398.9K
🔘 سوال شما
💠 در تدریس شرح لمعه به چه کتبی، به عنوان شرح و حاشیه، می توان مراجعه کرد، که برای خود استاد هم رشد علمی داشته باشد ؟
🔷️ استاد مهدی بهادری در صوت بالا پاسخ می دهند :
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
جهت دسترسی به شناسه و پیشینه علمی اساتید مشاوره به اینجا مراجعه فرمایید.
#مشاوره
#طرح_زکات_العلم
#سوالجواب
#مشاوره_علمی
#مشاوره_تحصیلی
#تدریس
#فقه
#لمعه_الدمشقیه
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
🔷️ برای یادگیری و فهم بهتر درس فلسفه و الهیات و بدایه الحکمه چه کتابی رو معرفی می فرمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 استاد محمد مهدی کمالی پاسخ می دهند
🔹️ برای فهم فلسفه جدیت و استمرار لازم است. فلسفه حفظ کردنی نیست، بلکه فهمیدنی است و با یک سال یا دو سال نتیجه حاصل نمی شود.
🔹️ مباحثه لازم است.
🔹️ همچنین درس گرفتن از استاد، ضروری است. سعی کنید مطالب را بفهمید، مسایل را ریشه یابی کنید.
🔹️ تاریخ فلسفه و ریشه یابی مطالب خیلی در فهم مقصود فلاسفه و تکامل فلسفه نقش دارد.
🔹️ توجه به ثمرات هر بحث نیز بسیار مفید است
در کنار بدایه و نهایه الحکمه، به کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح جلد ۲ مراجعه داشته باشید و همینطور تعلیقات ایشان بر نهایه که جنبه انتقادی دارد بسیار مفید است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
جهت دسترسی به شناسه و پیشینه علمی اساتید مشاوره به اینجا مراجعه فرمایید.
#مشاوره
#طرح_زکات_العلم
#سوالجواب
#مشاوره_علمی
#مشاوره_تحصیلی
#فلسفه
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
🔷️ درباره هویت طلبگی توضیحی بفرمایید .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 استاد ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند :
🔹️ هویت به معنای مجموعه ای از خصوصیات که باعث تمایز از دیگران می شود.
هویت فردی همان اخلاقیات و خصوصیات فردی و همان شخصیت حقیقی انسان است.
هویت طلبگی همان خصوصیات صنفی و شخصیت حقوقی ادمی در کسوت و مسیر طلبگی است.
🔹️ انسان، در هویت فردی خودش ، دارای رسالت و وظائفی است، همچنانکه سایرین اینگونه هستند، خودشناسی، خودسازی، خداشناسی، راه شناسی، راهنماشناسی و عبادت و ... از شئون یک مسلمان است و باید به فکر رشد و کمال خودش باشد .
اما هویت صنفی طلبگی، یک وظیفه مازادی را بر دوش طلبه می گذارد ،
🔹️ طلبه باید ظرفیت ها، سرمایه ها، ابزارها، فرصت ها، نیازها، استعدادها، بایسته ها، وظایف و کاستی ها را رصد و شناسایی کند، رسالت طلبه بر اساس آیه شریفه نفر (فلولانفر من کل فرقه .... لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم ... ) در این سه هدف خلاصه می شود،
الف. دریافت پیام خدا (لیتفقهوا)
ب. انتقال این پیام به مردم (لینذروا)
ج. اجرا و تحقق آن محتوا در سطح جامعه
هویت طلبه (طالب عالم و عمل) با دین خدا گِرِه خورده و تعریف طلبه از مناسبت او با دین به دست می آید.
🔹️ طلبه می تواند از نیرو، استعداد، فرصت و امکان خود در زمینه های مختلف بهره گیرد.
🔹️ طلبه سرباز خداوند و اولیای دین است، و وظیفه دفاع از آرمانهای مکتب را دارد .
لذا باید از فرصت و سرمایه بهره برد، و با به کارگیری توان و استعداد برای تحقق اهداف عالی دین، در عرصه علم، فرهنگ، پژوهش و .. و ساحت های ذیل این عرصه ها، قدم برداشت.
وفقنا الله لمرضاته
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
جهت دسترسی به شناسه و پیشینه علمی اساتید مشاوره به اینجا مراجعه فرمایید.
#مشاوره
#طرح_زکات_العلم
#سوالجواب
#مشاوره_علمی
#مشاوره_تحصیلی
#هویت
#هویت_طلبگی
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اگرممکن است، چندمنبع معتبر برای آشنائی با اصولیین و فقهائی که عمدتا شیخ اعظم انصاری (رحمت الله علیه) دررسائل و مکاسب ازآنها نامبرده واقوال آنها را بررسی نموده، معرفی نمایید .
💠 استاد بلال شاکری پاسخ می دهند:
🔹️ اعلام کتابی الفرائد و المکاسب للشیخ الاعظم مرتضی الانصاری.
نویسنده، میرزا علی رضا جودکی
🔹️ کتاب اعلام المکاسب فی الاشخاص و الکتب
🔹️ اعلام المکاسب
نویسنده علی فضل بیرجندی
البته مقالاتی هم در نقد و بررسی این کتب نوشته شده است .
#مشاوره
#طرح_زکات_العلم
#سوالجواب
#مشاوره_علمی
#مشاوره_تحصیلی
#فقه
#مکاسب
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
بسم الله الرحمن الرحیم
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💠 با توجه به اهمیت و جایگاه مهمّ مشاوره علمی، و دغدغه طلاب محترم برای دسترسی آسان به این مهمّ در فضای مجازی، از اساتید برجسته سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در رشته های مختلف دعوت شده است تا در ریز موضوعات علمی در مسیر طلبگی، مشاوره علمی و تحصیلی (هدایت تحصیلی) ارائه بفرمایند.
🔷️ از طلاب محترم خواهشمندیم، سوالات مکتوب یا شفاهی خود را پیرامون مباحث مشاوره تحصیلی، در آیدی اساتید معزّز، در ایتا ارسال بفرمایند، تا اساتید در اولین فرصت، پاسخ دهند .
💠 در این فرایند برآنیم که در موضوعات زیر از اساتید محترم بهره مند شویم .
🔘 مباحث عمومی آموزشی
روش درس خواندن، روش برنامه ریزی، مهارت مطالعه، مهارت مباحثه و حضور فعّال در کلاس، و مهارت جزوه نویسی، کیفیت درس خواندن دروس سطح، چگونه خارج بخوانیم؟ مهارت و روش تحقیق ؟ روش کار با نرم افزارهای علوم اسلامی، روش مقاله نویسی .
🔘 مباحث عمومی مسیر طلبگی
هویت طلبگی، اخلاق طلبگی، استعدادیابی، انتخاب هدف و رشته، آینده فعالیت علمی طلبه.
🔘 مباحث تخصصی علمی (آموزشی_پژوهشی)
علوم قرآن و حدیث پژوهی، فقه پژوهی، اصول پژوهی، کلام پژوهی، علوم عقلی (منطق و فلسفه)
فائده و ضرورت فراگیری مباحث تخصّصی ؟
سیر مطالعاتی در رشته خاص.
در درس کدام استاد در سطح ۴ شرکت کنم؟
اساتید محترم از اساتید سطح ۳ و از اعضای دفتر نخبگان حوزه علمیه خراسان می باشند و رزومه علمی اساتید قابل مطالعه است :
۱. استاد حجت الاسلام و المسلمین حاج علی آقای مروارید (حفظه الله تعالی)
حوزه مشورتی : مسائل تربیتی و اخلاقی
@ali97531
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۲. استاد حمیدرضا کامل نواب ( رزومه )
ساعت ۱۶ تا ۱۷ (شنبه تا چهارشنبه)
هویت طلبگی، روش تحصیل، مهارت های لازم طلبگی، مقاله نویسی
@Hamidrezanavab
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۳. استاد ابوالفضل فروتن ( رزومه )
هویت طلبگی، مشاوره تحصیلی، اصول پژوهی
@anfd110
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۴. استاد مهدی بهادری ( رزومه )
فقه پژوهی، مقاله نویسی
ساعت ۲۱ تا ۲۲
@MBGHSH
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۵. استاد جعفر فقانی ( رزومه )
هویت طلبگی، مشاوره تحصیلی، فقه پژوهی، اصول پژوهی، فقه فتوایی .
@Faganij
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۶. استاد بلال شاکری (رزومه)
حوزه مشاوره : مباحث پژوهشی و مباحث اصول فقه (اصول فقه پژوهی)
@b_shakeri
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۷. استاد رضا میهن دوست ( رزومه )
حوزه تخصصی :
اصول سطح ۱ و ۲ ، چگونه اصول فقه بخوانیم؟ کارکرد جایگاه اصول؟
چگونه حلقات مرحوم شهید صدر بخوانیم؟
@reza_mihandoost
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۸. استاد علی حسینی سی سخت ( رزومه )
حوزه مشورتی : کلام پژوهی، مقاله نویسی، پژوهش
@Alihoseini_2
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۹. استاد محمد مروارید ( رزومه )
حوزه مشورتی :
برنامه ریزی تحصیلی، ورود به دانشگاه، انتخاب رشته تخصصی، مطالعات بین رشتهای فقه
ساعت ۲۱ تا ۲۳
@Mdmorvarid
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۱۰ . استاد محمد الهی خراسانی ( رزومه )
حوزه مشورتی: علوم قرآن و حدیث، هویت طلبگی، روش اصول خوانی با محوریت حلقات، سیر مطالعاتی کلام
@mohamadelahikhorasani
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
۱۱. استاد محمدمهدی کمالی ( رزومه )
حوزه مشورتی: فایده، ضرورت و چگونگی خواندن فلسفه؛ روش مقاله نویسی
@MMahdikamali
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مشاوره
#طرح_زکات_العلم
#سوالجواب
#مشاوره_علمی
#مشاوره_تحصیلی
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوالات شما
🔲 راه ارتباطی با اساتید معزز و آیدی و شناسه کاربری
💠 قصد بنده تخصصی خواندن فلسفه است، لطفا سیر اجمالی مطالعه و کتبی که باید درس گرفت را بیان کنید .
استاد محمدمهدی کمالی پاسخ می دهند :
💠 راهکار تقویت قوهی تجزیه و تحلیل چگونه است؟
استاد ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند :
💠 علاقه مند به علم کلام هستم، لطفا سیر مطالعاتی برای علم کلام ارائه دهید.
استاد علی حسینی سی سخت پاسخ می دهند:
💠 مقاله نویسی واقعا برامون عذاب آور شده است، امسال هم مشکل داشتم و نتونستم مقاله بنویسم، واقعا چه کنم در کوتاه ترین زمان به خوبی، مقاله نویسی را خوب یاد بگیریم.
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند:
💠 بزرگان می گویند : در باب مسائل اخلاقی، این راه تخلّق به اخلاق را بدون استاد، نمی شود و نمی توان پیمود .
از طرفی نیز دکّان بازی در این مسیر فراوان است، خواستم ملاک استاد اخلاق را بدانم.
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند .
💠 امسال بناست، حلقه اولی و ثانیه را درس بگیرم، روش صحیح فراگیری حلقات را توضیح دهید.
استاد رضا میهندوست توضیح می دهند.
💠 معمولا یکی از بزرگترین ضعفهای آدمی، اراده ضعیف است.
برای اصلاح این اراده، نیاز به اراده است و طبیعتا دور باطل ... ، چه می توان کرد؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند.
💠 روش نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی چطور است؟
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند.
💠 دغدغه ورود به دانشگاه دارم ؟ آیا طلبه به دانشگاه برود؟
استاد محمد مروارید پاسخ می دهند:
💠 نگرانم که در آینده طلبگی ام فرد مفیدی نباشم؛ می شود راهنمایی ام کنید؟
استاد محمد الهی خراسانی پاسخ می دهند.
💠 امسال ان شاء الله قرار است، تدریس اصول مرحوم مظفر رو شروع کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
استاد رضا میهندوست پاسخ می دهند
💠 چگونه تدریس درس های حوزه به صورت پژوهشی توسط اساتید ارائه شود؟
پیشنهاد جنابعالی برای پژوهش محور کردن دروس و اساتید حوزه چیست؟
استاد بلال شاکری پاسخ می دهند.
💠 روش درس خواندن درس منطق چگونه است؟ من در یادگیری این درس بسیار مشکل دارم.
استاد محمد مهدی کمالی پاسخ می دهند.
💠 قدرت تحلیل متن (ذهن مبنایاب و استدلالی) در اصول و فقه چگونه و با چه کتبی حاصل می شود؟
اساتید بلال شاکری و ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند
💠 برای بالا بردن کیفیت تدریس به خصوص درس منطق، در فضای مجازی چه باید کرد؟
استاد محمد مهدی کمالی پاسخ می دهند
💠 راه و برنامه برای خودسازی چگونه است؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 به تازگی وارد فقه واصول شده ایم و در حال خواندن لمعه الدمشقیه مرحوم شهید (ره) و اصول فقه مرحوم مظفر (ره) هستم. لطفا نکات و تجارب و توصیه ها نسبت به تحصیل موفَّق فقه و اصول، به خصوص لمعه و اصول فقه را بفرمایید .
استاد جعفر فقانی پاسخ می دهند .
💠 برای نوشتن مقاله علمی، بسیار مشتاق هستم، لطفا روش مقاله نویسی را بیان بفرمایید.
استاد علی حسینی سی سخت پاسخ می دهند
💠 به تازگی وارد اصول شده ام، روش صحیح فراگیری حلقات را توضیح دهید .
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 دلیلی برای شرکت در سطح سه و ادامه تحصیل در حوزه نمی بینم، لطفا راهنمایی بفرمایید.
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 برای دسته بندی و نموداری کردن مطالب (درختواره) از چه نرم افزاری (گوشی همراه یا لب تاپ) استفاده کنیم؟
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 برای مطالعات تفسیری، چه سیر مطالعاتی را توصیه می کنید؟
استاد محمد الهی خراسانی پاسخ می دهند
💠 طلاب در سطح یک حوزه ، علاوه بر فعالیت های علمی خود و تمرکز بر روی دروس رسمی، در چه زمینه هایی و به چه مقدار، مطالعات جنبی مورد نیاز، داشته باشند ؟
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند
💠 سیر مطالعاتی برای اصول فقه را پیشنهاد بفرمایید .
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 از مشکلات موجود در مسأله مقالهنویسی، این است که چگونه در مورد پیشینه مسأله پژوهشی استقراء و جستجو کنم.
هر چند در کتب روش تحقیق منابع برای تحقیق پیشینه پژوهش بیان شده است، اما برای استقرای کامل و اطمینان آور چه باید کرد؟ از چه روشهایی میشود استفاده کرد؟
استاد بلال شاکری پاسخ می دهند
💠 توصیه ای جهت توفیق سحرخیزی و خواندن نماز اول وقت صبح بفرمایید .
چه کنم انگیزه ای برای سحرخیزی و خواندن نماز شب در من به وجود آید ؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 میخواستم بدونم از نظر حضرتعالی، حلقات مرحوم شهید صدر در درس خارج مفید تر است یا اصول فقه مرحوم مظفر و رسائل مرحوم شیخ اعظم انصاری و کفایه مرحوم آخوند (حمت الله علیهم)
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
💠 برای خلاصی از فکر گناه و ارتکاب معصیت خصوصا در خلوت، راهنمایی بفرمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷️ استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند:
اگر میخواهید طلبه ای موفق و در آینده مؤثّر و مفید باشید، شرط اول آن - علاوه بر جدیت در تحصیل و مسایل آموزشی - پرهیزازگناه است.
سعی کنید زمینه گناه فراهم نشود .
اگرتمکن از ازدواج دارید به دنبال ازدواج باشید، و درصورت عدم تمکن به دنبال راههایی باشید که به فکرگناه نیفتید .
ازجمله آن راهها :
۱. خدا را همیشه ناظر و حاضربدانید و از شرّ شیطان و نفس اماره به خداوند پناه ببرید.
۲. به نماز با توجه و حضور قلب در اول وقت، اهتمام زیاد داشته باشید ( ان الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر )
۳. به ضررهای جسمی و روحی گناه فکر کنید .
۴. کمتر تنها و بیشتر در جمع باشید.
۵. دراوقات تنهایی به مطالعه - حتی کتابهای غیردرسی مفید مانند کتب تاریخی و خاطرات علما و شهدا - بپردازید.
۶ . ورزش کنید .
۷. گاهی روزه بگیرید .
۸. شام سبک بخورید ، و عادت کنید زود بخوابید و صبح کمی قبل از اذان بیدار شوید ۹. اشتغالات درسی تان را زیاد کنید تا اوقات فراغتتان کمتر باشد.
۱۰ . زمینه تبلیغ و کارهای جهادی را برای خود فراهم کنید.
۱۱. حتی الامکان در موارد ضروری از خانه بیرون بیایید تا کمتر زمینه گناه فراهم شود . ۱۲. اگر خدای ناکرده مرتکب گناه شدید، فورا توبه و استغفار کنید و تصمیم بگیرید تکرارنشود.
۱۳. گاهی نذر در صورت تکرار گناه کارساز است.
۱۴. به حرم مطهر امام رضا علیه السلام زیاد مشرّف شوید و از آن بزرگوار برای ارشاد و تسلط بر نفس و شیطان کمک بجویید .
وفقنا الله و ایاکم .
#مشاوره_تحصیلی
#مشاوره
#اخلاق
#تربیت
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
#طرح_زکات_العلم
#علم_آموزی
#شاگردپروری
#عدالت_آموزشی
🔲 تحوّلی در مسیر آموزش و
توسعه چرخه یادگیری برای طلاب
مستعدّ و علاقهمند به فقه و اصول 🔲
🟢 قابل توجه اساتید گرامی و طلاب محترم:
دفتر امور اساتید حوزه علمیه
خراسان با مشارکت مرکز نخبگان و
استعدادهای برتر و با حمایت مدرسه
مجازی عالم آل محمد (ع) برگزار می کند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سوالات علمی خودتان را با اساتید گرامی مطرح کنید.
و پاسخ آن را در ساعت مقرّر دریافت کنید.
لازم به ذکر است که :
🔹️ سوالات کلی نباشد.
🔹️بعد از مطالعه، و حل نشدن مساله، سوالتان را مطرح کنید.
🔹️ سوالات هر محدوده را از استاد همان درس بپرسید.
🔹️ در همان ساعت معیَّن سوال را با استاد در میان بگذارید.
🔹️ سوالات را به صورت مکتوب یا ویس (صوت) ارسال کنید.
🔹️ سوالات استاندارد باشد، یعنی جزئی، کوتاه و مفید باشد.
🔹️ لطفا توضیح تمام مطالب یک صفحه کتاب را با ارسال عکس از صفحه درخواست نفرمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔘 سطح ۲
💠 اصول یک (از ابتدای رسائل تا اصل برائت)
استاد محمد زنده دل
ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر
@amz62g
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اصول دو (رسائل؛ از ابتدای اصل برائت تا اصل استصحاب)
استاد سیداسماعیل دلدار
ساعت ۶ تا ۷ صبح
@Seysddeldar
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اصول سه (رسائل؛ از ابتدای اصل استصحاب تا پایان رسائل)
استاد سیدمحمدجواد سید شبیری
ساعت ۷ تا ۸ صبح
@smjssh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 فقه یک (از ابتدای مکاسب تا تنبیه چهارم معاطات)
استاد احمد محمدزاده
ساعت ۱۹ تا ۲۰ شب
@Ahmadmohammadzade
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 فقه دو (مکاسب؛ از اول تنبیه چهارم معاطات تا اول شروط متعاقدین)
استاد محمد مروارید
ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح
@Mdmorvarid
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 فقه سه (مکاسب؛ از ابتدای شروط متعاقدین تا اول شروط عوضین)
استاد حمیدرضا کامل نواب
ساعت ۸ تا ۹ صبح
@Hamidrezanavab
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔘 سطح ۳
💠 فقه چهار (مکاسب؛ از ابتدای شروط عوضین تا ابتدای خیارات)
استاد سید محمد باقر قدمی
ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر
@bagher0
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 فقه پنج (مکاسب؛ از اول خیارات تا ابتدای القول فی ماهیه العیب)
استاد جعفر فقانی
بعد از نماز ظهر
ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر
@Faganij
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 فقه شش (مکاسب؛ از اول القول فی ماهیه العیب تا پایان خیارات)
استاد مهدی بهادری
ساعت ۱۳ تا ۱۴ ظهر
@MBGHSH
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اصول چهار (کفایه الاصول؛ از ابتدای کفایه تا اول نواهی)
استاد محمد وحیدی
ساعت ۱۶ تا ۱۷ عصر
@Vahidi_m313
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اصول پنج (کفایه الاصول؛ از اول نواهی تا اول اصول عمیه)
استاد سیدمحمدحسن موسوی مهر
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ عصر
@SmhMosavimehr
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اصول شش (کفایه الاصول؛ از اصول عملیه تا پایان اجتهاد و تقلید) :
استاد ابوالفضل فروتن
ساعت ۱۸ تا ۱۹ شب
@anfd110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 حلقات شهید صدر، حلقه دو و سه
استاد رضا میهن دوست
ساعت ۱۲ تا ۱۳ ظهر
@reza_mihandoost
#سوال_علمی
#پرسش_پاسخ
#اصول
#فقه
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوالات شما
🔲 راه ارتباطی با اساتید معزز و آیدی و شناسه کاربری
💠 قصد بنده تخصصی خواندن فلسفه است، لطفا سیر اجمالی مطالعه و کتبی که باید درس گرفت را بیان کنید .
استاد محمدمهدی کمالی پاسخ می دهند :
💠 راهکار تقویت قوهی تجزیه و تحلیل چگونه است؟
استاد ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند :
💠 علاقه مند به علم کلام هستم، لطفا سیر مطالعاتی برای علم کلام ارائه دهید.
استاد علی حسینی سی سخت پاسخ می دهند:
💠 مقاله نویسی واقعا برامون عذاب آور شده است، امسال هم مشکل داشتم و نتونستم مقاله بنویسم، واقعا چه کنم در کوتاه ترین زمان به خوبی، مقاله نویسی را خوب یاد بگیریم.
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند:
💠 بزرگان می گویند : در باب مسائل اخلاقی، این راه تخلّق به اخلاق را بدون استاد، نمی شود و نمی توان پیمود .
از طرفی نیز دکّان بازی در این مسیر فراوان است، خواستم ملاک استاد اخلاق را بدانم.
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند .
💠 امسال بناست، حلقه اولی و ثانیه را درس بگیرم، روش صحیح فراگیری حلقات را توضیح دهید.
استاد رضا میهندوست توضیح می دهند.
💠 معمولا یکی از بزرگترین ضعفهای آدمی، اراده ضعیف است.
برای اصلاح این اراده، نیاز به اراده است و طبیعتا دور باطل ... ، چه می توان کرد؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند.
💠 روش نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی چطور است؟
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند.
💠 دغدغه ورود به دانشگاه دارم ؟ آیا طلبه به دانشگاه برود؟
استاد محمد مروارید پاسخ می دهند:
💠 نگرانم که در آینده طلبگی ام فرد مفیدی نباشم؛ می شود راهنمایی ام کنید؟
استاد محمد الهی خراسانی پاسخ می دهند.
💠 امسال ان شاء الله قرار است، تدریس اصول مرحوم مظفر رو شروع کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
استاد رضا میهندوست پاسخ می دهند
💠 چگونه تدریس درس های حوزه به صورت پژوهشی توسط اساتید ارائه شود؟
پیشنهاد جنابعالی برای پژوهش محور کردن دروس و اساتید حوزه چیست؟
استاد بلال شاکری پاسخ می دهند.
💠 روش درس خواندن درس منطق چگونه است؟ من در یادگیری این درس بسیار مشکل دارم.
استاد محمد مهدی کمالی پاسخ می دهند.
💠 قدرت تحلیل متن (ذهن مبنایاب و استدلالی) در اصول و فقه چگونه و با چه کتبی حاصل می شود؟
اساتید بلال شاکری و ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند
💠 برای بالا بردن کیفیت تدریس به خصوص درس منطق، در فضای مجازی چه باید کرد؟
استاد محمد مهدی کمالی پاسخ می دهند
💠 راه و برنامه برای خودسازی چگونه است؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 به تازگی وارد فقه واصول شده ایم و در حال خواندن لمعه الدمشقیه مرحوم شهید (ره) و اصول فقه مرحوم مظفر (ره) هستم. لطفا نکات و تجارب و توصیه ها نسبت به تحصیل موفَّق فقه و اصول، به خصوص لمعه و اصول فقه را بفرمایید .
استاد جعفر فقانی پاسخ می دهند .
💠 برای نوشتن مقاله علمی، بسیار مشتاق هستم، لطفا روش مقاله نویسی را بیان بفرمایید.
استاد علی حسینی سی سخت پاسخ می دهند
💠 به تازگی وارد اصول شده ام، روش صحیح فراگیری حلقات را توضیح دهید .
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 دلیلی برای شرکت در سطح سه و ادامه تحصیل در حوزه نمی بینم، لطفا راهنمایی بفرمایید.
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 برای دسته بندی و نموداری کردن مطالب (درختواره) از چه نرم افزاری (گوشی همراه یا لب تاپ) استفاده کنیم؟
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 برای مطالعات تفسیری، چه سیر مطالعاتی را توصیه می کنید؟
استاد محمد الهی خراسانی پاسخ می دهند
💠 طلاب در سطح یک حوزه ، علاوه بر فعالیت های علمی خود و تمرکز بر روی دروس رسمی، در چه زمینه هایی و به چه مقدار، مطالعات جنبی مورد نیاز، داشته باشند ؟
استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند
💠 سیر مطالعاتی برای اصول فقه را پیشنهاد بفرمایید .
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
💠 از مشکلات موجود در مسأله مقالهنویسی، این است که چگونه در مورد پیشینه مسأله پژوهشی استقراء و جستجو کنم.
هر چند در کتب روش تحقیق منابع برای تحقیق پیشینه پژوهش بیان شده است، اما برای استقرای کامل و اطمینان آور چه باید کرد؟ از چه روشهایی میشود استفاده کرد؟
استاد بلال شاکری پاسخ می دهند
💠 توصیه ای جهت توفیق سحرخیزی و خواندن نماز اول وقت صبح بفرمایید .
چه کنم انگیزه ای برای سحرخیزی و خواندن نماز شب در من به وجود آید ؟
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند
💠 میخواستم بدونم از نظر حضرتعالی، حلقات مرحوم شهید صدر در درس خارج مفید تر است یا اصول فقه مرحوم مظفر و رسائل مرحوم شیخ اعظم انصاری و کفایه مرحوم آخوند (حمت الله علیهم)
استاد رضا میهن دوست پاسخ می دهند
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوالات شما
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔲 راه ارتباطی با اساتید معزز
آیدی و شناسه کاربری و رزومه ایشان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 برای خلاصی از فکر گناه و ارتکاب معصیت خصوصا در خلوت، راهنمایی بفرمایید .
استاد حاج علی آقای مروارید پاسخ می دهند .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 اگرممکن است، چندمنبع معتبر برای آشنائی با اصولیین و فقهائی که عمدتا شیخ اعظم انصاری (رحمت الله علیه) دررسائل و مکاسب ازآنها نامبرده واقوال آنها را بررسی نموده، معرفی نمایید.
استاد بلال شاکری پاسخ می دهند .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 درباره هویت طلبگی توضیحی بفرمایید .
استاد ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 برای یادگیری و فهم بهتر درس فلسفه و الهیات و بدایه الحکمه چه کتابی رو معرفی می فرمایید.
استاد محمدمهدی کمالی پاسخ می دهند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 در تدریس شرح لمعه به چه کتبی، به عنوان شرح و حاشیه، می توان مراجعه کرد، که برای خود استاد هم رشد علمی داشته باشد ؟
استاد مهدی بهادری در صوت بالا پاسخ می دهند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 پایه ۵ از سطح یک هستم، به نظر شما چه ملاک های اساسی برای انتخاب مدرسه، رشته تخصصی، و پیوسته و ناپیوسته بودن دوران تحصیل نیاز و لازم است ؟
اساتید جعفر فقانی و ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند .
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
621.5K
🔘 سوال شما
💠 در رابطه با نگارش و کیفیت پایان نامه نویسی ، مثلا با موضوع ( بررسی مقارن ادله لزوم و عدم لزوم سجده بر وجه الارض) راهنمایی بفرمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷️ استاد مهدی بهادری در این صوت پاسخ می دهند.
#پایان_نامه
#آموزشی
#فایل_صوتی
#مشاوره_علمی
#مشاوره
#پژوهش
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
960K
🔘 سوال شما
💠 بنده دانش پژوه رشته تفسیر قرآن هستم، و علاقه زیادی به تدریس دارم، باید چه کار کنم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
🔷️ استاد محمد الهی خراسانی در این صوت پاسخ می دهند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#تدریس
#آموزشی
#فایل_صوتی
#مشاوره_علمی
#مشاوره
#تدریس
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
💠 بنده درس عقاید پایه سوم تدریس می کنم و طلاب سر درس، خیلی مشتاق مباحث فلسفی هستند و درخواست می کنند که مباحث فلسفی بیشتر گفته شود.
می خواستم سوال کنم آیا مباحث فلسفی بیان شود؟ چه مباحث فلسفی برای این پایه بیان شود ؟
🔷️ استاد محمدمهدی کمالی پاسخ می دهند:
با توجه به اینکه سطح مخاطب زیاد بالا نیست، از طرح مباحث پیچیده و دشوار خودداری کنید.
همچنین به جهت شکل نگرفتن پایه های اعتقادی، از بیان مطالب چالشی که مورد اختلاف است خودداری گردد یا اگر اشاره می کنید، طوری بیان کنید که آن را حرف آخر و نهایی قلمداد نکنند و مقدمه ای برای تحقیقات بیشتر باشد.
طرح مباحث جذاب و ساده فلسفه مفید است.
امروزه حتی سخن از فلسفه برای کودکان است.
به تناسب موضوع بحث از مباحثی که جذاب، محکم و قابل فهم است استفاده کنید مثل برهان وجوب و امکان یا حرکت جوهری انسان یا تأمل راجع به حقیقت و سرانجام انسان.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#تدریس
#آموزشی
#مشاوره_علمی
#مشاوره
#فقه
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
💠 در مقاله نویسی از لحاظ علمی، ضعفی ندارم، فقط اراده و شوق و ... را ندارم، لطفا راهنمایی بفرمایید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷 استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند:
برای اینکه اراده شما در مقاله نویسی تقویت شود، طبعا باید شناخت و معرفت شما نسبت به اهمیت و ارزش مقاله نویسی بالا رود.
این را بدانید که امروزه زبان عرضه تازه های علمی در تمام جهان، مقاله است و بر همین اساس دانشمندان علوم مختلف امتیازگذاری می شوند، یعنی اگر شما سال ها کار آموزشی و تدریس داشته باشید یا اینکه کتب متعدد به نام شما چاپ شده باشد، در مقایسه با مقالاتی که از شما چاپ شده، بسیار امتیاز ناچیزی دارد.
البته این نحوه از امتیاز دهی به نظر کار صحیحی می رسد، زیرا مدرّس خوب یعنی کسی که مطالب موجود از یک کتاب یا یک علم را خوب تبیین می کند و هر کسی ممکن است این کار را انجام دهد، ولو در حد بالایی از تسلّط در آن علم نباشد.
تالیف کتاب هم الزاما به معنای ایده جدید و نوآوری نیست و هر کسی ممکن است مجموع مطالبی ولو تکراری را جمع آوری کند و با پرداخت هزینه، آن را چاپ کند.
اما تنها موردی که شخص تا در حد بالایی از سطح علمی در آن علم نباشد، در حالت عادی نمی تواند آن را انجام دهد، مقاله نویسی است، چون شرط اصلی و اساسی مقاله نویسی این است که شما باید در آن علم ایده و حرف جدید داشته باشید که قابل عرضه بر همگان باشد و حداقل دو داور هم این کار شما را ارزیابی و داوری و نهایتا تایید یا ردّ می نمایند.
در حقیقت نوشتن مقاله علمی به این معناست که من به مطلبی رسیده ام که تا به الان احدی به این مطلب دست پیدا نکرده است و این خیلی مهم است و طبعا خیلی دارای امتیاز است.
از جمله امتیاز های نوشتن مقاله بجای کتاب این است که در هر زمینه اگر کسی بخواهد به حرفهای جدید دست پیدا کند به راحتی از طریق مقالات این امر امکان پذیر است اما متاسفانه در کتب بسیاری از اوقات مثلا شخص فقط ۱۰ درصد یا کمتر حرف جدید دارد، اما بسیار تکرار مکررات و حرفهایی که دیگران زده اند را در کتابش آورده است و اگر بزرگان ما از ابتداء به جای برخی کتاب نویسی ها، مقیّد به مقاله نویسی می بودند، جلوِ بسیاری از اسراف ها در کاغذ و جوهر و عمر نویسنده و خواننده و ... گرفته می شد.
#مقاله
#آموزشی
#مشاوره_علمی
#مشاوره
#مقاله_نویسی
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
🔘 سوال شما
💠 من استاد فقه حوزه هستم.
چگونه فواید درس گرفتن لمعه مرحوم شهید را به طلبه ها آموزش بدهیم که انگیزه آنها برای مباحث لمعه بالا برود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷️ استاد جعفر فقانی پاسخ می دهند:
اگر بتوانیم انگیزه مخاطب رو بالا ببریم، پس مقتضی لمعه خوانی موجود می شود و موانع را هم که نفی کنیم، لاثّر المقتضی اثَره.
اما چگونه؟
۱. تذکر زندگینامه مولف.
۲. تذکر ارزش و جایگاه موَلَّف و اینکه از در و دیوار لمعه، فرع فقهی میبارد.
۳. تذکر غنای کتاب، از بس که شرح دارد، سبب غنای کتاب شده است.
۴. تذکر زیبائی ها و عبارات فنی کتاب، و اینکه در یک پاراگراف، مدعا و دلیل و ردالدلیل و رد الرد را بسیار زیبا و روان و بدون اغلاق، بیان کرده است.
۵. حین تدریس، حتما و حتما گریزی به فقه فتوائی بزنید تا طلبه حسّ نکند که در فضای خشکی قرار گرفته است. یعنی تطبیق دادن بین کلمات شهیدین با فقهای معاصر یا ارجاعات و تحقیقاتی به خود طلبه داده شود و همان تحقیقات توسط خود طلبه در کلاس مطرح شود تا او هم زحماتش دیده شود (البته پرواضح است که تسلّط استاد بر مبانی فقهای معاصر لازم است).
۶. مجال پرسش از یک فرع فقهی به طلبه داده شود اجازه دهیم که نظر مجتهدش را بپرسد ، چون در این دوران، طلبه مشتاق است نظر مرجعش را بداند.
۷. برخی از امتحانات کلاسی را اینگونه برگزار کنیم که طلاب فقط طرح سوال از محتوای درس بکنند و استاد فقط به طرح سوال آنها نمره دهد.
چون همین که خود را در موضع سوال کننده و مطالبه گر بداند، مهم است کما اینکه نفس مواجه با سوالات متعدد، خودش موضوعیت دارد.
#فقه
#تدریس
#آموزشی
#مشاوره_علمی
#مشاوره
#لمعه
کانال مشاوره علمی
https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@mashverat_elmi
رزومه علمی رضا میهن دوست شهریور1400.pdf
415.6K
رزومه استاد حجت الاسلام آقای رضا میهن دوست (زیدعزه)
رزومه علمی حمید رضا کامل نواب.pdf
149K
رزومه استاد حجت الاسلام حمیدرضا کامل نواب (زیدعزه)
فعاليتهاي علمي، اجرايي و پژوهشي بلال شاکری. ویرایش 7 اردیبهشت 1400doc.pdf
912.4K
رزومه استاد بلال شاکری (زیدعزه)
محمد الهی خراسانی - بیوگرافی - اردیبهشت 1400.pdf
186.5K
رزومه استاد حجت الاسلام محمد الهی خراسانی (زیدعزه)