eitaa logo
مشعل اندیشه
90 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
4 فایل
خدایا نور اندیشه و تفکر و ایمان را بر دلهای ما بتابان
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️‌ زنی که قربانی سخت گیری در حجاب شد مروه الشربینی بود 🔻‌ بانوی نخبه محجبه مسلمان مصری برای شغل خود به آلمان مسافرت کرد.در یک پارک با فرزند خردسالش بازی میکرد که مورد حمله و آزار و اذیت یک آلمانی نژادپرست افراطی قرار گرفت وازش فحش ها شنید و کتک خورد.تنها دلیل حمله آن نژادپرست آلمانی حجابش و دینش بود 🔻‌ ازش به دادگاه فدرال آلمان شکایت کرد.در دادگاه بعنوان یک شاکی حاضر شده بود که آن فرد نژادپرست آلمانی با چاقو به مروه الشربینی زن محجبه حمله کرد و او و فرزند توی شکمش را به قتل رساند! 🔻‌ پلیس نه تنها هیچ ممانعتی نکرد هیچ حتی نگذاشت که شوهر این زن دخالت کند اون آلمانی زن محجبه باردار را باهفده ضربه چاقو مقابل چشم فرزند خردسالش کشت! 🔻‌ خفه خون گرفتند همونا ک شعارشون مهسا امینی که تو جلسه آموزشی فشارش افتاده بود همونا که برای زنان ایران مو قیچی میکردند همونا که خلخال پای یهودی شون گوش فلک رو کرده بود ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ کانال برتــر حجاب ✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی👇🏻 🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
تو را دست از سر این بردارید!!😡 خانمی که میگفت من پیش شما نمیکنم!!😳😳 قضیه از آنجایی شروع شد که بنده به همراه چند تن از کنار ساحل مشغول بودیم که ناگهان چشمم به افتاد که را بر شانه هایش انداخته بود و بود. جلو رفتم و با و با او کردم و او با سردی و به سختی جواب سلام و احوالپرسی ام را داد: – خوبید شما؟ – خوبم مرسی – میتونم بپرسم از کجا تشریف آوردید؟ – از – خیلی خوش آمدید. در همین لحظه که سالها در ذهنش می گذشت را پرسید و به سرعت و پشت سرهم گفت: حاج آقا شما اینجا چی کار می کنید؟😱 نمیخواهید بگذارید راحت باشند؟😡 من دلم برای مردم ایران میسوزه که نمی توانند هیچ جا بدون شما بکشند😭 باورکنید که من هم وقتی شما را میبینم احساس امنیت ندارم !! من همچنان 😂 و با آرامش گفتم: بنده و دوستانمون آمدیم به مسافرین خوش آمد بگوییم و تا جایی که توانش را داشتیم اگر مشکلی داشتند و یا نیاز به مشاوره ای خدمتی کنیم و… اما سوال دوم شما✍ باور کنید ما اینجاییم تا به مردم بگوییم آفرین به شما که دست خانواده تان را گرفتید و آمده اید . و سوال سوم شما✍ فرمودید که دلتان برای مردم می سوزد و فرمودید کنار ما احساس امنیت نمی کنید درسته؟ او جواب داد: بله😉 اصلا نمیکنم و از این و شما متنفرم – اگر امکان داره علتش را بگید؟ – چون خودتون به که هستید عمل نمیکنید! – ماعمل نمیکنیم؟😍 به کجای قرآن عمل نکردیم؟😉 – مگر در قرآن ما نیست ؟ پس چرا آنقدر سخت میگیرید به این مردم؟ – کجا سخت گرفتیم مگر چه گفتیم؟ – پس برای چی آمدید به سمت من و دو تا پسرای من؟ مگر غیر ازاین هست که الان میخوای بگی شال خودتون را بزارید روی سرتان؟ – برای همین آمدم اما نه با اون تفکر شما!! خیلی خوب شد که این آیه را مطرح کردید اما یه قول میخوام اگر قانع شدید باید اول خودتون حجابتون را درست کنید و بعد برای چند تا از دوستان وبستگانتان این آیه را توضیح دهید قبول میکنید؟ آقایی که کنار ایشان بود گفت حاج آقا قبول ولی اگر قانع نکردی دیگه به ما گیر نده !!😉 گفتم باشه. عرض کردم اما توضیح این آیه ( لا اکراه فی الدین) این آیه میفرماید ( لا اکراه فی انتخاب الدین، لا اکراه فی اصل الدین) یعنی اینکه اگر شما میخواهید دینی را انتخاب کنید ما به شما زور نمیگوییم ولی اگر دینی را انتخاب کردید باید به باشید اینجا بود که برای تبیین این آیه از مثالی استفاده کردم : اگر شما دنبال باشید هیچ اداره و ارگانی نمی تواند به زور شما را کند بلکه اختیار انتخاب هر شغلی با شما هست مثلا شما با انتخاب خودتان می توانید شوید اما بحث اینجاست که حالا شما با انتخاب خودتان کارمند بانک شدید آیا میتوانید بگویید که میخواهم با تیپ اسپرت سرکار بیایم؟💪 یا میخواهم از ساعت ده صبح بیایم تا ده شب؟ خیر نمی توانید!! چون خودش را دارد یعنی حتی رنگ کت و شلواری که باید بپوشی را برایت مشخص می کند چه برسد به ساعت کاری!! حالا اگر کسی نخواست به این قوانین پایبند باشد مشکل از بانک هست یا آن شخصی به یقین از آن شخص هست چون کسی به زور او را کارمند بانک نکرد. واین قضیه در هم صادق هست یعنی میتوانستید بروید شوید ، شوید ، شوید. البته این را هم بگویم که در همان ادیان هم قوانینی وجود دارد که باید به آن ها پایبند باشید.😉 گفت اگر بخوام دینم را تغییر بدم نداره از نظر ؟😉 گفتم،پسرتون اگه بخواد از بده جریم نداره ؟☺️ اینجا بود که آن خانم آرام گفت: حاج آقا حالا کی به من پنجاه ساله نگاه میکنه😌 گفتم: بله شاید کسی دیگه به شما نگاه نکنه ولی خیلی از دخترهای جوان وقتی شما را درساحل به این شکل می بینند الگو میگیرند و مثل شما رفتار میکنند آن وقت هست که دو پسر جوان شما و امثال آنها دچار مشکل می شوند.😌 در جواب گفت: خب جلوی چشمانشان را بگیرند😇 گفتم: مادر من اگر بنده عطر بزنم میتوانم به شما بگویم خواهشا بو نکنید!!😏 یعنی اصلا امکان دارد که بوی عطر به مشام شما نرسد؟ حتما بوی عطر به مشام شما میرسد پس بهتره یه مقدار از خودگذشتگی داشته باشیم وقتی حرفهایم را شنید و احساس کرد که دیگر پاسخی برایشان ندارد گفت: عجب 😋 و در نهایت با لبی خندان حجابش را درست کرد و گفت: تا الان فکرش را نمیکردم که بتوانم با یک به این راحتی درد دلم را بگویم و او هم گوش دهد. ۲۵ سال مقیم آمریکابود.  به قلم: حجت الاسلام حامد امامی نژاد
❇️ تو از هیچکس بالاتر نیستی... ‏ 🔻‏‏هیچ‌گاه ممکن نیست نفْس به شما که دارای ملکه تقوا و خوف از خدا هستید، تکلیفِ قتل نفْس یا زنا کند، یا به کسی که دارای خصلت شرافت و طهارت (پاکی) نفْس است، پیشنهاد دزدی و راهزنی نماید. از اوّل امر ممکن نیست به شما بگوید در این ایمان و اعمال به خدای خود منّت گذار، یا خود را از زُمْره (گروه) محبوبین و مُحِبّین (دوستان خدا) و مقربین درگاه (نزدیکان پیشگاه الهی) قلمداد کن. 🔻ابتدای امر از درجه نازِله (پایین) گرفته رخنه (راه نفوذ) در دل شما باز می‌کند و شما را وادار‏ می‌کند به‌شدت مواظبت در مستحبات و اذکار و اوراد! و در ضمن، عمل یکی از اهل معصیت (گناهکار) را در نظر شما به مناسبت حال شما جلوه می‌دهد و به شما القا می‌کند که شما از این شخص به حُکم شرع و عقل بهترید و اعمال شما موجب نجات شماست و بحمدالله شما پاک و پاکیزه هستید و از معاصی (گناهان) عاری و بری (پاک و دور) هستید. از این، دو نتیجه می‌گیرد: یکی «بدبینی به بندگان خدا» و دیگر «خودپسندی» که هر دو از مُهلِکات (هلاک‌کننده‌ها) و سرچشمه مفاسد است. 🔻به نفْس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت دارای ملکه‌ای (عادت خوبی) باشد یا اعمال دیگری باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق (غرق) کند و نور آن خُلْق و مَلَکه (اخلاق پایدار)، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حُسْن عاقبت! شاید این شخص را خدا مبتلا به معصیت کرده تا مبتلای به عُجْب که از معصیت بدتر است نشود؛ ... امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ‏‏«همانا خدا دانست که گناه بهتر است برای مؤمن از عُجْب، و اگر نه این بود هیچ گاه مؤمن را مبتلا به گناهی نمی‌کرد.» و شاید من به‌واسطه همین بدبینی کارم منجر به بدی عاقبت شود.‏ پ‌.ن: حدیثی که در این متن بیان شد، دلیلی بر مجاز بودن گناه‌کاری نیست. خطر عجب و خودبرتربینی بسیار شدید است. هرگز نباید به بهانه پرهیز از عُجب‌زدگی، آگاهانه و بااختیار مرتکب گناه شد. بلکه هم باید از چاله گناه دوری کرد و هم نباید به چاه عمیق عجب بی‌اعتنا بود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (قسمت ۱۰) 📚 کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی) حدیث سوم، فصل «در بیان آن که مکائد شیطان از روی میزان است‌» هر روز یک پیام اخلاقی، اعتقادی و احکام. باماهمراه باشید حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
شیطان به آدم سجده نکرد، به‌خدا ولی سجده میکرد بعضی از آدما به‌خدا هم سجده نمی‌کنن بعضیا تو این مورد از شیطون هم عقب‌ترن حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
✅ شیعیان مکتب مقاومت در «جغرافیای ظهور»، مدافع «حرم و حریم» اهل‌بیت ✍️مصطفی امیری ▪️سیدحسن نصرالله: «به مولایمان صاحب‌الزمان علیه‌السلام می‌گویم در این عصر، شما هزاران هزار هزار نفر در اختیار دارید که حاضرند به دستور شما و به خاطر شما داخل تنور بروند»[1] ✅ شیعیان تنوری، اصحاب «واقعی» امام عصر ▪️داستان از این قرار بود که سهل بن حسن بر امام صادق علیه‌السلام وارد شد، سلام کرده و نشست. آنگاه عرض کرد: یابن رسول الله، امامت حق شماست زیرا شما خانواده رأفت و رحمتید، از چه‌رو برای گرفتن حق قیام نمی‌کنید، در حالی که یکصد هزار تن از پیروان‌تان با شمشیرهایشان حاضرند در کنار شما با دشمنان بجنگند! ▪️امام فرمود: بنشین تا حقیقت بر تو آشکار شود. دستور داد، تنور را آتش کنند. بلافاصله آتش افروخته شد، به طوری که شعله‌های آن، قسمت بالای تنور را سفید کرد. امام صادق به سهل فرمود: برخیز و در میان این تنور بنشین! اما وی شروع به عذرخواهی کرد و گفت: یابن رسول الله! مرا به آتش نسوزان و از این حقیر بگذر! ▪️در همین هنگام، هارون مکی از اصحاب امام صادق، در حالی که نعلین خود را به دست گرفته بود، با پای برهنه وارد شد و سلام کرد. امام پاسخ او را داد و فرمود: نعلین را بیانداز و در تنور بنشین! هارون مکی، نعلینش را انداخت و بی درنگ داخل تنور شد! ▪️امام شروع به صحبت کرد. سپس از سهل بن حسن، خواستند تا ببیند وضع تنور چگونه است. سهل می‌گوید، بر سر تنور که رسیدم، دیدم هارون در میان خرمن آتش، دو زانو نشسته است. همین که مرا دید، از تنور بیرون آمد و به ما سلام کرد. ▪️امام به سهل فرمود: در دیار شما، چند نفر از اینان پیدا می‌شود؟ عرض کرد: به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمی‌شود. امام صادق نیز فرمودند: آری! به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمی‌شود. اما اگر پنج نفر شبیه هارون مکی یافت می‌شد، ما قیام می‌کردیم: «لَا نَخْرُجُ فِي زَمَانٍ لَا نَجِدُ فِيهِ خَمْسَةً مُعَاضِدِينَ لَنَا نَحْنُ أَعْلَمُ بِالْوَقْت‏»[2] ▪️مشابه این، در ماجرای دیدار سدیر صرفی با امام معصوم نیز گزارش شده است[3] ▪️از این احادیث چنین بر می‌آید که امام صادق نه اینکه هر قیامی قبل از قیام امام عصر را نفی می‌کرده است بلکه نبود اصحاب مُخلص و نداشتن «عِده و عُده» را مانع اصلی قیام می‌دانستند. امام صادق(ع) شيعيان آن زمان را خوب مى‌شناخت و مى‌دانست كه بيشتر آنها مرد ميدان خطر نيستند. ✅ انقلاب مردی از قم ▪️اما در مقابل از «شیعیان انقلاب ایران»، بسیار تمجید و مدح و ستایش شده است. ▪️در بحارالانوار علامه مجلسی -به نقل از کتاب معتبر تاریخ قم که قدمت آن بیش از هزار سال است- از انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ)، خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب (يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر فتنه‌ها و طوفان‌های سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ) و خسته نشدن از جنگ (وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ) به روشنی، سخن به میان آمده است[4] ▪️هم‌چنین در الغیبۀ نعمانی، با توصیف کشته‌های ایرانیان به وصف شهید (قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام، از اتصال انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی (وَ لايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)، سخن به میان آمده است[5] ▪️ایرانیان، متصف به حضور یاران خاص (مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم‏)[6] و شعارشان «یالثارات الحسین» و آرزوی شهادت دارند و به وسیله آنان، امام مهدی، یاری و نصرت خواهد شد: ▪️«رِجَالٌ كَأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ الْحَدِيدِ...يَدْعُونَ بِالشَّهَادَةِ وَ يَتَمَنَّوْنَ أَنْ يُقْتَلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ شِعَارُهُمْ يَالَثَارَاتِ الْحُسَيْنِ...بِهِمْ يَنْصُرُ اللَّهُ إِمَامَ الْحَقِّ»[7] ✅ محور مقاومت شیعی، هسته اصلی اصحاب امام عصر ▪️در واقع سخنان سیدحسن نصرالله، ترجمان حدیثی روایات معصومان است که به حق، چنین توصیف شده است. ▪️پرچم «جبهه حق» با گرد هم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور، عراق، یمن، مصر، لبنان و فلسطین، در مثلث «کوفه، مکه و قدس»، توانسته فرایند امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقه جهانی حضرت ولیعصر(عج) مهیا و فراهم سازد: ▪️«رجل منا أهل البيت یبایع له...عصائب أهل العراق و أبدال الشام و نجباء أهل مصر و تصير أهل اليمن‏»[8] ✅ پی‌نوشت: 1. (لینک) 2. مجلسی، بحارالانوار ج۴۷، ص۱۲۳. 3. کلینی، الکافی، ج۲، ص۲۴۲-۲۴۳. 4. اشعری، تاریخ قم، ص۲۷۸. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. 5. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳. 6. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. 7. نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص۹۷. 8. مفید، الإختصاص‏، ص۲۰۸. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ⏰ @shomareshmakooszohor
خواص زنجبیل؛ 14 مورد از خاصیت های زنجبیل که باید بدانید | اسنپ https://snapp.ir/blog/health-benefits-ginger/
🔴 کشف حجاب حرام سیاسی است یعنی چه؟ قسمت اول تحلیل سخنان آقا درباره حجاب حرام سیاسی یعنی حرامی که لزوماً شارع مقدس آن را حرام اعلام نکرده اما از منظر سیاسی، ابزار تضعیف نظام دینی و یا نظام اجتماعی و یا مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیره. این تضعیف نظام دینی و اجتماعی، هرچند ذاتاً حرام نیست (همانند حرام شرعی) اما بخاطر آثاری که داره، حرام سیاسی است چه بسا در دهه هفتاد "کشف حجاب" حرام سیاسی نبود و صرفا حرام شرعی بود ولی الان حجاب و بی‌حجابی موضوعش خیلی فرق کرده. چه از دید داخلی چه خارجی. این حرام سیاسی اعلام کردن حجاب بنظرم خیلی مهم و راهگشا بود و جواب خیلی از شبهات و سوالاتی که درباره حجاب مطرح بوده و هست رو پاسخ میده. مثلا: 🔻همیشه این سوال برای مردم و بخصوص برای مخالفان حجاب مطرح بوده که آیا در حکومت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین حجاب واجب بوده؟ حکومت کاری به حجاب زنان داشتن؟ کلی بحث و استدلال طرفین میاوردن که اثبات یا رد کنن بوده یا نبوده. الان رهبری وقتی کشف حجاب رو حرام سیاسی کردن دیگه این بحث پایان داده میشه، ازچه جهت؟ از این جهت که در صدر اسلام بی‌حجابی حرام سیاسی نبوده، یعنی حجاب انقدر حساسیت نداشته که دشمنان اسلام و پیامبر بخوان ازش سوءاستفاده کنن و حکومت و جامعه اسلامی رو تضعیف کنن. اصلا آیه حجاب چندین و چند سال از حکومت پیامبر گذشته بود که نازل شد، قبلش بی‌حجابی مشکلی نداشت. صدر اسلام از حجاب استفاده سیاسی نمیکردن ولی الان خیلی قضیه فرق کرده. در زمان رسول خدا وقتی آیه حجاب نازل شد، مسلمونا اونقدر غرق در اطاعت از پیامبر و رعایت شرعیات بودن که در روایت است که هیچکس رو بیحجاب دیگه نمیدیدی. این اصلا قابل مقایسه با الان نیست و نمیشه با تاریخ تطبیقی صدر اسلام برای الان نسخه جامع پیچید. الان کشف حجاب بنا بدلایلی که بخشیش به عملکرد قبلی خودمون برمیگرده، حرام سیاسی‌ شده و دشمن داره روی این قضیه کار میکنه تا به اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنه. 🔻 یا مثلا اگر برخی فقها در موضوع حجاب اختلاف نظر پیدا کنن که آیا واجبه یا نیست؟ حدودش چیه؟ و یا هر اختلافی در این موضوع، دیگه در حکومت اسلامی فعلی ما این اختلافات اهمیتی نداره، یعنی حتی اگه فرضاً ثابت کردی حجاب واجب شرعی نیست، چون واجب سیاسیه باید رعایت بشه، وهمینطور کشف حجاب اگه ثابت شد حرام شرعی نیست، چون حرام سیاسیه باید رعایت بشه، چراکه باعث تضعیف نظام دینی و اجتماعی میشه و همچنین دشمن سوء استفاده میکنه. خیلی از سوالات و شبهات دیگه رو میشه با این مبنا پاسخ داد و حل کرد ✅ البته باید توجه داشته باشیم وقتی کشف حجاب به سمت حرمت سیاسی میره، یعنی روزبه روز داره پیچیده و پیچیده‌تر میشه، اینجا دیگه برخورد با این معضل هم روش‌های سخت و سختری پیدا میکنه، دیگه مثل قبل که فقط حجاب، یک واجب شرعیِ صرف بود برخورد نمیشه کرد باید تدابیر بیشتری لحاظ بشه، خود آقا هم اشاره کردن که دشمن با برنامه اومده، ماهم باید برنامه داشته باشیم. قبلا شاید با یک تذکر ساده تو خیابون می‌شد برای حجاب کار کرد، چون طرف مقابل این رو یک واجب شرعیِ صرف میدونست و تذکر ما یک یادآوری بود براش و قبول می‌کرد، ولی الان یه تذکر ساده شاید در برخی مواقع (نه همه‌جا) باعث درگیری بشه، چون حجاب دیگه یک مسأله تک‌بعدی نیست و تبدیل به یک مسأله چندوجهی پیچیده شده. خب رهاش کنیم؟ خیر اتفاقا باید بیشتر روش کار کنیم، فکر کنیم تا بهترین و موثرترین روش رو با کمترین مفسده پیدا کرد. و البته وظیفه مردم با وظیفه مسئولین فرق داره که آقا اشاره کردن مسؤلین برنامه دارن برای این قضیه 🔻رهبری در ابتدای صحبتشون درباره کشف حجاب اینطوری مسأله رو تبیین کردن و از حرام شرعی و حرام سیاسی بودن کشف حجاب گفتن، ولی در ادامه که مخاطب انتظار داشت با یک حکم نهایی قائله کشف حجاب رو درهم بپیچن، اینطور نشد و اصلا جهت بحث عوض شد و نشون داد چقدر ساحت نظر و عمل باهم متفاوته، و چقدر در اجرا باید ملاحظات بیشتری رو درنظر گرفت. که در قسمتهای بعد بهش میپردازم از تحلیل بیانات اخیر رهبری درباره حجاب. ادامه دارد.. ✍حسین‌دارابی 👈عضوشید و قسمتهای بعدو حتما بخونید @hosein_darabi
🔵 کشف حجاب کننده‌ها نمیدانند.. آقا بعد از اینکه میگن کشف حجاب یک حرام شرعی و حرام سیاسی هستش میفرمایند که: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند" 🔻همه منتظر بودن بعد از اینکه آقا درباره کشف حجاب حرام سیاسی و شرعی رو گفتن، بعدش بگن باید با اینها دیگه برخورد بشه، کشف حجاب دیگه پایان خطه، نیروی قهری باید وارد کار بشه و صحبتهایی از این قبیل، ولی رهبری گفتن خیلی از اینهایی که کشف حجاب کردن نمیدونن این رو، اگه بدونن این کارو نمیکنن. یعنی هنوز باید تبیین بشه. هنوز کسایی هستن که بازیچه دست دشمن قرار گرفتن و نمیدونن دارن چیکار میکنن. نمیدونن چی پشت این قضایاس. همون نکاتی که درباره حرام سیاسی بودن کشف حجاب تو مطلب قبل گفتیم. 🔻آقا مستقیم تو ادامه صحبت‌هاشون میگن کارهای بی قاعده نباید انجام داد. اینجا هم غیر مستقیم میگن انقدر سریع دنبال بگیر ببند نباشید، اول باید تبیین کنید، روشنگری کنید و تا میتونید افراد رو آگاه کنید از پشت‌ صحنه‌ها تا این کار ترک بشه، اتفاقا کار رو برای همه سخت کردن، از منِ کانال‌دار گرفته تا مردم عادی و اونور هم مسئولین. و البته وظایف هرکس فرق میکنه. بهرحال باید با روش‌های مختلف تبیین کنیم. حالا نیایم تو خیابون جلوی مکشفه‌های حجاب رو بگیریم و بگیم ییاید میخوام براتون تبیین کنیم میدونی چی پشت قضیه‌س؟ 🤦‍♂ خیر. باید بهترین و موثرترین راه رو پیدا کرد. رهبری درادامه نکات جالبتری میگن که عرض خواهم کرد از تحلیل بیانات اخیر رهبری درباره حجاب ادامه دارد.... ✍حسین‌دارابی عضوشوید و قسمتهای بعدو حتمابخونید @hosein_darabi
🔴 کشف‌حجاب کننده‌های اهل دین و دعا و تضرع ولی بی‌توجه کلامی بی‌سابقه از مقام معظم رهبری درادامه رهبری فرمودن: "من می‌دانم. خیلی از اینها (کشف حجاب کننده‌ها) کسانی هستند که اهل دین‌اند، اهل تضرع‌اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است" 1⃣ این اولین باری هست که مقام معظم رهبری درباره کشف حجاب کننده‌‌ها همچین تعبیری به‌کار میبرن. قبلا بارها درباره کم‌حجاب‌ها یا بقول خودشون ضعیف الحجاب‌ها چنین تعبیراتی به‌‌کار برده بودن که اینها اهل دین و تضرع‌اند در مراسمات مذهبی جوری گریه میکنن که آدم غبطه میخوره به‌حالشون. ولی تابحال درباره کسانی که کشف حجاب میکنن چنین چیزی نگفتن. 2⃣ آقا اینجا دایره دین‌داری و جبهه خودی رو انقدر محدوده‌ش رو بزرگ میکنن تا افرادی بیشتری داخلش قرار بگیره، به‌راحتی حاضر نیستن حتی یک نفر رو دفع کنن، حتی کسی که کشف حجاب میکنه. میگن توجه نداره، نمیدونه چی پشت این قضایاس. وگرنه این‌ها هم از خودمونن. همچون پدری که بچه‌ش از روی نادانی رفته سمت و سوی دیگه، بازم از خودش میدونه و دغدغه داره که برگردونش 3⃣ این رو مقایسه بکنید با کسایی که سلطان دفع حداکثری هستن. دایره دین و دینداری و انقلابی‌گری رو انقدر کوچیک و کوچیک میکنن که خودشونم از یه قسمتش میزنن بیرون، هیچکس رو نمیتونی بیاری داخلش. صبح تا شب به زمین و زمان فحش میدن، همه رو دفع میکنن. با یک اشتباه فاتحه طرف رو میخونن و اتفاقا خودشون از همه بیش‌تر دچار اشتباه و خطا هستن. 4⃣ نکته بعدی که از این قسمت از بیانات رهبر انقلاب میشه برداشت کرد اینه‌که خیلی باید دقت کنیم، افرادی که کشف حجاب میکنن رو با الفاظ بد و ناشایست خطاب نکنیم. بله همه ناراحت میشیم از بی‌حجابی ولی نباید خشمگین و هیجانی بشیم و با الفاظ ناشایستی مثل هرزه، فاحشه، بدکاره و ولگرد خیابانی و این تعابیر اونارو مورد خطاب قرار بدیم که متأسفانه برخی استفاده میکنن. از لحاظ شرعی این تعابیر اگه پیگیری بشه حتی حدشرعی و شلاق داره. ادبیات آقارو ببینیم چجوری افراد رو مورد خطاب قرار میدن. نهایت حفظ کرامت نفس رو رعایت میکنن از تحلیل بیانات اخیر رهبری درباره حجاب ادامه دارد... 👈عضوشوید و قسمتهای بعدو حتمابخونید @hosein_darabi
https://virasty.com/h_hoseini1 سلام علیکم بنده در ویراستی نیز حضور دارم فضایی شبیه توییتر جهت درج نقطه نظرات و دیدگاه ها
🍂🌲🍂🌲🍂 ✨﷽✨ ✍ آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) : 🌼شخصی از حضرت امام رضا علیه‌السلام پرسید : نماز واقعۍ چه نمازیست؟ حضرت علیه السلام فرمودند : «حُضُورُالقَلْبِ وَ فِراغُ الْجَوارِح»؛ نه اینکه موقع نماز با ریش هم بازی کنم، تمام اعضا و جوارحم باید خاشع باشند. وقتی رو به قبله ایستادی، دستت را روی زانو بگذار، طوری که پشت دست رو به قبله باشد؛ مثل عبد ذلیل. قدیم وقتی بنده ها مقابل مولایشان می ایستادند اینطور بودند. جوارح هم نباید مشغول بازی باشند. هم قلب انسان باید حضور داشته باشد خاشع باشد، هیچ کجا نباشد و هم اعضا و جوارحش باید مشغول بازی نباشند. سر نماز مرتب با انگشتش بازی می کند، با ریشش بازی می کند، انگشت توی بینی اش می کند، گوشش را مےخاراند، مرتب با اعضا و جوارحش بازی می کند، بابا داری نماز می خوانی. این چه نمازی است؟! نمازگزار وقتی که نماز مےخواند باید مجسم کند که بهشت این طرف و جهنم آن طرفش است. بهشت را در طرف راست خود و جهنم را در طرف چپ خودش در نظر بگیرد . این نماز، نماز است. 🌲🍂🌲🍂🌲🍂