eitaa logo
Masafmusic
8.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
3 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان 📮 ارتباط با مدیر کانال از طریق ایمیل: 📮 @masaf.ir" rel="nofollow" target="_blank">music@masaf.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 حقوق واگذاری ترانه به خواننده و آهنگساز 1⃣ بخش اول: 🔸 وقتی یک آهنگ مزین به کلام باشد، یک محصول مشترک هنری محسوب می شود که دیگر نه به تنهایی آهنگ است و نه صرفا کلام. به این شکل که شعر یا ترانه، موزیک، صدای خواننده و برخی از هنرهای دیجیتال و تکنیک های مدرن مربوط به ترکیب همه اینها از قبیل میکس ،مسترینگ و انواع تنظیمات در یک اثر به کار می روند. پس در بررسی حقوقی مربوط به اثر باید همه این موارد را در نظر داشت. حالا ما قصد داریم در این یادداشت به حقوق واگذاری ترانه به عنوان یکی از اجزای این نوع آثار هنری ترکیبی بپردازیم. ⁉️ ترانه چیست؟ 🔸 از بررسی تکنیکی و ماهیتی ادبی یا موسیقیایی اثر که بگذریم، باید بگوییم در بررسی حقوقی این هنر، ترانه کلامی است که پدید آورنده آن برای خوانده شدن در یک اثر موسیقی و در متن یک آهنگ، به خواننده یا آهنگساز یا مدیر یک موسسه ساخت آثار شنیداری یا صاحب استودیوی ضبط ترانه، یا هر کسی که قصد انتفاع و بهره برداری از آن ترانه را داشته باشد ، واگذار می کند. شکل دیگری از این اثر هنری نیز وجود دارد که آن چاپ ترانه و واگذاری به ناشر است که در این یادداشت موضوع بحث ما نیست. 🔹 مالکیت حقوقی آهنگ با چه کسی است؟ 🔸 آهنگی که توسط آهنگساز ساخته شده است، یک محصول خام و آماده اجراست که مالکیت آن در اختیار آهنگساز است. اما این آهنگ به محض اضافه شدن ترانه به آن، دارای ماهیت حقوقی متفاوتی می شود که در بر گیرنده حقوق ترانه سرا نیز خواهد بود. در این مرحله آهنگساز باید نسبت به این حقوق با ترانه سرا توافق کند. اما با اجرا شدن و نشر این آهنگ و ترانه توسط یک خواننده، اثر مورد نظر علاوه بر آهنگساز و ترانه سرا، دارای حقوق تازه ای به نفع خواننده نیز خواهد شد. اگر همین گونه ادامه دهیم پس از ضبط و پخش آهنگ نیز ممکن است انواع و اقسام حقوق مربوط به ناشر، استودیوی ضبط، طراح لیبل گرافیکی و تبلیغاتی آهنگ ایجاد شوند. هر کدام از این حقوق در محدوده تاثیر و نفوذی که در شکل گیری و ایجاد منافع مادی و معنوی آن اثر داشته اند دارای اعتبار هستند. 🔹 مالکیت حقوقی ترانه با چه کسی است؟ 🔸 ماده چهارم قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان می گوید: حقوق معنوی پدیدآورنده محدود به زمان و مکان نیست و غیر قابل انتقال است. پس یک ترانه سرا حتی اگر اقدام به فروش ترانه خود کند، همواره مالکیت معنوی نسبت خود نسبت به اثر را حفظ خواهد کرد. به این شکل که همیشه باید نام او ذیل اثر به عنوان ترانه سرا ذکر شود. تا زمانی که ترانه واگذار نشده باشد، مالکیت مادی و معنوی آن انحصارا با ترانه سراست. اما به محض اینکه ترانه به یک خواننده یا آهنگساز واگذار شود، مالکیت مادی آن به طرف مقابل منتقل می شود. در این وضعیت آهنگساز حق دارد با دارا بودن اختیار کامل، پکیج ترکیب آهنگ و ترانه را به هر خواننده ای که لازم بداند واگذار کند. مگر اینکه از قبل ترتیب دیگری را تعیین یا توافق دیگری با ترانه سرا انجام داده باشد. همکاری ترانه سرا و آهنگساز و خواننده، به عنوان سه رکن اصلی مثلث آهنگ ، ممکن است شکل های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است ترانه ابتدا توسط خواننده خریداری شود و خواننده اقدام به ارائه سفارش به آهنگساز برای ساخت یک اثر ترکیبی با آن ترانه کند. این موارد تابع قاعده خاصی نیستند و بستگی به نوع همکاری و توافق صورت گرفته بین طرفین دارند. در هر صورت این قرارداد ها با هر کس منعقد شوند، در صورت بروز مشکل باید به همان شخص مراجعه کرد. 🔹 آیا یک ترانه را می توان به دو نفر واگذار کرد؟ 🔸 قانون در این مورد تصریح ندارد، زیرا این از مواردی بوده که تابع توافق طرفین است. در تاریخ موسیقی بارها شاهد بوده ایم که یک شعر توسط چند خواننده و در ملودی های مختلف اجرا شده است. اما این سکوت قانون، همان اندازه که می تواند راه را برای آهنگساز جهت واگذاری همزمان یک اثر به چند خواننده باز کند، به همان اندازه نیز می تواند راه را مسدود کند. زیرا همان گونه که طرف مدعی، ماده قانونی خاصی برای مواخذه طرف مقابل ندارد، طرف مقابل نیز دستاویز قانونی مشخصی برای دفاع و تبرئه خود نخواهد داشت. در این میان مراجعه به عرف و رویه های رایج جامعه موسیقی از طریق کارشناسی برای محاکم قضایی راهگشا خواهد بود. 💠 روزنامه اصفهان زیبا 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 حقوق واگذاری ترانه به خواننده و آهنگساز 2⃣ بخش دوم: 🔹 قرارداد های شفاهی و عملی واگذاری اثر 🔸 لازم نیست حتما بین ترانه سرا و آهنگساز قرارداد کتبی منعقد شده باشد. در این فرض، اگر یک ترانه از یک ترانه سرا اجرا شود و تا مدت ها هیچ اعتراضی از ناحیه آن ترانه سرا نسبت به اثری که اجرا شده، ارائه نشود و حتی از طرف ترانه سرا مورد تایید یا تبلیغ نیز قرار بگیرد، عرف هنری می گوید که او راضی به این همکاری بوده است، حتی اگر قرارداد مکتوب همکاری بین طرفین وجود نداشته باشد؛ چیزی که در عرف هنری پذیرفته شده و مورد تایید کارشناسان این حوزه قرار بگیرد ، مهر تایید قانونی خواهد خورد. با این وصف ، واگذاری یک ترانه به دو نفر بدون اعلام این که ترانه قبلا اجرا یا واگذار شده است، قانونی نیست. حتی اگر هیچ قرارداد مکتوبی وجود نداشته باشد 💠 روزنامه اصفهان زیبا 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 مهلت ۱۰ روزه دادگاه به متهمان پرونده شکایت شجریان از صداوسیما 🔸 قاضی اسدالله مسعودی‌مقام رئیس شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت شجریان از صدا و سیما گفت: پرونده برخی نواقص داشت که متهمان از دادگاه مهلت خواستند تا مستندات و مدارک را درباره قراردادها ارائه کنند. 🔸 وی افزود: دادگاه به متهمان پرونده ۱۰ روز وقت داده است تا مستندات خود را ارائه کنند و پس از آن تصمیم لازم در این باره اتخاذ می‌شود. 🔸 پنج شهریور امسال، جلسه رسیدگی به پرونده شکایت شجریان از صدا و سیما با حضور متهمان پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد. 🔸 شجریان ۱۰ سال پیش از صدا و سیما به خاطر پخش بدون اجازه آثارش شکایت کرده بود که این شکایت پس از فراز و نشیب‌های بسیار، در شعبه دادگاه کارکنان دولت با این استدلال که پخش آثار از صدا و سیما موجب شهرت شجریان شده، رد شد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 حضور یک گروه موسیقی ایرانی در مسابقات جهانی فولکلور بلغارستان: 🔸 گروه موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات در نهمین دوره مسابقات جهانی فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلای بخش موسیقی شد. در این مسابقات که از اول تا نهم شهریور در شهرهای «نسبار»، «پوموری» و «اسوتی ولاس» برگزار شد، ارکستر هنرجویان آموزشگاه فنی و حرفه ای موسیقی «خوش هنر» به رهبری و آهنگسازی آیدین بیات قطعات متعددی را اجرا کرد. 🔸 از دیگر جوایز این گروه در این فستیوال می‌توان به کسب جایزه ویژه بهترین اجرا بین همه بخش‌ها از نظر شهردار شهر نسبار، کسب جایزه حفظ و گسترش میراث معنوی جهان و هنرهای سنتی دنیا، کسب جایزه کشف استعداد کودکان، کسب جایزه پر افتخارترین اجرا و دریافت جایزه نامزدی ارفئوس طلایی و جایزه ویژه این فستیوال اشاره کرد.در این فستیوال هنرمندانی از کشور های بلغارستان، چین، رومانی، لتونی، مغولستان، روسیه، هند، اندونزی، مالزی، کره ی جنوبی، قبرس، بوسنی و هرزگوین و اوکراین شرکت داشتند. 🔸 سارینا صمصامیه اقدم (نوازنده ۸ ساله سنتور)، عرفان صمصامیه اقدم (نوازنده ١۵ساله سازهای کوبه‌ای)، علیرضا صمصامیه اقدم (آهنگساز، تک نواز و نوازنده ١٧ساله ساز تار)، برانوش شریفی (نوازنده ١١ساله ساز تار و خواننده)، آرشام موسوی (نوازنده ١٢ساله ساز عود و ملودیکا)، امیرعلی نادی (نوازنده ٩ساله ساز تار)، آراد واحد (نوازنده ١٢ساله ساز تار) و علیرضا واحد (نوازنده تنبک) اعضای گروه «خوش هنر» را تشکیل می دادند. این در حالی است که نی تا مجلسی مدرس پیانو و سمانه بیات مدرس ویلن به ترتیب با نواختن سازهای کوبه‌ای و کمانچه و نیز مهسا صافی با مسئولیت مدیر اجرایی گروه و نماینده گروه «خوش هنر» در این فستیوال، دیگر هنرجویان را همراهی کردند. 🔸 از دیگر افتخارات ارکستر «خوش هنر» می توان به کسب جایزه ی ویژه و مدال طلای فستیوال ژوتم فرانسه، کسب جوایز اول و سوم در فستیوال موسیقی کودک اسپانیا و همچنین دریافت بهترین اجرای فستیوال موسیقی پل های جادویی در جمهوری چک اشاره کرد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف : 🔸 ستاره پینک فلوید از منتقدان جدی در دفاع از جولیان آسانژ خبرنگار ناشر ویدئوی شلیک بالگرد ارتش امریکا در عراق و قتل چند غیر نظامی و دو خبرنگار خبرگزاری رویترز با ذکر این مورد که روزنامه‌نگار حق دارد اطلاعاتی را که به سود رفاه و امنیت‌ بشر است منتشر کند، گفت: 🔸 این اتهام علیه جولیان آسانژ که اسناد محرمانه دولت امریکا را فاش کرده ناروا و در عین حال یک سناریوی توطئه آمیز توسط اطرافیان دونالد چون جان بولتون، آبرامز و مایک پنس است که در راستای بردن جهان به سمت در حال اجراست 🔸 واترز در این مصاحبه با شبکه RT افزود نیز فعالانه در این کارزار ایفای نقش می‌کند و من شرم می‌کنم که خود را یک شهروند بریتانیایی بدانم او همچنین توطئه دولت امریکا علیه دولت مادورو در ونزوئلا را هم محکوم کرد. 🌐 twitter.com/masafmusic/status/1169887727191384068?s=19 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
@masafmusic
Lalaie Akhar-Hamid Ghorbani.mp3
4.28M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « لالایی آخر » 🎙 خواننده: احمید قربانی 🔺 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف : مجید انتظامی: "یکی از شعارهای بسیار خوب جمهوری اسلامی این بود که ما می‌خواهیم ارزش‌هایمان و فرهنگمان را صادر کنیم. اما اکنون موسیقی‌هایمان صد برابر بدتر از موسیقی لس آنجلسی شده است" #روز_واقعه #مجید_انتظامی #توییت 🌐 twitter.com/masafmusic 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 احمد اکبرپور: / لالایی ها مغفول مانده اند 🔸 این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت حفظ لالایی ها اظهار کرد: لالایی ها ماجرای جالبی دارند و حفظ شان مهم است، زیرا تنها ادبیاتی هستند که خالق آن ها صرفا زنان هستند. برخی می گویند صدای زنان ما در ادبیات فولکلور کمتر شنیده شده و از طرفی افسانه های بین زنان و مردها مشترک است. لالایی مختص زنان است و همه خالقان آن زنان هستند. لالایی کمک می کند تا بدانیم این طور نبوده که صدای زنان را در فولکلور و فرهنگ مان نشنویم. 🔸 او در ادامه گفت: خیلی مهم است که بتوانیم صدای زنان را حفظ کنیم؛ صدایی که در جاهای دیگر مردانه به نظر می رسد. لالایی ها شامل آرزوها، مشکلات و غم و اندوه زنان هستند که برای بچه ها سروده شده و ریتم خاصی دارند. لالایی ها کارکرد دوگانه ای دارند یعنی هم ارتباط مادر و کودک را حفظ می کرده و کمک می کرده اند بچه آرام بگیرد و هم زنان مسائل خود را بیان می کردند. یکی از اهمیت های لالایی ها این است که آن ها صدای زنان در دوره های مختلف هستند. 🔸 اکبرپور همچنین گفت: کارِ تحقیقی ای که سیما بینا در زمینه لالایی ها انجام داده، کار خوبی بوده که لالایی های مناطق مختلف را جمع آوری و حفظ کرده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یک مجموعه از لالایی های زنان ایرانی درآورده است. اما این ها کافی نیست و کاوش عمیق تری در این زمینه لازم و واجب است. 🔸 او درباره انتقال لالایی ها به نسل های بعد، اظهار کرد: ابتدا لازم است مادران جدید لالایی های قدیمی را بشنوند و درباره کارکردهای لالایی ها بدانند. این که لالایی ها کارکردی چندبعدی دارند و مفهوم لالایی ها خیلی عمیق است، مثلا لالا لالا گل هرروزه من/ لالا لالا نماز و روزه من . همچنین گاه مفاهیم شعری عمیق در این لالایی ها دیده می شود. 🔸 این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان این که خواندن لالایی ها و یا کتاب برای کودکان تأثیر مضاعفی برای آن ها دارد، خاطرنشان کرد: بین این که کتاب را به دست کودکان بدهیم تا بخوانند و این که خودمان برای کودک کتاب بخوانیم تفاوت وجود دارد، اگر ما برای آن ها کتاب بخوانیم یک رابطه عاطفی عمیق بین ما و بچه ها ایجاد می شود که هم قد و قواره ارزش ادبی این آثار تأثیرگذار است. اگر تأثیرات این شکلی لالایی ها را در نظر بگیریم خود جامعه به سمت لالایی ها و افسانه ها می آید و برای حفظ آن ها تلاش می کند. 🔸 او درباره کمرنگ شدن اهمیت لالایی ها هم گفت: در دوران گذار اتفاقات این چنینی می افتد. در غرب هم این اتفاق درباره افسانه های شان افتاده و در دوران انقلاب صنعتی جامعه غربی می گوید ما با علم مواجه هستیم و افسانه ها کارکردی ندارد. اما دکتر برونو بتلهایم کتابی با عنوان افسون و کاربردهای آن می نویسد و این ذهنیت غرب را عوض می کند و می گوید نسبت به گذشته الان بیشتر به این افسانه ها احتیاج داریم. حالا این اتفاق برای ما افتاده و ما بیشتر به افسانه ها و کارکردهایش نیاز داریم. 🔸 اکبرپور در ادامه تأکید کرد: فکر می کنم جامعه ما در دوران گذار است و به همین دلیل فکر می کنیم لالایی ها و افسانه ها کارکرد خود را در طول زمان از دست داده اند و کاملا هم طبیعی است که جامعه ای در دوره 50 ساله حس کند این طور است. اما زمانی که تأثیرات روان شناسی و ارتباطات این لالایی ها را می بینیم، متوجه می شویم واقعا این طور نیست. لالایی ها دکور تاریخی نیستند و کارکرد دارند. همان طور که افسانه ها در غرب دوباره بازیابی می شود ما نیز باید به دنبال بازیابی لالایی ها و افسانه های مان برویم زیرا آن ها به ارتباط عاطفی ما با بچه های نسل جدید کمک می کنند. 🔸 او همچنین درباره تولید لالایی های جدید اظهار کرد: از دید من، شاعران ما می توانند با پرداختن به لالایی ها به شعر تنوع بهتری ببخشند و در عین حال لالایی ها حالت کاربردی تری داشته باشند. تولید لالایی جدید می تواند برای شاعران ما پیشنهاد فوق العاده ای باشد تا بتوانیم لالایی های متناسب با دوران خودمان خلق کنیم. این اتفاق خوبی است که شاعران ما حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهند و به این سمت بروند که به این بخش غنای بهتری ببخشند. همان طور که برای شعر اتفاقاتی رخ می دهد و نیما و شاملو می آیند. 🔸 احمد اکبرپور در پایان درباره وظایف نهادهای فرهنگی برای حفظ لالایی ها بیان کرد: تمام نهادهای فرهنگی از جمله کانون کارهای خوبی در این زمینه انجام داده اند، اما می شود کارهای بهتر و عمیق تری کرد. البته همان کارهایی که کرده اند جای سپاس دارد. کاش نهادهایی مانند ارشاد و حوزه هنری نسبت به لالایی ها توجه داشته باشند، زیرا لالایی ها غیر از جنبه های ادبی، روح عاطفی یک نسل و روح عاطفی مادرانه هستند که باید آن ها را تقویت کرد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نماهنگ جدید «قاب آه» با صدای محمد معتمدی از سوی مرکز موسیقی صداوسیما انتشار یافت 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
@masafmusic
Meysam Ebrahimi _ Mashke Bi Ab (320).mp3
8.24M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « مشک بی آب » 🎙 خواننده: میثم ابراهیمی 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
26.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پاسخ مشترک مداحان به توهین کنندگان روضه ها 🔸 مدتی قبل یکی از مسئولین در اظهاراتی عجیب، با اشاره به محافل روضه و جلسات عزاداری در کشور، آن را باعث افسردگی دانست. 🔸 این سخنان با واکنش شدید از سوی جامعه مذهبی و هیئت‌ ها مواجه شد. با آغاز ماه محرم جمعی از مداحان در یک مداحی مشترک به این سخنان پاسخ داده اند. 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
🔹 "تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم و خانواده‌ام را داشته باشم" 🔸 نیکی میناژ خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی به دلیلِ آنچه خود تشکیلِ خانواده عنوان کرده است، از دنیای موسیقی خداحافظی کرد. 🔸 این رپر سرشناسِ ۳۶ ساله روز گذشته در توئیتی اعلام کرد به دلیل اینکه قصد تشکیل خانواده دارد،‌خودش را بازنشسته کرده و از دنیای خوانندگی و رپ خداحافظی کرده است. او در این باره نوشته: «تصمیم گرفتم که بازنشسته شوم و خانواده‌ام را داشته باشم.»‌ 🔸 «نیکی میناژ» اولین هنرمند زنی بود که در لیست شبکه ام‌تی‌وی (برای جذاب‌ترین خوانندگان هیپ هاپ) قرار گرفت. نیویورک تایمز در خصوص میناژ گرفته‌است که او تأثیرگذارترین رپر زن در تمام زمان‌هاست، همچنین مجلات مهمی مثل بیلبورد، کمپلکس و فوربس به او لقب برترین رپر زن تاریخ را داده‌اند. 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
@masafmusic
Karbala royame.mp3
8.5M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « کربلا رویامه » 🎙 خواننده: فرهاد فرامرزی 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 مکن ای صبح طلوع " به رهبری و آهنگساز: استاد "لوریس چکناواریان" و با اجرای ارکستر سمفونیک البرز و گروه کر فیلارمونیک ایران 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
‍🔹 خواننده تیتراژ سریال تلویزیونی «بانوی سردار» ضمن اشاره به نحوه حضورش در این مجموعه داستانی، بی‌بی مریم بختیاری را نماد ملی‌گرایی، تعصب و شجاعت توصیف کرد. 🔸 کوروش اسدپور آهنگساز، خواننده و پژوهشگر صاحب نام موسیقی بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به نحوه حضورش به‌عنوان خواننده تیتراژ در سریال تلویزیونی «بانوی سردار» توضیح داد: روزگاری کسی از اسطوره مقاومت و پایمردی مردم ایل بختیاری خبری نداشت تا اینکه از بیست سال پیش شرایط به گونه‌ای فراهم شد تا بسیاری از شاعران، نویسندگان و هنرمندان مطرح از جمله پریچهر سلطانی کتاب «سردار بی‌بی مریم بختیاری سردار آزادگی» را منتشر کند و فضایی را فراهم آورد تا مردم با یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ کشورمان آشنا شوند. 🔸 وی افزود:‌البته من از مدت‌ها قبل از انتشار کتاب، آلبوم «ذله» را منتشر کرده بودم که یکی از آثار این آلبوم ترانه‌ای با موضوع «بی‌بی مریم» بود و خوشبختانه این آلبوم و قطعه، که محتوای کلی آن درباره زنان غیور ایل بختیاری بود، با استقبال مخاطبان روبرو شد. اتفاقاً به گفته خانم سلطانی، یکی از انگیزه‌هایی که برای ایشان در تالیف کتاب ایجاد شد گویا همین ترانه‌ها بودند که به هر حال برای من افتخار است. 🔸 این خواننده باسابقه بختیاری ادامه داد: پس از اینکه سریال «بانوی سردار» توسط آقای پرویز شیخ طادی ساخته شد، تماس‌هایی از طرف مدیریت صدا و سیمای استان چهار محال و بختیاری داشتم که پیشنهاد دادند تیتراژ سریال به خوانندگی بنده صورت گیرد. که البته من در ابتدا ماجرا را نپذیرفتم اما با توجه به مذاکراتی که برای این فعالیت با من صورت گرفت، متقاعد شدم که تیتراژ کار را بخوانم. من هم با تکیه بر همین موضوع و تجربه آلبوم «ذله»، قطعه بی‌بی مریم از همین مجموعه را انتخاب کردم و دوباره آن را بازخوانی کردم. خوشبختانه گویا در تیتراژ سریال بانوی سردار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. 🔸 اسدپور تصریح کرد: بی‌بی مریم برای مردم بختیاری اسطوره‌ای فراموش نشدنی است که آوازه او در ملی گرایی، تعصب به قوم، شجاعت و مواردی از این دست نه تنها در ایران که در بسیاری از ممالک اروپایی هم مورد توجه قرار گرفته است به طوری که او در خاورمیانه تبدیل به نامی شده که تا مدت‌ها مورد احترام همه بود. بنابراین فضای موسیقایی کار نیز به سمتی رفت که به سهم خود تلاش کند تا این ویژگی‌های انسانی در قالب تیتراژ نیز وجود داشته باشد. ترانه «بی بی مریم» گامی در راستای چنین هدفی بود. 🔸 این خواننده موسیقی بختیاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به طور حتم بنده به عنوان یک بختیاری ممکن است انتقاداتی به سریال بانوی سردار داشته باشم که از آن جمله می‌توان به طراحی لباس سریال در برخی وقایع تاریخی اشاره کرد که جای تامل بیشتری دارد، اما در مجموع می‌توانم بگویم این مجموعه توانسته ارتباط خوبی با مخاطبانش برقرار کند و من نیز بسیار خوشحالم که در این فضا سهمی داشته‌ام. 💠 مهر 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
💸 آرتیست‌هایی با درآمد میلیاردی اما معاف از مالیات 1⃣ قسمت اول: 🔸 بازیگران و خواننده‌ها تافته جدا بافته مالیات در ایران هستند. براساس قانون تمام شهروندان ایرانی باید مالیات درآمدشان را بپردازند و در این بین تنها بازیگران، خوانندگان و اقشار فرهنگی از پرداخت مالیات معاف هستند. جالب است که بدانید درآمد یک‌سال برخی خوانندگان پاپ وطنی معادل ۱۳۰‌سال کار کارمندان مشمول مالیات است و برخی چهره‌های مطرح تلویزیون و سینما در عرض یک‌سال پولی به اندازه ۳۶‌سال حقوق کارمندان مشمول مالیات درمی‌آورند. با این حال طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به «شهروند» می‌گوید هربار که بحث گرفتن مالیات از هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها می‌شود، بلوا به پا می‌کنند. البته غلامرضا سلامی، عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی در وزارت اقتصاد به «شهروند» خبر می‌دهد که معافیت مالیاتی بازیگران و خواننده‌ها و برخی اقشار خاص به پایان خط رسیده و دولت درحال تدوین لایحه‌ای است که براساس آن نه‌تنها فعالیت‌های سوداگرانه مانند دلالی سکه و ارز یا زمین و مسکن مشمول مالیات می‌شود، بلکه فرارهای مالیاتی هم به حداقل می‌رسد. 🔹 درآمد ماهانه خوانندگان مطرح پاپ چقدر است؟ 🔸 بلیت کنسرت خواننده‌هایی مانند ماکان بند، آرش و مسیح و بهنام بانی درحال حاضر بین ۶۰ تا ۱۲۰‌هزار تومان برای هر صندلی تعیین شده است. اگر میانگین این رقم را ۹۰‌هزار تومان در نظر بگیریم هر شب کنسرت خواننده‌های پاپ پرطرفدار چیزی حدود ۲۰۰‌میلیون تومان فروش دارد. 🔸 سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی ۲‌هزار و ۱۰۰ صندلی دارد که معمولا تمام صندلی‌های کنسرت خواننده‌های محبوب به فروش می‌رسد. با در نظر گرفتن متوسط ۹۰‌هزار تومانی قیمت بلیت کنسرت این خوانندگان آنها در عرض یک شب چیزی حدود ۱۹۰‌میلیون تومان درآمد دارند. 🔸 نگاهی به برنامه کنسرت‌های آرش و مسیح در ۴ ماه گذشته یعنی اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد نشان می‌دهد که این خوانندگان در شهرهای مختلف ایران ۲۴ شب کنسرت برگزار کرده‌اند. اگر در بدبینانه‌ترین حالت ممکن میزان فروش بلیت‌های کنسرت این خواننده را حدود نصف درآمد آنها در تهران یعنی ۱۰۰‌میلیون تومان در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که این دو برادر در ۴ ماه گذشته چیزی حدود ۲‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون تومان درآمد داشته‌اند. به عبارتی آنها ماهانه حدود ۶۰۰‌میلیون تومان درآمد به جیب زده‌اند، اما براساس قوانین آنها معاف از پرداخت مالیات هستند! 🔸 البته بگذریم که برخی مانند مهران مدیری نرخ بلیت کنسرت‌شان حاشیه‌ساز می‌شود و گفته می‌شود نرخ بلیت VIP کنسرت این بازیگر حتی از قیمت بلیت کنسرت برخی خوانندگان بین‌المللی هم بالاتر بوده است. 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
💸 آرتیست‌هایی با درآمد میلیاردی اما معاف از مالیات 2⃣ قسمت دوم: 🔹 چرا بازیگران و خواننده‌ها معاف شدند؟ 🔸 در این میان اما فعالان رشته‌های فرهنگی و هنری تافته‌های جدا بافته مالیات هستند. براساس ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، فعالان فرهنگی و هنری در صورتی که برای فعالیت‌شان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند البته مشروط بر این‌که اظهارنامه مالیاتی پر کنند. 🔸 محسن ابراهیمی، معاون حسابرسی اداره مالیات تهران درباره علت معافیت مالیاتی هنرمندان و فعالان عرصه‌های فرهنگی هم توضیح می‌دهد: «ریشه این معافیت به قانون مصوب ‌سال ۶۶ و اصلاحیه‌ سال ۸۰ برمی‌گردد. در آن سال‌ها فعالان رشته‌های فرهنگی و هنری مانند ناشران یا نقاشان اعلام کردند که این مشاغل طرفداری ندارد و کسی در ایران کتاب نمی‌خواند یا تابلوی نقاشی نمی‌خرد، بنابراین برای توسعه مشاغل در این رشته‌ها تصمیم گرفته شد که درآمد آنها معاف از پرداخت مالیات باشد.» 🔸 او ادامه می‌دهد: «هنرپیشه‌های سینما هم با این توجیه که صنعت سینما زیانده است و ممکن است بازیگری ۱۰۰‌میلیون تومان در‌ سال درآمد داشته باشد، اما چهار سال یا بیشتر بیکار باشد، تلاش کردند به جرگه مشاغل معاف از مالیات بپیوندند اما این قانون نقص دارد و سازمان امور مالیاتی به دنبال اصلاح این قانون است، زیرا درآمد مقطعی برخی بازیگران یا خوانندگان معادل سال‌ها کار کارگران و کارمندانی است که مالیات می‌پردازند.» 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
💸 آرتیست‌هایی با درآمد میلیاردی اما معاف از مالیات 3⃣ قسمت سوم: 🔹 درآمد یک‌سال برخی خوانندگان معادل ۱۳۰‌ سال کارمندان 🔸 بر اساس قوانین مالیاتی، در‌ سال ۹۸ هر کارمند و کارگر با درآمد بیش از ۲‌میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان در ماه یا ۲۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان در‌ سال موظف به پرداخت مالیات است. 🔸 درآمد خواننده‌های پاپ وطنی مانند آرش و مسیح در ماه به ۶۰۰‌میلیون تومان می‌رسد. اگر نخواهیم این رقم را در طول ‌سال ثابت بگیریم و فرض کنیم آنها ۳۰۰‌میلیون تومان در ماه کار می‌کنند، درآمد یک‌سال آنها به ۳‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون تومان می‌رسد. در واقع درآمد یک‌سال خواننده‌های پاپ معروف معادل ۱۳۰‌سال کار یک کارمند مشمول مالیات است. همچنین اگر یک بازیگر معروف در ‌سال یک‌میلیارد تومان درآمد داشته باشد، درواقع درآمد یک‌سال او هم تقریبا به اندازه ۳۶‌سال کار یک کارمند مشمول مالیات است. 🔸 اگر میانگین دریافتی پزشکان با درآمد بالا را مطابق با اظهارنظر روسای صنفی‌شان چیزی حدود ۶۵‌میلیون تومان در ماه در نظر بگیریم، آنها در ‌سال ۷۸۰‌میلیون تومان به دست می‌آورند که این رقم معادل ۲۸‌سال کار یک کارمند مشمول مالیات است. اسم مالیات که می‌آید، هنرمندان بلوا می‌کنند 🔸 «ما گفتیم مالیات بدهند، اما خواننده‌ها و هنرپیشه‌ها بلوا به پا کردند!» این جمله را طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به «شهروند» می‌گوید و تأکید می‌کند: «از نظر من هم منطقی نیست که کارمندی با درآمد ۲‌میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان در ماه مالیات بدهد، اما خواننده‌ای با درآمد ۶۰۰‌میلیون تومان و یک‌میلیارد تومان در ماه مالیات ندهد.» 🔸 او ادامه می‌دهد: «این موضوع بارها در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح و بررسی شده است و براساس قانون تازه‌ای که وضع کردیم، بنا شد خوانندگان ۱۰‌درصد از بهای فروش کنسرت‌شان را به خزانه دولت برگردانند تا این مبلغ برای ساخت اماکن فرهنگی و تفریحی در مناطق محروم هزینه شود، اما نمی‌دانم این قانون اجرا می‌شود یا نه؟» 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
‍‍🎙 ملانی جورجیادیز (Mélanie Georgiades) ملقب به «دیامز» (Diam’s) خواننده رپ فرانسوی در شرح دوران زندگی‌اش قبل از گرویدن به دین اسلام،گفت: قبل از آنکه مسلمان شوم، در زندگی‌ام احساس حزن و اندوه می کردم. 🔸 «ملانی جورجیادیز» تا قبل از گرویدن به اسلام، به رغم موفقیت های بسیار، نوعی حس ناراحتی و برآشفتگی را تجربه می کرد، حالتی که او را به جستجوی پاسخی وا داشت که در نهایت با یاقتن دین اسلام، به امید و شادی تازه ای دست یافت. جورجیادیز در حالی که در مکه بود، به عرب نیوز، گفت: پول، موفقیت و قدرت، من را شاد نمی کرد. وی افزود: در پی شادی بودم؛ بسیار غمگین و تنها بودم. کنجکاو بودم که چرا روی زمین بودم، می دانستم که دلیل این مساله، ثروت یا شهرت نبود، زیرا آنها را داشتم و این موارد من را شاد نمی کرد. از اینرو، شروع به جستجوی پاسخ برای همه پرسش هایم کردم. 🔸 زندگی جورجیادیز برنده دو جایزه مهم یکی جایزه موسیقی اروپا موسوم به MTV برای بهترین هنرمند فرانسوی و دیگری جایزه موسیقی NRJ به خاطر بهترین هنرمند، بهترین آلبوم و بهترین آهنگ، پس از ملاقات با دوستش «سوسو» (Sousou) که مسلمان بود، تغییر کرد. 🔸 او در شرح حالاتش پس از گرویدن به دین اسلام گفت: یک مکاشفه بود. از ته قلب متقاعد شدم که خدا وجود دارد و هرچه بیشتر می خواندم، بیشتر متقاعد می شدم. جورجیادیز، افزود: تا قبل از آن، به وحدانیت خدا اعتقاد داشتم و مسیحی بودم، اما دقیقا به آنچه در درونم وجود داشت، به جز غم، واقف نبودم. براساس اعلام روزنامه عرب نیوز، «سوسو» در جلسه ملاقات با جورجیادیز، برای دقایقی از وی جدا شد تا به اتاقی دیگر برای ادای فریضه نماز رود. جورجیادیز نیز همراه وی رفت و بدون آنکه بداند مسلمانان چگونه عبادت می کنند، حرکات سوسو را انجام داد و خود را برای اولین بار در حال سجده در پیشگاه الله یکتا یافت. وی در شرح این حالت گفت: وقتی با وی نماز می خواندم و سجده می کردم، ارتباط با خدا را احساس می کردم. بلافاصله پس از آن روز، وی یک نسخه از قرآن مجید را تهیه کرد و در سفر به جزیره موریتیوس شروع به خواندن آن کرد. 🔸 ملانی جورجیادیز، دسامبر ۲۰۰۸ به دین اسلام گروید و به طور کامل از صحنه موسیقی و انظار مردم محو شد. با این حال، یک عکاس خبری در سال ۲۰۰۹ از جورجیادیز در حال خروج از مسجدی در فرانسه عکس گرفت در حالی که از سر تا پا پوشش داشت. آن عکس در یک مجلسه فرانسوی منتشر شد و جامعه فرانسه را شوکه کرد. در آن زمان، فرانسه درگیر بحث در مورد تصویب قانون منع استفاده از روبنده یا پوشش صورت در اماکن عمومی بود. عکس جورجیادیز به کانون بحث ها تبدیل شد و وی خود را شخصی یافت که به موضوع نفرت عموم تبدیل شده است. وی نوامبر ۲۰۰۹ احساس کرد که باید به هوادارانش در مورد دلیل گرایش به مذهب توضیح دهد و برای آخرین بار، یکی از آهنگ های آلبومش را منتشر کرد. در آن آهنگ، تعصب جامعه فرانسه را توصیف کرد و گفت که این جامعه از زمان گرویدنش به اسلام، دست از حمایت از وی کشیده اند. به رغم همه این مشکلات، جورجیادیزز بیش از هر زمان دیگری در زندگی اش، احساس صلح و آرامش داشت. جورجیادیز اظهارداشت: قبل از روی آوردن به اسلام، غمگین بودم، زیرا نمی دانستم که همه آنچه باید انجام دهم، گفت و گو با خداست. وی افزود: حال، هر آنچه در زندگی ام خوب یا بد است، می دانم که الله را دارم که به من گوش می دهد و عباداتم را پاسخ می گوید. جورجیادیز در سال ۲۰۱۷ به همراه همسرش «فواز طرخانی» (Faouzi Tarkhani) خواننده رپ فرانسوی – تونسی سابق به عربستان سفر کرد. وی در دو سال گذشته، در عربستان اقامت داشت، فارغ از اسلام هراسی و رفتار تحقیرآمیزی که در فرانسه شاهدش بود. وی و همسرش امسال برای ادای مناسک حج، به مکه رفتند. جورجیادیز در شرح آن سفر گفت: این دومین حج من بود، اما این بار با طرز فکر متفاوتی آمدم. وی افزود: نخستن بار، تازه مسلمان بودم و دین را به خوبی نمی شناختم. اما از آنجا که سال ها مسلمان هستم، در مورد اسلام، سنت و پیامبر و همچنین در مورد ماجرای این سرزمین بسیار آموخته ام. 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
‍‍🔹 انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا در گزارشی از افزایش ۲۶ درصدی درآمد سرویس‌های استریم موزیک در شش ماهه اول سال جاری میلادی خبر داده ولی تاکید کرده تنها بخش کوچکی از این سود به هنرمندان می رسد. بخش مهمی از درآمد صنعت موسیقی مدیون استریم است اما تنها بخش کوچکی از این سود به هنرمندان می رسد. 🔸 انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا (RIAA) که سازمانی متشکل از تهیه‌کنندگان و شرکت های ضبط و نشر موسیقی است، در گزارشی از افزایش ۲۶ درصدی درآمد سرویس‌های استریم موزیک در شش ماهه اول ۲۰۱۹ خبر داده است. به گفته RIAA درآمد این حوزه به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده که برابر با ۸۰ درصد از کل عایدی صنعت موسیقی است. 🔸 این درآمد ناشی از هزینه های اشتراک و تبلیغات در سرویس های استریم بوده که سهم هر یک به ترتیب ۶۲ و ۳۸ درصد عنوان شده. در مدت مذکور ثبت نام در سرویس های پولی هم رشد ۳۱ درصدی را پشت سر گذاشته است. 🔸 رشد بازار موزیک تنها ناشی از محبوبیت سرویس های استریم نیست و فروش فیزیکی هم در آن نقش داشته چون در نیمه اول سال جاری میلادی فروش وینیل و CD به ترتیب ۵ و ۱۳ درصد بیشتر شده است. این رشد باعث شده CDها ۴۸۵ میلیون و صفحات وینیل حدود ۲۲۴ میلیون دلار را عاید بازار موزیک آمریکا کنند. 🔸 علی رغم استقبال گسترده از مدیاهای فیزیکی واضح است که هیچکدام به گرد پای استریم محتوا نمی رسند و به طور کلی بازار در قبضه سرویس های استریمینگ نظر اسپاتیفای و اپل موزیک است که به ترتیب ۱۰۰ و ۵۶ میلیون کاربر با اشتراک پولی دارند. همین امر باعث شده هنرمندان برجسته ای نظیر «تیلور سویفت»، «دریک» و «آریانا گرانده» به انتشار آثارشان از طریق این سرویس ها روی بیاورند. 🔸 با این حال تنها بخش ناچیزی از این درآمد سرشار به هنرمندان می رسد. برای مثال اسپاتیفای تنها ۶۰ تا ۸۰ درصد از درآمد هر استریم را به تولیدکنندگان پرداخت می کند که آن هم به شکل نابرابری بین تهیه کننده، ناشر و در نهایت هنرمند تقسیم می شود. به عبارت دیگر حاشیه سود استریم برای هنرمندان به مراتب کمتر از فروش فیزیکی یا حتی دانلود دیجیتال است. 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
🔹 لیبریت ایر نام یک هدفون بسیار کوچک و البته فوق العاده خوش ساخت است که با استاندارد آی پی اکس4 عرضه شده است.باتوجه به ویژگی های ساختار این محصول گزینه ای مناسب برای استفاده در فعالیت های خارج از خانه محسوب می شود. 🔸 این هدفون بی سیم با استفاده از بلوتوث به منبع پخش صوت متصل می شود و در عین حال برای پاسخگویی به تماس تلفنی نیز کاربرد دارد. همانطور که در تصاویر می بینید این محصول طراحی متفاوتی با سایر محصولات مشابه دارد و دلیل آن استفاده از چوب بامبو در بخش هایی از هدفون و همچنین محفظه شارژ آن است. 🔸 استفاده از تکنولوژی بلوتوث 5 مشکل صدای اضافه و مکالمه بی کیفیت را به حداقل رسانده است. همچنین حضور درایورهای باکیفیت موجب شده تا لذت گوش دادن به موسیقی استریو دوچندان شود. 🔸 با یکبار شارژ می توان حدود 9 ساعت از این هدفون استفاده کرد 🎼کانال موسیقی موسسه مصاف @masafmusic