طلایی و جایزه ویژه این فستیوال اشاره کرد.در این فستیوال هنرمندانی از کشور های بلغارستان، چین، رومانی، لتونی، مغولستان، روسیه، هند، اندونزی، مالزی، کره ی جنوبی، قبرس، بوسنی و هرزگوین و اوکراین شرکت داشتند.
🔸 سارینا صمصامیه اقدم (نوازنده ۸ ساله سنتور)، عرفان صمصامیه اقدم (نوازنده ١۵ساله سازهای کوبهای)، علیرضا صمصامیه اقدم (آهنگساز، تک نواز و نوازنده ١٧ساله ساز تار)، برانوش شریفی (نوازنده ١١ساله ساز تار و خواننده)، آرشام موسوی (نوازنده ١٢ساله ساز عود و ملودیکا)، امیرعلی نادی (نوازنده ٩ساله ساز تار)، آراد واحد (نوازنده ١٢ساله ساز تار) و علیرضا واحد (نوازنده تنبک) اعضای گروه «خوش هنر» را تشکیل می دادند. این در حالی است که نی تا مجلسی مدرس پیانو و سمانه بیات مدرس ویلن به ترتیب با نواختن سازهای کوبهای و کمانچه و نیز مهسا صافی با مسئولیت مدیر اجرایی گروه و نماینده گروه «خوش هنر» در این فستیوال، دیگر هنرجویان را همراهی کردند.
🔸 از دیگر افتخارات ارکستر «خوش هنر» می توان به کسب جایزه ی ویژه و مدال طلای فستیوال ژوتم فرانسه، کسب جوایز اول و سوم در فستیوال موسیقی کودک اسپانیا و همچنین دریافت بهترین اجرای فستیوال موسیقی پل های جادویی در جمهوری چک اشاره کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف :
🔸 #راجر_واترز ستاره پینک فلوید از منتقدان جدی #اسرائیل در دفاع از جولیان آسانژ خبرنگار ناشر ویدئوی شلیک بالگرد ارتش امریکا در عراق و قتل چند غیر نظامی و دو خبرنگار خبرگزاری رویترز با ذکر این مورد که روزنامهنگار حق دارد اطلاعاتی را که به سود رفاه و امنیت بشر است منتشر کند، گفت:
🔸 این اتهام علیه جولیان آسانژ که اسناد محرمانه دولت امریکا را فاش کرده ناروا و در عین حال یک سناریوی توطئه آمیز توسط اطرافیان دونالد #ترامپ چون جان بولتون، آبرامز و مایک پنس است که در راستای بردن جهان به سمت #دیکتاتوری در حال اجراست
🔸 واترز در این مصاحبه با شبکه RT افزود #بریتانیا نیز فعالانه در این کارزار ایفای نقش میکند و من شرم میکنم که خود را یک شهروند بریتانیایی بدانم
او همچنین توطئه دولت امریکا علیه دولت مادورو در ونزوئلا را هم محکوم کرد.
#هنرمند_واقعی
#توییت
🌐 twitter.com/masafmusic/status/1169887727191384068?s=19
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Lalaie Akhar-Hamid Ghorbani.mp3
4.28M
🎵 دانلود آهنگ
🔸 « لالایی آخر »
🎙 خواننده: احمید قربانی
🔺 #صدای_شما
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف :
مجید انتظامی: "یکی از شعارهای بسیار خوب جمهوری اسلامی این بود که ما میخواهیم ارزشهایمان و فرهنگمان را صادر کنیم. اما اکنون موسیقیهایمان صد برابر بدتر از موسیقی لس آنجلسی شده است"
#روز_واقعه
#مجید_انتظامی
#توییت
🌐 twitter.com/masafmusic
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 احمد اکبرپور: / لالایی ها مغفول مانده اند
🔸 این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت حفظ لالایی ها اظهار کرد: لالایی ها ماجرای جالبی دارند و حفظ شان مهم است، زیرا تنها ادبیاتی هستند که خالق آن ها صرفا زنان هستند. برخی می گویند صدای زنان ما در ادبیات فولکلور کمتر شنیده شده و از طرفی افسانه های بین زنان و مردها مشترک است. لالایی مختص زنان است و همه خالقان آن زنان هستند. لالایی کمک می کند تا بدانیم این طور نبوده که صدای زنان را در فولکلور و فرهنگ مان نشنویم.
🔸 او در ادامه گفت: خیلی مهم است که بتوانیم صدای زنان را حفظ کنیم؛ صدایی که در جاهای دیگر مردانه به نظر می رسد. لالایی ها شامل آرزوها، مشکلات و غم و اندوه زنان هستند که برای بچه ها سروده شده و ریتم خاصی دارند. لالایی ها کارکرد دوگانه ای دارند یعنی هم ارتباط مادر و کودک را حفظ می کرده و کمک می کرده اند بچه آرام بگیرد و هم زنان مسائل خود را بیان می کردند. یکی از اهمیت های لالایی ها این است که آن ها صدای زنان در دوره های مختلف هستند.
🔸 اکبرپور همچنین گفت: کارِ تحقیقی ای که سیما بینا در زمینه لالایی ها انجام داده، کار خوبی بوده که لالایی های مناطق مختلف را جمع آوری و حفظ کرده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یک مجموعه از لالایی های زنان ایرانی درآورده است. اما این ها کافی نیست و کاوش عمیق تری در این زمینه لازم و واجب است.
🔸 او درباره انتقال لالایی ها به نسل های بعد، اظهار کرد: ابتدا لازم است مادران جدید لالایی های قدیمی را بشنوند و درباره کارکردهای لالایی ها بدانند. این که لالایی ها کارکردی چندبعدی دارند و مفهوم لالایی ها خیلی عمیق است، مثلا لالا لالا گل هرروزه من/ لالا لالا نماز و روزه من . همچنین گاه مفاهیم شعری عمیق در این لالایی ها دیده می شود.
🔸 این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان این که خواندن لالایی ها و یا کتاب برای کودکان تأثیر مضاعفی برای آن ها دارد، خاطرنشان کرد: بین این که کتاب را به دست کودکان بدهیم تا بخوانند و این که خودمان برای کودک کتاب بخوانیم تفاوت وجود دارد، اگر ما برای آن ها کتاب بخوانیم یک رابطه عاطفی عمیق بین ما و بچه ها ایجاد می شود که هم قد و قواره ارزش ادبی این آثار تأثیرگذار است. اگر تأثیرات این شکلی لالایی ها را در نظر بگیریم خود جامعه به سمت لالایی ها و افسانه ها می آید و برای حفظ آن ها تلاش می کند.
🔸 او درباره کمرنگ شدن اهمیت لالایی ها هم گفت: در دوران گذار اتفاقات این چنینی می افتد. در غرب هم این اتفاق درباره افسانه های شان افتاده و در دوران انقلاب صنعتی جامعه غربی می گوید ما با علم مواجه هستیم و افسانه ها کارکردی ندارد. اما دکتر برونو بتلهایم کتابی با عنوان افسون و کاربردهای آن می نویسد و این ذهنیت غرب را عوض می کند و می گوید نسبت به گذشته الان بیشتر به این افسانه ها احتیاج داریم. حالا این اتفاق برای ما افتاده و ما بیشتر به افسانه ها و کارکردهایش نیاز داریم.
🔸 اکبرپور در ادامه تأکید کرد: فکر می کنم جامعه ما در دوران گذار است و به همین دلیل فکر می کنیم لالایی ها و افسانه ها کارکرد خود را در طول زمان از دست داده اند و کاملا هم طبیعی است که جامعه ای در دوره 50 ساله حس کند این طور است. اما زمانی که تأثیرات روان شناسی و ارتباطات این لالایی ها را می بینیم، متوجه می شویم واقعا این طور نیست. لالایی ها دکور تاریخی نیستند و کارکرد دارند. همان طور که افسانه ها در غرب دوباره بازیابی می شود ما نیز باید به دنبال بازیابی لالایی ها و افسانه های مان برویم زیرا آن ها به ارتباط عاطفی ما با بچه های نسل جدید کمک می کنند.
🔸 او همچنین درباره تولید لالایی های جدید اظهار کرد: از دید من، شاعران ما می توانند با پرداختن به لالایی ها به شعر تنوع بهتری ببخشند و در عین حال لالایی ها حالت کاربردی تری داشته باشند. تولید لالایی جدید می تواند برای شاعران ما پیشنهاد فوق العاده ای باشد تا بتوانیم لالایی های متناسب با دوران خودمان خلق کنیم. این اتفاق خوبی است که شاعران ما حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهند و به این سمت بروند که به این بخش غنای بهتری ببخشند. همان طور که برای شعر اتفاقاتی رخ می دهد و نیما و شاملو می آیند.
🔸 احمد اکبرپور در پایان درباره وظایف نهادهای فرهنگی برای حفظ لالایی ها بیان کرد: تمام نهادهای فرهنگی از جمله کانون کارهای خوبی در این زمینه انجام داده اند، اما می شود کارهای بهتر و عمیق تری کرد. البته همان کارهایی که کرده اند جای سپاس دارد. کاش نهادهایی مانند ارشاد و حوزه هنری نسبت به لالایی ها توجه داشته باشند، زیرا لالایی ها غیر از جنبه های ادبی، روح عاطفی یک نسل و روح عاطفی مادرانه هستند که باید آن ها را تقویت کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نماهنگ جدید «قاب آه» با صدای محمد معتمدی از سوی مرکز موسیقی صداوسیما انتشار یافت
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
Meysam Ebrahimi _ Mashke Bi Ab (320).mp3
8.24M
🎵 دانلود آهنگ
🔸 « مشک بی آب »
🎙 خواننده: میثم ابراهیمی
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
26.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پاسخ مشترک مداحان به توهین کنندگان روضه ها
🔸 مدتی قبل یکی از مسئولین در اظهاراتی عجیب، با اشاره به محافل روضه و جلسات عزاداری در کشور، آن را باعث افسردگی دانست.
🔸 این سخنان با واکنش شدید از سوی جامعه مذهبی و هیئت ها مواجه شد.
با آغاز ماه محرم جمعی از مداحان در یک مداحی مشترک به این سخنان پاسخ داده اند.
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic
🔹 "تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم و خانوادهام را داشته باشم"
🔸 نیکی میناژ خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی به دلیلِ آنچه خود تشکیلِ خانواده عنوان کرده است، از دنیای موسیقی خداحافظی کرد.
🔸 این رپر سرشناسِ ۳۶ ساله روز گذشته در توئیتی اعلام کرد به دلیل اینکه قصد تشکیل خانواده دارد،خودش را بازنشسته کرده و از دنیای خوانندگی و رپ خداحافظی کرده است. او در این باره نوشته: «تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم و خانوادهام را داشته باشم.»
🔸 «نیکی میناژ» اولین هنرمند زنی بود که در لیست شبکه امتیوی (برای جذابترین خوانندگان هیپ هاپ) قرار گرفت. نیویورک تایمز در خصوص میناژ گرفتهاست که او تأثیرگذارترین رپر زن در تمام زمانهاست، همچنین مجلات مهمی مثل بیلبورد، کمپلکس و فوربس به او لقب برترین رپر زن تاریخ را دادهاند.
🎼کانال موسیقی موسسه مصاف
@masafmusic