eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
412 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ما باید حافظ باشیم‌ یا تقوا حافظ ماست؟ 🔹 حقيقت اين است كه تقوا هم هر اندازه عالى باشد به نوبه خود خطراتى دارد. آدمى در عين اينكه بايد در حمايت و حراست تقوا زندگى كند بايد خود حافظ و حارس تقوا بوده باشد و اين، به اصطلاح «دور» نيست. 🔸 مانعى ندارد كه يك چيز وسيله حفظ و نگهدارى ما باشد و در عين حال ما هم موظف باشيم او را حفظ كنيم. درست مثل همان جامه كه مثال زدم: جامه حافظ و حارس و نگهبان انسان است از سرما و گرما، انسان هم حافظ و حارس جامه خويش است از دزد. اميرالمؤمنين عليه السلام در يک جمله به هر دو اشاره كرده، آنجا كه می‌‏فرمايد: الا فَصونوها وَ تَصَوَّنوا بِها.. يعنى تقوا را حفظ كنيد و هم به وسيله او خودتان را حفظ كنيد. 🔹 پس اگر از ما بپرسند آيا تقوا ما را حفظ می‌کند و يا ما بايد حافظ تقوا باشيم، می‌گوییم هر دوتا. نظير اينكه اگر بپرسند آيا از تقوا بايد كمک گرفت براى رسيدن به خدا و مقام قرب الهى، يا از خدا بايد كمک خواست براى تحصيل تقوا؟ می‌گوییم هر دوتا؛ به کمک تقوا بايد به خدا نزديک شد، و از خدا بايد مدد خواست كه براى تقواى بيشتر ما را موفق بفرمايد. 📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۴ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🌹پیامبر اکرم (ص) : هر کس در ازدواج زن و مردى تلاش کند، خداوند به تعداد هر مویى از بدنش شهرى در بهشت به او کرامت می‏فرماید. و پاداشش مانند کسى است که پیغمبرى را خریده و در راه خدا آزاد کرده و اگر موقع رفتن به خانه خود از دنیا برود، در قیامت جزو شهیدان خواهد بود... 📚ارشاد القلوب 🌺سالروز اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت (سلام الله علیها) مبارک باد. ‌‌ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🌹حضرت خدیجه(س) چگونه با نبی مکرم اسلام ازدواج کرد؟/ پاسخ به شبهاتی درباره سیره و زندگی بانوی بزرگ اسلام ♦️رجبی دوانی، کارشناس تاریخ اسلام :سن حضرت خدیجه سلام الله علیها برخلاف نقلی که گفته شده، درست نیست؛ یعنی ایشان در زمان ازدواج با نبی مکرم اسلام 40 ساله نبودند، بلکه روایت‌های معتبرتری نشان می‌دهد که ایشان تقریباً هم‌سن رسول خدا صلی الله علیه و اله بودند و در زمان ازدواج مانند آن حضرت، حدود 25 سال داشتند. ♦️حضرت خدیجه‌ سلام الله علیها با پیامبر صلی الله علیه و آله قرارداد تجاری بستند، غلامانشان را همراه پیامبر صلی الله علیه و آله فرستادند تا حضرت را در آن سفر تجاری تحت نظر داشته باشند و اعمال و حرکات آن بزرگوار را به او گزارش کنند. وقتی غلامان از ویژگی‌های پیامبر صلی الله علیه و آله تعریف کردند، حضرت خدیجه‌ سلام الله علیها بسیار شیفته ایشان شدند و به پیامبر صلی الله علیه و آله پیشنهاد دادند که اگر مایل باشند با او ازدواج کنند. پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه و آله هم پس از مشورت با عموی بزرگوارشان جناب ابوطالب‌ به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادند. ♦️ حضرت خدیجه سلام الله علیها دو پسر برای نبی مکرم اسلام به دنیا آورد به نام‌های قاسم و عبدالله. قاسم زودتر از عبدالله به دنیا آمد و به همین علت، پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله را ابوالقاسم یعنی پدر قاسم هم می‌نامند. اما این فرزند در کودکی از دنیا رفت. عبدالله هم پسر دیگر ایشان بود که او هم عمر کوتاهی داشت و مانند قاسم در خردسالی وفات کرد. ♦️به عنوان مثال زمانی که پیش از تولد حضرت زهرا سلام الله علیها جبرئیل بر رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد و گفت که تا چهل روز شهر را ترک کند و چله‌نشین شود، حضرت از این دوری غیرمنتظره از حضرت خدیجه سلام الله علیها ناراحت بودند. طوری که بعد از چند روزی که در غار حرا بودند پیغامی را توسط عمار یاسر برای همسر خود فرستادند. در این پیغام حضرت فرموده بودند: «ای خدیجه! از این جدایی من گمان بد مبر و آن را نشانه بی‌علاقگی من به خودت مپندار. بلکه این به امر الهی است و خداوند خواسته امرش تحقق یابد. پس جز گمان نیک چیزی به قلبت راه نده چراکه خداوند به افتخار تو به طور مکرر به فرشتگان بزرگ خود افتخار می‌کند.» 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس چهارم4⃣: اهداف متوسط ۲ در این درس از 👈منظر دیگری به اهداف تربیت پرداخته شده است. 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اهداف متوسط تربیت ۲ .mp3
10.28M
✅ درس چهارم4⃣: اهداف متوسط ۲ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد دینی(۹)‼️ 🔹🔷ترویج اسلام آمریکایی(۲) ... ادامه بحث شماره قبل: در یک جمله می توان گفت نظام سلطه به دنبال اسلام آمریکایی است. اسلامی که به تعبیر حضرت امام خمینی، مدافع "اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور حوزه های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پا برهنه ها" است. به تعبير آنان: "یک فلسفه سیاسی چه از منابع غربی گرفته شود و جه از قرآن، برای اینکه دموکراتیک تلقی شود، باید بدون قید و شرط از کثرت گرایی و حقوق بشر شناخته شده در سطح بین الملل، حمایت کند". "منابع غیر فرقه ای حقوق و قوانین" را بپذیرد و اعتقادی به تحقق عینی و خارجی شریعت نداشته باشد. شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد فرهنگی(۱) منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
سالروز شهادت مسیح بلوچستان سردارشهید نورعلی شوشتری شهید سردار نور علی شوشتری همرزم شهیدان باکری وبرونسی🌹 امام خمینی خطاب به سردار شوشتری می فرمایند در این دنیا که نمیتوانم کاری بکنم اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد قسمتی از وصیت نامه : الهی نصیرمان باش تا از مسیر برگردیم بصیرمان باش تا از مسیر بر نگردیم وآزادمان کن تا اسیر نشویم سالروز شهادت🥀 هدیه کنیم صلواتی نثار ارواح مطهر همه شهدا 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس پنجم5⃣: گستره ی مباحث تربیتی در قرآن و روایات 📌در این درس به مبحث👈 تربیت از منظر ، ، و پرداخته می شود . 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
5ـ گستره ی مباحث تربیتی.mp3
8.11M
✅ درس پنجم5⃣: گستره ی مباحث تربیتی در قرآن و روایات 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
نقش ما، در دین گریزی دیگران نقل شده است که شیخ محمد بافقی یزدی، مدتی بسیار می گریست. شاگردانش پرسیدند: استاد مدتی است زیاد متأثر و گریانید، چرا؟ گفت: گریه ام برای دین است که این همه در دنیا غیرمسلمان و بی دین درست کرده ایم؟! پرسیدند: چه ربطی دارد؟ شما چه نقشی در بی دینی دیگران داشته اید؟ گفت: عملکرد ناشایست و رفتار ناصحیح و گفتار نامطلوب ما باعث شده این همه غیر مسلمان به اسلام روی نیاورده و در راه نادرست خود گام بردارند، اگر ما شیعیان حضرت علی (علیه السلام) به راستی به آموزه های دینی خود عمل می کردیم. یک غیرمسلمان در دنیا باقی نمی ماند. همه مسلمان می شدند. چرا که انسان ها بر اساس فطرت خود، عشق، محبت، صحبت، عدالت، ظلم ستیزی، صداقت و معنویت که در اسلام وجود دارد را می ستایند. اگر ما به اسلام عمل می کردیم همه مسلمان می شدند. 🔍 •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
📗 کتاب «پوکه های طلایی» کتاب پوکه های طلایی اثر نویسنده سر کار خانم طیبه دلقندی به بررسی و خاطرات آزاده جانباز آقای محمود شریعت می پردازد. خاطرات این آزاده و جانباز عزیز از دوران جبهه و جنگ شروع شده و دوران اسارات و همچنین نحوه جانبازی را بیان می کند که بسیار جذاب و خواندی می باشد 👇دریافت فایل pdf👇
پوکه‌های طلایی.pdf
1.35M
📥 دریافت کتاب «پوکه های طلایی» 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد فرهنگی(۱)‼️ 🔹🔷 تخریب هدفمند فرهنگ و هویت اسلامی فرهنگ بخش مهمی از هویت یک ملت را تشکیل می دهد و تحریف فرهنگ اسلامی از جوامع مسلمان در هویت زدایی از این جوامع نقش اساسی دارد. دشمن تلاش می کند هویت و فرهنگ اسلامی مسلمانان را با شگردی هنرمندانه و نامحسوس، از میان بردارد و یا اینکه دست کم آن را خرد و ناچیز جلوه دهد. برای تخریب لایه های رویین فرهنگ یک جامعه، لازم است لایه های زیرین یا جهان بینی و نظام ارزشی آن، تخریب یا تضعیف شود. اگر جهان بینی و نظام ارزشی یک جامعه دستخوش دگرگونی شود، در آن صورت آداب و رسوم اجتماعی و شیوه زندگی آنها نیز دگرگون خواهد شد. غربی ها بیشتر سعی می کنند به صورت غیرمستقیم و از راه تغییر ارزشها حرکت کنند. آنها از راه ترویج ارزش های لیبرالیستی مانند پول پرستی، تجمل گرایی، دنیا طلبی و شهوت گرایی در جوامع اسلامی، نهایتا سعی می کنند مسلمانان را از هویت اسلامی خود دور سازند.🔷🔹 شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد فرهنگی(۲): تغییر سبک زندگی منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس ششم6⃣ : معنا و مفهوم تربیت 🌺در تربیت دینی چه اتفاقی باید رخ دهد ؟ 🌺معنا و یک تربیت چیست ؟ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
6ـ معنا و مفهوم تربیت.mp3
6.75M
درس ششم6⃣:معناومفهوم تربیت 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
دو خصلت شیعه ✍امير المؤمنين (ع) فرمودند: شيعيان مرا به دو خصلت امتحان كنيد كه اگر داراي اين دو خصلت بودند، شيعه اند: اهمّيّت به در اوّل وقت و دستگيري برادران ديني خود با مال، اگر اين دو در آن‌ها نبود، پس از ما دورند، دورند و دورند! 📚 جامع الاخبار، ص ۳۵ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین بدرقه زنجانی 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس هفتم7⃣ : مبانی علم تربیت ⭕️مبانی علم چیست و آن دارای چه اهمیتی می باشد ؟ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
7ـ مبانی علم تربیت.mp3
6.91M
✅ درس هفتم7⃣ : مبانی علم تربیت 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد فرهنگی(۲)‼️ 🔹🔷تغییر در سبک زندگی سبک زندگی(Life Style) مجموعه ای از رفتارها و عملکردهای یک فرد است که برای تامین نیازهای روزمره خود بروز می دهد. شیوه زندگی هر فردی بیانگر هویت و شخصیت فردی و اجتماعی او است. فرماندهان و کارگزاران جنگ نرم، برای تغییر باورها و ارزش های جامعه هدف، سعی می کنند از راه دگرگون کردن شیوه زندگی افراد آن جامعه، وارد شوند. تغییر در نوع پوشش، آرایش، خوراک و نوع معماری و مدل های مختلف، زمینه تغییر در باورها و ارزش های افراد را فراهم می کنند. البته پذیرش این نوع تغییرات، به یک معنی معلول تغییر در باورها و ارزش ها و ذهنیت ها است. یعنی بین "باورها و ارزشها" و "سبک زندگی" رابطه متقابل وجود دارد. برای مثال، تغییراتی که در نوع معماری مسکن مانند آشزخانه Open و .. توسط ایرانیان در سالهای اخیر ایجاد شده است، نشانه ای از تاثیر پذیری آنان از زندگی غربی ها است.🔷🔹 شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد فرهنگی(۳): الگوسازی های فرهنگی و اجتماعی منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ شهید مدافع حرم \"\" که بدون ٢ دست و ٢چشم به شهادت رسید، در وصیتنامه خود نگاشته بود: آرزو دارم همچون حضرت عباس(ع) در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت برسم . بےراه نبود ڪه حامد بین مجروحین ایرانی معروف شده بود به \" \" . جلوے چشم امیر تمام روضه های ابوالفضلی ڪه شنیده بود و تمام نوحہ هایی ڪه خوانده بود مجسم شدند . . حامد سر تا پا زخم بود بےدست و بےچشم هایش با سرے مجروح و جسمے سرتا پا زخمیِ تیر و ترڪش ... . یادش افتاد حامد همیشۀ خدا عاشق روضۀ ابوالفضل بود . یادش افتاد حامد همیشه مےگفت : من اگر روزی ریش سفید هیئت شوم ، همۀ نوحه خوان ها رو مےگویم فقط روضۀ ابالفضل بخوانند ... . نمی دانم چه شد امروز فال بنام این شهید افتاد هرچه بود وهست،همین را می دانم شهدا بردند وما باختیم نمی‌دانم درنمازشبشان چه باخدا گفتند نمی‌دانم با معبود چگونه راز و نیاز کردند،که پسندیده شدند، ایکاش یه کمی از آن رازها راماهم یاد می‌گرفتیم شهدا نگاهی،شهدادست ماراهم بگیرید بدجوری غرق دنیا شده ایم روزتون شهدای التماس دعا 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اجلاسیه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با سخنرانی سرلشکر سلامی برگزار می شود https://basijnews.ir/fa/news/9384279 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
دبیر کمیته فرهنگی هنری کنگره ملی ۳٥٣٥شهید استان زنجان خبر داد: آغاز فضاسازی شهری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان توسط ادارات و دستگاه های اجرایی 🌹https://basijnews.ir/fa/news/9382710 🌹http://fna.ir/4az4d 🌹http://www.mojerasa.ir/khabar/23565/ 🌹https://www.isna.ir/news/1400072416875/ 🔰https://eitaa.com/roshana_zanjan 🔰https://rubika.ir/roshana_zanjan 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
تولی و تبری 🔹اگر چه «» و «» را در اصطلاح از فروع دین شمرده اند، ولی از مجموعه معارف اسلامی، به ویژه آموزه های مکتب اهل بیت علیهم السلام چنین برمی آید که این دو موضوع، نه فرع دین، بلکه همه و تمامیت هستند و به بیان دیگر، دین و ایمان چیزی جز دوستی ورزیدن و بیزاری جستن به خاطر نیست. 🔸 بن یسار، یکی از یاران امام علیه السلام نقل می کند: 🔹از امام صادق علیه السلام پرسیدم: آیا دوستی و دشمنی از ایمان است؟ 🔸فرمود: «هَلِ الإیمانُ إِلاَّ الحُبُّ وَ البُغضُ؛ آیا ایمان جز دوستی و دشمنی است؟»(1) 🔹در روایت دیگری، امام صادق علیه السلام می فرماید: «مَنْ أَحَبَّ لِلّهِ وَ أَبْغَضَ لِلّهِ وَ أَعْطی لِلّهِ فَهُوَ مِمَّنْ کَمُلَ إیمانُهُ؛ آن کس که برای خدا دوستی بورزد، برای خدا دشمنی کند و برای خدا ببخشد، از کسانی است که ایمان او کامل شده است.»(2) 🔸و باز می فرماید: «کُلُّ مَنْ لَمْیُحِبَّ عَلَی الدِّینِ وَ لَمْیُبْغِضْ عَلَی الدِّینِ فَلا دینَ لَهُ؛ کسی که دوستی و دشمنی اش بر اساس دین نباشد، دین ندارد».(3) 🔹همچنین از آن حضرت نقل شده است: ✨قالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله لِأَصحابِهِ: أَیُّ عُرَیِّ الإِیمانِ أَوْثَقُ؟ فَقالُوا: اَللّهُ وَ رَسُولُه أَعْلَمُ وَ قالَ بَعْضُهُم: الصَّلاهُ وَ قالَ بَعْضُهُم: الزَّکاهُ وَ قالَ بَعْضُهُم: الصِّیامُ و قالَ بَعْضُهُم: اَلحَجُّ وَ العُمْرَهُ و قالَ بَعْضُهُم: الجِهادُ. فَقالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آلهلِکُلِّ ما قُلْتُمْ فَضْلٌ وَ لَیْسَ بِهِ وَ لکِنْ أَوْثَقَ عُرَیِّ الإِیمانِ الحُبُّ فِی¨ اللّهِ وَ الْبُغضُ فِی¨ اللّهِ وَ تَوالِی¨ (تَوَلِّی¨) أَولِیاءَ اللّهِ وَ التَّبَرِّیَّ مِنْ أَعداءِ اللّهِ.(4) ✨رسول خدا - درود و سلام خدا بر او و خاندانش باد - به یارانش فرمود: استوارترین دست آویزهای ایمان کدام است؟ گفتند: خدا و رسولش بهتر می دانند. بعضی گفتند: نماز؛ بعضی گفتند: زکات؛ بعضی گفتند: روزه؛ بعضی گفتند: حج و عمره و بعضی گفتند: جهاد. پس پیامبر خدا فرمود: برای همه آنچه گفتید فضیلتی است، ولی استوارترین دست آویزهای ایمان نیست، بلکه استوارترین دست آویز ایمان، دوستی در راه خدا، پیروی کردن از اولیای خدا و بیزاری جستن از دشمنان خداست. 🔹این همه نیست مگر به دلیل آنکه دوستی ها و دشمنی های آدمی مبدأ همه کنش ها و واکنش ها و اثرگذاری و اثرپذیری های او و تعیین کننده منش و روش او در زندگی فردی و اجتماعی است. نجات و رستگاری یا سقوط و گمراهی هر انسانی نیز بستگی تام و تمامی به این موضوع دارد که او در زندگی خود به چه کسی یا چه چیزی دل بسته و به ولایت که سرسپرده است. ................... 1- الکافی، ج2، ص125، ح5. 2- همان، ص 124، ح 1. 3- همان، ص127، ح16. 4- همان، صص 125 و 126، ح 6. ┄┅•|•⊰❁〇⃟:❁⊱•|┅┄ 📚معرفت امام زمان علیه السلام و تکلیف منتظران، ج1 ، ص 326 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn