🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات فرمانده کل قوا در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ۱۴۰۰/۷/۱۱
📣 اهمیت #نیروهای_مسلح:
✅ سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی
شما که لباس نیروهای مسلّح را به تن کردهاید، مفتخرید به:
1️⃣ دفاع از ملّت #ایران
2️⃣ دفاع از هویّت اسلامی، ملّی و انقلابی کشور
3️⃣ دفاع از امنیّت کشور
✅ امنیّت، زیرساخت اساسی برای پیشرفت است
❗️ایجاد اختلال در همهی پیشرفتها و فعالیتهای لازم و ضروری در صورت نبودن امنیت در یک کشور
✅ تأمین امنیّت کشور توسّط نیروهای مسلّح خودی
⬅️ تامین امنیت مرزها و امنیت داخلی
⬅️ حفظ امنیت کشور در هشت سال #دفاع_مقدس
❌ دخالت بیگانگان در امنیّت کشور یکی از فاجعهبارترین مصیبتها برای کشورهای دنیا
🔸امروز حتّی کشورهای اروپایی هم که زیر چتر ناتو نَفَس میکشند، مایلند که مستقل حرکت کنند
📣 عوامل اقتدار نیروهای مسلح:
📝آموزشها، ابتکارات عملی، پیشرفتهای علمی گوناگون، ابزارها، انضباط سازمانی، روحیه، معنویّات، صلاح دینی و #اخلاقی
📌 نبود عنصر توجه به خدا و معنویات در ارتش #آمریکا علت شکست پس از بیست سال در #افغانستان
❗️ آمریکاییها آمده بودند #طالبان را از قدرت ساقط کنند، بیست سال هم این همه جنایت، تلفات، این همه هزینههای مادّی و انسانی کردند، آخرش هم حکومت را رها کردند در دست طالبان و بیرون رفتند
💣 در منطقهی خود ما، حضور ارتشهای بیگانه از جمله ارتش آمریکا مایهی ویرانی و جنگافروزی است
♻️ صلاح این منطقه در این است که ارتشها را مستقل، متّکی به ملّتها و همافزای با دیگرِ ارتشهای منطقه قرار بدهند و اجازه ندهند دیگران دخالت کنند
✅ گزارشهایی که من از دانشگاههای نظامی دارم، مجموعاً گزارشهای خرسندکنندهای است، به ملّت ایران باید تبریک گفت به خاطر داشتن شما جوانهای #مؤمن و #عازم و #شجاع
🔍#بصیرتی
#امام_خامنه_ای
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
کادرسازی و تربیت نیروی تشکیلاتی(۱۸)
حجت الاسلام حمیدرضا ترابی
ضرورت حوزوی شدن چند تن از کادرسازان(۱)
دوستان کادر باید تربیت اصیل حوزوی ببینند. بقیه اقشار خوبند، ولی سقف پروازی دارند. حد و اندازهشان محدود است، ولی این تئوری که من میگویم بیسقف است. یک زمان است که ما میخواهیم کار فرهنگی کنیم. در کانون یا هیئتی فعالیت داشته باشیم. هر چه بیشتر، بهتر، ولی اگر بخواهیم کار کادرسازی بکنیم، دلخوش کردن به چنین مجموعههایی، به نظرم سراب دیدن است.
البته از عنایت و لطف خداوند غافل نمیشویم. ممکن است در خانه فرعون هم یک آدم به ثمر برسد، ولی ما روی آن حساب نمیکنیم. آن از باب «حیث مالایحتسب» است. ممکن است پسر یزید هم خوب در بیاید با یک معلم که شیعه بود. لذا روی این موارد استثنایی نمیتوان حساب باز کرد. ما فرمولها داریم، ولی نمیگوییم که همه چیز با فرمول حل میشود. گاهی اوقات با یک فوت حل میشود. ولی روی فوت که نمیشود برنامهریزی کرد.
قسمت بعدی: ضرورت حوزوی شدن چند تن از کادرسازان(۲)
🔍#مهارتی
#کادرسازی
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم(بعد دینی(۱))‼️
🔹🔷هویت اصلی مردم ایران، هویتی دینی و اسلامی و اصلی ترین نقطه قوت و برجسته ترین ویژگی ملت ما و انقلاب اسلامی نیز، آموزه های دینی و دین داری است. از طرفی، یکی از مهمترین اهداف جنگ نرم، تغییر باورها و ارزشهای حاکم بر مردم است. از آنجا که بسیاری از باورها و ارزش ها و برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی مردم ما، متأثر از باورهای دینی و ارزش های اسلامی است، کلیدی ترین هدف دشمنان در جنگ نرم، حمله به این ارزشها به عنوان یکی از مؤلفه های امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران است. به همین دلیل، بعد دینی جنگ نرم، مهمترین جنبه آن را تشکیل می دهد. از محورهای اصلی جنگ نرم دشمن در بعد دینی می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱.شبهه پراکنی مذهبی و اعتقادی، ۲. سوء استفاده از روحانیت،۳. فرقه سازی، ۴. دین سازی، ۵. ترویج اسلام آمریکایی؛
در شماره های بعد به تشریح موارد فوق پرداخته خواهد شد.🔷🔹
شماره بعد: ابعاد جنگ نرم(۳) ابعاد دینی(۲)
منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی)
🔍#بصیرتی
#جنگ_نرم
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ
🔷امام خمینی(ره) :
رسول اکرم (ص) در عین حالی که بالاترین موجود بود در استقامت، و حضرت امیر- سلام الله علیه- در روایتی وارد شده است که ما در جنگها هر وقت که فشار برایمان میآمد به رسول خدا پناه میبردیم. در عین حال خدای تبارک و تعالی میفرماید که: فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ، امر میکند که پایدار باش! نلغزاند تو را چیزی. آنجایی که میرسد به اینکه تو و امّت، پایدار باشید، پیغمبر میفرماید که: من به واسطه این آیه پیر شدم.
🔍#پیامبر_اکرم
#امام_خمینی
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 راه کسب محبوبیت اجتماعی در کلام امام حسن«سلاماللهعلیه»
◾️شهادت امام حسن مجتبی«سلاماللهعلیه» تسلیت باد
🔍#امام_حسن
#آیت_الله_مظاهری
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فتوکلیپ | "مَدینة النبی"
⏯همخوانی استدیویی زیبا
◾️ویژه رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم ◾️
⚜کاری از:
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
🌐مشاهده و دریافت همخوانی های مناسبتی:
📲 @tasnim_esf
📺 Aparat.com/tawashih_tasnim
#رحلت_پیامبر
#امام_حسن
#امام_رضا
🔍#تواشیح
#همخوانی
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
21.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | شرح حديثی از حضرت امام رضا عليه السلام توسط رهبر انقلاب
🔍#امام_رضا
#حدیث
#امام_خامنه_ای
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
💥حلول ماه #ربیع_الاول مبارک 🌺🌺🌺
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
💫تکالیف منتظران در بیان امام رضا علیه السلام
🌷قال الرضا علیه السلام:
✨«مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّی مَعَکمْ رَقِیبٌ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ فَعَلَیکمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یجِی ءُ الْفَرَجُ عَلَی الْیأْسِ فَقَدْ کانَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ أَصْبَرَ مِنْکم»
✨«و چه نیکوست صبر و انتظار فرج، مگر نشنیده اید گفتار خدا را که فرموده است:{منتظر باشید که من نیز همراه شما از منتظرانم} پس صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید که فرج بعد از یاس و نومیدی خواهد آمد. اقوامی که پیش از شما بودند از شما شکیباتر بودند.»
📚ابن بابویه،1395ه.ق.، ج 2، ص: 645؛ مجلسی،01403ه.ق.ج52، ص129؛صافی گلپایگانی،1388، ص496
🔍#انتظار
#امام_زمان
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
📌 اولین ماه سال قمری ربیع الاول است یا محرم؟
🔹 در عصر جاهلی یعنی زمانی که هنوز پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث نشده بود, مردم آن زمان ماه محرم را به عنوان نخستین ماه سال قرار داده بودند و سال جدید نزد آنان با شروع ماه محرم آغاز میگردید.
🔸 با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه در سال سیزدهم بعثت که در ماه ربیعالاول اتفاق افتاد، این حادثه تاریخی و این ماه مبدأ تاریخ مسلمانان قرار گرفت. بنابراین از همان سالِ نخستینِ هجرت این واقعه مبدأ تقویم مسلمانان گردید.
♦️ به نوشته «طبری» تاریخ نویس مشهور جهان اسلام: «عمر, اصحاب پیامبر را گردهم آورد و گفت: مبدأ تاریخ را چه روزی قرار دهیم؟ امیرمومنان علی بنابیطالب(ع) فرمود: مبدأ تاریخ مسلمانان را باید از روزی قرار داد که پیامبر مهاجرت کرد و سرزمین شرک را ترک نمود». پیشنهاد امام این بود که که ماه ربیعالاول به عنوان مبدا تقویم و روز اول ربیعالاول یعنی همان روزی که حضرت محمد (ص) از مکه خارج شدند به عنوان اولین روز تقویم رسمیت یابد.
🔺 اما متاسفانه از آنجایی که عمر بن خطاب بنایش بر مقابله و تقابل با امیرالمومنین علی علیه السلام بود اصل پیشنهاد که: «تقویم مسلمانان هجری، یعنی بر اساس هجرت باشد» باشد مورد قبول همگان واقع شد اما عمر بن خطاب بر اساس «رسوم عهد جاهلیت» مبدأ تاریخ را محرم همان سالی قرار میدهد که پیامبر در آن سال هجرت فرمودند که از لحاظ زمانی دو ماه و دوازده روز زودتر از رسیدن پیامبر به مدینه بود.
منبع : تاریخ طبری, ج3، ص926
پ ن: توضیح در مورد ماه محرم:
محرم به معنای حرام شده است. پیش از اسلام عرب، جنگ در این ماه را حرام میدانست و ترک مخاصمه میکرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند.
در توضیح این که چرا ماههای دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمیشود میتوان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع میشد به آن محرم گفتند.
🔍#ربیع_الاول
#سال_قمری
#بدعت_عمر
#تاریخ
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
کادرسازی و تربیت نیروی تشکیلاتی(۱۹) "قسمت آخر"
حجت الاسلام حمیدرضا ترابی
ضرورت حوزوی شدن چند تن از کادرسازان(۲)
... آنها هم اگر میخواهند کار بکنند، کارشان ارزشمند است. ولی باید کمکم آنها را به چنین مجموعههایی تبدیل بکنیم تا از دل همانها، روحانیونی به ثمر برسند. همانها را به وصل کنیم به فضلای بزرگتر. من توصیه نمیکنم که حتماً به یک روحانی وصل بشوند. روحانی داریم تا روحانی. این روحانی کی هست؟ کجا هست؟ خوب اگر بود خودش را آشکار میکرد و... البته نفس ارتباط با روحانی و حوزه خوب هست و راه اساسی نیست. باید از دل خود این کادر و تشکل، بجوشند و چند نفرشان باید طلبه شوند و تربیت اصیل حوزوی و دینی ببیند. بروند طلبه بشوند. عالم ربانی بشوند. ده سال دیگر جواب بدهد. اشکال ندارد. ده سال، بیست سال درس بخوانند و این کار بیست سال دیگر جواب بدهد، ولی باعث کار ماندگار میشود. ما هم نیامدیم که زود برویم. کارهای تمدنی، بالای پنجاه سال یا صد سال جواب میدهد. ما کار دانشگاهی و ضربالاجلی که نمیخواهیم انجام بدهیم. با این رویکردی که بیان شد، یک چیزی را کاشتید که ماندگار است. ما یک گل داریم و یک درخت. گل زود بار میدهد و درخت دیر. گل را به سادگی میتوان کند، ولی درخت را نه. گل یکی دو بهار میبیند و از بین میرود.
انشاءالله که خداوند به حرفهای ما برکت بدهد، اگر هوای نفسانی تویش هست، حذف بکند، خالصش بکند و خالصهایش را از ما قبول کند.
منتشر شده در ماهنامه حلقه وصل شماره۲
🔍#مهارتی
#کادرسازی
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم(بعد دینی(۲))‼️
🔹🔷شبهه پراکنی های مذهبی و اعتقادی:
حجم شبهه هایی که در سالهای اخیر علیه تشیع و آموزه های آن مطرح شده، بدون اغراق هزاران برابر بیشتر از کل شبهاتی است که در طول تاریخ علیه آن مطرح بوده است. در دوران گذشته شبهات، معمولا در لا به لای کتاب ها و مجامع علمی مطرح می شد و عموم مردم یا اصلا متوجه آن نمی شدند و یا اینکه دغدغه ای نسبت به آنها و شرایط لازم برای فهم آنها نداشتند. اما در دوران جدید با توجه به وجود وسایل ارتباط جمعی گسترده، شبهات به جای آنکه که در کتاب های علمی و در جمع اندیشمندان و مجامع علمی مطرح شوند، در روزنامه ها و سایت ها و مجلات عمومی و شبکه های رادیویی و تلوزیونی و ماهواره ای بویژه در فضای مجازی، با زبانی ساده تر و عوام فریبانه ترمطرح می شوند و هم در دایره ای بسیار وسیع و گسترده و حجمی بالا تکثیر و ترویج می شوند، به همین دلیل نقش تخریبی آنها بسیار بالاست.🔷🔹
شماره بعد: ابعاد جنگ نرم. (ابعاد دینی(۳))
منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی)
🔍#بصیرتی
#جنگ_نرم
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔 @salehinzn